NEE rude.. Ik zei toch dat ik de bom met 0.9999c jouw kant op schiet. Dan komtie na een minuut langs, er vanuitgaande dat je niet in de weg staat.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:11 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Dat klopt dus niet. Als de bom bij mij aankomt ontploft hij meteen. DAN duurt het nog een minuut voordat jij dat gaat zien.
De reis van de bom naar mij toe duurde 5 dagen. In die 5 dagen is er voor de bom een minuut voorbij gegaan. Jij zag in die 5 dagen een minuut heel langzaam voorbij gaan. Ik zag in 5 dagen tijd een bom heel langzaam op mij afkomen, gedurende die reis leek de bom ook nog eens veel langer als dat hij in werkelijkheid was.
blaatquote:Ik zag dan in 5 dagen tijd een bom heel lang worden. Dat is misschien moelijk voor te stellen, maar een object wat zich met "lichtsnelheid" zou bewegen zie je zowel in verleden tijd als in tegenwoordige tijd. Een object wat met lichtsnlheid vertrekt vanaf b.v een afstand van 1 lichtjaar,
Zie je na een jaar tijd hier aankomen terwijl je hem op dat moment ook ziet vertrekken.
Wil je hier even heeeeeeeeel duidelijk bij zeggen dat DIT is wat jouw theorie/intuitie voorspelt?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:11 schreef rudeonline het volgende:
Dat klopt dus niet. Als de bom bij mij aankomt ontploft hij meteen. DAN duurt het nog een minuut voordat jij dat gaat zien.
De reis van de bom naar mij toe duurde 5 dagen. In die 5 dagen is er voor de bom een minuut voorbij gegaan. Jij zag in die 5 dagen een minuut heel langzaam voorbij gaan. Ik zag in 5 dagen tijd een bom heel langzaam op mij afkomen, gedurende die reis leek de bom ook nog eens veel langer als dat hij in werkelijkheid was.
Ik zag dan in 5 dagen tijd een bom heel lang worden. Dat is misschien moelijk voor te stellen, maar een object wat zich met "lichtsnelheid" zou bewegen zie je zowel in verleden tijd als in tegenwoordige tijd. Een object wat met lichtsnlheid vertrekt vanaf b.v een afstand van 1 lichtjaar,
Zie je na een jaar tijd hier aankomen terwijl je hem op dat moment ook ziet vertrekken.
1 |
1 2 | * <------------------ v = 0,99999999c |
Sterker nog:quote:Op donderdag 10 november 2005 17:02 schreef DionysuZ het volgende:
Let op rude! Dit is wat de relativiteitstheorie voorspelt.
Als je een oneindig aantal rudeonlines oneindig lang laat ouwehoeren, krijg je in de limiet de relativiteitstheorie. Bij zuiver toevalquote:Op donderdag 10 november 2005 20:08 schreef kanaiken het volgende:
Wat zou er gebeuren als we een soortgelijk type als rudeonline laten discussieren met rudeonline? Misschien krijgen we wel heel veel nieuwe wetenschappelijke inzichten! Of we krijgen de grootste bagger ooit door de mensheid voortgebracht. Het zou me benieuwen
Het apen-op-typmachines-verhaal is okquote:Op donderdag 10 november 2005 20:36 schreef Doffy het volgende:
[..]
Als je een oneindig aantal rudeonlines oneindig lang laat ouwehoeren, krijg je in de limiet de relativiteitstheorie. Bij zuiver toeval
goh...ik vroeg me al af wat het dopplereffect was....quote:Op donderdag 10 november 2005 12:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dude, er zit een fout in je denkenBedenk je dit zelf, of is dit jouw interpretatie van iets anders? Het klopt iig niet. Het dopplereffect staat los van wat we hier bespreken.
Okquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:11 schreef pomtiedom het volgende:
[..]
goh...ik vroeg me al af wat het dopplereffect was....
....nee dit komt uit vijf seonden redeneren, niet uit het naslaan van natuurkundeboeken.
Nieuw in deze topicreeks, neem ik aan?quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:16 schreef belusting het volgende:
overtuig me van het nut van dit godvergeten topic, dan overtuig ik die achterlijke typteef wel
ik heb hem gelezen toen ik in de 2e of 3e klas van het atheneum zat en het was zeer goed leesbaar en begrijpbaar. Prachtig boekjequote:Op vrijdag 11 november 2005 18:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok![]()
Overigens, ik heb vanmiddag in de trein " mijn theorie " van Einstein weer es opengeslagen. Heerlijk boekje, kost 9 euro oid, en is bijzonder leesbaar: de wiskundige voorkennis is middelbare school. Een aanrader, vooral voor RudeonlineHet is op zijn minst interessant om te zien hoe iemand als Einstein tegen de zaken aankeek, ook al ben je het er niet mee eens, toch? Kleine moeite om het eens door te lezen, gezien alle moeite die Rudeonline steekt in zijn ideeen verkondigen. Misschien brengt het hem op nieuwe ideeen.
zou je niet met iets makkelijkers beginnen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:16 schreef belusting het volgende:
dan overtuig ik die achterlijke typteef wel
quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:43 schreef kanaiken het volgende:
[..]
zou je niet met iets makkelijkers beginnen?
zwaartekracht uitschakelen, mensen klonen....de zon blussen is ook nog een optie
Vast niet. Vragen waar hij geen antwoord op weet leest hij overheen, zo doet hij het al in alle topics...quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:00 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb nog een serieuze vraag voor Rudeonline, en ik hoop dat hij deze beantwoord.
Nou ja, dat is de theorie wat verbonden wordt met het woordje "intuitie". En het is ook de theorie die laat zien dat het volgen van het menselijke intuitie nergens op uit komt. Ik ben benieuwd hoe Rudeonline met zijn intuitie het dubbelspleetexperiment gaat verklarenquote:Op vrijdag 11 november 2005 15:13 schreef rashudo het volgende:
Ik wil dat Rude ook eens de quantum mechanica uitlegt aan ons.
Kan het proberen. Verder valt er weinig meer te discusseren, lijkt mequote:Op vrijdag 11 november 2005 18:56 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Vast niet. Vragen waar hij geen antwoord op weet leest hij overheen, zo doet hij het al in alle topics...
Nog nooit gepost in deze topicreeks, maar wel bijna alles ervan gevolgd![]()
Heb je hier misschien een ISBN-nummer van?quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:14 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Overigens, ik heb vanmiddag in de trein " mijn theorie " van Einstein weer es opengeslagen. Heerlijk boekje, kost 9 euro oid, en is bijzonder leesbaar: de wiskundige voorkennis is middelbare school.
ISBN 902745758.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:29 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Heb je hier misschien een ISBN-nummer van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |