quote:Op woensdag 9 november 2005 15:07 schreef PC eend het volgende:
Rob is sinds gisteren bij mij gestegen
Ben ik nu een soort yantjes
May i have your votes please
quote:De nieuwe weekopdracht!
Jawel, de Weekopdracht is begonnen. Hij speelt zich met name af in de Dagboekkamer. Dido krijgt daar de opdracht om het sprookje van de rode schoentjes van Hans Christian Andersen in haar hoofd te stampen. Alleen zij krijgt het sprookje op papier te zien en moet het dan doorvertellen aan een, door BB gekozen mede-Bewoner. Deze vertelt het ook weer door aan een ander, etcetera.
In het sprookje zijn veertig woorden of woordgroepen onderstreept. De laatste Bewoner die aan de beurt is mag het verhaal hardop vertellen. Daarin moeten dan vijftien van de veertig woorden terugkomen. En zo niet, dan is de Weekopdracht mislukt.
Het sprookje
Er was eens een meisje, dat zomers op blote voeten, liep en 's winters op klompen waardoor haar wreven rood werden. Ze heette Karen.
Nu was er een schoenmaakster in het dorp die van oude rode lappen, zo goed als ze kon, schoenen naaide voor Karen. De moeder van Karen overleed. De schoenmaakster gaf Karen de rode schoenen en ook al waren de rode schoenen niet erg geschikt voor een begrafenis, ze deed ze toch aan.
Een oud vrouwtje kwam langsgelopen en kreeg medelijden met Karen en zei: 'Ik wil dat meisje mee, ik zal haar wel opvoeden.' Karen ging mee met de oude vrouw, maar de vrouw vond de schoenen niet mooi en gooide de schoenen in het vuur.
Karen werd netjes aangekleed en moest leren lezen en naaien en de mensen zeiden dat ze snoezig was.
Op een dag reed de koningin door het land samen met haar dochter. De mensen gingen allemaal naar ze kijken, ook Karen. De prinses was in het fijn wit gekleed met hele mooie rode schoenen. Karen vond ze mooier dan de schoenen die ze van de schoenmaakster had gekregen, maar niets was mooier dan een paar rode schoenen. Karen was nu zo oud dat ze zelf haar schoenen ging kopen. De oude vrouw was ondertussen blind geworden en zag niks meer. Karen ging naar de stad en zag in een winkel een paar hele mooie rode schoenen liggen. Ze waren mooi gelakt en Karen kocht ze, ook al mocht ze geen rode schoenen van de vrouw. Ze was heel erg blij met de rode schoentjes. De vrouw kreeg van alle mensen te horen dat Karen rode schoenen had en ze werd boos op Karen, want ze moest degelijke zwarte schoenen dragen.
Ze gingen de volgende dag naar de kerk, toch nog met haar rode schoentjes aan. Er zei iemand tegen haar: 'Wat een mooie dansschoentjes.' Karen kon het niet laten om die middag een paar dansstapjes te maken. Maar toen ze daarmee begon kon ze niet meer stoppen! Ze bleef maar dansen en kon pas stoppen toen ze de schoentjes uit getrokken had. Thuis werden de schoentjes in de kast gezet.
De oude vrouw werd erg ziek en ze zou het niet overleven. Karen verzorgde de oude vrouw. Op een dag was er een bal in de stad. Karen was er voor uitgenodigd en ze ging er naar toe. Ze liet de oude vrouw in de steek en
trok haar rode schoentjes aan.
Ze danste en danste en kon niet meer stoppen en ze kreeg haar schoenen niet meer uit! Ze danste door bossen en korenvelden, door steden en over oneindige paden. Ze kwam bij een deur die ze goed kende. De deur van het huis van de oude vrouw.
De oude vrouw was dood en Karen begreep dat ze haar hele leven verder moest dansen, als straf, omdat ze de vrouw in de steek had gelaten.
Het lijkt mij verdomde moeilijk om relaxed te blijven als je tussen hoop en vrees over 10.000 euro zit...quote:Op woensdag 9 november 2005 15:00 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik begin steeds meer een hekel aan roel te krijgen... Hij is alles behalve de relaxte gast die hij zegt te zijn
en ik las net op talpa dat roel sinterklaas stom vindt... dat zijn meteen minpunten
mwah.. ze hoeven maar 15 van de 40 kernwoorden goed door te geven.... zou moeten lukkenquote:Op woensdag 9 november 2005 15:25 schreef essie05 het volgende:
http://www.talpa.tv/web/s(...)d=1/typeofpage=47019
Lees hier de nieuwe weekopdracht.Ik vind het wel lachen,maar ook deze zullen ze wel niet halen.
Als bewoner van het BB huis zou je niet misstaan, van muggen olifanten maken bij bepaalde mensen en daardoor de sfeer verzieken.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:25 schreef redhair het volgende:
[..]
![]()
![]()
brave pappie Rob verziek het weer.
![]()
Zoontje Roel tegen houden.
![]()
![]()
![]()
waar ze morgen in de live-show mee worden geconfronteerd?quote:Op woensdag 9 november 2005 15:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwah.. ze hoeven maar 15 van de 40 kernwoorden goed door te geven.... zou moeten lukken
Ik zie het overigens wel als een heel duidelijke hint mbt roddelen
tuurlijk... maar ik wil ff iemand anders bashen dan die mankequote:Op woensdag 9 november 2005 15:27 schreef ART het volgende:
[..]
Het lijkt mij verdomde moeilijk om relaxed te blijven als je tussen hoop en vrees over 10.000 euro zit...
jij schrijft het,quote:Op woensdag 9 november 2005 15:07 schreef PC eend het volgende:
Rob is sinds gisteren bij mij gestegen
Ben ik nu een soort yantjes
May i have your votes please
Tuurlijk halen ze die niet, te hoog blond gehalte in het huis.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:27 schreef PabloEscobar het volgende:
[..]
met andere woorden...ze halen de weekopdracht weer niet!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Och gut, nu komt het kraken er weer bij.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:15 schreef teamlead het volgende:
[..]
ach ja natuurlijkDe links-sociale kraker die schijt heeft aan materialisme maakt zich druk om zijn geld..
![]()
quote:Op woensdag 9 november 2005 15:24 schreef scanman01 het volgende:
Nathalie en Joost is wel zo veilig natuurlijk. Kan ze straks bij haar vriend ook niet perongeluk in totale extase de verkeerde naam uitroepen.
[afbeelding]
Wat is nou 10.000 euro in vergelijking met de hoofdprijs.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:27 schreef ART het volgende:
[..]
Het lijkt mij verdomde moeilijk om relaxed te blijven als je tussen hoop en vrees over 10.000 euro zit...
Join the funquote:Op woensdag 9 november 2005 15:29 schreef avonne het volgende:
[..]
jij schrijft het,
ik probeer het gevoel weg te drukken
door het te laten escaleren had Rob nooit zo makkelijk kunnen scoren bij mensen zoals jij, klaar!quote:Op woensdag 9 november 2005 15:17 schreef PC eend het volgende:
[..]
Ik vond dat heel sociaal, hij kon het makkelijk laten escaleren en zo een mogelijke concurrent uitschakelen
Voor de eerste persoon wel ja. Maar er blijven steeds minder van die 40 woorden over natuurlijk.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:28 schreef teamlead het volgende:
[..]
mwah.. ze hoeven maar 15 van de 40 kernwoorden goed door te geven.... zou moeten lukken
Ik zie het overigens wel als een heel duidelijke hint mbt roddelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |