jacco | woensdag 9 november 2005 @ 13:18 |
![]() Dit is de eerste kwartfinale waarin de winnaars uit ronde één en twee tegen elkaar zullen strijden. De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen. De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen. 2 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() 1 ![]() ![]() ![]() ![]() 4 ![]() ![]() ![]() ![]() Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde? Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
jacco | woensdag 9 november 2005 @ 13:21 |
Heb toch op de Veyron gestemd. Dat is mijn ogen de nieuwe Supercar en daardoor dus de nieuwe benchmark. | |
#ANONIEM | woensdag 9 november 2005 @ 13:24 |
De Lamborghini Murcielago, omdat het simpelweg de mooiste qua design van het viertal is. ![]() | |
Cosworth | woensdag 9 november 2005 @ 13:25 |
Ik op de Enzo. Omdat de Murcielago minder te bieden heeft qua prestaties, de Porsche technisch minder geavanceerd is, en de Bugatti zo ontzettend tering-lelijk is. Had ik al gezegd dat die Bugatti zoooo lelijk is? | |
Knarf | woensdag 9 november 2005 @ 13:29 |
De Bugatti, maar dan vooral door zijn moter. Niet door zijn uiterlijk. | |
Repeat | woensdag 9 november 2005 @ 13:37 |
Rare kwartfinale hoor ![]() ![]() Maar als ik dan toch moet kiezen ( ![]() | |
hermandeperman | woensdag 9 november 2005 @ 13:40 |
De Veyron, vind hem de eerste supercar met een vernieuwend design, wat ik ook nog mooi vind! Verder natuurlijk de spec's ![]() | |
Repeat | woensdag 9 november 2005 @ 13:41 |
Daarbij denk ik dat je een hele goeie kans hebt dat de Veyron het gewoon dik aflegt tegen de andere kandidaten op het circuit, en dat is toch waar het om gaat bij dit soort auto's. Rechtuitbranden kan je niks mee, behalve voor de stoere praat op verjaardagen... | |
jacco | woensdag 9 november 2005 @ 13:56 |
quote:Dit is de eerste kwartfinale, eerst goed lezen. | |
speert.flies | woensdag 9 november 2005 @ 14:06 |
murcielago.. gewoon de mooiste, ze gaan in principe allemaal hard | |
Repeat | woensdag 9 november 2005 @ 14:07 |
quote:Ja, dat weet ik, maar er vallen dan dus meteen al 2 potentiele winnaars af.... ![]() | |
jacco | woensdag 9 november 2005 @ 14:33 |
quote:Ja nu vallen er idd twee af. | |
Sjoewe | woensdag 9 november 2005 @ 14:58 |
Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde? Je hebt gestemd op: 2003 Porsche Carrera GT IMHO de mooiste, de veyron vind ik niet mooi, en met z'n gewicht over de twee ton niet mijn idee van een echte supercar. | |
Fugie | woensdag 9 november 2005 @ 15:30 |
porsche ![]() ![]() | |
Sterke_Yerke | woensdag 9 november 2005 @ 16:13 |
Bugatti, de motor en de ongekende performance en dan vooral de acceleratie | |
Argento | woensdag 9 november 2005 @ 16:17 |
De Ferrari Enzo (ja, verrassend). In dit rijtje is alleen de Veyron een serieuze concurrent voor de Enzo, maar ik vind niet dat we onszelf nog serieus kunnen nemen als de ultimate supercar van onder de vleugels van Volkswagen vandaan moet komen. Bovendien is de Veyron vooral op papier de ultieme supercar, maar iets zegt mij dat de Enzo op een gemiddeld circuit vrij eenvoudig gehakt maakt van de Veyron. Daarnaast heeft de Enzo met de MC12 en de komende FXX meer banden met het circuit, de ware kraamkamer van iedere supercar. So, Enzo it is! | |
jacco | woensdag 9 november 2005 @ 16:28 |
Damn er hebben nu al 60 mensen gestemd. Daar deden we normaal drie dagen over | |
BazzoS | woensdag 9 november 2005 @ 17:02 |
Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde? Je hebt gestemd op: 2003 Porsche Carrera GT Ik vind hem de mooiste van het stel, en snel zijn ze alle 4, dus daarop kon ik niet oordelen ![]() | |
Repeat | woensdag 9 november 2005 @ 17:05 |
quote:erm de carrera gt kan goed met de enzo concurreren hoor ![]() de veyron juist niet, die kan alleen maar rechtdoor.... | |
M5 | woensdag 9 november 2005 @ 17:06 |
Als de Bugatti van Volkswagen komt, komt de Ferrari Enzo van Fiat ![]() Dus kies ik de Carrera GT. ![]() | |
Argento | woensdag 9 november 2005 @ 17:10 |
quote:Nou, dat vraag ik me af. Voorlopig is de Enzo de Carrera GT in ieder geval op papier de baas. Hoe dat op het circuit zal zijn kan ik vanuit hier niet met zekerheid zeggen, maar ik heb geen redenen om aan te nemen dat de Carrera GT juist daar de Enzo de loef zou afsteken. Ik vermoed toch eerder andersom. Al was het maar omdat Ferrari de Enzo, zij het onder Maserati-vlag, wel het circuit opschopt en daar successen boekt. Dat Porsche de CGT niet in de racerij inzet, zal toch ook wel betekenen dat Porsche de auto niet als zodanig bedoeld heeft. De CGT is meer supercar dan de SLR, maar niet zoveel als de Enzo. Overigens is er dan nog het puntje van de exclusiviteit. 400 Enzo´s tegen een stuk of 1200 CGT´s. Een supercar behoort toch ook exclusief te zijn, niet? | |
Repeat | woensdag 9 november 2005 @ 17:13 |
Ik weet het, het zegt niet veel en de stig kan toch niet rijden, maar het geeft wel een indicatie: Ferrari Enzo 1.19.0 Porsche Carrera GT 1.19.8 verwaarloosbaar dus.. De Murcielago doet overigens 1.23.7, dus die is wel een stuk trager dan die 2... | |
Argento | woensdag 9 november 2005 @ 17:15 |
quote:Fiat is (één van de) eigenaren van Ferrari spa, maar Ferrari financiert zichzelf (grotendeels). Bovendien laat Fiat Ferrari voor wat betreft het bestieren van de tent grotendeels met rust. Kan ik van Volkswagen/Bugatti niet zeggen. De Veyron is notabene het geesteskind van Ferdinand Piech himself! Ennuh, raad ns wat Bernd Pischetsrieder, de huidige voorzitter van de raad van bestuur van VW, ondermeer in zijn garage heeft staan? Juist! ![]() | |
Argento | woensdag 9 november 2005 @ 17:18 |
quote:acht tiende van een seconde op een baan van 79 seconden vindt jij verwaarloosbaar? | |
Repeat | woensdag 9 november 2005 @ 17:20 |
Ja, das ongeveer het verschil tussen wel of niet schijten van de coureur voor het rondje, paar liters meer of minder benzine ed... en ik weet niet waar je die 79 seconden vandaan haalt... ![]() | |
Argento | woensdag 9 november 2005 @ 17:23 |
quote:Nee sorry, als je aanspraak wilt maken op de trofee voor beste supercar, is acht tiende per rondje langzamer (straight out of the box, dus geen aanpassingen) een groot gapend gat. 1 minuut en 19 seconden = 79 seconden. | |
Repeat | woensdag 9 november 2005 @ 17:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Fiets-toeter | woensdag 9 november 2005 @ 17:51 |
2002 Lamborghini Murcielago | |
Fulcrum_X | woensdag 9 november 2005 @ 17:53 |
Ik kan niet kiezen, maar dat komt meer omdat ik ze allemaal niet super vind... Als ik moet kiezen, dan toch maar de Lambo | |
InTrePidIvity | woensdag 9 november 2005 @ 18:14 |
Inderdaad een beetje een aparte loting voor een kwartfinale, met 3 potentiële winnaars. De Lamborghini Murcièlago vind ik tussen de andere drie een beetje uit de toon vallen. Z'n prestaties zijn natuurlijk verre van normaal, maar in vergelijking met de andere supercars in deze ronde vind ik hem een beetje 'gewoontjes'. Komt misschien ook doordat het bij Lamborghini niet echt als een supercar is gepresenteerd en niet overduidelijk in een segment boven de overige auto's van Lamborghini is neergezet. Dit is wel het geval bij Ferrari en Porsche. Bugatti heeft natuurlijk geen andere (tegenwoordige) auto's op de markt, maar die is door z'n abnormale specificaties duidelijk supercar-material. En als enorme Veyron-adept stem ik dan ook op de Bugatti Veyron 16.4 ![]() En Bugatti afwijzen omdat ze door Volkswagen gefinancierd worden is net zoiets als de SLR niet kopen omdat Mercedes ook Viano's maakt ![]() Je ziet er uiteindelijk toch niets van terug op de weg, of wel soms? | |
jacco | woensdag 9 november 2005 @ 18:23 |
Ik heb de "challenge" opgezet zonder er rekening mee te houden in welke ronde de auto's kwamen. Dus dit is toeval dat deze auto's meteen al in de eerste ronde tegen elkaar komen. Maar ook bij deze ronde gaan weer 2 auto's door naar de volgende ronde. Die auto's komen dan weer tegen elkaar. | |
RealBizkit666 | woensdag 9 november 2005 @ 18:34 |
quote:Dan zou je eigenlijk net wel voor Ferrari moeten kiezen, want Porsche, Lamborghini en Bugatti vallen allemaal onder Volkswagen AG. ![]() Dan is ferrari namelijk de enige die daar niet vanaf komt. ![]() | |
M5 | woensdag 9 november 2005 @ 19:57 |
quote:Bugatti heeft z'n eigen ontwikkelingsteam, technici etc. allen is volkswagen de baas. maar het is gewoon geen volkswagen met bugatti logo. boeit verder niet. quote:Klopt niet. VW/Porsche hebben wel redelijk goede banden met elkaar, maar Porsche heeft juist een belang in VW gekocht als ik het goed gelezen heb de laatste tijd. Porsche is 100% zelfstandig, voor de Cayenne hebben ze samengewerkt met VW. | |
RealBizkit666 | woensdag 9 november 2005 @ 20:18 |
quote:Ik heb het nog eens nagezocht hoe het zat en je heb inderdaad gelijk. Porsche heeft inderdaad belang in VW gekocht, ik dacht dat het andersom zat. ![]() | |
flyguy | woensdag 9 november 2005 @ 20:20 |
GT gestemd, vind het de mooiste en ook nog eens goed te tunen bijvoorbeeld de gemballa mirage gt | |
pAin | woensdag 9 november 2005 @ 20:54 |
Maar de GT natuurlijk, ik heb tot nu toe op alleen de Porsches gestemd en dat blijft ook zo ![]() | |
ThaFreak | woensdag 9 november 2005 @ 20:59 |
quote:idem ![]() compleet nieuwe generatie supercar ![]() wat de mclaren toen was is de veyron nu ![]() | |
Steve-O | woensdag 9 november 2005 @ 22:30 |
Bugatti Omdat het een bugatti is ... Dat ie uit het VW concern komt zal me een worst wezen . | |
Sterke_Yerke | woensdag 9 november 2005 @ 22:35 |
quote:Daarom stemmen we juist ![]() | |
chiren | donderdag 10 november 2005 @ 02:06 |
quote: ![]() Dus ook gestemt voor de Veyron | |
FunnyName | donderdag 10 november 2005 @ 11:38 |
quote:PCCB en PCCC zijn toch aardige innovaties zou ik zo zeggen .. Wat heeft de Enzo voor speciale techniek dan? | |
FunnyName | donderdag 10 november 2005 @ 11:45 |
quote:Eigenlijk juist niet.. Mc Bug 2wd 4wd Licht zwaar Circuit GT Het enige wat overeenkomt is dat ze beide verschrikkelijk hard gaan ![]() | |
MuseMuse | donderdag 10 november 2005 @ 12:00 |
de Enzo. duidelijk ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 november 2005 @ 12:01 |
quote:De Enzo is gewoon een street-legal F1 wagen (inclusief alle F1 techniek). | |
FunnyName | donderdag 10 november 2005 @ 12:13 |
quote:Welke F1 techniek zou dat moeten zijn dan? Het motorblok ![]() transmissie ![]() ophanging ![]() Aerodynamika dan ![]() Ik ben nog niet helemaal overtuigd in ieder geval | |
M5 | donderdag 10 november 2005 @ 12:15 |
quote:De transmissie is wel redelijk F1-techniek, de materialen die gebruikt zijn ook. | |
Inorbit | donderdag 10 november 2005 @ 12:29 |
De Enzo, omdat die het geilst is van alle vier, ik vind het alleen jammer dat er vering onder zit, misschien istie wel nog beter in de bocht als je dat gewoon vast last | |
Sterke_Yerke | donderdag 10 november 2005 @ 13:09 |
nee dat is het niet | |
jacco | donderdag 10 november 2005 @ 13:37 |
De Carrera en de Veyron gaan door stem hier Fok! Supercar Challenge 2005 Kwartfinale 2 deze kan op slot | |
FunnyName | donderdag 10 november 2005 @ 15:10 |
quote:Er zit gewoon een robot-bak in niet echt bijzonder. De Citroen C2 heeft al zo een ding, alleen tien keer langzamer. Aangezien deze bakken al jaren worden gebruikt, is dit niet echt nieuwe technologie. Hetzelfde geld voor de materialelen, kunstof, koolstof, kevlar, titanium zijn niet echt nieuw meer. Je hebt mij nog niet overtuigd ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door FunnyName op 10-11-2005 15:30:15 ] | |
M5 | donderdag 10 november 2005 @ 15:49 |
quote:Een F1 auto heeft ook gewoon een gerobotiseerde handbak. duh. en als je denkt dat elke chassis van een auto van CRP/GRP gemaakt is zit je er geod naast. Het is misschien niet allemaal nieuw, maar het komt goed in de buurt bij wat ze in de F1 gebruiken. De Enzo is net zo hi-tech als een Carrera GT, Zonda en McLaren F1. (al doen die het met een handbak) | |
#ANONIEM | donderdag 10 november 2005 @ 16:21 |
quote:Het motorblok uiteraard niet, want F1 motoren zijn immers gebouwd om maar 400~500km mee te gaan.Maar er zit wel een hoop F1 techniek in verwerkt, zoals een oil recovery circuit. De Enzo heeft een 7-versnellingsbak, met schakeltijden die onder de 150 milliseconden liggen, te bedienen via de flippers aan het stuur (gelijk aan de F1 bolides). De body van de Enzo genereert tot 25% meer downforce. Bij de FFX zelf 40%, dus F1 stijl aerodynamica is er wel degelijk. Vandaar ook dat hij er niet echt mooi uitziet (mja, da's mijn mening). ![]() Ook mogen de gebruikte materialen dan wel niet nieuw zijn, alledaags is het toepassen van magnesium, koolstof, kevlar en titanium nog steeds niet. De remmen komen b.v. ook rechtstreeks uit de F1 (carbo-ceramic). Voor meer info, kijk even hier. ![]() | |
FunnyName | donderdag 10 november 2005 @ 22:39 |
quote:Dat bedoelde ik dus, de Enzo is zeker niet technisch vernieuwender dan de GT. En dit werd in de originele post beweerd. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 november 2005 @ 13:35 |
quote:En waar precies dan? | |
FunnyName | vrijdag 11 november 2005 @ 17:08 |
quote: | |
FunnyName | vrijdag 11 november 2005 @ 17:17 |
quote:Verkeerde aanname. De motor van de GT was ontworpen voor racen. Door reglement aanpassingen konden ze deze niet gebruiken en hebben ze er maar een auto voor de weg voor ontworpen. Daarnaast is daar de RS Spyder voor ontworpen. De Enzo is een klein beetje sneller dan de GT (zie tijden TopGear). Maar op basis van het concept (De Porsche is een open auto = minder stijf) en de veel betere PK/Gewicht verhouding van de Enzo, zou deze veel sneller moeten zijn. Ik durf mijn eigen Porsche erom te verwedden dat wanneer de GT wat meer vermogen had gehad (dezelfde PK-gewicht verhouding), hij sneller zou zijn dan de Enzo. ![]() | |
Argento | vrijdag 11 november 2005 @ 20:28 |
quote:Ja, dan wordt ie toch niet gebruikt voor de racerij? Wat nou verkeerde aanname? Overigens is het lang, erg lang geleden dat Porsche een rol speelde in de hoogste regionen van de autosport. quote:Ja, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind acht tienden van een seconde op 79 seconden erg veel. quote:Hij is ook veel sneller. quote:Dan had Porsche een auto moeten bouwen met meer vermogen en een betere stijfheid en dat hebben ze niet gedaan he? Waarom rijdt de voorzitter van de raad van bestuur van VW een Enzo en geen CGT? Wed maar een end weg. Ik moet de dag nog zien dat Porsche een fatsoenlijke supercar de weg op schopt. De 959 had zo ook zijn eigen publiek (om het netjes te zeggen), om vervolgens toe te kijken hoe Ferrari met de F40 toonde hoe het wel moest (je weet wel, iets met supercar en emoties) en een instant icoon produceerde. Nouja, ik heb ook gewoon niet zoveel met een automerk dat zo creatief is dat ze al vanaf den beginne op het zelfde concept en design voortborduren. Afgezien van wat zijstapjes die het Porsche-publiek niet wenst te accepteren. Als je het hebt over supercars, en dat hebben we hier, en we zetten de CGT naast een Enzo, dan delft de CGT gewoon het onderspit. Simpel. | |
M5 | vrijdag 11 november 2005 @ 20:32 |
quote:Naar jou mening dan. De F40 stamt ook maar af van een mislukt rally project.. waar dat met de 959 van porsche wel goed ging. | |
Repeat | vrijdag 11 november 2005 @ 20:36 |
quote:en dat boeit omdat? ![]() | |
Chokeme | vrijdag 11 november 2005 @ 20:44 |
Twijfelen tussen de lambo en de enzo. De Veyron en Carrera hebben IMHO echt niet de kwade uitstraling die een supercar moet bezitten. De lambo is megavet maar wel erg log, daarom dus voor de Enzo gekozen, puur vanwege het snelheidsverschil. | |
Tjabbo | zondag 13 november 2005 @ 15:29 |
Porsche gestemd. Wat een auto ![]() | |
FunnyName | maandag 14 november 2005 @ 07:41 |
quote:Als je goed gelezen had, zou je opgevallen zijn dat ze inmiddels een andere racer gemaakt hebben, de RS Spyder. De CGT is om financiële redenen (Porsche is de kleinste geheel afhankelijke auto fabrikant en heeft geen Goliath als Fiat achter zich ..) alleen voor de weg gemaakt. quote:Ikke niet. Heb je zelf wel eens op het circuit gereden? Kijk maar eens naar andere snelle tijden op het circuit van TopGeas van auto's zoals de Zonda, die staan seconden achter dit tweetal. Dan is 8 tienden niet zo veel .. quote:Volgens mij valt dat dus wel mee .. quote:Dat hebben ze bewust niet gedaan, omdat uit onderzoek naar voren was gekomen dat een open auto beter zou verkopen. Porsche heeft destijds aan de 959 veel geld verloren, dat wilden ze niet opnieuw meemaken.. quote:Persoonlijke voorkeur? Waarom niet in een Veyron? (Buggatti is onderdeel van de VAG groep ..) Porsche heeft trouwens niets met VW te maken, mocht je daar op zinspelen.. (de 20 procent aandelen in de VAG groep betekend nog geen afhankelijkheden) quote:De 959 is een van de meest onderschatte auto's ooit. (Net als de F50 trouwens ..) Wat veel mensen vergeten is dat de 959 een RALLY auto was, geen auto voor het circuit. Omdat bij Rally's andere zaken voorrang hebben boven PK/gewicht-verhouding, heeft een vergelijking op het circuit tussen de F40 en de 959 weinig zin. Daarnaast is er een normale en een sport versie van de 959 gemaakt, die laatste komt heel dicht bij de F40 in de buurt. Helaas is meestal de luxe versie vergeleken, terwijl de F40 zo sober was als het maar kan. Wat nog veel belangrijker is, de 959 heeft zich bewezen door in één jaar (1986) Paris-Dakar te winnen en daarnaast (in zijn klasse) de 24 uren van Le Mans. (7-de overall) Ik kan me niet herinneren dat de F40 ooit een belangrijke wedstrijd gewonnen heeft. quote:Dr. Ferdinant Porsche was een genie. Hij bouwde in de jaren dertig van vorige eeuw al een auto met vier electro motoren in ieder wiel. Daarnaast heeft hij als eerste het belang ingezien om de motor achter de rijder te plaatsen, iets was tegenwoordig heel normaal is in de racerij. De Auto Union was een verschrikkelijk complexe auto die wedstrijden won, ook toen wist men hoogwaardige techniek te combineren met betrouwbaarheid. Zijn zoon (Ferry) en kleinzoon (Butzy) hebben daarna de scepter overgenomen en voor nog vele technische noviteiten gezorgd. (er zitten nog steeds bijzonder veel Porsche patenten in iedere auto tegenwoordig) Porsche heeft auto's met allerlei configuraties gemaakt, motor achterin, in het midden en voorin. Alleen omdat de 911 (motor achterin) altijd het beste verkocht is, is deze altijd in het assortiment gebleven, daarbij door de jaren geëvolueerd tot een top product. quote:Dat ligt eraan waar je naar kijkt denk ik. Qua rechtelijn snelheid heb je gelijk. Maar ga je naar zaken als uiterlijk, touch en feel kijken denken veel mensen er anders over denk ik. | |
Argento | maandag 14 november 2005 @ 10:11 |
quote:Huh? De Enzo reduceren tot een dragster? Je hebt de TV-programma´s toch wel gezien? De artikelen toch wel gelezen? Het Britse car zette in haar zomernummer een CGT maar tegen de F430, omdat de Enzo gewoon geen eerlijke opponent geweest zou zijn. Ik beweer niet dat de CGT een slechte auto is. Zou ik niet eens kunnen, want ik heb geen ervaring met dat ding. Maar het moge toch wel duidelijk zijn dat de CGT vanuit een andere filosofie gebouwd is (zeg je zelf ook) en dat de filosofie van waaruit de Enzo is gebouwd, beter aansluit bij de de supercarfilosofie. Nou, dan verdient de Enzo het toch om in deze ´challenge´ hoger te worden aangeslagen? Als we het over terreineigenschappen gaan hebben, zal ik een 959 met plezier hoger aanslaan met een F40. Sterker nog, ik doe het bij deze alvast. Dit is hoofdzakelijk een Porsche vs Ferrari-discussie en dat is zinloos, want de voorkeuren liggen toch vast. Jij gaat mij er niet van overtuigen dat een Ferrari te prefereren valt boven een Porsche en vice versa, ofschoon ik de twee nooit echt als concurrenten heb ervaren. Een 911 was nooit echt de concurrent van de ´instap-Ferrari´s´ en voor alles daarboven (de 12 cylinder grandtourers, al dan niet 2+2) had Porsche toch al niks in haar gamma. Ik vind Porsche´s inspiratieloos tot op het bot. Nouja, die mensen bestaan. Kijk maar naar Jeremy Clarkson. Maar ja, dat is dan ook weer een Ferrari-fanaat. Zie je het verband? | |
jacco | maandag 14 november 2005 @ 16:01 |
Kan deze op slot? | |
Tjabbo | maandag 14 november 2005 @ 16:05 |
jeah baby ![]() |