abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 januari 2008 @ 19:15:14 #301
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56257011
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 17:44 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ja niet alles is waarneembaar, maar je stelt zelf al dat we veel zaken ontdekken op basis van zijn effecten. Uitgaande van jouw theorie, moet deze planeet zulke dramatische effecten in ons zonnestelsel veroorzaken (nu al, anders kan het niet in 2012 al passeren) dat we hem nu toch echt al gezien zouden moeten hebben. Zoiets is bijna niet te missen.
Er zijn ook aardig wat effecten in het zonnestelsel die nog steeds helemaal niet verklaarbaar zijn dus weten ze ook niet waar ze naar moeten zoeken of waar ze het uberhaupt moeten zoeken en in het heelal als je daar gaat zoeken naar iets maar je weet niet waar je naar zoekt dan kan je lang zoeken zonder iets te vinden natuurlijk.
quote:
De zaken die jij noemt zijn objecten die enorm ver weg staan en van zulke kleine afmetingen zijn én met zulke lage snelheden voortbewegen dat ze erg weinig effecten veroorzaken in het zonnestelsel. Daarom worden ze ook pas zo laat ontdekt.
Ok, duidelijk, maar je hebt het de hele tijd over de onwaarschijnlijke snelheid dat zo'n planeet moet hebben om nog op tijd binnen te komen hè?

As je bedenkt dat een eventuele planeet nog bijna 5 jaar heeft om binnen te komen zeilen dan hoeft hij nog niet eens zo absurd snel te gaan lijkt me, als hij ongeveer de selheid heeft van die van de aarde in km/u dan nog hoeft het niet gezien te worden op het moment, omdat ze niet weten waar ze moeten zoeken dus. Wie weet komt ie wel op een zodanig ongunstige hoek dat er relatief weinig telescopen zijn die ernaar kunnen zoeken. ( en hebben ze in de tachtiger jaren maar een telescoop op het observatorium gegooid om dat nou net wel te kunnen ) Oh en die blauwe bol is natuurlijk de aarde en die rooie die ander, mocht daar nog enige twijfel over zijn . En nee, niet op schaal gedaan want dat kost wel meer dan 3 minuten paintwerk.
quote:
[..]

Dat heb ik al meerdere keren bevestigd maar dat is in dit geval helaas geen argument . Dat we nog bij lange na niet alles ontdekt hebben wil niet zeggen dat opeens alles maar zomaar kan .
[..]
Klopt, maar op basis van onvolledige informatie kan je ook niets zomaar uitsluiten . Wat nu misschien onwaarschijnlijk lijkt kan in het licht van nieuwe informatie opeens wel goed mogelijk zijn. En om maar even duidelijk te zijn; ik ben er niet heilig van overtuigd dat het de enige optie is in de hele lange lijn aan opties inclusief de mogelijkheid dat de mensheid 2013 in wandelt zonder ook maar iets raars gemerkt te hebben. Behalve dan dat er vast wel weer een paar sektes collectief inslapen of mensen in de kruipruimte van hun huis zitten met 2 jaar aan geblikt voer .
quote:
Zie mijn voorgaande stuk. Waarom denk je dat hij zo moeilijk te bespeuren was? Hij is klein, beweegt langzaam en veroorzaakt nauwelijks effect. Zoiets vliegt niet even binnen vier jaar naar de aarde. Als dat wel zo is (en moet je voor de gein maar eens uitrekenen wat voor onmogelijke snelheid dit object dan zou moeten hebben) dan hebben we het niet meer over een planeet, maar een ruimteschip.
Klopt dat ding beweegt ook niet bijster snel of zelfs helemaal niet maar ook omdat ie zodanig weinig straling uitzend en koud is dat de normale telescopen er zomaar langsheen kijken en wie weet heeft een eventuele langskomende planeet ook een paar van die eigenschappen waardoor ie nog niet is opgepikt. Het universum is toch wel redelijk immens en ookal zien we het in Nederland niet zo vaak het is ook erg druk zullen we maar zeggen . De eerste keer dat het mij in Frankrijk opviel dacht ik dat het een wolk was maar het was de melkweg. Het blijft toch zoeken naar een naald in een berg naalden. En wie weet is het ook een relatief klein ding maar ook zoiets kan aardig wat schade aanrichten met een beetje pech.
quote:
[..]

Zou kunnen, vooral aangezien er astronomisch gezien geen opzienbarende dingen zijn voorspeld voor 2012. Maar dan zou ik nog niet voor een planeet gaan. Misschien voor een standaard komeetje ofzo.
Naja, mocht het zo zijn dat de oude legendes over de zondvloed op een bepaalde manier waar zijn ( in de zin van een daadwerkelijke vloedgolf en wereldrampen tot en met in de oude oudheid ) dan is het mogelijkerwijs wel te wijten aan zo'n langrazend object. Het zou ook een mogelijke verklaring zijn van wat er in de alternatieve geschiedenis al jaren hip is dat wij niet de eerste technisch vergevorderde bevolking zijn op deze aardkloot. Want wat kan een beschaving beter kapot krijgen dan een planeet/grote meteoriet/[whatever] die ervoor zorgt dat ( natte vinger in de lucht houdt) 90% van de bevolking kassiewijlen gaat en dus de hele beschaving in elkaar klapt door welke oorzaak dan ook. Hup, Atlantisbeschaving weg, techniek weg ( niet genoeg technische kennis om het wederop te bouwen etc.), overgebleven bevolking getraumatiseerd. Uiteindelijk zijn er dan toch nog een paar volkeren die nog iets overhouden van de oude kennis en een verklaring zoeken voor de vorige verrassing, waarna ze een poging doen om deze informatie te delen met eventuele toekomstige generaties ( ).
quote:
[..]

Toch nog iets
Ja duh, het zou toch wel redelijk ziekjes zijn om ook daadwerkelijk op zoiets als een langsrazende ( ) planeet te hopen. Doe mij maar lekker rustig aan, alsof je kalmpjes in een warm bad glijdt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')