quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:48 schreef Forkbender het volgende:
tvp
quote:
Oh lol.. ja net terug van vakantiequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:11 schreef Da_Ripper het volgende:
Omdat je op pagina 1 al had gereageerd.![]()
Zou je hier eens wat meer over kunnen zeggen? Wie gaat bepalen of we worden toegelaten?quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, want wij gaan het niet zelf zijn die voor die goede tijd zorgen, terwijl dat in dit soort theoriën met lichtwerkers etc wel zo is, alsof we zelf de goden zijn die een goddelijk hoger koninkrijk kunnen stichten. Wij worden er tot toegelaten, of niet.
Klinkt idd volkomen logisch in mijn oren , snap ook niet dat dat zo moeilijk is of zelfs onmogelijk bij sommige mensen .quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:47 schreef Nee het volgende:
De mens en zijn bewustzijn verandert toch altijd? Als dat niet zo was, waren we toch nooit zover ontwikkeld? De mens maakt nog altijd onderdeel uit van de natuur en zelfs het universum, indien het universum verandert (wat nu gaande is), waarom zou dit geen invloed hebben op het bewustzijn van de mens, zou het geen evolutionair nut hebben als het bewustzijn van de mens synchroon loopt met verandering in het universum, zodat het zich kan aanpassen aan de juiste omstandigheden? Entrenmaint leert ons dat alles eigenlijk synchroon loopt en op elkaar afgestemd is. Indien de natuur verandert, veranderen wij ook.
Waarom ben je gelijk een psychotische terrorist als je beweert dat de Maya's dit misschien al door hadden? Dat ze mogelijk een verband zagen tussen kosmische veranderingen met bijhorende veranderingen in het bewustzijn. Zo vreemd klinkt het toch niet? We blijven tenslotte levende wezens die constant verandering en zich aanpassen aan levensomstandigheden.
Wat is er zo volkomen logisch aan dan? Alleen omdat wij op een andere plaats komen met de melkweg bereikt ons bewustzijn ineens een hoger niveau? Waar is dat voor nodig dan? Waarom hadden we dat eerder nog niet?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Klinkt idd volkomen logisch in mijn oren , snap ook niet dat dat zo moeilijk is of zelfs onmogelijk bij sommige mensen .
Ehm ja, volgens sommige verhalen is er een rotatie van 26.000 jaar wat ons sterrenstelsel ondergaat in relatie tot de rest van het zonnestelsel en het zwarte gat in het midden. De straling die van dat zwarte gat komt is meteen ook de reden van de verandering en de straling enzo. Die rotatie gaat precies door het midden aan het einde van de kalender. Dat is de minst spirituele uitleg die hier rondwaard volgens mij.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:05 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Wat is er zo volkomen logisch aan dan? Alleen omdat wij op een andere plaats komen met de melkweg bereikt ons bewustzijn ineens een hoger niveau? Waar is dat voor nodig dan? Waarom hadden we dat eerder nog niet?
Nou, als je er van uit zou gaan dat alles uit trillingen bestaat is het nog helemaal niet zo'n onlogisch idee hoorquote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:05 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Wat is er zo volkomen logisch aan dan? Alleen omdat wij op een andere plaats komen met de melkweg bereikt ons bewustzijn ineens een hoger niveau? Waar is dat voor nodig dan? Waarom hadden we dat eerder nog niet?
Evolutie? Indien de mens zich niet aanpast aan bepaalde omstandigheden, zoals klimaatverandering, zal hij op den duur uitsterven.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:05 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Omdat we onderdeel zijn van de natuur , een andere plaats betekend andere invloeden/energieen , andere invloeden/ energieen betekend dat je wel mee moet veranderen want in de natuur passen wezens zich al miljoenen jaren aan aan de natuur , we zijn tot dit punt ontwikkeld en nu doen heel veel mensen alsof we op de top zitten omdat er meer dan er nu is " niet kan " . Dus in feite word er gezegt dat we gestopt zijn met evolueren . Dat is pas een rare uitspraak want evolutie is een proces die niet stopt . De wetenschap gaat daar toch ook niet vanuit lijkt mij .quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:05 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Laat ik deze misvatting in ieder geval maar eens uit de wereld helpen, dat klopt niet. Het is correct dat je nooit 100% van je hersencapaciteit gebruikt in één keer, echter de verschillende functies die het brein biedt gebruik je allemaal op verschillende tijden. Maak je een proefwerk, werken er weer andere delen dan als je aan het hardlopen bent. Er zijn geen gebieden die je nooit gebruikt.quote:biologisch gezien hebben we nog steeds onderdelen in ons lichaam waarvan we nog niet eens de helft gebruiken , hersenen en dna strengen
Tja je hebt mensen die meer meemaken en mensen die niet meer meemaken , daar is blijkbaar al een verschil in bewustzijn nu hier op aarde .quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:13 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Laat ik deze misvatting in ieder geval maar eens uit de wereld helpen, dat klopt niet. Het is correct dat je nooit 100% van je hersencapaciteit gebruikt in één keer, echter de verschillende functies die het brein biedt gebruik je allemaal op verschillende tijden. Maak je een proefwerk, werken er weer andere delen dan als je aan het hardlopen bent. Er zijn geen gebieden die je nooit gebruikt.
Voor de rest begrijp ik nog steeds niet waarom wij zouden moeten veranderen. Wij zijn niet één met de natuur, en dat zijn we nooit geweest. We kunnen dingen van de natuur interpreteren (wanneer komt er onweer etc.) maar we zijn nooit in staat geweest dit altijd succesvol te kunnen aanvoelen. En al zouden we dat kunnen zoals dieren bijvoorbeeld, dan getuigt dat van ontwikkelde zintuigen en niet van spiritualiteit.
Nu moet je deze alinea eens even 3x hardop voorlezen, heel misschien dat er dan een lampje gaat branden.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:13 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Voor de rest begrijp ik nog steeds niet waarom wij zouden moeten veranderen. Wij zijn niet één met de natuur, en dat zijn we nooit geweest. We kunnen dingen van de natuur interpreteren (wanneer komt er onweer etc.) maar we zijn nooit in staat geweest dit altijd succesvol te kunnen aanvoelen. En al zouden we dat kunnen zoals dieren bijvoorbeeld, dan getuigt dat van ontwikkelde zintuigen en niet van spiritualiteit.
Dus alle indianen, aboriginals, kelten en andere natuurvolkeren warenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:13 schreef ThaMadEd het volgende:
Ik ga er namelijk voor mijzelf van uit dat er al meerdere malen soortgelijke '2012-momenten' in de ontwikkeling van de mensheid zijn geweest. Telkens een stapje in een bepaalde richting. Maar juist doordat we nu al moeite hebben met het begrijpen van deze ogenschijnlijk waarschijnlijke stap, kunnen we niet/nauwelijks spreken over het doel van een eventuele vooruitgang/verandering. Wij zitten immers 1) nog in de huidige stap vast en 2) weten niet waartoe het allemaal eventueel toe dient..quote:The main character is what you might call "the mind." It's mastery, it's capacity to represent. Throughout history, attempts have been made to contain those experiences which happen at the edge of the limit where the mind is vulnerable.
But I think we are in a very significant moment in history. Those moments, those what you might call liminal, Limit, frontier, edge zone experiences are actually now becoming the norm. These multiplicities and distinctions and differences that have given great difficulty to the old mind are actually through entering into their very essence, tasting and feeling their uniqueness.
One might make a breakthrough to that common something that holds them together. And so the main character is, to this new mind, greater, greater mind. A mind that yet is to be. And when we are obviously entered into that mode, you can see a radical subjectivity, radical attunement to individuality, uniqueness to that which the mind is, opens itself to a vast objectivity.
So the story is the story of the cosmos now. The moment is not just a passing, empty nothing yet. And this is in the way in which these secret passages happen. Yes, it's empty with such fullness. That the great moment, the great life of the universe is pulsating in it. And each one, each object, each place, each act leaves a mark. And that story is singular.
But, in fact, it's story after story.
c) Gebeurd er weinig maar men laat wederom weer een sterk staaltje aan relativeringsvermogen en gaat verder met zijn leventje.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:21 schreef Onwetendheid het volgende:
Na 2012:
a)...hebben we ineens extra DNA-strengen, geven we licht, kunnen we remoteviewen en trillen we op een metaniveau
b)...zijn er ineens een heleboel mensen met een zware depressie die hun New-Age boekjes met het grof vuil zetten
Ik ga toch voor een gedeelde a)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:21 schreef Onwetendheid het volgende:
Na 2012:
a)...hebben we ineens extra DNA-strengen, geven we licht, kunnen we remoteviewen en trillen we op een metaniveau
b)...zijn er ineens een heleboel mensen met een zware depressie die hun New-Age boekjes met het grof vuil zetten
Ja, want hoewel ze met meer respect voor de natuur omgingen dan wij was hun kennisniveau zeker niet hoger. Tevens vind ik het overdreven hoeveel er altijd naar oude volken wordt gehangen. Die waren net zo bijzonder als wij: niet dus. Face it, wij stellen gewoon niets voor en er zal waarschijnlijk ook niets gebeuren in ons leven, daar zijn geen enkele serieuze aanwijzingen voor. Maar kennelijk is dat moeilijk te verkroppen voor sommige mensen.quote:Dus alle indianen, aboriginals, kelten en andere natuurvolkeren waren ??
Ik zie het gewoon net iets anders. Wij stellen niet veel voor, maar desondanks maakt het uit wat wij doen..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:51 schreef ThaMadEd het volgende:
Ja, want hoewel ze met meer respect voor de natuur omgingen dan wij was hun kennisniveau zeker niet hoger. Tevens vind ik het overdreven hoeveel er altijd naar oude volken wordt gehangen. Die waren net zo bijzonder als wij: niet dus. Face it, wij stellen gewoon niets voor en er zal waarschijnlijk ook niets gebeuren in ons leven, daar zijn geen enkele serieuze aanwijzingen voor. Maar kennelijk is dat moeilijk te verkroppen voor sommige mensen.
Wat voor speciale dingen hebben zij dan bereikt? Minder dan wij op technologisch gebied iig. En op spiritueel gebied: noem eens op wat ze daar dan hebben bereikt? En hoezo maakt het uit wat wij doen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:56 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon net iets anders. Wij stellen niet veel voor, maar desondanks maakt het uit wat wij doen..
en ik vind het knap dat je voor de natuurvolkeren kan spreken![]()
zij hebben niets bereikt.. zij hebben geleefd in eenheid en hebben de aarde met respect behandeld.. that's allquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:04 schreef ThaMadEd het volgende:
Wat voor speciale dingen hebben zij dan bereikt? Minder dan wij op technologisch gebied iig. En op spiritueel gebied: noem eens op wat ze daar dan hebben bereikt? En hoezo maakt het uit wat wij doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |