Bij deze constructie staat het uitwerken van de sessie juist los van de samenwerking tussen de fotografen. In die zin is het dus geen duo-shoot. De fotografen hoeven samen geen idee uit te werken, maar kunnen ieder hun idee met het model uitwerken. Het kan dus best zijn dat fotograaf A een low-key shoot wil doen en fotograaf B zwart-wit portretjes. Natuurlijk moet je het eens worden over locatie en dergelijke, maar een interesse verklaring is in principe genoeg.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:35 schreef Subhuman het volgende:
Tuurlijk zijn er wel fotografen die interesse hebben in een duoshoot, en ongetwijfeld zijn er ook modellen die graag willen meewerken. Maar over zoiets algemeens kan je denk ik niet zomaar vragen of iemand geïnteresseerd is. Elke fotograaf en elk model wil graag een andere shoot, en dat is iets wat je eerst moet uitwerken. Alleen, of al met z'n tweeën of drieën.
Dus is er na al deze tvps iemand die serieus geïnteresseerd is in het uitwerken van een idee samen met Vliegvrager, of die zelf al een idee heeft?
Zo ben ik eigenlijk op het idee gekomen, ik heb afgelopen maandag een studio-sessie meegelopen met een ervaren fotograaf, en daar veel van geleerd. Hij was erg verbaasd dat ik mijn camera niet bij me had (hadden we niets over afgesproken vooraf), maar ik vond dat juist logisch, want het was zijn sessie, zijn belichting, etc. Doordenkend toen kwam ik op dit ideetje, waarbij beide fotografen een eigen sessie afwerken.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:52 schreef HMaster-II het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk handig om eens te kijken of er beginnende fotografen eens mee kunnen lopen met de wat gevorderden onder ons. Zo kan de beginneling de kunst afkijken van de gevorderde en kan de gevordere de beginneling tips en aanwijzingen geven...
Soort van mini-workshop. Zo hebben de beide fotografen er wat aan en heeft het model ook meer lol in het dagje zitten/staan/liggen/hangen enz.
Tis maar een ideetje..
quote:Op woensdag 9 november 2005 12:52 schreef HMaster-II het volgende:
Het lijkt mij persoonlijk handig om eens te kijken of er beginnende fotografen eens mee kunnen lopen met de wat gevorderden onder ons. Zo kan de beginneling de kunst afkijken van de gevorderde en kan de gevordere de beginneling tips en aanwijzingen geven...
Soort van mini-workshop. Zo hebben de beide fotografen er wat aan en heeft het model ook meer lol in het dagje zitten/staan/liggen/hangen enz.
Tis maar een ideetje..
ja leuk,quote:Op maandag 14 november 2005 16:47 schreef Debsterr het volgende:
Ik meld me als model. Foto's foto's foto's
mooi jaquote:Op maandag 14 november 2005 23:54 schreef blackbully het volgende:
[..]
ja leuk,
welke omgeving?
kan nergends zosnel vandaan halen waar jij vandaan komt namelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |