abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2005 @ 14:00:12 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32116596
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:26 schreef Yildiz het volgende:

Gast, je weet absoluut niet waar je het over hebt, Rotterdam is in geen vorm te vergelijken met de voorsteden van Parijs.
Waar heb je het in godsnaam over
Waar heb ik een parallel getrokken tussen Parijs en Rotterdam?
pi_32116759
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:58 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je moet het perspectief anders plaatsen.
In Nederland zijn in de jaren '50 veel mensen vertrokken naar Australie, Canada, States.
Zag daar een keer een docu over, en wat bleek. Het gehele huis interieur was nog steeds hetzelfde als van mijn oma (toen ze nog leefde).
Ze nemen wel een stukje cultuur mee, maar de tijdsgeest blijft vaak hangen (en dat is een doodszonde).
spraken die nederlandse migranten ook de voertaal van het gastland niet?
waren hun kinderen opgenomen en geintegreerd in de samenleving?
Veroorzaakten de nederlandse migranten ook allerlei problemen omdat de nederlandse achtergelaten cultuur anders was dan de cultuur waar ze kwamen?

en over dat interieur van zoveel jaar oud... hoe kan het dat ze daar die meuk konden kopen of lieten ze om de tien jaar verschepen uit nederland.

ooit aan gedacht dat veel nederlanders pinnen zijn
Islam=facisme
  woensdag 9 november 2005 @ 14:17:15 #278
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32117054
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:52 schreef DarkDancer het volgende:
[...]
maar keer op keer hoor je ze ook zeggen dat ze in de eerste plaats marokkaan of turk zijn. ook bij voetbal zie je dit duidelijk (turken marokkanen zijn altijd voor turkije/marokko).
hoe kan het dan dat allochtoon die in nederland is geboren zich marokkaan voelt en dan wel zegt dat nederlanders racisten zijn aangezien ze wel geintegreerd zijn?

beetje dubbel moraal!
Okey, als ik in het buitenland ben (voor korte of hele lange tijd) ben ik nog steeds voor Nederland, ik ga mijn afkomst niet verloochenen, kom nou.
Daar sta ik dan in n cafe, iedereen in n zwart-teamshirtje van het betreffende land, en ik met n oranje heineken hoed (bij wijze van spreken dan)

Vervolgens zegt iemand tegen mij het volgende, zonder aanleiding, afgezien van de hoed
quote:
Een hyopthetische gast in een ander hyopthetisch land zei het volgende:
'you mothafucking asshole, put up or shut up, go with the flow! , if you are not with us, you're against us, blablabla'
Wtf? Mag je niet eens voor je eigen team zijn?
En dat zou dan volgens DarkDancer geen discriminatie zijn, omdat ik voor mijn eigen land ben, en dat dat een dubbel moraal is.
En ja, ook als ik zou gaan emigreren blijf ik echt wel voor Nederland.
quote:
verder heb ik nooit met andere allochtonen problemen gehad en dat terwijl ik die ook vaak tegenkom/ontmoet of erover lees. bepaalde mensen hebben gewoon zware problemen.

[..]
Ik ben gewoon wel eens in mekaar gemept door medelanders, zelf ben ik minimaal 5 generaties Nederlander. Ik zit nu in dubio, ik ben niet in elkaar gemept door een marookkaan, mijn leven is lastig
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32117057
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Offer?
Voor de heilige zaak van een blank Europa dat snap je toch wel?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_32117092
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:
Okey, als ik in het buitenland ben (voor korte of hele lange tijd) ben ik nog steeds voor Nederland, ik ga mijn afkomst niet verloochenen, kom nou.
Daar sta ik dan in n cafe, iedereen in n zwart-teamshirtje van het betreffende land, en ik met n oranje heineken hoed (bij wijze van spreken dan)

Vervolgens zegt iemand tegen mij het volgende, zonder aanleiding, afgezien van de hoed
[..]

En dat zou dan volgens DarkDancer geen discriminatie zijn, omdat ik voor mijn eigen land ben, en dat dat een dubbel moraal is.
Nee, jij schopt de in zwart-teamshirt gekleedde cafegangers maar wil tegelijkertijd wel bier van hun rondjes. Vervolgens komen ze met die opmerking bij je.
geen
  woensdag 9 november 2005 @ 14:19:12 #281
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32117108
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:06 schreef DarkDancer het volgende:
Ik ken redelijk wat allochtonen, maar qua taal is er geen weerstand. Desnoods hoppen ze over naar het Engels.
Vergeet niet dat Nederland geen wereldtaal is.... tenzij je naar ZA- gaat verhuizen.
quote:
Mjah, iets te goed zelfs.
quote:
Veroorzaakten de nederlandse migranten ook allerlei problemen omdat de nederlandse achtergelaten cultuur anders was dan de cultuur waar ze kwamen?
Zou het ook komen omdat we in die andere landen gastvrij werden opgenomen. En juist in de gespiegelde relatie met de nek wordt aangekeken.
Vergeet niet dat qua cultuur en beeldvorming de Nederlanders het een stuk makkelijker hadden.

Neemt niet weg dat ik deze cijfers niet kan bagitaliseren, ze zijn er en ze bestaan. En het stoot mij ook tegen de borst dat deze cijfers voor bepaalde etnische-groepen zo groot zijn.
Maar is deze criminaliteit geloofsverbonden (denk het niet - uitzonderingen nagelaten in het fundi kamp), is het een sociaal probleem (denk het wel), is het cultuurverbonden (mjah, een wisselwerking waarvoor je open moet staan).
[quote]
en over dat interieur van zoveel jaar oud... hoe kan het dat ze daar die meuk konden kopen of lieten ze om de tien jaar verschepen uit nederland.
Foei lelijke tegels en gordijnstoffen verkopen ze overal, ga maar eens bij de Gamma snuffelen. Met een beetje creativiteit kun je al heel ver komen.
  woensdag 9 november 2005 @ 14:22:11 #282
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32117194
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:06 schreef DarkDancer het volgende:
Ik ken redelijk wat allochtonen, maar qua taal is er geen weerstand. Desnoods hoppen ze over naar het Engels.
Vergeet niet dat Nederland geen wereldtaal is.... tenzij je naar ZA- gaat verhuizen.
quote:
Mjah, iets te goed zelfs.
quote:
Zou het ook komen omdat we in die andere landen gastvrij werden opgenomen. En juist in de gespiegelde relatie met de nek wordt aangekeken.
Vergeet niet dat qua cultuur en beeldvorming de Nederlanders het een stuk makkelijker hadden.

Neemt niet weg dat ik deze cijfers niet kan bagitaliseren, ze zijn er en ze bestaan. En het stoot mij ook tegen de borst dat deze cijfers voor bepaalde etnische-groepen zo groot zijn.
Maar is deze criminaliteit geloofsverbonden (denk het niet - uitzonderingen nagelaten in het fundi kamp), is het een sociaal probleem (denk het wel), is het cultuurverbonden (mjah, een wisselwerking waarvoor je open moet staan).
quote:
Foei lelijke tegels en gordijnstoffen verkopen ze overal, ga maar eens bij de Gamma snuffelen. Met een beetje creativiteit kun je al heel ver komen.
  woensdag 9 november 2005 @ 14:22:26 #283
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32117198
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:18 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Nee, jij schopt de in zwart-teamshirt gekleedde cafegangers maar wil tegelijkertijd wel bier van hun rondjes. Vervolgens komen ze met die opmerking bij je.
Dat is het punt niet, en dat stel ik ook nergens, en dat komt even in deze hyopthetische scene ook niet voor.
DarkDancer stelt dat marokkanen / turken, in Nederland, niet voor hun eigen land mogen zijn.
Beetje kwalijke zaak, niet?

Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat StefanP als ras-Nederlander nu in de USA, bij een sportwedstrijd USA-NL niet voor NL mag zijn. Zie jij dat gebeuren?
pi_32117361
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik ben gewoon wel eens in mekaar gemept door medelanders, zelf ben ik minimaal 5 generaties Nederlander. Ik zit nu in dubio, ik ben niet in elkaar gemept door een marookkaan, mijn leven is lastig
ik had het duidelijk over de mensen die hier dan geboren zijn. als je 2e 3e of 4e generatie turk of marokkaan bent en zelf zegt dat je geintegreerd bent dan is het raar dat je je meer marokkaan voelt dan nederlander...

als ik op bezoek ben bij duitse vrienden dan ben ik ook voor nederland. we drinken samen bier en hebben lol. en na de wedstrijd heb je nog steeds lol. en ja ik maak ook opmerkingen over duitsers waarbij ik ze behoorlijk voor lul zet. ik gedraag me echter nooit agressief en heb dus ook nooit problemen. maar ik beheers voor een nederlander de duitse taal redelijk goed en ik kan me goed aanpassen in duits gezelschap.

Het wk onder de 18 was weer eens een goed voorbeeld van de integratie van onze knuffelallochtonen.

als ik naar duitsland zou verhuizen om wat voor reden dan ook dan zal ik me naar verloop van tijd duitser gaan voelen. de kans is dan ook aanwezig dat ik voor duitsland zal zijn tijdens het voetbal.

maar jah, ik was ook meer voor zuid-korea tijdens het wk aangezien ik dat het enigste land vond die echt voetbalde...

voor de rest heb ik weinig belangstelling voor voetbal ...
Islam=facisme
pi_32117413
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is het punt niet, en dat stel ik ook nergens, en dat komt even in deze hyopthetische scene ook niet voor.
DarkDancer stelt dat marokkanen / turken, in Nederland, niet voor hun eigen land mogen zijn.
Beetje kwalijke zaak, niet?

Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat StefanP als ras-Nederlander nu in de USA, bij een sportwedstrijd USA-NL niet voor NL mag zijn. Zie jij dat gebeuren?
hun eigen land? ik dacht dat ze in nederland waren geboren. kijk dat is nu het probleem wat ik bedoel. ze zeuren dat ze geintegreerd zijn of hun best doen. jullie schreeuwen dat mee maar marokko blijft nog steeds het moederland? als dat zo is moet je teruggaan want anders ben je hier alleen om te parasiteren.
Islam=facisme
  woensdag 9 november 2005 @ 14:38:21 #286
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32117643
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:29 schreef DarkDancer het volgende:

als dat zo is moet je teruggaan want anders ben je hier alleen om te parasiteren.
Dus als ik vind dat Marokko mijn moederland is ben ik hier alleen om te parasiteren? Rare logica, is natuurlijk onzin

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32117714
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, hier ga je de fout in.
Ze komen waarschijnlijk niet aan de bak omdat ze zich als Marokkaan zien en niet als Nederlander en niets dan minachting uitstralen voor dit land en haar bewoners.
Hey Swets, weet je waarom mijn vriendin zich als een Marokkaan ziet? Mijn in Nederland geboren vriendin. Mijn nederlandstalig en atheistisch opgevoedde vriendin. Mijn vriendin die dus ook atheistisch is en foutloos en accentloos Nederlands spreekt. Mijn vriendin die hoofdzakelijk blanke westerse vrienden heeft. Mijn vriendin die zich keurig netjes kleed als de gemiddelde vrouw van 25. Mijn vriendin die keurig haar HAVO en HBO heeft afgemaakt. Mijn vriendin die een keurige baan heeft. Mijn vriendin die een blanko strafblad heeft. Mijn vriendin die notabene de laatste verkiezingen op de LPF heeft gestemd. Mijn vriendin die nog nooit in Marokko is geweest. Mijn vriendin die niet eens Berber spreekt. En slechts een klein beetje Arabisch (en dat voor een Berber). Die alleen verschilt met elke willekeurige westerse vrouw vanwege haar kleurtje en haar zwarte krullen,

Weet je waarom die zich een Marokkaan voelt? Omdat ze dagelijks vieze blikken krijgt toegeworpen op straat, in de bus, in de trein.... Omdat het niet uitzonderlijk is als ze vanuit het niets een scheldkannonade over zich heen krijgt met betrekking op Marokkanen of Moslims. Omdat mensen in paniek de supermarkt uitvluchten als haar blanke vriendin een grap maakt over haar als Marokkaan met een rugzak aan. Omdat ze geen gesprek aan kan gaan met een onbekende en het gesprek wordt binnen 2 minuten gebracht naar het onderwerp kutmarrokaantjes. Omdat ze regelmatig te horen krijgt dat "zij gelukkig een goede is...."

En daarom voelt zij zich Marokkaan....

[ Bericht 1% gewijzigd door Sack_Blabbath op 09-11-2005 14:46:39 ]
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_32117738
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus als ik vind dat Marokko mijn moederland is ben ik hier alleen om te parasiteren? Rare logica, is natuurlijk onzin

²
ga eens in op die andere posts van mij dan.

verklaar eens waarom jij je marokkaan vind terwijl je in nederland geboren bent, opgegroeid, gestudeerd hebt en er werkt en leeft.

marokko ken je alleen van je vakanties neem ik aan....
Islam=facisme
  woensdag 9 november 2005 @ 14:43:58 #289
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32117777
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Weet je waarom die zich een Marokkaan voelt? Omdat ze dagelijks vieze blikken krijgt toegeworpen op straat, in de bus, in de trein.... Omdat het niet uitzonderlijk is als ze vanuit het niets een scheldkannonade over zich heen krijgt met betrekking op Marokkanen of Moslims. Omdat mensen in paniek de supermarkt uitvluchten als haar blanke vriendin een grap maakt over haar als Marokkaan met een rugzak aan. Omdat ze geen gesprek aan kan gaan met een onbekende en het gesprek wordt binnen 2 minuten gebracht naar het onderwerp kutmarrokaantjes. Omdat ze regelmatig te horen krijgt dat "zij gelukkig een goede is...."

.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  woensdag 9 november 2005 @ 14:43:59 #290
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32117779
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:29 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

hun eigen land? ik dacht dat ze in nederland waren geboren. kijk dat is nu het probleem wat ik bedoel. ze zeuren dat ze geintegreerd zijn of hun best doen. jullie schreeuwen dat mee maar marokko blijft nog steeds het moederland? als dat zo is moet je teruggaan want anders ben je hier alleen om te parasiteren.
Wat voor ogen heb jij? Dat je kan zien dat ze 2e generatie zijn enzo? Misschien moet ik maar naar de opticien want ik zie dat niet van de buitenkant.

En tevens, waarom zou je niet voor een ander team mogen zijn? Staat dat gelijk aan landverraad ofzo? Er zijn toch mensen in NL die voor engelse teams zijn? Moet je maar eens kijken naar hoeveel mensen er met een blauw Italia voetbalshirtje rondlopen, of een Arsenal / Real Madrid. Zijn er genoeg hoor.
pi_32117780
quote:
Op woensdag 9 november 2005 13:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jij wil zeggen dat Jean keihard tegen Achmed in Frankrijk zegt dat hij niet aangenomen wordt omdat hij marokkaan is???

Dat 'voelt' de marokkaan toch ook aan? Die afwijzing en die minachting? Jij denkt dat dat niet twee kanten opwerkt?

Inderdaad heel erg deze stelling ja
TWEE kanten idd.
En jjij kunt mij nog steeds niet wijsmaken dat jij serieus mensen op gesprek krijgt met een minachtende houding naar jou toe. Wat doen ze dan? Nemen ze met een vies gezicht jouw hand aan? Zeuren ze dat je naar ham stinkt?
Marokkanen die solliciteren willen alleen maar geld verdienden. Gut.
Maar op grond van een gevoel stel jij dan dat ze jou en jouw achtergrond minachten en neem je ze niet aan. Niet omdat ze de kwalificaties niet hadden. Nee, je voelde aan dat ze daar kwamen om kaffer-geld te verdienen.
En dan ook nog stellen dat "zij" met hun minachtende houding "ons" wantrouwen verdiend hebben. Chapeau, je hebt het hele probleem toch knap samen weten te vatten. Vanuit Marokkaans standpunt dan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32117890
quote:

[..]

Hey Swets, weet je waarom mijn vriendin zich als een Marokkaan ziet? Mijn nederlandstalig en atheistisch opgevoedde vriendin. Mijn vriendin die dus ook atheistisch is en foutloos en accentloos Nederlands spreekt. Mijn vriendin die hoofdzakelijk blanke westerse vrienden heeft. Mijn vriendin die zich keurig netjes kleed als de gemiddelde vrouw van 25. Mijn vriendin die keurig haar HAVO en HBO heeft afgemaakt. Mijn vriendin die een keurige baan heeft. Mijn vriendin die een blanko strafblad heeft. Mijn vriendin die notabene de laatste verkiezingen op de LPF heeft gestemd. Mijn vriendin die nog nooit in Marokko is geweest. Mijn vriendin die niet eens Berber spreekt. En slechts een klein beetje Arabisch (en dat voor een Berber). Die alleen verschilt met elke willekeurige westerse vrouw vanwege haar kleurtje en haar zwarte krullen,

en jouw vriendin is een natuurgetrouwe afspiegeling van alle marokkanen in nederland?
Ik ken ook mensen van turkse afkomst, ook hoog opgeleid en vaak niet echt gelovig.
zij hebben ook te maken met situaties die jij schetst.

verschil is dat zij de schuld leggen bij de moslims die voor dat negatieve beeld zorgen...
Een tijdje geleden werd er een artikel gepost waarin hoog opgeleide turken en marokkanen terug gingen naar marokko en turkije door het klimaat hier. ze vonden nederland te moslim fundamentalistisch en baalden van de huidige mentaliteit van het volk en regering die er niks tegen deed.

en trouwens, er is niks mis met geintegreerde marokaanse vrouwen. zien er vaak goed uit
Islam=facisme
pi_32117978
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat voor ogen heb jij? Dat je kan zien dat ze 2e generatie zijn enzo? Misschien moet ik maar naar de opticien want ik zie dat niet van de buitenkant.

En tevens, waarom zou je niet voor een ander team mogen zijn? Staat dat gelijk aan landverraad ofzo? Er zijn toch mensen in NL die voor engelse teams zijn? Moet je maar eens kijken naar hoeveel mensen er met een blauw Italia voetbalshirtje rondlopen, of een Arsenal / Real Madrid. Zijn er genoeg hoor.
mensen van rond de 20 en jonger (die de meeste problemen veroorzaken) zijn geen eerste generatie. ook een blinde weet dat, heeft niks met zien te maken maar met rekenen.

niet doorzeiken over dat voetbal, dat was een punt wat ik aanhaalde om te laten zien dat de meeste ondanks dat ze hier geboren zijn en leven zich geen nederlander voelen maar altijd eerst marokkaan of turk.

als je dat niet snapt dan is verdere discussie ook niet mogelijk...
Islam=facisme
  woensdag 9 november 2005 @ 14:54:25 #294
130955 Floripas
Blast from the past
pi_32118053
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:27 schreef DarkDancer het volgende:

als ik naar duitsland zou verhuizen om wat voor reden dan ook dan zal ik me naar verloop van tijd duitser gaan voelen. de kans is dan ook aanwezig dat ik voor duitsland zal zijn tijdens het voetbal.
Ook als je keer op keer op keer van Duitsers te horen krijgt dat je een Nederlander bent? Nederlander dit, Nederlander dat...

Ik heb een tijd in Italie gewoond, maar ik ben boomlang, hoogblond en heb blauwe ogen. Ik spreek vloeiend Italiaans, maar ik werd nooit een Italiaan, omdat ik er simpelweg niet Italiaans uitzag. Ik ben op een gegeven moment weer terugverhuisd, zo extreem was de heimwee. En ja, ik las er Nederlandse kranten, zocht op een gegeven moment andere Noord-Europeanen op om mee te gaan praten, en ik heb zelfs gejoeld voor het Nederlands elftal, terwijl ik niks om voetbal geef.
pi_32118078
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

TWEE kanten idd.
En jjij kunt mij nog steeds niet wijsmaken dat jij serieus mensen op gesprek krijgt met een minachtende houding naar jou toe. Wat doen ze dan? Nemen ze met een vies gezicht jouw hand aan? Zeuren ze dat je naar ham stinkt?
Marokkanen die solliciteren willen alleen maar geld verdienden. Gut.
Maar op grond van een gevoel stel jij dan dat ze jou en jouw achtergrond minachten en neem je ze niet aan. Niet omdat ze de kwalificaties niet hadden. Nee, je voelde aan dat ze daar kwamen om kaffer-geld te verdienen.
En dan ook nog stellen dat "zij" met hun minachtende houding "ons" wantrouwen verdiend hebben. Chapeau, je hebt het hele probleem toch knap samen weten te vatten. Vanuit Marokkaans standpunt dan.
ik vraag me af of jij zelf wel werkt.

de meeste banen in nederland worden uitgevoerd in team-verband. al heb je nog zulke goede kwalificaties, wanneer je een laag EQ hebt (aangeboren of aangemeten) dan zal het werk eronder lijden. elke organisatie heeft een vorm van hierarchie. elke persoon in die organisatie wil respect als je dan al met je minachtende kutkop komt solliciteren dan kunt je het vergeten.
Islam=facisme
pi_32118090
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:48 schreef DarkDancer het volgende:
verschil is dat zij de schuld leggen bij de moslims die voor dat negatieve beeld zorgen...
De moslims zorgen niet voor het negatieve beeld, dat doen een handje vol radicalen en een groep straatcrimineeltjes die alles doen wat Allah verboden heeft.

Daarnaast ziet zij dat soort groepen ook als zeer ongewenst.

Dus waar heeft zij het aan verdient dat ze als stront behandeld wordt?

En waarom nemen wij het Marokkanen kwalijk als zij zich Marokkaan voelen ipv Nederlander, als er alles aangedaan wordt om ze zich geen Nederlander te laten voelen? Mijn vriendin is 100% westers en in alles op haar kleurtje na gewoon net als de gemiddelde Nederlandse hoogopgeleide vrouw. En toch voelt zij zich Marokkaans....omdat er alles aan wordt gedaan door de autochtone bevolking om haar af te wijzen....

Tja, wie is er dan schuldig aan dat men zich geen Nederlander voelt?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 9 november 2005 @ 14:57:01 #297
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32118113
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:51 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

mensen van rond de 20 en jonger (die de meeste problemen veroorzaken) zijn geen eerste generatie. ook een blinde weet dat, heeft niks met zien te maken maar met rekenen.

niet doorzeiken over dat voetbal, dat was een punt wat ik aanhaalde om te laten zien dat de meeste ondanks dat ze hier geboren zijn en leven zich geen nederlander voelen maar altijd eerst marokkaan of turk.

als je dat niet snapt dan is verdere discussie ook niet mogelijk...
Goh, toen ik 19 jaar was stond ik aan de andere kant van de wereld in een oranje shirt.
Ik ben schijnbaar blind, want ik pas niet in je plaatje. Ik hou wel op met zeiken, hou jij je gelijk maar, ik hoef het al niet meer.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2005 @ 15:01:05 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32118219
quote:

[..]

Hey Swets, weet je waarom mijn vriendin zich als een Marokkaan ziet? Mijn in Nederland geboren vriendin. Mijn nederlandstalig en atheistisch opgevoedde vriendin. Mijn vriendin die dus ook atheistisch is en foutloos en accentloos Nederlands spreekt. Mijn vriendin die hoofdzakelijk blanke westerse vrienden heeft. Mijn vriendin die zich keurig netjes kleed als de gemiddelde vrouw van 25. Mijn vriendin die keurig haar HAVO en HBO heeft afgemaakt. Mijn vriendin die een keurige baan heeft. Mijn vriendin die een blanko strafblad heeft. Mijn vriendin die notabene de laatste verkiezingen op de LPF heeft gestemd. Mijn vriendin die nog nooit in Marokko is geweest. Mijn vriendin die niet eens Berber spreekt. En slechts een klein beetje Arabisch (en dat voor een Berber). Die alleen verschilt met elke willekeurige westerse vrouw vanwege haar kleurtje en haar zwarte krullen,

Ja wat wil je hier nou mee zeggen?
Je wilt hiermee ontkennen dat het mogelijk is dat Nederlanders welke zich 100% marokkaan voelen uit overtuiging dit niet kunnen uitstralen?
Je wilt hiermee ontkennen dat Marokkanen kunnen discrimineren?
Je wilt hiermee ontkennen dat de instelling van BSB averechts werkt voor de integratie problematiek, en zelfs discriminatie van autochtonen tov allochtonen versterkt?

Zolang er Nederlanders zijn welke zich Marokkaan voelen uit overtuiging en niets met nederland hebben, kan je ook verwachten dat er Nederlandewrs zijn welke niets met deze 'marokkanen' hebben en ze verachten.

Zoals 'men' maar blijven benadrukken dat de integratie problemen voor een (groot) gedeelte veroorzaakt wordt door hoe de autochone bevolking de allochtonen bejegenen, zo geef ik aan dat die bejegening ook gevoed wordt doordat mensen welke feitelijk helemaal geen allochtoon zijn, maar gewoon Nederlander zich WEL profileren als allochtoon.

Integenstelling tot de meeste hier, leg ik niet de schuld bij 1 van de partijen, maar bij beide partijen.
Lijkt me een stuk gezonder dan gewoon simpelweg een zondebok zoeken.... of die nou allochtoon of autochtoon is.
pi_32118238
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:55 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

ik vraag me af of jij zelf wel werkt.
Yep.
quote:
de meeste banen in nederland worden uitgevoerd in team-verband. al heb je nog zulke goede kwalificaties, wanneer je een laag EQ hebt (aangeboren of aangemeten) dan zal het werk eronder lijden. elke organisatie heeft een vorm van hierarchie. elke persoon in die organisatie wil respect als je dan al met je minachtende kutkop komt solliciteren dan kunt je het vergeten.
Het wil er bij mij nog steeds niet in dat er mensen (Marokkanen incluis) met een minachtende houding gaan zitten solliciteren. En ik heb overigens een sollicitatiecommissie of 10 achter de rug als lid, dus wat dat betreft kan ik alleen maar hard lachen om dat soort gelul.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32118262
quote:
Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ook als je keer op keer op keer van Duitsers te horen krijgt dat je een Nederlander bent? Nederlander dit, Nederlander dat...

Ik heb een tijd in Italie gewoond, maar ik ben boomlang, hoogblond en heb blauwe ogen. Ik spreek vloeiend Italiaans, maar ik werd nooit een Italiaan, omdat ik er simpelweg niet Italiaans uitzag. Ik ben op een gegeven moment weer terugverhuisd, zo extreem was de heimwee. En ja, ik las er Nederlandse kranten, zocht op een gegeven moment andere Noord-Europeanen op om mee te gaan praten, en ik heb zelfs gejoeld voor het Nederlands elftal, terwijl ik niks om voetbal geef.
Toen ik op vakantie ging met mijn ouders ging ik veel om met andere duitse vakantiegangers. (nederlanders moest ik niet op vakantie). ik sprak gewoon redelijk goed duits maar ik kreeg ook elke dag wel een opmerking te horen over nederlanders. na een tijdje werd dat minder (niet dat ik me er aan stoorde) totdat mensen begonnen te denken dat ik ook echt duits was (mijn beheersing van de duitse taal was toen erg goed, is inmiddels beetje weg gezakt). met die mensen heb ik elk jaar weer veel plezier gehad, (totdat de bindende persoon overleed en de contacten wegvielen).

tja, ik heb nog nooit ergens gewoond in het buitenland. slechts vakanties, maar ik heb nooit problemen gehad om me aan te passen of contact te maken met de bevolking. in het begin is het moeilijk maar als je een beetje moeite doet kom je er wel tussen.

mijn vader die wel overal gezeten heeft had er nooit problemen mee. maar zal wel aan de instelling van het persoon liggen...
Islam=facisme
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')