Waar heb je het in godsnaam overquote:Op woensdag 9 november 2005 13:26 schreef Yildiz het volgende:
Gast, je weet absoluut niet waar je het over hebt, Rotterdam is in geen vorm te vergelijken met de voorsteden van Parijs.
spraken die nederlandse migranten ook de voertaal van het gastland niet?quote:Op woensdag 9 november 2005 13:58 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Je moet het perspectief anders plaatsen.
In Nederland zijn in de jaren '50 veel mensen vertrokken naar Australie, Canada, States.
Zag daar een keer een docu over, en wat bleek. Het gehele huis interieur was nog steeds hetzelfde als van mijn oma (toen ze nog leefde).
Ze nemen wel een stukje cultuur mee, maar de tijdsgeest blijft vaak hangen (en dat is een doodszonde).
Okey, als ik in het buitenland ben (voor korte of hele lange tijd) ben ik nog steeds voor Nederland, ik ga mijn afkomst niet verloochenen, kom nou.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:52 schreef DarkDancer het volgende:
[...]
maar keer op keer hoor je ze ook zeggen dat ze in de eerste plaats marokkaan of turk zijn. ook bij voetbal zie je dit duidelijk (turken marokkanen zijn altijd voor turkije/marokko).
hoe kan het dan dat allochtoon die in nederland is geboren zich marokkaan voelt en dan wel zegt dat nederlanders racisten zijn aangezien ze wel geintegreerd zijn?
beetje dubbel moraal!
Wtf? Mag je niet eens voor je eigen team zijn?quote:Een hyopthetische gast in een ander hyopthetisch land zei het volgende:
'you mothafucking asshole, put up or shut up, go with the flow! , if you are not with us, you're against us, blablabla'
Ik ben gewoon wel eens in mekaar gemept door medelanders, zelf ben ik minimaal 5 generaties Nederlander. Ik zit nu in dubio, ik ben niet in elkaar gemept door een marookkaan, mijn leven is lastigquote:verder heb ik nooit met andere allochtonen problemen gehad en dat terwijl ik die ook vaak tegenkom/ontmoet of erover lees. bepaalde mensen hebben gewoon zware problemen.
[..]
Voor de heilige zaak van een blank Europa dat snap je toch wel?quote:
Nee, jij schopt de in zwart-teamshirt gekleedde cafegangers maar wil tegelijkertijd wel bier van hun rondjes. Vervolgens komen ze met die opmerking bij je.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:
Okey, als ik in het buitenland ben (voor korte of hele lange tijd) ben ik nog steeds voor Nederland, ik ga mijn afkomst niet verloochenen, kom nou.
Daar sta ik dan in n cafe, iedereen in n zwart-teamshirtje van het betreffende land, en ik met n oranje heineken hoed (bij wijze van spreken dan)
Vervolgens zegt iemand tegen mij het volgende, zonder aanleiding, afgezien van de hoed
[..]
Wtf? Mag je niet eens voor je eigen team zijn?
En dat zou dan volgens DarkDancer geen discriminatie zijn, omdat ik voor mijn eigen land ben, en dat dat een dubbel moraal is.
En ja, ook als ik zou gaan emigreren blijf ik echt wel voor Nederland.
Ik ken redelijk wat allochtonen, maar qua taal is er geen weerstand. Desnoods hoppen ze over naar het Engels.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:06 schreef DarkDancer het volgende:
spraken die nederlandse migranten ook de voertaal van het gastland niet?
Mjah, iets te goed zelfs.quote:waren hun kinderen opgenomen en geintegreerd in de samenleving?
Zou het ook komen omdat we in die andere landen gastvrij werden opgenomen. En juist in de gespiegelde relatie met de nek wordt aangekeken.quote:Veroorzaakten de nederlandse migranten ook allerlei problemen omdat de nederlandse achtergelaten cultuur anders was dan de cultuur waar ze kwamen?
Ik ken redelijk wat allochtonen, maar qua taal is er geen weerstand. Desnoods hoppen ze over naar het Engels.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:06 schreef DarkDancer het volgende:
spraken die nederlandse migranten ook de voertaal van het gastland niet?
Mjah, iets te goed zelfs.quote:waren hun kinderen opgenomen en geintegreerd in de samenleving?
Zou het ook komen omdat we in die andere landen gastvrij werden opgenomen. En juist in de gespiegelde relatie met de nek wordt aangekeken.quote:Veroorzaakten de nederlandse migranten ook allerlei problemen omdat de nederlandse achtergelaten cultuur anders was dan de cultuur waar ze kwamen?
Foei lelijke tegels en gordijnstoffen verkopen ze overal, ga maar eens bij de Gamma snuffelen. Met een beetje creativiteit kun je al heel ver komen.quote:en over dat interieur van zoveel jaar oud... hoe kan het dat ze daar die meuk konden kopen of lieten ze om de tien jaar verschepen uit nederland.
Dat is het punt niet, en dat stel ik ook nergens, en dat komt even in deze hyopthetische scene ook niet voor.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:18 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Nee, jij schopt de in zwart-teamshirt gekleedde cafegangers maar wil tegelijkertijd wel bier van hun rondjes. Vervolgens komen ze met die opmerking bij je.
ik had het duidelijk over de mensen die hier dan geboren zijn. als je 2e 3e of 4e generatie turk of marokkaan bent en zelf zegt dat je geintegreerd bent dan is het raar dat je je meer marokkaan voelt dan nederlander...quote:Op woensdag 9 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Okey, als ik in het buitenland ben (voor korte of hele lange tijd) ben ik nog steeds voor Nederland, ik ga mijn afkomst niet verloochenen, kom nou.
Daar sta ik dan in n cafe, iedereen in n zwart-teamshirtje van het betreffende land, en ik met n oranje heineken hoed (bij wijze van spreken dan)
Vervolgens zegt iemand tegen mij het volgende, zonder aanleiding, afgezien van de hoed
[..]
Wtf? Mag je niet eens voor je eigen team zijn?
En dat zou dan volgens DarkDancer geen discriminatie zijn, omdat ik voor mijn eigen land ben, en dat dat een dubbel moraal is.
En ja, ook als ik zou gaan emigreren blijf ik echt wel voor Nederland.
[..]
Ik ben gewoon wel eens in mekaar gemept door medelanders, zelf ben ik minimaal 5 generaties Nederlander. Ik zit nu in dubio, ik ben niet in elkaar gemept door een marookkaan, mijn leven is lastig
hun eigen land? ik dacht dat ze in nederland waren geboren. kijk dat is nu het probleem wat ik bedoel. ze zeuren dat ze geintegreerd zijn of hun best doen. jullie schreeuwen dat mee maar marokko blijft nog steeds het moederland? als dat zo is moet je teruggaan want anders ben je hier alleen om te parasiteren.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:22 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is het punt niet, en dat stel ik ook nergens, en dat komt even in deze hyopthetische scene ook niet voor.
DarkDancer stelt dat marokkanen / turken, in Nederland, niet voor hun eigen land mogen zijn.
Beetje kwalijke zaak, niet?
Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat StefanP als ras-Nederlander nu in de USA, bij een sportwedstrijd USA-NL niet voor NL mag zijn. Zie jij dat gebeuren?
Dus als ik vind dat Marokko mijn moederland is ben ik hier alleen om te parasiteren? Rare logica, is natuurlijk onzinquote:Op woensdag 9 november 2005 14:29 schreef DarkDancer het volgende:
als dat zo is moet je teruggaan want anders ben je hier alleen om te parasiteren.
Hey Swets, weet je waarom mijn vriendin zich als een Marokkaan ziet? Mijn in Nederland geboren vriendin. Mijn nederlandstalig en atheistisch opgevoedde vriendin. Mijn vriendin die dus ook atheistisch is en foutloos en accentloos Nederlands spreekt. Mijn vriendin die hoofdzakelijk blanke westerse vrienden heeft. Mijn vriendin die zich keurig netjes kleed als de gemiddelde vrouw van 25. Mijn vriendin die keurig haar HAVO en HBO heeft afgemaakt. Mijn vriendin die een keurige baan heeft. Mijn vriendin die een blanko strafblad heeft. Mijn vriendin die notabene de laatste verkiezingen op de LPF heeft gestemd. Mijn vriendin die nog nooit in Marokko is geweest. Mijn vriendin die niet eens Berber spreekt. En slechts een klein beetje Arabisch (en dat voor een Berber). Die alleen verschilt met elke willekeurige westerse vrouw vanwege haar kleurtje en haar zwarte krullen,quote:Op woensdag 9 november 2005 13:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, hier ga je de fout in.
Ze komen waarschijnlijk niet aan de bak omdat ze zich als Marokkaan zien en niet als Nederlander en niets dan minachting uitstralen voor dit land en haar bewoners.
ga eens in op die andere posts van mij dan.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus als ik vind dat Marokko mijn moederland is ben ik hier alleen om te parasiteren? Rare logica, is natuurlijk onzin²
quote:Op woensdag 9 november 2005 14:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Weet je waarom die zich een Marokkaan voelt? Omdat ze dagelijks vieze blikken krijgt toegeworpen op straat, in de bus, in de trein.... Omdat het niet uitzonderlijk is als ze vanuit het niets een scheldkannonade over zich heen krijgt met betrekking op Marokkanen of Moslims. Omdat mensen in paniek de supermarkt uitvluchten als haar blanke vriendin een grap maakt over haar als Marokkaan met een rugzak aan. Omdat ze geen gesprek aan kan gaan met een onbekende en het gesprek wordt binnen 2 minuten gebracht naar het onderwerp kutmarrokaantjes. Omdat ze regelmatig te horen krijgt dat "zij gelukkig een goede is...."
En daarom voelt zij zich Marokkaan....
Wat voor ogen heb jij? Dat je kan zien dat ze 2e generatie zijn enzo? Misschien moet ik maar naar de opticien want ik zie dat niet van de buitenkant.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:29 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
hun eigen land? ik dacht dat ze in nederland waren geboren. kijk dat is nu het probleem wat ik bedoel. ze zeuren dat ze geintegreerd zijn of hun best doen. jullie schreeuwen dat mee maar marokko blijft nog steeds het moederland? als dat zo is moet je teruggaan want anders ben je hier alleen om te parasiteren.
TWEE kanten idd.quote:Op woensdag 9 november 2005 13:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat Jean keihard tegen Achmed in Frankrijk zegt dat hij niet aangenomen wordt omdat hij marokkaan is???
Dat 'voelt' de marokkaan toch ook aan? Die afwijzing en die minachting? Jij denkt dat dat niet twee kanten opwerkt?
Inderdaad heel ergdeze stelling ja
en jouw vriendin is een natuurgetrouwe afspiegeling van alle marokkanen in nederland?quote:Op woensdag 9 november 2005 14:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hey Swets, weet je waarom mijn vriendin zich als een Marokkaan ziet? Mijn nederlandstalig en atheistisch opgevoedde vriendin. Mijn vriendin die dus ook atheistisch is en foutloos en accentloos Nederlands spreekt. Mijn vriendin die hoofdzakelijk blanke westerse vrienden heeft. Mijn vriendin die zich keurig netjes kleed als de gemiddelde vrouw van 25. Mijn vriendin die keurig haar HAVO en HBO heeft afgemaakt. Mijn vriendin die een keurige baan heeft. Mijn vriendin die een blanko strafblad heeft. Mijn vriendin die notabene de laatste verkiezingen op de LPF heeft gestemd. Mijn vriendin die nog nooit in Marokko is geweest. Mijn vriendin die niet eens Berber spreekt. En slechts een klein beetje Arabisch (en dat voor een Berber). Die alleen verschilt met elke willekeurige westerse vrouw vanwege haar kleurtje en haar zwarte krullen,
Weet je waarom die zich een Marokkaan voelt? Omdat ze dagelijks vieze blikken krijgt toegeworpen op straat, in de bus, in de trein.... Omdat het niet uitzonderlijk is als ze vanuit het niets een scheldkannonade over zich heen krijgt met betrekking op Marokkanen of Moslims. Omdat mensen in paniek de supermarkt uitvluchten als haar blanke vriendin een grap maakt over haar als Marokkaan met een rugzak aan. Omdat ze geen gesprek aan kan gaan met een onbekende en het gesprek wordt binnen 2 minuten gebracht naar het onderwerp kutmarrokaantjes. Omdat ze regelmatig te horen krijgt dat "zij gelukkig een goede is...."
mensen van rond de 20 en jonger (die de meeste problemen veroorzaken) zijn geen eerste generatie. ook een blinde weet dat, heeft niks met zien te maken maar met rekenen.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat voor ogen heb jij? Dat je kan zien dat ze 2e generatie zijn enzo? Misschien moet ik maar naar de opticien want ik zie dat niet van de buitenkant.
En tevens, waarom zou je niet voor een ander team mogen zijn? Staat dat gelijk aan landverraad ofzo? Er zijn toch mensen in NL die voor engelse teams zijn? Moet je maar eens kijken naar hoeveel mensen er met een blauw Italia voetbalshirtje rondlopen, of een Arsenal / Real Madrid. Zijn er genoeg hoor.
Ook als je keer op keer op keer van Duitsers te horen krijgt dat je een Nederlander bent? Nederlander dit, Nederlander dat...quote:Op woensdag 9 november 2005 14:27 schreef DarkDancer het volgende:
als ik naar duitsland zou verhuizen om wat voor reden dan ook dan zal ik me naar verloop van tijd duitser gaan voelen. de kans is dan ook aanwezig dat ik voor duitsland zal zijn tijdens het voetbal.
ik vraag me af of jij zelf wel werkt.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
TWEE kanten idd.
En jjij kunt mij nog steeds niet wijsmaken dat jij serieus mensen op gesprek krijgt met een minachtende houding naar jou toe. Wat doen ze dan? Nemen ze met een vies gezicht jouw hand aan? Zeuren ze dat je naar ham stinkt?
Marokkanen die solliciteren willen alleen maar geld verdienden. Gut.![]()
Maar op grond van een gevoel stel jij dan dat ze jou en jouw achtergrond minachten en neem je ze niet aan. Niet omdat ze de kwalificaties niet hadden. Nee, je voelde aan dat ze daar kwamen om kaffer-geld te verdienen.
En dan ook nog stellen dat "zij" met hun minachtende houding "ons" wantrouwen verdiend hebben. Chapeau, je hebt het hele probleem toch knap samen weten te vatten. Vanuit Marokkaans standpunt dan.
De moslims zorgen niet voor het negatieve beeld, dat doen een handje vol radicalen en een groep straatcrimineeltjes die alles doen wat Allah verboden heeft.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:48 schreef DarkDancer het volgende:
verschil is dat zij de schuld leggen bij de moslims die voor dat negatieve beeld zorgen...
Goh, toen ik 19 jaar was stond ik aan de andere kant van de wereld in een oranje shirt.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:51 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
mensen van rond de 20 en jonger (die de meeste problemen veroorzaken) zijn geen eerste generatie. ook een blinde weet dat, heeft niks met zien te maken maar met rekenen.
niet doorzeiken over dat voetbal, dat was een punt wat ik aanhaalde om te laten zien dat de meeste ondanks dat ze hier geboren zijn en leven zich geen nederlander voelen maar altijd eerst marokkaan of turk.
als je dat niet snapt dan is verdere discussie ook niet mogelijk...
Ja wat wil je hier nou mee zeggen?quote:Op woensdag 9 november 2005 14:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hey Swets, weet je waarom mijn vriendin zich als een Marokkaan ziet? Mijn in Nederland geboren vriendin. Mijn nederlandstalig en atheistisch opgevoedde vriendin. Mijn vriendin die dus ook atheistisch is en foutloos en accentloos Nederlands spreekt. Mijn vriendin die hoofdzakelijk blanke westerse vrienden heeft. Mijn vriendin die zich keurig netjes kleed als de gemiddelde vrouw van 25. Mijn vriendin die keurig haar HAVO en HBO heeft afgemaakt. Mijn vriendin die een keurige baan heeft. Mijn vriendin die een blanko strafblad heeft. Mijn vriendin die notabene de laatste verkiezingen op de LPF heeft gestemd. Mijn vriendin die nog nooit in Marokko is geweest. Mijn vriendin die niet eens Berber spreekt. En slechts een klein beetje Arabisch (en dat voor een Berber). Die alleen verschilt met elke willekeurige westerse vrouw vanwege haar kleurtje en haar zwarte krullen,
Yep.quote:Op woensdag 9 november 2005 14:55 schreef DarkDancer het volgende:
[..]
ik vraag me af of jij zelf wel werkt.
Het wil er bij mij nog steeds niet in dat er mensen (Marokkanen incluis) met een minachtende houding gaan zitten solliciteren. En ik heb overigens een sollicitatiecommissie of 10 achter de rug als lid, dus wat dat betreft kan ik alleen maar hard lachen om dat soort gelul.quote:de meeste banen in nederland worden uitgevoerd in team-verband. al heb je nog zulke goede kwalificaties, wanneer je een laag EQ hebt (aangeboren of aangemeten) dan zal het werk eronder lijden. elke organisatie heeft een vorm van hierarchie. elke persoon in die organisatie wil respect als je dan al met je minachtende kutkop komt solliciteren dan kunt je het vergeten.
Toen ik op vakantie ging met mijn ouders ging ik veel om met andere duitse vakantiegangers. (nederlanders moest ik niet op vakantie). ik sprak gewoon redelijk goed duits maar ik kreeg ook elke dag wel een opmerking te horen over nederlanders. na een tijdje werd dat minder (niet dat ik me er aan stoorde) totdat mensen begonnen te denken dat ik ook echt duits was (mijn beheersing van de duitse taal was toen erg goed, is inmiddels beetje weg gezakt). met die mensen heb ik elk jaar weer veel plezier gehad, (totdat de bindende persoon overleed en de contacten wegvielen).quote:Op woensdag 9 november 2005 14:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ook als je keer op keer op keer van Duitsers te horen krijgt dat je een Nederlander bent? Nederlander dit, Nederlander dat...
Ik heb een tijd in Italie gewoond, maar ik ben boomlang, hoogblond en heb blauwe ogen. Ik spreek vloeiend Italiaans, maar ik werd nooit een Italiaan, omdat ik er simpelweg niet Italiaans uitzag. Ik ben op een gegeven moment weer terugverhuisd, zo extreem was de heimwee. En ja, ik las er Nederlandse kranten, zocht op een gegeven moment andere Noord-Europeanen op om mee te gaan praten, en ik heb zelfs gejoeld voor het Nederlands elftal, terwijl ik niks om voetbal geef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |