abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32623788
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:17 schreef Wokkel1982 het volgende:
Zou iemand mij een linkje kunnen geven naar de ploppable meertjes?

Ik bedoel die je gebruikt bij een waterval enzo.
Pond Kit & Stream Kit

Eventuele extra's:

Transparant Texture Patch & Pond and Stream Transitions
  zondag 27 november 2005 @ 20:10:31 #42
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32626732
ben al een tijdje uitgekeken op SC4..ik weet wel dat de opvolger echt supermooi wordt
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32626922
zijn daar al screens van?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_32627747
quote:
hartstikke bedankt
pi_32645406
Even een vraagje: Van Simcity 2000 had ik een optie als SCURK, waarbij je een soort van sandbox-mode had, waarbij je niet met geld te maken had en waarbij je willekeurig gebouwen kon plaatsen. Weet iemand of Simcity 4 ook zo'n soort optie heeft? Ik heb ergens gelezen dat het via B.A.T. en Lot Editor zou kunnen, maar ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij helpen?
  maandag 28 november 2005 @ 15:25:34 #46
120925 SilverBullet
Remember, remember...
pi_32646460
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: Van Simcity 2000 had ik een optie als SCURK, waarbij je een soort van sandbox-mode had, waarbij je niet met geld te maken had en waarbij je willekeurig gebouwen kon plaatsen. Weet iemand of Simcity 4 ook zo'n soort optie heeft? Ik heb ergens gelezen dat het via B.A.T. en Lot Editor zou kunnen, maar ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij helpen?
Er zijn lots te downloaden die er voor zorgen dat je elke maand een x-bedrag er bij krijgt. Alles kost nog steeds geld, maar als je er een paar neerzet hoef je je nergers meer druk over te maken.
...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
pi_32653108
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:44 schreef cootje_1983 het volgende:
met B.A.T & loteditor kan je idd zelf je gebouwen ontwerpen.. het is alleen wel een hele slag lastiger in vergeklijking met scurk
nu moet je namelijk een 3d model tekenen...
pi_32695654
Nieuwe OP, of ben ik nou zo gek?
pi_32699842
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:02 schreef _moder8or_ het volgende:
Nieuwe OP, of ben ik nou zo gek?
Klopt. Had een aantal aanpassingen aan de OP gedaan en aan een mod gevraagd of hij de vorige OP wou vervangen door de huidige.
pi_32699884
quote:
Op woensdag 30 november 2005 16:29 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Klopt. Had een aantal aanpassingen aan de OP gedaan en aan een mod gevraagd of hij de vorige OP wou vervangen door de huidige.
Nice work Mocht wel weer eens een keer
pi_32777158
Ik heb een vraagje: als ik een regio wil importeren dan druk ik daarboven op die middelste knop.. maar vervolgens doet hij niks... iemand een idee waarom dat zou kunnen komen?
pi_32777610
Ik ga het morgen ook weer eens spelen. Echt zo'n spel voor een koude regenachtig zondagmiddag dat je lekker uren kan spelen.

Ik had als doelstelling alles helemaal volbouwen zodat mijn hele regio volgebouwd is. Met codes uiteraard.
pi_32778878
Weet iemand waar je een beetje bevolke regio's kan downloaden, en kan dit uberhaupt wel?
Ik kan het nergens vinden, vroeger had je www.gotcity.tk maar die werkt niet meer
  dinsdag 6 december 2005 @ 20:40:12 #54
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_32872018
Ik heb sinds kort een stad, ik krijg geen winst maar dat gaat al de goede richting in.

- Hoe krijg hoge grondprijzen, want door het vraagteken ben ik te weten gekomen dat ik veel hoge grondprijzen heb, ik heb goede scholen, ziekenhuizen maar het blijven veel povere huisjes en de weinige flats die er zijn zijn heel klein ik heb een bevolking van ongeveer 11.000.
Ik heb nog maar een onderdeel van de regio ontwikkeld.

(Ik wil dikke villa's )

- Ik heb wat parken geplaatst zoals dingen zoals een tuinhuisje maar dat blijft gewoon een donker groen vierkantje. Netzoals met het strand het strand blijft leeg. en de tuinen blijven gewoon groene vierkantjes met wat geploegde stukken.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_32872960
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:07 schreef BlueCurl het volgende:
Ik heb een vraagje: als ik een regio wil importeren dan druk ik daarboven op die middelste knop.. maar vervolgens doet hij niks... iemand een idee waarom dat zou kunnen komen?
Welke knop gebruik je dan precies?
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 20:40 schreef Mr_Booze het volgende:
Ik heb sinds kort een stad, ik krijg geen winst maar dat gaat al de goede richting in.

- Hoe krijg hoge grondprijzen, want door het vraagteken ben ik te weten gekomen dat ik veel hoge grondprijzen heb, ik heb goede scholen, ziekenhuizen maar het blijven veel povere huisjes en de weinige flats die er zijn zijn heel klein ik heb een bevolking van ongeveer 11.000.
Ik heb nog maar een onderdeel van de regio ontwikkeld.

(Ik wil dikke villa's )

- Ik heb wat parken geplaatst zoals dingen zoals een tuinhuisje maar dat blijft gewoon een donker groen vierkantje. Netzoals met het strand het strand blijft leeg. en de tuinen blijven gewoon groene vierkantjes met wat geploegde stukken.
De grote flats laten nog wel even op zich wachten. Aangezien hier ook je regiopopulatie meespeelt. Dus het is handig om ook minstens één of meerdere buursteden te maken. Dan zou het wat sneller moeten komen.

Voor luxe woningen heb je ook de daarbij behorende banen nodig. Dus bijvoorbeeld Co$$$ of High-Tech industrie. Ik weet niet of je er daarvan al wat hebt?

Met het strand en de tuinen gebeurt sowieso vrij weinig qua uiterlijk. Dus daar hoef je ook niet echt op te letten.

En ik heb een groundtexture-mod geïnstalleerd. Ziet er vrij aardig uit al zeg ik het zelf.

dinsdag 6 december 2005 @ 21:39:26 #56
132411 Mr_Booze
pi_32873711
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 21:12 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Welke knop gebruik je dan precies?
[..]

De grote flats laten nog wel even op zich wachten. Aangezien hier ook je regiopopulatie meespeelt. Dus het is handig om ook minstens één of meerdere buursteden te maken. Dan zou het wat sneller moeten komen.

Voor luxe woningen heb je ook de daarbij behorende banen nodig. Dus bijvoorbeeld Co$$$ of High-Tech industrie. Ik weet niet of je er daarvan al wat hebt?

Met het strand en de tuinen gebeurt sowieso vrij weinig qua uiterlijk. Dus daar hoef je ook niet echt op te letten.

En ik heb een groundtexture-mod geïnstalleerd. Ziet er vrij aardig uit al zeg ik het zelf.

[[url=http://img8.picsplace.to/img8/2/thumbs/Terrainmod1.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img8.picsplace.to/img8/2/thumbs/Terrainmod2.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img8.picsplace.to/img8/2/thumbs/Terrainmod3.jpg]afbeelding][/url]
Mooie pics..

Alleen als je met het ?-teken op een huis klik bijv. wat voor inkomens kunnen er voor komen ik heb veel $ en er beginnen steeds meer $$ en $$$ te komen en ook qua grondprijzen want is er nog iets hoger dan hoog?

Dus de beste manier om flats en de hele bombarie te krijgen is gewoon veel bouwen en meer inwoners krijgen en alles gewoon vervuiling vrij, gezondheid, onderwijs hoog houden.
pi_32902615
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 21:39 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Mooie pics..

Alleen als je met het ?-teken op een huis klik bijv. wat voor inkomens kunnen er voor komen ik heb veel $ en er beginnen steeds meer $$ en $$$ te komen en ook qua grondprijzen want is er nog iets hoger dan hoog?

Dus de beste manier om flats en de hele bombarie te krijgen is gewoon veel bouwen en meer inwoners krijgen en alles gewoon vervuiling vrij, gezondheid, onderwijs hoog houden.
Dacht dat hoog het hoogst haalbare is qua grondprijs. En voor R$ is altijd aardig wat belangstelling aangezien die zowat overal willen wonen. Dit kan je ook zien via je desirability grafiek. Dus je kan bijvoorbeeld de belasting voor R$ wat omhoog gooien om zo de vraag iets te verkleinen.

Komt het wel op neer. Ik krijg in mijn steden voor het merendeel R$$ en heel af en toe R$. Al sloop ik dan wel de grote R$-woontorens.
  donderdag 8 december 2005 @ 19:28:48 #58
132411 Mr_Booze
pi_32925496
quote:
Op woensdag 7 december 2005 21:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dacht dat hoog het hoogst haalbare is qua grondprijs. En voor R$ is altijd aardig wat belangstelling aangezien die zowat overal willen wonen. Dit kan je ook zien via je desirability grafiek. Dus je kan bijvoorbeeld de belasting voor R$ wat omhoog gooien om zo de vraag iets te verkleinen.

Komt het wel op neer. Ik krijg in mijn steden voor het merendeel R$$ en heel af en toe R$. Al sloop ik dan wel de grote R$-woontorens.
Het grootste probleem is dat ik probeer te bezuinigen op alles zoals politie, brandweer, en scholen ziekenhuizen etc. en de belastingen heel hoog maar dan is er geen vraag meer maar sta ik wel in de plus. Als ik de belastingen weer verlaag groeit bevolking weer als kool maar sta ik weer in het rood. Ik had nog een vraag rond welke bevolkingsgrootte kan ik alles financieren en heel mooie huizen/flats/groot commercial district hebben. Nogmaals dank voor reactie

BTW: en ik heb dat probleem van tuinen opgelost want ik had een te lage graphics instellingen.
pi_32929880
quote:
Op donderdag 8 december 2005 19:28 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Het grootste probleem is dat ik probeer te bezuinigen op alles zoals politie, brandweer, en scholen ziekenhuizen etc. en de belastingen heel hoog maar dan is er geen vraag meer maar sta ik wel in de plus. Als ik de belastingen weer verlaag groeit bevolking weer als kool maar sta ik weer in het rood. Ik had nog een vraag rond welke bevolkingsgrootte kan ik alles financieren en heel mooie huizen/flats/groot commercial district hebben. Nogmaals dank voor reactie

BTW: en ik heb dat probleem van tuinen opgelost want ik had een te lage graphics instellingen.
Ik bezuinig nooit op brandweer en politie. Daar gaat hun effectiviteit te ver van achteruit. Maar een politiebureau hoef je pas voor het eerst neer te zetten als je stad rond de 10.000 inwoners zit.

En misschien is deze enkele zonne-energiecentrale wel handig. Levert meer stroom dan een windmolen, maar kost even duur per maand. En hier kan je z'n grote broer vinden.

Ik heb mijn belastingen zo staan:

Al moet ik hier wel bij opmerken dat de belasting van R$ meestal op 8,8% staat. En bij industrie staan die drie op 20% omdat ik daar geen behoefte aan heb dat die in mijn stad verschijnen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:57:39 #60
132411 Mr_Booze
pi_32972385
quote:
Op donderdag 8 december 2005 22:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ik bezuinig nooit op brandweer en politie. Daar gaat hun effectiviteit te ver van achteruit. Maar een politiebureau hoef je pas voor het eerst neer te zetten als je stad rond de 10.000 inwoners zit.

En misschien is deze enkele zonne-energiecentrale wel handig. Levert meer stroom dan een windmolen, maar kost even duur per maand. En hier kan je z'n grote broer vinden.

Ik heb mijn belastingen zo staan:

[afbeelding]

Al moet ik hier wel bij opmerken dat de belasting van R$ meestal op 8,8% staat. En bij industrie staan die drie op 20% omdat ik daar geen behoefte aan heb dat die in mijn stad verschijnen.

Op welke bevolkingsgrootte kun je het beste de brandweer, basisschool, klein ziekenhuis, groot ziekenhuis, politie (klein en groot) plaatsen etc. universiteiten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr_Booze op 10-12-2005 21:17:41 ]
pi_32980568
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:57 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Op welke bevolkingsgrootte kun je het beste de brandweer, basisschool, klein ziekenhuis, groot ziekenhuis, politie (klein en groot) plaatsen etc. universiteiten.

Brandweer plaats ik meestal meteen. Aangezien ze daar meestal gelijk om beginnen te zeuren. De basisschool kan je altijd wel even mee wachten tot je een klein dorp hebt, maar aangezien ik wil dat het EQ snel stijgt plaats ik die in het begin gelijktijdig met een bibliotheek.

Met het ziekenhuis wacht ik meestal tot ik genoeg winst maak om er één neer te kunnen zetten. Maar dan zet ik wel gelijk een grote neer aangezien die tegen die tijd prijstechnisch gezien voordeliger is.

Politie zet ik pas rond de 10.000 inwoners neer. En welke hangt af van de winst die ik maak. Maak ik genoeg winst om een grote neer te zetten dan zet ik die neer en anders de kleinere. Al probeer ik meestal wel voor de grote te gaan.

En de staduniversiteit zet ik meestal pas neer als ik op zijn minst de 10.000 inwoners heb bereikt. Maar die is qua maandelijkse kosten best wel goedkoop. Je kan meestal wel een behoorlijke tijd af met een budget van $60.

zondag 11 december 2005 @ 14:43:29 #62
132411 Mr_Booze
pi_32988534
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 22:01 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Brandweer plaats ik meestal meteen. Aangezien ze daar meestal gelijk om beginnen te zeuren. De basisschool kan je altijd wel even mee wachten tot je een klein dorp hebt, maar aangezien ik wil dat het EQ snel stijgt plaats ik die in het begin gelijktijdig met een bibliotheek.

Met het ziekenhuis wacht ik meestal tot ik genoeg winst maak om er één neer te kunnen zetten. Maar dan zet ik wel gelijk een grote neer aangezien die tegen die tijd prijstechnisch gezien voordeliger is.

Politie zet ik pas rond de 10.000 inwoners neer. En welke hangt af van de winst die ik maak. Maak ik genoeg winst om een grote neer te zetten dan zet ik die neer en anders de kleinere. Al probeer ik meestal wel voor de grote te gaan.

En de staduniversiteit zet ik meestal pas neer als ik op zijn minst de 10.000 inwoners heb bereikt. Maar die is qua maandelijkse kosten best wel goedkoop. Je kan meestal wel een behoorlijke tijd af met een budget van $60.

Nou ik heb nu drie steden in een slechte financiele positie en nu heb ik al een stad met veel platteland goede industrie en goede economie in totaal van 2.800 inwoners. Hoe kan ik financiele problemen in die oude steden een van 11.000 inwoners weer 'profitable' maken.

Mijn laatste 2 vragen zijn: hoe kan ik er voor zorgen dat sims in een residential zone gaan vestigen als de rijstijd lang is? Daarmee bedoel ik wat voor openbaar vervoer is goedkoop en effectief is.

Zijn goederenstations nodig en wanneer heb je ze nodig?

Bedankt nogmaals dat je mijn vragen allemaal beantwoord hebt

P.S Waar kan je het best steden/regio's downloaden?
pi_32990266
quote:
Op zondag 11 december 2005 14:43 schreef Mr_Booze het volgende:
Nou ik heb nu drie steden in een slechte financiele positie en nu heb ik al een stad met veel platteland goede industrie en goede economie in totaal van 2.800 inwoners. Hoe kan ik financiele problemen in die oude steden een van 11.000 inwoners weer 'profitable' maken.

Mijn laatste 2 vragen zijn: hoe kan ik er voor zorgen dat sims in een residential zone gaan vestigen als de rijstijd lang is? Daarmee bedoel ik wat voor openbaar vervoer is goedkoop en effectief is.

Zijn goederenstations nodig en wanneer heb je ze nodig?

Bedankt nogmaals dat je mijn vragen allemaal beantwoord hebt

P.S Waar kan je het best steden/regio's downloaden?
Ik zou pas aan winst gaan denken als je minimaal 30k inwoners hebt. Mooiste is dan nog in alle 3 de steden 10 ofzo.. Openbaar vervoer zou allemaal effectief zijn maar dan moet je wel de NAM gebruiken, Network Addon Mod. Hou er ook rekening mee dat het ligt aan de welvaart van je mensen om ze gebruik te laten maken van OV. Lage welvaart zal wel met de bus reizen, waar hogere welvaart niet naar de bus omkijkt en lekker met de auto blijft gaan zolang jij geen monorail of metro hebt (dit moet je dan ook zeker in een later stadium implementeren).

Meestal kan je trouwens residental zones makkelijk krijgen door een dikke verbindingsweg te maken naar een industriegebied (mag ook op andere map). Hierdoor begint bewoning vrijwel meteen. In later stadia maakt t helemaal niet meer uit, omdat er zoveel shifting is in mensen die welvarender worden en dus ander werk willen gaan doen.

Goederenstations in Energiegebieden werken wel, maar beperkt. Je moet ook zorgen dat de treinen naar andere industriegebieden of een haven rijden, of naar buiten je kaart. Anders kunnen de goederen namelijk nergens heen...

Regio's en maps en lots en bats en addons enzo -> Simtropolis.
Where facts are few, experts are many.
pi_33018250
heeft iemand een idee of je simcity ook in een venster kan spelen ipv fullscreen. ik heb breedbeeld en die opstie staat er niet bij dus me beeld is misvormt

dus al iemand weet hoe je in een venster kan spelen... graag
pi_33018490
Alt-Enter al geprobeerd?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33187748
Nog twee nachtplaatjes uit mijn vorige stad.

En ook wat plaatjes uit mijn nieuwe stad Lorient.

pi_33313866
tvp
http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_33342216
ik ga em voor de kerst ook maar weer even spelen
pi_33347787
Nieuwe videokaart besteld, binnenkort kan ik weer SC4 spelen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_33365630
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:01 schreef crossover het volgende:
Alt-Enter al geprobeerd?
dat werkt niet
pi_33365850
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:26 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

dat werkt niet
Ik wist dat niet eens dat dat mogelijk was
pi_33368304
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:37 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Ik wist dat niet eens dat dat mogelijk was
ik vraag me af of je smicity in een venster kan spelen... hopelijk wel want zit nu met breedbeeld en is niet echt tof zo...
pi_33376406
Een simpele vraag.
Hoe sluit ik avenues netjes rechtstreek op een highway aan? Ik kan die mogelijkheid niet vinden, alleen roads met een oprit.
Wie dit leest is gek
pi_33376499
ff weer installeren
pi_33377898
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 18:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een simpele vraag.
Hoe sluit ik avenues netjes rechtstreek op een highway aan? Ik kan die mogelijkheid niet vinden, alleen roads met een oprit.
Je kan de avenue er overheen trekken. Dan zou het spel vanzelf die optie moeten aanbieden. En om de avunue direct te laten aansluiten moet je hem, dacht ik, een klein stukje over het einde/begin van de snelweg leggen en dan laat het spel ze in elkaar overgaan.
  † In Memoriam † zaterdag 24 december 2005 @ 22:13:08 #76
88815 The_Emotion
98.3
pi_33382667
Ik heb SC4 weer opnieuw geïnstalleerd en gelukkig had ik nog mijn plugins nog.
Maar nu zoek ik de patch zodat je plugin-buildings 's nachts weer licht geven, ik heb nog even op simtropolis zitten neuzen, maar kon zo snel niets vinden.

Edit: al gevonden

[ Bericht 16% gewijzigd door The_Emotion op 24-12-2005 22:26:10 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_33384569
Whaaa. Het is verslavend
pi_33384586
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 22:13 schreef Remqo het volgende:
Ik heb SC4 weer opnieuw geïnstalleerd en gelukkig had ik nog mijn plugins nog.
Maar nu zoek ik de patch zodat je plugin-buildings 's nachts weer licht geven, ik heb nog even op simtropolis zitten neuzen, maar kon zo snel niets vinden.

Edit: al gevonden
Welke patch bedoel je?
En ElmarO. Linkje naar de snowpatch?
pi_33385949
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:25 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Je kan de avenue er overheen trekken. Dan zou het spel vanzelf die optie moeten aanbieden. En om de avunue direct te laten aansluiten moet je hem, dacht ik, een klein stukje over het einde/begin van de snelweg leggen en dan laat het spel ze in elkaar overgaan.
Vreemd genoeg bij mij niet. Wel als ik dat met een road doe.
Weet je zeker dat er niet iets voor gedownload moet worden?
Wie dit leest is gek
pi_33388027
Een road kun je toch niet op een highway aansluiten Pak de avenue, laat deze 1 vakje op het einde van de highway en 1 vakje op de grond, en trek een stukje rechtdoor van de highway af. Dat moet werken
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')