bij BMW ben je nog wel iets meer kwijt voor het zelfdequote:Op dinsdag 8 november 2005 18:16 schreef MrDrako het volgende:
jezus wat voor een auto was dat? Zoals Youp zegt bmw of mercedes ofzo? Ik ben met mijn 13 jaar oude peugeot 306 zo'n 100 euro kwijt voor een beurt :S
Hmmmm, maarja als je een nieuwe auto kan betalen kan je de beurtjes ook betalen denk ik danquote:Op dinsdag 8 november 2005 18:19 schreef Youp het volgende:
[..]
bij BMW ben je nog wel iets meer kwijt voor het zelfdemaar daar hoeft het echter allemaal niet binnen 30.000km... ja olie + filter ja... de rest niet.. maar een grote beurt met het nodige (remmetjes ofzo) kan toch al gauw 1000-1500 euro kosten... afhankelijk van wat voor auto je hebt...
hij heeft een fiat pinda..
en yup, je garantie vervalt wanneer je zelf aan je auto gaat beunen.. want dan is je boekje niet ingevuld enzo...
Bij BMW heb je zo een speciale service interval resetter.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de computer kan niet gereset worden zelf , dat moet met die speciale computer die alleen de dealer heeft, anders blijft er de hele tijd met grote letters "service benodigd" in het display staan. sterker nog, volgens de dealer zal het motormanagement de auto niet meer laten starten als de computer niet gereset wordt een te lange tijd. Ik zal nadat de garantie is verlopen eens moeten zoeken of hier een alternatieve manier voor is. (computer loskoppelen van de auto??)
bij een E60 en nog meer andere nieuwe BMW's kan je het ook als leek... maarja je remmen resetten enzo dat word allemaal moeilijker... moet allemaal via de testkast...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:27 schreef yup het volgende:
[..]
Bij BMW heb je zo een speciale service interval resetter.
Ik heb een betere manier gevonden, een paperclip om de pinnen te kortsluiten. Et voila netjes geen service interval meer op het display(interval gereset)
Maar uiteraard zal het wat anders zijn bij een nieuwe Fiat Pinda...
quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:39 schreef ThE_ED het volgende:
Ik kan me herinneren dat TS een auto binnen 3 (of was het 5?) jaar helemaal afschrijft dus waarschijnlijk gaat hij nogal ruw met zijn auto's om.
Ik was laatst 900 euro kwijt met mijn BMW (5) en mijn vader zelfs 1300 (Merc E). Wel beide nieuwe remschijven.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:16 schreef MrDrako het volgende:
jezus wat voor een auto was dat? Zoals Youp zegt bmw of mercedes ofzo? Ik ben met mijn 13 jaar oude peugeot 306 zo'n 100 euro kwijt voor een beurt :S
Net zoals je je kassabon toen had ingescand zeker van de supermarktquote:Op dinsdag 8 november 2005 19:13 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb het over een beurtje met niks bijzonders. geen keuring, niks kapot. alleen olie en wat filtertjes en ff aan de computer hangen. ik zal de rekening wel even scannen.
dat is GOEDKOOP voor oliequote:Op dinsdag 8 november 2005 19:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vind de literprijs nogal hoog en bovendien vroeg ik me af of die uberhaupt wel vervangen was omdat de olie gewoon pikzwart is. , maargoed, ik hoorde dat dat bij een diesel altijd zo is meteen na je hem 1 keer hebt laten lopen na het olievervangen.verder moet dat mazoutfilter volgens het boekje pas bij 60.000 km moet, luchtfilyer idem,.. ik vraag me dan ook af of ze het niet alleen op de rekening hebben vervangen.
volgende keer alle onderdelen maar weer gaan merken
preciesquote:Op dinsdag 8 november 2005 21:36 schreef MacBeth het volgende:
Zoals gezegd, moderne auto's zijn niet gebouwd op onderhoudsvriendelijkheid. 1,7 uur vind ik niet vreemd.
bij BMW betaal je 73 euro per uurquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en dan die uurpijs! 38 euro ex btw! een advocaat is nog goedkoper! Een schoonmaakster kost 8 euro per uur hier!
38 euro? Dat is juist heel goedkoop. De volvodealer Furness in A'dam ZO rekent me altijd 100 euro ex BTW.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en dan die uurpijs! 38 euro ex btw! een advocaat is nog goedkoper! Een schoonmaakster kost 8 euro per uur hier!
is volveau zo duur?quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:08 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
38 euro? Dat is juist heel goedkoop. De volvodealer Furness in A'dam ZO rekent me altijd 100 euro ex BTW.
deze kerel is echt wereldvreemd hequote:Op dinsdag 8 november 2005 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ijn de prijzen dan zo ectreem gestegen de afgelopen jarenvolgens mij was vroeger een kleine beurt zon 40 gulden (incl olie en filters) en een grote beurt zon 150 gulden als er niks stuk was. Ik zei al, voor mijn eerste alfa 33 ben ik ooit een keer (zon 10 jaar terug) 600 gulden kwijt geweest voor een grote beurt incl compleet nieuwe koppeling en drukgroep, ook bij de (alfa)dealer. dat vond ik toen al extreem. nu is er niks gebeurtden ben ik bijna hetzelfde kwijt!
Je denkt toch niet dat die monteur dat krijgt ofzo he..?quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en dan die uurpijs! 38 euro ex btw! een advocaat is nog goedkoper! Een schoonmaakster kost 8 euro per uur hier!
ehm ik hoop voor je dat je niet hard gespaard hebt voor die 3 en hem net kan betalen en vervolgens geen geld meer hebt voor onderhoud?quote:Op woensdag 9 november 2005 10:36 schreef essiedepessie het volgende:
ik was 184 euro kwijt voor mijn eerste beurtje na 15000 km op mijn toyota. En hij heeft nu net op 33000 zijn grote beurt gehad die koste me 196 euro.
Ik heb nu een drie serie gekocht, maar ik lees hier net dat het verschrikkelijk is, Wat moet ik onder verschrikkelijk verstaan? want ik krijg het al benauwd!
Net als een volvo inderdaad...quote:Op woensdag 9 november 2005 17:35 schreef Youp het volgende:
[..]
een BMW is geen budget auto, zelfs een goedkope uitvoering is duur...
Net als een Bentley inderdaad...quote:Op woensdag 9 november 2005 17:53 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Net als een volvo inderdaad...
Jaquote:Op donderdag 10 november 2005 08:21 schreef essiedepessie het volgende:
nee hoor, ik kan de onderhoudsbeurten gewoon betalen, heb alleen geen zin om een oor aangenaaid te krijgen. maar ik heb wel even gebeld met het onafhankelijke autobedrijf, en heb besloten dat ie daar in onderhoud gaat. Alle spookverhalen over dat de fabrieksgarantie dan vervalt zijn onzin, er staat in de europese wetgeving dat die gewoon van kracht blijft ook wanneer je het niet bij de dealer laat doen.
het gaat er toch om dat je de auto ook mag laten repareren bij een ander bedrijf dan de dealer en dan heb je nog steeds de garantie. dus als je die jaarlijkse (?) onderhoudsbeurt bij een ander bedrijf doet is het ook goed.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
JaOpzich vind ik namelijk dat ze wel een punt hebben, als jij een auto hebt met, ik noem maar wat, 3 jaar garantie, en je rijdt 2 jaar en 355 dagen rond zonder ooit maar iets aan je auto te doen, en jij komt dan op de laatste dag van je garantie om even alles te laten reparen onder de garantie, denk jij dan dat ze dat pikken?
we hebben ook wel eens meegemaakt dat er dus bij een ander bedrijf foute olie in gegaan was... daar schijnen ze nogal gevoelig voor te zijnquote:Op donderdag 10 november 2005 13:12 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
het gaat er toch om dat je de auto ook mag laten repareren bij een ander bedrijf dan de dealer en dan heb je nog steeds de garantie. dus als je die jaarlijkse (?) onderhoudsbeurt bij een ander bedrijf doet is het ook goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |