abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:00:44 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32098546
nouja 1.7 uur voor een beetje olie en een paar filtertjes
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:36:52 #27
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_32099692
Zoals gezegd, moderne auto's zijn niet gebouwd op onderhoudsvriendelijkheid. 1,7 uur vind ik niet vreemd.
Down[br]Under
pi_32100382
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:36 schreef MacBeth het volgende:
Zoals gezegd, moderne auto's zijn niet gebouwd op onderhoudsvriendelijkheid. 1,7 uur vind ik niet vreemd.
precies

-edit-

en hoe compacter de auto, hoe erger het word....
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:05:41 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32100659
en dan die uurpijs! 38 euro ex btw! een advocaat is nog goedkoper! Een schoonmaakster kost 8 euro per uur hier!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32100729
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en dan die uurpijs! 38 euro ex btw! een advocaat is nog goedkoper! Een schoonmaakster kost 8 euro per uur hier!
bij BMW betaal je 73 euro per uur

niet zeiken, koop je maar een occasion en ga naar de vakgarage
pi_32100730
quote:
38 euro? Dat is juist heel goedkoop. De volvodealer Furness in A'dam ZO rekent me altijd 100 euro ex BTW.
pi_32100750
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:08 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

38 euro? Dat is juist heel goedkoop. De volvodealer Furness in A'dam ZO rekent me altijd 100 euro ex BTW.
is volveau zo duur?
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:10:17 #33
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32100800
maar julle zeggen dus dat het niet eens zon gekke prijs is wat ik betaald heb
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32101215
Jups 100 euro ex BTW/uur bij Volvo.
Ik denk dat je niet mag klagen BHFH.
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:24:54 #35
26473 Fl3xx
Free Savvy
pi_32101341
Ik vind van niet, zo duur is het allemaal niet en bij een moderne auto kosten simpele dingen vaak veel tijd omdat het allemaal indd heel klote in elkaar zit. En dat uurloon voor een dealer vind ik niet veel, vind ik zelfs niet echt veel voor een gewone garage.
Toyota Carina II 2.0 GLi
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:31:41 #36
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32101583
ijn de prijzen dan zo ectreem gestegen de afgelopen jaren volgens mij was vroeger een kleine beurt zon 40 gulden (incl olie en filters) en een grote beurt zon 150 gulden als er niks stuk was. Ik zei al, voor mijn eerste alfa 33 ben ik ooit een keer (zon 10 jaar terug) 600 gulden kwijt geweest voor een grote beurt incl compleet nieuwe koppeling en drukgroep, ook bij de (alfa)dealer. dat vond ik toen al extreem. nu is er niks gebeurtden ben ik bijna hetzelfde kwijt!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32101728
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ijn de prijzen dan zo ectreem gestegen de afgelopen jaren volgens mij was vroeger een kleine beurt zon 40 gulden (incl olie en filters) en een grote beurt zon 150 gulden als er niks stuk was. Ik zei al, voor mijn eerste alfa 33 ben ik ooit een keer (zon 10 jaar terug) 600 gulden kwijt geweest voor een grote beurt incl compleet nieuwe koppeling en drukgroep, ook bij de (alfa)dealer. dat vond ik toen al extreem. nu is er niks gebeurtden ben ik bijna hetzelfde kwijt!
deze kerel is echt wereldvreemd he
pi_32103550
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

deze kerel is echt wereldvreemd he
volgensmij ook ja

en dat heeft niks met de automarkt te maken...
pi_32107530
Mijn kia moet toch een aantal dingen hebben binnenkort... V-snaar, 3 banden, timing belt (hoe heet dat ding in het Nederlands...), alle vloeistoffen, bougies en filters. Die laatste 2 en olie doe ik zelf wel, maar de rest zal nog een lieve smak geld kosten....
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32107534
Timing belt = distributieriem.
pi_32107551
Ah bedankt yup Ik kon er echt niet op komen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32107964
quote:
Je denkt toch niet dat die monteur dat krijgt ofzo he..?

Die monteur moet betaalt worden
De garage moet betaald worden (pand)
Het gereedschap word afgeschreven
Hun verzekering moet betaald worden

etc
etc

ohja en er moet een beetje winst gemaakt worden als het even kan

38 euro vind ik niet zo bizar.. waar ik stage loop nu word voor iedereen (ook voor mijn tijd) standaard 50 euro gerekent.. en wij hadden die 1,7 ook echt nog wel afgerond naar 2 denk ik

(is dus bij een metaal bedrijf, vooral lassen en water/plasma snijden)
pi_32109687
mwah redelijk normaal voor wat ik zie op dat lijstje. Kleine 1e beurt voor onze Skoda Fabia was ong. 180 Euro. (olie vervangen, nieuw filter, computer uitlezen, en miscchien nog een paar kleine dingetjes)
pi_32110578
ik was 184 euro kwijt voor mijn eerste beurtje na 15000 km op mijn toyota. En hij heeft nu net op 33000 zijn grote beurt gehad die koste me 196 euro.

Ik heb nu een drie serie gekocht, maar ik lees hier net dat het verschrikkelijk is, Wat moet ik onder verschrikkelijk verstaan? want ik krijg het al benauwd!
Never trust a squirrel, it's just a rat in cuter outfit.
pi_32122067
quote:
Op woensdag 9 november 2005 10:36 schreef essiedepessie het volgende:
ik was 184 euro kwijt voor mijn eerste beurtje na 15000 km op mijn toyota. En hij heeft nu net op 33000 zijn grote beurt gehad die koste me 196 euro.

Ik heb nu een drie serie gekocht, maar ik lees hier net dat het verschrikkelijk is, Wat moet ik onder verschrikkelijk verstaan? want ik krijg het al benauwd!
ehm ik hoop voor je dat je niet hard gespaard hebt voor die 3 en hem net kan betalen en vervolgens geen geld meer hebt voor onderhoud? ik vrees dat je je lesgeld moet gaan verhogen dan.. en die velgen en die strips maar achterwegen moet laten

een BMW is geen budget auto, zelfs een goedkope uitvoering is duur...
pi_32122582
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:35 schreef Youp het volgende:

[..]

een BMW is geen budget auto, zelfs een goedkope uitvoering is duur...
Net als een volvo inderdaad...
pi_32122616
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:53 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Net als een volvo inderdaad...
Net als een Bentley inderdaad...
pi_32139295
nee hoor, ik kan de onderhoudsbeurten gewoon betalen, heb alleen geen zin om een oor aangenaaid te krijgen. maar ik heb wel even gebeld met het onafhankelijke autobedrijf, en heb besloten dat ie daar in onderhoud gaat. Alle spookverhalen over dat de fabrieksgarantie dan vervalt zijn onzin, er staat in de europese wetgeving dat die gewoon van kracht blijft ook wanneer je het niet bij de dealer laat doen.
Never trust a squirrel, it's just a rat in cuter outfit.
pi_32142092
quote:
Op donderdag 10 november 2005 08:21 schreef essiedepessie het volgende:
nee hoor, ik kan de onderhoudsbeurten gewoon betalen, heb alleen geen zin om een oor aangenaaid te krijgen. maar ik heb wel even gebeld met het onafhankelijke autobedrijf, en heb besloten dat ie daar in onderhoud gaat. Alle spookverhalen over dat de fabrieksgarantie dan vervalt zijn onzin, er staat in de europese wetgeving dat die gewoon van kracht blijft ook wanneer je het niet bij de dealer laat doen.
Ja Opzich vind ik namelijk dat ze wel een punt hebben, als jij een auto hebt met, ik noem maar wat, 3 jaar garantie, en je rijdt 2 jaar en 355 dagen rond zonder ooit maar iets aan je auto te doen, en jij komt dan op de laatste dag van je garantie om even alles te laten reparen onder de garantie, denk jij dan dat ze dat pikken?
pi_32145752
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ja Opzich vind ik namelijk dat ze wel een punt hebben, als jij een auto hebt met, ik noem maar wat, 3 jaar garantie, en je rijdt 2 jaar en 355 dagen rond zonder ooit maar iets aan je auto te doen, en jij komt dan op de laatste dag van je garantie om even alles te laten reparen onder de garantie, denk jij dan dat ze dat pikken?
het gaat er toch om dat je de auto ook mag laten repareren bij een ander bedrijf dan de dealer en dan heb je nog steeds de garantie. dus als je die jaarlijkse (?) onderhoudsbeurt bij een ander bedrijf doet is het ook goed.
"Trust can kill you, or set you free"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')