abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:01:57 #276
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32098569
vannacht een nieuw record zou leuk zijn
pi_32098582
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:26 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Right. Kom van die troon en praat gewoon voor jezelf. Je denkt dat omdat wij toevallig op dit kneuserige forum zitten wij wel toegang hebben tot info die anderen niet hebben? wake up man
Toegang wel, dat heeft iedereen, maar hoeveel mensen kijken verder dan NOS en nu.nl?
Er zijn nog steeds mensen die *helemaal* niet weten dat er iets aan de hand is in Frankrijk.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:02:28 #278
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32098583
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:52 schreef highway101 het volgende:

[..]

Hmm ja, van alleen NOS kijken wordt ik niet veel wijzer. Beter nog, ik kijk er alleen na voor wat beelden. Ze vermelden zelden hoeveel auto's er zijn afgebrand. Toch een soort maatstaf. Als je de NOS bekijkt lijkt het of er alleen wat relletjes zijn in enkele voorsteden.

De waarheid is anders

Incidenten/rellen zijn er geweest in 274 steden, waarvan er 90 voorsteden van Parijs zijn.
Dit is precies wat ik probeer te verwoorden. Als ik een beeld wil van de realiteit dan wil dat niet meteen zeggen dat ik persee geil op "sensatie media".

Nieuws neerzetten als een afspiegeling van de realiteit lijkt imo toch heel iets anders als van een bestaand nieuwsfeit een sensatie bericht creeren door een schep bovenop de realiteit te doen. Ongelovelijk wat zijn we weer zwart wit

Mijn vraag is gewoon heel simpel. Waarom laat de NOS niet een beeld van de realiteit zien?
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:05:03 #279
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32098651
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:00 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Sorry maar nou volg ik jou ook niet meer want dit ging over BSB, of ben jij dat?

Maar om over beide dingen even kort en (hopelijk) duidelijk uit te leggen:
1: BSB heeft mi. een wat vreemde mening, hij lijkt het gedrag van de relschoppers goed te praten.
2: Gezien het hier gaat om vrijwel uitsluitend allochtonen die rellen tegen het land in het algemeen zou je kunnen spreken over racisme.
Nee, het ging over mijn eerste reactie waarbij ik compleet verbaasd was dat je zoiets (in mijn ogen) doms kon zeggen, maar daarna beweer je sarcastisch te zijn???

Of meende je het nu toch?

(In dat geval vind ik het een domme uitspraak, want volgens mij is het grootste deel van dit geweld ongericht en zinloos, het heeft geen specifiek "doel". Oh ja, hier zal eens een kerk in de fik gestoken zijn en ginder eens een synagoge, maar er zijn net zo goed scholen en auto's van willekeurige eigenaars in de vlammen opgegaan. Dat was dus wat ik bedoelde. )
---verdwijnt---
pi_32098750
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 20:31 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wie of wat geeft überhaupt een objectief beeld? Een beeld is altijd subjectief. Vaak wordt nieuws gebracht vanuit een bepaalde journalistieke hoek. Je kunt niet alle kanten evengoed belichten zodat er een prachtig prisma van journalistieke objectiviteit tevoorschijn komt...
Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ze het NOS journaal vaak beschouwen als "het nieuws" en niet verder kijken dan dat, en misschien een karig krantje (die dingen zijn bijna EOL) en misschien nu.nl.
Dat niemand het nieuws 100% objectief brengt is logisch, kan nou eenmaal niet.
Maar op dit moment is de NOS nogal zuinig met nieuws over Parijs, en dus missen veel mensen die niet verder kijken dan dat wat ze op TV toevallig zien redelijk wat feiten/ontwikkelingen/andere meningen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_32098893
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:05 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Nee, het ging over mijn eerste reactie waarbij ik compleet verbaasd was dat je zoiets (in mijn ogen) doms kon zeggen, maar daarna beweer je sarcastisch te zijn???

Of meende je het nu toch?

(In dat geval vind ik het een domme uitspraak, want volgens mij is het grootste deel van dit geweld ongericht en zinloos, het heeft geen specifiek "doel". Oh ja, hier zal eens een kerk in de fik gestoken zijn en ginder eens een synagoge, maar er zijn net zo goed scholen en auto's van willekeurige eigenaars in de vlammen opgegaan. Dat was dus wat ik bedoelde. )
Dat sarcasme ging over iets anders (beter lezen )
En over het ongericht en zinloos zijn van het geweld.. Tja, veel relschoppers zullen meedoen voor de lol of om zo hier en daar eens iets te jatten.
Maar zoals ik al eerder zei: Als het hier niet om gericht geweld gaat dan is de stelling dat het verklaarbaar (of zelfs terecht) is dat dit gebeurd omdat de franse regering zo slecht is voor deze jeugd ook dood.
pi_32098982
quote:
* Wednesday November 9
o As of midnight Central European Time, the French Republic will be placed under a State of Emergency.
Vreemd dat ik dit nergens anders hoor/zie, wikipedia schjint dingen te weten die de rest van de wereld niet weet.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:15:34 #283
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_32099002
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:08 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Wat ik meer bedoelde te zeggen is dat ze het NOS journaal vaak beschouwen als "het nieuws" en niet verder kijken dan dat, en misschien een karig krantje (die dingen zijn bijna EOL) en misschien nu.nl.
Dat niemand het nieuws 100% objectief brengt is logisch, kan nou eenmaal niet.
Maar op dit moment is de NOS nogal zuinig met nieuws over Parijs, en dus missen veel mensen die niet verder kijken dan dat wat ze op TV toevallig zien redelijk wat feiten/ontwikkelingen/andere meningen.
Wie zijn "ze"?

Sommige mensen interesseert het misschien niet zo heel veel wat er in Frankrijk gebeurt. dat mag je dom vinden of ongeïnteresseerd, maar het is nou eenmaal zo. Of weet jij wel wat er aan de hand is in Zuid-Kyrgizië? Of weet jij in hoeverre China iets doet aan de oprukkende meningsuiting van de rijkere elite?

Sommige mensen lezen veel informatie over de rellen in Frankrijk, o.a. op de frontpage, maar ook op nu.nl, cnn.com, wat Franse media etc. Het NOS journaal is maar een half uur en er is wel meer nieuws dan alleen de rellen. Bovendien valt er nog niet zo heel veel over te zeggen wat nog niet gezegd is.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:17:11 #284
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_32099043
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:12 schreef RuL0R het volgende:
Maar zoals ik al eerder zei: Als het hier niet om gericht geweld gaat dan is de stelling dat het verklaarbaar (of zelfs terecht) is dat dit gebeurd omdat de franse regering zo slecht is voor deze jeugd ook dood.
Die stelling is al dood...
pi_32099079
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:01 schreef ASroma het volgende:
vannacht een nieuw record zou leuk zijn
Yes, ik hoop stellig dat uw huis en auto bij de prijsdelingen mogen behoren.
Zal u een leuk gevoel geven, niets meer hebben door een bende nietsnutten.
Schrijf jij altijd zo'n onzin?

ZT
pi_32099174
quote:
On Tuesday, 8 November, President Jacques Chirac declared a state of emergency following an emergency session of his cabinet, and the re-activation of a 1955 law enacted during the Algerian war, allowing local authorities to impose curfews, beginning on Tuesday, 12 PM, with an initial 12-day limit.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32099219
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:15 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wie zijn "ze"?

Sommige mensen interesseert het misschien niet zo heel veel wat er in Frankrijk gebeurt. dat mag je dom vinden of ongeïnteresseerd, maar het is nou eenmaal zo. Of weet jij wel wat er aan de hand is in Zuid-Kyrgizië? Of weet jij in hoeverre China iets doet aan de oprukkende meningsuiting van de rijkere elite?

Sommige mensen lezen veel informatie over de rellen in Frankrijk, o.a. op de frontpage, maar ook op nu.nl, cnn.com, wat Franse media etc. Het NOS journaal is maar een half uur en er is wel meer nieuws dan alleen de rellen. Bovendien valt er nog niet zo heel veel over te zeggen wat nog niet gezegd is.
China is ver weg, kyrgizie is niet belangrijk, Frankrijk, Denemarken, Belgie en Duitsland is ongeveer achtertuin, er is een redelijke kans dat het in Nederland ook gaat beginnen als het een beetje doorzet in die landen (schietpartij in Amsterdam vanmiddag zou bijvoorbeeld voldoende onrust kunnen veroorzaken)

En "ze" zijn de mensen die het NOS journaal als ongeveer enige informatiebron zien/gebruiken. Heeft niks met ongeinteresseerd en zeker niet met "dom" te maken, maar er zijn dus wel wat mensen in dit land die een redelijk scheef beeld van deze gebeurtenissen in de landen om ons heen hebben.
pi_32099398
Kerk in de fik?

http://no-pasaran.blogspot.com/

Tuesday, November 08, 2005
Les émeutiers prennent à une église
posted by Joe N. @ 3:16 PM

An eyewitness report which appears to be corroborated by commenters from the same town:

Afro-Moslems rioters attack a Protestant church.

«Tonight the Protestant church in Meulan was attacked. The roof is completely destroyed. I do not yet know if the interior is completely destroyed or not. You can’t smoke in a mosque, but trashing a church is less serious.»

http://trans.voila.fr/voila?systran_lp=fr_en&systran_f=1131462231&systran_id=Voila-fr&systran_url=http%3A%2F%2Fwww.france-echos.com%2Factualite.php%3Fcle%3D7610
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:30:22 #289
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_32099466
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:22 schreef RuL0R het volgende:
China is ver weg, kyrgizie is niet belangrijk, Frankrijk, Denemarken, Belgie en Duitsland is ongeveer achtertuin, er is een redelijke kans dat het in Nederland ook gaat beginnen als het een beetje doorzet in die landen (schietpartij in Amsterdam vanmiddag zou bijvoorbeeld voldoende onrust kunnen veroorzaken)

En "ze" zijn de mensen die het NOS journaal als ongeveer enige informatiebron zien/gebruiken. Heeft niks met ongeinteresseerd en zeker niet met "dom" te maken, maar er zijn dus wel wat mensen in dit land die een redelijk scheef beeld van deze gebeurtenissen in de landen om ons heen hebben.
Kyrgizië is niet belangrijk... wie bepaalt dat? Er zijn ook genoeg mensen die dat van Frankrijk zullen zeggen. Wat voor scheef beeld hebben de Nederlanders dan die alleen de NOS als nieuwsbron gebruiken? Denk jij dat zij denken dat het allemaal wel mee valt, alleen omdat jij vindt dat het een beetje oppervlakkig is wat de NOS laat zien?

Ik vind dat nogal vrij absoluut geformuleerd.
pi_32099612
Australië? WTF?

http://www.heraldsun.news(...)481,17188648,00.html

Youths firebomb parked car

09nov05

THREE men have firebombed a police car in Sydney's west.

The attack occurred outside Auburn police station about 10.45pm (AEDT) last night, police said.
The three men approached the vehicle and one smashed the front passenger window, before throwing an inflamed device - believed to be a Molotov cocktail - inside.

It caused extensive interior damage to the car.

The three men then fled as police rushed to extinguish the fire.

Police are searching for the men, who they describe as being of Middle Eastern/Mediterranean appearance and aged in their late teens to early twenties.

One man was 183cm tall and had a shaved head, they said.

He was wearing a white t-shirt.

Police are also seeking any witnesses to the attack.

privacy terms © Herald and Weekly Times
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 november 2005 @ 21:36:33 #291
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32099683
Lekker belangrijk wat voor beeld mensen hebben als ze alleen internet of alleen NOS journaal zien.
Als je een discussie wil over de objectiviteit van de media, open daar dan lekker een topic over.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:40:48 #292
133000 beebje
Panoptisch
pi_32099815
Lekker belangrijk

[ Bericht 19% gewijzigd door beebje op 08-11-2005 21:49:15 ]
And momma said, mmmmmmm
Why don't the news casters cry when they read about people who die?
At least they could be decent enough to put just a tear in their eyes..
pi_32100026
Babelvisje;

Incidents in Toulouse little before the arrival Nicolas Sarkozy

to increase the photograph

TOULOUSE (Reuters) - incidents burst Tuesday in beginning of evening between young people and forces of the order in a district of Toulouse little before the arrival of Nicolas Sarkozy, come to support the police officers after violences of these last days.

According to a journalist of Reuters present on the spot, several tens of young people have launched stones and kingpins in direction of the police force in the district of Reynerie, near to the district of Mirail placed under high monitoring for several days.

A dozen cars were burnt.

At the same moment, the Minister of Interior Department arrived at the departmental Management of the public safety of Haute-Garonne, in the center of Toulouse.

Little before 20h00 GMT, Nicolas Sarkozy was addressed to approximately 80 police officers, implied in the device of fight against urban violences.

In the night of Monday to Tuesday, 21 vehicles and a bus had been burned in the periphery of Toulouse. The circulation of public transport had been stopped in the districts of Bellefontaine, Trifle and Mirail.

http://fr.news.yahoo.com/(...)nicolas-sarkozy.html
pi_32100209
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:35 schreef highway101 het volgende:
Geen Moskeeen volgens mij. Wel enkele Katholieke kerken aangestoken. Valt me sowieso mee dat er nog geen tegenacties komen van de Fransen. In ieder geval hebben 6000 families geen auto meer... Had wel wat tegenacties verwacht.
ze zijn verzekerd

En jah er zijn mensen die zelf hun auto´s in de fik steken
ze weten dat het wordt vergoed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_32100260
Molotov-cocktail naar secretariaat Vlaams Belang in Brugge gegooid
De molotovcocktail die tijdens de nacht van maandag op dinsdag naar het secretariaat van het Vlaams Belang in Brugge werd gegooid, zou passen in een actie van uiterst links tegen extreem rechts. Vijf mannen werden opgepakt en ter beschikking gesteld van het parket. Het projectiel veroorzaakte geen schade.

Een getuige zag omstreeks middernacht hoe een man een projectiel gooide in de richting van het provinciaal secretariaat van het Vlaams Belang langs het Canadaplein in Brugge. Mogelijk omdat de gooier de getuige zag, week zijn worp af en belandde het projectiel in een lindeboom schuin voor het gebouw. De vod in de fles bleef in de boom hangen. De fles met vermoedelijk petroleum viel en ontvlamde maar richtte geen schade aan.
De getuige kon de nummerplaat van de vluchtwagen noteren. Dat spoor leidde volgens het Brugse parket naar een huis in Damme. Daar werden vijf mannen tussen 18 en 36 jaar aangetroffen. Zij werden opgepakt. Volgens de eerste onderzoeksresultaten zouden twee van de vijf niets met de feiten te maken hebben. Verder onderzoek moet uitwijzen wie het projectiel maakte en gooide. Het is nog niet duidelijk of de mannen zullen worden aangehouden.
Twee van de drie verdachten die mogelijk met de feiten te maken hebben, zijn bij de politie bekend als voormalige bezetters van het Lappersfortbos in Brugge.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:54:33 #296
97934 ASroma
Flamboyant
pi_32100311
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:18 schreef zerotollerance het volgende:

[..]

Yes, ik hoop stellig dat uw huis en auto bij de prijsdelingen mogen behoren.
Zal u een leuk gevoel geven, niets meer hebben door een bende nietsnutten.
Schrijf jij altijd zo'n onzin?

ZT
oh jij bent zeker zo'n nietsnuts die niks verzekerd
pi_32100330
Ik ben rechts maar ik vind het Vlaams Belang wel een beetje TE. Maar een aanslag op een politieke partij gaat te ver.

Een verontrustende ontwikkeling
pi_32100348
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:51 schreef Meki het volgende:

[..]

ze zijn verzekerd

Vandalisme wordt in principe niet vergoed, tenzij je daar een speciale verzekering voor hebt.
pi_32100370
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:51 schreef Meki het volgende:

[..]

ze zijn verzekerd

Ik vraag me af of de verzekering dit soort schade ook vergoedt...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32100487
quote:
TOULOUSE, France (Reuters) - Youths threw firebombs at police and set cars ablaze in a suburb of the southwestern French city of Toulouse on Tuesday evening, despite a government decision to impose emergency laws in riot-hit areas.

Dozens of youths set fire to at least 10 cars and threw objects at police in a 13th straight day of unrest in France, a Reuters witness at the scene said.

The violence broke out just before Interior Minister Nicolas Sarkozy visited Toulouse to meet police officers.

The government imposed emergency laws on Tuesday to put riot-torn areas of the country under curfew in efforts to quell the worst unrest in decades.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')