ik heb gisteren dus gerookt en heb er al enorme spijt weer van, mn hele huis stinkt en ik heb keelpijnquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Heel mooi!
Een 1-januaristopper dus?
Zelf heb ik het de laatste tijd best moeilijk, moet ik bekennen. Ben nu 9 maanden gestopt maar sinds een paar weken heb ineens weer af en toe zin.
Overdag, op m'n werk, heb ik nergens last van. (Ik mocht altijd gewoon roken op de werkplek en deed dat dan ook gretig.) Eigenlijk vanaf het opstaan tot een uur of zeven 's avonds heb ik totaal geen behoefte aan roken en denk ik er geeneens aan.
Maar dan. Na het eten, voor de tv of achter de computer, dan wil ik wel dolgraag een peuk opsteken. En als dat niet kan, dan een jointje, want dat mag ik nog wel af en toe van mezelf. En dus zit ik elke avond na het eten aan blowen te denken
Uiteraard geef ik er niet aan toe, en het gevoel verdwijnt een uur of twee later ook wel weer, maar toch. Het is wel lastig.
Ook op straat zie ik wel eens mensen roken, en als ik ze dan zo genietend aan hun peuk zie hijsen, tja... Uiteraard weet ik dat die mensen verslaafd zijn, dat ze alleen maar denken dat ze genieten, maar toch. Het is lastig.
Kom op, wie steekt me 'ns een hart onder de riem? Als iemand nou gewoon even reageert met: 'kom op Frollo, hou vol, je kan het', dat zou al schelen denk ik![]()
Yep, een originele 1-januari stopperquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Heel mooi!
Een 1-januaristopper dus?
Zelf heb ik het de laatste tijd best moeilijk, moet ik bekennen. Ben nu 9 maanden gestopt maar sinds een paar weken heb ineens weer af en toe zin.
Overdag, op m'n werk, heb ik nergens last van. (Ik mocht altijd gewoon roken op de werkplek en deed dat dan ook gretig.) Eigenlijk vanaf het opstaan tot een uur of zeven 's avonds heb ik totaal geen behoefte aan roken en denk ik er geeneens aan.
Maar dan. Na het eten, voor de tv of achter de computer, dan wil ik wel dolgraag een peuk opsteken. En als dat niet kan, dan een jointje, want dat mag ik nog wel af en toe van mezelf. En dus zit ik elke avond na het eten aan blowen te denken
Uiteraard geef ik er niet aan toe, en het gevoel verdwijnt een uur of twee later ook wel weer, maar toch. Het is wel lastig.
Ook op straat zie ik wel eens mensen roken, en als ik ze dan zo genietend aan hun peuk zie hijsen, tja... Uiteraard weet ik dat die mensen verslaafd zijn, dat ze alleen maar denken dat ze genieten, maar toch. Het is lastig.
Kom op, wie steekt me 'ns een hart onder de riem? Als iemand nou gewoon even reageert met: 'kom op Frollo, hou vol, je kan het', dat zou al schelen denk ik![]()
ja ik ga er weer vol tegenaan, dit wil ik nietquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:00 schreef Frollo het volgende:
zwartedoos jij ook dank!
Jammer dat je zelf een zwak moment hebt gehad, maar je houdt toch wel vol hè? Misschien moest je gewoon een stapje terug doen om vervolgens een des te langere aanloop te kunnen nemen
Succes! De eerste drie dagen zijn het moeilijkst, daarna is de nicotine uit je lichaam en is het een geestelijke verslaving. Appeltje eitje dusquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:43 schreef SynchroSteve het volgende:
12 hours, 43 minutes and 15 seconds.
Ik kan dit.
Thanks voor de nuttige info, misschien dat ik een dezer dagen ga stoppen, goed voornemen voor 2006 anyone?quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Succes! De eerste drie dagen zijn het moeilijkst, daarna is de nicotine uit je lichaam en is het een geestelijke verslaving. Appeltje eitje dus![]()
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Een week al, wat gaat dat snel hè?
nou...quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Succes! De eerste drie dagen zijn het moeilijkst, daarna is de nicotine uit je lichaam en is het een geestelijke verslaving. Appeltje eitje dus![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 19:48 schreef Danny het volgende:
Ik ga per 1 januari stoppen. Rond 5 minuten na middernacht ga ik écht genieten van m'n (hopelijk) allerlaatste peuk...
Ik ben eerder op deze manier gestopt. 2 jaar lang zelfs. Om 12 uur iedereen gelukkig nieuwjaar wensen en dan terwijl de rest buiten bij het vuurwerk is rustig op de bank genieten van mijn laatste peuk. Weet nog niet of ik écht cold-turkey ga of dat ik met kauwgom of pleisters ofzo ga werken. Pleisters vind ik wel een beetje link. Ik probeer 't eerst zonder en als ik het idee heb dat ik het niet ga redden dan haal ik wel eerst een pakje van die gore nicotinekauwgom.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:33 schreef Zwansen het volgende:
Rook dan nog eentje voor 12 uur. Dit telt niet....
Pleisters werken goed hoor...heb nog nooit kauwgom geprobeerd, maar zal ook prima werken...quote:Op donderdag 29 december 2005 21:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben eerder op deze manier gestopt. 2 jaar lang zelfs. Om 12 uur iedereen gelukkig nieuwjaar wensen en dan terwijl de rest buiten bij het vuurwerk is rustig op de bank genieten van mijn laatste peuk. Weet nog niet of ik écht cold-turkey ga of dat ik met kauwgom of pleisters ofzo ga werken. Pleisters vind ik wel een beetje link. Ik probeer 't eerst zonder en als ik het idee heb dat ik het niet ga redden dan haal ik wel eerst een pakje van die gore nicotinekauwgom.
same here. exact middernacht laatste peuk uitgedrukt. gaat vooralsnog prima hierquote:Op zondag 1 januari 2006 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, Danny ook zie ik.
Ik heb al 13 uur niet gerookt.
Tot op heden valt het me nog mee.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:22 schreef Danny het volgende:
[..]
same here. exact middernacht laatste peuk uitgedrukt. gaat vooralsnog prima hier
Succes iedereen
18,5 uur. Ik ben onrustig, ik kan niet stilzitten, ik ben warrig, jolan zegt dat ik geïrriteerd ben (wat ik niet ben (edit: ow, toch wel)), ik moet elke zin twintig keer opnieuw tikken, heb nerveuze tics etc.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tot op heden valt het me nog mee.
\Net bij oma geweest, en ik heb niet eens een trekkie gebietst bij m'n vader of broer.
Volgens mij is dit mijn meest succesvolle stoppoging ooitAl 17 en een half uur niet gerookt
feliquote:Op zondag 1 januari 2006 18:25 schreef Slarioux het volgende:
Overigens wil ik wel even van de gelegenheid gebruik maken om te vieren dat ik nu een jaar gestopt ben. Vorig jaar met oud en nieuw drukte ík mijn laatste peuk uit.
Ik heb alleen met vlagen een zeer onrustig gevoel, naast het feit dat ik ongeveer chronisch aan roken denkquote:Op zondag 1 januari 2006 18:24 schreef Danny het volgende:
[..]
18,5 uur. Ik ben onrustig, ik kan niet stilzitten, ik ben warrig, jolan zegt dat ik geïrriteerd ben (wat ik niet ben (edit: ow, toch wel)), ik moet elke zin twintig keer opnieuw tikken, heb nerveuze tics etc.
Gaat niet zo best hier geloof ik.
Verder beetje hoge hartslag.
ik word een beetje moe van mezelf eigenlijk.
In bed gaan liggen!quote:Op zondag 1 januari 2006 18:24 schreef Danny het volgende:
18,5 uur. Ik ben onrustig, ik kan niet stilzitten, ik ben warrig, jolan zegt dat ik geïrriteerd ben (wat ik niet ben (edit: ow, toch wel)), ik moet elke zin twintig keer opnieuw tikken, heb nerveuze tics etc.
Gaat niet zo best hier geloof ik.
Verder beetje hoge hartslag.
ik word een beetje moe van mezelf eigenlijk.
JA!quote:Op zondag 1 januari 2006 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow, vanaf morgen ga ik ook direkt op dieet.
Of zou dat vragen om moeilijkheden zijn?
quote:
Hij slaaptquote:Op zondag 1 januari 2006 18:41 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
In bed gaan liggen!
Op dag 1 werden zowel ik als mijnhelemaal gillend gek van me, ik ben toen uit pure verveling in bed gaan liggen en heb ong. 2 uur in coma gelegen.
Daarna ging het weer (even).
Welneequote:
Vraag het dan niet!!!!quote:Op zondag 1 januari 2006 19:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welnee
Stoppen met roken en afvallen zijn een state of mind. Beide ongeveer dezelfde.
Afvallen heb ik al vaker gedaan, roken niet.
Anyway, ik voel nu dezelfde motivatie als de voorgaande afvalperiodes, dus ik combineer de twee nu gewoon.
Vanaf morgen heel sober dus met de genotsmiddelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |