Volgens mij laat Cohen krakers gewoon oppakken omdat ze bewust illegaal ergens zijn gaan wonen waar ze niks te zoeken hebben. Bovendien krijgen de heren krakers gewoon eerst een bericht dat ze er voor een bepaalde datum uit moeten zijn. Maar in plaats van dit bericht gewoon te gehoorzamen gaan ze zich verschuilen achter zielige barricades waar de politie toch zo doorheen is. Tijdens deze ontruimingen worden straten, bussen en trams vaak het slachtoffer van krakers die zonodig met verfbommen willen gooien. Volkomen terecht dat dit soort mensen die de gemeente veel geld kosten worden opgepakt. Dat dat volgens hun mening niet terecht is, daar kan ik niks aan doen.quote:Op donderdag 24 november 2005 15:40 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het oppakken van krakers an sich, maar wel om het oppakken van krakers omdat hun mening hem niet aanstaat.
En wat had je te zeggen over Big Brother Welting?
Nogmaals de mening van de krakers cq dierenactivisten. Daar schijnt Cohen niet zo goed mee overweg te kunnen gaan.quote:Op donderdag 24 november 2005 15:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij laat Cohen krakers gewoon oppakken omdat ze bewust illegaal ergens zijn gaan wonen waar ze niks te zoeken hebben. Bovendien krijgen de heren krakers gewoon eerst een bericht dat ze er voor een bepaalde datum uit moeten zijn. Maar in plaats van dit bericht gewoon te gehoorzamen gaan ze zich verschuilen achter zielige barricades waar de politie toch zo doorheen is. Tijdens deze ontruimingen worden straten, bussen en trams vaak het slachtoffer van krakers die zonodig met verfbommen willen gooien. Volkomen terecht dat dit soort mensen die de gemeente veel geld kosten worden opgepakt. Dat dat volgens hun mening niet terecht is, daar kan ik niks aan doen.
Wie bedoel je nou precies met Big Brother Welting? De voormalige voorlichter van de politie Amsterdam-Amstelland Klaas Wilting wellicht? Deze meneer is al bijna 5 jaar weg. Wel een beetje up-to-date blijven. Of bedoel je misschien de huidige corpschef Welten? Ach, hij zit er pas net een jaar...wellicht een beetje kort om zijn hele loopbaan als corpschef te analyseren. Wat camera toezicht betreft ben ik nog in dubio: het is duur, je verliest veel privacy en het werkt niet altijd geweldig. Vooral de eerste generatie CCTV in bijvoorbeeld Londen gaf hele wazige beelden. Tegenwoordig zijn de beelden echter haarscherp. Steeds vaker blijkt dat daders achterhaald kunnen worden door middel van camera's (zoals de moordenaar van Seveke en de daders van de aanslagen in Londen van 7 juli). Kortom, ik weet het nog niet echt...
Wat irritant is is dat ik in een wijk woon waar nogal veel autokraken plaats vinden. Als ik dan vervolgens aan kom rijden en ik zie een motoragent rechtsaf slaan richting de woningen waar geen auto's mogen staan om bonnentjes uit te gaan schrijven en zie vervolgens een mannetje van securicor linksaf lopen om de geparkeerde auto's in de gaten te houden, waar je dus wel mag parkeren, en waar dus de autokraken plaats vinden. En dat gebeurt niet een keer nee dat gebeurt constant.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het irritant is als je autoruit vernield is, maar je kan moeilijk de politie daar de schuld van geven. Net als jij woon ik in Zuidoost en het valt me gewoon op dat de Marokkaanse / Antilliaanse bevolking hier een bovengemiddelde behoefte heeft om dingen doelloos te slopen. Echter, die gasten op heterdaad betrappen blifkt moeilijk, want voordat je een bushokje of autoruitje vernield kijk je natuurlijk wel goed uit of er niet ergens politie loopt. Dat de politie enkel gele bonnetjes uitschrijft lijkt wellicht zo, maar natuurlijk doet ze veel meer; dat is niet alleen mijn mening, ook andere mensen denken er zo over. Verder doet de politie enkel wat hen door minister Remkes via de prestatiecontracten wordt opgedragen: inderdaad zoveel mogelijk bonnetjes uitschrijven om de staatskas lekker te vullen. In het buitenland is er ook eens gewerkt met deze prestatiecontracten en daar zijn ze ook snel weer afgeschaft. Dat mag wat mij betreft hier ook.
Wat is er trouwens mis met reisbureau Rita? Het is een volkomen logisch gevolg,quote:Rechter verbiedt weghalen kwetsende spandoeken
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag besloten dat de Staat geen spandoeken meer mag weghalen met beledigende teksten over minister Verdonk (Integratie). Het gaat daarbij om een poster met de woorden 'Reisbureau Rita, arrestatie, deportatie, crematie, adequaat tot het bittere eind', dat aan een pand in Nijmegen hing.
Over de gemeente Amsterdam, die in eerste instantie ook was gedaagd, deed de rechter geen uitspraak. Het Openbaar Ministerie (Openbaar Ministerie) in Amsterdam gaf namelijk tijdens het kort geding vorige week al aan voorlopig geen spandoeken meer in beslag te nemen. De rechter oordeelde dat de Staat dat ook niet mag doen, tenzij het OM overgaat tot strafvervolging en de strafrechter alsnog beslist dat de teksten smadelijk zijn.
Jij denkt serieus dat we in Amsterdam een vrijwillige brandweer hebben ?quote:Op dinsdag 8 november 2005 00:35 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
De staking sluimert al tijden. Van de kant van de brandweer kan ik me heel goed voorstellen dat je voor je rechten opkomt. Daar brandweerlieden 16 uur voor nop werken, denk ik dat je een en ander best tegen elkaar kunt wegstrepen.
Tsjah, dit is nu de spreekwoordelijke meergelijkheid.quote:Op dinsdag 8 november 2005 09:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, hebben we het ineens niet meer over de vrijheid van meningsuiting?
Of geldt die alleen voor LPF'ers?
Nee, je begrijpt het niet, men wordt voor een x aantal uur betaald. 16 uur van die dienst wordt niet uitgekeerd.quote:Op zondag 27 november 2005 05:36 schreef dontcare het volgende:
[..]
Jij denkt serieus dat we in Amsterdam een vrijwillige brandweer hebben ?
Precies!quote:Op zaterdag 26 november 2005 07:25 schreef multatuli het volgende:
Cohen doet het trouwens naar omstandigheden redelijk goed. De boel bij elkaar houden lijkt me zijn eerste taak en dat doet hij heel goed. De prijs die hij daar persoonlijk voor betaalt is overigens behoorlijk groot. Als hij zondagmiddag een wandelingetje door zijn eigen stad wil maken gaan er noodgedwongen drie persoosbeveiligers en een motoragent mee. Wilders en Ali laten geen gelegenheid voorbij gaan om daarmee te kokettereren, maar hem hoor je er nooit over klagen.
misschien omdat de dreiging niet zo groot is juist omdat hij de boel 'bij elkaar houdt"?quote:
welke dreiging?quote:Op zondag 27 november 2005 16:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien omdat de dreiging niet zo groot is juist omdat hij de boel 'bij elkaar houdt"?
dat bedoel ik. meneer laat zich graag vergezellen door een groepje omdat hij weet dat hij fout zit, en beheurlijk fout ook.quote:
Wees eens wat duidelijkerquote:Op zondag 27 november 2005 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat bedoel ik. meneer laat zich graag vergezellen door een groepje omdat hij weet dat hij fout zit, en beheurlijk fout ook.
cohen is een prutser en maakt meer kapot dan velen lief is. zo duidelijk genoeg?quote:
Dreiging van rechtse idioten die het nodig vinden om mensen die ze niet mogen (of de familieleden van die mensen) te bedreigen met van alles en nog wat in plaats van normaal de discussie aan te gaan. Ja, dat soort mensen bestaan niet alleen onder moslims en in de linkse kerk, maar ook onder doorgedraaide gasten die door de populariteit van mensen als Wilders en Smit (die wel de discussie aangaan) denken dat ze het absolute gelijk aan hun kant hebben en daardoor maar doen wat ze willen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |