tot nu toe is er nog niemand het land uitgezet bij wanstaltig gedrag. dus die vlieger gaat niet op.quote:Op maandag 7 november 2005 14:34 schreef sampoo het volgende:
[..]
Die behandeling is nou net een van de redenen waarom men relt. Men is Fransoos onder voorbehoud. Doet men iets fout dan moet men het land uit. Ik kan me goed voorstellen dat nog voor je iets fout in gedachte hebt je door zo'n opvatting ongemakkelijk gaat voelen.
Als Nederland en Frankrijk vergelijkbaar handelden kon je dat beamen. Ik had het verder over Indische mensen en niet over Indonesië daar de Nederlandse taal daar is uitgestorven i.t.t. de Franse taal in Algerije en Marokko.quote:Op maandag 7 november 2005 14:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je laatste zin geeft precies aan dat de relschoppers niet goed bezig zijn. immers, marokko en algerije is vergelijkbaar met suriname en indonesië, en toch weten juist de noordafrikanen zich blijbaar zo slecht te gedragen dat ze liever niet welkom zijn in het bedrijfsleven. waar ligt dan de fout?
de vraag die ik zelf beantwoord is een gevolg van jouw conclusie waar ik op reageer. ik snap dus niet waarom overal ter wereld bepaalde mensen buiten de boot vallen. oorzaken zijn er genoeg, maar een zelfoplossend vermogen is er helemaal niet.quote:Op maandag 7 november 2005 14:39 schreef sampoo het volgende:
[..]
Als Nederland en Frankrijk vergelijkbaar handelden kon je dat beamen. Ik had het verder over Indische mensen en niet over Indonesië daar de Nederlandse taal daar is uitgestorven i.t.t. de Franse taal in Algerije en Marokko.
Je stelt verder een vraag die je zelf beantwoord maar je kijkt niet naar de oorzaken. Ze moeten aangepakt worden maar je moet ook eens kijken naar de oorzaken om te voorkomen dat een nieuwe grotere generatie buitenwijkers niet dezelfde weg bewandelt.
Maar velen die het stellen. Als veel moslims stellen dat homo's wettig op de brandstapel moeten dan kan ik mij goed voorstellen dat een homo zich ongemakkelijk zal voelen ook al staat het niet in de wet. Als het aantal moslims dan ook zo groot is dat men het electoraal kan bewerkstelligen net als bij de "autochtone" Fransen dan denk ik dat diezelfde homo spoken gaat zien.quote:Op maandag 7 november 2005 14:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tot nu toe is er nog niemand het land uitgezet bij wanstaltig gedrag. dus die vlieger gaat niet op.
iddquote:Op maandag 7 november 2005 14:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de vraag die ik zelf beantwoord is een gevolg van jouw conclusie waar ik op reageer. ik snap dus niet waarom overal ter wereld bepaalde mensen buiten de boot vallen. oorzaken zijn er genoeg, maar een zelfoplossend vermogen is er helemaal niet.
Misschien is het wel zo dat er een grens is aan het oplossend vermogen? En dat die grens afhankelijk is van allerlei factoren waar je zelf amper of geen invloed op hebt?quote:Op maandag 7 november 2005 14:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de vraag die ik zelf beantwoord is een gevolg van jouw conclusie waar ik op reageer. ik snap dus niet waarom overal ter wereld bepaalde mensen buiten de boot vallen. oorzaken zijn er genoeg, maar een zelfoplossend vermogen is er helemaal niet.
offtopicquote:Op maandag 7 november 2005 14:35 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Offtopic, maar lees dit maar eens:
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1131084372727.html
De Amerikaanse kijk op het "spreidingsbeleid"...![]()
wat ik niet snap is dat je het gelijkstelt aan homofilie, immers dat is geen strafbaar feit. wat ik ook niet snap is dat de groep die problemen heeft met stellingnames als uitzetting niet staat te juichen bij een wet die dat mogelijk maakt. het zal er voor hen alleen maar beter op worden. tenzij we hier te maken hebben met een groep die criminaliteit eigenlijk wel best vindt. en ahndjesophoudend wacht tot ze in de schoot geworpen krijgen waar anderen keihard voor moeten werken.quote:Op maandag 7 november 2005 14:43 schreef sampoo het volgende:
[..]
Maar velen die het stellen. Als veel moslims stellen dat homo's wettig op de brandstapel moeten dan kan ik mij goed voorstellen dat een homo zich ongemakkelijk zal voelen ook al staat het niet in de wet. Als het aantal moslims dan ook zo groot is dat men het electoraal kan bewerkstelligen net als bij de "autochtone" Fransen dan denk ik dat diezelfde homo spoken gaat zien.
Het is de gedachte van iemand uitzetten bij wanstaltig gedrag die kwaad doet niet zo zeer de daad.
Je kunt van gepeupel niet anders verwachten. Belangrijker is om te zorgen dat er zo weinig mogelijk gepeupel is, een verantwoordelijkheid van zowel regeringen als minderheden zelf.quote:Op maandag 7 november 2005 14:46 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
offtopic
k snap je ff niet. feit is en blijft dat in (heel) amerika onnoemelijk veel mensen wonen die onder de armoedegrens leven. zij die daar net boven zitten hebben vaak meerdere fulltime banen nodig om rond te komen.
overal komen armen ineens op voor hun "rechten" en vaak op precies de verkeerde manier; met geweld. zou iemand hier gaan praten over iemands problemen nadat ie door diezelfde persoon in elkaar is geslagen? ik zou hem persoonlijk ff laten weten dat ie dat niet mag doen, met net iets meer munt dan dat hij deed![]()
Hoezo zelfoplossend? Deze lui zien zichzelf als Fransoos maar worden anders behandelt. Het is niet een kwestie van zelf iets oplossen, het is het gebrek aan acceptatie omdat men een Arabische of Afrikaanse naam heeft of wonen in de buitenwijken. Je moet briljant zijn om daar als winnaar uit te komen en een buitenwijker van gemiddelde mogelijkheden neemt niet altijd genoegen met een benedengemiddeld inkomen en leven omdat hij niet voor vol wordt aangezien. Die roept dan Fuck Frankrijk, Fuck Chiraq, in brand steken dit land terwijl men dan eigenlijk eerder Fuck mijn eigen leven en alles waar ik voor sta stelt (Frankrijk).quote:Op maandag 7 november 2005 14:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dat is staat ven belegquote:Op maandag 7 november 2005 14:50 schreef -Mk- het volgende:
11h58 URGENT : le gouvernement fera une déclaration sur le situation des banlieues à 15H
Over tien minuten dus
Wel, de reden waarom ik die link hier zette, is omdat de Amerikaanse overheid die orkaan handig gaat gebruiken om een getto letterlijk van de kaart te laten verdwijnen. Neem daarbij de openlijk op het rassenverschil inspelende motivatie ("een blankere stad" creëren) en je kan al voorspellen dat zwarten zich uiteraard nog harder gestigmatiseerd zullen voelen.quote:Op maandag 7 november 2005 14:46 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
offtopic
k snap je ff niet. feit is en blijft dat in (heel) amerika onnoemelijk veel mensen wonen die onder de armoedegrens leven. zij die daar net boven zitten hebben vaak meerdere fulltime banen nodig om rond te komen.
overal komen armen ineens op voor hun "rechten" en vaak op precies de verkeerde manier; met geweld. zou iemand hier gaan praten over iemands problemen nadat ie door diezelfde persoon in elkaar is geslagen? ik zou hem persoonlijk ff laten weten dat ie dat niet mag doen, met net iets meer munt dan dat hij deed![]()
nog 5... ben benieuwd..quote:Op maandag 7 november 2005 14:50 schreef -Mk- het volgende:
11h58 URGENT : le gouvernement fera une déclaration sur le situation des banlieues à 15H
Over tien minuten dus
komen we wel weer uit bij de vraag waarom ze zo anders behandeld worden dan buitenlanders die wel de energie hebben om er iets van te maken. ik denk dat het idee van 'de gouden berg' iets teveel meespeelt bij de noordafrikanen.quote:Op maandag 7 november 2005 14:53 schreef sampoo het volgende:
[..]
Hoezo zelfoplossend? Deze lui zien zichzelf als Fransoos maar worden anders behandelt. Het is niet een kwestie van zelf iets oplossen, het is het gebrek aan acceptatie omdat men een Arabische of Afrikaanse naam heeft of wonen in de buitenwijken. Je moet briljant zijn om daar als winnaar uit te komen en een buitenwijker van gemiddelde mogelijkheden neemt niet altijd genoegen met een benedengemiddeld inkomen en leven omdat hij niet voor vol wordt aangezien. Die roept dan Fuck Frankrijk, Fuck Chiraq, in brand steken dit land terwijl men dan eigenlijk eerder Fuck mijn eigen leven en alles waar ik voor sta stelt (Frankrijk).
Het is net als hier in Nederland maar in een veel gematigder waar ik zo nu en dan een jochie met een djelleba zie rondwandelen die nog geen woord Arabisch of Arabische gebruiken kent, wiens vader nooit in een djelleba loopt. Of dochters die een hoofddoek of burka gaan dragen terwijl moeder er nooit een draagt.
nee, ze gaan een verklaring afgeven.quote:Op maandag 7 november 2005 14:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en dat is staat ven beleg![]()
Vlak de factoren 'geluk' en 'toeval' ook niet uit. Soms is het al afdoende om naast een drugsdealende Maroc terecht te komen waardoor je bij een drugsinval van je bed gelicht wordt en zodoende in aanraking komt met Justitie waardoor je niet meer interessant bent voor veel bedrijven. Want hey, je bent immigrant, zwart én hebt met Justitie te maken gehad.quote:Op maandag 7 november 2005 14:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komen we wel weer uit bij de vraag waarom ze zo anders behandeld worden dan buitenlanders die wel de energie hebben om er iets van te maken.
http://news.tf1.fr/ is redelijk snel en met Babelfish kan ik er wel iets van makenquote:Op maandag 7 november 2005 14:59 schreef mschol het volgende:
[..]
ben nu wel benieuwd wat het statement is...
iemand een site?
als jij onterecht van je bed wordt gelicht weet niemand dat jij verhoord bent als je dat zelf niet zegt. laat staan dat je een strafblad hebt. sorry tot nu toe waren je argumenten wel een stuk beter.quote:Op maandag 7 november 2005 14:59 schreef kippenek het volgende:
[..]
Vlak de factoren 'geluk' en 'toeval' ook niet uit. Soms is het al afdoende om naast een drugsdealende Maroc terecht te komen waardoor je bij een drugsinval van je bed gelicht wordt en zodoende in aanraking komt met Justitie waardoor je niet meer interessant bent voor veel bedrijven. Want hey, je bent immigrant, zwart én hebt met Justitie te maken gehad.
Homofilie is een strafbaar feit op het moment dat het in het wetboek staat. Het ging niet om een vergelijking van homofilie en uitzetting te maken maar meer het effect van een gedachte.quote:Op maandag 7 november 2005 14:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ik niet snap is dat je het gelijkstelt aan homofilie, immers dat is geen strafbaar feit. wat ik ook niet snap is dat de groep die problemen heeft met stellingnames als uitzetting niet staat te juichen bij een wet die dat mogelijk maakt. het zal er voor hen alleen maar beter op worden. tenzij we hier te maken hebben met een groep die criminaliteit eigenlijk wel best vindt. en ahndjesophoudend wacht tot ze in de schoot geworpen krijgen waar anderen keihard voor moeten werken.
Okay, slecht gekozen voorbeeld maar je snapt m'n richting.quote:Op maandag 7 november 2005 15:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als jij onterecht van je bed wordt gelicht weet niemand dat jij verhoord bent als je dat zelf niet zegt. laat staan dat je een strafblad hebt. sorry tot nu toe waren je argumenten wel een stuk beter.
Vergelijk ajb Nederland niet met Frankrijk. Veel maatregelen en wetten die hier gelden om dit soort groepen te beschermen tegen willekeur kennen ze daar gewoon niet.quote:overigens heb ik een strafblad met drie antecedenten en kom nog steeds prima aa nde bak.
ik denk dat ik mijn standpunt wel gegeven heb, anders wordt het allemaal erg langdradig. ik denk dat het uitzetten van criminele allochtonen prima is voor de hele samenleving en in het bijzonder van de allochtoon.quote:Op maandag 7 november 2005 15:05 schreef sampoo het volgende:
[..]
Homofilie is een strafbaar feit op het moment dat het in het wetboek staat. Het ging niet om een vergelijking van homofilie en uitzetting te maken maar meer het effect van een gedachte.
Als je stelt dat alle inwoners naar een derde wereldland worden gestuurd want ik denk dat een Nederlander van Belgische komaf uitzetten naar België van een andere orde is dan een Nederlander van Iraanse komaf uitzetten naar Iran. Het laat zien dat iemand die hier woont en geboren is nog niet op dezelfde manier wordt behandeld.
Als autochtonen 10.000 euro boete moeten betalen bij een snelheidsovertreding en zien dat er zo nu en dan een allochtoon met 160 voorbij gaan omdat die maar 1 euro moeten betalen zie je de autochtonen die zich keurig aan de snelheid willen houden dit toejuichen omdat bijna iedere autochtoon zich nu aan de regels houdt?![]()
Als het allochtonen waren wel ja. Dit zijn gewoon derde generatie Fransen hoor.quote:Op maandag 7 november 2005 15:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ik mijn standpunt wel gegeven heb, anders wordt het allemaal erg langdradig. ik denk dat het uitzetten van criminele allochtonen prima is voor de hele samenleving en in het bijzonder van de allochtoon.
ik zal ook niet zeggen dat ik vind dat de allochtoon in frankrijk altijd goed wordt behandeld. toch denk ik dat ze het een stuk beter hebben dan het land van herkomst (van hen of van hun ouders)quote:Op maandag 7 november 2005 15:06 schreef kippenek het volgende:
Vergelijk ajb Nederland niet met Frankrijk. Veel maatregelen en wetten die hier gelden om dit soort groepen te beschermen tegen willekeur kennen ze daar gewoon niet.
ja het land van de herkomst van hunzelf of hun ouders.quote:Op maandag 7 november 2005 15:07 schreef kippenek het volgende:
[..]
Als het allochtonen waren wel ja. Dit zijn gewoon derde generatie Fransen hoor.
Eh, omdat ze Fransoos zijn?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |