Moest van Tjabboquote:Op maandag 7 november 2005 12:11 schreef FunnyName het volgende:
Wat doet die Supra ertussen, lijkt me duidelijk geen 'Supercar' ..![]()
En inderdaad de Bugatti wint deze ronde, lijkt me duidelijk.
Te lelijk, remmen te slecht en teveel GT om echt als supercar gewaardeerd te worden. Heeft niets te zoeken in de vijver waarin de Porsche Carrera GT en de Enzo hun rondjes zwemmen.quote:
Volgens mij zijn die remmen behoorlijk goed, zeker als je bedenkt dat het een voertuig van bijna 1800quote:Op maandag 7 november 2005 13:07 schreef Argento het volgende:
[..]
Te lelijk, remmen te slecht en teveel GT om echt als supercar gewaardeerd te worden. Heeft niets te zoeken in de vijver waarin de Porsche Carrera GT en de Enzo hun rondjes zwemmen.
Zet em tegenover de DB9 of de Continental GT
Op zich heb je gelijk, echter vind ik de performance te laag t.o.v hedendaagse kanonnen.quote:Op maandag 7 november 2005 13:05 schreef Argento het volgende:
Ik heb op de Miura gestemd. De Miura tilde het concept ´supercar´ naar een hoger plan (of heeft het in ieder geval naar moderne maatstaven gedefinieerd) door met een middenmotor op de proppen te komen. Bovendien is de Miura met diezelfde middenmotor de ontstaansreden voor de Ferrari 365 GT (later geevolueerd in de 512 BBi) en dus voor de Testarossa. Alleen daarvoor al verdient de Miura een paar dikke veren in haar uitlaatpijpen. Los van dat al is het een tijdloze schoonheid (wie noemt nou de Bugatti EB110 een tijdloze schoonheid? Het was in 1991 al geen schoonheid en zéker geen tijdloze!) een loepzuiver exponent van de filosofie van de Italiaanse supercar. Met de Uracco en de Espada was Lambo ook al zo lekker bezig. Jammer dat die tijden al weer zo ver achter ons liggen.
Van rij-impressies (ik heb nog nooit zelf in een SLR gestuurd) begrijp ik dat de remmen zich knap lastig laten dosseren en dat maakt rijden in de auto vermoeiend.quote:Op maandag 7 november 2005 14:44 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die remmen behoorlijk goed, zeker als je bedenkt dat het een voertuig van bijna 1800kilo is
die automaat zit in 3,7 aan de 100. Dus je punt? IK geloof zo dat die automaat makkelijk met een handbak kan concurren, anders hadden ze hem er echt niet ingezet....quote:Op maandag 7 november 2005 17:16 schreef Tommeh het volgende:
Voor mij ook de bugatti. Die slr vind ik gewoon niet wat t moet zijn. Mclaren levert een hele mooie basis en mercedes verpest hem met veel luxe en een automaat, helaas...
Ik gebruik fabrieksgegevens en die zeggen dat de topsnelheid van de Toyota Supra Twin Turbo 249.4 km/h is.quote:Op maandag 7 november 2005 18:49 schreef Estolan het volgende:
de eigenschappen van de Supra MK4 kloppen niet echt, 250km/h is niet de topsnelheidhahaha
heb voor de Supra gestemt, aangezien de Japanse degelijkheid, het waarschijnlijk het langst zou volhouden
2JZ-GTE, beste blok ooit
ja zeker van Autoweek HAHAHA,quote:Op maandag 7 november 2005 18:56 schreef jacco het volgende:
[..]
Ik gebruik fabrieksgegevens en die zeggen dat de topsnelheid van de Toyota Supra Twin Turbo 249.4 km/h is.
![]()
Ja, ik vind dat niet in een echte supercar passen..quote:Op maandag 7 november 2005 17:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
die automaat zit in 3,7 aan de 100. Dus je punt? IK geloof zo dat die automaat makkelijk met een handbak kan concurren, anders hadden ze hem er echt niet ingezet....
meer dan 300 km/u met "maar" 330 pk?quote:Op maandag 7 november 2005 19:16 schreef Estolan het volgende:
Toyota Supra Model JZA80
Bouwjaar: 1993-1998
Gewicht: 1.675kg (volle tank 80liter)
Motor: 2JZ-GTE
Motor inhoud: 3.0 liter
Compressie verh.: 8,5:1
Vermogen: 330pk@5600rpm
Koppel: 441Nm@4800rpm
Cilinders: 6 cil. lijn
Versnelling: 4 bak Automaat + sport
Differentieel: Torque LSD 1:3,769
Topsnelheid: 273Km/U
0-100km/u: 5,1sec
Kg/pk: 5,0
Dat zijn de officiele gegevens, en zelfs die kloppen niet helemaalwant bij de Handbak ( 6 versnellingen en TwinTurbo) is de top boven de 300km/h
Ja hoor, veel mooier zelfs (tenzij je liever dat bling bling chroom ziet)quote:Kan het mooier?
Wat ik zeg ik gebruik fabrieksgegevens en dus niet Autoweek HAHAHA,quote:Op maandag 7 november 2005 19:15 schreef Estolan het volgende:
[..]
ja zeker van Autoweek HAHAHA,
om sorry, een MK3 haalt de 250km/h al, de MK4 kan makkelijk over de 280, 300 zelfs
want?quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:46 schreef Fiets-toeter het volgende:
Toyota Supra IV TT gestemd
Prestatie: uhm 2JZ is ongv het betrouwbaarste blok wat er is, 900pk op stock internals, en kan 1550rwhp produceren ( en gewoon street legal blijven )quote:Op dinsdag 8 november 2005 06:42 schreef FunnyName het volgende:
Wat een gebla allemaal over die Supra.
Als dat al een supercar is, kan je iedere sport auto die in 5 sec. op honderd zit wel in deze lijst opnemen. De belangrijkste verschillen tussen een sportauto en een supercar vind ikprestaties exclusiviteit technische innovatie.
Op geen van deze punten scoort de Supra, simpel![]()
omdat hij er 1 heeftquote:
waar haal je die gegevens dan vandaan??? want ze zijn niet goedquote:Op dinsdag 8 november 2005 17:04 schreef jacco het volgende:
[..]
Wat ik zeg ik gebruik fabrieksgegevens en dus niet Autoweek HAHAHA,
![]()
Ga aub ergens anders spelen met je supra, die niet eens in het rijtje Superauto's thuishoort.
Sommige mensen snappen het leven echt nietquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:04 schreef Repeat het volgende:
dagelijks verkeer op van die dragbanden?
Voor hem is het een topic om gefrusteerd op mensen te reageren die het geen supercar vinden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:21 schreef Fugie het volgende:
boeiend, dit is een stemtopic geen topic om supra te aanbidden
tijd voor volgende ronde ?
Het blijft een in massa geproduceerde Sjonnie bak. Dat er van een specifiek type van dit model maar 30 in Nederland rondrijden maakt het nog steeds geen exotic supercar.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:34 schreef Estolan het volgende:
Prestatie: uhm 2JZ is ongv het betrouwbaarste blok wat er is, 900pk op stock internals, en kan 1550rwhp produceren ( en gewoon street legal blijven )
Exclusief: in NL rijden er 30 MAX, waarvan bijna alle automaat, maar een paar 550rwhp+ bakken ( www.supras.nl )
Technisch: ga er maar is in verdiepen
Sjonnie bak? hebben die zoveel centen dan LOLquote:Op woensdag 9 november 2005 13:02 schreef Techno het volgende:
[..]
Het blijft een in massa geproduceerde Sjonnie bak. Dat er van een specifiek type van dit model maar 30 in Nederland rondrijden maakt het nog steeds geen exotic supercar.
Een VW Kever met een Porsche GT2 blok (vergelijkbaar met jouw Supra) is evenmin een exotic supercar.
Ga jij je daar maar eens in verdiepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |