Geen schijterij. Doelbewust dood laten bloeden. Alleen lukt het niet erg tot nu toe...quote:Op maandag 7 november 2005 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik hoor in dit topic andere wensen. Maar als het nodig is dan moet het maar al vind ik de politiek erg labbekakkerig daar, erg angstig allemaal. Je moet er gewoon op af en niet zo in de broek schijten.
Wat heb je aan een waterkanon in deze omstandigheden?quote:Op maandag 7 november 2005 12:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik snap ook niet ze heel goed waarom de waterkanonnen niet ingezet zijn
Het zijn dan ook sociaal-democraten hè? Je weet wel, het type Cohen.quote:Op maandag 7 november 2005 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik hoor in dit topic andere wensen. Maar als het nodig is dan moet het maar al vind ik de politiek erg labbekakkerig daar, erg angstig allemaal. Je moet er gewoon op af en niet zo in de broek schijten.
Ja, dan heb je weinig recht van spreken.quote:Op maandag 7 november 2005 12:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach, wat is oneerlijk. Zonder diploma is het moeilijk(er) een baan te vinden. Je hebt dan weinig recht van spreken vind ik.
quote:Op maandag 7 november 2005 12:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ja, dus alle schuld bij de onverschilligheid van de autochtonen leggen is waarheid, het verhaal 180 graden draaien is eenzijdig.
Logisch.
dat werkt gemak ze gewoon omver spuiten hebben ze weinig meer te vertellenquote:Op maandag 7 november 2005 12:51 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Wat heb je aan een waterkanon in deze omstandigheden?
Die kansen om aangenomen te worden worden niet groter door het in de hens steken van de auto van je baas.quote:Op maandag 7 november 2005 12:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, dan heb je weinig recht van spreken.
Maar het feit dat mensen niet gemotiveerd genoeg zijn om überhaupt een diploma te gaan halen zou toch op zijn minst alarmerend moeten zijn.
Je kunt geen situatie scheppen dat de ene mens minder kansen heeft dan de ander, en vervolgens zeggen "ja, dan heb je ook geen recht van spreken" als de onderkaste zich daarbij neerlegt. Dan blijft het probleem natuurlijk in stand. Isnie praktisch.
Of vind jij het acceptabel dat hoogopgeleide Ahmed 10x minder kans heeft op een baan als hoogopgeleide Jean?
Het 10 keer minder kans maken lijkt mij nogal uit de lucht gegrepen...quote:Op maandag 7 november 2005 12:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Maar het feit dat mensen niet gemotiveerd genoeg zijn om überhaupt een diploma te gaan halen zou toch op zijn minst alarmerend moeten zijn.
Je kunt geen situatie scheppen dat de ene mens minder kansen heeft dan de ander, en vervolgens zeggen "ja, dan heb je ook geen recht van spreken" als de onderkaste zich daarbij neerlegt. Dan blijft het probleem natuurlijk in stand. Isnie praktisch.
Of vind jij het acceptabel dat hoogopgeleide Ahmed 10x minder kans heeft op een baan als hoogopgeleide Jean?
Dit is duidelijk ja. De schuld alleen bij de sociale omstandigheden leggen lijkt me niet van toepassing namelijk.quote:Op maandag 7 november 2005 12:53 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou doe je het weer.
Ik draai het verhaal geen 180 graden. Het verhaal heeft 360 graden. Het is een wisselwerking tussen meerdere partijen.
Zo duidelijk genoeg?
dat gaat niet gebeuren. over het algemeen kun je van dit soort laffe mensen alleen aanvallen verwachten dmv zelfmoordaanslagen ipv met open vizier de strijd aangaanquote:Op maandag 7 november 2005 12:52 schreef Gabry het volgende:
Als het leger aangekondigt word hebben de relschoppers toch gewoon de keus om naar huis te gaan en alle problemen te meiden.
Ik zie het probleem niet bij het inzetten van het leger.
Ze kiezen er zelf voor als ze het tegen de franse defensie willen opnemen.
Maar dat ding is veel te log en te traag... Werkt alleen als die relschoppers zo vriendelijk zouden willen zijn om eventjes op één plek te blijven staan, maar zo vriendelijk zijn ze helaas niet.quote:Op maandag 7 november 2005 12:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat werkt gemak ze gewoon omver spuiten hebben ze weinig meer te vertellen
Misschien wilden de franse zich aanpassen aan de turkse cultuurquote:Op maandag 7 november 2005 12:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, het kost wat pijn, moeite en materiele schade, en misschien wat onschuldige slachtoffers, helaas. Maar het ziet er naar uit dat de arrogante Fransozen niet bereid zijn de Moslims serieus te nemen. Dan kun je gaan huilen, maar in principe vragen ze er zelf om. Hoe halen ze het in hun hoofd om de hoofddoek te verbieden op scholen, geen enkel zinnig argument kun je daarvoor verzinnen.²
Daar zorgen de linkse knuffelaars zelf het meest voor natuurlijk. Een omvangrijk uitkeringssysteem in stand willen houden, continue roepen hoe zielig iedereen is, iedereen die het wél maakt gelijk een kopje kleiner maken etc. etc.quote:Op maandag 7 november 2005 12:51 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het probleem is dat nu heel snel ingrepen moet worden nu de rellen ook in andere steden uitbreken...quote:Op maandag 7 november 2005 12:56 schreef dVTB het volgende:
Of het hier nou gaat om allochtone jongeren, of om wie dan ook: de Franse regering doet er gewoon verstandig aan om te laten zien dat er met het Franse recht niet valt te spotten. Kortom: meer politie-inzet, desnoods zelfs leger-inzet, desnoods zelfs gericht schieten.
Natuurlijk kan je dan als Moslimgemeenschap massaal gaan protesteren en met goede argumenten aantonen dat die wet totale onzin is, maar dat doe je dan wel pas nadat je honderden auto's, een zootje gebouwen en wat mensen in de fik hebt gezet.quote:Op maandag 7 november 2005 12:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ok, het kost wat pijn, moeite en materiele schade, en misschien wat onschuldige slachtoffers, helaas. Maar het ziet er naar uit dat de arrogante Fransozen niet bereid zijn de Moslims serieus te nemen. Dan kun je gaan huilen, maar in principe vragen ze er zelf om. Hoe halen ze het in hun hoofd om de hoofddoek te verbieden op scholen, geen enkel zinnig argument kun je daarvoor verzinnen.²
Uh, nee. Maar daar loopt Ahmed ook niet tussen. Ahmed loopt zich op te vreten omdat zijn eigen "achterban" zijn carrière nog even verder om zeept helpt.quote:Op maandag 7 november 2005 12:54 schreef Gabry het volgende:
[..]
Die kansen om aangenomen te worden worden niet groter door het in de hens steken van de auto van je baas.
Dan kan je sarcastisch doen en net doen alsof dit niet reeds is gebeurd, daar bereik je niks mee. Ook in Frankrijk geven ze graag het woord aan van die Hirsi Ali types die datgene verwoorden wat de Fransen graag willen horen, i.p.v. in te gaan op de mening van het overgrote deel van de Moslims.quote:Op maandag 7 november 2005 12:59 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je dan als Moslimgemeenschap massaal gaan protesteren en met goede argumenten aantonen dat die wet totale onzin is, maar dat doe je dan wel pas nadat je honderden auto's, een zootje gebouwen en wat mensen in de fik hebt gezet.
Het een sluit het ander niet uit. Combinatie van factoren enzo, weet je welquote:Op maandag 7 november 2005 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
volgens jah jah en die franse socioloog hadden de rellen niks, maar dan ook niks met religie te maken. iets wat het ageren op een hoofddoekverbod wel zou zijn. dus denk ik dat bsb en zijn kornuit erdogan een beetje lopen te stoken.
ja ze vinden altijd wel een excuus om dit soort rellen te rechtvaardigen. schuld bekennen is een teken van zwakte en verboden in een machocultuur.quote:Op maandag 7 november 2005 13:05 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit. Combinatie van factoren enzo, weet je wel![]()
Ik rechtvaardig helemaal niks hoor.quote:Op maandag 7 november 2005 13:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja ze vinden altijd wel een excuus om dit soort rellen te rechtvaardigen. schuld bekennen is een teken van zwakte en verboden in een machocultuur.![]()
daarom zeg ik ook 'ze'quote:Op maandag 7 november 2005 13:07 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Ik rechtvaardig helemaal niks hoor.![]()
Ik denk dat je nu het etiketje van een minderheid aan de hele groep op wilt plakken.quote:Op maandag 7 november 2005 12:58 schreef klez het volgende:
[..]
Daar zorgen de linkse knuffelaars zelf het meest voor natuurlijk. Een omvangrijk uitkeringssysteem in stand willen houden, continue roepen hoe zielig iedereen is, iedereen die het wél maakt gelijk een kopje kleiner maken etc. etc.
Maar los daarvan heeft het natuurlijk allemaal geen enkele zin bij mensen die het westen haten om al die basiskenmerken die het voor ons zo'n prettige samenleving maken. Individuele vrijheid, teruggedrongen religieuze invloed etc.
Dat is zoiets als water naar de zee dragen.
Zoalshetis, probeer eens rustig te relativeren. Uiteraard zullen er veel relschoppers zijn die maar al te graag een excuus zoeken om te rellen, maar ik weet zeker dat het overgrote deel van de rellers echt goede redenen heeft om tot dit gedrag over te gaan.quote:Op maandag 7 november 2005 13:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja ze vinden altijd wel een excuus om dit soort rellen te rechtvaardigen. schuld bekennen is een teken van zwakte en verboden in een machocultuur.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |