abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 12:36:43 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32053352
Ach, alsof Ajax in de Meer met dit brandhout wel zou winnen. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_32053495
Leuk hoor van Klaas Jan en Vlaar, maar zou het niet beter zijn een links of rechtsbuiten aan te schaffen?

Hebben jullie ideeen voor buitenspelers. Ik moet zeggen dat Wilhelmson goed speelt dit seizoen, alleen wilt hij per se naar Engeland of Italie.
Houd van een lijntje.
pi_32053510
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

OK f'noord telt niet . Al winnen ze wel van ons in eigen huis.. dat is al een hoofdprijs voor ze.

Ik vraag me dus af of Ajax in de huidige staat qua bestuur/spelers etc nog snel omhoog kruipt uit dit zoveelste dal.
Ach, wat dat betreft staan we ook nog wel een eindje voor op ze

Hmm, ja, voorlopig lijkt Blind ook geen gelukkige hand te hebben in aankopen. Waar is bv. Juanfran? Hij begon met een trainingsachterstand (op zich al raar, maar goed), maar hoeveel minuten heeft die gast gespeeld inmiddels? Als hij Emanuelson voor zich moet dulden is het dus geen versterking geweest. Jammer, want dat is nou wel iemand met (meer) ervaring.

En het bestuur, tsja. Zolang zij zich bezighouden met de manier waarop spelers juichen, schiet het niet op... Laat dat soort dingen lekker aan de technische staf over!
  maandag 7 november 2005 @ 12:43:22 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32053555
Juanfran idd, leuke aanwinst hoor... .

En het bestuur, ik snap het echt niet dat ze zich DAAR druk om DURVEN maken GVD . Het gaat verscrhikkelijk slecht met Ajax, we krijgen elke week klop, spelers gaan weg etc en dan is DAT een aandachtpunt voor ze??
Get woke, go broke!
pi_32053653
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:43 schreef HeatWave het volgende:
Juanfran idd, leuke aanwinst hoor... .
Die was toch 3 wedstrijden geschorst vanwege rood in het tweede (elleboog tegen Steur)

of zijn die drie wedstrijden al voorbij?
pi_32053821
Ik zie net op teletekst (848) trouwens dat het beloftenelftal het ook angstaanjagend slecht doet dit seizoen. Al 14 punten achter op de koploper AZ

[ Bericht 2% gewijzigd door rompompom op 07-11-2005 13:13:20 ]
pi_32054063
Ajax
  maandag 7 november 2005 @ 13:06:10 #83
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_32054204
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:53 schreef rompompom het volgende:
Ik zie net op teletekst (848) trouwens dat het beloftenelftal het ook angstaanjagend slecht doet dit eisoen. Al 14 punten achter op de koploper AZ
Volgende wedstrijd NEC-Ajax
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_32054354
Voor diegene die het niet meer zien zitten, er is nog hoop:

Slechts een keer startte Ajax nog slechter

7/11/2005 12:22

Ajax liep zondag in Nijmegen tegen de vierde nederlaag van dit seizoen aan. Slechts een keer beleefde Ajax een slechtere competitiestart.
Wesley Sneijder kon nog wel een kwinkslag maken na de 1-0 verliesbeurt bij NEC. 'Ik ga er vanuit dat de club in de winterstop zal proberen zich te versterken', vertelde hij in de GPD-bladen. 'Of ik voorkeuren heb? Ja, Zidane, Nedved en Ronaldinho. Maar zonder gekheid: ook met de huidige selectie moeten wij van NEC winnen. Dat dat niet gebeurt, is een veeg teken.'

Met slechts vijftien punten uit elf duels heeft Ajax al een achterstand van dertien punten op koploper PSV en tien op AZ en Feyenoord. De degradatiestreep met daaronder nummer zestien ADO Den Haag is heel wat dichterbij: zes puntjes.

Alleen in het seizoen 1964/65 begon Ajax met nog minder aan de competitie. De Amsterdammers pakten destijds slechts acht punten. In de toenmalige eredivisie eindigde de ploeg als dertiende, de laagste eindklassering ooit, ook al maakte Johan Cruijff dat seizoen zijn debuut en ook al eindigde Rinus Michels die competitie als coach.

Toch kunnen de statistieken de positivo's nog enige hoop geven. In het seizoen 1989/90 nam Ajax na elf duels ook de zesde plaats in, met slechts één puntje meer dan de mannen van coach Danny Blind momenteel hebben. Toch lukte het de Ajacieden om die competitie de landstitel te veroveren onder leiding van trainer Leo Beenhakker.
pi_32054629
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:53 schreef rompompom het volgende:
Ik zie net op teletekst (848) trouwens dat het beloftenelftal het ook angstaanjagend slecht doet dit seizoen. Al 14 punten achter op de koploper AZ
Daar zou ik me geen zorgen over maken, heb liever dat dat team matig draait maar dat daar wat talenten uit voorkomen dan dat ze afgetekend kampioen worden en er verder niemand van doorbreekt (dat team waar oa. Hose inzat bv. werd met overmacht kampioen, de enige die daar uit doorbrak voorzover ik weet is vd Meyde)
pi_32054754
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:20 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

Daar zou ik me geen zorgen over maken, heb liever dat dat team matig draait maar dat daar wat talenten uit voorkomen dan dat ze afgetekend kampioen worden en er verder niemand van doorbreekt (dat team waar oa. Hose inzat bv. werd met overmacht kampioen, de enige die daar uit doorbrak voorzover ik weet is vd Meyde)
Ja, maar als ze qua puntverlies één-na-laatste staan, is dat weer het andere uiterste vind ik
pi_32055094
Je had er toch op mogen rekenen dat Blind meer bagage had dan Wouters. Het kan raar lopen.
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tja, de ontlading was natuurlijk er groot. Is er een keer iets te juichen begint het bestuur te zeiken. Die gasten moeten ze echt allemaal afzetten, daar ligt het probleem, al jarenlang. Niet bij een gebrek aan een goede spits.
Negentig minuten lang anti-reclame maken voor de club doet zich voelen. De meegekomen relaties zullen zich niet bijster hebben kunnen vermaken. En als je dan een club met een tienvoudig kleiner budget alsnog op z'n plaats zet in blessuretijd, doe je niet meer dan verwacht mocht worden. En dan nog zo'n kleuter-dansje uitvoeren ... ik begrijp het bestuur en de ophef onder een ander deel van de supporters erg goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 7 november 2005 @ 13:38:36 #88
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32055248
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:13 schreef twi het volgende:

[..]

Ach, alsof jullie wat opschieten van die paar ton. Misschien dat je daar net een maandje onderhoud van het stadion van kan betalen.
[..]

780.000 euro op een bedrag wat 3 keer zo groot is, dus reken een slordige 250.000 voor Klaas Jan. Poeh, poeh, dat schiet op
jij weet welk percentage er is afgesproken tussen Heerenveen en PSV?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32055333
Ik was gisteren niet boos, maar gewoon verdrietig.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_32055447
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:36 schreef Eb het volgende:
Dit is niet een dipje. Dit is structureel scheef.

Sinds de winst in de Champions League in 1995 is het bergafwaarts gegaan.
Het vertrek van Louis van Gaal in 1997 valt samen met de teloorgang van een van de beste en meest aansprekende Europese voetbalclubs.
Morton Olsen, Jan Wouters, Co Adriaanse, Ronald Koeman, Danny Blind. Het kan geen toeval zijn dat al deze mensen niet tot prestaties komen. De verhuizing van de heilige grond aan de Middenweg naar de sfeerloze Arena in 1996 en de beursgang in 1998 zijn verdere symptomen van het verval. Op de beurs presteert Ajax net zo goed als op het veld. Naar de supporters wordt niet geluisterd, getuige de traineringen van het bestuur in de campagne 'geef ajax zijn gezicht terug.'

Bij Ajax heerst cynisme in alle geledingen. Het gaat alleen nog maar over geld en macht, niet over voetbal. Van Praag en Van Eijden zouden zich moeten beseffen wat ze op hun gweten hebben. Ze hebben in tien jaar tijd een prachtige voetbalclub naar de Filistijnen geholpen.

Wil Ajax hier nog uitkomen, dan moet er hard worden ingegrepen. Ajax moet van de beurs worden gehaald, het moet weer een vereniging worden. De ambitie om met de wereldtop mee te draaien moet desnoods worden losgelaten, ten gunste van het plezier in een mooie pot voetbal. De beursgang is in gang gezet om de aansluiting met de wereldtop te garanderen. Het tegendeel is bereikt. Het aankoopbeleid is, op Zlatan na, een lachertje. Als er nu niets gebeurt, zal het alleen maar slechter gaan.
Ik ben het grotendeels met deze analyse eens. Hoe lang is het geleden dat Ajax-supporters op de tribunes 'koop er nog maar tien' scandeerden naar PSV, toen Ajax weer eens met jeugdig talent PSV van de mat speelde. De rollen lijken nu wel omgedraaid: bij PSV breken steeds meer jeugdige talenten door, terwijl Ajax maar koopt, koopt en koopt. En laten we wel zijn: Als Ajax nu al voor de tweede keer dit jaar een speler bij AZ moet weghalen, zegt dat toch ook wel wat...

Ik heb twee opmerkingen bij bovenstaande analyse. Allereerst Co Adriaanse, die volkomen onterecht bij Ajax werd ontslagen. In de twee voorgaande seizoenen was Ajax 5e en 6e geëindigd, Adriaanse bracht weer lijn in het team. In het seizoen van zijn vertrek (Koeman kon verder met de door Adriaanse gelegde basis) werd Ajax kampioen. Adriaanse was de enige trainer sinds 1995 onder wiens leiding Ajax in een opwaartse spiraal zat.

En dan Zlatan: één van de meest overschatte voetballers op de Nederlandse voetbalvelden, die nu nota bene Ajax gaat lopen afzeiken. De ploeg waar hij tijden in de basis stond en waar hij kans na kans om zeep hielp. Tuurlijk, de beste man heeft soms geniale bevliegingen, maar het lijkt er heel sterk op dat iets te veel mensen alweer vergeten zijn hoe dom Zlatan soms speelde en hoeveel opgelegde kansen hij om zeep hielp. Bij Ajax ontwikkelde Zlatan zich in elk geval *niet*, net als Van der Vaart die nu ineens bij HSV weer de sterren van de hemel speelt.

Ajax is weer toe aan een goede, ervaren trainer. Als ze straks aan het eind van dit seizoen troosteloos 5e of 6e zijn geworden, weet ik nog wel iemand die Ajax er weer bovenop kan helpen...
  maandag 7 november 2005 @ 13:45:48 #91
82589 S-Two
barba macacu
pi_32055490
Ik vind dat ze best een beetje raar mogen juichen, maar in die wedstrijd, na 90 minuten kut te hebben gevoetbald, was het gewoon totaal ongepast.

Maar goed, Pienaar zal in de winterstop toch wel weg gaan.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  maandag 7 november 2005 @ 13:49:26 #92
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_32055610
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

jij weet welk percentage er is afgesproken tussen Heerenveen en PSV?
Ik wel, 25%
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_32055637
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:34 schreef okee6 het volgende:
Je had er toch op mogen rekenen dat Blind meer bagage had dan Wouters. Het kan raar lopen.
[..]

Negentig minuten lang anti-reclame maken voor de club doet zich voelen. De meegekomen relaties zullen zich niet bijster hebben kunnen vermaken. En als je dan een club met een tienvoudig kleiner budget alsnog op z'n plaats zet in blessuretijd, doe je niet meer dan verwacht mocht worden. En dan nog zo'n kleuter-dansje uitvoeren ... ik begrijp het bestuur en de ophef onder een ander deel van de supporters erg goed.
Als ze volgende keer cooltjes terug lopen naar de eigen helft is het ook niet goed. Maar dan hebben ze toch gewoon gedaan wat er van ze werd verwacht? Waarom zouden ze dat dan in vredesnaam gaan vieren?
Flikker toch op met het gezeik over dat juichen zeg, laat ze zich met hun beleidstaken bezighouden!
pi_32055794
Wilhelmson blijft bij Anderlecht.
  maandag 7 november 2005 @ 13:57:03 #95
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_32055834
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:50 schreef rompompom het volgende:

[..]

Als ze volgende keer cooltjes terug lopen naar de eigen helft is het ook niet goed. Maar dan hebben ze toch gewoon gedaan wat er van ze werd verwacht? Waarom zouden ze dat dan in vredesnaam gaan vieren?
Flikker toch op met het gezeik over dat juichen zeg, laat ze zich met hun beleidstaken bezighouden!
Eens. Het bestuur moet eens zorgen dat we spelers halen, en behouden. En ze tevreden stellen zodat ze goed spelen en willen blijven. En ze niet hun lolletjes ontnemen...

Ga je stropdas strijken ofzo...
Get woke, go broke!
pi_32056034
Jongens, het komt allemaal goed. We hebben de play-offs, en we moeten juist er alles aan doen om exact 5e te worden. En dan is het hurluk om die voorronde CL te pakken.
In de winterstop worden er enkelinge versterkingen gehaald, danny wordt weggepromoveerd en Ten Cate komt naar Amsterdam.

Ik heb vertrouwen in v. Geel
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  maandag 7 november 2005 @ 14:11:10 #97
54636 Eb
Le Big Mac
pi_32056197
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:44 schreef dVTB het volgende:

Als ze straks aan het eind van dit seizoen troosteloos 5e of 6e zijn geworden, weet ik nog wel iemand die Ajax er weer bovenop kan helpen...
Vertel?

Helaas is hij al dood:

En hij zit onder de palmen:

En hij heeft al een baan:

[ Bericht 30% gewijzigd door Eb op 07-11-2005 14:18:40 ]
pi_32056293
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:49 schreef PyTh het volgende:

[..]

Ik wel, 25%
Ben maar blij met je 25% en Sibon
Koning.
pi_32056334
Eb, lees mijn stukje nog maar een keer. Het antwoord staat er namelijk in.

Overigens vind ik het een compleet verkeerde gedachte om te stellen dat alles goedkomt als Ajax maar vijfde wordt en dan via de playoffs nog de Champions League zou kunnen halen. Ajax hoort gewoon in de Top 3 te voetballen en niet via omwegen CL-voetbal te halen.
pi_32056393
quote:
Op maandag 7 november 2005 14:11 schreef Eb het volgende:

[..]

Vertel?
* rompompom is ook erg nieuwsgierig

Maar ik hoop dat het zover niet gaat komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')