abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32039408
Zojuist bij Peter R de Vries

Surinamer met Nederlandse nationaliteit wurgt in Suriname een meisje van 24 jaar. Daarna snijdt hij haar hoofd er half af. Kerel heeft alles bekend en krijgt van de Surinaamse rechter 16 jaar celstraf. Na ruim 2 jaar ontsnapt hij (met hulp van omgekocht gevanginispersoneel). Moordenaar zit binnen enkele weken in Nederland, alwaar hij zonder enig probleem een "zorgeloos" leven opbouwt. Baan, huis, autootje, vrouwtje + wat kinderen........niks aan de hand. Na 10 jaar is hij verlinkt door een kennis van een kennis die het hele verhaal ter oren kwam. Peter R werd vervolgens benaderd en gaat er opaf. Maar wat blijkt nu aan het eind van het verhaal.......Die gast die als een beest iemand heeft afgeslacht, KAN niet uitgeleverd worden aan Suriname en KAN in Nederland ook niet in het gevang worden gekickt. Hij is free man .... .geen wet of verdrag staat hem in de weg

Er moet toch ergens een hoger orgaan zijn die zo'n kerel alsnog ergens tussen 4 muren kan zetten

Onze vriend Nawijn gaat er in elk geval Kamervragen over stellen ......daar ga je weer Donner ....politie een bonus toekennen als ze voldoende bonnen uitdelen en ondertussen als een blinde kuthomo moordenaars rond laten lopen in dit land. Lompe vent !! TIEF onderhand eens OP

Strix Nebulosa
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_32039661
Smilies zijn voor de dommen, zeg ik altijd... Je taalgebruik bevestigt dat stereotype des te meer.

Natuurlijk is dit een verkeerde situatie, maar het gaat hier om een incidenteel hiaat in de wet. Donner heeft nog niet gereageerd, en van een minister wordt niet verwacht dat hij bij zijn aanstelling de wet leest, en onmiddelijk alle aanwezige fouten herstelt, wacht dus eerst eens af hoe de man reageert.
  Redactie Sport zondag 6 november 2005 @ 22:30:18 #3
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_32039674
Donner is daar de oorzaak niet van, maar zijn voorgangers.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 6 november 2005 @ 22:31:43 #4
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_32039728
Je doet alsof het een citaat is van Donner, maar het blijkt om een maas in de wetgeving te gaan. Dit ligt niet aan Donner, maar aan wetgeving die al tientallen jaren bestaat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_32039825
Als je zulke grove blunders niet kunt triggeren moet je optiefen ................. z'n voorgangers zijn net zulke grote slaapkoppen geweest
pi_32039880
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:34 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Als je zulke grove blunders niet kunt triggeren moet je optiefen ................. z'n voorgangers zijn net zulke grote slaapkoppen geweest
"triggeren"? Als je dus geen blunders in gang kunt zetten (dat betekent dat woord namelijk) moet je weg?
pi_32039888
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:30 schreef Speth het volgende:
Smilies zijn voor de dommen, zeg ik altijd...
smileys trachten emoties weer te geven in niet-literaire taal
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_32039915
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:35 schreef Skinkie het volgende:

[..]

smileys trachten emoties weer te geven in niet-literaire taal
Voor ongeletterd janhagel dat het niet met taal kan dus.
pi_32039927
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:30 schreef Speth het volgende:
Smilies zijn voor de dommen, zeg ik altijd... Je taalgebruik bevestigt dat stereotype des te meer.
als jij je studie afmaakt, mag je je even dom als mij noemen............voorlopig ben je nog dommer
pi_32039951
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:37 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

als jij je studie afmaakt, mag je je even dom als mij noemen............voorlopig ben je nog dommer
Als ik.
pi_32040022
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:37 schreef Speth het volgende:

[..]

Als ik.
lompe taalpurist
  zondag 6 november 2005 @ 22:42:36 #12
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_32040126
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:37 schreef Speth het volgende:

[..]

Als ik.
Dan ik.
Gekloond: ♫
pi_32040147
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:42 schreef thedon het volgende:

[..]

Dan ik.
"even dom als ik"
"even dom dan ik"

Welke is juist denk je?
  Redactie Sport zondag 6 november 2005 @ 22:44:27 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_32040186
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:43 schreef Speth het volgende:

[..]

"even dom als ik"
"even dom dan ik"

Welke is juist denk je?
Even dom als thedon

is een vergelijking met als

OT: Donner is daar de oorzaak niet van, maar zijn voorgangers.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_32040221
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

Even dom als thedon

My point exactly.
  zondag 6 november 2005 @ 22:45:56 #16
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_32040233
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:43 schreef Speth het volgende:

[..]

"even dom als ik"
"even dom dan ik"

Welke is juist denk je?
Speth is het domst.
  zondag 6 november 2005 @ 22:46:30 #17
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_32040250
quote:

[..]

Even dom als thedon

Jij snapt het tenminste
pi_32040271
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:45 schreef thedon het volgende:

[..]

Speth is het domst.
Zwakke comeback.
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:46 schreef thedon het volgende:

[..]

Jij snapt het tenminste
Inderdaad, hij geeft je namelijk ongelijk.
pi_32040509
quote:

comntrole is niet nodig vind je? Gewoon alles voor zoete koek slikken. Die knurft heeft tal van personeel wat voor hem werk kan doen.....laat dan op z'n minst 1 iemand uitzoeken de regelgeving op dat soort gebied deugt
pi_32040559
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:34 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Juist, we gaan bij elke fout de minister eruit schoppen, dan bereik je echt wat!
pi_32040623
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:54 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

comntrole is niet nodig vind je? Gewoon alles voor zoete koek slikken. Die knurft heeft tal van personeel wat voor hem werk kan doen.....laat dan op z'n minst 1 iemand uitzoeken de regelgeving op dat soort gebied deugt
Misschien kunnen we bij de volgende botsing op de A1 ook beter meteen even de minister van verkeer ontslaan.
  zondag 6 november 2005 @ 22:58:04 #22
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_32040639
Ministers maken wetten om dit soort beesten op te sluiten.
Maar niet als een wet (of verdrag) niet toerekend is even beslissen of iemand achter de tralies moet. Daar is altijd een rechter voor.
pi_32040664
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:55 schreef DJKoster het volgende:

Juist, we gaan bij elke fout de minister eruit schoppen, dan bereik je echt wat!
wat heeft hij bereikt dan Die stoel had net zo goed (of zelfs beter) leeg kunnen blijven. Vertel me 1 positief punt wat die man voor elkaar heeft gekregen in de afgelopen 3 jaar
pi_32040796
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:58 schreef VicEd het volgende:
Ministers maken wetten om dit soort beesten op te sluiten.
Maar niet als een wet (of verdrag) niet toerekend is even beslissen of iemand achter de tralies moet. Daar is altijd een rechter voor.
dan falen de ministers toch? Een rechter is ook maar een slaaf van die onbeholpen boeren in D-Haag
pi_32040894
quote:
Op zondag 6 november 2005 23:02 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

dan falen de ministers toch? Een rechter is ook maar een slaaf van die onbeholpen boeren in D-Haag
En wie stuur je weg als een minister een wetsvoorstel naar de 2e kamer stuurt en deze daar niet geaccepteerd wordt? (bijv het 3 strikes, you're out om het maar ff op donner te laten slaan?)
  zondag 6 november 2005 @ 23:09:56 #26
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_32041093
quote:

[..]

Wel opletten op school. Rechter is onpartijdig en is zeker geen slaaf van Den Haag.
De rechtelijke macht is in NL nog altijd los van de wetgevende macht.

De rechterlijke macht is in een rechtstaat de macht waaraan de rechtspraak is opgedragen. De andere machten zijn de wetgevende macht en de uitvoerende macht. Een van de kenmerken van een rechtstaat is een scheiding tussen de drie machten. Dit is om onafhankelijkheid van de rechterlijke macht te waarborgen. (Wikipedia)
  zondag 6 november 2005 @ 23:11:37 #27
74480 VicEd
Kenya Njema!
pi_32041137
quote:
Waren het maar boeren in den haag dan werd er heel wat minder geluld en meer gedaan.
pi_32043393
quote:

[..]

Nee, rechter zijn onafhankelijk. Maar je bent vrij om op PRDV te stemmen hoor, als je je daar fijn bij voelt.

Het is overigens een misvatting om te veronderstellen dat iedere wet feilloos is. De wetgever kan ook niet alles voorzien. Wetgeving (en het recht dat daaruit voortvloeit) is voortdurend in ontwikkeling en behoeft constant aanpassing c.q. verbetering. Waar ambtenaren geen fouten maken, hoeft een minister niet op te stappen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 7 november 2005 @ 01:25:24 #29
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_32045213
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:54 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

Dus elke minister van justitie die aantreedt moet een bataljon aan ambtenaren de complete wetgeving laten screenen voor het geval dat er mazen in zitten? Sommige zaken ondervind je proefindervindelijk, heb daar vrede mee zou ik zeggen.
Say your prayers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')