abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2005 @ 13:32:22 #1
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_32022104
De eindstand
Het is nu zondagmiddag 6 november in de middag. De actie Warme Voeten is een overweldigend succes geworden! In het totaal is op dit moment ¤ 2.344,86 opgehaald ten behoeve van Stichting De Goede Herder. Een meer dan geweldig resultaat! Ik wil dan ook nogmaals - en wellicht ten overvloede - iedereen die op wat voor manier dan ook heeft bijgedragen, ontzettend bedanken.

Per 7 november, 17:00 uur:
Ontvangen:
Bank: ¤ 1.153,45
Giro: ¤ 695,96
Paypal: ¤ 113,45
Verdubbeling: ¤ 300 (bij 150 paar sokken)
Goederen ¤ 82,00

Totaal: 2.344,86 euro

Aantal aanvragen voor de gegevens: gestopt met tellen
Aantal stortingen bijgeschreven: 159
Gemiddeld gedoneerd bedrag: 12,86

Toppie mensen

Het vervolg
En nu? Nu is het tijd voor deel 2 van de actie: spullen kopen, betalen, ontvangen, enzovoorts. De sokken komen per drie paar verpakt, dus die moeten worden uitgepakt en per paar voorzien van een wikkeltje. De sjaals moeten worden opgerold en eveneens voorzien van een wikkeltje.

En dan moet natuurlijk de kas opgemaakt worden om te zien wat er over is. Er moet daarna weer een beslissing worden genomen over hoe we dit geld gaan verdelen over soep en worsten enerzijds en de disposables anderzijds.

Uiteindelijk moet alles afgeleverd worden bij de stichting.

Ik doe niets in mn eentje en niets zomaar. Als er beslissingen moeten vallen, dan zal ik jullie raadplegen. Als er iets staat te gebeuren zal ik dat aankondigen. Het is onze actie en iedereen heeft er imho recht op mee te beslissen en op de hoogte te zijn!

Dit topic
In dit topic zal ik steeds de vorderingen, nieuwetjes en updates posten. Los hiervan zal er een gewoon topic lopen waarin iedereen kan posten. De keuze voor deze manier is uit praktisch oogpunt genomen: iedereen kan zo hier heel gemakkelijk volgen wat er gaande is, zonder alle (min of meer SC-) delen te hoeven doorworstelen. Wel zo makkelijk!

Tot slot
Tuurlijk ga ik de SC-topics volgen, maar ik kan niet beloven dat ik niets mis. Als je zeker wilt weten dat ik iets lees, of als je me ergens anders voor nodig hebt, mail me dan even op ElisaB@fok.nl.

Het eerdere SC-topic wordt nu unsticky en dit topic gaat boven in de index!
Game on

---

[ Bericht 5% gewijzigd door ElisaB op 08-11-2005 08:08:40 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 7 november 2005 @ 15:47:11 #2
33954 ElisaB
pi_32059032
Disposables: ElisaB heeft een beslissing genomen
Of twee eigenlijk

Sinds donderdag verdiep ik mij al in de disposables; zeg maar het wegwerpservies en -bestek. En dan natuurlijk vooral in de kosten en de mogelijkheden. Ik heb behoorlijk wat bedrijven gesproken en flink wat informatie vergaard.

Vanmorgen sprak ik King Disposables. Nadat ik had uitgelegd wat zo'n beetje de bedoeling was, bood de dame aan de telefoon aan te willen kijken wat ze voor ons kon doen. Een uurtje later belde ze terug en bood me pakket disposables aan waar de stichting met twee maaltijdverstrekkingen per week de winter wel mee door moet kunnen komen. Kosten: ¤ 421,26 (inclusief btw).

Eigenlijk moest ik het hiervoor wel zelf gaan ophalen in Tiel. Maar omdat het toch wel veel was geworden (11 dozen) bood ze ook nog aan het door de logistieke dienst te laten afleveren bij mij thuis; overmorgen zouden ze toevallig in de buurt zijn.

Ik heb de knoop doorgehakt en het aanbod aangenomen...
  maandag 7 november 2005 @ 15:51:11 #3
33954 ElisaB
pi_32059145
Koffie en suiker
Van [FOK!-er van wie ik nog moet horen of ik zijn naam hier mag noemen] kreeg ik een mailtje. Van zijn werkgever mocht hij ons koffie, bekers en suiker aanbieden tegen een zeer schappelijke prijs. Toen ik dit aan [een niet nader te noemen familielid van mij] vertelde, zei deze: doe maar drie trayen koffie en drie dozen suiker, dan betaal ik

Ik heb [FOK!-er van wie ik nog moet horen of ik zijn naam hier mag noemen] zojuist teruggemaild en het goede nieuws gemeld. Deze FOK!-er doneert er zelf nog een 1 blik van 3,5 kg koffie bij.

Met dank aan Quara voor het hosten: de aankomst van de koffie!

[ Bericht 5% gewijzigd door ElisaB op 09-11-2005 20:13:03 ]
  maandag 7 november 2005 @ 16:11:00 #4
33954 ElisaB
pi_32059765
De mutsen
De mutsen zijn betaald (¤ 374,85 incl btw) en komen een dezer dagen deze kant op. Nogmaals dank aan Diaboluzzz en zijn collega's voor het geweldige aanbod en de moeite die ze voor ons hebben gedaan!

[ Bericht 9% gewijzigd door ElisaB op 07-11-2005 22:50:43 ]
  maandag 7 november 2005 @ 16:23:12 #5
33954 ElisaB
pi_32060083
De sokken
In het eerdere sc-topic had ik al gemeld dat ik afgelopen vrijdag de sokken heb betaald. Voor een bedrag van ¤ 446,25 wisselen 300 paar van eigenaar. Als het een beetje meezit, hebben we ze donderdag in huis

maandag 7 november 2005 @ 16:46:58 #6
33954 ElisaB
pi_32060715
De administratie
Per 7 november 16:45 uur:

Ontvangen:
Bank: ¤ 1.153,45
Giro: ¤ 695,96
Paypal: ¤ 113,45
Verdubbeling: ¤ 300 (bij 150 paar sokken)
Goederen ¤ 82,00

Uitgegeven / uit te geven:
Sokken: ¤ 446,25
Mutsen: ¤ 374,85
Sjaals: ¤ 297
Disposables: ¤ 421,26
Koffie / suiker: ¤ 82,00

Totaal ontvangen ¤ 2.344,86
Totaal uitgegeven / uit te geven: ¤ 1.621,36

Resterend voor soep en worsten: ¤ 723,50

[ Bericht 8% gewijzigd door ElisaB op 07-11-2005 22:53:41 ]
  dinsdag 8 november 2005 @ 23:32:43 #7
33954 ElisaB
pi_32103793
[GEZ] Wikkel voor om de sjaals
Als we de sjaals los afleveren, dan moeten de mensen van de stichting ze allemaal gaan opvouwen voor ze in de pakketten kunnen. Da's niet handig. Ik heb vandaag even een proefrondje gedraaid met een proefsjaal:

>> een keer dubbel, nog een keer dubbel en dan netjes oprollen, strookje papier erom, plakbandje erop; klaar!

Ziet er leuk uit, is netjes, overzichtelijk en reuze makkelijk bij het inpakken. Voor wie zich er niets bij kan voorstellen:

Met dank aan Troel voor het hosten

Nu kunnen we twee dingen doen: we kunnen 150 witte velletjes doormidden hakken en het daarmee doen, óf we kunnen nog iets leuks maken van het wikkeltje. Persoonlijk ben ik wel voor het laatste; we zijn immers zover gekomen, en ik vind het het kersje op de taart om het ook netjes af te werken.

Uiteraard wil ik best wat gezelligs in mekaar flanzen, maar misschien is er een FOK!-er met creativiteit teveel. Vandaar een oproepje:

Wie wil er een wikkeltje bedenken?

De randvoorwaarden:
  • half A4 (over de lengte, dus 10,5 x 29,7); 2 per vel dus
  • geen verwijzing naar FOK! (zo afgesproken met PR)
  • hoe handiger in gebruik, hoe beter*

*: ik print hier op gewoon papier (of 110grms colotech), waarna het het handigst is als we de vellen alleen nog maar een keer over de lengte hoeven doorsnijden.

Ik wil graag vrijdag printen en vast beginnen met snijden. Mochten er meer mensen iets in mekaar hebben geknutseld, dan moeten we ook nog even stemmen. Knutselwerkjes dus graag binnen (in het sc-topic en / of per mail) vóór donderdag 10 november om 14:00 uur

Heb je er zin in, of heb je al iets gemaakt, mail me dan even op ElisaB@fok.nl. Je kunt het natuurlijk ter verhonging van de feestvreugde ook in het SC-topic plaatsen, maar dan nog blijft een mailtje handig, want dan kan ik ieg niets over het hoofd zien

[ Bericht 0% gewijzigd door ElisaB op 09-11-2005 14:28:08 ]
  • Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      woensdag 9 november 2005 @ 13:54:28 #8
    33954 ElisaB
    pi_32116435
    De disposables zijn binnen

Vanmorgen arriveerden de disposables. Voor hen die van cijfers houden:

18.000 stuks (assorti borden, bestek, soepkommen en koffiebekers)
    11 dozen
    96,16 kg
    410,55 euro

Met dank aan Troel voor het hosten

Het ziet er helemaal niet uit als veel, maar het is loeizwaar allemaal
    Rechts onder kun je nog net ons kleine tv-tje zien staan. Heb je ook een beeld van de grootte van de dozen. Die tafel is volgens mij 1.80 m.
      woensdag 9 november 2005 @ 20:14:53 #9
    33954 ElisaB
    pi_32126924
    De sjaals zijn binnen

Vanmiddag opgehaald bij Hans Textiel: 8 dozen met 300 blauwe, zwarte en rode sjaals. Het wordt langzaam maar zeker gezellig in de woonkeuken!

Met dank aan Quara voor het hosten: 8 dozen sjaals arrived

zondag 13 november 2005 @ 10:44:18 #10
    33954 ElisaB
    pi_32226030
    De sokken zijn binnen

Met dank aan qu63 voor het hosten: de sokken zijn binnen

Ik heb ze even aan een grondige inspectie onderworpen en het zijn volgens mij heerlijke sokken! Je ziet het zo op de foto niet, maar ze hebben een dik badstoffen voetbed. Sounds lekker to me!
      zondag 13 november 2005 @ 10:57:04 #11
    33954 ElisaB
    pi_32226213
    De vaart komt erin

Morgen arriveren de mutsen. Als ze er zijn, zal ik een picje maken

Morgen kunnen ook de soep en worsten bij de Aldi worden opgehaald. Dat gaan we óf zelf doen, óf het wordt opgepikt door mijn buurman die een transportbedrijf heeft. Gaan we het zelf doen, dan moeten we met twee auto's twee keer rijden. Doet de buurman het, dan is het een kwestie van pallet oppakken, inladen, hier voorrijden en weer uitladen. Either way; het komt goed!

Aanstaande dinsdag gaan we met een klein - doch gezellig - groepje de sjaals voorzien van een wikkeltje. En ales alles meezit, gaan we aansluitend daaraan het hele boeltje in de (4) auto's laden en bij de stichting afgeven

Waarom ineens haast? We hebben niet écht haast, maar als we de soep / worsten zelf gaan halen, dan moeten we het per tray in de auto's zetten. Bij thuiskomst hier, zouden we het dan weer per tray uit de auto moeten halen om binnen te zetten. Om het vervolgens een paar dagen later weer per tray uit huis te halen en in de auto te zetten. Enigszins omslachtig als je bedenkt dat het hier gaat om 1070 blikken. Als de buurman de boel met pallet en al komt afleveren, dan zet hij de stapel bij ons op de oprit. Wat is er dan makkelijker dan de klep open te zetten en het grootste deel meteen van de pallet in de auto's te zetten.

Met een auto vol soep en worst kun je verder niet zo heel veel meer, dus is het erg prettig daar de volgende dag weer vanaf te kunnen.

Nou ja, pragmatische overweging dus
      maandag 14 november 2005 @ 22:46:04 #12
    33954 ElisaB
    pi_32272920
    De mutsen zijn binnen!

Vandaag arriveerden de mutsen. Ze zijn ge-wel-dig; prima kwaliteit, lekker warm en ze rekken ruim voldoende om zowel op een kleine kop als een groot hoofd te passen!

Met dank aan Diaboluzzz voor de service en Rewimo voor het hosten:

woensdag 16 november 2005 @ 13:50:14 #13
    33954 ElisaB
    pi_32313700

Een crosspostje:
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:48 schreef Brighteyes het volgende:
    Ik wilde dus even wachten tot ElisaB hier weer was met mss wat foto'tjes, maar we zijn dus idd vanmiddag na het wikkelen van de sjaals het hele spul gaan afleveren.
    3 auto's vol, een Combo, een stationwagen en een alfa 145.
    We reden allemaal erg soepel en iets doorgezakt aan de achterkant van het gewicht en met de navigator erbij (erg nodig wegens allerlei afgezette straten in het dorpje) hebben we het gevonden.

Mike en Ria ontvingen ons eerst bij hun thuis, lekker kopje koffie met een nog lekkerder stukje gebak. Zitten kletsen over het werk van de stichting en hoe het vroeger ging etc.

Daarna zijn we naar de andere kant van het dorp gegaan waar de spullen tijdelijk bij de shoarma-boer opgeslagen konden worden. Dat zijn oude buren/goede vrienden van Mike en Ria.

Echt een supergezicht die enorme stapel soep en worsten daar!
    Helemaal super!

Ze waren ook echt zo enorm blij met 'ons' ons allemaal dus.
    Echt super!

Ze gaan als het goed is nog een stukje over deze actie bij hun op de site zetten! Als we daar een linkje van hebben dan zullen we dat hier wel plaatsen.

Het is niet helemaal aan mij maar meer aan ElisaB maar ik wil iig ook nog wel even zeggen hoe ontzettend supergaaf ik dit echt allemaal vind! Echt top dat dat gewoon 'even' ontstaat.
    En hier staan de foto's:

Warme voeten deel 8 [sc]
      zaterdag 24 december 2005 @ 01:05:28 #14
    33954 ElisaB
    pi_33360884
    Jaaaa

Vandaag was het zover; de pakketten zijn uitgedeeld. Van de stichting ontving ik aan het eind van de vermoeiende dag tóch nog een mailtje en een aantal foto's:
    quote:
    Geliefde vrienden bij deze, de foto`s van vandaag, bedankt namens onze doelgroep dat jullie dit mede mogelijk gemaakt hebben.
    Ik spreek graag voor mezelf: ik heb het met zóveel plezier gedaan. En als ik de reacties in de reeks Warme-Voeten-topics lees en ik bekijk mijn bank- en giroafschriften van november, dan weet ik zeker: velen met mij!

Kijk nou hoe geweldig:

Ria met een bus al halfvol met pakketten

Jullie weten het wellicht niet, maar die oranje bekertjes zaten in ons pakket met disposables

Zo, nog een lekkere warme bak koffie (oid) erbij

En een lekker hapje van een warme bakker

Zo moet het zo'n beetje de hele dag zijn geweest

Heel veel mensen hebben vandaag een pakket in ontvangst kunnen nemen. Ik hoop dat ze later na uitpakken ervan, een beetje blijer waren dan ervoor. En ik hoop van ganser harte dat deze mensen deze winter wat warmte zullen hebben van de sokken, de sjaal en de muts die wij met zn allen bij elkaar hebben gespaard. Ik gun het ze zo!

Na de kerst gaat mijn admie naar de Stichting. Als die is goedgekeurd, zit mijn taakje erop. En dan ga ik vol spanning afwachten wat er volgend jaar weer gebeurt

[ Bericht 1% gewijzigd door ElisaB op 24-12-2005 15:21:52 ]
      zaterdag 24 december 2005 @ 15:22:26 #15
    33954 ElisaB
    pi_33371390
    ff wat typ-foutjes uit bovenstaande post gehaald
      zondag 25 december 2005 @ 13:35:30 #16
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_33393265
    Bij deze wil ik ElisaB voordragen voor de titel Fok!kanjer van 2005 !
    Echt super hoe je het georganiseerd hebt
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
      zondag 25 december 2005 @ 13:37:55 #17
    33954 ElisaB
    pi_33393321
    quote:
    Op zondag 25 december 2005 13:35 schreef buzzer het volgende:
    Bij deze wil ik ElisaB voordragen voor de titel Fok!kanjer van 2005 !
    Echt super hoe je het georganiseerd hebt
      donderdag 12 januari 2006 @ 22:31:03 #18
    33954 ElisaB
    pi_33993727
    quote:
    Op zaterdag 24 december 2005 01:05 schreef ElisaB het volgende:
    Na de kerst gaat mijn admie naar de Stichting.
    Na de kerst werd na mijn kerstvakantie (waar je je overigens niet teveel bij moet voorstellen; was voornamelijk heel veel niets doen). Een aantal dagen geleden heb ik de administratie verstuurd en zojuist ontving ik een reactie van de stichting. Zie onderstaande brief

Met heel veel dank aan Henk voor zijn medewerking en de genomen moeite

Hiermee zit mijn taakje erop. Dit topic blijft nog een klein weekje open, zodat iedereennog kennis kan nemen van de afhandeling. Een kopietje van de brief (mét volledige naam) heb ik doorgestuurd aan Danny.

Nog eenmaal: iedereen ontzettend bedankt; ik vond het geweldig
      dinsdag 17 januari 2006 @ 09:33:58 #19
    1129 buzzer
    Jeu de buzzer
    pi_34150661
    Hiermee is een prachtige actie tot een moio eind gekomen. Ik denk wel dat dit een actie is waar we trots op mogen zijn, en hopelijk kunnen we hier in de toekomst een vervolge aan geven. Nogmaals: ElisaB enorm bedankt voor alles !
    Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')