quote:
Op woensdag 9 november 2005 12:24 schreef Murray het volgende:[..]
Ja de prijs is gelijk, maar toch lijkt het mij dat de promotor die kaarten liever zelf verkoopt, kaarten die ze zelf verkopen zullen voor hun meer opbrengen dan kaarten die RW via zijn website verkoopt.
(Dat was het probleem met U2 in Amerika iig wel dacht ik, Clear Channel wilde gewoon niet meer kaarten ter beschikking stellen. Wat je U2 natuurlijk ook kan verwijten, die hadden bij de onderhandelingen met Clear Channel natuurlijk meer kaarten voor de fanclub kunnen bedingen)
Als de prijzen gelijk zijn en de handeling-fees (t.b.v. het ticketbureau) eveneens, dan zie ik niet in hoe een promotor meer verdiend als ze zelf verkopen, dan wanneer dat via een ander kanaal met een voorverkoop gaat (wat uiteindelijk ook gewoon kaarten van de promotor zijn, bij de U2-kaarten was er geen verschil tussen de voorverkoop-kaarten en de reguliere kaarten, allen kwamen van ticketmaster.nl, via u2.com kon je alleen eerder bij ticketmaster.nl komen dan de rest).
Bij U2 kreeg je in Europa in ieder geval wel de garantie op kaarten, bij RW slechts de kans daarop...