WO I was toch onvermijdelijk, het was er toch wel van gekomen. Met of zonder Dragutin Dimitrijevic en de zijnen. Maar vertel eens wat dat met dit tekenfilmpje te maken heeft.quote:Op maandag 7 november 2005 00:18 schreef Tiesemans het volgende:
Ik kan me al teminste een domme lul, te weten 19 jaar oud, uit die regio herinneren die meer dan 90 jaar geleden persé een moordaanslag wou plegen omdat ie een "mening" had die niet met woorden kon worden gewonnen, welk indirect een wereldoorlog opleverde...
quote:de vlees geworden anti christ
Propagandisten zijn van alle tijden, en van alle landen. Ik heb echter sterk het idee, dat er nu extra op ingesprongen wordt omdat het een Islamitisch land betreft, dat zowel anti-VSA is als anti-Israel.quote:Ga jij het nou ook niet nog eens proberen, er zijn al genoeg idioten aan het werk getuige de makers van de zieke cartoon.
Als een kind betast wordt in de speeltuin en de vader van het kind komt net langs, is het zeer waarschijnlijk dat de vader de betaster bespringt en ter plekke castreert.quote:Op maandag 7 november 2005 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Laten we eerlijk wezen, de cartoon geeft toch juist een zeer natuurgetrouwe weergave weer?²
Laten we het er op houden dat de kinderen van Palestina wel op andere manieren met geweld geconfronteerd worden, dan enkel via de beeldbuis.quote:Op maandag 7 november 2005 10:53 schreef Mirage het volgende:
[..]
Als een kind betast wordt in de speeltuin en de vader van het kind komt net langs, is het zeer waarschijnlijk dat de vader de betaster bespringt en ter plekke castreert.
Zou ik mijn kind dit in de vorm van een tekenfilm laten zien ?
Nee.
Want wat leert mijn kind hieruit ?
Dat geweld normaal is.
Als jij een horrorfilm kijkt, zal hij de eerste keer eng zijn... de keren daarna wordt het minder eng. Je gevoel wordt vlakker, omdat het herhaling is.
Een kind dat op deze manier met geweld geconfronteerd wordt... je creëert monsters.
Keer op keer wordt Al-Qaida zwart gemaakt door hen verantwoordelijk te stellen voor dingen die ze absoluut niet hebben gedaan ! Al een aantal maanden is Al-Qaida bezig de naam te zuiveren door in het publiek te treden met de goede daden die ze verrichten in bv. de 3de wereld etc. .. Al-Qaida heeft in het verleden wat fouten gemaakt, maar dat is menselijk, maar nogmaals, steeds vaker treden zij naar buiten met bv. giften aan de 3de wereld of de bouw van scholen etc. Dus zo slecht is die club niet denk ik..quote:Op maandag 7 november 2005 11:03 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat de kinderen van Palestina wel op andere manieren met geweld geconfronteerd worden, dan enkel via de beeldbuis.![]()
En ook allemaal onschuldige kinderen zekerquote:Op zondag 6 november 2005 13:10 schreef Meki het volgende:
Titel is onjuist
het moet zijn
Israeli´s roeien familie uit , wraak volgt
En het éne kwaad maakt het andere goed ?quote:Op maandag 7 november 2005 11:03 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Laten we het er op houden dat de kinderen van Palestina wel op andere manieren met geweld geconfronteerd worden, dan enkel via de beeldbuis.![]()
Doe eens even normaal.quote:Op maandag 7 november 2005 11:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Keer op keer wordt Al-Qaida zwart gemaakt door hen verantwoordelijk te stellen voor dingen die ze absoluut niet hebben gedaan ! Al een aantal maanden is Al-Qaida bezig de naam te zuiveren door in het publiek te treden met de goede daden die ze verrichten in bv. de 3de wereld etc. .. Al-Qaida heeft in het verleden wat fouten gemaakt, maar dat is menselijk, maar nogmaals, steeds vaker treden zij naar buiten met bv. giften aan de 3de wereld of de bouw van scholen etc. Dus zo slecht is die club niet denk ik..²
Zoiets, alleen dan stukken genuanceerderquote:Op maandag 7 november 2005 11:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
Of bedoel je dat die kinderen toch al gedoemd zijn tot het ontplooien van agressieve mensen en dat beetje extra via de tekenfilm niets meer kan verpesten.
In dat opzicht zou je dus eigenlijk moeten pleiten voor verplicht iedere dag een uur troetelbeertjes kijken voor de kinderen daar.quote:Op maandag 7 november 2005 11:13 schreef Guns_n_Roses het volgende:
[..]
Zoiets, alleen dan stukken genuanceerderDaarnaast was dit filmpje primair gericht op een Iraans publiek natuurlijk, en niet op Palestijns publiek.
Wat ik enkel probeerde te zeggen is dat de kinderen in Palestina al dermate veel leed en geweld aan den lijve ondervonden hebben, dat de impact van zo'n filmpje een stuk relatiever is dan wanneer zoiets aan een Westers kind getoond wordt, wat niet bekend is met zo'n geweld omdat ze het stukken beter getroffen hebben.
Stel het ze, bij wijze van experiment, eens voor zou ik zeggen.quote:Op maandag 7 november 2005 11:16 schreef Mirage het volgende:
[..]
In dat opzicht zou je dus eigenlijk moeten pleiten voor verplicht iedere dag een uur troetelbeertjes kijken voor de kinderen daar.
Misschien dat over 20 jaar als deze groep de maatschappij in gaat de boel dan een stuk vreedzamer verloopt.
Een islamitische (banenen)republiekquote:Op maandag 7 november 2005 14:27 schreef Lik.me.reet het volgende:
Goddomme wat een achterlijk tekenfilmpje. Wat is dat voor bekrompen bananenrepubliek?
Behalve dan die instructie van die schoenveter door de granaten, dat gaat niet werkenquote:Op maandag 7 november 2005 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. Laten we eerlijk wezen, de cartoon geeft toch juist een zeer natuurgetrouwe weergave weer?²
Was jij niet iemand die moord en brand schreuwt als het woordje jood in een negatieve context wordt gebruikt?quote:Op maandag 7 november 2005 16:53 schreef CANARIS het volgende:
Walgelijk stukje Joden porpaganda
Ha ha, ja de tijd vliegt voorbij. Liep laatst door de duinen en zag een struik vol bessen, vervolgens miste ik m'n blaaspijpquote:Op maandag 7 november 2005 22:22 schreef Hallulama het volgende:
Kinderen horen sowieso buiten te spelen, me dunkt, My Little Pony, of Iraanse tekenfilms, it's both a load of crap, en wellicht beide uiteindelijk even destructief, ik bedoel, in wat voor wereld leef je, als die wereld enkel uit granaten of ponies bestaat
Lekker bomen klimmen, je arm breken, hutten bouwen, op je knie vallen, trampoline springen, je hoofd stoten, potje voetbal, schaafwonden, ijsje kopen, bevroren gehemeltje, keten in de bouw, broek onder de verf, argh, ik verlang...
ja ?quote:Op maandag 7 november 2005 22:59 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ha ha, ja de tijd vliegt voorbij. Liep laatst door de duinen en zag een struik vol bessen, vervolgens miste ik m'n blaaspijp![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 05:11 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
ja ?
Ik niet .... Een van m'n vriendjes raakte een Porsche en terwijl ik en nog 2 vriendjes toekeken stampte die macho, eenmaal uitgestapt, zo het arme kind (versteend door schrik) de grond in..
Kortom Gij zult u Here God niet verzoeken(begreep ik later)
En blijkbaar heb ik die lessen wat sneller (indirect dan wel) opgepikt
Neemt niet weg dat er zeker wel lol aan mee te beleven viel en niet alleen met besjes..![]()
....
En mijn "eigentijdse" reactie op de CIA (de vijand ugh ugh) en hun getrainde en grootgemaakte grot bewoner die er z'n hand niet voor omdraait om slechts voor z'n eigen volk/ras "te knokken, met alleen maar doden en ellende ten gevolge, voor zowel de ene als de andere.
Is het volgende :
Door zulks manier van werken/geloven/handelen, als hierboven beschreven verraad hij zich die zogenaamd de vijanden van God bestrijden als zijnde afgedwaalde "ongelovigen".
Immers mocht zijn geloofwijze van God mogen bestaan dan zou deze niet slechts zijn arabische kinderen toekomen zoals velen in de arabische wereld menen,
terwijl bijv indonesië misschien spoedig wel méér moslims telt dan in het midden-oosten.
Want is die ene strijder vergeten dat immers uit alle volkeren er hen zijn, die uit het nageslacht van Abraham afstammen. ?!!
Of zijn er die het lef hebben om Abraham zijn beloofde nageslacht te onthouden door hen niet te benoemen als zijnde Zijn nageslacht, wanneer blijkt dat deze en gene niet arabisch maar blank of indisch of Afrikaans blijkt te zijn ?!!
En dus niet alleen de joden of de arabieren, doch uit alle volkeren op aarde,
zijn er die uit zijn (Abraham's) nageslacht zijn en hierdoor al voor hun geboorte uitverkoren werden, waar ook ter wereld, door hun vaders, grootvaders, overgrootvaders, betovergrootvaders ect ect tot hun geboorte bron, tot aan Abraham zelve terug.
Doch aangezien ik meen dat het in het geval van de "eenzame" strijder om een blind vertrouwen in een afgod gaat, wanneer het er bij deze man op aankomt,
en deze zogenaamd in naam van god handelt.
Maakt het dat men zich er vervolgens (in een geesteloze situatie bevindende) zich dankbaar opblaast.
En eenvolgens ook zulks aan hun kinderen doet leren.
Hier gaat men blind voorbij, zo blijkt keer op keer, aan de bewijstlast die zich tegen deze afgod opstapelt welk blind op handen gedragen word.
En zich doelbewust heeft "gemanifesteerd" Ná Here God's openbaring aan de mensheid. In het vlees door Here Jezus, honderden jaren éérder.
Immers Hij is opgestaan uit de dood, hiervan heeft Hij (geloof ik voorzeker) zelve van betuigd.
En Zijn Woord staat als een eeuwig en veilig huis voor wie beschutting zoeken doch via het pad van vrede en liefde (en genade en vooral vergeving).
Echter die na Hem gekomen zijn, in naam van God en een geloof hebben verschaft zij voorzeker zijn nimmer opgestaan uit de dood. En hebben de wijze levens lessen voorzeker nimmer onthouden nog (blijkt) gehoord.
Endus is het werk van die ene niet en nooit ! vergelijkbaar met de werking en het Woord Gods zoals door vele profeten, al vér vóór, de komst van Zijn zoon beloofd aan ALLE volkeren ter wereld als De enige liefdelijke weg terug tot eenheid met Here God in de geest welk in een sterfelijk lichaam huist op aarde.
Nu de werking van afgoden, welk voorkomen uit de menselijke geest die God nimmer heeft gehoord, noch zijn volgelingen, nog deze of gene profeet of ook maar iets in plaats van Zijn Zoon,
Hij uit het De Heerlijkheid Gods, geloven maken dat er bloed kleeft aan geloof in here God door mensen.
Here God is een levende God, Here Jezus Zijn zoon, die voor de geestelijke vrijheid van de mens om tot God terug te keren, zich aan het kruis liet nagelen door de tegenstander van God,
welk door de geest van de antichrist,
die over de tegenstanders van Zijn enig kind lagen,
als de mist over het duistere ploegveld in de polder,
Hem hoe dan ook schuldig wensten te achtten,
terwijl Pontus Pilatus, de heerser namens Rome, (hint)
in Hem géén enkele schuld door zonde in Hem vond.
En Hij spreekt tot vandaag toe door Gods Woord bekrachtigd door de Heilige geest.
Dat alle kinderen op deze aardbol tot Hem mogen komen door liefdevol te leven en te ademen met een geest uit here God.
Wie durft één niets betekenend (schepsel Gods) in hun ogen te onthouden ?!!
Immers Zijn eigen zoon is opgeofferd voor welk leed dan ook uitgevoerd door welke "terrorist" ook.
Om gerechtigheid te verkrijgen tegen onrecht wat puur des duivels blijkt te zijn wanneer ontmaskerd opdat de nabestaanden in vrede mogen rauwen in plaats van bloedwraak te eisen enzo geweld met geweld te vergelden.
Feitelijk een de enige ware martelaar status,welk géén mens door eigen doen ooit zal bereiken heeft Hij, Here Jezus behaald.
Om zo te beschermen wie in vrede leven mogen tegen hen die zichzelf, nog hun 'eigen',
géén gelukig leven gunnen, dan beladen met geweld en de uitzichtloze cultuur van de dood.
Nimmer dus zullen zij die vechten voor een verloren zaak dit begrijpen zij bezitten Zijn geest niet.
Verscheurd door haat en woede als zij zijnde. Op hetgeen hun onthouden word (en terecht)..
Doch wanneer Here Jezus de Ummah bijstaande, aan Here God om hulp bid, bij zijn wederkomst, zullen zowel Yajooj als ook Majooj vernietigd worden en zal er werkelijk vrede zijn.
![]()
Zo hebben wij eens meerdere ladingen besjes door het open auto-raampje geschoten van een zwemleraar (lagere school), een echte etter, die in het dorp voorbij kwam gereden. Wij wisten echter wel wat de reaktie zou zijn en namen meteen de benen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 05:11 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
ja ?
Ik niet .... Een van m'n vriendjes raakte een Porsche en terwijl ik en nog 2 vriendjes toekeken stampte die macho, eenmaal uitgestapt, zo het arme kind (versteend door schrik) de grond in..
Kortom Gij zult u Here God niet verzoeken(begreep ik later)
En blijkbaar heb ik die lessen wat sneller (indirect dan wel) opgepikt
Neemt niet weg dat er zeker wel lol aan mee te beleven viel en niet alleen met besjes..![]()
....
...........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |