abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32018730
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:20 schreef Aurelium het volgende:

[..]

Nouja je praat alsof de 3e wereld oorlog al onvermijdelijk is en dat lijkt me een beetje voorbarig.
Een 3e wereldoorlog wellicht niet, maar als je ziet dat in een relatief beperkt aantal steden de situatie al niet onder controle kan worden gebracht ..... Laat zich daar eens een aantal andere steden (ook in andere omringende landen) bij voegen... Ben benieuwd hoe dat wordt aangepakt ...
pi_32018746
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Franse rellen bedreigen Brussel

Verschillende afdelingen van de Brusselse politie, zoals de metrobrigade, beslisten gisteren extra personeel uit vakantie terug te roepen. De stijgende vrees voor gelijkaardige rellen als die in Frankrijk vormde de aanleiding om klaar te staan mochten in onze hoofdstad rellen naar Frans model de kop opsteken. Dat was bijvoorbeeld het geval voor verschillende manschappen van de Brusselse metrobrigade.
Lijkt me niet onwaarschijnlijk. Daar heb je hetzelfde tuig zitten als in Frankrijk ... Maar dat heb je in Amsterdam of Rotterdam (om maar wat steden te noemen) ook ...
pi_32018750
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:29 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Een 3e wereldoorlog wellicht niet, maar als je ziet dat in een relatief beperkt aantal steden de situatie al niet onder controle kan worden gebracht ..... Laat zich daar eens een aantal andere steden (ook in andere omringende landen) bij voegen... Ben benieuwd hoe dat wordt aangepakt ...
Ze kunnen ook andere maatregelen nemen de situatie beheersbaar te maken.
pi_32018758
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:30 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Lijkt me niet onwaarschijnlijk. Daar heb je hetzelfde tuig zitten als in Frankrijk ... Maar dat heb je in Amsterdam of Rotterdam (om maar wat steden te noemen) ook ...
Dus moeten we hier ook uit gaan kijken. Maar ik heb nog niets gelezen over eventuele verscherpingen. Wordt toch tijd denk ik.
  zondag 6 november 2005 @ 11:31:33 #55
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_32018768
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Franse rellen bedreigen Brussel

Verschillende afdelingen van de Brusselse politie, zoals de metrobrigade, beslisten gisteren extra personeel uit vakantie terug te roepen. De stijgende vrees voor gelijkaardige rellen als die in Frankrijk vormde de aanleiding om klaar te staan mochten in onze hoofdstad rellen naar Frans model de kop opsteken. Dat was bijvoorbeeld het geval voor verschillende manschappen van de Brusselse metrobrigade.
Hopa, nu NL er nog bij en de hel gaat los breken in europa.
pi_32018771
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:29 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Doe er voor de gein eens Brussel, Rotterdam, Birmingham bij vanavond. Dan heb je in ieder geval wereldnieuws, plus een schijnbaar oncontroleerbare situatie.
  zondag 6 november 2005 @ 11:31:53 #57
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_32018776
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wanneer spreek je van een burgeroorlog? Dan moeten toch wel doden zijn gevallen en beide kampen elkaar rauw lusten.
Door deze gebeurtenissen zal het polariserend effect alleen maar toenemen.
Het gevoel van wij tegen zij begint nu vormen te krijgen in de sociale boetseerklei.

Hoe zullen de volgende Franse verkiezingen eruit komen te zien, vraag ik me af ?
pi_32018803
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Door deze gebeurtenissen zal het polariserend effect alleen maar toenemen.
Het gevoel van wij tegen zij begint nu vormen te krijgen in de sociale boetseerklei.

Hoe zullen de volgende Franse verkiezingen eruit komen te zien, vraag ik me af ?
Da's nog erg ver weg, ik denk dat nog niet veel mensen daar op dit moment aan denken.
pi_32018827
Zou het 'probleem' al een deel worden opgelost als Sarkozy (Binnenlandse Zaken) opstapt?
pi_32018828
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:31 schreef Drugshond het volgende:
.........
Met één oog op de wijze waarop Sarkozy zich profileert dringt een beeld van de komende verkiezingen zich op, met in het achterhoofd het toenmalig succes van Le Pen.
pi_32018830
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zou het 'probleem' al een deel worden opgelost als Sarkozy (Binnenlandse Zaken) opstapt?
Nee, dan wordt het probleem weggestopt tot een volgende keer, die frustraties zijn er nu denk ik toch wel uit aan het komen, die geest gaat niet zomaar meer in de fles.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 november 2005 @ 11:35:08 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32018839
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Maar dat zal nog wel niet in het centrum zijn, want die stad is vrij groot.
Place de la Republique is toch redelijk centrum
pi_32018840
Belachelijke situatie en zeker omdat het al zolang duurt.

Leven als een God in Frankrijk lijkt me bij deze ook zwaar achterhaald.

Wat ik me afvraag, waarom zetten die laffe Fransen niet het leger in.
pi_32018844
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, ik was aan het lezen ja.. best wel dus.. Nou, dan is het wachten tot het eerste hotel. Dan zal ik het maar zo stellen.
pi_32018927
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:19 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mwoh, je kunt niet meteen met scherp gaan schieten als niet zeker is dat het verbetering brengt. Nu is het kiezen tussen twee kwaden: mensen neerschieten of verdere escalatie. Tevens zelfverdediging inmiddels aangezien ze vannacht met honkbalknuppels aankwamen, en vannacht met vuurwapens misschien.
mensen neerschieten=verdere escalatie, van welke kant dat ook begonnen is

ik denk dat de overheid voortaan die wijken beter moet monitoren en beter de ontevredenheid daar moet gaan aanvoelen en daarop dan reageren om zoveel mogelijk die ontevredenheid te verminderen, zoals dmv. anti-discriminatieposten ed. Schijnbaar is dat daar nog te weinig gebeurd.
pi_32018929
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Sarkozy is degene die van meet af aan begreep hoe deze straatterreur op te lossen valt. Vandaar ook de kritiek op hem, hij wordt gevreesd.
pi_32018937
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

.
Zie de metrokaart:

Ten NO van punt 11.
pi_32018945
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:35 schreef MrX1982 het volgende:
Belachelijke situatie en zeker omdat het al zolang duurt.

Leven als een God in Frankrijk lijkt me bij deze ook zwaar achterhaald.

Wat ik me afvraag, waarom zetten die laffe Fransen niet het leger in.
leven als god in frankrijk is straks leven als allah in frankrijk
pi_32018987
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:39 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.
Zie de metrokaart:

[afbeelding]

Ten NO van punt 11.
Toch waar alleen 'Republique' staat ?
pi_32019006
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:39 schreef graafschap het volgende:
leven als god in frankrijk is straks leven als allah in frankrijk
Zeker in de buurt van Parijs.
Deze rellen zijn iig niet goed voor het beeld van Frankrijk in de wereld voor zover dat uberhaupt al goed was.

Als er ooit een Europees land ten onder gaat dan is het 100% zeker Frankrijk. Dat land is een brok vergane glorie.
pi_32019015
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:41 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Toch waar alleen 'Republique' staat ?
Yup. Place ligt daarbij.
pi_32019022
quote:
Op zondag 6 november 2005 11:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Yup. Place ligt daarbij.
Dacht ik het toch goed. Ik ben er niet echt vaak geweest zeg maar