quote:
Het ging er dus eerst over of ze wisten wat er op de gang gebeurde en wat er gezegd werd.
Stenders: Dat is niet helemaal waar natuurlijk, want ik hoorde je van de week reageren op iemand die zei dat 'ie Jamie Cullum - wat ik overigens fantastisch vond - niet muzikaal vond, maar toen hadden ze voor het gemak ook Jamie Cullum maar even gevraagd wat 'ie van deze reactie vond...
HJ: *lachend* Ja, wat goed he...!
Stenders: En van al die mensen die dan nummers "van Jamie Cullum doen", was wel leuk dat die ene zei van "die Jamie Cullum kan helemaal niks".
HJ: Jochanan.
Stenders: Hij maakte een aardige act ofzo, dat doet 'ie wel leuk, maar hij kan ook totaal niet zingen.
HJ: Nee.
Stenders: En die Jamie Cullum: "Well, I thank you very much"
HJ: En ook de nadruk... Jochanan, I wish you very good luck"
*gelach*
Stenders: Dat was lollig. Maar jij wist dus wel merkte ik, want je hakt wel op hem in, zoals je dat toch zelden bij andere mensen doet. Dus dat moet toch uit pure ergernis zijn geweest.
HJ: Ja maar dat heb ik je vorige week ook gezegd over dat hockeymeisje, dat wij van tevoren krijgen te horen "de volgende jongen heet Jochanan, en ehh zit op het conservatorium, vind dat Jamie Cullum - als er iets leuks over hem te vertellen is wordt dat ons verteld - vindt dat Jamie Cullum niet kan zingen, wel kan piano spelen. Nou, en als hij dan een nummer doet, waarvan hij dan zegt, ik doe dat nummer "van Jamie Cullum", dan gaan bij mij al een beetje de stekels overend, dat weet je, ik ben nogal original freak, en ehh... ja en op dat moment gaat hij ook al de versierinkjes en beweginkjes à la Jamie Cullum doen, maar dan minder goed, ja, dan krijg je hem.
Stenders: Dat is gek he.
HJ: Ja, dan krijg je hem.
Stenders: Als je dat niet van tevoren geweten had, was je dan milder voor hem geweest?
HJ: Nee, hij is ook door naar de volgende ronde, want hij kan hartstikke goed zingen. Maar ik vind, dit soort opmerkingen moet je mee uitkijken. Want we kiezen niet de beste zanger maar het grootste idool. Met dit soort opmerkingen word je geen idool.
Stenders: Of wel, juist wel. Er zijn toch heel veel mensen die heel uitgesproken zijn en juist daarom een idool worden...
HJ: Ja, maar dan moet je wel hééél erg getalenteerd zijn en dat is 'ie nou ook weer niet.