het is idd iets wat tot een mens kan uitgroeien. hoewel er idd ook nog van alles tussen kan komen. 1 op de 4 zwangerschappen eindigt (meestal in een erg vroeg stadium) in een natuurlijke afdrijving van de vrucht, bijvoorbeeld.quote:
dat scheelt toch een hoop denk ik.. aan de andere kant blijft natuurlijk de vraag of je je leven daardoor laat bepalen.quote:op maandag 7 november 2005 11:08 schreef lupa_solitaria het volgende:
maar toen waren die verdomde hormonen er tuuk niet aangezien ik niet werkelijk zwanger was.
het is al eerder gezegd, maar het ondergaan van een abortus kan net zo goed vallen onder het nemen van verantwoordelijkheid. soms is het imo misdadig om een kind wel te krijgen.quote:op maandag 7 november 2005 11:15 schreef kippenek het volgende:
goh, lastig he, die verantwoordelijkheid die sex met zich meebrengt? sorry hoor, ik weet dat maatregelen als de pil en condoom anders doen vermoeden, maar elke keer dat je sex hebt bestaat de kans op zwangerschap. als je die niet wilt of kunt nemen... tsja.
jij bepleit het celibaat?quote:op maandag 7 november 2005 11:15 schreef kippenek het volgende:
goh, lastig he, die verantwoordelijkheid die sex met zich meebrengt? sorry hoor, ik weet dat maatregelen als de pil en condoom anders doen vermoeden, maar elke keer dat je sex hebt bestaat de kans op zwangerschap. als je die niet wilt of kunt nemen... tsja.
mwah, ik vind dat bij iets dat buiten je schuld om mis gaat (of het nou met je partner is of met "jan en alleman") dat er sprake is van risico. ik vind alleen niet dat je maar "gestraft" moet worden omdat je het risico neemt dat bijna iedereen neemt, maar dat het net bij jou fout gaat.quote:op maandag 7 november 2005 11:22 schreef dromenvanger het volgende:
ligt eraan op welke manier je sex gaat hebben. denk je eerst na met het idee van, er zou wel een kind kunnen geboren gaan worden, dan neem je van te voren al enige verantwoordelijkheid. duik je met jan en alleman het bed in, dan neem je eerder risico volgens mij.
het is net met welk uitgangspunt je het doet. bij het laatste geval heb je geen uitgangspunt, je duikt dan gewoon met iedereen het bed in en ziet waar het schip strand. kun je onverantwoordelijk noemen of gewoon risico-vol.
risico en verantwoording is sowieso iets dat dicht bij elkaar ligt.
wat een kul. kinderen zijn een risico?!quote:op maandag 7 november 2005 11:19 schreef lupa_solitaria het volgende:
seks brengt geen verantwoordelijkheid met zich mee, het brengt een risico met zich mee.
iq van 50?quote:op maandag 7 november 2005 11:28 schreef kippenek het volgende:
[..]
wat een kul. kinderen zijn een risico?!.
nee, bevruchting is een risico. kinderen zijn een verantwoordelijkheid. tussen de samensmelting van een eicel en een zaadcel en het moment dat er daadwerkelijk een kind is zitten echter nog 9 maanden waarin vele keuzes kunnen worden gemaakt en de natuur ook zijn gang kan gaan. keuzes om de verantwoordelijkheid die opvoeden heet te gaan dragen, of keuzes om dat niet te doen omdat je weet dat je niet de ouder zult zijn die je kind verdient.quote:op maandag 7 november 2005 11:28 schreef kippenek het volgende:
[..]
doe's nie?quote:
met als gevolg het krijgen van kinderen ja. als je dit marginaliseert tot 'oeps foutje!' ben je imho niet verantwoordelijk met sex bezig.quote:als je seks hebt, bestaat er het risico dat je zwanger raakt..
dat ook ja. je weet nooit of zo'n wurm wel een leuk mens gaat worden.quote:op maandag 7 november 2005 11:28 schreef kippenek het volgende:
quote:op maandag 7 november 2005 11:30 schreef kippenek het volgende:
met als gevolg het krijgen van kinderen ja. als je dit marginaliseert tot 'oeps foutje!' ben je imho niet verantwoordelijk met sex bezig.
wat is er niet aan te snappen dan?quote:
dan is het inderdaad, foutje bedankt eerderquote:op maandag 7 november 2005 11:28 schreef innovative het volgende:
[..]
mwah, ik vind dat bij iets dat buiten je schuld om mis gaat (of het nou met je partner is of met "jan en alleman") dat er sprake is van risico. ik vind alleen niet dat je maar "gestraft" moet worden omdat je het risico neemt dat bijna iedereen neemt, maar dat het net bij jou fout gaat.
als mogelijk gevolg, inderdaad.quote:op maandag 7 november 2005 11:30 schreef kippenek het volgende:
met als gevolg het krijgen van kinderen ja. als je dit marginaliseert tot 'oeps foutje!' ben je imho niet verantwoordelijk met sex bezig.
eicel + zaadcel = kind...quote:
eicel + zaadcel = stamcel.quote:
in de meeste gevallen lijdt een zwangerschap tot de geboorte van een kind hoor.quote:
ik vraag me gewoon af wat jij verstaat onder 'verantwoordelijk met seks omgaan'...quote:op maandag 7 november 2005 11:32 schreef kippenek het volgende:
wat is er niet aan te snappen dan?
dat weet ik wel hoor (zie rest van de postquote:op maandag 7 november 2005 11:34 schreef alicey het volgende:
[..]
eicel + zaadcel = stamcel.
het duurt nog een aardig poosje eer het op een kind begint te lijken..
dan verschillen jij en ik fundamenteel van mening.quote:op maandag 7 november 2005 11:35 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
ik vraag me gewoon af wat jij verstaat onder 'verantwoordelijk met seks omgaan'...
neuken doe ik voor de fun, en als daar onverhoopt een zwangerschap uit voortkomt (wat ik zo veel mogelijk probeer te voorkomen), dan is dat inderdaad "oeps, foutje".
1 op de 4 zwangerschappen eindigt van nature in abortus. da's nog best veel.quote:op maandag 7 november 2005 11:35 schreef kippenek het volgende:
in de meeste gevallen lijdt een zwangerschap tot de geboorte van een kind hoor.
waarmee ik nog geen antwoord heb op mijn vraag wat jij verstaat onder 'verantwoordelijk omgaan met seks'. geen seks hebben als je geen kinderen wilt?quote:op maandag 7 november 2005 11:36 schreef kippenek het volgende:
dan verschillen jij en ik fundamenteel van mening..
oh, ik dacht inderdaad op kippenek te reageren.quote:op maandag 7 november 2005 11:36 schreef innovative het volgende:
[..]
dat weet ik wel hoor (zie rest van de post). kippenek kennelijk niet.
je moet niks. begrijp me goed, ieder moet lekker zelf weten hoe en wat hoor. maar het gemak waarmee hier gedacht wordt over leven en kinderen, tsja, dat deel ik gewoon niet.quote:op maandag 7 november 2005 11:37 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
waarmee ik nog geen antwoord heb op mijn vraag wat jij verstaat onder 'verantwoordelijk omgaan met seks'. geen seks hebben als je geen kinderen wilt?dat zou betekenen dat ik mijn leven lang celibatair zou moeten blijven. nee dank u.
in 2001 28.437 keer bij vrouwen die in nederland wonen en nog eens 5.719 abortussen bij vrouwen die uit het buitenland komen.quote:op maandag 7 november 2005 11:32 schreef dromenvanger het volgende:
hoe vaak gebeurt het eigenlijk in nederland dat er abortus gepleegd wordt? weet iemand cijfers hiervan?
10,000 gevallen per jaar? 20,000 gevallen per jaar? 50,000 gevallen per jaar?
grmbl. ik vraag wat je wel vindt. wat is jouw standpunt?quote:op maandag 7 november 2005 11:39 schreef kippenek het volgende:
je moet niks. begrijp me goed, ieder moet lekker zelf weten hoe en wat hoor. maar het gemak waarmee hier gedacht wordt over leven en kinderen, tsja, dat deel ik gewoon niet.
mwah, voor mezelf sprekend denk ik absoluut niet makkelijk over abortus. ik vind het iets dat je ten allen tijde moet voorkomen door het gebruik van goede voorbehoedsmiddelen, door het geven van de juiste voorlichting aan vooral risicogroepen en door gewoon je kop te gebruiken bij wat je doet, dus geen domme fouten te maken. als je (nog) geen kinderen wilt, moet je natuurlijk niet met vuur gaan spelen.quote:op maandag 7 november 2005 11:39 schreef kippenek het volgende:
[..]
je moet niks. begrijp me goed, ieder moet lekker zelf weten hoe en wat hoor. maar het gemak waarmee hier gedacht wordt over leven en kinderen, tsja, dat deel ik gewoon niet.
is dat niet duidelijk dan? ik vind dat het hebben van sex verantwoordelijkheid met zich meebrengt. daar moet je je van bewust zijn. een houding van 'dat zien we dan wel weer' vind ik niet passen. ik heb heel duidelijk met mijn partner afgesproken dat wanneer ze zwanger zou worden, we beiden onze verantwoordelijkheid nemen en het kind zullen houden.quote:op maandag 7 november 2005 11:41 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
grmbl. ik vraag wat je wel vindt. wat is jouw standpunt?
je doet zelf exact hetzelfde: je vindt dat iedereen die zich het nut van een abortus voor kan stellen af als iemand die er makkelijk over denkt, die "een houding van dat zien we dan wel weer" heeft. minstens zo stuitend, omdat in veel van die gevallen er wel degelijk goed over is gedacht wat de beste keuze is.quote:op maandag 7 november 2005 11:49 schreef kippenek het volgende:
de manier waarop sommigen hier je woorden in de mond proberen te leggen is stuitend trouwens. nog een paar van dit soort replies en ik ben opeens verklaard tot eo-pro-life- fundamentalist oid.
neen. je leest niet goed.quote:op maandag 7 november 2005 11:55 schreef innovative het volgende:
[..]
je zelf doet exact hetzelfde: je vindt dat iedereen die zich het nut van een abortus voor kan stellen af als iemand die er makkelijk over denkt, die "een houding van dat zien we dan wel weer" heeft
hoe moet ik een zin als "het gemak waarmee hier gedacht wordt over leven en kinderen" dan interpreteren? ik lees daarin dus dat iedereen makkelijk schijnt te denken over abortus volgens jou... kan aan mij liggen hoor, maar dacht dat ik gewoon nederlands spreek, schrijf en lees.quote:
blijkbaar niet, anders zou ik het niet vragen.quote:op maandag 7 november 2005 11:49 schreef kippenek het volgende:
is dat niet duidelijk dan?
ik heb hier helemaal niemand die houding tentoon zien spreiden eerlijk gezegd. ikzelf doe al het mogelijke (elke dag keurig op tijd de pil slikken dus) om een zwangerschap te voorkomen.quote:ik vind dat het hebben van sex verantwoordelijkheid met zich meebrengt. daar moet je je van bewust zijn. een houding van 'dat zien we dan wel weer' vind ik niet passen.
heb je het nu over mijn post?quote:de manier waarop sommigen hier je woorden in de mond proberen te leggen is stuitend trouwens. nog een paar van dit soort replies en ik ben opeens verklaard tot eo-pro-life- fundamentalist oid.
er zijn wel meer potentiële mensen geweest die de geboorte net niet gehaald hebben.quote:op maandag 7 november 2005 11:08 schreef dromenvanger het volgende:
[..]
okey, het is een potentieel mens![]()
is geen straf. want iedereen gaat dood. bevruchten is alleen uitstel van executie.quote:het is wel mooi de snelste spermacel geweest die de race gewonnen heeft en alsnog verliest wegens diskwalificatie of iets dergelijksgeen beloning tot leven, maar straf staat op zijn inspanning.
nu ga je wel erg ver, waarschijnlijk om een statement te maken.quote:op maandag 7 november 2005 12:58 schreef i_doubt het volgende:
[..]
er zijn wel meer potentiële mensen geweest die de geboorte net niet gehaald hebben.
beter de dag voor de geboorte preventief weghalen dan een leven lang elkaar het leven zuur maken.
[..]
quote:is geen straf. want iedereen gaat dood. bevruchten is alleen uitstel van executie.![]()
een vriendin van me was 20 weken zwanger en ze kon nog maar naar 2 klinieken in nederland.quote:op maandag 7 november 2005 13:08 schreef lupa_solitaria het volgende:
abortus mag in nederland tot de 25e week, dus het is niet aan de orde. het doden van reeds geboren baby's vind ik acceptabel indien de betreffende baby zeer zwaar gehandicapt is en/of binnen enkele jaren/maanden zal sterven en in de tusseliggende tijd veel zal lijden.
wat mij betreft ligt de grens bij een week of 12, omdat er vanaf dat punt sprake is van reageren op de omgeving.
25 weken is bij mijn weten de wettelijke termijn...quote:op maandag 7 november 2005 13:11 schreef poepsie het volgende:
een vriendin van me was 20 weken zwanger en ze kon nog maar naar 2 klinieken in nederland.
ze moest het binnen een week beslissen dus waar doen ze het dan nog met 24 weken?
ze wist het al vanaf het begin maar durfde het niet te zegge tegen haar ouders.quote:op maandag 7 november 2005 13:13 schreef lupa_solitaria het volgende:
ik snap trouwens niet zo goed hoe je er pas na 20 weken achter kunt komen dat je zwanger bent... dan luister je niet echt goed naar je lichaam, zou ik denken...
behalve bij aangeboren afwijkingen, dan mag het gedurende de gehele zwangerschap... overigens ook dan niet zomaar, alleen bij afwijkingen waardoor het kind binnen enkele uren tot ongeveer een jaar na de geboorte zal sterven, bijvoorbeeld als de hersenen ontbreken of bij sommige zeldzame, erfelijke ziektes.quote:op maandag 7 november 2005 13:12 schreef lupa_solitaria het volgende:
25 weken is bij mijn weten de wettelijke termijn...
klopt, het kan van 25 weken, maar hier in nederland houden ze 26 aan als behandelingsgrens. in omliggende landen beginnen ze inderdaad ook jonger te behandelen, maar dat blijkt niet zo succesvol aangezien de helft van de kinderen toch nog overlijdt, vervolgens nog 30% in het eerste jaar en van de rest heeft geloof ik weer de helft zijn hele leven problemen (of iets in die strekking, cijfers kloppen niet helemaal, maar wel bijna. gelezen in elsevier vorig jaar). maar een heel klein deel kan dus gezond en normaal leven op den duur, dat vinden ze in nederland niet genoeg.quote:op maandag 7 november 2005 13:25 schreef lupa_solitaria het volgende:
er zijn ook kinderen die onder de 25 weken geboren en overleven. vraag is of dat bevorderlijk is. meestal zijn ze niet zo sterk / gezond.
zeker aan de lopende band pfffffff en bijna allemaal buitenlandse meisjes ja.....quote:op maandag 7 november 2005 13:19 schreef poepsie het volgende:
[..]
ze wist het al vanaf het begin maar durfde het niet te zegge tegen haar ouders.
ze is ook al jaren geen vriendin van me maar dat maakt het wat makkelijker.
bij haar gaat het gewoon puur om dommigheid en puberaal gedrag.
ze heeft altijd onveilig sex gehad in haar relatie en na een jaar is ze zwanger geworden.
eerst vond ze het geweldig en wilde ze het houden. toen ze later weer wat verstand kreeg heeft ze het haar moeder verteld en hebben ze nog besloten met 20 weken het weg te laten halen.
zoiets vind ik dus niet kunnen, het was gewoon al een heel kindje.
ze vertelde me later dat het daar een lopende band was met al die buitenlandse meisjes in die klinieken.![]()
vorige week was er nog een item over bij 2vandaag; behandelingsgrens is, onder invloed van een professor van de eur teruggebracht naar 25 weken. maar daar waren dus al de nodige discussies over...quote:op maandag 7 november 2005 13:30 schreef innovative het volgende:
[..]
klopt, het kan van 25 weken, maar hier in nederland houden ze 26 aan als behandelingsgrens. in omliggende landen beginnen ze inderdaad ook jonger te behandelen, maar dat blijkt niet zo succesvol aangezien de helft van de kinderen toch nog overlijdt, vervolgens nog 30% in het eerste jaar en van de rest heeft geloof ik weer de helft zijn hele leven problemen (of iets in die strekking, cijfers kloppen niet helemaal, maar wel bijna. gelezen in elsevier vorig jaar). maar een heel klein deel kan dus gezond en normaal leven op den duur, dat vinden ze in nederland niet genoeg.
in een discussie met japanse vrouwen kreeg ik een heel ander scenario voorgeschoteld.quote:op maandag 7 november 2005 13:05 schreef mirage het volgende:
[..]
nu ga je wel erg ver, waarschijnlijk om een statement te maken.
toch wil ik hierop reageren voor mocht je het onverhoopt toch serieus bedoelen.
een kind in de laatste periode van de zwangerschap er in stukken uitknippen is moord imo.
dat kind is levensvatbaar buiten de baarmoeder en als jij video's van zo'n behandeling zou hebben gezien zou je weten dat het kind zich zelfs hevig verzet.
dit is hetzelfde als ene pasgeboren baby in de eerste weken in stukken knippen.
onacceptabel wat mij betreft.
[..]
quote:op maandag 7 november 2005 13:37 schreef poepsie het volgende:
3 maanden vind ik toch nog net iets anders dan 5 maanden.
twijfelde je zo lang of kwam je er later pas achter?quote:op maandag 7 november 2005 13:55 schreef nadiiii het volgende:
[..]
ik dacht dat ik al zwaar aso was met mn 3 maanden
![]()
hoe kan je het over je hart krijgen om na 5 maanden te denken...... heej ik wil die baby helemaal niet![]()
dan is het al een mensje![]()
over het algemeen zeg je: ''we hebben een kind gekregen'' en niet ''we hebben een kind gemaakt''.quote:op zondag 6 november 2005 21:35 schreef gianluca het volgende:
[..]
kinderen maak je, die krijg je niet
op jou was ik stiekem aan het wachten als echte moeder zijndequote:op maandag 7 november 2005 13:30 schreef mirage het volgende:
misschien gaan we offtopic, maar op de echo van mijn kindje kon ik bij 20 weken de volle blaas zien. het "kindje" dronk dus, het plaste.... het duimt al en het reageert op pulsen.
koude hand/warme kruik.
zachtjes duwen = terug duwen.
ik schrik, de baby schrikt mee...
de vingertjes kan je al tellen.
* mirage staaft innovative met haar zin "voor mijzelf is het dan te ver ontwikkeld en te veel een mens""
tuurlijk, een verbod zal ook echt wel helpen... kind wordt geboren tegen wil en dank. moeder kan er niet voor zorgen, jeugdzorg wordt ingeschakeld. kind wordt van tehuis naar pleeggezin naar tehuis gesleept, moet tussendoor continu bij de moeder terug want "dat hoort nu eenmaal zo" en komt uiteindelijk compleet verknipt zijn/haar jeugd uit, met bindingsproblemen, trauma's en suicidale neigingen en al. gezellig joh...quote:op maandag 7 november 2005 21:17 schreef dromenvanger het volgende:
en op dit moment kom ik tot de conclusie dat het egoisme is. en onverantwoord gedrag en dat het eigenlijk verboden zou moeten worden. zodra die spermacel de eicel bereikt, zijn ze zelfstandig. en is de moeder de drager, en niet meer.
en niet meteen om jou buiten spel te zetten. ooit gaat het kind zelfstandig worden. en dat gebeurt altijd. misschien al vanaf het begin. dus wie is de moeder om te bepalen dat het wezen niet mag leven? heeft ze recht daartoe?
excuse me?quote:op maandag 7 november 2005 21:17 schreef dromenvanger het volgende:
lupa_soladaria zegt de hele tijd het is afval
nou, ik probeer een standpunt in te nemen nu....laat me denken...laat me denken. diep nadenken. want this is important, this means somethingquote:op maandag 7 november 2005 21:29 schreef innovative het volgende:
[..]
tuurlijk, een verbod zal ook echt wel helpen... kind wordt geboren tegen wil en dank. moeder kan er niet voor zorgen, jeugdzorg wordt ingeschakeld. kind wordt van tehuis naar pleeggezin naar tehuis gesleept, moet tussendoor continu bij de moeder terug want "dat hoort nu eenmaal zo" en komt uiteindelijk compleet verknipt zijn/haar jeugd uit, met bindingsproblemen, trauma's en suicidale neigingen en al. gezellig joh...
meer meiden overlijden door illegale abortussen, breinaalden worden uit de kast gehaald, zeepsopspoelingen worden wederom gebruikt, vrouwen voor hun leven onvruchtbaar, misvormde kinderen...
een kind vanaf het begin zelfstandig?succes, kijken wat er gebeurt als jij een net geboren baby een weekje alleen laat. kan je vertellen, dat overleven ze niet.
en dan nog iets: wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen? tja, als we het zo gaan spelen...
wezentje? heb je weleens een zaadcel gezien? daar kan je met de grootste fantasie nog geen wezentje van maken hoor.quote:op maandag 7 november 2005 21:55 schreef dromenvanger het volgende:
die heeft het in zijn eentje gered tussen al die andere concurrenten en heeft zichelf tot wezentje weten te brengen.
en wat is je recht als oude vandage om te beslissen over die jeugd van dat wezentje?
als je zover doorgaat is het inderdaad misschien een potentieële moord. maar dat zou moeilijk worden want dan moeten mensen massaal niet meer het bed induiken. en schijnbaar is het moeilijk om je lusten te onderdrukkenquote:op maandag 7 november 2005 22:02 schreef wolkje het volgende:
[..]
wezentje? heb je weleens een zaadcel gezien? daar kan je met de grootste fantasie nog geen wezentje van maken hoor.
is in jouw visie de pil slikken ook moord? en een condoom gebruiken? en een spiraaltje?
een vrouw die de zaken zo helder kan zien.quote:op maandag 7 november 2005 22:19 schreef lupa_solitaria het volgende:
dat wordt me allemaal te spiritueel.ik hou me bij de wetenschappelijke feiten.
ja. het lichaam produceert die cellen. en ja, zo zijn ze ooit geevolueerd. maar dat is nu niet aan de orde. straks wordt dat ook nog weer betwist.quote:
ik bedoelde meer dat 'ontworpen' een 'ontwerper' impliceert.quote:op maandag 7 november 2005 22:55 schreef electricity het volgende:
ja. het lichaam produceert die cellen. en ja, zo zijn ze ooit geevolueerd. maar dat is nu niet aan de orde. straks wordt dat ook nog weer betwist.![]()
![]()
ok verkeerde woordkeuzequote:op maandag 7 november 2005 22:59 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat 'ontworpen' een 'ontwerper' impliceert.
ongepland zwanger!! help!!quote:op maandag 7 november 2005 21:17 schreef dromenvanger het volgende:
tenzij god het van je vraagt, als offer, dan , hèquote:
ik kwam er pas laat achter omdat ik de pil gewoon slikte en ongesteld werd..... totdat mn lichaam raar begon te doen heb ik een test gedaan en daaruit bleek dat ik zwanger was en toen ben ik naar de dokter gegaan en die zei dat ik al 2 maanden was.....quote:op maandag 7 november 2005 13:59 schreef poepsie het volgende:
[..]
twijfelde je zo lang of kwam je er later pas achter?
om verder te gaan in de context van de post waar jij je zin mee begint...quote:op dinsdag 8 november 2005 09:41 schreef milagro het volgende:
[..]
tenzij god het van je vraagt, als offer, dan , hè
ik vind dat sommigen hier wel erg makkelijk de optie abortus neerplempen, zeg.
ik heb iig geen idee wat jij moet doen, wat het beste is.
wat ik wel denk te weten, is dat bij een niet geplande zwangerschap er niet zelden een lichte vorm van paniek is maar dat dat gevoel niet 'bindend' hoeft te zijn, de eerste indruk niet meteen de 'juiste'.
puur voor mezelf zou ik kiezen wat ik voel, niet wat zogenaamd het 'verstandigst' is, maar dat ben ik dus, en jij bent jij en moet vooral niet luisteren naar verwijtende betweters en nonchanlante adviezen.
dat is zielig, dan worden ze duizelig en misselijkquote:op maandag 7 november 2005 22:02 schreef wolkje het volgende:
[..]
wezentje? heb je weleens een zaadcel gezien? daar kan je met de grootste fantasie nog geen wezentje van maken hoor.
is in jouw visie de pil slikken ook moord? en een condoom gebruiken? en een spiraaltje?
quote:op zaterdag 5 november 2005 20:06 schreef sweetdreams het volgende:
ik begrijp best dat voor sommige mensen abortus een goede optie zou zijn maar ik heb daar gewoon moeite mee. en trouwens als hij bij mij weggaat omdat ik het niet weg zou laten halen zou het wel een slappe zak zijn.
niet dat de ts nog gaat reageren ofzo want die is al weken spoorloos ondertussen in dit topic. maar goed. samen maken samen verantwoordelijkheid nemen is flauwekul. je hebt natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voor het kind maar jij kan ook de verantwoording nemen om juist geen kind ter wereld te brengen (abortus) maar dat doe je dus toch niet. dan kan het net zo goed zijn dat jij diegene niet bent die haar verantwoordelijkheid neemt.quote:dat we ooit kinderen wilden wisten we al maar nu nog niet. maar goed we hebben een huis en werk en we zijn geen tieners meer. maar als je het over gevoel gaat hebben die zegt dat we er nog niet klaar voor zijn... maar ja samen gemaakt dus toch samen verantwoordelijkheid nemen toch?
wat een onzin...quote:op zaterdag 5 november 2005 19:49 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
wel eens een bevalling gezien?!![]()
vele malen erger pijnlijker en zeer beschamend als je daar met
een dikke rooie kop naar adem ligt te smakken!![]()
er niet klaar voor zijn is echt grote onzin. je kunt je best aanpassen als je wilt. is gewoon puur een kwestie van wel of niet willen. en makkelijk zal het niet worden nee... je komt een boel tegen, maar als je dat hebt overwonnen dan kun je ook een heleboel meer aan.quote:op dinsdag 22 november 2005 14:01 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
[..]
niet dat de ts nog gaat reageren ofzo want die is al weken spoorloos ondertussen in dit topic. maar goed. samen maken samen verantwoordelijkheid nemen is flauwekul. je hebt natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voor het kind maar jij kan ook de verantwoording nemen om juist geen kind ter wereld te brengen (abortus) maar dat doe je dus toch niet. dan kan het net zo goed zijn dat jij diegene niet bent die haar verantwoordelijkheid neemt.
en nee, als jullie een kind nemen omdat jij dat wil omdat jij geen abortus wil nemen terwijl jullie er niet klaar voor zouden zijn zou jij een slappe zak (trut) zijn.
jij neukt, niet dat kind hoor, het is jouw keuze om seks te hebben en je goed te beschermen of niet...quote:op maandag 7 november 2005 21:29 schreef innovative het volgende:
en dan nog iets: wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen? tja, als we het zo gaan spelen...
het is een verantwoording voor beiden.. maar in nl is het nog altijd zo dat de vrouw baas over eigen buik is.quote:op dinsdag 22 november 2005 14:01 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
[..]
en nee, als jullie een kind nemen omdat jij dat wil omdat jij geen abortus wil nemen terwijl jullie er niet klaar voor zouden zijn zou jij een slappe zak (trut) zijn.
ik heb zelf ook en abortus gehad met 7 weken, en geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft. ik heb de echo gezien en het deed me totaal niets. je kan me hard vinden of weet ik wat nog meer, maar ik heb geen 5 dagen bedenktijd nodig gehad.quote:weet welke beslissing je maakt, wat je presies weg gaat halen en wees zeker van je zaak, heel erg zeker
en weet je, juist dat je niet aan willen passen is het niet klaar er voor zijn. gewoon, nog niet in staat zijn jezelf genoeg aan de kant te zetten voor een kind, de offers die je moet maken ook echt als offer zien en het je kind kwalijk nemen dat het ervoor zorgt dat jij dingen niet kunt doen.quote:op dinsdag 22 november 2005 14:21 schreef partychickie het volgende:
[..]
er niet klaar voor zijn is echt grote onzin. je kunt je best aanpassen als je wilt. is gewoon puur een kwestie van wel of niet willen. en makkelijk zal het niet worden nee... je komt een boel tegen, maar als je dat hebt overwonnen dan kun je ook een heleboel meer aan.
dat is een kwestie van niet willen. dan moet je gewoon zeggen ik wil het kind niet want ik vind mijn eigen dingen doen belangrijker en dat wil ik niet opgeven voor wat dan ook.quote:op dinsdag 22 november 2005 16:22 schreef innovative het volgende:
[..]
en weet je, juist dat je niet aan willen passen is het niet klaar er voor zijn. gewoon, nog niet in staat zijn jezelf genoeg aan de kant te zetten voor een kind, de offers die je moet maken ook echt als offer zien en het je kind kwalijk nemen dat het ervoor zorgt dat jij dingen niet kunt doen.
nou, dat zeg ik dus. omdat ik er niet aan toe ben mezelf op zij te zetten. het is inderdaad niet willen, maar dat niet willen is juist de kern van het hele "er niet aan toe zijn" verhaal.quote:op dinsdag 22 november 2005 16:31 schreef partychickie het volgende:
[..]
dat is een kwestie van niet willen. dan moet je gewoon zeggen ik wil het kind niet want ik vind mijn eigen dingen doen belangrijker en dat wil ik niet opgeven voor wat dan ook.
tja, geen tiener meer maar nog wel voltijd student zonder geld en een vriend die absoluut niet met een zwangerschap om zou kunnen gaan, een relatie die gebaseerd is op lol hebben samen zonder over de toekomst te denken... dat gaat allemaal net ff een stuk lastiger met een kind.quote:op dinsdag 22 november 2005 16:37 schreef partychickie het volgende:
ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je in je tienerjaren zit zoals 15 bv het weg laat halen.
ja ik vind niet aan toe zijn niet de juiste benaming daarvoor.quote:op dinsdag 22 november 2005 16:36 schreef innovative het volgende:
[..]
nou, dat zeg ik dus. omdat ik er niet aan toe ben mezelf op zij te zetten. het is inderdaad niet willen, maar dat niet willen is juist de kern van het hele "er niet aan toe zijn" verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |