abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32050791
quote:
op maandag 7 november 2005 11:08 schreef dromenvanger het volgende:
okey, het is een potentieel mens
het is idd iets wat tot een mens kan uitgroeien. hoewel er idd ook nog van alles tussen kan komen. 1 op de 4 zwangerschappen eindigt (meestal in een erg vroeg stadium) in een natuurlijke afdrijving van de vrucht, bijvoorbeeld.
  maandag 7 november 2005 @ 11:11:29 #202
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32050823
quote:
op maandag 7 november 2005 11:08 schreef lupa_solitaria het volgende:
maar toen waren die verdomde hormonen er tuuk niet aangezien ik niet werkelijk zwanger was.
dat scheelt toch een hoop denk ik.. aan de andere kant blijft natuurlijk de vraag of je je leven daardoor laat bepalen.
  maandag 7 november 2005 @ 11:15:32 #203
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32050945
goh, lastig he, die verantwoordelijkheid die sex met zich meebrengt? sorry hoor, ik weet dat maatregelen als de pil en condoom anders doen vermoeden, maar elke keer dat je sex hebt bestaat de kans op zwangerschap. als je die niet wilt of kunt nemen... tsja.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32050995
quote:
op maandag 7 november 2005 11:15 schreef kippenek het volgende:
goh, lastig he, die verantwoordelijkheid die sex met zich meebrengt? sorry hoor, ik weet dat maatregelen als de pil en condoom anders doen vermoeden, maar elke keer dat je sex hebt bestaat de kans op zwangerschap. als je die niet wilt of kunt nemen... tsja.
het is al eerder gezegd, maar het ondergaan van een abortus kan net zo goed vallen onder het nemen van verantwoordelijkheid. soms is het imo misdadig om een kind wel te krijgen.
pi_32051025
quote:
op maandag 7 november 2005 11:15 schreef kippenek het volgende:
jij bepleit het celibaat?
pi_32051059
seks brengt geen verantwoordelijkheid met zich mee, het brengt een risico met zich mee.
  maandag 7 november 2005 @ 11:22:00 #207
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32051115
ligt eraan op welke manier je sex gaat hebben. denk je eerst na met het idee van, er zou wel een kind kunnen geboren gaan worden, dan neem je van te voren al enige verantwoordelijkheid. duik je met jan en alleman het bed in, dan neem je eerder risico volgens mij.

het is net met welk uitgangspunt je het doet. bij het laatste geval heb je geen uitgangspunt, je duikt dan gewoon met iedereen het bed in en ziet waar het schip strand. kun je onverantwoordelijk noemen of gewoon risico-vol.

risico en verantwoording is sowieso iets dat dicht bij elkaar ligt.

maar dan spelen er ook lusten mee, dus dan gaat verantwoording vaak niet op dan is het inderdaad risico. of je moet al helemaal alles onder controle hebben.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32051229
quote:
op maandag 7 november 2005 11:22 schreef dromenvanger het volgende:
ligt eraan op welke manier je sex gaat hebben. denk je eerst na met het idee van, er zou wel een kind kunnen geboren gaan worden, dan neem je van te voren al enige verantwoordelijkheid. duik je met jan en alleman het bed in, dan neem je eerder risico volgens mij.

het is net met welk uitgangspunt je het doet. bij het laatste geval heb je geen uitgangspunt, je duikt dan gewoon met iedereen het bed in en ziet waar het schip strand. kun je onverantwoordelijk noemen of gewoon risico-vol.

risico en verantwoording is sowieso iets dat dicht bij elkaar ligt.
mwah, ik vind dat bij iets dat buiten je schuld om mis gaat (of het nou met je partner is of met "jan en alleman") dat er sprake is van risico. ik vind alleen niet dat je maar "gestraft" moet worden omdat je het risico neemt dat bijna iedereen neemt, maar dat het net bij jou fout gaat.

ga je moedwillig liggen neuken terwijl je weet dat je niks gebruikt, dat je condoom over de datum is of dat je de pil vergeten bent op het moment dat dat niet kon, dat je je verantwoordelijkheden eigenlijk een beetje moet nemen. maar... dan krijg je dus de situatie dat iemand met een kind zit en daar niet aan kan geven wat het nodig heeft, en dan bedoel ik vooral in emotionele zin. tja, dan gaan we dat kind straffen omdat mams en paps hun koppie niet gebruikten? dan maar abortus, dat is in ieder geval in het belang van het kind. dat paps en mams er makkelijk mee weg komen (dat vind ik in een dergelijk geval namelijk wel, als je doelbewust met vuur speelt) is dan bijzaak, je kunt het een kind niet aan doen om naast ongewenst ook niet welkom te zijn, maar toch maar geboren te worden.
  maandag 7 november 2005 @ 11:28:30 #209
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32051238
quote:
op maandag 7 november 2005 11:19 schreef lupa_solitaria het volgende:
seks brengt geen verantwoordelijkheid met zich mee, het brengt een risico met zich mee.
wat een kul. kinderen zijn een risico?! .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32051259
quote:
op maandag 7 november 2005 11:28 schreef kippenek het volgende:

[..]

iq van 50?

als je seks hebt, bestaat er het risico dat je zwanger raakt..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32051275
quote:

[..]

nee, bevruchting is een risico. kinderen zijn een verantwoordelijkheid. tussen de samensmelting van een eicel en een zaadcel en het moment dat er daadwerkelijk een kind is zitten echter nog 9 maanden waarin vele keuzes kunnen worden gemaakt en de natuur ook zijn gang kan gaan. keuzes om de verantwoordelijkheid die opvoeden heet te gaan dragen, of keuzes om dat niet te doen omdat je weet dat je niet de ouder zult zijn die je kind verdient.
  maandag 7 november 2005 @ 11:30:33 #212
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32051281
quote:
op maandag 7 november 2005 11:29 schreef addie84 het volgende:

[..]

iq van 50?
doe's nie?
quote:
als je seks hebt, bestaat er het risico dat je zwanger raakt..
met als gevolg het krijgen van kinderen ja. als je dit marginaliseert tot 'oeps foutje!' ben je imho niet verantwoordelijk met sex bezig.
pi_32051294
quote:
dat ook ja. je weet nooit of zo'n wurm wel een leuk mens gaat worden.
pi_32051310
quote:
op maandag 7 november 2005 11:30 schreef kippenek het volgende:
met als gevolg het krijgen van kinderen ja. als je dit marginaliseert tot 'oeps foutje!' ben je imho niet verantwoordelijk met sex bezig.
volg ik niet helemaal.
  maandag 7 november 2005 @ 11:32:52 #215
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32051358
quote:
op maandag 7 november 2005 11:31 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

volg ik niet helemaal.
wat is er niet aan te snappen dan?
  maandag 7 november 2005 @ 11:32:54 #216
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32051359
quote:
op maandag 7 november 2005 11:28 schreef innovative het volgende:

[..]

mwah, ik vind dat bij iets dat buiten je schuld om mis gaat (of het nou met je partner is of met "jan en alleman") dat er sprake is van risico. ik vind alleen niet dat je maar "gestraft" moet worden omdat je het risico neemt dat bijna iedereen neemt, maar dat het net bij jou fout gaat.
dan is het inderdaad, foutje bedankt eerder

en overmacht ook. als je dus alle voorzorgsmaatregelen wel genomen hebt en het noodlot slaat dus toe.

hoe vaak gebeurt het eigenlijk in nederland dat er abortus gepleegd wordt? weet iemand cijfers hiervan?

10,000 gevallen per jaar? 20,000 gevallen per jaar? 50,000 gevallen per jaar?
  maandag 7 november 2005 @ 11:33:02 #217
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32051364
quote:
op maandag 7 november 2005 11:30 schreef kippenek het volgende:

als mogelijk gevolg, inderdaad.
pi_32051375
quote:
op maandag 7 november 2005 11:31 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

volg ik niet helemaal.
eicel + zaadcel = kind...

daarbij voorbijgaand dus aan 9 maanden ontwikkeling waarin een klomp cellen die je nog het beste kunt kwalificeren als goedaardige snelgroeiende tumor uiteindelijk een mensje wordt.

nooit gedacht dat er nog mensen zijn die denken dat een zaadcel een miniatuurbaby in je stopt die alleen nog maar hoeft te groeien
  maandag 7 november 2005 @ 11:34:41 #219
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32051416
quote:
op maandag 7 november 2005 11:33 schreef innovative het volgende:

[..]

eicel + zaadcel = kind...
eicel + zaadcel = stamcel.

het duurt nog een aardig poosje eer het op een kind begint te lijken..
  maandag 7 november 2005 @ 11:35:18 #220
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32051431
quote:
op maandag 7 november 2005 11:33 schreef alicey het volgende:

[..]

als mogelijk gevolg, inderdaad.
in de meeste gevallen lijdt een zwangerschap tot de geboorte van een kind hoor.
pi_32051440
quote:
op maandag 7 november 2005 11:32 schreef kippenek het volgende:
wat is er niet aan te snappen dan?
ik vraag me gewoon af wat jij verstaat onder 'verantwoordelijk met seks omgaan'...

neuken doe ik voor de fun, en als daar onverhoopt een zwangerschap uit voortkomt (wat ik zo veel mogelijk probeer te voorkomen), dan is dat inderdaad "oeps, foutje".
pi_32051459
quote:
op maandag 7 november 2005 11:34 schreef alicey het volgende:

[..]

eicel + zaadcel = stamcel.

het duurt nog een aardig poosje eer het op een kind begint te lijken..
dat weet ik wel hoor (zie rest van de post ). kippenek kennelijk niet.
  maandag 7 november 2005 @ 11:36:24 #223
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32051460
quote:
op maandag 7 november 2005 11:35 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

ik vraag me gewoon af wat jij verstaat onder 'verantwoordelijk met seks omgaan'...

neuken doe ik voor de fun, en als daar onverhoopt een zwangerschap uit voortkomt (wat ik zo veel mogelijk probeer te voorkomen), dan is dat inderdaad "oeps, foutje".
dan verschillen jij en ik fundamenteel van mening. .
pi_32051469
quote:
op maandag 7 november 2005 11:35 schreef kippenek het volgende:
in de meeste gevallen lijdt een zwangerschap tot de geboorte van een kind hoor.
1 op de 4 zwangerschappen eindigt van nature in abortus. da's nog best veel.
pi_32051505
quote:
op maandag 7 november 2005 11:36 schreef kippenek het volgende:
dan verschillen jij en ik fundamenteel van mening. .
waarmee ik nog geen antwoord heb op mijn vraag wat jij verstaat onder 'verantwoordelijk omgaan met seks'. geen seks hebben als je geen kinderen wilt? dat zou betekenen dat ik mijn leven lang celibatair zou moeten blijven. nee dank u.
  maandag 7 november 2005 @ 11:38:23 #226
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32051516
quote:
op maandag 7 november 2005 11:36 schreef innovative het volgende:

[..]

dat weet ik wel hoor (zie rest van de post ). kippenek kennelijk niet.
oh, ik dacht inderdaad op kippenek te reageren.
  maandag 7 november 2005 @ 11:39:45 #227
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32051550
quote:
op maandag 7 november 2005 11:37 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

waarmee ik nog geen antwoord heb op mijn vraag wat jij verstaat onder 'verantwoordelijk omgaan met seks'. geen seks hebben als je geen kinderen wilt? dat zou betekenen dat ik mijn leven lang celibatair zou moeten blijven. nee dank u.
je moet niks. begrijp me goed, ieder moet lekker zelf weten hoe en wat hoor. maar het gemak waarmee hier gedacht wordt over leven en kinderen, tsja, dat deel ik gewoon niet.
pi_32051598
quote:
op maandag 7 november 2005 11:32 schreef dromenvanger het volgende:
hoe vaak gebeurt het eigenlijk in nederland dat er abortus gepleegd wordt? weet iemand cijfers hiervan?

10,000 gevallen per jaar? 20,000 gevallen per jaar? 50,000 gevallen per jaar?
in 2001 28.437 keer bij vrouwen die in nederland wonen en nog eens 5.719 abortussen bij vrouwen die uit het buitenland komen.

het aantal stijgt al jaren in nederland, voornamelijk doordat er meer onkunde is over anticonceptie dan enkele jaren geleden, en daarnaast doordat allochtone vrouwen vaak het geslacht laten bepalen om vervolgens tot abortus over te gaan. sowieso is het abortuscijfer bij allochtone (in nederland wonende) vrouwen drie tot tien keer hoger dan bij autochtone vrouwen.
pi_32051615
quote:
op maandag 7 november 2005 11:39 schreef kippenek het volgende:
je moet niks. begrijp me goed, ieder moet lekker zelf weten hoe en wat hoor. maar het gemak waarmee hier gedacht wordt over leven en kinderen, tsja, dat deel ik gewoon niet.
grmbl. ik vraag wat je wel vindt. wat is jouw standpunt?
pi_32051793
quote:
op maandag 7 november 2005 11:39 schreef kippenek het volgende:

[..]

mwah, voor mezelf sprekend denk ik absoluut niet makkelijk over abortus. ik vind het iets dat je ten allen tijde moet voorkomen door het gebruik van goede voorbehoedsmiddelen, door het geven van de juiste voorlichting aan vooral risicogroepen en door gewoon je kop te gebruiken bij wat je doet, dus geen domme fouten te maken. als je (nog) geen kinderen wilt, moet je natuurlijk niet met vuur gaan spelen.

dan nog blijft dat risico er altijd, en het enige dat 100% veilig is is totaalonthouding. dat is niet echt haalbaar, dan zouden zelfs getrouwde stellen die nog lang niet aan kids toe zijn geen seks kunnen hebben. klaar zijn voor gemeenschap houdt natuurlijk geen verband met zowel emotioneel als praktisch in staat zijn voor een kind te zorgen. het zijn twee totaal losstaande dingen.

het kan echter dus voorkomen dat het fout gaat, ook al neem je de juiste voorzorgsmaatregelen. ook dan vind ik nog dat je in eerste instantie altijd moet afwegen of het mogelijk is je kind te houden. een abortus is niet hetzelfde als teruggaan naar de winkel met een truitje waarvan het stiksel los zit, het is en blijft ingrijpen in eenproces dat uiteindelijk tot leven kan leiden. een goede afweging vind ik van levensbelang.

er zijn echter situaties waarin ik me gewoon kan indenken dat een abortus beter is dan het krijgen van een kind. als iemand al weet (op dat moment) niet in staat te zijn een kind de liefde (dat is namelijk het belangrijkste) te geven dat het verdient en nodig heeft om gelukkig op te groeien tot een gebalanceerde volwassene, dan vind ik abortus daar een prima middel voor. dat kind kan er namelijk niks aan doen dat er iets fout is gegaan met de anticonceptie of dat paps en mams hun kop er niet bij hadden, maar zal wel een liefdeloze jeugd moeten doormaken. is dat eerlijk? is het dan niet veel beter om al in het allervroegste stadium in te grijpen en dat kindje een hoop narigheid te besparen?

bovenstaande gaat dus alleen over vrouwen die hun kind, ook na nog een keer overwegen, gewoon niet willen. en dan domweg zeggen dat "ze hun verantwoordelijkheden maar moeten nemen" vind ik vooral dom en oneerlijk naar een kind toe. sommige mensen kunnen het simpelweg niet, kunnen (in ieder geval op dat moment) niet die liefde bieden. misschien jaren later wel, dan kunnen ze in de herkansing (denk aan tienermeiden die zwanger raken), misschien wel nooit.
  maandag 7 november 2005 @ 11:49:39 #231
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32051872
quote:
op maandag 7 november 2005 11:41 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

grmbl. ik vraag wat je wel vindt. wat is jouw standpunt?
is dat niet duidelijk dan? ik vind dat het hebben van sex verantwoordelijkheid met zich meebrengt. daar moet je je van bewust zijn. een houding van 'dat zien we dan wel weer' vind ik niet passen. ik heb heel duidelijk met mijn partner afgesproken dat wanneer ze zwanger zou worden, we beiden onze verantwoordelijkheid nemen en het kind zullen houden.

wat niet wegneemt dat ik me bewust ben van het feit dat 'je verantwoordelijkheid nemen' voor iedereen anders uit kan pakken. de manier waarop sommigen hier je woorden in de mond proberen te leggen is stuitend trouwens. nog een paar van dit soort replies en ik ben opeens verklaard tot eo-pro-life- fundamentalist oid.
pi_32052060
quote:
op maandag 7 november 2005 11:49 schreef kippenek het volgende:
de manier waarop sommigen hier je woorden in de mond proberen te leggen is stuitend trouwens. nog een paar van dit soort replies en ik ben opeens verklaard tot eo-pro-life- fundamentalist oid.
je doet zelf exact hetzelfde: je vindt dat iedereen die zich het nut van een abortus voor kan stellen af als iemand die er makkelijk over denkt, die "een houding van dat zien we dan wel weer" heeft. minstens zo stuitend, omdat in veel van die gevallen er wel degelijk goed over is gedacht wat de beste keuze is.

in mijn geval op dit moment weg halen. omdat ik zelf niet kan bieden wat nodig is aan liefde nu en omdat ik weet dat de vader het gewoon absoluut niet wil en er zeker niet voor kan en zal zorgen zoals een kind dat verdient. aan liefde zal het iig behoorlijk tekort komen nu. wat echter niet weg neemt dat ik zielsveel van mijn vriend houd en hem ook fysiek aantrekkelijk vind, waardoor ik dus wel met hem in bed lig. met verstand, want ik ben braaf aan de pil en weet precies wat ik wel en niet kan doen en laten, maar dat we klaar zijn voor seks staat helemaal los van klaar zijn voor kinderen. dat zou simpelweg een groot fiasco worden nu, en dat kan ik een kind niet aan doen.

er is iig een hoop gepraat en gedenk aan vooraf gegaan en we hebben samen besloten hiertoe.

[ Bericht 3% gewijzigd door innovative op 07-11-2005 12:03:54 ]
  maandag 7 november 2005 @ 11:59:16 #233
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32052144
quote:
op maandag 7 november 2005 11:55 schreef innovative het volgende:

[..]

je zelf doet exact hetzelfde: je vindt dat iedereen die zich het nut van een abortus voor kan stellen af als iemand die er makkelijk over denkt, die "een houding van dat zien we dan wel weer" heeft
neen. je leest niet goed.
pi_32052255
quote:
op maandag 7 november 2005 11:59 schreef kippenek het volgende:

[..]

neen. je leest niet goed.
hoe moet ik een zin als "het gemak waarmee hier gedacht wordt over leven en kinderen" dan interpreteren? ik lees daarin dus dat iedereen makkelijk schijnt te denken over abortus volgens jou... kan aan mij liggen hoor, maar dacht dat ik gewoon nederlands spreek, schrijf en lees.

[ Bericht 2% gewijzigd door innovative op 07-11-2005 12:03:11 (foutje in overtikken) ]
pi_32052481
quote:
op maandag 7 november 2005 11:49 schreef kippenek het volgende:
is dat niet duidelijk dan?
blijkbaar niet, anders zou ik het niet vragen.
quote:
ik vind dat het hebben van sex verantwoordelijkheid met zich meebrengt. daar moet je je van bewust zijn. een houding van 'dat zien we dan wel weer' vind ik niet passen.
ik heb hier helemaal niemand die houding tentoon zien spreiden eerlijk gezegd. ikzelf doe al het mogelijke (elke dag keurig op tijd de pil slikken dus) om een zwangerschap te voorkomen.
quote:
de manier waarop sommigen hier je woorden in de mond proberen te leggen is stuitend trouwens. nog een paar van dit soort replies en ik ben opeens verklaard tot eo-pro-life- fundamentalist oid.
heb je het nu over mijn post? die bestond alleen maar uit een open vraag.
pi_32053987
quote:
op maandag 7 november 2005 11:08 schreef dromenvanger het volgende:

[..]

okey, het is een potentieel mens
er zijn wel meer potentiële mensen geweest die de geboorte net niet gehaald hebben.
beter de dag voor de geboorte preventief weghalen dan een leven lang elkaar het leven zuur maken.
quote:
het is wel mooi de snelste spermacel geweest die de race gewonnen heeft en alsnog verliest wegens diskwalificatie of iets dergelijks geen beloning tot leven, maar straf staat op zijn inspanning.
is geen straf. want iedereen gaat dood. bevruchten is alleen uitstel van executie.
pi_32054182
quote:
op maandag 7 november 2005 12:58 schreef i_doubt het volgende:

[..]

er zijn wel meer potentiële mensen geweest die de geboorte net niet gehaald hebben.
beter de dag voor de geboorte preventief weghalen dan een leven lang elkaar het leven zuur maken.

[..]
nu ga je wel erg ver, waarschijnlijk om een statement te maken.
toch wil ik hierop reageren voor mocht je het onverhoopt toch serieus bedoelen.

een kind in de laatste periode van de zwangerschap er in stukken uitknippen is moord imo.
dat kind is levensvatbaar buiten de baarmoeder en als jij video's van zo'n behandeling zou hebben gezien zou je weten dat het kind zich zelfs hevig verzet.
dit is hetzelfde als ene pasgeboren baby in de eerste weken in stukken knippen.
onacceptabel wat mij betreft.
quote:
is geen straf. want iedereen gaat dood. bevruchten is alleen uitstel van executie.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32054277
abortus mag in nederland tot de 25e week, dus het is niet aan de orde. het doden van reeds geboren baby's vind ik acceptabel indien de betreffende baby zeer zwaar gehandicapt is en/of binnen enkele jaren/maanden zal sterven en in de tusseliggende tijd veel zal lijden.

wat mij betreft ligt de grens bij een week of 12, omdat er vanaf dat punt sprake is van reageren op de omgeving.
pi_32054369
quote:
op maandag 7 november 2005 13:08 schreef lupa_solitaria het volgende:
abortus mag in nederland tot de 25e week, dus het is niet aan de orde. het doden van reeds geboren baby's vind ik acceptabel indien de betreffende baby zeer zwaar gehandicapt is en/of binnen enkele jaren/maanden zal sterven en in de tusseliggende tijd veel zal lijden.

wat mij betreft ligt de grens bij een week of 12, omdat er vanaf dat punt sprake is van reageren op de omgeving.
een vriendin van me was 20 weken zwanger en ze kon nog maar naar 2 klinieken in nederland.
ze moest het binnen een week beslissen dus waar doen ze het dan nog met 24 weken?
pi_32054396
quote:
op maandag 7 november 2005 13:11 schreef poepsie het volgende:
een vriendin van me was 20 weken zwanger en ze kon nog maar naar 2 klinieken in nederland.
ze moest het binnen een week beslissen dus waar doen ze het dan nog met 24 weken?
25 weken is bij mijn weten de wettelijke termijn...
pi_32054436
ik snap trouwens niet zo goed hoe je er pas na 20 weken achter kunt komen dat je zwanger bent... dan luister je niet echt goed naar je lichaam, zou ik denken...
pi_32054599
quote:
op maandag 7 november 2005 13:13 schreef lupa_solitaria het volgende:
ik snap trouwens niet zo goed hoe je er pas na 20 weken achter kunt komen dat je zwanger bent... dan luister je niet echt goed naar je lichaam, zou ik denken...
ze wist het al vanaf het begin maar durfde het niet te zegge tegen haar ouders.
ze is ook al jaren geen vriendin van me maar dat maakt het wat makkelijker.

bij haar gaat het gewoon puur om dommigheid en puberaal gedrag.
ze heeft altijd onveilig sex gehad in haar relatie en na een jaar is ze zwanger geworden.

eerst vond ze het geweldig en wilde ze het houden. toen ze later weer wat verstand kreeg heeft ze het haar moeder verteld en hebben ze nog besloten met 20 weken het weg te laten halen.

zoiets vind ik dus niet kunnen, het was gewoon al een heel kindje.

ze vertelde me later dat het daar een lopende band was met al die buitenlandse meisjes in die klinieken.
pi_32054620
tsk tsk, triest hoor.
pi_32054675
waar is de ts gebleven in dit hele verhaal?
pi_32054709
dat zijn niet zulke leuke verhalen.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_32054747
quote:
op maandag 7 november 2005 13:12 schreef lupa_solitaria het volgende:
25 weken is bij mijn weten de wettelijke termijn...
behalve bij aangeboren afwijkingen, dan mag het gedurende de gehele zwangerschap... overigens ook dan niet zomaar, alleen bij afwijkingen waardoor het kind binnen enkele uren tot ongeveer een jaar na de geboorte zal sterven, bijvoorbeeld als de hersenen ontbreken of bij sommige zeldzame, erfelijke ziektes.

25 weken is inderdaad aangehouden omdat een kindje vanaf 26 weken levensvatbaar is. ik persoonlijk vind die grens te wijd, het kind mag dan nog niet in staat zijn zelf te leven bij een week of 25, het is dan wel een echt kind, ontwikkeld, bewegend, dat soort dingen. ik zou zelf (behalve bij een ernstige ziekte, wil prenataal testen) er nooit voor kiezen een kindje later in de zwangerschap (na een week of 13, 14) weg te halen. voor mijzelf is het dan te ver ontwikkeld en te veel een mens
pi_32054776
op basis van de huidige stand van de medische wetenschap mag volgens de ministeries van volksgezondheid en justitie daarom abortus op menselijke foetussen tot de 24e week (5,5 maanden) van de zwangerschap uitgevoerd worden als aan een aantal regels voldaan is. een van die regels is dat de uitvoering van de vruchtafdrijving voorafgegaan moet zijn door een bedenktijd van enkele dagen, en dat deze moet worden uitgevoerd door een medicus.

dat is gewoon al over de helft
pi_32054798
er zijn ook kinderen die onder de 25 weken geboren en overleven. vraag is of dat bevorderlijk is. meestal zijn ze niet zo sterk / gezond.
pi_32054939
het ligt natuurlijk geheel aan de situatie maar zoals in dat geval van die ''vriendin'' vind ik gewoon dat ze het niet hadden moeten doen. moet zo iemand maar nadenken.

je haalt gewoon al een heel kind weg. en ze worden niet begraven ofzo ze worden volgens mij gewoon in zo'n speciale container bij elkaar gegooid en eens in de zoveel tijd weggedaan.
pi_32054974
misschien gaan we offtopic, maar op de echo van mijn kindje kon ik bij 20 weken de volle blaas zien. het "kindje" dronk dus, het plaste.... het duimt al en het reageert op pulsen.
koude hand/warme kruik.
zachtjes duwen = terug duwen.
ik schrik, de baby schrikt mee...
de vingertjes kan je al tellen.

* mirage staaft innovative met haar zin "voor mijzelf is het dan te ver ontwikkeld en te veel een mens""
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32054984
quote:
op maandag 7 november 2005 13:25 schreef lupa_solitaria het volgende:
er zijn ook kinderen die onder de 25 weken geboren en overleven. vraag is of dat bevorderlijk is. meestal zijn ze niet zo sterk / gezond.
klopt, het kan van 25 weken, maar hier in nederland houden ze 26 aan als behandelingsgrens. in omliggende landen beginnen ze inderdaad ook jonger te behandelen, maar dat blijkt niet zo succesvol aangezien de helft van de kinderen toch nog overlijdt, vervolgens nog 30% in het eerste jaar en van de rest heeft geloof ik weer de helft zijn hele leven problemen (of iets in die strekking, cijfers kloppen niet helemaal, maar wel bijna. gelezen in elsevier vorig jaar). maar een heel klein deel kan dus gezond en normaal leven op den duur, dat vinden ze in nederland niet genoeg.
pi_32054996
ja, bij mijn weten is dat medisch afval, dus dat wordt gewoon vernietigd. maar ja, zij was dus overduidelijk erg dom bezig...
pi_32055013
ik heb hetzelfde artikel gelezen, inno.
  maandag 7 november 2005 @ 13:31:40 #254
129258 nadiiii
helaas beZet
pi_32055014
quote:
op maandag 7 november 2005 13:19 schreef poepsie het volgende:

[..]

ze wist het al vanaf het begin maar durfde het niet te zegge tegen haar ouders.
ze is ook al jaren geen vriendin van me maar dat maakt het wat makkelijker.

bij haar gaat het gewoon puur om dommigheid en puberaal gedrag.
ze heeft altijd onveilig sex gehad in haar relatie en na een jaar is ze zwanger geworden.

eerst vond ze het geweldig en wilde ze het houden. toen ze later weer wat verstand kreeg heeft ze het haar moeder verteld en hebben ze nog besloten met 20 weken het weg te laten halen.

zoiets vind ik dus niet kunnen, het was gewoon al een heel kindje.

ze vertelde me later dat het daar een lopende band was met al die buitenlandse meisjes in die klinieken.
zeker aan de lopende band pfffffff en bijna allemaal buitenlandse meisjes ja.....

ik was 3 maanden en 5 dagen en heb het weg laten halen in leiden.....

heb geen zin om er een heel verhaal van te maken maar eindstand was dat ik er goed aan gedaan heb........
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
pi_32055202
3 maanden vind ik toch nog net iets anders dan 5 maanden.
  maandag 7 november 2005 @ 13:39:02 #256
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32055258
quote:
op maandag 7 november 2005 13:30 schreef innovative het volgende:

[..]

klopt, het kan van 25 weken, maar hier in nederland houden ze 26 aan als behandelingsgrens. in omliggende landen beginnen ze inderdaad ook jonger te behandelen, maar dat blijkt niet zo succesvol aangezien de helft van de kinderen toch nog overlijdt, vervolgens nog 30% in het eerste jaar en van de rest heeft geloof ik weer de helft zijn hele leven problemen (of iets in die strekking, cijfers kloppen niet helemaal, maar wel bijna. gelezen in elsevier vorig jaar). maar een heel klein deel kan dus gezond en normaal leven op den duur, dat vinden ze in nederland niet genoeg.
vorige week was er nog een item over bij 2vandaag; behandelingsgrens is, onder invloed van een professor van de eur teruggebracht naar 25 weken. maar daar waren dus al de nodige discussies over...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_32055319
altijd lastig zulke zaken..
pi_32055729
quote:
op maandag 7 november 2005 13:05 schreef mirage het volgende:

[..]

nu ga je wel erg ver, waarschijnlijk om een statement te maken.
toch wil ik hierop reageren voor mocht je het onverhoopt toch serieus bedoelen.

een kind in de laatste periode van de zwangerschap er in stukken uitknippen is moord imo.
dat kind is levensvatbaar buiten de baarmoeder en als jij video's van zo'n behandeling zou hebben gezien zou je weten dat het kind zich zelfs hevig verzet.
dit is hetzelfde als ene pasgeboren baby in de eerste weken in stukken knippen.
onacceptabel wat mij betreft.
[..]
in een discussie met japanse vrouwen kreeg ik een heel ander scenario voorgeschoteld.
in japan zijn voorbehoedsmiddelen zoals de pil en het spiraaltje verboden.
daar is abortus een voorbehoedsmiddel.
maar dan een voorbehoedsmiddel om het kind op de wereld te zetten.
met als gevolg dat abortussen gedaan worden zolang de foetus niet aangekondigd heeft zelfstandig te willen gaan leven. en dat is tot heeel laat in de zwangerschap, bij wijze van spreke tot 1 dag voor de natuurlijke bevalling plaats gevonden zou hebben.

uiteraard, we leven hier in nederland. en dat zal hier niet gebeuren.
dit ter illustratie dat in andere culturen de waarde aan het leven door dit soort wetgeving heel anders geïnterpreteerd gaat worden.
  maandag 7 november 2005 @ 13:55:38 #259
129258 nadiiii
helaas beZet
pi_32055795
quote:
op maandag 7 november 2005 13:37 schreef poepsie het volgende:
3 maanden vind ik toch nog net iets anders dan 5 maanden.
ik dacht dat ik al zwaar aso was met mn 3 maanden

hoe kan je het over je hart krijgen om na 5 maanden te denken...... heej ik wil die baby helemaal niet

dan is het al een mensje
pi_32055905
quote:
op maandag 7 november 2005 13:55 schreef nadiiii het volgende:

[..]

ik dacht dat ik al zwaar aso was met mn 3 maanden

hoe kan je het over je hart krijgen om na 5 maanden te denken...... heej ik wil die baby helemaal niet

dan is het al een mensje
twijfelde je zo lang of kwam je er later pas achter?
pi_32068897
quote:
op zondag 6 november 2005 21:35 schreef gianluca het volgende:

[..]

kinderen maak je, die krijg je niet
over het algemeen zeg je: ''we hebben een kind gekregen'' en niet ''we hebben een kind gemaakt''.
  maandag 7 november 2005 @ 21:17:13 #262
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32069064
quote:
op maandag 7 november 2005 13:30 schreef mirage het volgende:
misschien gaan we offtopic, maar op de echo van mijn kindje kon ik bij 20 weken de volle blaas zien. het "kindje" dronk dus, het plaste.... het duimt al en het reageert op pulsen.
koude hand/warme kruik.
zachtjes duwen = terug duwen.
ik schrik, de baby schrikt mee...
de vingertjes kan je al tellen.

* mirage staaft innovative met haar zin "voor mijzelf is het dan te ver ontwikkeld en te veel een mens""
op jou was ik stiekem aan het wachten als echte moeder zijnde

wat vindt je dan van een levend organisme vermoorden? lupa_soladaria zegt de hele tijd het is afval maar hoe sta je ertegenover nu jij kinderen gebaard hebt? die kinderen van jou waren ook ooit kleine mechanismen die nu deel van je leven uit maken en die jou waarschijnlijk eeuwig dankbaar zijn voor het leven dat jij ze geboden hebt.

ik moet zeggen, ik ben mijn ouders ook dankbaar. misschien zou ik ze ook dankbaar zijn als ze me geen liefde gegeven hadden, dat ik dan misschien zelfstandig opgegroeid was.

en nog een vraag. mag je een organisme wel vermoorden dat levend kan worden? is dat levende wezen niet al zelfstandig zodra het levend is? ben je niet als moeder een beetje buitenstaander en is abortus niet per definitie een ingreep door derden gedaan?

en op dit moment kom ik tot de conclusie dat het egoisme is. en onverantwoord gedrag en dat het eigenlijk verboden zou moeten worden. zodra die spermacel de eicel bereikt, zijn ze zelfstandig. en is de moeder de drager, en niet meer.

en niet meteen om jou buiten spel te zetten. ooit gaat het kind zelfstandig worden. en dat gebeurt altijd. misschien al vanaf het begin. dus wie is de moeder om te bepalen dat het wezen niet mag leven? heeft ze recht daartoe?

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-11-2005 21:23:45 ]
pi_32069451
quote:
op maandag 7 november 2005 21:17 schreef dromenvanger het volgende:
en op dit moment kom ik tot de conclusie dat het egoisme is. en onverantwoord gedrag en dat het eigenlijk verboden zou moeten worden. zodra die spermacel de eicel bereikt, zijn ze zelfstandig. en is de moeder de drager, en niet meer.

en niet meteen om jou buiten spel te zetten. ooit gaat het kind zelfstandig worden. en dat gebeurt altijd. misschien al vanaf het begin. dus wie is de moeder om te bepalen dat het wezen niet mag leven? heeft ze recht daartoe?
tuurlijk, een verbod zal ook echt wel helpen... kind wordt geboren tegen wil en dank. moeder kan er niet voor zorgen, jeugdzorg wordt ingeschakeld. kind wordt van tehuis naar pleeggezin naar tehuis gesleept, moet tussendoor continu bij de moeder terug want "dat hoort nu eenmaal zo" en komt uiteindelijk compleet verknipt zijn/haar jeugd uit, met bindingsproblemen, trauma's en suicidale neigingen en al. gezellig joh...

meer meiden overlijden door illegale abortussen, breinaalden worden uit de kast gehaald, zeepsopspoelingen worden wederom gebruikt, vrouwen voor hun leven onvruchtbaar, misvormde kinderen...

een kind vanaf het begin zelfstandig? succes, kijken wat er gebeurt als jij een net geboren baby een weekje alleen laat. kan je vertellen, dat overleven ze niet.

en dan nog iets: wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen? tja, als we het zo gaan spelen...
pi_32070224
quote:
lupa_soladaria zegt de hele tijd het is afval
excuse me? ik heb gezegd dat geaborteerde foetussen behandeld worden als medisch afval.
pi_32070285
ik heb een zwangere vrouw wel eens haar baby horen beschrijven als een parasiet die haar leegzoog...

(dat als reactie op inno's "wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen?")
  maandag 7 november 2005 @ 21:55:31 #266
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32070289
quote:
op maandag 7 november 2005 21:29 schreef innovative het volgende:

[..]

tuurlijk, een verbod zal ook echt wel helpen... kind wordt geboren tegen wil en dank. moeder kan er niet voor zorgen, jeugdzorg wordt ingeschakeld. kind wordt van tehuis naar pleeggezin naar tehuis gesleept, moet tussendoor continu bij de moeder terug want "dat hoort nu eenmaal zo" en komt uiteindelijk compleet verknipt zijn/haar jeugd uit, met bindingsproblemen, trauma's en suicidale neigingen en al. gezellig joh...

meer meiden overlijden door illegale abortussen, breinaalden worden uit de kast gehaald, zeepsopspoelingen worden wederom gebruikt, vrouwen voor hun leven onvruchtbaar, misvormde kinderen...

een kind vanaf het begin zelfstandig? succes, kijken wat er gebeurt als jij een net geboren baby een weekje alleen laat. kan je vertellen, dat overleven ze niet.

en dan nog iets: wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen? tja, als we het zo gaan spelen...
nou, ik probeer een standpunt in te nemen nu....laat me denken...laat me denken. diep nadenken. want this is important, this means something

die spermacel en eicel, dat is een samenkomst van omstandigheden. die spermacel was van nature al zelfstandig te noemen. die heeft het in zijn eentje gered tussen al die andere concurrenten en heeft zichelf tot wezentje weten te brengen.

en wat is je recht als oude vandage om te beslissen over die jeugd van dat wezentje?

dat kind is daar gekomen omdat het daar thuis hoort. het heeft het lichaam nodig ook. of is het een indringer? nee, want het hoort thuis in die omgeving en zou zich thuis moeten horen te voelen. omdat het thuis hoort daar. omdat het daar moet opgroeien. zonder dat een dokter met naalden komt aanzetten.

ik wil niet extreem zijn. maar op dit moment zou ik bijna zeggen. wil je geen kinderen, ga dan niet je lusten achterna en wacht met neuken. is dat zo moeilijk om je lusten te onderdrukken zou ik bijna zeggen. maar dat is extreem.

ik zeg op dit moment. ga je de liefde bedrijven dan moet je van te voren rekenen op zwangerschap en het kind houden. want het is levend. en een gevolg van een proces tussen 2 mensen. een chemisch proces ook. of wat het ook moge zijn. in ieder geval vormt het onderdeel van jou en je man, omdat het gemaakt is uit jullie lichaam. al is het in het begin niets waard schijnbaar volgens lupa socalparia. een hoopje afval. makkelijk praten als iets aan het opgroeien is. kijk eens later en zie mooie blauwe, groene of bruine ogen. kijk in die ogen en zie een ziel. dan praat je niet meer over afval, tenzij je jezelf als afval beschouwt.

dan is het geen risico maar een mogelijk gevolg van actie. actie reactie. ik zeg het zo vaak. dat kind is en blijft van jullie als je het gemaakt hebt. en je bent en blijft ouder. al laat je het weg halen. je hebt dan je kind vermoord.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-11-2005 22:02:04 ]
pi_32070515
quote:
op maandag 7 november 2005 21:55 schreef dromenvanger het volgende:
die heeft het in zijn eentje gered tussen al die andere concurrenten en heeft zichelf tot wezentje weten te brengen.

en wat is je recht als oude vandage om te beslissen over die jeugd van dat wezentje?
wezentje? heb je weleens een zaadcel gezien? daar kan je met de grootste fantasie nog geen wezentje van maken hoor.

is in jouw visie de pil slikken ook moord? en een condoom gebruiken? en een spiraaltje?
  maandag 7 november 2005 @ 22:06:39 #268
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32070646
quote:
op maandag 7 november 2005 22:02 schreef wolkje het volgende:

[..]

wezentje? heb je weleens een zaadcel gezien? daar kan je met de grootste fantasie nog geen wezentje van maken hoor.

is in jouw visie de pil slikken ook moord? en een condoom gebruiken? en een spiraaltje?
als je zover doorgaat is het inderdaad misschien een potentieële moord. maar dat zou moeilijk worden want dan moeten mensen massaal niet meer het bed induiken. en schijnbaar is het moeilijk om je lusten te onderdrukken

nee, of het is een kwestie van. je bent te vruchtbaar en je bent niet in balans.

de liefde bedrijven en ejaculateren of hoe je het ook mag noemen is en blijft een vreemd iets. je bent bezig met levend iets.

ik ben niet extreem, ik laat mezelf gewoon graag gaan in het hele gebeuren.

en ondertussen zeg ik nog steeds. een spermacel is levend en kan iedere keer een mens worden maar dan wordt het hier al snel druk op deze aardbodem als ieder gezien 100 kinderen heeft.

ik heb beelden gezien waarin een spermacel zich wilt brengen tot levend wezen en echt strijd voert tot het einde van de rit. en dan kan ik me goed voorstellen dat ik die spermacel was en dat ik bezig was met strijd te voeren om te komen tot wat ik nu was. dus ik zie wel zeker een levend wezen erin jah

die spermacel was ik in het begin. die spermacel die toen sterk was, is nu nog steeds bezig met sterker worden en zo kun je het verhaal doortrekken tot het eind. dus ook bij mensen die neuken om te neuken en zomaar afstand nemen van hun geneukte eindresultaat.
pi_32070767
eh, dromenvanger, elke zaadlozing bevat miljoenen en miljoenen zaadcellen...
pi_32070792
een spermacel heeft geen bewustzijn hoor. jij neemt een strijd waar, maar die cel is echt niet bewust aan het 'strijden'.
  maandag 7 november 2005 @ 22:12:34 #271
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32070841
het is fysiek dat geweld. lichamelijk geweld. daarna komt het bewustzijn.

mind body and soul misschien? dat bij het kind eerst het lichaam komt en daarna de rest?

je moet ergens beginnen als mens zijnde.
pi_32071067
dat wordt me allemaal te spiritueel. ik hou me bij de wetenschappelijke feiten.
  maandag 7 november 2005 @ 22:27:09 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32071364
het feit wanneer een grens tijd bereikt is aan wannee rhet leven is.. is dnek ik heel persoonlijk...
bij mijn eerste echo met 10 weken.. bewoog het de armen en beentjes al.. ik zou dan niet over mijn hart krijgen om het dan nog weg te laten halen ..

naar ts toe wellicht lees je nog wel mee.. ik wete niet hoe je die 2 weken uitbereknd hebt.. maar als je vier weken overtijd bent.. ben je in feite 8 weken ongeveer... je moet iig uitgaan van begin datum je laatste menstruatie.. misschien wist je dit al maar goed ..
succes met je beslissing.. volg je gevoel.. en niet het rationele en financiele.. daarvoor zijn wel oplossingen... sterkte saampjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32072105
quote:
op maandag 7 november 2005 22:19 schreef lupa_solitaria het volgende:
dat wordt me allemaal te spiritueel. ik hou me bij de wetenschappelijke feiten.
een vrouw die de zaken zo helder kan zien.

om de lijn nog even door te trekken: cellen hebben geen bewustzijn. deze zijn specifiek ontworpen opgebouwd om bepaalde functies uit te voeren (het eerst de eicel bereiken), en dat is het enige wat ze doen. je kunt het vergelijken met een miniscuul robotje. een spermacel is niet anders dan alle andere cellen in je lichaam. net zo min als een eicel.

[ Bericht 2% gewijzigd door electricity op 07-11-2005 23:13:15 ]
pi_32072165
ontworpen?
pi_32072282
quote:
op maandag 7 november 2005 22:52 schreef lupa_solitaria het volgende:
ontworpen?
ja. het lichaam produceert die cellen. en ja, zo zijn ze ooit geevolueerd. maar dat is nu niet aan de orde. straks wordt dat ook nog weer betwist.
pi_32072448
quote:
op maandag 7 november 2005 22:55 schreef electricity het volgende:
ja. het lichaam produceert die cellen. en ja, zo zijn ze ooit geevolueerd. maar dat is nu niet aan de orde. straks wordt dat ook nog weer betwist.
ik bedoelde meer dat 'ontworpen' een 'ontwerper' impliceert.
pi_32072866
quote:
op maandag 7 november 2005 22:59 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

ik bedoelde meer dat 'ontworpen' een 'ontwerper' impliceert.
ok verkeerde woordkeuze
pi_32079752
quote:
ongepland zwanger!! help!!

zoals ik al zei, voor mijzelf zou het nooti een optie zijn (tenzij mijn lichaam het niet aan zou kunnen en het dus ernstige risico's met zich meebrengt.. de keuze misschien 1 kind op de wereld zetten en die moederloos achterlaten, als het kind het al haalt en daarbij eerdere kinderen ook moederloos achterlaten is voor mij duidelijk).

maar doorgaans ? nee absoluut niet.
het punt is alleen dat ik zoiets niet voor een ander kan en mag beslissen.
dit is een te groot iets om een ander iets over op te leggen en tot een aantal weken zou ik iedereen steunen met zijn of haar keuze ( ondanks dat het niet de mijne zou zijn). maar na een x aantal weken.. ik zou het onacceptabel vinden).

op de vorige school van mijn zoontje loopt een vrouw rond, ze is halverwege de 40, heeft een tweeling gekregen die niet gepland (èn niet gewenst = 2 verschillende dingen) was, maar ze was al te ver zwanger toen ze erachter kwam. als ze boos is dan schreeuwt ze dit ook naar de kinderen toe. erg ongezond. zij had ze imo beter af kunnen staan na de geboorte.

kortom: het gaat in tegen alles wat ik denk en voel, maar als een ander anders denkt.... wie ben ik ?
Sir Winston Churchill
pi_32080339
ik word persoonlijk misselijk bij sommige van de beschrijvingen hier van abortus. maar dat word ik ook bij het zoveelste verhaal van een savannah of rowena.
ts: denk erover na: wil je dit kind ook in je eentje op gaan voeden? want daar gaat dit ws op uitdraaien. denk je dat je dat aankan?
laat die hele vriend van je eens buiten het plaatje. ook: laat het leven zoals je dit voor je had gezien eens los, wat of je het kindje nu houdt of niet, het gaat veranderen, dat kan ik je garanderen. vriend gaat weg of kind gaat weg. allebei au.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32080483
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:36 schreef stukovich het volgende:

[..]
tenzij god het van je vraagt, als offer, dan , hè

ik vind dat sommigen hier wel erg makkelijk de optie abortus neerplempen, zeg.

ik heb iig geen idee wat jij moet doen, wat het beste is.
wat ik wel denk te weten, is dat bij een niet geplande zwangerschap er niet zelden een lichte vorm van paniek is maar dat dat gevoel niet 'bindend' hoeft te zijn, de eerste indruk niet meteen de 'juiste'.

puur voor mezelf zou ik kiezen wat ik voel, niet wat zogenaamd het 'verstandigst' is, maar dat ben ik dus, en jij bent jij en moet vooral niet luisteren naar verwijtende betweters en nonchanlante adviezen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:02:10 #282
98634 Lempicka
Back to Life
pi_32080879
sterkte, moeilijke keuze. ik heb 1 keer een abortus (of eigenlijk currettage) gehad, en ik heb er nog nooit spijt van gehad, ik heb ook nooit het gevoel gehad dat ik een "kind" heb weg laten halen. maar dit is echt een keuze die helemaal van jezelf is.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:06:02 #283
129258 nadiiii
helaas beZet
pi_32082564
quote:
op maandag 7 november 2005 13:59 schreef poepsie het volgende:

[..]

twijfelde je zo lang of kwam je er later pas achter?
ik kwam er pas laat achter omdat ik de pil gewoon slikte en ongesteld werd..... totdat mn lichaam raar begon te doen heb ik een test gedaan en daaruit bleek dat ik zwanger was en toen ben ik naar de dokter gegaan en die zei dat ik al 2 maanden was.....

heb zeker wel mn twijfels gehad maar ik vind dat ik toch de goede keuze gemaakt om het weg te laten halen want ik wil mijn kind alles kunnen geven en dat kan op dit moment gewoon niet....
pi_32083185
quote:
op dinsdag 8 november 2005 09:41 schreef milagro het volgende:

[..]

tenzij god het van je vraagt, als offer, dan , hè

ik vind dat sommigen hier wel erg makkelijk de optie abortus neerplempen, zeg.

ik heb iig geen idee wat jij moet doen, wat het beste is.
wat ik wel denk te weten, is dat bij een niet geplande zwangerschap er niet zelden een lichte vorm van paniek is maar dat dat gevoel niet 'bindend' hoeft te zijn, de eerste indruk niet meteen de 'juiste'.

puur voor mezelf zou ik kiezen wat ik voel, niet wat zogenaamd het 'verstandigst' is, maar dat ben ik dus, en jij bent jij en moet vooral niet luisteren naar verwijtende betweters en nonchanlante adviezen.
om verder te gaan in de context van de post waar jij je zin mee begint...

amen !
Sir Winston Churchill
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:15:10 #285
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_32084439
je hebt je keuze al gemaakt zo te lezen..
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:48:06 #286
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32085305
quote:
op maandag 7 november 2005 22:02 schreef wolkje het volgende:

[..]

dat is zielig, dan worden ze duizelig en misselijk
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_32478696
ik ben ook onverwachts zwanger geraakt met pil en condoom. wij hadden net met elkaar en weinig centen. hij heeft wel een baan trouwens. eerst wilde hij het niet omdat hij er niet aan toe was op zijn manier, maa rik had al besloten het te houden. hij wilde toen sowieso met mij verder zei hij en zou achter me staan met de beslissing, maar 2 weken later stond hij er gelukkig ook achter. de eerste echo was echt mooi en toen wist ik ook zeker dat we er goed aan hadden gedaan. de 2de was alleen nog maar mooier en inmiddels ben ik alweer 5 maanden. we hebben nu een huisje gevonden en zijn dat aan het intrichten. we hebben veel hulp gekregen van onze ouders gelukkig, maar als je wilt is er echt wel een weg om het kindje te houden en alles op zijn pootjes terecht te laten komen al is het niet altijd makkelijk.
pi_32478895
quote:
op zaterdag 5 november 2005 20:06 schreef sweetdreams het volgende:
ik begrijp best dat voor sommige mensen abortus een goede optie zou zijn maar ik heb daar gewoon moeite mee. en trouwens als hij bij mij weggaat omdat ik het niet weg zou laten halen zou het wel een slappe zak zijn.
quote:
dat we ooit kinderen wilden wisten we al maar nu nog niet. maar goed we hebben een huis en werk en we zijn geen tieners meer. maar als je het over gevoel gaat hebben die zegt dat we er nog niet klaar voor zijn... maar ja samen gemaakt dus toch samen verantwoordelijkheid nemen toch?
niet dat de ts nog gaat reageren ofzo want die is al weken spoorloos ondertussen in dit topic. maar goed. samen maken samen verantwoordelijkheid nemen is flauwekul. je hebt natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voor het kind maar jij kan ook de verantwoording nemen om juist geen kind ter wereld te brengen (abortus) maar dat doe je dus toch niet. dan kan het net zo goed zijn dat jij diegene niet bent die haar verantwoordelijkheid neemt.

en nee, als jullie een kind nemen omdat jij dat wil omdat jij geen abortus wil nemen terwijl jullie er niet klaar voor zouden zijn zou jij een slappe zak (trut) zijn.
pi_32479231
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:49 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

wel eens een bevalling gezien?!

vele malen erger pijnlijker en zeer beschamend als je daar met
een dikke rooie kop naar adem ligt te smakken!
wat een onzin...

als je zwanger bent maak je een enorme berg hormonen aan, als je gewoon bevalt dan gaat dat allemaal redelijk soepel over in het gewone weer op ten duur, doe je een abortus dan onderbreek je dat keihard en krijg je zeg maar een hormonencrash, dat kan(hoeft niet perse) erg zwaar zijn...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_32479344
quote:
op dinsdag 22 november 2005 14:01 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

[..]

niet dat de ts nog gaat reageren ofzo want die is al weken spoorloos ondertussen in dit topic. maar goed. samen maken samen verantwoordelijkheid nemen is flauwekul. je hebt natuurlijk wel de verantwoordelijkheid voor het kind maar jij kan ook de verantwoording nemen om juist geen kind ter wereld te brengen (abortus) maar dat doe je dus toch niet. dan kan het net zo goed zijn dat jij diegene niet bent die haar verantwoordelijkheid neemt.

en nee, als jullie een kind nemen omdat jij dat wil omdat jij geen abortus wil nemen terwijl jullie er niet klaar voor zouden zijn zou jij een slappe zak (trut) zijn.
er niet klaar voor zijn is echt grote onzin. je kunt je best aanpassen als je wilt. is gewoon puur een kwestie van wel of niet willen. en makkelijk zal het niet worden nee... je komt een boel tegen, maar als je dat hebt overwonnen dan kun je ook een heleboel meer aan.
pi_32479349
quote:
op maandag 7 november 2005 21:29 schreef innovative het volgende:

jij neukt, niet dat kind hoor, het is jouw keuze om seks te hebben en je goed te beschermen of niet...

dat kind kiest er niet voor om in je buik geschopt te worden, dat is aan jou en je partner en dus ook diens verantwoordelijkheid in mijn ogen.

mijn keiharde mening, als je jezelf oud en wijs genoeg vindt om te neuken dan moet je ook maar oud en wijs genoeg zijn voor de gevolgen.
op gevallen na waar kind en/of moeder een groot gevaar lopen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 22 november 2005 @ 14:23:11 #292
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32479384
quote:
op dinsdag 22 november 2005 14:01 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

[..]
het is een verantwoording voor beiden.. maar in nl is het nog altijd zo dat de vrouw baas over eigen buik is.
en ik vind als iemand geen abortus wil doen ( om wat voor reden dan ook ) geen slappe zak/trut.. dat heet verantwoording voor je daden nemen.. en een kerel die wegloopt terwijl die zelf zijn pik gebruikt heb .. die neemt zijn verantwoording niet en dat is pas slap
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32479985
even om duidelijk te maken waar we het over hebben wat verschillende ontwikkelings stadia van een foetus...

week 6:

foetus ontwikkeld eerst de hersenen, langzaam naar beneden toe en als laatste de tenen e.d., bestaat nog geheel uit kraakbeen en het hart slaat zo'n 140/150 keer per minuut.
de foetus heeft een mond en lippen, de tong begint zich te vormen, tenen en vingers zijn nog aan elkaar vast, geur en smaak beginnen zich te ontwikkelen.

week 10:

foetus is nu ongeveer 4,5 cm groot en weegt 5 gram, vingers en tenen zijn gescheiden, oorschelpen beginnen zich te vormen, foetus kan al wat haar op het hoofd krijgen.

week 11:

zaadballen/eierstokken worden gevormt samen met alle andere belangerijke organen, na deze week is de kans erg klein dat er zich nog afwijkingen vormen, de foetus hoeft eigenlijk alleen nog maar te groeien tot het klaar is eruit te komen, de basis is helemaal klaar, het gezicht is gevormt.

week 15:

de foetus is nu ongeveer 11 cm groot, het hoofdhaar wordt dikker, de 3 botjes in het middenoor worden hard en alhoewel het gehoorcentrum in de hersenen nog niet helemaal klaar is kan de foetus waarschijnlijk al horen.
de gezichtszenuwen beginnen te werken, de foetus kan de mond open en dicht doen, fronsen, gekke bekken trekken, ook wordt een begin gemaakt met de zuig en zoek reflexen.

week 17:

de foetus is zo groot als je hand nu ongeveer, is lekker bewegelijk, spieren beginnen zich goed te ontwikkelen en de foetus reageerd goed op prikkels van buitenaf.

week 20:

de foetus is nu op de helft en zo'n 25 cm groot, over de ontwikkeling is weinig meer te vertellen, alles is eigenlijk al af, moet alleen nog wat rijpen.
alleen in week 21 wordt de huid ondoorzichtig en zullen er witte bloedlichaampjes gaan vormen, verder is het echt alleen nog een kwestie van de laatste dingetjes bijschaven, kind is helemaal klaar....

wat je hier ziet is toch wel wat anders als mensen die voor abortus zijn vaak zeggen, een hoopje cellen, maar vanaf week 11 kan je toch al echt van een kind spreken, vanaf week 6 beginnen de hersenen, het centrum van alles te ontstaan in serieuze mate...

en met een abortus zit je (als je snel bent) a snel richting de 9 weken, het duurt even voordat je het weet, dan een afspraak maken, wachttijd en dan pas een abortus...

ik heb expres geen enge doemfoto's gezocht, maar mooie in de buik foto's, niet om af te schrikken, maar om aan het denken te zetten, weet welke beslissing je maakt, wat je presies weg gaat halen en wees zeker van je zaak, heel erg zeker, want het is niet niets, het is geen klompje cellen wat eruit gezogen wordt, het is al heel snel toch al echt een heeeeeeeeeel klein kindje...
pi_32480360
wat een sentimentele praat hier zeg...levend wezentje dat niet mag leven bla bla. een vruchtje of foetus of hoe je het ook kan noemen, zie ik echt niet als mens. het is zo groot als een rijstkorrel, daarna als een pinda etc, maar een zelfdenkend mens is het nog lang niet.
quote:
weet welke beslissing je maakt, wat je presies weg gaat halen en wees zeker van je zaak, heel erg zeker
ik heb zelf ook en abortus gehad met 7 weken, en geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft. ik heb de echo gezien en het deed me totaal niets. je kan me hard vinden of weet ik wat nog meer, maar ik heb geen 5 dagen bedenktijd nodig gehad.

en ja, gelukkig beslis ik inderdaad of zo'n "wezentje" in mijn buik leeft of niet. mijn moeder heeft destijds besloten dat ik "mocht" leven. had ze dat niet gedaan, - om welke belachelijke of juist belangrijke reden dan ook - dan was ik er nooit geweest..nou en? alsof ik daar weet van had gehad

dus weghalen is onethisch mn reet. tuurlijk is het leven een wonder. tuurlijk is het mooi. maar laten we dan met zn allen al het leven een wonder vinden.

ik ben geen dierenactivist en misschien mag/kan je het niet met elkaar vergelijken, maar met alles wat leeft op aarde wordt schandalig omgesprongen; dieren worden bijvoorbeeld doodgeschoten terwijl ze zwanger zijn; ongeboren lammetjes worden geslacht voor mooi leer met krullen, speenvarkentjes hangen met diners aan een spit..kom op zeg, wat maakt ons anders of beter dan dieren dan?

dat is de makke van de mens; het superioriteitsgevoel. kom niet aan een mensje want dan zwaait er wat.

ja we hebben verstand dat is alles. wij als mens kunnen beslissen of we een kind geboren willen laten worden of niet, wij hebben gelukkig een keus, dieren niet. en gelukkig kunnen wij voor onszelf beslissen of we een kind op aarde zetten of niet; anders hadden er een hoop kindertjes rondgelopen die ongewenst waren, met alle gevolgen van dien.

.

[ Bericht 33% gewijzigd door kleinvogelijn op 22-11-2005 15:21:06 ]
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_32482474
quote:
op dinsdag 22 november 2005 14:21 schreef partychickie het volgende:

[..]

er niet klaar voor zijn is echt grote onzin. je kunt je best aanpassen als je wilt. is gewoon puur een kwestie van wel of niet willen. en makkelijk zal het niet worden nee... je komt een boel tegen, maar als je dat hebt overwonnen dan kun je ook een heleboel meer aan.
en weet je, juist dat je niet aan willen passen is het niet klaar er voor zijn. gewoon, nog niet in staat zijn jezelf genoeg aan de kant te zetten voor een kind, de offers die je moet maken ook echt als offer zien en het je kind kwalijk nemen dat het ervoor zorgt dat jij dingen niet kunt doen.

@ erodome, ik bescherm me zo goed ik kan tegen zwangerschap. ik nodig dat kind niet uit hoor. overigens was mijn reactie gepost tegen iemand die van mening was dat een kind al zelfstandig was vanaf het moment van bevruchting. dat gaat me toch echt te ver. probeer het eens, een net geboren baby een week voor zichzelf laten zorgen. wordt vast geweldig!
pi_32482715
quote:
op dinsdag 22 november 2005 16:22 schreef innovative het volgende:

[..]

en weet je, juist dat je niet aan willen passen is het niet klaar er voor zijn. gewoon, nog niet in staat zijn jezelf genoeg aan de kant te zetten voor een kind, de offers die je moet maken ook echt als offer zien en het je kind kwalijk nemen dat het ervoor zorgt dat jij dingen niet kunt doen.
dat is een kwestie van niet willen. dan moet je gewoon zeggen ik wil het kind niet want ik vind mijn eigen dingen doen belangrijker en dat wil ik niet opgeven voor wat dan ook.
pi_32482815
quote:
op dinsdag 22 november 2005 16:31 schreef partychickie het volgende:

[..]

dat is een kwestie van niet willen. dan moet je gewoon zeggen ik wil het kind niet want ik vind mijn eigen dingen doen belangrijker en dat wil ik niet opgeven voor wat dan ook.
nou, dat zeg ik dus. omdat ik er niet aan toe ben mezelf op zij te zetten. het is inderdaad niet willen, maar dat niet willen is juist de kern van het hele "er niet aan toe zijn" verhaal.
pi_32482827
ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je in je tienerjaren zit zoals 15 bv het weg laat halen.
pi_32482902
quote:
op dinsdag 22 november 2005 16:37 schreef partychickie het volgende:
ik kan me trouwens wel voorstellen dat als je in je tienerjaren zit zoals 15 bv het weg laat halen.
tja, geen tiener meer maar nog wel voltijd student zonder geld en een vriend die absoluut niet met een zwangerschap om zou kunnen gaan, een relatie die gebaseerd is op lol hebben samen zonder over de toekomst te denken... dat gaat allemaal net ff een stuk lastiger met een kind.

hier is een kind dus ook niet welkom, dat weet ik van mezelf en ga daar ook verstandig mee om. ik ga niet het risico lopen dat ik door eigen schuld zwanger raak, want dat kan ik niet verkopen aan mijn geweten.
pi_32482966
quote:
op dinsdag 22 november 2005 16:36 schreef innovative het volgende:

[..]

nou, dat zeg ik dus. omdat ik er niet aan toe ben mezelf op zij te zetten. het is inderdaad niet willen, maar dat niet willen is juist de kern van het hele "er niet aan toe zijn" verhaal.
ja ik vind niet aan toe zijn niet de juiste benaming daarvoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')