abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32054984
quote:
op maandag 7 november 2005 13:25 schreef lupa_solitaria het volgende:
er zijn ook kinderen die onder de 25 weken geboren en overleven. vraag is of dat bevorderlijk is. meestal zijn ze niet zo sterk / gezond.
klopt, het kan van 25 weken, maar hier in nederland houden ze 26 aan als behandelingsgrens. in omliggende landen beginnen ze inderdaad ook jonger te behandelen, maar dat blijkt niet zo succesvol aangezien de helft van de kinderen toch nog overlijdt, vervolgens nog 30% in het eerste jaar en van de rest heeft geloof ik weer de helft zijn hele leven problemen (of iets in die strekking, cijfers kloppen niet helemaal, maar wel bijna. gelezen in elsevier vorig jaar). maar een heel klein deel kan dus gezond en normaal leven op den duur, dat vinden ze in nederland niet genoeg.
pi_32054996
ja, bij mijn weten is dat medisch afval, dus dat wordt gewoon vernietigd. maar ja, zij was dus overduidelijk erg dom bezig...
pi_32055013
ik heb hetzelfde artikel gelezen, inno.
  maandag 7 november 2005 @ 13:31:40 #254
129258 nadiiii
helaas beZet
pi_32055014
quote:
op maandag 7 november 2005 13:19 schreef poepsie het volgende:

[..]

ze wist het al vanaf het begin maar durfde het niet te zegge tegen haar ouders.
ze is ook al jaren geen vriendin van me maar dat maakt het wat makkelijker.

bij haar gaat het gewoon puur om dommigheid en puberaal gedrag.
ze heeft altijd onveilig sex gehad in haar relatie en na een jaar is ze zwanger geworden.

eerst vond ze het geweldig en wilde ze het houden. toen ze later weer wat verstand kreeg heeft ze het haar moeder verteld en hebben ze nog besloten met 20 weken het weg te laten halen.

zoiets vind ik dus niet kunnen, het was gewoon al een heel kindje.

ze vertelde me later dat het daar een lopende band was met al die buitenlandse meisjes in die klinieken.
zeker aan de lopende band pfffffff en bijna allemaal buitenlandse meisjes ja.....

ik was 3 maanden en 5 dagen en heb het weg laten halen in leiden.....

heb geen zin om er een heel verhaal van te maken maar eindstand was dat ik er goed aan gedaan heb........
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
pi_32055202
3 maanden vind ik toch nog net iets anders dan 5 maanden.
  maandag 7 november 2005 @ 13:39:02 #256
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_32055258
quote:
op maandag 7 november 2005 13:30 schreef innovative het volgende:

[..]

klopt, het kan van 25 weken, maar hier in nederland houden ze 26 aan als behandelingsgrens. in omliggende landen beginnen ze inderdaad ook jonger te behandelen, maar dat blijkt niet zo succesvol aangezien de helft van de kinderen toch nog overlijdt, vervolgens nog 30% in het eerste jaar en van de rest heeft geloof ik weer de helft zijn hele leven problemen (of iets in die strekking, cijfers kloppen niet helemaal, maar wel bijna. gelezen in elsevier vorig jaar). maar een heel klein deel kan dus gezond en normaal leven op den duur, dat vinden ze in nederland niet genoeg.
vorige week was er nog een item over bij 2vandaag; behandelingsgrens is, onder invloed van een professor van de eur teruggebracht naar 25 weken. maar daar waren dus al de nodige discussies over...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_32055319
altijd lastig zulke zaken..
pi_32055729
quote:
op maandag 7 november 2005 13:05 schreef mirage het volgende:

[..]

nu ga je wel erg ver, waarschijnlijk om een statement te maken.
toch wil ik hierop reageren voor mocht je het onverhoopt toch serieus bedoelen.

een kind in de laatste periode van de zwangerschap er in stukken uitknippen is moord imo.
dat kind is levensvatbaar buiten de baarmoeder en als jij video's van zo'n behandeling zou hebben gezien zou je weten dat het kind zich zelfs hevig verzet.
dit is hetzelfde als ene pasgeboren baby in de eerste weken in stukken knippen.
onacceptabel wat mij betreft.
[..]
in een discussie met japanse vrouwen kreeg ik een heel ander scenario voorgeschoteld.
in japan zijn voorbehoedsmiddelen zoals de pil en het spiraaltje verboden.
daar is abortus een voorbehoedsmiddel.
maar dan een voorbehoedsmiddel om het kind op de wereld te zetten.
met als gevolg dat abortussen gedaan worden zolang de foetus niet aangekondigd heeft zelfstandig te willen gaan leven. en dat is tot heeel laat in de zwangerschap, bij wijze van spreke tot 1 dag voor de natuurlijke bevalling plaats gevonden zou hebben.

uiteraard, we leven hier in nederland. en dat zal hier niet gebeuren.
dit ter illustratie dat in andere culturen de waarde aan het leven door dit soort wetgeving heel anders geïnterpreteerd gaat worden.
  maandag 7 november 2005 @ 13:55:38 #259
129258 nadiiii
helaas beZet
pi_32055795
quote:
op maandag 7 november 2005 13:37 schreef poepsie het volgende:
3 maanden vind ik toch nog net iets anders dan 5 maanden.
ik dacht dat ik al zwaar aso was met mn 3 maanden

hoe kan je het over je hart krijgen om na 5 maanden te denken...... heej ik wil die baby helemaal niet

dan is het al een mensje
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
pi_32055905
quote:
op maandag 7 november 2005 13:55 schreef nadiiii het volgende:

[..]

ik dacht dat ik al zwaar aso was met mn 3 maanden

hoe kan je het over je hart krijgen om na 5 maanden te denken...... heej ik wil die baby helemaal niet

dan is het al een mensje
twijfelde je zo lang of kwam je er later pas achter?
pi_32068897
quote:
op zondag 6 november 2005 21:35 schreef gianluca het volgende:

[..]

kinderen maak je, die krijg je niet
over het algemeen zeg je: ''we hebben een kind gekregen'' en niet ''we hebben een kind gemaakt''.
  maandag 7 november 2005 @ 21:17:13 #262
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32069064
quote:
op maandag 7 november 2005 13:30 schreef mirage het volgende:
misschien gaan we offtopic, maar op de echo van mijn kindje kon ik bij 20 weken de volle blaas zien. het "kindje" dronk dus, het plaste.... het duimt al en het reageert op pulsen.
koude hand/warme kruik.
zachtjes duwen = terug duwen.
ik schrik, de baby schrikt mee...
de vingertjes kan je al tellen.

* mirage staaft innovative met haar zin "voor mijzelf is het dan te ver ontwikkeld en te veel een mens""
op jou was ik stiekem aan het wachten als echte moeder zijnde

wat vindt je dan van een levend organisme vermoorden? lupa_soladaria zegt de hele tijd het is afval maar hoe sta je ertegenover nu jij kinderen gebaard hebt? die kinderen van jou waren ook ooit kleine mechanismen die nu deel van je leven uit maken en die jou waarschijnlijk eeuwig dankbaar zijn voor het leven dat jij ze geboden hebt.

ik moet zeggen, ik ben mijn ouders ook dankbaar. misschien zou ik ze ook dankbaar zijn als ze me geen liefde gegeven hadden, dat ik dan misschien zelfstandig opgegroeid was.

en nog een vraag. mag je een organisme wel vermoorden dat levend kan worden? is dat levende wezen niet al zelfstandig zodra het levend is? ben je niet als moeder een beetje buitenstaander en is abortus niet per definitie een ingreep door derden gedaan?

en op dit moment kom ik tot de conclusie dat het egoisme is. en onverantwoord gedrag en dat het eigenlijk verboden zou moeten worden. zodra die spermacel de eicel bereikt, zijn ze zelfstandig. en is de moeder de drager, en niet meer.

en niet meteen om jou buiten spel te zetten. ooit gaat het kind zelfstandig worden. en dat gebeurt altijd. misschien al vanaf het begin. dus wie is de moeder om te bepalen dat het wezen niet mag leven? heeft ze recht daartoe?

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-11-2005 21:23:45 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32069451
quote:
op maandag 7 november 2005 21:17 schreef dromenvanger het volgende:
en op dit moment kom ik tot de conclusie dat het egoisme is. en onverantwoord gedrag en dat het eigenlijk verboden zou moeten worden. zodra die spermacel de eicel bereikt, zijn ze zelfstandig. en is de moeder de drager, en niet meer.

en niet meteen om jou buiten spel te zetten. ooit gaat het kind zelfstandig worden. en dat gebeurt altijd. misschien al vanaf het begin. dus wie is de moeder om te bepalen dat het wezen niet mag leven? heeft ze recht daartoe?
tuurlijk, een verbod zal ook echt wel helpen... kind wordt geboren tegen wil en dank. moeder kan er niet voor zorgen, jeugdzorg wordt ingeschakeld. kind wordt van tehuis naar pleeggezin naar tehuis gesleept, moet tussendoor continu bij de moeder terug want "dat hoort nu eenmaal zo" en komt uiteindelijk compleet verknipt zijn/haar jeugd uit, met bindingsproblemen, trauma's en suicidale neigingen en al. gezellig joh...

meer meiden overlijden door illegale abortussen, breinaalden worden uit de kast gehaald, zeepsopspoelingen worden wederom gebruikt, vrouwen voor hun leven onvruchtbaar, misvormde kinderen...

een kind vanaf het begin zelfstandig? succes, kijken wat er gebeurt als jij een net geboren baby een weekje alleen laat. kan je vertellen, dat overleven ze niet.

en dan nog iets: wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen? tja, als we het zo gaan spelen...
pi_32070224
quote:
op maandag 7 november 2005 21:17 schreef dromenvanger het volgende:
lupa_soladaria zegt de hele tijd het is afval
excuse me? ik heb gezegd dat geaborteerde foetussen behandeld worden als medisch afval.
pi_32070285
ik heb een zwangere vrouw wel eens haar baby horen beschrijven als een parasiet die haar leegzoog...

(dat als reactie op inno's "wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen?")
  maandag 7 november 2005 @ 21:55:31 #266
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32070289
quote:
op maandag 7 november 2005 21:29 schreef innovative het volgende:

[..]

tuurlijk, een verbod zal ook echt wel helpen... kind wordt geboren tegen wil en dank. moeder kan er niet voor zorgen, jeugdzorg wordt ingeschakeld. kind wordt van tehuis naar pleeggezin naar tehuis gesleept, moet tussendoor continu bij de moeder terug want "dat hoort nu eenmaal zo" en komt uiteindelijk compleet verknipt zijn/haar jeugd uit, met bindingsproblemen, trauma's en suicidale neigingen en al. gezellig joh...

meer meiden overlijden door illegale abortussen, breinaalden worden uit de kast gehaald, zeepsopspoelingen worden wederom gebruikt, vrouwen voor hun leven onvruchtbaar, misvormde kinderen...

een kind vanaf het begin zelfstandig? succes, kijken wat er gebeurt als jij een net geboren baby een weekje alleen laat. kan je vertellen, dat overleven ze niet.

en dan nog iets: wie is het kind om te beslissen dat het even een maand of wat in de moeder gaat wonen? tja, als we het zo gaan spelen...
nou, ik probeer een standpunt in te nemen nu....laat me denken...laat me denken. diep nadenken. want this is important, this means something

die spermacel en eicel, dat is een samenkomst van omstandigheden. die spermacel was van nature al zelfstandig te noemen. die heeft het in zijn eentje gered tussen al die andere concurrenten en heeft zichelf tot wezentje weten te brengen.

en wat is je recht als oude vandage om te beslissen over die jeugd van dat wezentje?

dat kind is daar gekomen omdat het daar thuis hoort. het heeft het lichaam nodig ook. of is het een indringer? nee, want het hoort thuis in die omgeving en zou zich thuis moeten horen te voelen. omdat het thuis hoort daar. omdat het daar moet opgroeien. zonder dat een dokter met naalden komt aanzetten.

ik wil niet extreem zijn. maar op dit moment zou ik bijna zeggen. wil je geen kinderen, ga dan niet je lusten achterna en wacht met neuken. is dat zo moeilijk om je lusten te onderdrukken zou ik bijna zeggen. maar dat is extreem.

ik zeg op dit moment. ga je de liefde bedrijven dan moet je van te voren rekenen op zwangerschap en het kind houden. want het is levend. en een gevolg van een proces tussen 2 mensen. een chemisch proces ook. of wat het ook moge zijn. in ieder geval vormt het onderdeel van jou en je man, omdat het gemaakt is uit jullie lichaam. al is het in het begin niets waard schijnbaar volgens lupa socalparia. een hoopje afval. makkelijk praten als iets aan het opgroeien is. kijk eens later en zie mooie blauwe, groene of bruine ogen. kijk in die ogen en zie een ziel. dan praat je niet meer over afval, tenzij je jezelf als afval beschouwt.

dan is het geen risico maar een mogelijk gevolg van actie. actie reactie. ik zeg het zo vaak. dat kind is en blijft van jullie als je het gemaakt hebt. en je bent en blijft ouder. al laat je het weg halen. je hebt dan je kind vermoord.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 07-11-2005 22:02:04 ]
pi_32070515
quote:
op maandag 7 november 2005 21:55 schreef dromenvanger het volgende:
die heeft het in zijn eentje gered tussen al die andere concurrenten en heeft zichelf tot wezentje weten te brengen.

en wat is je recht als oude vandage om te beslissen over die jeugd van dat wezentje?
wezentje? heb je weleens een zaadcel gezien? daar kan je met de grootste fantasie nog geen wezentje van maken hoor.

is in jouw visie de pil slikken ook moord? en een condoom gebruiken? en een spiraaltje?
  maandag 7 november 2005 @ 22:06:39 #268
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32070646
quote:
op maandag 7 november 2005 22:02 schreef wolkje het volgende:

[..]

wezentje? heb je weleens een zaadcel gezien? daar kan je met de grootste fantasie nog geen wezentje van maken hoor.

is in jouw visie de pil slikken ook moord? en een condoom gebruiken? en een spiraaltje?
als je zover doorgaat is het inderdaad misschien een potentieële moord. maar dat zou moeilijk worden want dan moeten mensen massaal niet meer het bed induiken. en schijnbaar is het moeilijk om je lusten te onderdrukken

nee, of het is een kwestie van. je bent te vruchtbaar en je bent niet in balans.

de liefde bedrijven en ejaculateren of hoe je het ook mag noemen is en blijft een vreemd iets. je bent bezig met levend iets.

ik ben niet extreem, ik laat mezelf gewoon graag gaan in het hele gebeuren.

en ondertussen zeg ik nog steeds. een spermacel is levend en kan iedere keer een mens worden maar dan wordt het hier al snel druk op deze aardbodem als ieder gezien 100 kinderen heeft.

ik heb beelden gezien waarin een spermacel zich wilt brengen tot levend wezen en echt strijd voert tot het einde van de rit. en dan kan ik me goed voorstellen dat ik die spermacel was en dat ik bezig was met strijd te voeren om te komen tot wat ik nu was. dus ik zie wel zeker een levend wezen erin jah

die spermacel was ik in het begin. die spermacel die toen sterk was, is nu nog steeds bezig met sterker worden en zo kun je het verhaal doortrekken tot het eind. dus ook bij mensen die neuken om te neuken en zomaar afstand nemen van hun geneukte eindresultaat.
pi_32070767
eh, dromenvanger, elke zaadlozing bevat miljoenen en miljoenen zaadcellen...
pi_32070792
een spermacel heeft geen bewustzijn hoor. jij neemt een strijd waar, maar die cel is echt niet bewust aan het 'strijden'.
  maandag 7 november 2005 @ 22:12:34 #271
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32070841
het is fysiek dat geweld. lichamelijk geweld. daarna komt het bewustzijn.

mind body and soul misschien? dat bij het kind eerst het lichaam komt en daarna de rest?

je moet ergens beginnen als mens zijnde.
pi_32071067
dat wordt me allemaal te spiritueel. ik hou me bij de wetenschappelijke feiten.
  maandag 7 november 2005 @ 22:27:09 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_32071364
het feit wanneer een grens tijd bereikt is aan wannee rhet leven is.. is dnek ik heel persoonlijk...
bij mijn eerste echo met 10 weken.. bewoog het de armen en beentjes al.. ik zou dan niet over mijn hart krijgen om het dan nog weg te laten halen ..

naar ts toe wellicht lees je nog wel mee.. ik wete niet hoe je die 2 weken uitbereknd hebt.. maar als je vier weken overtijd bent.. ben je in feite 8 weken ongeveer... je moet iig uitgaan van begin datum je laatste menstruatie.. misschien wist je dit al maar goed ..
succes met je beslissing.. volg je gevoel.. en niet het rationele en financiele.. daarvoor zijn wel oplossingen... sterkte saampjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_32072105
quote:
op maandag 7 november 2005 22:19 schreef lupa_solitaria het volgende:
dat wordt me allemaal te spiritueel. ik hou me bij de wetenschappelijke feiten.
een vrouw die de zaken zo helder kan zien.

om de lijn nog even door te trekken: cellen hebben geen bewustzijn. deze zijn specifiek ontworpen opgebouwd om bepaalde functies uit te voeren (het eerst de eicel bereiken), en dat is het enige wat ze doen. je kunt het vergelijken met een miniscuul robotje. een spermacel is niet anders dan alle andere cellen in je lichaam. net zo min als een eicel.

[ Bericht 2% gewijzigd door electricity op 07-11-2005 23:13:15 ]
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_32072165
ontworpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')