abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2005 @ 00:35:54 #101
91306 GF
Kingwood
pi_32009682
edit

[ Bericht 84% gewijzigd door Alicey op 06-11-2005 13:24:45 (Bagger) ]
Unspoken words were understood
pi_32010129
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:28 schreef sweetdreams het volgende:
abortus is voor hem wel bespreekbaar maar voor mij niet. ik vind gewoon dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat wij zelf gemaakt hebben.
nou, slotje dan maar? .
pi_32018770
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:36 schreef stukovich het volgende:

[..]
quote:
quote uit satanic bible
1. satan represents indulgence, instead of abstinence!
2. satan represents vital existence, instead of spiritual pipe dreams!
3. satan represents undefiled wisdom, instead of hypocritical self-deceit!
4. satan represents kindness to those who deserve it, instead of love wasted on ingrates!
5. satan represents vengeance, instead of turning the other cheek!
6. satan represents responsibility to the responsible, instead of concern for psychic
vampires!
7. satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than
those that walk on all-fours, who, because of his "divine spiritual and intellectual
development", has become the most vicious animal of all!
8. satan represents all of the so-called sins, as they all lead to physical, mental, or
emotional gratification!
9. satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all
these years!
dus? als een passage uit de bijbel noodzakelijk was geweest, omdat ts een gelovige was geweest dan zou dit topic niet eens bestaan. gezien de bijbel voor het huwelijk sex tussen twee mensen verbied.

maar laten we op de grond blijven staan, en een antwoord geven wat ts daadwerkelijk helpt inplaats van quotes uit een boek te gebruiken wat opgeschreven is duizenden jaren geleden en daarom geen antwoord bied op maatschappelijke vraagstukken van vandaag.

ts vraag jezelf af of je het kind kan geven wat het nodig heeft, niet alleen kwa liefde maar ook kwa financieen. kan je het 2 ouders geven, want je vriend kan bij je weggaan. en kan je het daardoor een stabiele thuisbasis geven, eentje waarin het kind niet van alles verweten gaat worden enkel omdat jij de keuze maakt om het te houden. is de reden om het te houden daadwerkelijk zo belangrijk dat het kind zijn geluk ondergeschikt is.
pi_32019392
quote:
hoi, ik ben 24 en ongepland zwanger. ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. een kind zat gewoon nog niet in de planning. mijn vriend is 22 en die heeft ook gezegd nog geen vader te willen worden. abortus is voor hem wel bespreekbaar maar voor mij niet. ik vind gewoon dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat wij zelf gemaakt hebben. maar ik zie het ook niet zitten dat onze relatie naar de knoppen gaat. ik kan nu wel wat goede raad gebruiken, niet alleen voor mijzelf maar ook voor mijn vriend.
waarom wil je meer meningen horen? je wilt geen abortus en je zal het kind dus houden. prima natuurlijk, maar waarom dan vragen om raad?
pi_32019542
quote:
op zaterdag 5 november 2005 20:06 schreef sweetdreams het volgende:
ik begrijp best dat voor sommige mensen abortus een goede optie zou zijn maar ik heb daar gewoon moeite mee. en trouwens als hij bij mij weggaat omdat ik het niet weg zou laten halen zou het wel een slappe zak zijn.
ik zou jou ook een slappe zak vinden als je besluit het kindje te houden terwijl je vriend niet wilt. zo'n keuze moet samen gemaakt worden en niet omdat de vrouw het zonodig wilt houden heeft de man ineens niets meer te zeggen.
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_32021118
quote:
op zaterdag 5 november 2005 20:08 schreef sweetdreams het volgende:
hij begrijpt dat ik geen abortus wil. hebben jullie nog tips voor hem?
mijn tip aan hem is overdenken of hij verder wil hiermee. vrouwen vinden mannen die weggaan als het meisje zwanger wordt altijd slappe zakken. je moet alleen heel goed begrijpen dat de vrouw de uiteindelijke beslissing heeft, en de man heeft zich daar maar naar te schikken. deels is dat logisch omdat het het lichaam van de vrouw is, aan de andere kant vind ik het egoïstisch om je eigen zin door te drukken waar de man dan vervolgens ook de rest van zijn leven aan vast zit. ik bijvoorbeeld weet dat ik nooit kinderen wil. dan ga ik niet vervolgens een kind opvoeden waar ik toch niet van ga houden, volgens mij is het dan beter voor het kind ook dat het mij niet kent.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 6 november 2005 @ 13:28:03 #107
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32021999
quote:
op zondag 6 november 2005 12:03 schreef travelwoman het volgende:

[..]

ik zou jou ook een slappe zak vinden als je besluit het kindje te houden terwijl je vriend niet wilt. zo'n keuze moet samen gemaakt worden en niet omdat de vrouw het zonodig wilt houden heeft de man ineens niets meer te zeggen.
hoezo is dat slap? heb je enig idee wat een abortus psychisch met je kan doen? andersom kun je het natuurlijk ook zeggen, haar vriendje is een slappe zak omdat hij haar wel zwanger krijgt, maar als puntje bij paaltje (no pun intended ) komt niet zijn verantwoordelijkheid wil nemen.
  zondag 6 november 2005 @ 13:29:25 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32022031
quote:
op zondag 6 november 2005 12:55 schreef w1zz het volgende:

ik bijvoorbeeld weet dat ik nooit kinderen wil.
nooit lijkt mij een groot woord. maar als dit zo is, waarom gebruik je dan geen condooms, of nog beter : laat je je steriliseren? waarom neem je het risico dat er een kind kan ontstaan?
pi_32022107
pil én condoom actually. en daar heb ik genoeg vertrouwen in om mij niet aan een sterilisatie te wagen (bovendien, als ik op mijn 23ste naar de dokter zou gaan zou hij me hartelijk uitlachen).
  zondag 6 november 2005 @ 13:35:12 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32022183
quote:
op zondag 6 november 2005 13:32 schreef w1zz het volgende:
pil én condoom actually. en daar heb ik genoeg vertrouwen in om mij niet aan een sterilisatie te wagen
dan is het dus een vrij hypothetische situatie dat je vriendin zwanger wordt.
quote:
(bovendien, als ik op mijn 23ste naar de dokter zou gaan zou hij me hartelijk uitlachen).
niet geheel onterecht denk ik.. er kan een hoop gebeuren in je leven waardoor je andere inzichten kunt krijgen..
pi_32022331
quote:
op zondag 6 november 2005 13:28 schreef alicey het volgende:

[..]

hoezo is dat slap? heb je enig idee wat een abortus psychisch met je kan doen? andersom kun je het natuurlijk ook zeggen, haar vriendje is een slappe zak omdat hij haar wel zwanger krijgt, maar als puntje bij paaltje (no pun intended ) komt niet zijn verantwoordelijkheid wil nemen.
dat wil ik best geloven dat een abortus sommige mensen psychisch kan schaden. hij maakt haar zwanger ok, maar zij heeft hier niets mee te maken? ze zijn allebei verantwoordelijk en ik denk dat de vrouw het niet alleen voor het zeggen heeft in zo'n situatie. een kind op aarde brengen terwijl de ts zei dat het voor hun beide eigenlijk nog wat te vroeg is og iets in die trend, dan is het onverantwoord.
ik persoonlijk denk dat als een van de twee er niet mee eens is dan wordt het nee; het gevolg dat de man ervandoor zou kunnen gaan ligt dan aan jezelf. hij kan dan een slappe zak zijn, maar de vrouw is een egoïst!
pi_32022453
quote:
op zondag 6 november 2005 13:35 schreef alicey het volgende:

[..]

dan is het dus een vrij hypothetische situatie dat je vriendin zwanger wordt.
ik heb dan ook nergens gezegd dat het voor mij een realistisch scenario was mijn punt is alleen dat een kind krijgen iets is van twee mensen maar dat als puntje bij paaltje komt ( ) één persoon de eindbeslissing heeft en de ander voor 't blok zet. en de ander dan óók nog een slappe zak vindt als diegene het niet met haar beslissing eens is en daar naar handelt. overigens wil ik hierbij wel aantekenen dat het ook andersom kan voorkomen (zij laat een abortus plegen terwijl hij 't kindje graag wil) en dat ik dat net zo erg vind.
  zondag 6 november 2005 @ 13:47:02 #113
64781 bonke
pipo koeie
pi_32022517
quote:
op zondag 6 november 2005 13:40 schreef travelwoman het volgende:

[..]

ik persoonlijk denk dat als een van de twee er niet mee eens is dan wordt het nee; het gevolg dat de man ervandoor zou kunnen gaan ligt dan aan jezelf. hij kan dan een slappe zak zijn, maar de vrouw is een egoïst!
owkeej, stel je nu eens voor :
wij gaan sexen, kapotje knapt, je raakt zwanger
nu wil jij het kind dolgraag houden maar ik niet
wat doe je ?
pies on joe toe
pi_32022570
quote:
op zondag 6 november 2005 13:47 schreef bonke het volgende:

[..]

owkeej, stel je nu eens voor :
wij gaan sexen, kapotje knapt, je raakt zwanger
nu wil jij het kind dolgraag houden maar ik niet
wat doe je ?
nou ik ken je niet weet je en jij wilt het niet dus zou ik een abortus laten plegen
  zondag 6 november 2005 @ 13:50:34 #115
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32022610
quote:
op zondag 6 november 2005 13:44 schreef w1zz het volgende:

[..]

ik heb dan ook nergens gezegd dat het voor mij een realistisch scenario was mijn punt is alleen dat een kind krijgen iets is van twee mensen maar dat als puntje bij paaltje komt ( ) één persoon de eindbeslissing heeft en de ander voor 't blok zet. en de ander dan óók nog een slappe zak vindt als diegene het niet met haar beslissing eens is en daar naar handelt.
ik zie tochmeer zwangerschap als een natuurlijk gevolg van onveilige sex. iets waar je zelf voor hebt gekozen, en waar je ook zelf de consequenties voor kan aanvaarden. iets wat eenvoudig te voorkomen was geweest.

wat uiteindelijk wijsheid is, is moeilijk te zeggen. de natuurlijke gang is dat er een kind geboren zal worden, en ik denk dat als een van de 2 partners die kind wil opvoeden, dat het kind dan geboren moet worden.
quote:
overigens wil ik hierbij wel aantekenen dat het ook andersom kan voorkomen (zij laat een abortus plegen terwijl hij 't kindje graag wil) en dat ik dat net zo erg vind.
eigenlijk dezelfde situatie, al ligt in de praktijk het een en ander iets anders hier..
  zondag 6 november 2005 @ 13:53:14 #116
64781 bonke
pipo koeie
pi_32022690
quote:
op zondag 6 november 2005 13:49 schreef travelwoman het volgende:

[..]

nou ik ken je niet weet je en jij wilt het niet dus zou ik een abortus laten plegen
aha, onderdanig typetje dus
pies on joe toe
pi_32022804
quote:
op zondag 6 november 2005 13:50 schreef alicey het volgende:
wat uiteindelijk wijsheid is, is moeilijk te zeggen. de natuurlijke gang is dat er een kind geboren zal worden, en ik denk dat als een van de 2 partners die kind wil opvoeden, dat het kind dan geboren moet worden.
okee, maar dan wél zonder de andere partij een slappe zak te noemen
  zondag 6 november 2005 @ 14:05:41 #118
34156 Mirage
Smile !!!
pi_32023069
jullie moeten zelf de beslissing maken.

verhaaltje van mijn kant:
toen ik samen ging wonen en wij het condoom de deur uitgooiden en ons tot de pil beperkten.
( vanaf dat moment is "natuurlijk" geen sprake meer van wisselende contacten en we waren getest), wisten we allebei waar we aan begonnen.
geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% en hij wist hoe ik over abortus dacht. geen haar op mijn hoofd.

toen ik 19 was werd ik ongepland zwanger.
opeens wilde hij mij een abortus afdwingen.
voor mij was het duidelijk. hij kon voor de geboorte verdwijnen of blijven en van het kind houden.
ik was meer dan bereid om de relatie op te geven voor het kind. (in mijn ogen was hij degene die de relatie opgaf als hij zou gaan, want de zaken waren duidelijk toen we samen gingen wonen)
het kind, "mijn/onze" verantwoordelijkheid en een wondertje in mijn ogen, zelfs als het niet gepland was.

het schopte heel mijn planning in de war. dat was best even slikken, maar ik vond het dat waard.
ik wilde nog een studie afmaken (hbo) en had nog veel meer op stapel.
het kindje is gekomen, ik heb verder gestudeerd, ik heb daarnaast gewerkt zodat ik alles kon betalen.. het was een ontzèttend drukke tijd. maar dat wondertje in de wieg had het recht op liefde en goede verzorging vond ik en dat ikzelf graag verder wilde studeren ? dat kan toch ? ik moest alleen wat harder werken voor "mijn" deel (dat verplaatst was naar 2e prio).
tegen de tijd dat het ventje 2 was had ik een een koopwoning en al. ik ging nog regelmatig uit en was gaan werken vanuit huis.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32023331
quote:
op zondag 6 november 2005 13:53 schreef bonke het volgende:

[..]

aha, onderdanig typetje dus
nee puur respect en de ander in zijn waarde laten
pi_32023460
quote:
op zaterdag 5 november 2005 20:06 schreef sweetdreams het volgende:
ik begrijp best dat voor sommige mensen abortus een goede optie zou zijn maar ik heb daar gewoon moeite mee.
ik zou het vreemder vinden als het je juist geen ene zak zou kunnen schelen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zondag 6 november 2005 @ 14:20:24 #121
64781 bonke
pipo koeie
pi_32023537
quote:
op zondag 6 november 2005 14:14 schreef travelwoman het volgende:

[..]

nee puur respect en de ander in zijn waarde laten
als jij het kind dolgraag wil hebben dan denk je aan jezelf en niet aan degene die het niet wil hebben
gevoel van eigenwaarde heet dat
pies on joe toe
pi_32023629
quote:
op zondag 6 november 2005 14:20 schreef bonke het volgende:

[..]

als jij het kind dolgraag wil hebben dan denk je aan jezelf en niet aan degene die het niet wil hebben
dan zou ik eerder aan het kindje denken en niet aan mezelf.
pi_32024728
quote:
op zondag 6 november 2005 14:20 schreef bonke het volgende:

[..]

dat is juist egoïsme... je moet juist niet aan jezelf denken maar aan het kind. dat is de grootste fout die mensen maken die graag een kind willen hebben.
pi_32025485
quote:
op zondag 6 november 2005 14:54 schreef hugoboss22 het volgende:

[..]

dat is juist egoïsme... je moet juist niet aan jezelf denken maar aan het kind. dat is de grootste fout die mensen maken die graag een kind willen hebben.
helemaal mee eens hugoboss22 !
zo zie je maar, de mensen van tegenwoordig kunnen gevoelens en verstandig denken niet combineren.
pi_32026383
quote:
op zondag 6 november 2005 14:05 schreef mirage het volgende:
jullie moeten zelf de beslissing maken.

verhaaltje van mijn kant:
(......)
petje af je moet een sterk persoon zijn om dit te kunnen. heb je veel steun gehad van familie?
pi_32026445
snap nooit wat mensen nou moeilijk doen over abortus. als je zo begaan bent met al het leven zeg je zeker ook een gebedje voor elke spermacel die je vriend z'n condoom normaal gesproken (deze x dus niet) in schiet. je zal nooit een man zien die zich verzet tegen abortus, waarom vrouwen wel? als je het moord ofzo vindt is de morning after pil net zo goed moord, of een condoom dan.. massa-moord.
  zondag 6 november 2005 @ 16:02:26 #127
64781 bonke
pipo koeie
pi_32026958
quote:
abortus is voor hem wel bespreekbaar maar voor mij niet.
waarom zijn er hier eigenlijk users die toch zeggen om maar abortus te plegen ??
pies on joe toe
pi_32028397
adoptie.
pi_32029488
quote:
op zondag 6 november 2005 16:02 schreef bonke het volgende:

[..]

waarom zijn er hier eigenlijk users die toch zeggen om maar abortus te plegen ??
omdat er niet zoiets bestaat als onbespreekbaar (imo).
pi_32029525
een kind maak je niet
  zondag 6 november 2005 @ 19:45:08 #131
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_32033769
quote:
op zondag 6 november 2005 16:02 schreef bonke het volgende:

[..]

gelukkig is dat voor haar niet bespreekbaar...we hebben het niet over een pakje boter wat je terugbrengt, omdat je het niet nodig hebt...
(vind ik dan)
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_32034254
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sc0rPi0n op 06-11-2005 21:47:06 (offtopic) ]
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_32037443
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sc0rPi0n op 06-11-2005 21:47:36 (offtopic) ]
Gewoon, omdat het kan.
  zondag 6 november 2005 @ 21:35:18 #134
78698 Gianluca
de stationshoerenhater
pi_32037616
quote:
op zondag 6 november 2005 17:22 schreef ayaxola het volgende:
een kind maak je niet
kinderen maak je, die krijg je niet
Kom niet in mn buurt je begaat een flater, in een straal van 5 kilometer schiet ik elke bitch neer
pi_32038303
het zegt veel over iemands bekrompen gedachtengang om zonder goed argument "abortus" te roepen. als je overal hoort hoeveel mensen moeite moeten doen om alleen al zwanger te worden, dan zou je ook de optie adoptie kunnen overwegen als je het echt niet ziet zitten.

dan maak je in ieder geval iemand anders blij en heeft je 'kindje' toch nog een leven.
je vertelt trouwens ook niet waarom je zwanger bent geworden. wat is er 'fout' gegaan, condoom kapot, pil vergeten? anders is het in mijn ogen (en bijna letterlijk ) eigen schuld dikke bult. in dat laatste geval kan ik echt geen medelijden met je hebben.

verder is het nog altijd een beslissing die jullie zelf moeten nemen en die je idd niet aan een internetgroep overlaat. we kennen jou en je situatie niet en kunnen ook nooit goed bepalen of jij en je vriend toezijn aan een kindje.
♥ K, N, R en F ♥
  maandag 7 november 2005 @ 06:52:22 #136
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_32047477
quote:
op zaterdag 5 november 2005 19:36 schreef stukovich het volgende:
"en doodt uw kinderen niet uit vrees voor armoede. wij zijn het die in hun behoeften en in de uwe voorzien. voorwaar, hen te doden is een grote zonde. " (hoofdstuk 17, vers 31)
whahahahahaaha

ontopic...ik vind het helemaal afhangen van jullie situatie..studeert 1 van jullie nog, of beiden? wonen jullie nog thuis, samen? vaste baan met vast contract? financiële situatie?
het blijft een afweging die jullie samen moeten maken...informeer je goed, praat er duidelijk over, en maak uiteindelijk samen de beslissing...

succes met jullie keuze..laat ons ook even weten wat het geworden is (de keuze bedoel ik dan)
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_32047944
quote:
op maandag 7 november 2005 06:52 schreef deecruise het volgende:

[..]

ontopic...ik vind het helemaal afhangen van jullie situatie..studeert 1 van jullie nog, of beiden? wonen jullie nog thuis, samen? vaste baan met vast contract? financiële situatie?
ff terug lezen ! ze hebben een huis en vast werk.
pi_32047983
als voor ts abortus onbespreekbaar is snap ik niet dat ze hier nog een topic over opent. beter gaat ze met haar vriend praten en naar de huisarts. want daar moet je ook naartoe als je het wilt houden. wordt alvast besproken afspraken te maken in het ziekenhuis voor echo's enz.
pi_32048032
quote:
op maandag 7 november 2005 08:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
als voor ts abortus onbespreekbaar is snap ik niet dat ze hier nog een topic over opent. beter gaat ze met haar vriend praten en naar de huisarts. want daar moet je ook naartoe als je het wilt houden. wordt alvast besproken afspraken te maken in het ziekenhuis voor echo's enz.
ze wou het gewoon even anoniem kwijt....mag toch !
misschien is het ook "makkelijker" een beslissing te nemen als je alles even op een rijtje hebt gezet.
met negatieve reacties help je niemand hoor.
pi_32048065
quote:
op maandag 7 november 2005 08:32 schreef smittend het volgende:

[..]

ze wou het gewoon even anoniem kwijt....mag toch !
misschien is het ook "makkelijker" een beslissing te nemen als je alles even op een rijtje hebt gezet.
met negatieve reacties help je niemand hoor.
hoe kom je erbij dat dit een negatieve reactie is?
pi_32048214
quote:
op zondag 6 november 2005 13:29 schreef alicey het volgende:
nooit lijkt mij een groot woord. maar als dit zo is, waarom gebruik je dan geen condooms, of nog beter : laat je je steriliseren? waarom neem je het risico dat er een kind kan ontstaan?
sterilisatie is minder veilig dan de pil! je kunt nog steeds zwanger worden als je gesteriliseerd bent en de kans erop is groter dan bij de pil.
  maandag 7 november 2005 @ 08:52:10 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048221
quote:
op maandag 7 november 2005 08:51 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

sterilisatie is minder veilig dan de pil! je kunt nog steeds zwanger worden als je gesteriliseerd bent en de kans erop is groter dan bij de pil.
als een man zich laat steriliseren wordt de zaadbuis afgesneden. de kans dat hij dan iemand bevrucht lijkt mij nihil.
pi_32048249
quote:
op zondag 6 november 2005 13:28 schreef alicey het volgende:
heb je enig idee wat een abortus psychisch met je kan doen?
tja, dat hangt er maar van af hoe je ertegenaan kijkt natuurlijk. ts is vier weken zwanger. dat is dus inderdaad een klompje cellen en geen 'baby'. ik kan me persoonlijk helemaal niet voorstellen dat ik bij ongewenste zwangerschap (en in mijn geval zou het altijd ongewenst zijn aangezien ik geen kinderen wil) 'getraumatiseerd' zou worden door een abortus. in de eerste paar weken stelt een abortus (zuigcurettage) weinig voor. maar als jij er van overtuigd bent dat je 'je baby vermoordt', tja, dan liggen de trauma's wel op de loer ja.
pi_32048270
denk dat ze het dan wel moet doen vóórdat ze het hartje heeft horen kloppen.
wat _rally_ zegt, want als je dat hebt gehoord, dan acht ik de kans groot dat je het laat zitten.
♥ K, N, R en F ♥
pi_32048297
quote:
op zondag 6 november 2005 21:54 schreef sc0rpi0n het volgende:
het zegt veel over iemands bekrompen gedachtengang om zonder goed argument "abortus" te roepen. als je overal hoort hoeveel mensen moeite moeten doen om alleen al zwanger te worden, dan zou je ook de optie adoptie kunnen overwegen als je het echt niet ziet zitten.

dan maak je in ieder geval iemand anders blij en heeft je 'kindje' toch nog een leven.
je vertelt trouwens ook niet waarom je zwanger bent geworden. wat is er 'fout' gegaan, condoom kapot, pil vergeten? anders is het in mijn ogen (en bijna letterlijk ) eigen schuld dikke bult. in dat laatste geval kan ik echt geen medelijden met je hebben.
ik ga echt niet negen maanden zwanger lopen zijn om een volslagen onbekende 'blij te maken'. dat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen is reuzejammer voor ze, maar daar ben ik niet verantwoordelijk voor. en om eerlijk te zijn vind ik het type mensen dat van mening is dat het leven niets meer waard is als er geen kinderen komen vrij triest... zulke ouders zou ik zo'n kind niet eens willen aan doen, want dat soort mensen verwacht dat hun kinderen verantwoordelijk zijn voor hun levensvervulling en hun geluk. daar ben je als kind ook mooi klaar mee.

en nee, ik beweer niet dat alle ongewenst kinderlozen zo zijn.
  maandag 7 november 2005 @ 08:58:11 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048301
quote:
op maandag 7 november 2005 08:53 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

tja, dat hangt er maar van af hoe je ertegenaan kijkt natuurlijk. ts is vier weken zwanger. dat is dus inderdaad een klompje cellen en geen 'baby'. ik kan me persoonlijk helemaal niet voorstellen dat ik bij ongewenste zwangerschap (en in mijn geval zou het altijd ongewenst zijn aangezien ik geen kinderen wil) 'getraumatiseerd' zou worden door een abortus. in de eerste paar weken stelt een abortus (zuigcurettage) weinig voor. maar als jij er van overtuigd bent dat je 'je baby vermoordt', tja, dan liggen de trauma's wel op de loer ja.
een verschil is wel dat jij weet dat je nooit kinderen wilt, en ik bij ts de indruk heb dat ze dat wel wil, maar dat ze het nu geen geschikt moment vindt. dat lijkt mij een heel andere situatie. verder gaat het er niet zo zeer om wat ik vind, maar om wat ts vindt. ik kan mezelf in ieder geval prima voorstellen dat een abortus om de reden dat een kind niet gelegen komt tot psychische problemen kan leiden op het moment dat de situatie is dat het wel gelegen zou zijn. natuurlijk is dit ook beredeneerd vanuit mijn eigen gevoel, en in die zin net zo min objectief als jouw redenatie..
pi_32048304
quote:
op maandag 7 november 2005 08:52 schreef alicey het volgende:
als een man zich laat steriliseren wordt de zaadbuis afgesneden. de kans dat hij dan iemand bevrucht lijkt mij nihil.
sterlisatie bij de man is idd veiliger. maar ik kan moeilijk elke volgende partner gaan vragen zich te steriliseren.
  maandag 7 november 2005 @ 09:00:15 #148
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048320
quote:
op maandag 7 november 2005 08:58 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

sterlisatie bij de man is idd veiliger. maar ik kan moeilijk elke volgende partner gaan vragen zich te steriliseren.
degene die dat postte was een man, dus vandaar. ik denk dat je inderdaad weinig kans maakt als je het iedere partner gaat vragen.
pi_32048324
quote:
op maandag 7 november 2005 08:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

hoe kom je erbij dat dit een negatieve reactie is?
ik vind het jammer dat er meerdere mensen zijn die commentaar hebben op waarom ze een topic opent. er worden veel onzinnigere topics geopend. dat is het enige wat ik negatief vind..was niet persoonlijk bedoeld voor jou..sorry..
pi_32048336
quote:
op maandag 7 november 2005 08:58 schreef alicey het volgende:
een verschil is wel dat jij weet dat je nooit kinderen wilt, en ik bij ts de indruk heb dat ze dat wel wil, maar dat ze het nu geen geschikt moment vindt. dat lijkt mij een heel andere situatie. verder gaat het er niet zo zeer om wat ik vind, maar om wat ts vindt. ik kan mezelf in ieder geval prima voorstellen dat een abortus om de reden dat een kind niet gelegen komt tot psychische problemen kan leiden op het moment dat de situatie is dat het wel gelegen zou zijn. natuurlijk is dit ook beredeneerd vanuit mijn eigen gevoel, en in die zin net zo min objectief als jouw redenatie..
ik dacht dat we nu meer 'in het algemeen' aan het spreken waren, gezien het feit dat ts 'm gepeerd is. maar natuurlijk is het een totaal andere situatie wanneer je uiteindelijk (en mss niet eens over heel lange tijd) wel kinderen wilt. maar dan nog is de vraag hoe je abortus an sich ziet, nogal van belang. als je je realiseert dat een embryo van vier weken allesbehalve een 'baby' is, dan lijkt het me toch een stuk makkelijker.
pi_32048360
zeg voordat we met sterlisatie gaan schermen, zou ts toch volgende keer beter kunnen vrijen mét condoom en gewoon op tijd de pil slikken. de kans dat ze dan zwanger zou worden is nihil.

beetje eigen risico vind ik het.
♥ K, N, R en F ♥
pi_32048363
als vrouw zit je natuurlijk ook nog met het probleem dat artsen niet zo happig zijn op sterilisatie als je een 'nullipara' en onder de 35 bent...

magoed, ik vind persoonlijk bij een wat langere relatie pil en condoom niet echt een optie. maar ik ben ook niet zo bang voor een abortus, dus mocht ik een keer zwanger raken, dan is dat wat mij betreft zo opgelost.
pi_32048369
quote:
op maandag 7 november 2005 09:03 schreef sc0rpi0n het volgende:
zeg voordat we met sterlisatie gaan schermen, zou ts toch volgende keer beter kunnen vrijen mét condoom en gewoon op tijd de pil slikken. de kans dat ze dan zwanger zou worden is nihil.

beetje eigen risico vind ik het.
jij gaat jarenlang met condoom neuken? ik dus niet. en ik vind het ook niet nodig, want ik zie abortus niet als een groot kwaad ofzo.
  maandag 7 november 2005 @ 09:04:43 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048372
quote:
op maandag 7 november 2005 09:01 schreef lupa_solitaria het volgende:

als je je realiseert dat een embryo van vier weken allesbehalve een 'baby' is, dan lijkt het me toch een stuk makkelijker.
de vraag is of je gevoel datzelfde zegt. bij een zwangerschap verandert ook je hormoonhuishouding, waardoor je je toch anders zult voelen, en ook moederlijke gevoelens zult ontwikkelen, ondanks het feit dat datgene wat er is niet veel meer is dan een klompje cellen.
  maandag 7 november 2005 @ 09:05:35 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048387
quote:
op maandag 7 november 2005 09:03 schreef lupa_solitaria het volgende:

maar ik ben ook niet zo bang voor een abortus, dus mocht ik een keer zwanger raken, dan is dat wat mij betreft zo opgelost.
ook lichamelijk schijnt een abortus niet echt prettig te zijn.
pi_32048410
quote:
op maandag 7 november 2005 09:05 schreef alicey het volgende:
in de eerste paar weken stelt het niet zoveel voor (zuigcurettage). beetje stevige kramp tijdens het zuigen, even uitrusten, weer naar huis en (voor mijn gevoel) je hebt je vrijheid terug.

soms zou ik willen dat ik een man was.
pi_32048429
quote:
op maandag 7 november 2005 09:04 schreef alicey het volgende:
de vraag is of je gevoel datzelfde zegt. bij een zwangerschap verandert ook je hormoonhuishouding, waardoor je je toch anders zult voelen, en ook moederlijke gevoelens zult ontwikkelen, ondanks het feit dat datgene wat er is niet veel meer is dan een klompje cellen.
als je dat weet, kun je daar wellicht bovenuit stijgen en een rationeel besluit nemen.
  maandag 7 november 2005 @ 09:10:51 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048452
quote:
op maandag 7 november 2005 09:09 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

als je dat weet, kun je daar wellicht bovenuit stijgen en een rationeel besluit nemen.
ik vraag me dat af. rationaliteit is vanaf afstand, terwijl emoties die vrijkomen in dat geval toch 'gebonden' zijn. die emoties ervaar je echt, terwijl die rationaliteit slechts uit gedachten bestaat die los van jezelf staan...
  maandag 7 november 2005 @ 09:11:57 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048467
quote:
op maandag 7 november 2005 09:07 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

in de eerste paar weken stelt het niet zoveel voor (zuigcurettage). beetje stevige kramp tijdens het zuigen, even uitrusten, weer naar huis en (voor mijn gevoel) je hebt je vrijheid terug.
hoe eerder hoe beter wel, ja..
quote:
soms zou ik willen dat ik een man was.
zoiets is mogelijk hoor.
pi_32048496
quote:
op maandag 7 november 2005 09:10 schreef alicey het volgende:
ik vraag me dat af. rationaliteit is vanaf afstand, terwijl emoties die vrijkomen in dat geval toch 'gebonden' zijn. die emoties ervaar je echt, terwijl die rationaliteit slechts uit gedachten bestaat die los van jezelf staan...
jij neemt nooit een besluit 'van een afstand'? je doet nooit iets wat je gevoel eigenlijk niet wil maar wat toch moet gebeuren omdat het verstandiger is?

kijk, ik ben nog nooit zwanger geweest (goddank), dus in die zin weet ik niet hoe ik zou reageren. ik weet niet hoezeer die gevoelens al in de eerste paar weken de kop opsteken. maar het hebben van kinderen is iets wat ik zo verschrikkelijk niet wil, dat ik me maar moeilijk kan voorstellen dat ik me in zo'n geval door sentimenten zou laten leiden. het zou (in mijn idee) mijn hele leven verkloten.
pi_32048504
quote:
op maandag 7 november 2005 09:11 schreef alicey het volgende:
zoiets is mogelijk hoor.
het gaat me dan vooral om het feit dat je dan niet zwanger kunt raken. ik heb weinig last van penisnijd verder.
  maandag 7 november 2005 @ 09:19:46 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048592
quote:
op maandag 7 november 2005 09:13 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

jij neemt nooit een besluit 'van een afstand'? je doet nooit iets wat je gevoel eigenlijk niet wil maar wat toch moet gebeuren omdat het verstandiger is?
vaak genoeg, maar of ik dat in dit geval ook zou doen weet ik niet. in dit geval zou het iets zijn wat mij persoonlijk aangaat en aan blijft gaan. in die gevallen ben ik doorgaans juist niet rationeel, hoewel ik vaak wel naderhand een rationele inslag kan vinden om mijn gedrag te legitimeren, maar dat is weer iets anders.
quote:
kijk, ik ben nog nooit zwanger geweest (goddank), dus in die zin weet ik niet hoe ik zou reageren. ik weet niet hoezeer die gevoelens al in de eerste paar weken de kop opsteken.
ik ben zelf ook nooit zwanger geweest, maar ik weet wel uit ervaring dat hormonen hele gekke dingen kunnen doen met hoe je dingen ervaart.
quote:
maar het hebben van kinderen is iets wat ik zo verschrikkelijk niet wil, dat ik me maar moeilijk kan voorstellen dat ik me in zo'n geval door sentimenten zou laten leiden. het zou (in mijn idee) mijn hele leven verkloten.
bij jou is dat denk ik heel sterk aanwezig, dus de kans is groot dat je zou laten aborteren. het ligt naar mijn mening ook niet in jouw persoonlijkheid om een "moeder" te zijn. aan de andere kant kan het bij een zwangerschap allemaal in een keer omslaan, dus echt 100% zeker weten doe je het nooit..
  maandag 7 november 2005 @ 09:20:15 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048598
quote:
op maandag 7 november 2005 09:14 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

het gaat me dan vooral om het feit dat je dan niet zwanger kunt raken. ik heb weinig last van penisnijd verder.
een man kan wel iemand zwanger maken, en vervolgens opdraaien voor de gevolgen.. dus of dat nou zo heel erg veel uitmaakt..
pi_32048632
quote:
op maandag 7 november 2005 09:20 schreef alicey het volgende:
een man kan wel iemand zwanger maken, en vervolgens opdraaien voor de gevolgen.. dus of dat nou zo heel erg veel uitmaakt..
ik zou dan ook het liefst een homoseksuele man zijn.

en ik zou bijna zeggen dat je dan ook geen last hebt van een partner die nooit zin heeft, maar die stelling is inmiddels achterhaald.
  maandag 7 november 2005 @ 09:23:30 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048658
quote:
op maandag 7 november 2005 09:22 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

ik zou dan ook het liefst een homoseksuele man zijn.
en dan zeker verliefd worden op doffy?
quote:
en ik zou bijna zeggen dat je dan ook geen last hebt van een partner die nooit zin heeft, maar die stelling is inmiddels achterhaald.
ja.
pi_32048665
quote:
op maandag 7 november 2005 09:19 schreef alicey het volgende:
ik ben zelf ook nooit zwanger geweest, maar ik weet wel uit ervaring dat hormonen hele gekke dingen kunnen doen met hoe je dingen ervaart.
dat is waar.
quote:
bij jou is dat denk ik heel sterk aanwezig, dus de kans is groot dat je zou laten aborteren. het ligt naar mijn mening ook niet in jouw persoonlijkheid om een "moeder" te zijn. aan de andere kant kan het bij een zwangerschap allemaal in een keer omslaan, dus echt 100% zeker weten doe je het nooit..
en dat is ook waar. maar op de momenten dat ik heb gedacht dat ik misschien wel zwanger was (tweemaal voorgekomen) waren de vervolgstappen voor mij overduidelijk. maar zeker weten doe je dingen nooit inderdaad, al geldt dat voor alles.
pi_32048668
quote:
op maandag 7 november 2005 09:23 schreef alicey het volgende:
en dan zeker verliefd worden op doffy?
dat was ik al.
  maandag 7 november 2005 @ 09:25:26 #168
66825 Reya
Fier Wallon
pi_32048685
quote:
op maandag 7 november 2005 09:09 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

dat lijkt me praktisch onmogelijk bij een dergelijk besluit
  maandag 7 november 2005 @ 09:25:35 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32048688
quote:
op maandag 7 november 2005 09:23 schreef lupa_solitaria het volgende:

en dat is ook waar. maar op de momenten dat ik heb gedacht dat ik misschien wel zwanger was (tweemaal voorgekomen) waren de vervolgstappen voor mij overduidelijk.
was je toen ook zwanger? waarom dacht je dat je zwanger was, voelde je je anders, of was het omdat menstruatie uitbleef?
quote:
maar zeker weten doe je dingen nooit inderdaad, al geldt dat voor alles.
het is inderdaad een dooddoener.
pi_32048725
quote:
op maandag 7 november 2005 09:25 schreef alicey het volgende:
was je toen ook zwanger? waarom dacht je dat je zwanger was, voelde je je anders, of was het omdat menstruatie uitbleef?
menstruatie bleef uit idd. eenmaal een zwangerschapstest gedaan omdat het echt lang uitbleef.
pi_32048741
quote:
op maandag 7 november 2005 09:25 schreef reya het volgende:
dat lijkt me praktisch onmogelijk bij een dergelijk besluit
je kunt in elk geval proberen te zorgen dat je je besluit niet alleen maar op basis van sentimenten neemt.

volgens mij scheelt het als je de beslissing al hebt genomen voordat de situatie zich voordoet.
  maandag 7 november 2005 @ 09:47:33 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32049057
quote:
op maandag 7 november 2005 09:28 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

je kunt in elk geval proberen te zorgen dat je je besluit niet alleen maar op basis van sentimenten neemt.
dat ben ik zeker met je eens. maar ik denk dat die sentimenten niet onbelangrijk zijn.
quote:
volgens mij scheelt het als je de beslissing al hebt genomen voordat de situatie zich voordoet.
het is dan wel een beslissing die genomen is zonder kennis te hebben van optredende emoties en gevoelens. kan dat dan nog wel een overwogen beslissing worden genoemd?
pi_32049179
quote:
op maandag 7 november 2005 09:47 schreef alicey het volgende:
dat ben ik zeker met je eens. maar ik denk dat die sentimenten niet onbelangrijk zijn.
dat zijn ze ook niet, ze spelen altijd wel mee. maar ik denk dat een beslissing altijd makkelijker is als je een bepaalde mogelijke situatie al eens in je hoofd hebt afgespeeld en als je de voors en tegens al eens (hoe hypothetisch ook) hebt afgewogen.
quote:
het is dan wel een beslissing die genomen is zonder kennis te hebben van optredende emoties en gevoelens. kan dat dan nog wel een overwogen beslissing worden genoemd?
in mijn ogen juist wel, omdat ik het idee heb dat sentimenten vaak vals zijn en dus een beslissing kunnen 'vervuilen'. een adhoc-beslissing die puur genomen is op basis van een sterke emotie van dat moment, is lang niet altijd een goede beslissing...
pi_32049200
magoed, weet je wat het ook is, voor bijna elke vrouw geldt waarschijnlijk dat je zo'n kind echt niet meer kwijt wilt als het er eenmaal is. en dat je dus bijna nooit kunt zeggen dat het een verkeerde beslissing was om het kind te krijgen. al denk ik dat er ook best mensen zijn die er spijt van hebben dat ze ooit kinderen hebben gekregen. maar dat is een enorm taboe.
  maandag 7 november 2005 @ 09:58:24 #175
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32049256
quote:
op maandag 7 november 2005 09:53 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

dat zijn ze ook niet, ze spelen altijd wel mee. maar ik denk dat een beslissing altijd makkelijker is als je een bepaalde mogelijke situatie al eens in je hoofd hebt afgespeeld en als je de voors en tegens al eens (hoe hypothetisch ook) hebt afgewogen.
dat ben ik met je eens. het scheelt als je in ieder geval weet waar het over gaat.
quote:
in mijn ogen juist wel, omdat ik het idee heb dat sentimenten vaak vals zijn en dus een beslissing kunnen 'vervuilen'. een adhoc-beslissing die puur genomen is op basis van een sterke emotie van dat moment, is lang niet altijd een goede beslissing...
dat is dan weer het andere uiterste, wat imo ook niet goed is. ik denk zelf niet dat sentimenten vals hoeven te zijn. rationaliteit is iets wat niet uniek is. zelfs een apparaat is volledig rationeel te maken. uiteindelijk bepalen sentimenten voor een groot deel wie en wat je bent, en ik denk dat daar tegenin gaan soms serieuze problemen kan geven. wanneer wel en niet is iets waar je zelfkennis voor nodig hebt, want ik denk niet dat daar een formule voor te geven is..
  maandag 7 november 2005 @ 10:00:46 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32049293
quote:
op maandag 7 november 2005 09:55 schreef lupa_solitaria het volgende:
magoed, weet je wat het ook is, voor bijna elke vrouw geldt waarschijnlijk dat je zo'n kind echt niet meer kwijt wilt als het er eenmaal is. en dat je dus bijna nooit kunt zeggen dat het een verkeerde beslissing was om het kind te krijgen.
ik denk dat dat inderdaad wel waar is.. met je eigen kinderen heb je denk ik toch wel een bepaalde band en uitwisseling van liefde die je alleen met je eigen kinderen kunt hebben.. iets wat je naderhand niet meer wilt missen.
quote:
al denk ik dat er ook best mensen zijn die er spijt van hebben dat ze ooit kinderen hebben gekregen. maar dat is een enorm taboe.
dat geloof ik ook zeker. al is het maar omdat sommige kinderen nooit volwassen worden, en altijd problemen blijven opleveren. hoewel dat vaak komt doordat de moeders in kwestie hun kind nooit een schop onder de hol hebben gegeven, maar ook dat is weer een andere kwestie.
pi_32049316
ik denk ook niet dat sentimenten per definitie vals zijn, maar ze zijn het regelmatig wel. dan kun je nog discussieren over de vraag of een sentiment ooit vals is omdat het gewoon wordt veroorzaakt door stofjes in je lijf enzo. hoe ik het dan min of meer zie: stel, je raakt zwanger en je krijgt allerlei gevoelens door de hormonen die door je lijf razen. ergens is het dan alsof je onder invloed van drugs bent en dan kun je dus geen rationele beslissing meer nemen. magoed, dan nog kun je spijt krijgen als je verstand weer terug is. alleen denk ik wel dat die spijt vaak ook gebaseerd is op sentimenten en meestal niet op rationele argumenten.

ik en mijn worsteling tussen gevoel en verstand altijd. ik vind rationele besluiten 'beter', maar ik neem vaak genoeg niet-rationele besluiten.
  maandag 7 november 2005 @ 10:09:20 #178
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32049441
quote:
op maandag 7 november 2005 10:02 schreef lupa_solitaria het volgende:
ik denk ook niet dat sentimenten per definitie vals zijn, maar ze zijn het regelmatig wel. dan kun je nog discussieren over de vraag of een sentiment ooit vals is omdat het gewoon wordt veroorzaakt door stofjes in je lijf enzo.
je doelt waarschijnlijk op gevoelens die later verdwijnen..
quote:
hoe ik het dan min of meer zie: stel, je raakt zwanger en je krijgt allerlei gevoelens door de hormonen die door je lijf razen. ergens is het dan alsof je onder invloed van drugs bent en dan kun je dus geen rationele beslissing meer nemen. magoed, dan nog kun je spijt krijgen als je verstand weer terug is. alleen denk ik wel dat die spijt vaak ook gebaseerd is op sentimenten en meestal niet op rationele argumenten.
sowieso gaat het hier om levensloop, en een leven maak je niet met harde feiten, maar ook juist door een stukje onverwachte gebeurtenissen, dingen die anders lopen. spijt heb ik eigenlijk ook weinig, en zeker rationeel gezien niet, omdat als iets anders was gelopen, alles anders was gelopen, en het zowel goede als slechte ervaringen had gescheeld.. met kinderen denk ik net zo. ik denk als je ze eenmaal hebt, dat je er mee kunt leven.
quote:
ik en mijn worsteling tussen gevoel en verstand altijd. ik vind rationele besluiten 'beter', maar ik neem vaak genoeg niet-rationele besluiten.
ik heb dat zelf ook.. het meest erge is ook nog dat ik vaak mood swings heb, en het ene moment ergens volkomen rationeel tegen aan kan kijken, en een paar uur later weer puur emotioneel.

dat de rationale inslag altijd beter is wil ik in ieder geval niet zeggen. een rationele inslag die tegen emotie ingaat, krijg je vroeger of later op je bordje terug..
pi_32049542
ik ga je niet zeggen wat je moet doen, is je eigen keuze, die kan niemand anders voor jullie maken.. wel wil ik zeggen: denk de gevolgen van beide situaties goed over, zowel bij abortus als wanneer je het kind zou krijgen en kies met je hersens en zo weinig mogelijk met je hart..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  maandag 7 november 2005 @ 10:26:15 #180
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32049748
ik ben geen voorstander van abortus. maar in een situatie die zo slecht kan uitpakken dat het kind totaal geen kans heeft op een goed leven dan zou ik zeggen, hou het kind niet. abortus klinkt als, ik ben onvoorzichtig geweest en kom niet uit voor mijn verantwoordelijkheden. tis ook de makkelijkste oplossing. hoewel het misschien van de andere kant de moeilijkste oplossing kan zijn. verantwoordelijkheid nemen ook in de zin van, ik heb sex gehad en de kans was sowieso al aanwezig op een kind.

heb je het idee dat je het kind een mooie toekomst kan bieden en heb je ook maar 10 procent het idee dat je het kind wilt houden, dan zou ik zeggen, probeer het en wees een goede moeder.

weet je nu al dat het een mislukking gaat worden die opvoeding en zeg je van, ik heb er totaal geen zin in. dan zou abortus wel aan de orde kunnen komen.

dan kun je als laatste nog altijd het kind baren en afstaan ter adoptie. maar of dat mogelijkheden biedt weet ik niet en of dat vaak wordt toegepast weet ik niet en of het mag weet ik ook niet. dan heb je tenminste niet het idee dat je iets levends vermoord hebt.

moeilijk

sterkte ermee!!!!

verstand volgen lijkt me inderdaad het beste, afwegen en afwegen. wikken en wegen en de knoop doorhakken.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 7 november 2005 @ 10:31:00 #181
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32049860
quote:
op maandag 7 november 2005 09:05 schreef alicey het volgende:

[..]

stelt niks voor hoor. een overtijdbehandeling iig.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_32050123
quote:
op maandag 7 november 2005 10:26 schreef dromenvanger het volgende:
abortus klinkt als, ik ben onvoorzichtig geweest en kom niet uit voor mijn verantwoordelijkheden.
ben je 'onvoorzichtig' als je elke dag keurig de pil slikt maar toch zwanger blijkt te zijn? en zo nog duizend mogelijke situaties waarin mensen wel 'voorzichtig' zijn, maar toch voor verrassingen komen te staan.
quote:
tis ook de makkelijkste oplossing.
is er iets mis met 'makkelijkste oplossingen'?
quote:
dan heb je tenminste niet het idee dat je iets levends vermoord hebt.
alsof iedereen die een abortus heeft ondergaan 'het idee heeft dat ze iets levends vermoord heeft'. heb jij ook elke avond het idee dat je iets levends vermoord hebt als je een biefstuk eet? een volwassen koe is een stuk 'levender' en zeker bewuster dan een embryo van een paar weken.
pi_32050175
quote:
op maandag 7 november 2005 10:26 schreef dromenvanger het volgende:
idan kun je als laatste nog altijd het kind baren en afstaan ter adoptie. maar of dat mogelijkheden biedt weet ik niet en of dat vaak wordt toegepast weet ik niet en of het mag weet ik ook niet. dan heb je tenminste niet het idee dat je iets levends vermoord hebt.
adoptie mag altijd, maar er worden in nederland maar 40 tot 60 baby's per jaar afgestaan. heel weinig dus.

kan ik me ook wel voorstellen. ik weet nu dat ik niet voor een kind kan zorgen, maar ook dat ik sowieso de zwangerschap niet aan zou kunnen. je krijgt toch, buiten een dikke buik, waarschijnlijk een hoop kwaaltjes. die kan ik op dit moment niet echt kwijt in mijn leven, en ik heb ook geen zin om die kwaaltjes te krijgen voor een kindje dat ik toch niet houd. daarnaast houd je dan helemaal van die vragen als "wat als ik...", meer nog dan bij abortus denk ik. wellicht ook de hoop dat je je kindje ooit terug krijgt, als je spijt krijgt van de beslissing oid. en wat doe je je kind er mee aan? er zijn een hoop geadopteerde kinderen die daar op latere leeftijd moeite mee krijgen.
pi_32050237
leuk voor die gozer.

"hey, frits, ik ben zwanger, maar haal je maar niets in je hoofd want ik hou het kindje. je kunt kiezen, my way or the highway".
pi_32050275
quote:
op maandag 7 november 2005 10:48 schreef roellio het volgende:
leuk voor die gozer.

"hey, frits, ik ben zwanger, maar haal je maar niets in je hoofd want ik hou het kindje. je kunt kiezen, my way or the highway".
dat is nu eenmaal het 'privilege' van de zwangere vrouw. maar hij kan vertrekken.
pi_32050277
quote:
leuk voor die gozer.

ja nou! wat moet je dan doen? ik zou het ook echt niet weten hoor..
  maandag 7 november 2005 @ 10:53:41 #187
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32050363
quote:
op maandag 7 november 2005 10:42 schreef lupa_solitaria het volgende:

alsof iedereen die een abortus heeft ondergaan 'het idee heeft dat ze iets levends vermoord heeft'. heb jij ook elke avond het idee dat je iets levends vermoord hebt als je een biefstuk eet? een volwassen koe is een stuk 'levender' en zeker bewuster dan een embryo van een paar weken.
toch, een kind kan zich ontwikkelen tot een of ander talent. kan van alles zijn. maar dan nog is opvoeding van belang. schort de opvoeding en is er geen liefde te bekennen in de opvoeding dan groeit het kind toch op voor galg en rat waarschijnlijk. of is dat niet zo? ik bedoel, opvoeding is toch de basis. als je het kind het leven niet echt gunt, dan zal hij zichzelf het leven ook niet snel gunnen en krijg je weer te maken met problemen op latere leeftijd.

ik wilde ook al zeggen een embryo is weinig levends, maar in de toekomst groeit die embryo uit tot een mooi iets. wat voor zichzelf kan denken, met bewustzijn en ziel en alles erop en eraan. dus in principe is het wel moord, maar geen echte moord als je gaat zorgen dat het kind een crimineel of psychopaat gaat worden of chronisch depressief zonder uitzicht op gelukkige tijden. ( af en toe overdrijf ik wel eens om te accentueren)

een koe vergelijk ik niet snel met een mens. een koe is van een heel ander ras. hoewel een koe vast en zeker ook enig mate van bewustzijn zal hebben.
pi_32050377
quote:
leuk voor die gozer.

tja, als je dat van tevoren al aan hebt gegeven dan weet "frits" waar hij aan toe is en neemt hij zelf bewust het risico, of hij kan kiezen voor condooms als extraatje. dan vind ik daar niks op tegen.

maar over het algemeen, als je dit van tevoren niet besproken hebt, dan vind ik dat de stem van man en vrouw even zwaar wegen en dat je daar samen een oplossing voor moet vinden. lukt dat niet, dan is uiteindelijk de vrouw degene met het laatste woord, omdat het haar lichaam is. maar in eerste instantie ben ik voor eerlijke en open communicatie.
pi_32050399
quote:
op maandag 7 november 2005 10:49 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

dat is nu eenmaal het 'privilege' van de zwangere vrouw. maar hij kan vertrekken.
tsja... je omdraaien en vertrekken is dan ook weer zoiets.

ik vind dat je als man aardig het zaadje bent! ik zou er niet enorm op aandringen maar absoluut vóór abortus zijn. ik ben namelijk van mening dat het niet alleen de vraag is of je zélf het kindje wil, maar ook of je het kindje een stabiele veilige omgeving kan bieden om in op te groeien.

meestal is er sprake van thuiswonend, studies etc. dan laat je de rest van je leven èn dat van je kindje toch niet verprutsen door zoiets
pi_32050454
quote:
op maandag 7 november 2005 10:55 schreef roellio het volgende:
tsja... je omdraaien en vertrekken is dan ook weer zoiets.
ik zou het dus wel doen. ik zou niet willen opdraaien voor een kind dat ik niet wil. als zij dat kind dan zo nodig wil, dan zoekt ze het maar lekker zelf uit.
quote:
meestal is er sprake van thuiswonend, studies etc. dan laat je de rest van je leven èn dat van je kindje toch niet verprutsen door zoiets
da's ook mijn idee, maar ja, als je morele / gevoelsmatige bezwaren tegen abortus an sich hebt...
pi_32050470
quote:
op maandag 7 november 2005 10:53 schreef dromenvanger het volgende:
toch, een kind kan zich ontwikkelen tot een of ander talent. kan van alles zijn. maar dan nog is opvoeding van belang. schort de opvoeding en is er geen liefde te bekennen in de opvoeding dan groeit het kind toch op voor galg en rat waarschijnlijk. of is dat niet zo? ik bedoel, opvoeding is toch de basis. als je het kind het leven niet echt gunt, dan zal hij zichzelf het leven ook niet snel gunnen en krijg je weer te maken met problemen op latere leeftijd.

ik wilde ook al zeggen een embryo is weinig levends, maar in de toekomst groeit die embryo uit tot een mooi iets. wat voor zichzelf kan denken, met bewustzijn en ziel en alles erop en eraan.
wat je dood maakt is een potentieel mens, dat klopt ja. echter, er kan zoveel gebeuren. je kunt nog een miskraam krijgen, of het gaat dood bij de geboorte, dat weet je niet. je weet alleen dat er op dat moment een klompje sneldelende cellen in je baarmoeder zit zonder bewustzijn, dat ooit een mens zouden kunnen vormen.

en wat voor een mens dat wordt is natuurlijk nog maar de vraag, voor het zelfde geld wordt het een seriemoordenaar... tja...

en idd, opvoeding is de basis. als je ongepland zwanger raakt heb je god zij dank keuzemogelijkheden in nederland. je hoeft gelukkig dat kind niet te houden en het te haten, je mag het weg laten halen. want er zijn genoeg meiden en vrouwen die hun ongewenste kind vol liefde kunnen opvoeden, maar dat zijn wel degenen die in tweede instantie alsnog bewust voor dat kind hebben gekozen. kun je er niet vol voor kiezen, doe het dan alsjeblieft niet. liever een abortus dan levenslange (psychische) mishandeling. want ik vind een liefdeloze of liefdesarme opvoeding veel erger dan een abortus, persoonlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door innovative op 07-11-2005 11:09:56 ]
  maandag 7 november 2005 @ 10:58:31 #192
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32050483
quote:
op maandag 7 november 2005 10:45 schreef innovative het volgende:

[..]

adoptie mag altijd, maar er worden in nederland maar 40 tot 60 baby's per jaar afgestaan. heel weinig dus.

kan ik me ook wel voorstellen. ik weet nu dat ik niet voor een kind kan zorgen, maar ook dat ik sowieso de zwangerschap niet aan zou kunnen. je krijgt toch, buiten een dikke buik, waarschijnlijk een hoop kwaaltjes. die kan ik op dit moment niet echt kwijt in mijn leven, en ik heb ook geen zin om die kwaaltjes te krijgen voor een kindje dat ik toch niet houd. daarnaast houd je dan helemaal van die vragen als "wat als ik...", meer nog dan bij abortus denk ik. wellicht ook de hoop dat je je kindje ooit terug krijgt, als je spijt krijgt van de beslissing oid. en wat doe je je kind er mee aan? er zijn een hoop geadopteerde kinderen die daar op latere leeftijd moeite mee krijgen.
klopt.

pfff ben blij dat ik niet in de situatie zit van dit stelletje ik zou dus echt geen zin hebben in zulke kopzorgen. en het is een kwestie van leven en dood ook. en zulke beslissingen blijven moeilijk denk ik.

ook al is het maar een klein organisme nog. sommigen hebben al last als ze een vlieg kapot slaan.
  maandag 7 november 2005 @ 11:01:30 #193
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32050554
quote:
op maandag 7 november 2005 10:58 schreef innovative het volgende:

want ik vind een liefdeloze of liefdesarme opvoeding veel erger dan een abortus, persoonlijk.
inderdaad en dan gaat het kind zijn moeder haten zoals in ciske de rat en krijg je pas echt problemen

maar ik denk dat op deze manier dus de probleem-jongeren ontstaan. doordat ze niet echt gewenst zijn geweest op een bepaalde manier. logisch ook, ze hebben niet voldoende aandacht gehad en gaan op een andere manier aandacht vragen door destructief bezig te zijn zonder verantwoordelijkheid. bij teveel aandacht in de opvoeding krijg je ook problemen. het is de balans weer.

dus zo'n abortus kun je dan weer zien als een investering in de toekomst als je er geen zin in hebt. maar dat is wederom overdreven gebracht
pi_32050560
quote:
op maandag 7 november 2005 10:58 schreef innovative het volgende:
wat je dood maakt is een potentieel mens, dat klopt ja. echter, er kan zoveel gebeuren. je kunt nog een miskraam krijgen, of het gaat dood bij de geboorte, dat weet je niet. je weet alleen dat er op dat moment een klompje sneldelende cellen in je baarmoeder zitten zonder bewustzijn, die ooit een mens zouden kunnen vormen.

en wat voor een mens dat wordt is natuurlijk nog maar de vraag, voor het zelfde geld wordt het een seriemoordenaar... tja...

en idd, opvoeding is de basis. als je ongepland zwanger raakt heb je god zij dank keuzemogelijkheden in nederland. je hoeft gelukkig dat kind niet te houden en het te haten, je mag het weg laten halen. want er zijn genoeg meiden en vrouwen die hun ongewenste kind vol liefde kunnen opvoeden, maar dat zijn wel degenen die in tweede instantie alsnog bewust voor dat kind hebben gekozen. kun je er niet vol voor kiezen, doe het dan alsjeblieft niet. liever een abortus dan levenslange (psychische) mishandeling. want ik vind een liefdeloze of liefdesarme opvoeding veel erger dan een abortus, persoonlijk.
mooi gezegd.
pi_32050594
quote:
op maandag 7 november 2005 11:01 schreef dromenvanger het volgende:

inderdaad en dan gaat het kind zijn moeder haten zoals in ciske de rat en krijg je pas echt problemen
pi_32050617
quote:
op maandag 7 november 2005 10:53 schreef dromenvanger het volgende:
een koe vergelijk ik niet snel met een mens. een koe is van een heel ander ras. hoewel een koe vast en zeker ook enig mate van bewustzijn zal hebben.
een embryo is wmb geen mens. pas op het moment dat er bewustzijn bij komt kijken, begint het op een leven wezen te lijken. de eerste weken van een zwangerschap heeft een embryo geen bewustzijn en dus is het in mijn ogen 'minder' dan een koe, want die kent wel angst, genegenheid, pijn etc.
  maandag 7 november 2005 @ 11:06:31 #197
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32050693
quote:
op maandag 7 november 2005 11:03 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

een embryo is wmb geen mens. pas op het moment dat er bewustzijn bij komt kijken, begint het op een leven wezen te lijken. de eerste weken van een zwangerschap heeft een embryo geen bewustzijn en dus is het in mijn ogen 'minder' dan een koe, want die kent wel angst, genegenheid, pijn etc.
rationeel gezien geef ik je hierin gelijk. wanneer het in je eigen buik groeit is het echter heel anders denk ik..
pi_32050738
quote:
op maandag 7 november 2005 11:06 schreef alicey het volgende:
rationeel gezien geef ik je hierin gelijk. wanneer het in je eigen buik groeit is het echter heel anders denk ik..
dat weet ik niet. op de momenten dat ik dacht zwanger te zijn, was het enige wat ik kon denken: "weg ermee, en zo snel mogelijk".
pi_32050749
maar toen waren die verdomde hormonen er tuuk niet aangezien ik niet werkelijk zwanger was.
  maandag 7 november 2005 @ 11:08:48 #200
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32050752
quote:
op maandag 7 november 2005 11:03 schreef lupa_solitaria het volgende:

[..]

okey, het is een potentieel mens

het is wel mooi de snelste spermacel geweest die de race gewonnen heeft en alsnog verliest wegens diskwalificatie of iets dergelijks geen beloning tot leven, maar straf staat op zijn inspanning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')