abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31995871
-edit: je kan te ver gaan-

[ Bericht 95% gewijzigd door kLowJow op 06-11-2005 00:50:31 ]
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 17:53:15 #102
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_31995976
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:06 schreef SCH het volgende:
Maar een goed verhaal van die Franse socioloog, hij raakt de kern van de problematiek.

Helaas zijn er mensen aan de macht die dat niet durven inzien, voor ons land geldt het zelfde. Al die repressie en stoere taal leidt op den duur slechts tot polarisatie.
Sorry maar wat de oorzaken zijn ziet iedereen wel. Slechte sociale omstandigheden gecombineerd met een wij-zij verhaal, gebaseerd op religie en afkomst. De vraag is: hoe los je het op?
In ieder geval niet door begrip te tonen voor geweld.
Keihard aanpakken dat rapalje.
Het soort begrip wat jij toont pakt volkomen averrechts uit; kijk maar de uitermate repressieve VS van Reagan en UK van Thatcher. Gevolg is nu dat allochtonen nergens succesvoller zijn dan in die 2 westerse landen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_31995977
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:50 schreef Midasdewolf het volgende:
-edit: verwijderde reactie-
Het hadden zo mijn woorden kunnen zijn. Alleen had ik er dan ff bij vermeld "op enkele uitzonderingen na".
Anders krijg je weer mensen over je heen die je alles over een kam vinden scheren.

[ Bericht 47% gewijzigd door kLowJow op 06-11-2005 00:50:51 ]
pi_31996320
Wat een kutzooi is het daar zeg. Ministers blijven trouwens hameren op eerst de rust terug, daarna de rest. Dat is een beter standpunt dan we hier in Nederland nog al vaak innemen.
pi_31996348
quote:
Ik geef het nog 5 tot 10 jaar en in heel multicultureel Europa slaat de vlam in de pan.
Ik heb ergens in 1998 gezegd in mijn klas dat het binnen 10 jaar fout zou gaan. Dus dat kan nog altijd. Met een dreiging dichtbij, Parijs is maar 4 uur rijden vanuit hier, is het een kwestie van wachten als er niet snel iets gedaan wordt.
pi_31996377
Crisisoverleg na negende nacht van rellen
quote:
De Franse premier De Villepin heeft zaterdag met ministers en een islamitische leider crisisoverleg gehouden in verband met de aanhoudende ongeregeldheden in Parijs en andere Franse steden. Het gaat om de ergste oproer in tien jaar, die zich als een olievlek over het land verspreidt.
pi_31996382
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:18 schreef McCarthy het volgende:
De Zwitsers hadden het dus allemaal wat beter begrepen. ITT tot nl (domme lulletjes) en fr (stellen teleur) hebben zij hun gastarbeiders wel gewoon teruggestuurd naar land van herkomst. Bij ons zijn ze aan de uitkering en in de crimi gegaan waarna alles met de mantel der liefde is bedekt.
De Zwitsers hadden een hard en duidelijk beleid ; geen werk, geen verblijf.
Dus ontslagen ~ uitzeting.
pi_31996402
Ze willen een excuses voor de traangasgranaat in de moskee. Vervolgens steken ze een hele Synagoge in de fik .
pi_31996408
Crisis talks on French riots
[quote]French Prime Minister Dominique de Villepin meets with community leaders as authorities seek ways to halt more than a week of violence. Friday was the ninth straight night of rioting that has spread to mostly immigrant communities frustrated by poverty, high unemployment and what they say is discrimination in French society.[/url]

pi_31996418
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:53 schreef BretsiG het volgende:

[..]

Het hadden zo mijn woorden kunnen zijn. Alleen had ik er dan ff bij vermeld "op enkele uitzonderingen na".
Anders krijg je weer mensen over je heen die je alles over een kam vinden scheren.
Was die belangrijke zin verdomd vergeten. Ik denk er altijd aan om hem erbij te zetten, maar was hem deze keer vergeten. Je kent in ieder geval de mensen op forums, maar gelukkig hebben we daar ook uitzonderingen bij
Het is moediger te zeggen wat je wil, dan te zeggen wat anderen van je willen horen.
pi_31996451
'De sleutel tot de oplossing ligt in arrestaties' zegt minister Sarkozy

dat is tenminste krachtige taal, daar kunnen we in Nederland nog wat van leren. hier gaan we theedrinken met de moeders van de kwajongens, en vragen we of ze het alstublieft niet meer willen doen
pi_31996461
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:06 schreef pberends het volgende:
Ze willen een excuses voor de traangasgranaat in de moskee. Vervolgens steken ze een hele Synagoge in de fik .
Ze willen er andere groepen bij betrekken. Hopelijk lukt dat niet.
pi_31996478
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:07 schreef schanuleke het volgende:

dat is tenminste krachtige taal, daar kunnen we in Nederland nog wat van leren. hier gaan we theedrinken met de moeders van de kwajongens, en vragen we of ze het alstublieft niet meer willen doen
Precies. Alleen hadden ze het leger al 8 dagen geleden al in moeten zetten. Dat blijft maar duren, en op deze manier wordt het echt niet minder natuurlijk.
  zaterdag 5 november 2005 @ 18:09:10 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31996516
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 17:53 schreef klez het volgende:

Het soort begrip wat jij toont pakt volkomen averrechts uit; kijk maar de uitermate repressieve VS van Reagan en UK van Thatcher. Gevolg is nu dat allochtonen nergens succesvoller zijn dan in die 2 westerse landen.
Klopt helemaal, maar dat wil hij niet weten.
Mvr Thatcher heeft gezorgt dat Allochtonen ook werk konden vinden en ze een kans kregen zich te bewijzen. Niet dat de UK een paradijs is, verre van dat, maar er is werk en de sociale verschillen zijn veel meer sociale klasse verschillen dan dat ze etnisch gerelateerd zijn als je het vergelijkt met Frankrijk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 18:11:30 #115
45206 Pietverdriet
pi_31996586
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:06 schreef pberends het volgende:
Waarmee de rellende jongeren geen enkele lobby meer hebben in de politiek, nu alleen nog isoleren van hun eigen achtergrond dan heb je ze volledig geisoleerd en kan je ze aanpakken.
  zaterdag 5 november 2005 @ 18:23:18 #116
38433 snijder
snijderdotcom
pi_31996927
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:07 schreef schanuleke het volgende:

Juist de arrogante houding van Sarkozy die de jongeren nog bozer maakt.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_31996977
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:23 schreef snijder het volgende:

[..]

Die laat niet over zich heen lopen. Eerst waren er de rellen, daarna kwam Sarkozy pas met z'n opmerking. 2 volgt op 1. Eerst rust in de tent, dan pas verder kijken wat te doen. Groot gelijk heeft ie.
pi_31996978
interessante audiostream op het NOSjournaal

http://www.nos.nl/nosjour(...)5_rellen_parijs.html

"we vinden het geweld normaal, dat is onze manier om ons uit te drukken" zegt de jongere

weten we ook weer wat voor vlees we in de pan hebben
pi_31997005
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:23 schreef snijder het volgende:

[..]

dat is echt softe onzin. die Sarkozy moet juist arrogant zijn, gezag uitstralen. hij is hier de minister, niet dat tuig.
pi_31997013
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:25 schreef schanuleke het volgende:
interessante audiostream op het NOSjournaal

http://www.nos.nl/nosjour(...)5_rellen_parijs.html

"we vinden het geweld normaal, dat is onze manier om ons uit te drukken" zegt de jongere

weten we ook weer wat voor vlees we in de pan hebben
Lieten ze gisteren zien met die journaliste van de NOS met die krullen. Die mocht wel filmen, maar zonder licht, zodat ze onherkenbaar blijven. Toch best heftig vond ik dat.
  zaterdag 5 november 2005 @ 18:30:56 #121
38433 snijder
snijderdotcom
pi_31997141
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:26 schreef schanuleke het volgende:

[..]

dat is echt softe onzin. die Sarkozy moet juist arrogant zijn, gezag uitstralen. hij is hier de minister, niet dat tuig.
Lees dit artikel maar eens: http://www.liberation.fr/page.php?Article=336245
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_31997167
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:30 schreef snijder het volgende:

[..]

Ik zou het graag willen lezen, maar mijn Frans stamt uit 1995, en ben ik dus allang weer vergeten
pi_31997194
Er waren al eerder in Frankrijk rellen maar heeft nog nooit zo lang geduurt dan nu. De jeugd heeft van de macht geproeft en dat lijkt ze wel te bevallen. Eindelijk eens die broodnodige spanning die ze zo missen in hun luie bestaan. Nu kunnen ze met chantage alles gedaan krijgen wat ze maar willen en onderhandelingen zijn dan ook in volle gang. Als wij twee auto's van moslims zouden verbranden zou het land te klein zijn en betstempelt worden als racist, maar hoe moeten we dit noemen? Is daar al een woord voor zodat als het straks hier gebeurt ik ook in de slachtofferrol ga, maar dan moet ik eerst weten hoe we ons dan moeten noemen en in welk hokje k me kan verschuilen.

Ze krijgen geen kansen word vaak gezegt, maar hoe komt het dan dat Polen hier wel werk kunnen vinden? Het zijn harde werkers en meestal vakmensen, zou dat de reden zijn dat ze zo geliefd zijn bij werkgevers? Dus als de allochtoon voor twee gaat werken en zijn mentaliteit gaat veranderen is er nog hoop. Het klinkt oneerlijk om hun voor twee te laten werken, maar ze zetten zo wel het beeld dat ze willen. Of zit ik fout?
Maar ook op deze regel zijn er uitzonderingen want er zijn zeker wel hardwerkende allochtonen die vor twee werken. Alleen ik ken ze niet persoonlijk, maar dat ze er zijn lijkt me zeker waar
pi_31997210
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:30 schreef snijder het volgende:

[..]

dat die jongeren dat zeggen, wil nog niet zeggen dat ze gelijk hebben.

u pleit hier eigenlijk voor anarchie, het recht van de sterktste. snapt u dat?
  zaterdag 5 november 2005 @ 18:36:17 #125
45206 Pietverdriet
pi_31997290
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 18:31 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ik zou het graag willen lezen, maar mijn Frans stamt uit 1995, en ben ik dus allang weer vergeten
Paar voorbibsberbers die in een interview zeggen, Ehj Respect man, hij moet excuus maken en zeggen dat hij sorry is, of gewoon wieberen man
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')