Dit dusquote:Op zaterdag 5 november 2005 07:49 schreef peaceman het volgende:
o.a. Jannes, GEWOON Jan Smit en Fransje Bauer.
Natuurlijk luistert die kleine ook k3 en ernst bobbie en de rest, maar daarom is het beslist geen zonde om andere muziek te draaien waar hij/zij bij is. Je mist totaal de strekking van het topic.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:11 schreef placebeau het volgende:
aan die leeftijd moeten ze K3 luisteren. Je geeft toch ook geen pralines aan een kind van zes jaar, op dat moment ziojn de gewone snoepen nog het lekkerst.
nee hoor, maar ik vind die beïnvloeding niet zo nodig.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:14 schreef peaceman het volgende:
[..]
Natuurlijk luistert die kleine ook k3 en ernst bobbie en de rest, maar daarom is het beslist geen zonde om andere muziek te draaien waar hij/zij bij is. Je mist totaal de strekking van het topic.
Je doet net alsof ik die kleine op een stoel vastbind en hem verplicht er naar te luisteren... het gaat echt wel wat spelenderwijs dan dat. Maar het feit dat hij nu zelf die DVD op wil zetten is een gevolg daarvan. En dus is het wel beinvloeding van hem door het draaien van die muziek. Zo zal dit ook gaan bij die kleine van jou.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:17 schreef placebeau het volgende:
[..]
nee hoor, maar ik vind die beïnvloeding niet zo nodig.
Op muzikaal vlak moet mijn kleine zelf zijn weg vinden, al kan ik niet ontkennen dat ik me vereerd zou voelen als hij op puberleeftijd platen van me zou beginnen lenen.
Onze oudste (5 1/2 jaar) roept altijd van achterin de auto dat hij de muziek graag op "23"(het hardste niveau van de radio) mag. Dan praat ik wel over muziek van Tool en A Perfect Circle (dit is geen grap). Vraag je, wanneer de radio op een zender staat met top 40-muziek, of hij dit mooi vindt, dan is het antwoord ontkennend.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:17 schreef placebeau het volgende:
[..]
nee hoor, maar ik vind die beïnvloeding niet zo nodig.
Op muzikaal vlak moet mijn kleine zelf zijn weg vinden, al kan ik niet ontkennen dat ik me vereerd zou voelen als hij op puberleeftijd platen van me zou beginnen lenen.
dat bedoelde ik niet hoorquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:27 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je doet net alsof ik die kleine op een stoel vastbind en hem verplicht er naar te luisteren... het gaat echt wel wat spelenderwijs dan dat. Maar het feit dat hij nu zelf die DVD op wil zetten is een gevolg daarvan. En dus is het wel beinvloeding van hem door het draaien van die muziek. Zo zal dit ook gaan bij die kleine van jou.
Dat hij zelf zijn weg gaat vinden is een logisch gevolg van opgroeien, maar de basis kan wel liggen in de kinderjaren waarbij dus de smaak van de ouders invloed heeft. Dat hij over 10 jaar nog steeds van Frans Bauer enzo houdt, kan me niet zoveel schelen. Wel dat hij alleen van dat soort muziek zou houden.
dat hoop ik dan ook maar, dat mijn dochter niet naar rap en r&b gaat luisteren. want daar krijgt ze ons dan wel mee op de kast denk ik. ach we zien tegen die tijd wel. tegen die tijd is er misschien nog tenenkrommendere muziek.quote:Op zondag 6 november 2005 15:47 schreef the_legend_killer het volgende:
Zorgen dat het mijn huis niet inkomt.
Ik vind het ook niet eens muzieken dan kijken wat voor soort jeugd erachter aanloopt.
Gewoon triest.
Ja worden ze nieuwsgierig naar iets dat verboden isquote:Op zondag 6 november 2005 15:51 schreef methodmich het volgende:
Ik vrees alleen dat als jij straks kinderen hebt die een jaar of 15, 16 zijn, ze niet zullen schromen ook muziek te kopen die van pa TLK niet mag hoor.
Ach, dat is slechts een fase.quote:Op zondag 6 november 2005 15:57 schreef _Yapser_ het volgende:
@voetbalheld: Je kan ze het zelf laten bepalen idd. Maar kijk eens wat het merendeel van het vmbo goed vind en naar gedraagd, vind je dat dan nog?
Bestaat er ook muziek die niet met instrumenten gemaakt is dan?quote:Op zondag 6 november 2005 15:50 schreef _Yapser_ het volgende:
echte met instrumenten gemaakte muziek![]()
Mee oneens. Als kind luisterde ik zelf naar andere muziek als mijn ouders, maar als wij in de auto zaten naar mijn opa en oma (ritjes van 2,5 uur) draaiden mijn ouders bandjes met o.a. abba, the beatles, stones, animals, simon & garfunkel, boudewijn de groot, dire straits, queen, police enzovoort. Dit heeft zeker wel invloed gehad op mijn latere muzieksmaak.quote:Op zondag 6 november 2005 20:53 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Ontopic: Volgens mij kun je een kind van drie beter naar K3 laten luisteren, dan naar laten we zeggen Kraftwerk. Als kind luisterde ik naar de K3's van mijn tijd, op de basisschool naar alles wat in was (top40 dus), toen nog een poos uitsluitend naar 'house' etc. geluisterd, en toch is het nog goed gekomen wat betreft muziek (althans dat vind ik zelf). Conclusie: smaak ontwikkel je zelf, en daar kunnen je ouders misschien af en toe bij helpen, maar over het algemeen niet.
waar staat dat?quote:Op zondag 6 november 2005 20:41 schreef rockstah het volgende:
Dit topic is erg lachwekkend voor mij om te lezen als puber zijnde. Hoe komt het toch dat zelfs volwassenen niet kunnen accepteren dat smaken verschillen.
Ik beschouw een computer of synthesizer in dit geva niett als echt instrument zoals een drum, fluit, gitaar, etc.quote:Op zondag 6 november 2005 20:53 schreef spacemangraig het volgende:
Bestaat er ook muziek die niet met instrumenten gemaakt is dan?
Tuurlijk verschillen smaken. Daar is niks aan te accepteren. dat IS gewoon zo.quote:Op zondag 6 november 2005 20:41 schreef rockstah het volgende:
Dit topic is erg lachwekkend voor mij om te lezen als puber zijnde. Hoe komt het toch dat zelfs volwassenen niet kunnen accepteren dat smaken verschillen.
2e keer: Waar staat dat?quote:Op zondag 6 november 2005 22:38 schreef rockstah het volgende:
Mensen hier zijn als de dood voor top 40 muziek en vinden hun eigen muziek beter en hun kind moet dat dan ook maar vinden. Wat een onzin.
ik vraag me ook wel eens af hoe popmuziek over een jaar of 15 klinkt.quote:Op zondag 6 november 2005 22:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
tegen de tijd dat mijn kinderen uberhaupt kunnen luisteren is de popmuziek zoveel meer verziekt dan nu dat ik mijn muziek wel door hun strot moet duwen.
Ehm....ik zie het niet hoor.... Vind het een voorbarige conclusie die gebaseerd is op slecht lezen.quote:
eerder andersom, zonder alternative geen top40!!!quote:Op zondag 6 november 2005 22:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
maar goed, zonder top40 muziek geen alternative of whatever.
mag ookquote:Op zondag 6 november 2005 23:30 schreef rheingold het volgende:
[..]
eerder andersom, zonder alternative geen top40!!!
quote:Op maandag 7 november 2005 07:55 schreef cafca het volgende:
Ik probeer mijn kinderen in ieder geval de liefde voor muziek mee te geven, die smaak komt vanzelf wel (of niet).
Ik merk bij mijn oudste (5) dat ze echt wel een eigen smaak begint te ontwikkelen, en naast K3 en chipz, ook (delen van) mijn muziekcollectie kan waarderen
ik kreeg laatst wel op een verontwaardigd toontje te horen dat het niet helemaal eerlijk was dat wij als ouders véééél meer CD's hadden dan de kinderen![]()
Ik vind persoonlijk niet dat je k3 en doe maar kan vergelijken. toch wel een andere leeftijdscategorie.quote:Op maandag 7 november 2005 12:30 schreef rheingold het volgende:
ik was vroeger helemaal gek van doe maar, en nog steeds eigenlijk wel. 4us is een klassieker wat mij betreft. in mijn tijd had je wel muziek voor kinderen. maar verder dan kinderen voorrrrr kinderen en kinderkoor de leidse sleuteltjes kom ik niet. wat dat betreft is er wel iets veranderd. en ik vraag me af of kinderen die nu naar k3 luisteren daar later met nostalgische gevoelens naar terugluisteren. of dat ze er niet meer naar kunnen luisteren omdat ze er achter komen dat die muziek gemaakt word om het geld uit de zakken van hun ouders te kloppen. want dat is een beetje het gevoel wat me bekruipt bij al die kinderpop van tegenwoordig. ik snap zowiezo niet waarom bij elke leeftijdscategorie een soort van doelgroeppop gemaakt word. emoties zijn toch ook niet leeftijdsgebonden.
nou, vooral tegen het einde was doe maar erg populair onder kinderen van dezelfde leeftijd die nu bijv k3 luisteren. sterker nog, dat is een van de redenen geweest waarom de band toen gestopt is. het boek, 'doe maar het virus' probeert het hele verhaal te vertellen, eigenlijk best triest hoe dat is gegaan. ik denk dat mede door het succes van doe maar in die leeftijdscategorie en het daarna ontbreken van een passende vervangende act, er zoiets als kleuterpop is ontstaan. handelaren zien het geld zitten natuurlijk. let wel, doe maar was muzikaal inhoudelijk helemaal niet bedoeld voor die leeftijdscategorie maar om onduidelijke redenen werden ze wel populair in dat marktsegment. dus doe maar is muzikaal zeker niet te vergelijk met k3. doe maar is een echte band met het muzikale en maatschappelijke hart op de juiste plaats. Ze schreven hun muziek en teksten zelf en konden daar, zo blijkt nu, hele rake dingen mee zeggen die ik als kind nooit begreep. k3 is slechts een product van studio 100, gericht op kinderen en hun belevingswereld (verwoord door slimme zakenmensen).quote:Op maandag 7 november 2005 12:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk niet dat je k3 en doe maar kan vergelijken. toch wel een andere leeftijdscategorie.
emoties zijn idd niet leeftijdsgebonden. emoties op grond van teksten wel denk ik.
Welke leeftijd spreken we eigenlijk over?quote:Op maandag 7 november 2005 13:45 schreef rheingold het volgende:
[..]
nou, vooral tegen het einde was doe maar erg populair onder kinderen van dezelfde leeftijd die nu bijv k3 luisteren. sterker nog, dat is een van de redenen geweest waarom de band toen gestopt is. het boek, 'doe maar het virus' probeert het hele verhaal te vertellen, eigenlijk best triest hoe dat is gegaan. ik denk dat mede door het succes van doe maar in die leeftijdscategorie en het daarna ontbreken van een passende vervangende act, er zoiets als kleuterpop is ontstaan. handelaren zien het geld zitten natuurlijk. let wel, doe maar was muzikaal inhoudelijk helemaal niet bedoeld voor die leeftijdscategorie maar om onduidelijke redenen werden ze wel populair in dat marktsegment. dus doe maar is muzikaal zeker niet te vergelijk met k3. doe maar is een echte band met het muzikale en maatschappelijke hart op de juiste plaats. Ze schreven hun muziek en teksten zelf en konden daar, zo blijkt nu, hele rake dingen mee zeggen die ik als kind nooit begreep. k3 is slechts een product van studio 100, gericht op kinderen en hun belevingswereld (verwoord door slimme zakenmensen).
Daar heb je wel gelijk in, maar staat een beetje los van het emotie-verhaal..quote:en idd emoties op grond van teksten zijn wel degelijk leeftijdsgebonden. aan de andere kant; vraag maar eens aan de gemiddelde nederlander waar engelstalige hits over gaan. ik denk dat we ons kunnen verbazen over het feit hoe weinig mensen daadwerkelijk weten wat er allemaal gezongen word in de hits die uit onze radio's komen.
tja welke leeftijd. van 3 tot 8 ofzo. daarna word k3 misschien toch wel erg kinderachtig voor de belevingswereld van kinderen. maar gelukkig hebben we dan chipz om het stokje over te nemen. (dat laatste is een geintje maar ik kan me er zo iets bij voorstellenquote:Op maandag 7 november 2005 13:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Welke leeftijd spreken we eigenlijk over?
Overigens zitten er in de liedjes van K3 ook wel opvoedkundige dingen. K3 is misschien wel het minst slechte wat je je zou kunnen wensen als ouder.
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar staat een beetje los van het emotie-verhaal..
Maar 3-jarigen waren toch geen doe maar fans?quote:Op maandag 7 november 2005 14:09 schreef rheingold het volgende:
[..]
tja welke leeftijd. van 3 tot 8 ofzo. daarna word k3 misschien toch wel erg kinderachtig voor de belevingswereld van kinderen. maar gelukkig hebben we dan chipz om het stokje over te nemen. (dat laatste is een geintje maar ik kan me er zo iets bij voorstellen)
Da's idd wel triest. Nooit geweten dat het zo erg geworden was.quote:Op maandag 7 november 2005 14:22 schreef rheingold het volgende:
op het laatst?? echt wel. niet massaal, maar wel degelijk in beeld. kinderen achterop bij moeders met een doe maar sjaaltje om. ja hoor,. waarom denk je dat die band gestopt is. die voelden zich halve pedofielen door wat ze soms zagen op straat en in de zalen waar ze speelden.
(check het boek, "doe maar - het virus" maar eens. ik heb het bij de bieb vandaan. volgens mij is het door tom engelshoven geschreven.)
dat durf ik tegen te spreken. mijn dochter werd toen ze voor het eerst ging praten fan van autobahn van kraftwerk. waarschijnlijk vanwege het stotterige fa fa fa in de tekst. dus ik vertel tegen haar dat dit nummer autobahn heet. vervolgens vraagt ze zo af en toe of ik autobahn wil draaien. en bij de eerste klanken begint ze allemaal zelfverzonnen danspasjes uit te voeren. op een gegeven moment heb ik een hele andere plaat van kraftwerk aanstaan en kijkt ze me vervolgens aan en vraagt:"autobahn??". dus ik zeg ja, begint ze weer zo te dansen in de kamer. toen heb ik maar gezegt dat de band die dit speelt kraftwerk is. en dat heeft ze ook goed onthouden. mijn dochter is nu twee en een half en dit is al een jaartje aan de gang. is hier sprake van smaak of iets anders?? ik vind het wel erg grappig in ieder geval.quote:Op maandag 7 november 2005 15:44 schreef dVTB het volgende:
Een kind van 4 is echt veel te jong om muziek meegegeven te krijgen. Een kind heeft op die leeftijd beslist nog geen muzikale smaak ontwikkeld. Afgezien van typische kindermuziek als K3, gaan kinderen doorgaans pas een muzieksmaak ontwikkelen zo gauw ze tiener zijn.
Smaak is een kwestie van ontwikkeling (zonder een waardeoordeel aan het woord smaak te geven). Nu vindt ze dit leuk. Later zal ze andere dingen, al dan niet onder invloed van anderen, leuk vinden.quote:Op maandag 7 november 2005 15:57 schreef rheingold het volgende:
[..]
dat durf ik tegen te spreken. mijn dochter werd toen ze voor het eerst ging praten fan van autobahn van kraftwerk. waarschijnlijk vanwege het stotterige fa fa fa in de tekst. dus ik vertel tegen haar dat dit nummer autobahn heet. vervolgens vraagt ze zo af en toe of ik autobahn wil draaien. en bij de eerste klanken begint ze allemaal zelfverzonnen danspasjes uit te voeren. op een gegeven moment heb ik een hele andere plaat van kraftwerk aanstaan en kijkt ze me vervolgens aan en vraagt:"autobahn??". dus ik zeg ja, begint ze weer zo te dansen in de kamer. toen heb ik maar gezegt dat de band die dit speelt kraftwerk is. en dat heeft ze ook goed onthouden. mijn dochter is nu twee en een half en dit is al een jaartje aan de gang. is hier sprake van smaak of iets anders?? ik vind het wel erg grappig in ieder geval.
Want?quote:Op maandag 7 november 2005 16:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Moet nu denken aan die reclame van een verzekeringsmaatschappij waarin een jochie wordt volgepropt met klassieke muziek. Hij gaat zelfs naar een speciale school. En later komt ie aankakken met zijn rockvrienden. Zijn arme ouders () zien hun investering in duigen vallen.
we zullen zien. ik dring ik niks op, ze moet van mij niet naar kraftwerk luisteren, ze mag luisteren naar, maar moet ze niks hebben van k3 en aanverwanten. alles bij ons in huis draait om muziek zelfs opa is drummer. er zijn muziek instrumenten aanwezig waar ze vreselijke herrie mee maakt en waar ze graag mee zeult. persoonlijk denk ik dat dat met die top40 muzieksmaak wel mee gaat vallen. en als ze het wel leuk gaat vinden in 2014 dan vind ik dat ook prima. en nogmaals, ik dring niks op, ik ben zelf continue met muziek bezig. en dat geeft natuurlijk een heel andere invloed dan mensen die thuis een paar cdtjes hebben en zelf qua smaak niet meer te bieden hebben dan wat radiozenders en de top40 en voorgekauwde kleuterpop, wat ook weer niet uitmaakt want niet iedereen is hetzelfde. en wie weet zet ze zich over een paar wel volledig af tegen papa en mama. dat zien we dan wel weer en ook dan steunen we haar in haar ontwikkeling etc etc.quote:Op maandag 7 november 2005 16:18 schreef dVTB het volgende:
Met alle respect, Rheingold, maar je dochtertje gaat in de toekomst een eigen muzikale smaak ontwikkelen. Het kan best zijn dat ze Autobahn altijd een leuk nummer blijft vinden, maar ik denk niet dat ze alles van Kraftwerk zal gaan verzamelen. Net als ieder ander kind zal ze gevoelig worden voor hitparade-muziek, de K3's en Chipz's van 2014, zeg maar. Weer wat later zal ze echt een eigen smaak vinden, schat ik zo in....
Precies: het gaat allemaal spelenderwijs!quote:Op maandag 7 november 2005 16:53 schreef rheingold het volgende:
[..]
we zullen zien. ik dring ik niks op, ze moet van mij niet naar kraftwerk luisteren, ze mag luisteren naar, maar moet ze niks hebben van k3 en aanverwanten. alles bij ons in huis draait om muziek zelfs opa is drummer. er zijn muziek instrumenten aanwezig waar ze vreselijke herrie mee maakt en waar ze graag mee zeult. persoonlijk denk ik dat dat met die top40 muzieksmaak wel mee gaat vallen. en als ze het wel leuk gaat vinden in 2014 dan vind ik dat ook prima. en nogmaals, ik dring niks op, ik ben zelf continue met muziek bezig. en dat geeft natuurlijk een heel andere invloed dan mensen die thuis een paar cdtjes hebben en zelf qua smaak niet meer te bieden hebben dan wat radiozenders en de top40 en voorgekauwde kleuterpop, wat ook weer niet uitmaakt want niet iedereen is hetzelfde. en wie weet zet ze zich over een paar wel volledig af tegen papa en mama. dat zien we dan wel weer en ook dan steunen we haar in haar ontwikkeling etc etc.
kraftwerk verhaal was ook niet meer dan een geinige anekdote.
Was ook best geinig hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik denk alleen dat je dochter op den duur een eigen smaak zal ontwikkelen. En als je kijkt naar wat kinderen en jonge tieners doorgaans leuk vinden, is dat toch vaak de voorgekouwde hitparadepop, Zie TV-uitzendingen op Nickelodeon enzo. Zie eigen Newzy-hitparade van de Telegraaf... Pas rond de puberteit gaan ze echt een muzikale smaak ontwikkelen, *als* ze al interesse in muziek hebben.quote:Op maandag 7 november 2005 16:53 schreef rheingold het volgende:
[..]
we zullen zien. ik dring ik niks op, ze moet van mij niet naar kraftwerk luisteren, ze mag luisteren naar, maar moet ze niks hebben van k3 en aanverwanten. alles bij ons in huis draait om muziek zelfs opa is drummer. er zijn muziek instrumenten aanwezig waar ze vreselijke herrie mee maakt en waar ze graag mee zeult. persoonlijk denk ik dat dat met die top40 muzieksmaak wel mee gaat vallen. en als ze het wel leuk gaat vinden in 2014 dan vind ik dat ook prima. en nogmaals, ik dring niks op, ik ben zelf continue met muziek bezig. en dat geeft natuurlijk een heel andere invloed dan mensen die thuis een paar cdtjes hebben en zelf qua smaak niet meer te bieden hebben dan wat radiozenders en de top40 en voorgekauwde kleuterpop, wat ook weer niet uitmaakt want niet iedereen is hetzelfde. en wie weet zet ze zich over een paar wel volledig af tegen papa en mama. dat zien we dan wel weer en ook dan steunen we haar in haar ontwikkeling etc etc.
kraftwerk verhaal was ook niet meer dan een geinige anekdote.
Wat niet wegneemt dat je van de smaak van je ouders ook wel wat meekrijgt. Ook als die muziek voor de pubertijd gedraaid wordt. Het best kan je dit bij jezelf nagaan of het zo is. Bij mij in elk geval wel en velen met mij denk ik.quote:Op maandag 7 november 2005 17:04 schreef dVTB het volgende:
[..]
Was ook best geinig hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik denk alleen dat je dochter op den duur een eigen smaak zal ontwikkelen. En als je kijkt naar wat kinderen en jonge tieners doorgaans leuk vinden, is dat toch vaak de voorgekouwde hitparadepop, Zie TV-uitzendingen op Nickelodeon enzo. Zie eigen Newzy-hitparade van de Telegraaf... Pas rond de puberteit gaan ze echt een muzikale smaak ontwikkelen, *als* ze al interesse in muziek hebben.
Leef je onder een steen, die slechte muziek tegenhoud die wel überbekend is?.quote:Op zondag 6 november 2005 22:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar zijn eigen smaak is toch wel echt een heeeeel andere kant op gegaan.
Hij houdt van Limp Biskit, Nickleback en allerlei andere mij onbekende rockshit![]()
En ik..... ach..... ik doe wel oordopjes in.
Het is niet meer terug te vinden, maar uitgerekend gisteren stond een verhaal over muzieksmaak op pagina 192 van Teletekst. Het is nog wel na te lezen op NOS Headlines.quote:Op maandag 7 november 2005 17:11 schreef peaceman het volgende:
Wat niet wegneemt dat je van de smaak van je ouders ook wel wat meekrijgt. Ook als die muziek voor de pubertijd gedraaid wordt. Het best kan je dit bij jezelf nagaan of het zo is. Bij mij in elk geval wel en velen met mij denk ik.
Bron: NOS Headlinesquote:Muzieksmaak verandert niet
Houd je nu van 50 Cent, dan is de kans groot dat je over dertig nog steeds staat te bling-blingen met je homies. Luister je liever naar reggae, dan zul je op je vijftigste nog steeds met - zij het grijze - dreadlocks rondlopen. Je muzieksmaak wordt al in je tienerjaren bepaald en verandert daarna nauwelijks meer. Dit concluderen MTV Networks, onderzoeksbureau Qrius en de Universiteit van Amsterdam.
In het onderzoek zijn ongeveer achthonderd jongeren tussen de 13 en 29 jaar in tweeënhalf jaar vijf keer ondervraagd. Met als resultaat dat de muzieksmaak dus nauwelijks verandert.
"Er wordt vaak gedacht dat de muzieksmaak van pubers snel wisselt, maar het tegendeel blijkt waar", aldus Tom ter Bogt, hoogleraar Popmuziek aan de UvA. "Tieners hebben al een grote kennis van populaire muziek. Als zij eenmaal een bepaalde stijl aanhangen, blijven zij dat waarschijnlijk heel lang, misschien wel de rest van hun leven, doen."
Opvallend is volgens de onderzoekers ook dat de overeenkomst tussen de muzieksmaak van moeders en kinderen groter is dan die van vaders en hun kids. Ter Bogt: "Vaders kunnen als individu wel invloed hebben op de smaak van hun kind, maar er is geen systematiek in te ontdekken. Terwijl het wel vaker voorkomt dat kinderen van moeders die van rock houden, zelf ook van rock houden. Moeders hebben ook een positieve invloed op de waardering van hun kinderen voor klassieke muziek."
Word jij op school gepest omdat je liever de Vijfde Symphonie van Beethoven downloadt in plaats van de nieuwste Kanye West, dan weet je bij wie je moet zijn. Het is allemaal je moeders schuld.
En laat de moeder in ons geval nou grotendeels dezelfde muziek smaak hebben als moiquote:Op donderdag 10 november 2005 09:07 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het is niet meer terug te vinden, maar uitgerekend gisteren stond een verhaal over muzieksmaak op pagina 192 van Teletekst. Het is nog wel na te lezen op NOS Headlines.
[..]
Bron: NOS Headlines
Mensen schijnen de muzieksmaak dus vooral van hun moeder mee te krijgen, niet van hun vader.
Dat verklaart de algehele verloedering van de hedendaagse popmuziekquote:Op donderdag 10 november 2005 09:07 schreef dVTB het volgende:
Mensen schijnen de muzieksmaak dus vooral van hun moeder mee te krijgen, niet van hun vader.
Want jij denkt dat elke vrouw Britney Spears mooi vindt?quote:Op donderdag 10 november 2005 11:37 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat verklaart de algehele verloedering van de hedendaagse popmuziek![]()
Vrouwen en muzieksmaak...
Ik zit qua muzieksmaak ook dichter bij m'n moeder in de buurt dan bij m'n vader. M'n muzikaliteit heb ik wel weer van m'n vaders kant. Niet van hemzelf, maar wel van m'n oma, die ook redelijk muzikaal was aangelegd. Het zal allemaal dus toch wel in een bepaalde mate erfelijk zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 10:44 schreef peaceman het volgende:
En laat de moeder in ons geval nou grotendeels dezelfde muziek smaak hebben als moi![]()
Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 10 november 2005 11:42 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Want jij denkt dat elke vrouw Britney Spears mooi vindt?
Beperkt wereldje heb jij!quote:Op donderdag 10 november 2005 14:47 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Vrouwen verdiepen zich echter nooit heel erg in muziek en kennen vrijwel altijd alleen maar hetgeen dat toegankelijk is of hetgeen waar hun vriendje naar luistert.
Een vrouw waarmee je over muziek kunt praten is al net zo zledzaam als een vrouw waarmee je over voetbal kunt praten![]()
OK, de uitgaansgebieden lopen over van vrouwen die je nog de bootleg versie van het eerste album van captain beefheart kunnen uitspellen..quote:
Ben zelf een vrouw en het valt zelfs mij op dat de meeste vrouwen zich niet verdiepen in muziek en veel vrouwen weinig smaak hebben.....dus kamagurka van mij krijg je een gelijkquote:Op donderdag 10 november 2005 19:53 schreef kamagurka het volgende:
[..]
OK, de uitgaansgebieden lopen over van vrouwen die je nog de bootleg versie van het eerste album van captain beefheart kunnen uitspellen..
Daarom zien we vrouwen ook altijd weer terug als de grote gitaristen, drummers en bassisten of dj's die het zijn!
Flikker toch op met je superieure toontje man
Dank jequote:Op donderdag 10 november 2005 19:58 schreef wackey_scream het volgende:
[..]
Ben zelf een vrouw en het valt zelfs mij op dat de meeste vrouwen zich niet verdiepen in muziek en veel vrouwen weinig smaak hebben.....dus kamagurka van mij krijg je een gelijk![]()
Waarom reflecteer jij elke mening op je eigen cd-collectie en/of smaak? En vooral: waarom generaliseer je zo?quote:Op donderdag 10 november 2005 19:53 schreef kamagurka het volgende:
[..]
OK, de uitgaansgebieden lopen over van vrouwen die je nog de bootleg versie van het eerste album van captain beefheart kunnen uitspellen..
Daarom zien we vrouwen ook altijd weer terug als de grote gitaristen, drummers en bassisten of dj's die het zijn!
Flikker toch op met je superieure toontje man
Ik vind het niet tegenvallenquote:Op donderdag 10 november 2005 14:47 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Vrouwen verdiepen zich echter nooit heel erg in muziek en kennen vrijwel altijd alleen maar hetgeen dat toegankelijk is of hetgeen waar hun vriendje naar luistert.
Een vrouw waarmee je over muziek kunt praten is al net zo zledzaam
De meeste daarvan wil ik niet eens kennen maar het zou voor de afwisseling geweldig zijn, vooral als je het niet verwacht.quote:als een vrouw waarmee je over voetbal kunt praten![]()
Waar doe ik dat dan???quote:Op donderdag 10 november 2005 20:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Waarom reflecteer jij elke mening op je eigen cd-collectie en/of smaak? En vooral: waarom generaliseer je zo?
Je begon over 1 of andere vage bootleg van Captain Beefheart. Hoeveel mensen zullen die uberhaupt kennen, tenzij ze echt fan van de band zijn?quote:
Ik vind het prima dat jij Radiohead kut vind. Graag zelfs, alleen zei je er onwaarheden over, dat is wat anders en hoort ook verder niet in dit topic.quote:Je probeert me van alles in mijn mond te leggen alleen maar omdat het door jou heilig geachte radiohead een stel overhypte kreuners vind... nou sorry hoor
Omdat je generaliseert en de wereld is geen grote generalisatie.quote:Het valt me gewoon op dat vrouwen nooit zo erg into muziek zijn, en een behoorlijk confessionele smaak hebben wat dat betreft. Sommigen uiteraard niet nee. Maar zelfs mijn moeder erkent dat ze gewoon de oren niet heeft die ik en mijn vader bijv. wel hebben voor muziek. En daar maakt ze verder geen punt van. Waarom zou je de waarheid koste wat kost anders moeten zien?
Vaak welquote:Op donderdag 10 november 2005 20:39 schreef peaceman het volgende:
Omdat je generaliseert en de wereld is geen grote generalisatie.
Kennelijk leef jij toch in een andere realiteit als ik. Enfin laten we er maar over ophoudenquote:Op donderdag 10 november 2005 21:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Vaak wel
Als je veel dingen maar genoeg hebt zien voorbij komen kun je wel degelijk de wetten des levens aan je voorbij zien trekken. Het is alleen de bereidheid het te willen zien die sommige mensen niet willen of kunnen opbrengen![]()
Dat leek me vanaf het eerste moment al vrij duidelijkquote:Op donderdag 10 november 2005 21:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kennelijk leef jij toch in een andere realiteit als ik. Enfin laten we er maar over ophouden![]()
Dat geldt toch ook voor de meeste mannen? Bovendien lijkt me jouw gezinssituatie niet representatief voor de gehele wereldbevolking.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Het valt me gewoon op dat vrouwen nooit zo erg into muziek zijn, en een behoorlijk confessionele smaak hebben wat dat betreft. Sommigen uiteraard niet nee. Maar zelfs mijn moeder erkent dat ze gewoon de oren niet heeft die ik en mijn vader bijv. wel hebben voor muziek. En daar maakt ze verder geen punt van. Waarom zou je de waarheid koste wat kost anders moeten zien?
Die van jou ook nietquote:Op vrijdag 11 november 2005 17:54 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Dat geldt toch ook voor de meeste mannen? Bovendien lijkt me jouw gezinssituatie niet representatief voor de gehele wereldbevolking.
Waar heb ik het over mijn gezinssituatie? Tegen jouw grote kring van vrienden en vriendinnen kan ik natuurlijk niet op.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:32 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Die van jou ook niet
En verder dan de paar voorbeelden van blijkbaar extreem muzikaal onderlegde vrouwen uit je eigen kleine kringetje kom je ook niet...
Tijd om er maar ns een wereldwijd wetenschappelijk onderzoek naar te doen dan
Omdat je nl. niets hebt om me mee tegen te spreken en begint over mijn gezinssituatie...quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:52 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Waar heb ik het over mijn gezinssituatie? Tegen jouw grote kring van vrienden en vriendinnen kan ik natuurlijk niet op.
Ik ken ook niet bijster veel mensen die naar dezelfde dingen luister als ik, maar daar gaat het ook niet om. Het gaat erom van welke sekse je de meeste exploratiedrift op muzikaal gebied verwacht, wie het snelst nieuwe trends ontdekt en wie het meest gedetailleerd luistert naar muziek... ik ken gewoon weinig vrouwen die dat zo intens doen als veel vrienden van me.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:59 schreef rheingold het volgende:
zeg kamagurka, ik kan er van wat van maar jij loopt nu echt wel te zeuren vind ik. ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat voor muziek je eigenlijk luistert dat je zo weinig vrouwen tegenkomt. of misschien heb je wel een hekel aan vrouwen. want wat je zegt is nonsens. de muziekbeleving van vrouwen zal wel anders zijn dan die van mannen maar de manier waarop ik naar muziek luister kan ik met net zo weining mannen als vrouwen delen. behalve dan mijn eigen vrouw. die vind al die muziekjes wel interessant.
Effe een correctie: Velvet Underground, Soft Machine, King Crimson en Pantera.quote:Op zondag 6 november 2005 23:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Onder andere de Velvet Underground en Pantera.
Mwah, ik vind dat de rest Toto wel compenseerd hoor... het kan veeeeeeel slechter.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:10 schreef methodmich het volgende:
Ouders die hun kinderen aan Toto helpen zouden uit de ouderlijke macht ontzet moeten worden hoor.
Nogmaals, noch jouw gezinssituatie noch jouw 'bovengemiddeld intelligente' vriendengroep zijn representatief voor de gehele bevolking. Mijn moeder houdt van vis, mijn vader niet, dat wil toch ook niet zeggen dat vrouwen meer van vis houden dan mannen? Om maar een voorbeeld van een verkeerde conclusie te geven. Het feit dat jouw vriendinnen minder geinteresseerd zijn in muziek dan je vrienden wil nog niet zeggen dat vrouwen per definitie minder geintresseerd zijn in muziek.quote:Op vrijdag 11 november 2005 19:32 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Omdat je nl. niets hebt om me mee tegen te spreken en begint over mijn gezinssituatie...
Van al mijn vrienden (allemaal bovengemiddeld intelligent met universitaire opleiding en gezonde drang tot exploratie) hoor ik precies hetzelfde, zelfs van de vrouwen! Als er op feesjes gedraaid moet worden, ook op feesjes van vrouwen kiezen ze altijd een goede MANNELIJKE vriend om daar te draaien...
Tsja, je zal er wel weer iets anders op bedenken, maar misschien kun je de ervaringen van iemand anders ook gewoon ns meenemen in je beoordeling van dingen
Je snapt nog steeds niet dat met jouw observatie van dat het misschien anders is we ook geen steek verder komen...quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:59 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
Nogmaals, noch jouw gezinssituatie noch jouw 'bovengemiddeld intelligente' vriendengroep zijn representatief voor de gehele bevolking. Mijn moeder houdt van vis, mijn vader niet, dat wil toch ook niet zeggen dat vrouwen meer van vis houden dan mannen? Om maar een voorbeeld van een verkeerde conclusie te geven. Het feit dat jouw vriendinnen minder geinteresseerd zijn in muziek dan je vrienden wil nog niet zeggen dat vrouwen per definitie minder geintresseerd zijn in muziek.
Twas aanvankelijk eigenlijk ook bedoelt als een licht ironiserende opmerkingquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:15 schreef spacemangraig het volgende:
Ik baseer me ook helemaal niet op m'n eigen observaties, en misschien is het ook wel zo dat er meer mannelijke dan vrouwelijke muziekliefhebbers zijn. Toch zijn er zat vrouwen die wel degelijk 'smaak' hebben, en zijn er ontzettend veel mannen die totaal geen smaak hebben. Het is daarom een beetje zinloos om hier te gaan roepen dat vrouwen 'geen smaak hebben'. Als je daarmee wilde provoceren heb je je doel in ieder geval bereikt
Hebben je ouders al een lintje gekregen?quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:22 schreef pfaf het volgende:
Aangezien ik de hele dag muziek draai zullen mijn kinderen naar míjn muziek moeten luisteren.
't Is mijn ouders ook gelukt mij middels the Beatles, Rolling Stones, the Byrds en Neil Young op 10 jarige leeftijd al de muzieksnob van de klas te maken.
Ik stem voor!quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hebben je ouders al een lintje gekregen?![]()
Je moet het ook opbouwen, je begint met punk-rock (greenday ofzo), daarna zachte rock (acdc, aerosmith), wat harder (System, Testament), metal (Disturbed), harder (Death By Stereo, Slayer), nog harder (legion, agony scene), allerhards (nile, hate eternal)quote:
Ik weet uit ervaring dat het mogelijk is dat kids een hekel krijgen aan de muziek die hun ouders leuk vinden, dus ik probeer me een beetje in te houdenquote:Op zaterdag 5 november 2005 07:49 schreef peaceman het volgende:
Wat is de bedoeling
Vertel mij welke muziek je kind/neefje/nichtje leuk vindt en met welke muziek je ze probeert te beinvloeden. En hoe reageren ze? (ik bedoel ongeveer de leeftijd tot een jaar of 10)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |