abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 november 2005 @ 07:49:14 #1
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31983363
Wat is de bedoeling
Vertel mij welke muziek je kind/neefje/nichtje leuk vindt en met welke muziek je ze probeert te beinvloeden. En hoe reageren ze? (ik bedoel ongeveer de leeftijd tot een jaar of 10)

TS begint:

Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn vriendin heeft wel een zoontje van bijna 4.
Aan de kant van zijn vader krijgt hij de muziek mee van o.a. Jannes, GEWOON Jan Smit en Fransje Bauer.
Zelf hou ik helemaal niet van die muziek, dus probeer ik hem te beinvloeden met in mijn ogen betere muziek. Zo ben ik begonnen met het draaien van R.E.M.
Ik heb een DVD met allerlei clips van R.E.M. die ik ben gaan kijken en luisteren als hij er bij was.
Het effect is inmiddels dat hij de DVD geregeld wil zien. Hij vind de clips en de muziek leuk.
Danst er af en toe op.
Ook een band als Gentleman of Kaiser Chiefs en artiesten als Stef Bos en Bob Marley vind hij zeer verdraagbaar.
Voor mij zijn dit pas de eerste beinvloedingen van mij en zijn mama op zijn muzieksmaak. Er is nog een lange weg te gaan, maar het begin is er!

Nu jullie!
pi_31983501
ik draai de hele dag muziek en daar pikt mijn dochter vast wel wat van op. ze is nu twee en een half en vind kraftwerk voorlopig nog leuker dan k3. en dat vinden wij helemaal niet erg.
pi_31983915
Heb zelf geen kinderen, maar ik ben wel doodgegooid met Queen toen ik jonger was,
Gevolg: Queenfan

Het werkt dus
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_31984301
vanaf een jaar of 5 a 6 krijgen ze toch meer een eigen "smaak", die door hun leeftijdsgenootjes wordt ondersteund.
daarna krijg je de periode van samen met vrienden dingen ontdekken en afzetten tegen ouders.

maar als je de hele tijd gevarieerde muziek speelt, pikken ze heel wat op en ontwikkelen ze zich breder.
pi_31985996
Onbegonnen werk hoor. Als ik mijn klas bekijk, die draaien allemaal K3, Chipz, Ali B enzovoort. Hoort ook wel zo, de top 40 is er voor de jeugd. Als ze zich dan in muziek willen verdiepen, komen ze vanzelf wel bij de onvermijdelijke bands uit en dat is prima.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31986474
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 07:49 schreef peaceman het volgende:
o.a. Jannes, GEWOON Jan Smit en Fransje Bauer.
Dit dus
pi_31986548
Ouders bepalen wel een groot deel van de smaak..

Mijn vader luistert naar Black Sabbath en dat soort muziek (om even iets bekends te noemen), mijn broer en ik waarderen die muziek ook dus denk zeker wel dat het daardoor komt...
Ik denk overigens niet dat ik mijn muziek in bijzijn van mijn kinderen (die ik niet heb) zou draaien
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:11:13 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_31986787
aan die leeftijd moeten ze K3 luisteren. Je geeft toch ook geen pralines aan een kind van zes jaar, op dat moment ziojn de gewone snoepen nog het lekkerst.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:14:39 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31986886
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:11 schreef placebeau het volgende:
aan die leeftijd moeten ze K3 luisteren. Je geeft toch ook geen pralines aan een kind van zes jaar, op dat moment ziojn de gewone snoepen nog het lekkerst.
Natuurlijk luistert die kleine ook k3 en ernst bobbie en de rest, maar daarom is het beslist geen zonde om andere muziek te draaien waar hij/zij bij is. Je mist totaal de strekking van het topic.
pi_31986928
me broertje is nu een blanke surinamer... dus dat is wel stoer enzo
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:17:57 #11
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_31986966
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:14 schreef peaceman het volgende:

[..]

Natuurlijk luistert die kleine ook k3 en ernst bobbie en de rest, maar daarom is het beslist geen zonde om andere muziek te draaien waar hij/zij bij is. Je mist totaal de strekking van het topic.
nee hoor, maar ik vind die beïnvloeding niet zo nodig.
Op muzikaal vlak moet mijn kleine zelf zijn weg vinden, al kan ik niet ontkennen dat ik me vereerd zou voelen als hij op puberleeftijd platen van me zou beginnen lenen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:27:31 #12
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31987234
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:17 schreef placebeau het volgende:

[..]

Op muzikaal vlak moet mijn kleine zelf zijn weg vinden, al kan ik niet ontkennen dat ik me vereerd zou voelen als hij op puberleeftijd platen van me zou beginnen lenen.
Je doet net alsof ik die kleine op een stoel vastbind en hem verplicht er naar te luisteren... het gaat echt wel wat spelenderwijs dan dat. Maar het feit dat hij nu zelf die DVD op wil zetten is een gevolg daarvan. En dus is het wel beinvloeding van hem door het draaien van die muziek. Zo zal dit ook gaan bij die kleine van jou.
Dat hij zelf zijn weg gaat vinden is een logisch gevolg van opgroeien, maar de basis kan wel liggen in de kinderjaren waarbij dus de smaak van de ouders invloed heeft. Dat hij over 10 jaar nog steeds van Frans Bauer enzo houdt, kan me niet zoveel schelen. Wel dat hij alleen van dat soort muziek zou houden.
pi_31987289
Ik heb nog geen kinderen, maar áls ik ze had zou ik ze zeker iets van 50 Cent meegeven .
pi_31987390
Inderdaad, op een gegeven moment ga je je afzetten tegen de smaak van je ouders. M'n moeder was altijd groot fan van Gloria Estefan, dus ik ook. Toen ik een jaar of 7 was, was dat ineens over en wilde ik alleen maar naar de Smurfenhouse enzo luisteren. . En dan na een paar jaar ga je je schamen als je een nummer mooi vindt wat je ouders ook mooi vinden. Dat had ik bijvoorbeeld met Woodstock van Joni Mitchell en Pastorale van Ramses Shaffy en Liesbeth List. En dan weer een paar jaar later begrijp je niet dat je ouders naar suffe muziek op radio 2 luisteren en is er geen redden meer aan.
pi_31987443
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:17 schreef placebeau het volgende:

[..]

Onze oudste (5 1/2 jaar) roept altijd van achterin de auto dat hij de muziek graag op "23"(het hardste niveau van de radio) mag. Dan praat ik wel over muziek van Tool en A Perfect Circle (dit is geen grap). Vraag je, wanneer de radio op een zender staat met top 40-muziek, of hij dit mooi vindt, dan is het antwoord ontkennend.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 5 november 2005 @ 13:10:45 #16
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_31988293
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:27 schreef peaceman het volgende:

[..]

Je doet net alsof ik die kleine op een stoel vastbind en hem verplicht er naar te luisteren... het gaat echt wel wat spelenderwijs dan dat. Maar het feit dat hij nu zelf die DVD op wil zetten is een gevolg daarvan. En dus is het wel beinvloeding van hem door het draaien van die muziek. Zo zal dit ook gaan bij die kleine van jou.
Dat hij zelf zijn weg gaat vinden is een logisch gevolg van opgroeien, maar de basis kan wel liggen in de kinderjaren waarbij dus de smaak van de ouders invloed heeft. Dat hij over 10 jaar nog steeds van Frans Bauer enzo houdt, kan me niet zoveel schelen. Wel dat hij alleen van dat soort muziek zou houden.
dat bedoelde ik niet hoor
pi_31988324
Toen de vriendin van mijn broer 7 maanden zwanger was zijn we naar een concert van the sisters of mercy geweest... dus misschien is dat ingeprint
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31989400
Ik ga ze mijn muzieksmaak niet opdringen, ik draai gewoon wat ik mooi vind en desnoods houd ik enigszins rekening met de muzieksoort en het volume als ze moeten slapen.

[ Bericht 1% gewijzigd door nozem op 05-11-2005 22:59:17 ]
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_31989719
Ik heb geen kinderen, maar zie wel steets meer dat ouders hun kind meenemen naar concerten (waar ik dan dus ook ben), van onder andere chimaira, dat vond ik wel grappig om te zien
pi_32005346
Ik vind het sowieso al leuk dat mijn dochter muziek leuk vind, dat ze Frans Bauer leuker vindt dan Killing Joke is gewoon haar leeftijd denk ik dan maar. Ik ga haar in ieder geval niet proberen te beinvloeden, behalve dan bij papa op schoot achter de computer tussen de teletubbies-filmpjes door een af en toe een clip van The Ramones ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door Berkery op 06-11-2005 16:11:13 (foutje :@) ]
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_32026022
Franske Bauer is makkelijker mee te zingen voor een kind ook. Lala lala lala.
www.thuisuiteten.nl
pi_32026084
Laat een kind zelf bepalen zeg.

Muziek opdragen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_32026134
Ik verbied gewoon troep zoals rap,hiphop en R&B in mijn huis.
Zet wat goede Rock op en het komt goed.
pi_32026248
Hoe kan je dat nou verbieden TLK?
www.thuisuiteten.nl
pi_32026418
Zorgen dat het mijn huis niet inkomt.
Ik vind het ook niet eens muziek en dan kijken wat voor soort jeugd erachter aanloopt.
Gewoon triest.
pi_32026554
Ikzelf kreeg vroeger erg vaak The Eagles, Pink Floyd, Joe Cocker etc. te horen oftewel echte met instrumenten gemaakte muziek maar tot een jaar of 15 doe je er niks mee. Nu staat die muziek vrolijk in m'n playlist tussen de metal die er in staat en ik waardeer het erg

Het heeft dus wel redelijk invloed. Je hoort het en wil later horen war je op 6-jarige leeftijd nou zo leuk vond..

Ik ben 15 overigens.. en dus schijnbaar niet 'de verkeerde' kant opgeslagen door top40 aan te horen

-edit- het heeft imho ook erg veel met de jeugd te maken. Ik zet mij nogal af tegen mijn leeftijdgenoten (mede omdat het onintelligente paupertjes zijn bij me in de klas ) en hun muzieksmaak en ben zelf wat gaan experimenteren.

Ik ben het wel met TLK eens . Maar dus gewoon om het feit dat hersenloze 'yo bitch' crap gewoon -echt- heel zielig is. Muzieksmaak verandert duidelijk je persoonlijkheid (kijk maar naar mensen die r&b leuk vinden en een iq van <80 hebben: allemaal aggressief..)
pi_32026589
Ik vrees alleen dat als jij straks kinderen hebt die een jaar of 15, 16 zijn, ze niet zullen schromen ook muziek te kopen die van pa TLK niet mag hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_32026654
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:47 schreef the_legend_killer het volgende:
Zorgen dat het mijn huis niet inkomt.
Ik vind het ook niet eens muziek en dan kijken wat voor soort jeugd erachter aanloopt.
Gewoon triest.
dat hoop ik dan ook maar, dat mijn dochter niet naar rap en r&b gaat luisteren. want daar krijgt ze ons dan wel mee op de kast denk ik. ach we zien tegen die tijd wel. tegen die tijd is er misschien nog tenenkrommendere muziek.
pi_32026805
@voetbalheld: Je kan ze het zelf laten bepalen idd. Maar kijk eens wat het merendeel van het vmbo goed vind en naar gedraagd, vind je dat dan nog?
pi_32026880
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:51 schreef methodmich het volgende:
Ik vrees alleen dat als jij straks kinderen hebt die een jaar of 15, 16 zijn, ze niet zullen schromen ook muziek te kopen die van pa TLK niet mag hoor.
Ja worden ze nieuwsgierig naar iets dat verboden is
pi_32026897
Ik geef mijn 6-jarige dochter bewust niks specifieks mee, maar ze pikt natuurlijk wel dingen op. K3 en Kus vindt ze leuk, maar ze vraagt me ook regelmatig of er 'hardere' muziek op mag. (Mama's Rolling Stones bv.)

Ik 'verbied' wel dingen. (lees: bepaalde dingen zoals clips met achterlijke dingen en nummers met raar taalgebruik zal ze gewoon nooit zien/horen. Ik ben bv. de Bart Smit uitgelopen toen The Partysquad daar uit de boxjes kwam.)

Momenteel staat ze te hossen op 'Tuut, tuut, tuut, we springen parachute' van de Gebroeders Ko. En mama? Och, die doet even alsof ze doof is.
Lekker zelf laten uitvogelen, haar smaak moet ze toch zelf ontwikkelen en ze hoort genoeg verschillende dingen om dat te kunnen doen.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_32028006
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:57 schreef _Yapser_ het volgende:
@voetbalheld: Je kan ze het zelf laten bepalen idd. Maar kijk eens wat het merendeel van het vmbo goed vind en naar gedraagd, vind je dat dan nog?
Ach, dat is slechts een fase.
Hoewel, als je smakeloos geboren bent, kan 't je wel eens je hele leven gaan achtervolgen.
The gum you like, is coming back in style.
pi_32029377
Gewoon je eigen dingen draaien, zorgen dat je kind niet verpaupert richting skihut-vmbo volk en dan komt het uiteindelijk vanzelf goed
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 6 november 2005 @ 17:40:55 #34
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32030089
Het is lastig om een kind bepaalde muziek te verbieden, maar je kunt het wellicht een klein beetje sturen. Niet door indoctrinatie, maar gewoon door die muziek te draaien waar ze bij zijn. Daar is niets mis mee, zoals sommigen al aangeven. Het kind zal er zoiezo niet slechter van worden.
  zondag 6 november 2005 @ 20:41:20 #35
63302 rockstah
New World Disorder
pi_32035589
Dit topic is erg lachwekkend voor mij om te lezen als puber zijnde. Hoe komt het toch dat zelfs volwassenen niet kunnen accepteren dat smaken verschillen.
pi_32035830
geen kinderen, maar ik geef mn zusje het nodige mee
neil young, dylan, doors, alanis morisette, magna carta enzo
pi_32036041
quote:
Op zondag 6 november 2005 15:50 schreef _Yapser_ het volgende:
echte met instrumenten gemaakte muziek
Bestaat er ook muziek die niet met instrumenten gemaakt is dan?

Ontopic: Volgens mij kun je een kind van drie beter naar K3 laten luisteren, dan naar laten we zeggen Kraftwerk. Als kind luisterde ik naar de K3's van mijn tijd, op de basisschool naar alles wat in was (top40 dus), toen nog een poos uitsluitend naar 'house' etc. geluisterd, en toch is het nog goed gekomen wat betreft muziek (althans dat vind ik zelf). Conclusie: smaak ontwikkel je zelf, en daar kunnen je ouders misschien af en toe bij helpen, maar over het algemeen niet.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 6 november 2005 @ 21:33:05 #38
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32037543
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:53 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Ontopic: Volgens mij kun je een kind van drie beter naar K3 laten luisteren, dan naar laten we zeggen Kraftwerk. Als kind luisterde ik naar de K3's van mijn tijd, op de basisschool naar alles wat in was (top40 dus), toen nog een poos uitsluitend naar 'house' etc. geluisterd, en toch is het nog goed gekomen wat betreft muziek (althans dat vind ik zelf). Conclusie: smaak ontwikkel je zelf, en daar kunnen je ouders misschien af en toe bij helpen, maar over het algemeen niet.
Mee oneens. Als kind luisterde ik zelf naar andere muziek als mijn ouders, maar als wij in de auto zaten naar mijn opa en oma (ritjes van 2,5 uur) draaiden mijn ouders bandjes met o.a. abba, the beatles, stones, animals, simon & garfunkel, boudewijn de groot, dire straits, queen, police enzovoort. Dit heeft zeker wel invloed gehad op mijn latere muzieksmaak.
Maar even voor de duidelijkheid: nergens staat dat een kind niet naar muziek als k3 mag luisteren. Juist wel zou ik zeggen, maar niet alleen maar.
  zondag 6 november 2005 @ 21:34:04 #39
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32037579
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:41 schreef rockstah het volgende:
Dit topic is erg lachwekkend voor mij om te lezen als puber zijnde. Hoe komt het toch dat zelfs volwassenen niet kunnen accepteren dat smaken verschillen.
waar staat dat?
pi_32038788
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:53 schreef spacemangraig het volgende:
Bestaat er ook muziek die niet met instrumenten gemaakt is dan?
Ik beschouw een computer of synthesizer in dit geva niett als echt instrument zoals een drum, fluit, gitaar, etc.
pi_32038856
Flinke deathmetal en brute bassdrumroffels... de hele dag door. Zal de blaag leren.
pi_32039213
quote:
Op zondag 6 november 2005 20:41 schreef rockstah het volgende:
Tuurlijk verschillen smaken. Daar is niks aan te accepteren. dat IS gewoon zo.

Ben moeder van een 12-jarige puber.

Toen ik zwanger was zong ik veel Billy Holiday nummers. Als baby viel hij alleen maar in slaap als ik een Billy Holiday bandje speelde op de cassette recorder in de babykamer
Misschien vandaar de wat gloomy attitude.

Ik draai heel erg veel Zuid Afrikaanse muziek en heb een vrij grote collectie van allerlei muziekstijlen uit die regio. Van zwaar traditioneel tot moderne Kwaito en alles daartussen. Maar vooral heel veel jazz.

Electro-Worm (zoonlief) kent bijna al die nummers en heeft ook wel herinneringen aan een aantal van die nummers die hij ook in Zuid Afrika hoort.

Maar zijn eigen smaak is toch wel echt een heeeeel andere kant op gegaan.
Hij houdt van Limp Biskit, Nickleback en allerlei andere mij onbekende rockshit

En ik..... ach..... ik doe wel oordopjes in.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_32039412
Die wordt later een metalhead
  zondag 6 november 2005 @ 22:38:27 #44
63302 rockstah
New World Disorder
pi_32039984
Mensen hier zijn als de dood voor top 40 muziek en vinden hun eigen muziek beter en hun kind moet dat dan ook maar vinden. Wat een onzin.
  zondag 6 november 2005 @ 22:39:40 #45
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32040028
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:38 schreef rockstah het volgende:
Mensen hier zijn als de dood voor top 40 muziek en vinden hun eigen muziek beter en hun kind moet dat dan ook maar vinden. Wat een onzin.
2e keer: Waar staat dat?
pi_32040433
tegen de tijd dat mijn kinderen uberhaupt kunnen luisteren is de popmuziek zoveel meer verziekt dan nu dat ik mijn muziek wel door hun strot moet duwen.
pi_32040513
quote:
Op zondag 6 november 2005 22:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
tegen de tijd dat mijn kinderen uberhaupt kunnen luisteren is de popmuziek zoveel meer verziekt dan nu dat ik mijn muziek wel door hun strot moet duwen.
ik vraag me ook wel eens af hoe popmuziek over een jaar of 15 klinkt.
pi_32040661
maar goed, zonder top40 muziek geen alternative of whatever.
  zondag 6 november 2005 @ 23:03:31 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32040823
Als ik al ooit kinderen zou krijgen dan moeten ze later maar naar een crèche die we voor de kinderen van de users uit "Metalheads unite!" oprichten.
[KNE]-Mod
  zondag 6 november 2005 @ 23:06:32 #50
107144 Pido
pi_32040953
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:34 schreef peaceman het volgende:

[..]

waar staat dat?
Tussen de regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: