Het NRC meldt dit hoor, niet ikquote:Op zaterdag 5 november 2005 00:53 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Was jij niet degene die de dood van Prins Bernhard zo haarfijn kon aankondigen.
Was daar ook niet de wens de vader van de gedachte?
Je bedoel natuurlijk Folkert Jensma.quote:
quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:56 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk Folkert Jensma.
Overigens is het gewoon NRC Handelsblad, zonder lidwoord.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:57 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Overigens is het DE NRC.
OK?
En die voetbalclub van jouw heet gewoon: Hup, Adelaars.quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:08 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Overigens is het gewoon NRC Handelsblad, zonder lidwoord.
OK?
En gek genoeg gaat het nu in Rotterdam veeeeel beter dan in de rode decennia ervoor.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
Nah ja, zal wel weer uitlopen op Pastoors die voor de zoveelste keer sorry zegt en beloofd het noooooooooit meer te doen.
Da's nou de 'nieuwe politiek' van Leefbaar Rotterdam, wat er ook gebeurt ze blijven aan het pluche kleven tenzij de wethouder (De Faria) de verkeerde kleur heeft natuurlijk, dan is LR ineens uitermate standvastig (lees: bereid het mes in de rug te steken) en bereid de wethouder te laten vallen die verhoudingsgewijs weinig fout had gedaan.
Een wethouder die constant zijn woord geeft het nooit meer te zullen doen en dan roept 'Sorry!' mag blijven zitten, een wethouder die 150 miljoen euro onder zijn leiding 'kwijtraakt' uiteraard ook.
Nieuwe politiek.....![]()
Mwoah....quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:18 schreef nikk het volgende:
[..]
En gek genoeg gaat het nu in Rotterdam veeeeel beter dan in de rode decennia ervoor.
u heeft echt een vreemd beeld van de werklijkheid/.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:08 schreef Tijger_m het volgende:
Nah ja, zal wel weer uitlopen op Pastoors die voor de zoveelste keer sorry zegt en beloofd het noooooooooit meer te doen.
Da's nou de 'nieuwe politiek' van Leefbaar Rotterdam, wat er ook gebeurt ze blijven aan het pluche kleven tenzij de wethouder (De Faria) de verkeerde kleur heeft natuurlijk, dan is LR ineens uitermate standvastig (lees: bereid het mes in de rug te steken) en bereid de wethouder te laten vallen die verhoudingsgewijs weinig fout had gedaan.
Een wethouder die constant zijn woord geeft het nooit meer te zullen doen en dan roept 'Sorry!' mag blijven zitten, een wethouder die 150 miljoen euro onder zijn leiding 'kwijtraakt' uiteraard ook.
Nieuwe politiek.....![]()
Dus Opstelten, waar je gisteren nog zo hoog over opgaf, durft het ineens ook niet meerquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:03 schreef schanuleke het volgende:
meneer Pastors is gewoon de enige die durft te zegghen waar het op staat. de enige die z'n mond durft open te trekken. en dat word niet gewaardeerd
quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:12 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
En die voetbalclub van jouw heet gewoon: Hup, Adelaars.
meneer Opstelten is burgemeester. de burgervader van alle burgers in de stad. en in die functie is het niet gewenst dat hij de hele tijd zegt waar het op staat.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus Opstelten, waar je gisteren nog zo hoog over opgaf, durft het ineens ook niet meer![]()
Bij een wethouder past dat ook niet dan.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:46 schreef schanuleke het volgende:
[..]
meneer Opstelten is burgemeester. de burgervader van alle burgers in de stad. en in die functie is het niet gewenst dat hij de hele tijd zegt waar het op staat.
dat u dergelijke simpele zaken niet begrijpt, ongelofelijk
bij een wethouder past dat wel. er kan maar 1 burgervader zijnquote:Op zaterdag 5 november 2005 14:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij een wethouder past dat ook niet dan.
niet relevantquote:En Fortuyn had dus ook zijn bek moeten houden omdat hij minister-president van alle Nederlanders wilde worden?
Bek vol tanden dus.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:41 schreef schanuleke het volgende:
niet relevant
Die van Gent heeft het goed begrepen/.quote:Op zaterdag 5 november 2005 10:46 schreef SCH het volgende:
aldus fractieleider George van Gent. ‘En in dat interview zegt Pastors niks wat je niet mag zeggen. Op een aantal vlakken heeft hij gewoon gelijk. Hij zegt niks over dé moslims en dé islam, en daar gaat het mij om.’
leest u nog eens goed aub, dat zegt meneer Pastors helemaal niet. dat zijn uw eigen verzinselsquote:Op zaterdag 5 november 2005 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
Dus moslims zijn als ze slecht zijn (= stelen) nog slechter ( = want stelen alleen van niet-moslims)dan slechte Antillianen ( = want die stelen van iedereen!)?
van u dan, denk ikquote:Waar heeft dhr. Pastors die wetenschap vandaan???
Nou nee hoor, dat kun je in deze zinsnede lezen volgens mij:quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:48 schreef schanuleke het volgende:
[..]
leest u nog eens goed aub, dat zegt meneer Pastors helemaal niet. dat zijn uw eigen verzinsels
[..]
van u dan, denk ik
Antillianen en Kaapverdianen stelen van iedereen (!); de moslims dan blijkbaar niet, want waaruit bestaat anders de tegenstelling? Maw Antillianen en Kaapverdianen bestelen gelovigen en ongelovigen in gelijke mate, terwijl moslims alleen ongelovigen pakken, niet-moslims dus...quote:Pastors zei een week geleden in het katholieke parochieblad IDee dat als Antillianen en Kaapverdianen stelen, ze daarbij geen onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen (,,Ze stelen van iedereen!''), maar dat ,,moslims hun religie wel vaak gebruiken als reden voor hun gedrag - en om zich van deze maatschappij af te keren''.
ik lees nergens iets over 'slecht' en 'nog slechter'. u wel?quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou nee hoor, dat kun je in deze zinsnede lezen volgens mij:
[..]
Antillianen en Kaapverdianen stelen van iedereen (!); de moslims dan blijkbaar niet, want waaruit bestaat anders de tegenstelling? Maw Antillianen en Kaapverdianen bestelen gelovigen en ongelovigen in gelijke mate, terwijl moslims alleen ongelovigen pakken, niet-moslims dus...
Het zal wel..hij laat het achterste van zijn tong zien.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:33 schreef sizzler het volgende:
Een 'slip of the tongue'?
Fijn...quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:43 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar mensen uit het Caribisch gebied jatten dus van iedereen? Fijn dat we het hebben vastgesteld en er daar geen discussie over is.
toch wel. u zou gek zijn als u niet discrimineert. de rijken eerst!quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Fijn...
het lijken wel Nederlanders, die discrimineren ook niet bij het jatten.
Ik ga er even vanuit dat Pastors stelen moreel verwerpelijk vindt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:00 schreef schanuleke het volgende:
[..]
ik lees nergens iets over 'slecht' en 'nog slechter'. u wel?
Ik heb het niet over of ik die uitspraak negatief of positief vindt, ik vraag om onderbouwing, bewijs. Waar heeft Pastors die wetenschap vandaan... M.n. de tussenzin "Zij stelen van iedereen!" maakt zijn uitspraak controversieel/kwestieus. Had die er niet gestaan dan heb je alleen de vaststelling dat Antillianen en Kaapverdianen hun gedrag minder laten bepalen door hun godsdienst dan moslims. En dat zal best wel. Nu die zin er wel staat, centraliseert zich zijn vaststelling rond de rspectieve criminele activiteiten, en kun je dus concluderen dat Pastors bedoelt dat moslims zich ook in criminele activiteiten laten leiden door hun geloof. Dat is iets dat onderbouwd dient te worden.quote:meneer Pastors doet hier een uitspraak waarmee hij de realiteit in zijn ogen beschrijft,. dat die uitspraak in uw ogen negatief uitpakt voor moslims ligt voornamelijk aan de manier waarop u die uitspraak interpreteert
u schreef:quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat Pastors stelen moreel verwerpelijk vindt.
het gaat er niet om of stelen slecht is of niet. dat zal meneer Pastors ook wel vinden. het gaat er om of stelen van alleen niet-moslims slechter is of niet. dat laatste zijn namelijk toch echt uw woorden, niet die van meneer Pastors.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:45 schreef Ryan3 het volgende:
Dus moslims zijn als ze slecht zijn (= stelen) nog slechter ( = want stelen alleen van niet-moslims)dan slechte Antillianen ( = want die stelen van iedereen!)? Waar heeft dhr. Pastors die wetenschap vandaan???
ah oke. dat ben ik met u eens. hoe zou meneer Pastors aan die wetenschap komen? dat vraag ik me ook af.quote:Ik heb het niet over of ik die uitspraak negatief of positief vindt, ik vraag om onderbouwing, bewijs. Waar heeft Pastors die wetenschap vandaan... M.n. de tussenzin "Zij stelen van iedereen!" maakt zijn uitspraak controversieel/kwestieus. Had die er niet gestaan dan heb je alleen de vaststelling dat Antillianen en Kaapverdianen hun gedrag minder laten bepalen door hun godsdienst dan moslims. En dat zal best wel. Nu die zin er wel staat, centraliseert zich zijn vaststelling rond de rspectieve criminele activiteiten, en kun je dus concluderen dat Pastors bedoelt dat moslims zich ook in criminele activiteiten laten leiden door hun geloof. Dat is iets dat onderbouwd dient te worden.
volgens die redenatie zouden moslims dus juist minder slecht moeten zijnquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ga er even vanuit dat Pastors stelen moreel verwerpelijk vindt..
Dat was extrapolatie idd, maar er staat een vraagteken achter en ik ga er verzwegen vanuit dat Pastors stelen slecht vindt. De min of meer jubeltoon die wordt gebruikt tav Antillianen en Kaapverdianen, die " [..] stelen van iedereen!" doet veronderstellen dat hij het bestelen van iedereen sportiever of iig minder erg of slecht vindt dan het bestelen van alleen niet-moslims door moslims. Dat is op z'n minst kwestieus: mijn eerste ingeving is dat ik het alletwee slecht vindt, mijn tweede ingeving is, is dat wel zo en indien zo kan dat dan niet voortkomen uit andere redenen. Min of meer laat zijn uitspraak de betekenis achter dat criminaliteit door Marokkanen een doelbewuste reden heeft: bijv. via straatterreur tegen niet-moslims de straat overnemen oid...quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:14 schreef schanuleke het volgende:
[..]
volgens die redenatie zouden moslims dus juist minder slecht moeten zijn
toch kiest u ervoor om de woordkeuze slechter te gebruiken. en dat is niet helemaal eerlijk ten opzichte van meneer Pastors, lijkt me
snapt u nu wat ik bedoel?
Die tong slipt dan wat vaker helaas. Ik had hem ook best hoogzitten - een van de meest slimme en redelijke mensen uit de Fortuynbeweging maar hij laat ook steeds meer een vileine en rancuneuze kant zien die me niet bevalt en die ik ook niet begrijp.quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:33 schreef sizzler het volgende:
Zonde. Ik had Pastors vrij hoog zitten (met name zijn "Integratieboekje" Islam & Integratie, Sociale integratie ... scheiding van kerk en staat getuigt van visie).
Een 'slip of the tongue'?
nee, u ging er verzwegen vanuit dat meneer Pastors het stelen van alleen niet-moslims slechter vind dan het stelen van iedereen. ach het maakt ook niet zoveel uit, ik begrijp wel wat u bedoelt :-)quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was extrapolatie idd, maar er staat een vraagteken achter en ik ga er verzwegen vanuit dat Pastors stelen slecht vindt.
dat vraag ik me ook af.quote:mijn tweede ingeving is, is dat wel zo en indien zo kan dat dan niet voortkomen uit andere redenen. Min of meer laat zijn uitspraak de betekenis achter dat criminaliteit door Marokkanen een doelbewuste reden heeft: bijv. via straatterreur tegen niet-moslims de straat overnemen oid...
Nee, dat IS de werkelijkheid, mischien moet jij je even verdiepen in de gebeurtenissen rond de LR raadslieden sinds hun aantreden.quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:03 schreef schanuleke het volgende:
u heeft echt een vreemd beeld van de werklijkheid/.
Feit: Pastoors heeft nu al 3 maal beterschap belooft over zijn uitlatingen.quote:
zullen we anders even beginnen over de miljarden die er onder het bewind van huh voorgangers verdwenen zijn? of over de persoonlijke dubbele agenda die de bestuurders in Rotterdam er voorheen op na hielden? of over de gebleken volkomen machteloosheid om de problemen in de stad aan te pakken?quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feit: Pastoors heeft nu al 3 maal beterschap belooft over zijn uitlatingen.
Feit: Onder van Sluis (LR) is er 150 miljoen euro verdwenen.
Feit: De Faria's opvolger heeft ook al enige malen de plank volkomen misgeslagen.
Feit: Pastoors geroemde 'Moskee nota' is volledig verdwenen, dit was een van de LR parade paardjes.
En zo zijn er nog een stapel zaken aan te dragen maar die laat ik aan jouw Google-Fu over.
Nee.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:42 schreef nikk het volgende:
Heeft Pastors misschien niet gewoon gelijk trouwens?
Hoe weet je dat het niet zo is dat 'als Antillianen en Kaapverdianen stelen, ze daarbij geen onderscheid maken tussen gelovigen en ongelovigen (,,Ze stelen van iedereen!''), maar dat ,,moslims hun religie wel vaak gebruiken als reden voor hun gedrag - en om zich van deze maatschappij af te keren''.'??quote:
Ah, een echte LR aanhanger, zie ik, alles is de schuld van Links en de "maar zij waren NOG erger!" rethoriek. Komt zo uit het boekje van Sorensen, iedere kritiek wordt beantwoord met dit soort geblaat.quote:Op zaterdag 5 november 2005 18:13 schreef schanuleke het volgende:
zullen we anders even beginnen over de miljarden die er onder het bewind van huh voorgangers verdwenen zijn? of over de persoonlijke dubbele agenda die de bestuurders in Rotterdam er voorheen op na hielden? of over de gebleken volkomen machteloosheid om de problemen in de stad aan te pakken?
ik zie u hier alleen maar negatieve stront posten, maar geen woord over de goede dingen die LR voor elkaar heeft gekregen. bijvoorbeeld Marianne van den Anker, maar die lijkt inmiddels al weggepest te zijn door het eeuwige getraineer van de oude pvda-kliekjes overal. en dan haar de schuld geven van alles, lekker natrappen. jammer dat u dat niet doorziet, maar dat levert toch echt een geheel eigen werkelijkheid op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |