Wat n mafkees. En het Nederlandse Rechtssysteem faalt hier toch flink, hoezo wordt zo iemand in 1e instantie vrijgelatenquote:'Netwerk rond Samir bereid tot zelfmoordaanslag'
Uitgegeven: 4 november 2005 22:36
Laatst gewijzigd: 4 november 2005 22:36
HILVERSUM - Een netwerk rond terreurverdachte Samir A. , bestaande uit vijf tot tien personen, was van plan om "een aanslag te plegen op politici in de ochtend waarna andere personen uit het netwerk met geweld zich toegang zou verschaffen tot een overheidsgebouw om ondermeer explosieven tot ontploffing te brengen. De betrokkenen zijn bereid om een zelfmoordaanslag uit te voeren en zich daarbij op te offeren".
Deze informatie is afkomstig uit een ambtsbericht van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AVID) van 7 oktober waarover het televisieprogramma Nova beschikt. Nova toonde vrijdag ook de videoboodschap van de 19-jarige Samir A., waarop hij afscheid neemt van familie en vrienden.
Bomaanslag
De politie hield A. samen met zes andere terreurverdachten op 14 oktober aan. Twee van hen zijn inmiddels op vrije voeten. Justitie verdenkt Samir A. van voorbereiding van moord op politici en voorbereiding van een bomaanslag op een overheidsgebouw, het gebouw van de AIVD.
Wapens
Volgens de dienst was Samir op zoek naar "tien kalasjnikovs, twee pistolen met dempers en tien gordels met explosieven, die werken op batterijen". Een aantal leden van het netwerk zou al beschikken over (handvuur)wapens. Het netwerk was volgens de AIVD van plan om een aanslag te plegen voor de behandeling van het hoger beroep tegen Samir A. in een oude terreurzaak, die op 31 oktober is begonnen.
Een dag voor de aanhouding van de terreurverdachten schrijft de AIVD in een ambtsbericht dat de dienst uit vertrouwelijke bronnen heeft vernomen dat het netwerk mogelijk beschikt over handgranaten en automatische wapens. Ook maakt de AIVD op 13 oktober melding van een video-opname van een testament van Samir A.
Betrokken
Uit stukken in het dossier blijkt volgens Nova dat de AIVD en de politie Samir op de voet hebben gevolgd sinds 6 april, de dag dat hij door de rechtbank in Rotterdam werd vrijgesproken van het voorbereiden van aanslagen in Nederland. Zo zou hij op 26 juli zijn gezien in het Haagse park Overvoorde, waar omwonenden een explosie hadden gehoord. Twee dagen later stelt de AIVD in een ambtsbericht dat "Samir A. op dit moment actief betrokken is bij islamitische terroristische activiteiten".
Vliegtuig
Volgens een informant van de Amsterdamse politie wilde Samir A. met een groep jonge Marokkanen uit Amsterdam-West in augustus een aanslag plegen op een vliegtuig van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al op Schiphol. Het bericht van de politie vermeldt dat geen oordeel over de betrouwbaarheid van deze informatie kan worden gegeven.
Op de videoboodschap is te zien hoe Samir A. ondermeer het woord richt tot de regering. "Ik zeg jullie dat er tussen ons en jullie alleen de taal van het zwaard zal gelden tot jullie moslims met rust laten en de weg van de vrede kiezen."
Emotioneel
Ook heeft hij een boodschap aan het Nederlandse volk. "Wij zullen wraak nemen voor elke moslim die gesneuveld is terwijl hij de eenheid van Allah aan het verdedigen was. Jullie worden als strijders beschouwd, omdat jullie deze regering hebben gekozen. Jullie vermogens en jullie bloed zijn voor ons veroorloofd (legitiem)." Op de video is te zien dat Samir af en toe emotioneel is.
www.nu.nl
Mooi dat je dit zegt. Het valt me op dat er maar weinig moslims zijn die hun afschuw tegen dit soort zaken tonen. Ik neem aan dat 99.999999999% van alle moslims hier in Nederland het compleet NIET eens is met dit soort denkbeelden, maar toch vind ik het raar dat er geen duidelijk gebaar komt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:05 schreef gohan16 het volgende:
veel meer info op volgende link. Navigeren kan rechts. (NOVA)
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=1018326&cftoken=94012946&ln=nl&fuseaction=nieuws.details&kolumn_id=6239
Ik als moslim word zowat misselijk als ik dit lees.![]()
zeg spreek voor je zelfquote:Op vrijdag 4 november 2005 23:09 schreef Eamon het volgende:
[..]
Mooi dat je dit zegt. Het valt me op dat er maar weinig moslims zijn die hun afschuw tegen dit soort zaken tonen. Ik neem aan dat 99.999999999% van alle moslims hier in Nederland het compleet NIET eens is met dit soort denkbeelden, maar toch vind ik het raar dat er geen duidelijk gebaar komt.
lees eens goed, dat probeer ik juist te zeggen. Ik vraag me af waarom, terwijl bijna alle moslims (net zoals niet moslims), tegen terrorisme zijn, er geen duidelijk gebaar wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:38 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg spreek voor je zelf
ik ben tegen terrorisme net als 99 % NL
oow sorry danquote:Op vrijdag 4 november 2005 23:40 schreef Eamon het volgende:
[..]
lees eens goed, dat probeer ik juist te zeggen.
Leuk type.quote:Nederlandse volk
Aan het einde van de acht minuten durende videoboodschap, waarbij hij soms emotioneel wordt, waarschuwt Samir A. ook het Nederlandse volk.
''Wat is jullie rol, jullie dwazen? Jullie wensen de democratie, dit betekent dat jullie verantwoordelijk zijn voor de daden van deze regering. (...) Wij zullen wraak nemen voor elke moslim die gesneuveld is terwijl hij de eenheid van Allah aan het verdedigen was. Jullie worden als strijders beschouwd omdat jullie deze regering hebben gekozen. Jullie vermogens en jullie bloed zijn voor ons veroorloofd (legitiem)."
quote:Ze willen op Schiphol een vliegtuig van El Al uit de lucht schieten.
Je zou er haast wel neiging tot krijgen alleen zou ik dat het failliet van Nederland vinden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:02 schreef ethiraseth het volgende:
Waarom gebeuren er geen 'ongelukjes' met zulk soort mensen?![]()
Waarom ook? Laten we iedereen over 1 kam scheren. Ik vind dat juist oproepen dat de hele moslim gemeenschap afstand van terreur moet nemen nergens op slaan. Het zaait alleen maar 2 deling. Voor wie moeten ze dat doen? Voor zichzelf? Omdat ze toevallig moslim zijn? Of voor onze gemoedsrust?quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:09 schreef Eamon het volgende:
[..]
Mooi dat je dit zegt. Het valt me op dat er maar weinig moslims zijn die hun afschuw tegen dit soort zaken tonen. Ik neem aan dat 99.999999999% van alle moslims hier in Nederland het compleet NIET eens is met dit soort denkbeelden, maar toch vind ik het raar dat er geen duidelijk gebaar komt.
Iedereen zou terrorisme moeten afkeuren, ongeacht religie of wat dan ook en daar vallen dus uiteraard ook moslims onder.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom ook? Laten we iedereen over 1 kam scheren. Ik vind dat juist oproepen dat de hele moslim gemeenschap afstand van terreur moet nemen nergens op slaan. Het zaait alleen maar 2 deling. Voor wie moeten ze dat doen? Voor zichzelf? Omdat ze toevallig moslim zijn? Of voor onze gemoedsrust?
idem dito is ie nu zo dom om te denken nee zelfs te geloven dat wij allen een afstandsbediening hebben van onze ministers enzo?quote:
met een goedgeoefende schutter, dat is echt niet zo simpel als het lijkt hoorquote:Op vrijdag 4 november 2005 23:46 schreef Eamon het volgende:
[..]
http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=1018326&cftoken=94012946&ln=nl&fuseaction=nieuws.details&kolumn_id=6239
Hou wouden ze een vliegtuig uit de lucht schieten?. Ik las een week of wat geleden dat er in Frankrijk raketten verdwenen zijn die bedoelt zijn om vliegtuigen uit de lucht te schieten. Het ging om grote aantallen. Kans van slagen was 99% als ik me het goed herinner.
We hebben nog mazzel dat ie geen chemische aanslag ofzo ging plegen, ik begrijp overigens totaal niet waarom iemand die door de AIVD extra in de gaten wordt gehouden een studie chemie mag doen. Ze waarschuwden zelfs de school voor Samir.
Er komen genoeg geluiden vanuit de "eigen groep", maar mensen willen deze gewoon niet zien of horen. Ik ben dus gewoon voorstander van het feit om geen enkel (afkeurend) geluid van de eigen groep te laten komen, het is nutteloos en levert niks op, en ik voel me als Moslim niet geroepen om het gedrag van een ander te verdedigen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:09 schreef Eamon het volgende:
maar toch vind ik het raar dat er geen duidelijk gebaar komt.
Je vindt dus de er scherpere maatregelen moeten worden getroffen? Ja laten we denken dat we met die maatregelen een aanslag voorkomen. Vraagt de AIVD om meer bevoegdheden, meer mensen hebben ze nodig. Het is naief om te denken dat we nu veilig zijn n het is naif om te denken dat we met scherpere maatregelen veilig zijn. Dat laatste wordt wel gezed door voorstander van scherpere maatregelen. Je krijgt dan een schijnveiligheid, wie slaapt er dus...quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:23 schreef JohnDope het volgende:
in principe zou 1 goede zelfmoordaanslag in nederland wel goed zijn, dan is iedereen in 1 klap wakker(uitzonderingen daar gelaten), nu slaapt nog een deel...
Zouden de christenen hier in nederland met een duidelijk gebaar van afkeuring moeten komen als er een priester in maastricht zich aan jongetjes vergrijpt? Ik vind van niet, het betreft hier de zieke geest van enkelingen, en die hebben toevallig hetzelfde geloof.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:09 schreef Eamon het volgende:
[..]
En dan is iedereen wakker. En dan?quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:23 schreef JohnDope het volgende:
in principe zou 1 goede zelfmoordaanslag in nederland wel goed zijn, dan is iedereen in 1 klap wakker(uitzonderingen daar gelaten), nu slaapt nog een deel...
dan krijgen we hier franse taferelen, en dat is precies waar mensen als JohnDope stiekum op hopenquote:Op zaterdag 5 november 2005 18:09 schreef Ulx het volgende:
En dan is iedereen wakker. En dan?
Juist omdat JULLIE er niets van zeggen denken ze dat dat een vrijbrief is om hun gang te kunnen gaan tegen het westen. De extremisten denken: "Zwijgen is toestemmen" omdat ze weinig of geen tegengas krijgen uit eigen kamp. Naar de westerse christenhonden, de ongelovigen, luisteren ze sowieso niet, dus jullie zijn de enigen die die mafkezen tot de orde kunnen roepen. Willen jullie dat niet, wordt er al gauw gedacht dat jullie achter hun daden staan.quote:Op zaterdag 5 november 2005 14:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er komen genoeg geluiden vanuit de "eigen groep", maar mensen willen deze gewoon niet zien of horen. Ik ben dus gewoon voorstander van het feit om geen enkel (afkeurend) geluid van de eigen groep te laten komen, het is nutteloos en levert niks op, en ik voel me als Moslim niet geroepen om het gedrag van een ander te verdedigen.²
quote:Op zondag 6 november 2005 01:00 schreef Marietje_34 het volgende:
![]()
Ik schijt op Samir A en dat wijf van 'm. En wat voor zielige plannetjes hij en z'n vrindjes ook bedenken, en waartoe ze ook bereid toe zouden zijn; ik kan dat menneke niet serieus nemen.
Hartstikke gestoord is ie, en ik geloof niet dat hij in staat is om een terroristische aanslag voor te bereiden, laat staan te plegen, zonder dat ie tijdig in de kladden wordt gegrepen.
ja droom lekker verderquote:Op zondag 6 november 2005 02:37 schreef JohnDope het volgende:
2 spec en de rest, nee het zal goed zijn voor nieuwe politiek.
Ik ben wakker hoor, een aanslag zal de mensen wakker maken die nu over het algemeen de dienst hier uit maken.quote:
Wie zegt dat het een voordeel is als ze ''wakker worden''?quote:Op zondag 6 november 2005 02:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben wakker hoor, een aanslag zal de mensen wakker maken die nu over het algemeen de dienst hier uit maken.
Dan kunnen we radicale spanningen en of een burgeroorlog voorkomen.quote:Op zondag 6 november 2005 02:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wie zegt dat het een voordeel is als ze ''wakker worden''?
En de VVD, de partij die het al tijden in de regering zit, langer dan elke linkse partij.quote:Op zondag 6 november 2005 02:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan kunnen we radicale spanningen en of een burgeroorlog voorkomen.
We moeten niet vergeten dat we dit verrotte maatschappelijke klimaat hebben dank zij het pappen, pamperen en nathouden van de linksekerk.
pffff de VVD daar kan ik me totaal niet mee identificeren. Maar alles is beter dan de linksekerk.quote:Op zondag 6 november 2005 02:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
En de VVD, de partij die het al tijden in de regering zit, langer dan elke linkse partij.![]()
Dan zegt je vorige opmerking iets over jouw. Per definitie deugt er iets niks aan links. En alle politieke partijen zijn stom.quote:Op zondag 6 november 2005 03:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
pffff de VVD daar kan ik me totaal niet mee identificeren. Maar alles is beter dan de linksekerk.
ik vervloek links, ik zie ze als landverraders.quote:Op zondag 6 november 2005 03:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dan zegt je vorige opmerking iets over jouw. Per definitie deugt er iets niks aan links. En alle politieke partijen zijn stom.![]()
Nee, met jouw komen we er wel. En je wilt echt een discussie aangaan? Daarom post je hier. Om je onvrede te uiten, meer niet?quote:Op zondag 6 november 2005 03:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik vervloek links, ik zie ze als landverraders.
Als er nu verkiezingen zouden zijn, dan zou ik Wilders stemmen. Verder is er niks anders progressiefs.
Zoals het nu gaat in dit land, kan het niet verder gaan.quote:Op zondag 6 november 2005 03:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, met jouw komen we er wel. En je wilt echt een discussie aangaan? Daarom post je hier. Om je onvrede te uiten, meer niet?
Ga je toch lekker emigreren. Overal tegen aanschoppen maar zelf ook maar iets positief benaderen, ho maar. Ik ga lekker slapen, wordt wakker en weet 1 ding. Ik stem geen Wilders. Laat me grondrechten niet afpakken door zo man. En heb geen oogkleppen op. nu jij nog wakker worden. Slaap ze.quote:Op zondag 6 november 2005 03:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals het nu gaat in dit land, kan het niet verder gaan.
emigreren? ben je niet lekker ofzoquote:Op zondag 6 november 2005 03:19 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ga je toch lekker emigreren. Overal tegen aanschoppen maar zelf ook maar iets positief benaderen, ho maar. Ik ga lekker slapen, wordt wakker en weet 1 ding. Ik stem geen Wilders. Laat me grondrechten niet afpakken door zo man. En heb geen oogkleppen op. nu jij nog wakker worden. Slaap ze.![]()
misschien moet je dan werkelijk eens een keer links stemmenquote:Op zondag 6 november 2005 03:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals het nu gaat in dit land, kan het niet verder gaan.
En dat is wel enkele tientallen/honderden dode burgers waard?quote:Op zondag 6 november 2005 02:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan kunnen we radicale spanningen en of een burgeroorlog voorkomen.
We moeten niet vergeten dat we dit verrotte maatschappelijke klimaat hebben dank zij het pappen, pamperen en nathouden van de linksekerk.
Wat heeft links zoal verkeerd gedaan? Waar kan je links, en alleen links, de schuld van geven? Het beleid tijdens paars? Daar zat de VVD in met jouw Wilders. Had hij toen maar meer moeten doen en niet nu fortyun op een slechte manier te immiteren. Is het na paars? daarna zat er alleen maar rechtse regeringen, met Wilders. Dus de laatse 10 iedergeval niet.quote:Op zondag 6 november 2005 03:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik vervloek links, ik zie ze als landverraders.
Als er nu verkiezingen zouden zijn, dan zou ik Wilders stemmen. Verder is er niks anders progressiefs.
Precies, Nederlanders doden om een ander beleid te krijgen. Eigen inwoners, zeg dan gewoon dat je de rechtstaat niet erkend. Je hebt een raar gevoel van normbesef.quote:Op zondag 6 november 2005 08:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is wel enkele tientallen/honderden dode burgers waard?
Kun je ook intelligente vragen stellen? Enzo? Wenie? Want terroristen die onschuldige burgers doden, bestaan niet?quote:Op zondag 6 november 2005 01:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
IS het niet vreemd dat sinds dit kabinet er is, men enkel nog maar spreekt over terroristen?
Die bestonden niet of nauwelijks voor kabinet balkenellende er was nml..
het valt zo op enzo?
wenie?
Ik ergens tegen aan schoppen? het is juist de linkse kerk die over al tegen aan trapt, papt en nathoudt. En net of wilders in zijn eentje het beleid binnen de VVD kon veranderen, hij is er toch uiteindelijk uitgestapt, wat een ongekend moeilijke beslissing was.quote:Op zondag 6 november 2005 10:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat heeft links zoal verkeerd gedaan? Waar kan je links, en alleen links, de schuld van geven? Het beleid tijdens paars? Daar zat de VVD in met jouw Wilders. Had hij toen maar meer moeten doen en niet nu fortyun op een slechte manier te immiteren. Is het na paars? daarna zat er alleen maar rechtse regeringen, met Wilders. Dus de laatse 10 iedergeval niet.
Volgens mij ben je gewoon gefrustreerd en schop je ergens tegenaan. Is het in een ander land beter dan?
net of Wilders nu wel wat kan veranderen.quote:Op zondag 6 november 2005 12:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ergens tegen aan schoppen? het is juist de linkse kerk die over al tegen aan trapt, papt en nathoudt. En net of wilders in zijn eentje het beleid binnen de VVD kon veranderen, hij is er toch uiteindelijk uitgestapt, wat een ongekend moeilijke beslissing was.
Ik wil juist geen mensen ombrengen, integendeel zelfs, maar ik ben wel een optimist, ik zie snel de voordelen binnen de nadelen. Ik vind eigenlijk dat iedereen er wel een beetje een potje van heeft gemaakt in de politiek, er is alleen maar op de korte termijn gedacht(uitzonderingen daar gelaten).quote:Op zondag 6 november 2005 15:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
net of Wilders nu wel wat kan veranderen.
Maar is het ergens anders beter volgens jouw? zie mijn vorige post. Welke regering heeft het wel goed gedaan? waarschijnlijk vind je geen, maar goed.
Dat jij vindt dat het nodig is om (eigen)mensen om te brengen om het pappen en nathouden te laten stoppen.![]()
Waarom zeg je dan dit:quote:Op zondag 6 november 2005 17:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik wil juist geen mensen ombrengen, integendeel zelfs, maar ik ben wel een optimist, ik zie snel de voordelen binnen de nadelen. Ik vind eigenlijk dat iedereen er wel een beetje een potje van heeft gemaakt in de politiek, er is alleen maar op de korte termijn gedacht(uitzonderingen daar gelaten).
Ik zou het ook afzwakken als ik JD was.quote:Op zondag 6 november 2005 17:36 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dit:
Je zwakt al aardig af dus.
Hij is al zodanig afgezwakt dat er geen antwoord weer komt. Ik zeg altijd, wie zwijgt stemt toe...quote:Op zondag 6 november 2005 19:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zou het ook afzwakken als ik JD was.
Lees eens wat topics op fok over moslims die aanslagen goedpraten. Die verdienen minimaal een nekschot volgens veel posters hier. Ik denk dat JD daar een beetje bang voor is en daarom op zijn verkapte oproep tot aanslagen terugtrekt.
John Dope is volgens mij wel de eerste die op Fok heeft opgeroepen tot het plegen van aanslagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |