En met die vet betaalde job kan hij geen gsm betalen om zijn neefje en z'n maten op te roepen de jihad te beginnen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:31 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Een kieken is geen mus!
En Ahmadinejad woont niet in een Parijse voorstad en heeft een vet betaalde job als president van Iran.
Oh ja, dat kan hij wel, maar als zijn neefje en zijn maten in de Parijse voorstad meer te verliezen hebben dan te winnen bij een jihad, dan zullen ze er niet zo snel op ingaan!quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:35 schreef typtypo het volgende:
[..]
En met die vet betaalde job kan hij geen gsm betalen om zijn neefje en z'n maten op te roepen de jihad te beginnen.![]()
![]()
Dat het "rustiger" werd heb ik al drie keer in de krant zien staan. Het wordt altijd op een andere plaats "rustiger", waarop er elders weer auto's in de fik worden gestoken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:44 schreef zoalshetis het volgende:
is het nou rustig of niet?
The Shia are the largest of Lebanon's sects, accounting for an estimated 40 percent of the population.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:25 schreef typtypo het volgende:
Volgens mij is bijna de helft van libanon christen en de rest overwegend soennieten.
Onzin, er zijn voorbeelden te over in de geschiedenis dat ze meer bezig zijn elkaar te bestrijden dan het Westen.quote:Dus een sjiietisch revolutie zal dat niet zo gauw plaats vinden maar zodra er sprake is van islam tegen de grote satan en bondgenoten vallen allerlei onderlinge verschillen weg en zijn het op eens allemaal islamieten op kruistocht tegen de ongelovigen.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:16 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Tjechië
Slovakije
Hongarije
Portugal
Zwitserland
Ierland
Zweden
Estland
Kroatië
...
moet ik verder gaan?![]()
Ze hebben niks dus ze hebben ook niets te verliezen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:36 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan hij wel, maar als zijn neefje en zijn maten in de Parijse voorstad meer te verliezen hebben dan te winnen bij een jihad, dan zullen ze er niet zo snel op ingaan!![]()
Belgen hebben veel meer ervaring met terrorisme dan Nederlanders, slimmerik. Leer eens wat Belgische geschiedenis, zou ik zeggen. Nederlanders zijn "achterlijk" op dit vlak.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:54 schreef Demophon het volgende:
[..]
Punt is: de Belgen zijn nog zo arrogant naïef als wij eerst waren en de Fransen tot voor kort. Moet je maar 'ns kijken naar hun gemoraliseer op hun nieuwspagina's. Maarja, ze lopen altijd een paar jaar achter, dus ik denk dat zij de volgende zijn.![]()
Dat heb ik niet gezegd, de achtergrond (niet de aanleiding) van deze rellen heeft te maken met de botsing van de Islamitische geloofsbeleving in de banlieus en een verstarrende vorm van Laicisme aan de kant van de overheid en de slechte sociaal-economische situatie. Dat de rellen zo heftig zijn heeft meer met Arabisch temperament/cultuur te maken dan met het geloof.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:25 schreef Clourhide het volgende:
In Frankrijk is dan ook geen Al-Qaeda aanslag geweest. En dat jij deze rellen vanuit "het islamistische geloof" en "Al-Qaeda" wil verklaren, dat is jouw probleem.
Die weer niets met Parijs te maken hebben.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:54 schreef typtypo het volgende:
Nogmaals dit zijn niet mijn woorden maar zie mij eerdere quotes van o.a. aperdoejewat president van iran en samir a.
awel lowieke, zag ik daar net de bende van nijvel voorbij sjeesen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:57 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Belgen hebben veel meer ervaring met terrorisme dan Nederlanders, slimmerik. Leer eens wat Belgische geschiedenis, zou ik zeggen. Nederlanders zijn "achterlijk" op dit vlak.
Oh, in de VS zijn zeer vaak rellen, je moet de Amerikaanse media maar eens volgen. (Vaak in voor ons zeer onbekende "stadjes" die in de periferie van de grootsteden liggen, soms wel 40 kilometer er vandaan).quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:35 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Mischien is het de strategie, ''deescalatie''. Niet dat het werkt, maar goed. Ik kan het ook niet volgen. Ik kan me eigenlijk niet zo goed herinneren hoe de VS destijds die rellen in L.A. aangepakt hebben, volgens mij met reservisten van het leger. Überhaupt hebben armen het in de VS veel moeilijker dan in Frankrijk lijkt me. En toch hoor je daar eigenlijk nooit iets over rellen. Zal morgen maar eens een krantje kopen.
Hoe weet jij dat?quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:01 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Die weer niets met Parijs te maken hebben.
Als iemand tegen jou zegt het regent buiten trek een jas aan en het regent buiten loop jij nog zonder jas naar buiten?quote:Dankzij het bloed van de martelaren is een nieuwe islamitische revolutie geboren. De golf van de revolutie zal spoedig de hele wereld bereiken.
Slechte imitatie. "Sjeezen" zou al beter zijn, en die Lowieke ken ik niet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
awel lowieke, zag ik daar net de bende van nijvel voorbij sjeesen?
ik snapte die rellen ook nog enigszins, totdat ze die blanke vrachtwagenchauffeur uit zijn cabine trokkenquote:Op zaterdag 5 november 2005 00:03 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Oh, in de VS zijn zeer vaak rellen, je moet de Amerikaanse media maar eens volgen. (Vaak in voor ons zeer onbekende "stadjes" die in de periferie van de grootsteden liggen, soms wel 40 kilometer er vandaan).
De rellen in LA waren buitenproportioneel groot, maar je moet ook wel toegeven dat die Rodney King-video heel erg schokkend was. Ik weet in elk geval nog dat ik toen (ik was toen puber) sympathie had voor de zwarten die op straat kwamen (niet voor de willekeurige brandstichtingen en zo, maar goed, als een massa op straat komt, dan weet je gewoon dat de controle verdwijnt en dat er dingen gebeuren die totaal onacceptabel zijn - het is een situatie waarbij de "wet" tijdelijk opgeheven wordt...)
quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:06 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Slechte imitatie. "Sjeezen" zou al beter zijn, en die Lowieke ken ik niet.
Maar de CCC zou je al wat verder helpen.
Er wonen haast geen Shiieten in de banlieus, bovendien heeft Frankrijk van oudsher redelijke banden met het regime. Het was niet voor niets jarenlang het ballingsoord voor Khomeini. Maar jij beweert steeds iets anders, dus toon het maar aan met een bronnetje (en wat concreters dan wat losse uitspraken van Achmedinedjad, want die gast is de Iraanse Pechtold, hij zegt iets en een dag later bied hij alweer excuses aan.)quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:05 schreef typtypo het volgende:
Hoe weet jij dat?
Ontleden? Jij wilt een raadsel om te ontcijferen, veronderstel ik?quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ga het lekker ontleden. het pleit voor mij dat ik niet zo goed belgisch kan...
O?quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:12 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
wat losse uitspraken van Achmedinedjad, want die gast is de Iraanse Pechtold, hij zegt iets en een dag later bied hij alweer excuses aan.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:14 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ontleden? Jij wilt een raadsel om te ontcijferen, veronderstel ik?
En nou even de hele quote:quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:05 schreef typtypo het volgende:
Wat aan deze woorden laat onduidelijkheid bestaan?
bron:http://www.nu.nlquote:"Dankzij het bloed van de martelaren is een nieuwe islamitische revolutie geboren. De golf van de revolutie zal spoedig de hele wereld bereiken. Het tijdperk van onderdrukking, hegemoniale regimes en tirannie is aan zijn einde gekomen", zie Ahmadinejad in een verwijzing naar aartsvijand de Verenigde Staten.
Als ik weet dat je diegene niet blind op z'n woord kan geloven, ga ik idd eerst kijken of het buiten wel regentquote:Als iemand tegen jou zegt het regent buiten trek een jas aan en het regent buiten loop jij nog zonder jas naar buiten?
Zo te zien zijn de argumenten een beetje aan het opraken.quote:Dan ben jij nog autistischer dan ik gedacht had.
Ja, ik geloof niet dat de Sjiieten iets met Parijs te maken hebben, daar ging het over. En wat betreft Achmedindjad, die doet veel tegenovergestelde uitspraken, dus die neem ik niet zo serieus, hij is ook maar een puppet.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
O?
Hij heeft nooit zijn excuses aangeboden. Een paar iraanse ambasadeurs ja, om onze gemoederen te sussen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:12 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Er wonen haast geen Shiieten in de banlieus, bovendien heeft Frankrijk van oudsher redelijke banden met het regime. Het was niet voor niets jarenlang het ballingsoord voor Khomeini. Maar jij beweert steeds iets anders, dus toon het maar aan met een bronnetje (en wat concreters dan wat losse uitspraken van Achmedinedjad, want die gast is de Iraanse Pechtold, hij zegt iets en een dag later bied hij alweer excuses aan.)
De golf van de revolutie zal spoedig de hele wereld bereiken = Het regent buiten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:20 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
En nou even de hele quote:
[..]
bron:http://www.nu.nl
Wel volledig zijn in je bronnen hoor!
[..]
Als ik weet dat je diegene niet blind op z'n woord kan geloven, ga ik idd eerst kijken of het buiten wel regent
[..]
Zo te zien zijn de argumenten een beetje aan het opraken.![]()
En Allah zwijgt zoals altijd, en wie zwijgt stemt toe.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:29 schreef typtypo het volgende:
,.......
De enige aan wie hij verantwoording moet afleggen is allah.
.........
Amen of moet ik zeggen allah akbar!quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:40 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
En Allah zwijgt zoals altijd, en wie zwijgt stemt toe.
Susan Brownell Anthony (1820-1906)quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:42 schreef typtypo het volgende:
[..]
Amen of moet ik zeggen allah akbar!
ik heb altijd een gevoel van de duivel als ik de usa president en zijn jr zoon zie. ook zo eng. ik denk idd dat gelaatstrekken veel kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Susan Brownell Anthony (1820-1906)
''I distrust those people who know so well what God wants them to do because I notice it always coincides with their own desires.''
Ahmadinejad is gewoon hartstikke evil. Alleen die kop van die vent zegt al voldoende, daarvoor hoeft hij zijn bek geeneens open te doen. Ik denk dat het iemand is voor wie kinderen ook als de dood zijn, een rasechte griezel. En wat zegt dat over het land waarvan hij president geworden is? Ik had tot voor kort nog wel hoop voor Iran, maar nu geloof ik er eigenlijk niet meer zo in. De zoveelste zeperd in het Midden Oosten.
Wel een zeperd met het enige leger van betekenis in de regio wat een rieeële kans maakt tegen het Amerikaanse, maar dat is gigantisch offtopic zolang Ahmadinejad de franse moslims niet gaat opstoken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
... De zoveelste zeperd in het Midden Oosten.
Dat heb ik nou bij Balkenende.... uh.. of was dat nou meer die tovernaarsjongenquote:Op zaterdag 5 november 2005 00:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb altijd een gevoel van de duivel als ik de usa president en zijn jr zoon zie. ook zo eng. ik denk idd dat gelaatstrekken veel kunnen zeggen.
grappig dat beeld zie ik vooral voor me bij cohen en consorten en bij bos en halsema.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:56 schreef jagermeister1 het volgende:
[..]
Dat heb ik nou bij Balkenende.... uh.. of was dat nou meer die tovernaarsjongen
Meen je dat? Bush senior was toch wel een heel ander karakter dan zijn zoon. Het schijnt ook dat Bush junior wat dat betreft meer op z'n moeder lijkt. Ik vind hem, Junior, er nogal onnozel uit zien. Niet als een boosaardig iemand.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb altijd een gevoel van de duivel als ik de usa president en zijn jr zoon zie. ook zo eng. ik denk idd dat gelaatstrekken veel kunnen zeggen.
Ik neem aan dat Bush het zover niet laat komen, die zal z'n buik wel volhebben van het M.O.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Wel een zeperd met het enige leger van betekenis in de regio wat een rieeële kans maakt tegen het Amerikaanse, maar dat is gigantisch offtopic zolang Ahmadinejad de franse moslims niet gaat opstoken.
het gaat mij om de ogen en lippen. duivels, terwijl ik niet echt in een godsdienst geloof.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:28 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Meen je dat? Bush senior was toch wel een heel ander karakter dan zijn zoon. Het schijnt ook dat Bush junior wat dat betreft meer op z'n moeder lijkt. Ik vind hem, Junior, er nogal onnozel uit zien. Niet als een boosaardig iemand.
de puist moet zeker open. nu loopt iedereen als een kip zonder kop rond.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:29 schreef Idiosincrasico het volgende:
Ik ben langzamerhand haast voor een soort burgeroorlog. Het linkse bij elkaar houden heeft ons enkel ellende gebracht. Misschien is het beter dat de pleuris eens echt uitbreekt in Europa en de verhoudingen daarna weer duidelijk zijn.
Dat komt vanzelf.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:29 schreef Idiosincrasico het volgende:
Ik ben langzamerhand haast voor een soort burgeroorlog. Het linkse bij elkaar houden heeft ons enkel ellende gebracht. Misschien is het beter dat de pleuris eens echt uitbreekt in Europa en de verhoudingen daarna weer duidelijk zijn.
In de historie zijn dit soort conflicten altijd met bloedvergieten geslecht. Helaas hebben we teveel linkse mensen die in de jaren '60/'70 zijn blijven hangen. Onaangepasten (allochtoon of autochtoon) moet je gewoon keihard aanpakken.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de puist moet zeker open. nu loopt iedereen als een kip zonder kop rond.
helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:43 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
In de historie zijn dit soort conflicten altijd met bloedvergieten geslecht. Dan kunnen we veel beter Brazilianen. Chinezen, Indiers en Oost-Europeanen naar West-Europa halen om het gebrek aan 'handjes' op te vullen.
Helaas ben ik daar ook vrij zeker van. Kwestie van tijd voor dat de bom barst. Veel laanggeschoolden zullen op relatief korte termijn hun baan verliezen, islamistische jongeren blijven zich relatief sterk misdragen en echt economisch herstel zal er niet komen ... zeker niet voor de zwakkeren in de samenleving. Logisch gevolg is een extra toename van de spanningen. Net zo lang tot dat een kleine burgeroorlog onomkeerbaar is.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:33 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf.
Geef het nog ff tijd.
kleine kanttekening is dat de islamitische jongeren waar jij het over hebt niet echt vaak een moskee bezoeken en dus gewoon onder het kopje terugstuurbaar tuig vallen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:05 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Helaas ben ik daar ook vrij zeker van. Kwestie van tijd voor dat de bom barst. Veel laanggeschoolden zullen op relatief korte termijn hun baan verliezen, islamistische jongeren blijven zich relatief sterk misdragen en echt economisch herstel zal er niet komen ... zeker niet voor de zwakkeren in de samenleving. Logisch gevolg is een extra toename van de spanningen. Net zo lang tot dat een kleine burgeroorlog onomkeerbaar is.
Eens, deze jongens misbruiken hun geloof om aanhang te winnen. Ik heb zat vrienden van islamitische komaf zonder extreme denkbeelden, met respect voor vrouwen en een prima carriereperspectief. Juist voor hun is het des te frustrerender dat een groeiende groep het voor alle mensen met een islamitische achtergrond verpesten.quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kleine kanttekening is dat de islamitische jongeren waar jij het over hebt niet echt vaak een moskee bezoeken en dus gewoon onder het kopje terugstuurbaar tuig vallen.
dat bedoel ik, en daar hamert meki ook vaak op, netzoals ik de frustratie van bsb heel goed begrijp.quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:09 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Eens, deze jongens misbruiken hun geloof om aanhang te winnen. Ik heb zat vrienden van islamitische komaf zonder extreme denkbeelden, met respect voor vrouwen en een prima carriereperspectief. Juist voor hun is het des te frustrerender dat een groeiende groep het voor alle mensen met een islamitische achtergrond verpesten.
Klopt, op Meki zijn anti-vs gezeik na begrijp ik hem soms ook redelijk. Ik ben zelf volgens de cbs-definitie ook allochtoon (evenals mijn meisje), maar ervaar als niet-moslim de berichtgeving natuurlijk heel anders.quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:10 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat bedoel ik, en daar hamert meki ook vaak op, netzoals ik de frustratie van bsb heel goed begrijp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |