ik breng in principe niemand in gevaar, ik eet er zelf niet van en verder moet iedereen er afblijven, het is van mij namelijk...quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef bonke het volgende:
nee
ja
je mag een ander of jezelf niet opzettelijk in gevaar brengen
en als ik nou niets zie? als ik het zie stomp ik hem gewoon, het probleem is alleen dat niemand mijn vreten op gaat eten als ik er op sta te kijken...quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef bonke het volgende:
als je ziet dat er iemand van eet moet je hem stoppen
als je hem door laat eten en hij strijkt et vaantje dan is et nog moord ook
What's the storyquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef joris007 het volgende:
en dat is een serieuze vraag...
Mag ik mijn eigen voedsel / drank vergiftigen? En als iemand anders, die hiervoor gewaarschuwd is, mijn eten op eet en vervolgens drie dagen boven de wc hangt, kan ik daar dan problemen mee krijgen (wettelijk gezien)?
en waarom bij een kind wel tegenhouden en bij een volwassene niet ?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:57 schreef deedeetee het volgende:
Volgens mag je je eigen eten vergiftigen an als je een ander waarschuwt dat 't vergiftigt is en die eet het tóch op is 't zijn eigen verantwoording.
Tenzij 't een kind is natuurlijk die moet je wél tegenhouden anders ben je 't haasje.![]()
Omdat een kind de gevolgen van 't eten van iets giftigs ( nog ) niet kan overzien. In dat geval draag jij als volwassene de verantwoording.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:09 schreef bonke het volgende:
[..]
en waarom bij een kind wel tegenhouden en bij een volwassene niet ?
sja, je weet dat je een leven in gevaar brengt door ergens gif doorheen te mengen en als je dan doet alsof je neus bloed benje strafbaarquote:Op vrijdag 4 november 2005 20:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat een kind de gevolgen van 't eten van iets giftigs ( nog ) niet kan overzien. In dat geval draag jij als volwassene de verantwoording.
Als een volwassene gewaarschuwt is , is het zijn eigen verantwoording. Als hij het tóch eet is hij stom, maar wél verantwoordelijk voor zijn eigen daden.![]()
Maar TS zegt dat hij wel waarschuwt dat er vergif in 't eten zit hoe rijm je dat met * doen of je neus bloed * ?quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef bonke het volgende:
[..]
sja, je weet dat je een leven in gevaar brengt door ergens gif doorheen te mengen en als je dan doet alsof je neus bloed benje strafbaar
jou verantwoordingquote:Op vrijdag 4 november 2005 20:37 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar TS zegt dat hij wel waarschuwt dat er vergif in 't eten zit hoe rijm je dat met * doen of je neus bloed * ?
Als ik een fles rattegif op tafel zet en vertel dat er gif in zit, en jij drinkt die fles dan leeg. Is het dan jouw verantwoording of de mijne ? Ik giet die fles toch niet leeg in je keel ?![]()
Als ik je niet tegen houd als je die fles leeg drinkt is dat zeker weten géén moord. En ik heb je toch proberen al te weerhouden door je te waarschuwen ? Als jij hem dan toch leegdrinkt kan ik er niks aan doen en is 't dus wel degelijk je eigen schuld.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:49 schreef bonke het volgende:
[..]
jou verantwoording
jij zet die fles neer en je kan me er van weerhouden om het te drinken
doe je dat niet is et moord en mag je 2 weken het park harken
quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maarre Bonke zó stom ben jij toch niet om die fles leeg te drinken toch ?![]()
als ik een leugenaar was zou ik het niet opdrinken, dus dan zou ik wel een leugenaar zijn maar niet stomquote:Op vrijdag 4 november 2005 21:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
aaaiii niet alleen stom maar nog een leugenaar óók![]()
![]()
dus omdat iemand eten van jullie jat heb je vergiftigd eten in de koelkast gezet? En dan kijken wie er ziek wordt?quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:01 schreef joris007 het volgende:
ja, fijn zo, maar als ik iemand zie die het op gaat eten zal ik hem echt wel ervan weerhouden hoor, en ik waarschuw ze vantevoren dus ook nog...
en ja, the story is inderdaad een 'studentenhuis', maar de keuken wordt maar door 2 personen gebruikt (er wonen meer mensen), en die hebben er allebei last van, het is dus niet iemand die 'per ongeluk' uit het pak melk van iemand anders drinkt, we hebben allebei een eigen koelkast, het is duidelijk wat van wie is...
en als iemand er met een plakje salami en een boterham vandoor gaat vind ik dat prima hoor, maar er verdwijnen gewoon volle pakken van vanalles, meerdere keren per week, alsof het een gratis winkel is ofzo.
dus.
precies, jij snapt hem!quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:17 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dus omdat iemand eten van jullie jat heb je vergiftigd eten in de koelkast gezet? En dan kijken wie er ziek wordt?
![]()
die bracht mij op het idee, maar daar gaat mijn vraag verder niet echt over...quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:42 schreef Megumi het volgende:
TS al gedacht aan een bezoek aan een psycholoog?
ok, ik ga niet preken ofzo, maar ik zeg wel: niet doen. Ik snap op zich wel hoe pissig je kan worden om dit soort dingen, heb het zelf ook wel meegemaakt toen ik mijn koelkast vroeger deelde met anderen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:40 schreef joris007 het volgende:
[..]
precies, jij snapt hem!(nog niet gedaan, maar van plan dus)
ik was eerst van plan om het alleen maar te zeggen, dat er wel eens iets tussen zou kunnen zitten waar je aan de schijt van gaat (gewoon, briefje op koelkast, iedereen kan het lezen), maar ik denk dat dat pas helpt als ze ook merken dat het geen grapje is![]()
en verder hoef ik hier geen oordeel over hoe ik dit op wil lossen, ik vraag alleen of het mag of niet en als iemand van mening is dat het niet mag, waarom, op grond waarvan, het dan niet mag...
als je een andere leuke oplossing hebt mag je die ook best posten hoor, maar het staat niet voor niets in WGR en niet in ONZ...
Webcam richten op de koelkast, screenshot van de dader in actie uitprinten met de tekst 'beste ruud/dirk-jan/whoever, als je 't gewoon vraagt kun je 't ook krijgen hoor. Hoef je ook niet om drie uur 's nachts je nest uit om m'n koelkast leeg te roven'.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:40 schreef joris007 het volgende:
[..]
precies, jij snapt hem!(nog niet gedaan, maar van plan dus)
ik was eerst van plan om het alleen maar te zeggen, dat er wel eens iets tussen zou kunnen zitten waar je aan de schijt van gaat (gewoon, briefje op koelkast, iedereen kan het lezen), maar ik denk dat dat pas helpt als ze ook merken dat het geen grapje is![]()
Ik moet toegeven dat ik zelf ook in de verleiding zou staan. Maar toch lijkt die webcam me een beter idee.quote:Op vrijdag 4 november 2005 22:59 schreef Ringo het volgende:
Overigens zou ik beginnen met een krachtig (doch niet dodelijk) laxeermiddel.
geweldig ideequote:Op vrijdag 4 november 2005 22:17 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dus omdat iemand eten van jullie jat heb je vergiftigd eten in de koelkast gezet? En dan kijken wie er ziek wordt?
![]()
Beide. Ik zou het hele proces op film willen hebben. En daarna op internet zetten.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:02 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik moet toegeven dat ik zelf ook in de verleiding zou staan. Maar toch lijkt die webcam me een beter idee.
ja, een in scene gezet verhaal over iemand die allergisch was ofzo voor een bepaald stofje en door een uit de hand gelopen grap een trieste dood was gestorven...quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:07 schreef Murray het volgende:
Tof, de docu zal over een paar jaar wel op Forensic Detectives bij Discovery te zien zijn?
- ik ga niemand dodenquote:Op zaterdag 5 november 2005 08:59 schreef bonke het volgende:
bla bla bla
Of andere smerige dingen doet met je eten?quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:33 schreef MouseOver het volgende:
Hoe zeker ben je er trouwens van dat hij jou daarna niet vergiftigd?
ja, zou zomaar kunnen natuurlijk, en hij kan me ook doodschieten of mijn kamer in de fik steken, maar daar gaat het niet echt om nu, ik vraag me af of hij juridisch gezien iets kan ondernemen, zo van ja, edelachtbare, ik heb alleen maar een pot pindakaas van hem leeggegeten en toen zat ik 3 dagen op de WC, en hij had me nog zo gewaarschuwd van te voren, maar ik dacht, dat doet ‘ie toch niet...quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:33 schreef MouseOver het volgende:
Hoe zeker ben je er trouwens van dat hij jou daarna niet vergiftigd?
Het is een niet te verwaarlozen aspectquote:Op zaterdag 5 november 2005 11:40 schreef joris007 het volgende:
[..]
ja, zou zomaar kunnen natuurlijk, en hij kan me ook doodschieten of mijn kamer in de fik steken, maar daar gaat het niet echt om nu, ik vraag me af of hij juridisch gezien iets kan ondernemen, zo van ja, edelachtbare, ik heb alleen maar een pot pindakaas van hem leeggegeten en toen zat ik 3 dagen op de WC, en hij had me nog zo gewaarschuwd van te voren, maar ik dacht, dat doet ‘ie toch niet...
Stroom op een hek zetten mag ook al niet, tenzij het een omheining voor dieren is. en dan nog mag het voltage niet te hoog zijn!quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:23 schreef joris007 het volgende:
mkay, ter vergelijking dan, volgens mij nog niet eens zo heel scheef;
stel, een bedrijf heeft een hek om een kantoor, en de bovenste draden zijn van schrikdraad, dit staat allemaal goed aangegeven (bordjes enzo, van pas op, gevaarlijk).
als er dan zo'n sukkel toch overheen wil klimmen om bij dat kantoor te komen, en hij krijgt een opdonder, dan is dat toch zijn eigen schuld??
Als je dat dan wél met fluwelen handschoentjes aan doet, en als ie je slaat vooral níet terug slaanquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef Thisbe het volgende:
We mogen ook helemaal niks in Nederland![]()
O je mag de dader wel aanhouden wegens diefstal![]()
hoe krijg je in godsnaam een slot op de koelkast???quote:Op zondag 6 november 2005 12:52 schreef Uncle het volgende:
Zet gewoon een slot op je koelkast ben je van alle problemen af en loop je straks niet de kans om aangeklaagd te worden
Slotje zit er zo op.... en misschien ook wat prettiger dan een laxeermiddel ervan uitgaande dat ook het toilet gedeeld is
quote:Op zondag 6 november 2005 13:55 schreef IrisVrede het volgende:
[..]
hoe krijg je in godsnaam een slot op de koelkast???
de meeste koelkasten verliezen dan toch hun werking?
(vraagt een totaal niet technische dame zich af)
tja, dat is dus juist wat ik vraag, of dat mag... alleen dan niet met mijn naam er op, ik ben toch de enige die de koelkast gebruikt.quote:Op maandag 7 november 2005 11:06 schreef big_al het volgende:
leg je vergiftigde eten in de koelkast met je naam erop, als iemand het jouw eten opeet weet je meteen wie de dader is![]()
Beetje knutselen moet lukken zonder dat de koelkast haar werking verliest... Eventueel met een portie 'super-glue'.quote:Op zondag 6 november 2005 13:55 schreef IrisVrede het volgende:
[..]
hoe krijg je in godsnaam een slot op de koelkast???
de meeste koelkasten verliezen dan toch hun werking?
(vraagt een totaal niet technische dame zich af)
kijk, zo dacht ik het dus ook ongeveer, ik geef het duidelijk aan, iedereen die de keuken binnenloopt weet wat er in mijn eten / drinken kan zitten, de rest is dus op eigen risico...quote:Op maandag 7 november 2005 21:49 schreef Argento het volgende:
Met het uitoefenen van je eigendomsrecht (en daar hebben we het over) dien je in zekere mate rekening te houden met de belangen van anderen. Je eigen eten vergiftigen terwijl je wist of moest weten dat anderen dat eten zouden nuttigen en dus de nadelige gevolgen van het gif aan den lijve zouden ondervinden, kan, naar mijn idee, onder omstandigheden onrechtmatig zijn. Indien je voldoende hebt gedaan om anderen te waarschuwen, wordt die onrechtmatigheid, wederom naar mijn idee, gezuiverd. Uitgangspunt is en blijft dat jij, als eigenaar, de vrije beschikking over de jou in eigendom toebehorende zaken hebt.
geen moord. het is namelijk niet beoogd. mogelijk wel dood door schuldquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef bonke het volgende:
als je ziet dat er iemand van eet moet je hem stoppen
als je hem door laat eten en hij strijkt et vaantje dan is et nog moord ook
Welnee TS is toch niet van plan om de dader met cholera te besmetten ? Gewoon een stevige diarree voldoetquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:56 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
geen moord. het is namelijk niet beoogd. mogelijk wel dood door schuld
Daar ondervindt hij zelf ook wel last van, het slachtoffer als huisgenoot zijnde.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Welnee TS is toch niet van plan om de dader met cholera te besmetten ? Gewoon een stevige diarree voldoet![]()
ik zeg dat het imho geen moord is en als tegenargument kom jij aanzetten met cholera en diarree?quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Welnee TS is toch niet van plan om de dader met cholera te besmetten ? Gewoon een stevige diarree voldoet![]()
in principe mag dat inderdaad, maar niemand doet het, dus iedereen weet dat de spullen die erin staan van mij zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2005 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Er mag van die koelkast dus ook door een ander gebruikgemaakt worden. Dan is het dus niet zo dat je huisgenoot er per definitie niks te zoeken heeft. Dan zou het dus kunnen dat je huisgenoot onopzettelijk iets van jou nuttigt, iets wat jij met opzet hebt 'vergiftigd'.
Je kunt niet uitsluiten dat iemand er wel iets in zal zetten (bijv. een pak melk omdat oma op bezoek komt en altijd oploskoffie aangemaakt met melk drinkt) en dan vervolgens abusievelijk jouw vergiftigde pak melk pakt in plaats van zijn eigen melk. Oma dood.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:29 schreef joris007 het volgende:
[..]
in principe mag dat inderdaad, maar niemand doet het, dus iedereen weet dat de spullen die erin staan van mij zijn.
oma dood, maar dat is in deze context volgens mij nog geen moord. blijft natuurlijk wel een feit dat het *nogal stom* is om je eigen eten te vergiftigenquote:Op dinsdag 8 november 2005 14:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt niet uitsluiten dat iemand er wel iets in zal zetten (bijv. een pak melk omdat oma op bezoek komt en altijd oploskoffie aangemaakt met melk drinkt) en dan vervolgens abusievelijk jouw vergiftigde pak melk pakt in plaats van zijn eigen melk. Oma dood.![]()
mag je nog even uitleggen wat de huisbaas er mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 12 november 2005 06:29 schreef Casema het volgende:
dan doe je aangifte bij je huisbaas en uiteindelijk bij de politie van diefstal.
omfg of je neemt dit topic te serieus johquote:Je speelt met je eigen toekomst en dat van een ander als je zoiets stoms en onvolwassens doet..
Maar ach, staat inderdaad erg stoer om er hier een topic over te openen hoor...![]()
Weet niet wat voor student je ben, maar dit had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen...![]()
Beetje late reactie maar goed...quote:Op zaterdag 12 november 2005 09:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
mag je nog even uitleggen wat de huisbaas er mee te maken heeft.![]()
[..]
omfg of je neemt dit topic te serieus joh
Dus ja Kiwi, ik neem dit topic serieus.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef joris007 het volgende:
en dat is een serieuze vraag...
Mag ik mijn eigen voedsel / drank vergiftigen? En als iemand anders, die hiervoor gewaarschuwd is, mijn eten op eet en vervolgens drie dagen boven de wc hangt, kan ik daar dan problemen mee krijgen (wettelijk gezien)?
De huisbaas is eindverantwoordelijk voor wat? voor diefstal van voedsel tussen huurders onderling? voor vergiftiging van voedsel door een huurder? (los van het feit dat je geen aangifte kunt doen bij een huisbaas)quote:Op zondag 20 november 2005 03:58 schreef Casema het volgende:
De huisbaas is eindverantwoordelijke in het huis en dus eerste aanspreek punt bij conflicten.
Of hij het nu wil of nietquote:Alles wat er daarna gebeurt is de verantwoording van TS, als dat iets is wat tie mee wil dragen is dat zijn keus...
daar moest ik inderdaad ook aan denken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 23:01 schreef Thisbe het volgende:
Lees het arrest van de Hoornse taart eens?
Doe maar niet, ook al waarschuw je ze.
Koop een eigen koelkast
Had ik al gezegd dat je het niet moest doen?
Doe maar niet![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |