abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31964461
en dat is een serieuze vraag...

Mag ik mijn eigen voedsel / drank vergiftigen? En als iemand anders, die hiervoor gewaarschuwd is, mijn eten op eet en vervolgens drie dagen boven de wc hangt, kan ik daar dan problemen mee krijgen (wettelijk gezien)?
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_31964506
nee
ja
je mag een ander of jezelf niet opzettelijk in gevaar brengen
pies on joe toe
pi_31964704
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef bonke het volgende:
nee
ja
je mag een ander of jezelf niet opzettelijk in gevaar brengen
ik breng in principe niemand in gevaar, ik eet er zelf niet van en verder moet iedereen er afblijven, het is van mij namelijk...
pi_31964761
als je ziet dat er iemand van eet moet je hem stoppen
als je hem door laat eten en hij strijkt et vaantje dan is et nog moord ook
pies on joe toe
pi_31964969
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef bonke het volgende:
als je ziet dat er iemand van eet moet je hem stoppen
als je hem door laat eten en hij strijkt et vaantje dan is et nog moord ook
en als ik nou niets zie? als ik het zie stomp ik hem gewoon, het probleem is alleen dat niemand mijn vreten op gaat eten als ik er op sta te kijken...

ik zorg ervoor dat de persoon in kwestie weet dat er een kans is dat hij / zij goed ziek wordt als 'ie aan mijn eten zit, dan is het toch eigen schuld verder?

en ik ga echt niemand vermoorden hoor, een beetje goed aan de schijt lijkt me wel genoeg op zich
pi_31964993
een portie laxeermiddel doet et altijd goed
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:03:19 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31965131
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef joris007 het volgende:
en dat is een serieuze vraag...

Mag ik mijn eigen voedsel / drank vergiftigen? En als iemand anders, die hiervoor gewaarschuwd is, mijn eten op eet en vervolgens drie dagen boven de wc hangt, kan ik daar dan problemen mee krijgen (wettelijk gezien)?
What's the story
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:04:13 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31965153
Wat een fris en vernieuwend topic

Stop er kiezelsteentjes in, dat heeft ook al aardig effect.
Vampire Romance O+
pi_31965293
Gewoon een onschuldige (blauwe) kleurstof erin verwerken, dan zie je wie je eten pikt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31965919
Vast een studentenhuis met gezamelijke koelkast?
pi_31969477
laxeermiddel is een hele goede
pi_31969539
Je weet dat iemand stiekem toch je eten aanraakt. Anders opende je zo'n topic niet.
Dus je bent strafbaar.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:57:02 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_31970252
Volgens mag je je eigen eten vergiftigen an als je een ander waarschuwt dat 't vergiftigt is en die eet het tóch op is 't zijn eigen verantwoording.
Tenzij 't een kind is natuurlijk die moet je wél tegenhouden anders ben je 't haasje.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:09:58 #14
64781 bonke
pipo koeie
pi_31970663
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:57 schreef deedeetee het volgende:
Volgens mag je je eigen eten vergiftigen an als je een ander waarschuwt dat 't vergiftigt is en die eet het tóch op is 't zijn eigen verantwoording.
Tenzij 't een kind is natuurlijk die moet je wél tegenhouden anders ben je 't haasje.
en waarom bij een kind wel tegenhouden en bij een volwassene niet ?
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:28:08 #15
78780 deedeetee
pi_31971180
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:09 schreef bonke het volgende:

[..]

en waarom bij een kind wel tegenhouden en bij een volwassene niet ?
Omdat een kind de gevolgen van 't eten van iets giftigs ( nog ) niet kan overzien. In dat geval draag jij als volwassene de verantwoording.

Als een volwassene gewaarschuwt is , is het zijn eigen verantwoording. Als hij het tóch eet is hij stom, maar wél verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:31:15 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31971276
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:35 schreef Delenlill het volgende:
laxeermiddel is een hele goede
Of tegenovergesteld, diacur
Vampire Romance O+
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:32:48 #17
64781 bonke
pipo koeie
pi_31971325
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Omdat een kind de gevolgen van 't eten van iets giftigs ( nog ) niet kan overzien. In dat geval draag jij als volwassene de verantwoording.

Als een volwassene gewaarschuwt is , is het zijn eigen verantwoording. Als hij het tóch eet is hij stom, maar wél verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
sja, je weet dat je een leven in gevaar brengt door ergens gif doorheen te mengen en als je dan doet alsof je neus bloed benje strafbaar
het maakt niet uit of het dan een kind of een volwassene is
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:37:09 #18
78780 deedeetee
pi_31971460
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef bonke het volgende:

[..]

sja, je weet dat je een leven in gevaar brengt door ergens gif doorheen te mengen en als je dan doet alsof je neus bloed benje strafbaar
Maar TS zegt dat hij wel waarschuwt dat er vergif in 't eten zit hoe rijm je dat met * doen of je neus bloed * ?
Als ik een fles rattegif op tafel zet en vertel dat er gif in zit, en jij drinkt die fles dan leeg. Is het dan jouw verantwoording of de mijne ? Ik giet die fles toch niet leeg in je keel ?
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:49:57 #19
64781 bonke
pipo koeie
pi_31971800
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar TS zegt dat hij wel waarschuwt dat er vergif in 't eten zit hoe rijm je dat met * doen of je neus bloed * ?
Als ik een fles rattegif op tafel zet en vertel dat er gif in zit, en jij drinkt die fles dan leeg. Is het dan jouw verantwoording of de mijne ? Ik giet die fles toch niet leeg in je keel ?
jou verantwoording
jij zet die fles neer en je kan me er van weerhouden om het te drinken
doe je dat niet is et moord en mag je 2 weken het park harken
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:56:37 #20
78780 deedeetee
pi_31971967
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:49 schreef bonke het volgende:

[..]

jou verantwoording
jij zet die fles neer en je kan me er van weerhouden om het te drinken
doe je dat niet is et moord en mag je 2 weken het park harken
Als ik je niet tegen houd als je die fles leeg drinkt is dat zeker weten géén moord. En ik heb je toch proberen al te weerhouden door je te waarschuwen ? Als jij hem dan toch leegdrinkt kan ik er niks aan doen en is 't dus wel degelijk je eigen schuld.
Als jij nu zegt * ik drink hem leeg * en ik laat je je gang gaan is 't geen moord hoog uit iets van * dood door schuld * wettelijk gezien dan.

Maarre Bonke zó stom ben jij toch niet om die fles leeg te drinken toch ?
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:58:22 #21
64781 bonke
pipo koeie
pi_31972010
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maarre Bonke zó stom ben jij toch niet om die fles leeg te drinken toch ?
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:01:47 #22
78780 deedeetee
pi_31972105
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:58 schreef bonke het volgende:

[..]

aaaiii niet alleen stom maar nog een leugenaar óók

vrijdag 4 november 2005 @ 21:05:54 #23
64781 bonke
pipo koeie
pi_31972220
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

aaaiii niet alleen stom maar nog een leugenaar óók

als ik een leugenaar was zou ik het niet opdrinken, dus dan zou ik wel een leugenaar zijn maar niet stom
drink ik et wel op dan ben ik geen leugenaar maar wel stom
make up your mind
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:19:10 #24
78780 deedeetee
pi_31972554
mezelf vastgekletst

pi_31973981
ja, fijn zo, maar als ik iemand zie die het op gaat eten zal ik hem echt wel ervan weerhouden hoor, en ik waarschuw ze vantevoren dus ook nog...

en ja, the story is inderdaad een 'studentenhuis', maar de keuken wordt maar door 2 personen gebruikt (er wonen meer mensen), en die hebben er allebei last van, het is dus niet iemand die 'per ongeluk' uit het pak melk van iemand anders drinkt, we hebben allebei een eigen koelkast, het is duidelijk wat van wie is...

en als iemand er met een plakje salami en een boterham vandoor gaat vind ik dat prima hoor, maar er verdwijnen gewoon volle pakken van vanalles, meerdere keren per week, alsof het een gratis winkel is ofzo.

dus.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:07:33 #26
78780 deedeetee
pi_31974162
Dat is een vervelende zaak joris007 ik kan me voorstellen dat je daar graag een eind aan wilt maken. Het eten vergiftigen lijkt me toch niet zo'n goed idee. Misschien kun je iets op de pakken smeren dat het ontvreemden minder aantrekkelijk maakt ?

Bij nader inzien misschien een onschuldig braakmiddeltje ? In de homeopathie hebben ze wel wat dacht ik
pi_31974429
Laxeer middel is wel een heel goed idee niet?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:17:08 #28
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31974442
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:01 schreef joris007 het volgende:
ja, fijn zo, maar als ik iemand zie die het op gaat eten zal ik hem echt wel ervan weerhouden hoor, en ik waarschuw ze vantevoren dus ook nog...

en ja, the story is inderdaad een 'studentenhuis', maar de keuken wordt maar door 2 personen gebruikt (er wonen meer mensen), en die hebben er allebei last van, het is dus niet iemand die 'per ongeluk' uit het pak melk van iemand anders drinkt, we hebben allebei een eigen koelkast, het is duidelijk wat van wie is...

en als iemand er met een plakje salami en een boterham vandoor gaat vind ik dat prima hoor, maar er verdwijnen gewoon volle pakken van vanalles, meerdere keren per week, alsof het een gratis winkel is ofzo.

dus.
dus omdat iemand eten van jullie jat heb je vergiftigd eten in de koelkast gezet? En dan kijken wie er ziek wordt?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_31975197
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:17 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

dus omdat iemand eten van jullie jat heb je vergiftigd eten in de koelkast gezet? En dan kijken wie er ziek wordt?
precies, jij snapt hem! (nog niet gedaan, maar van plan dus)

ik was eerst van plan om het alleen maar te zeggen, dat er wel eens iets tussen zou kunnen zitten waar je aan de schijt van gaat (gewoon, briefje op koelkast, iedereen kan het lezen), maar ik denk dat dat pas helpt als ze ook merken dat het geen grapje is

en verder hoef ik hier geen oordeel over hoe ik dit op wil lossen, ik vraag alleen of het mag of niet en als iemand van mening is dat het niet mag, waarom, op grond waarvan, het dan niet mag...

als je een andere leuke oplossing hebt mag je die ook best posten hoor, maar het staat niet voor niets in WGR en niet in ONZ...
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:42:34 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31975275
TS al gedacht aan een bezoek aan een psycholoog?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31975593
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:42 schreef Megumi het volgende:
TS al gedacht aan een bezoek aan een psycholoog?
die bracht mij op het idee, maar daar gaat mijn vraag verder niet echt over...
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:55:02 #32
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31975799
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:40 schreef joris007 het volgende:

[..]

ik was eerst van plan om het alleen maar te zeggen, dat er wel eens iets tussen zou kunnen zitten waar je aan de schijt van gaat (gewoon, briefje op koelkast, iedereen kan het lezen), maar ik denk dat dat pas helpt als ze ook merken dat het geen grapje is

en verder hoef ik hier geen oordeel over hoe ik dit op wil lossen, ik vraag alleen of het mag of niet en als iemand van mening is dat het niet mag, waarom, op grond waarvan, het dan niet mag...

als je een andere leuke oplossing hebt mag je die ook best posten hoor, maar het staat niet voor niets in WGR en niet in ONZ...
ok, ik ga niet preken ofzo, maar ik zeg wel: niet doen. Ik snap op zich wel hoe pissig je kan worden om dit soort dingen, heb het zelf ook wel meegemaakt toen ik mijn koelkast vroeger deelde met anderen.

Maar deze manier is gewoon niet ok. Kan je geen slot ofzo op je koelkast doen? Of die persoon op een andere manier betrappen?

En om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: het lijkt me stug dat je niet strafbaar bent als je doelbewust eten vergiftigd waarvan je weet dat iemand anders het zal opeten.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:59:20 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31975970
Een heel goed plan. Als je het uitvoert: houd ons op de hoogte. Liefst incl. (bewegende) beelden.

Luister niet naar de zedenpredikers in dit topic; dit is een serieuze zaak & in tijden van oorlog (en liefde) is alles geoorloofd.

Overigens zou ik beginnen met een krachtig (doch niet dodelijk) laxeermiddel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31976012
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:40 schreef joris007 het volgende:

[..]

Webcam richten op de koelkast, screenshot van de dader in actie uitprinten met de tekst 'beste ruud/dirk-jan/whoever, als je 't gewoon vraagt kun je 't ook krijgen hoor. Hoef je ook niet om drie uur 's nachts je nest uit om m'n koelkast leeg te roven'.
pi_31976046
Lees het arrest van de Hoornse taart eens?
Doe maar niet, ook al waarschuw je ze.
Koop een eigen koelkast
Had ik al gezegd dat je het niet moest doen?
Doe maar niet
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31976065
wel oppassen dat je je zelf niet vergist en per ongeluk zelf van je vergiftigde troep eet
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:02:38 #37
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31976104
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:59 schreef Ringo het volgende:

Overigens zou ik beginnen met een krachtig (doch niet dodelijk) laxeermiddel.
Ik moet toegeven dat ik zelf ook in de verleiding zou staan. Maar toch lijkt die webcam me een beter idee.
pi_31976124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:17 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

geweldig idee
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:04:05 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31976166
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:02 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik moet toegeven dat ik zelf ook in de verleiding zou staan. Maar toch lijkt die webcam me een beter idee.
Beide. Ik zou het hele proces op film willen hebben. En daarna op internet zetten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31976283
Tof, de docu zal over een paar jaar wel op Forensic Detectives bij Discovery te zien zijn?
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:09:26 #41
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_31976368
Van verveling kom je de raarste topics tegen...
Je laat toch iemand niet willens en wetens vergiftigd voedsel eten? lijkt me..?
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:12:02 #42
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31976466
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:07 schreef Murray het volgende:
Tof, de docu zal over een paar jaar wel op Forensic Detectives bij Discovery te zien zijn?
ja, een in scene gezet verhaal over iemand die allergisch was ofzo voor een bepaald stofje en door een uit de hand gelopen grap een trieste dood was gestorven...

Ik herinner me nog goed hoe een oom van mij ooit door het innemen van een Saridon bijna de pijp uit ging, 't bevatte iets waar hij zwaar allergisch voor was, en waarvan hij dus niet wist dat dat ook Saridon zat.
pi_31983542
zet gewoon een slotje op je koelkast , dan ben je overal vanaf
pies on joe toe
pi_31983580
ik vind gewoon dat TS het wel mag doen

hij heeft waarschijnlijk al gemeld dat ie er niet van gediend is dat mensen uit ZIJN koelkast spullen pakken.
Als men dat wel doet heeft men dus al schijt aan TS
daar mag best wel wat actie tegenover staan

als het gaat om een vrij onschuldig middel als laxeermiddel tsja waarom niet???
leert de ander het hopelijk gelijk af. zo niet kan het ts natuurlijk altijd gewoon de koelkast op zijn eigen kamer zetten (dat hadden de meeste bij mij in het sh)

btw wat is het arrest van de hoornse taart??? waar gaat ie over?
pi_31983608
ik zou idd gewoon een slot op je koelkast doen, kunnen ze dr niet in en hoef je niets te vergiftigen
pi_31983620
Indien ik de toelichting tot het eerste middel juist heb begrepen dan is de daarin vervatte grief deze dat het Hof, aannemende dat de met voorbedachten rade gepleegde levensberooving van M. M. te Amsterdam plaats had, niet voldoende heeft gemotiveerd dat requirant vóór het afzenden van de taart uit Amsterdam, subjectief het plan had beraamd om die vrouw te dooden. Het Hof heeft dit opzettelijk en met voorbedachten rade van het leven beroven van M. M. bewezen verklaard door aanwijzingen voortvloeiende uit de erkentenissen van beklaagde en de verklaringen van getuigen.
Daaruit volgt o. a. dat beklaagde die geruimen tijd te voren het plan heeft opgevat om W. M. van het leven te beroven, dat hij met dat oogmerk in een door hem gekochten taart eene laetale hoeveelheid rattekruid heeft gedaan, deze taart uit Haarlem medegenomen heeft naar Amsterdam, en vandaar ter uitvoering van zijn vooraf beraamd plan heeft afgezonden aan het adres van M. voormeld te Hoorn; dat hij wist dat M. was gehuwd en samenwoonde met M. M., dat deze vrouw in hare echtelijke woning veel had in te brengen, dat beklaagde bij het volvoeren van zijne handelingen de overtuiging had dat diegenen die van de taart zouden eten ten gevolge van vergiftiging zouden sterven, dat hij bij de uitvoering van zijn plan ook wel aan die vrouw gedacht heeft, dat hij ter voorkoming dat die vrouw van de taart zou eten niets heeft gedaan. Het besluit tot het dooden van M. was in kalm overleg gevormd en beklaagde moet zich daarbij rekenschap hebben gegeven van de beteekenis en de gevolgen van zijn voorgenomen daad; gelet op het middel waardoor hij dien beoogden dood wilde veroorzaken, en op de hem bekende omstandigheid dat de vrouw van M. bij dezen inwoonde kon hij redelijkerwijs niet anders verwachten dan dat deze ook van de toegezonden zou nuttigen; al heeft nu beklaagde alléén den wensch gekoesterd om M. van het leven te beroven, maar hij geen enkelen maatregel genomen heeft bij de ten uitvoerlegging van zijn te voren beraamd plan om te beletten dat anderen, dan M. van de taart aten, terwijl hij redelijkerwijskon begrijpen dat anderen, in casu de vrouw, dit zouden doen; waar hij bij de uitvoering nog aan die vrouw heeft gedacht; daar heeft hij ook den dood van die vrouw gewild als gevolg van zijn vooraf beraamd plan in zijn geheel. Een afzonderlijk voorafgaand plan om juist die vrouw te dooden is onder deze omstandigheden niet vereischt om ook ten haren opzichte te kunnen aannemen voorbedachten rade. Waar alzoo beklaagde ter uitvoering van zijn voornemen om een bepaald persoon met voorbedachten rade van het leven te beroven, een middel kiest, waarvan hij weet, dat het tevens den dood van anderen kan veroorzaken, is indien het middel doel heeft getroffen, hij ook ten aanzien van die andere personen, die gedood zijn, aan moord schuldig.

http://www.student.unimaas.nl/jch.pronk/frame_hoornse_taart.htm
pies on joe toe
pi_31983638
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 08:59 schreef bonke het volgende:
bla bla bla
- ik ga niemand doden
- iedereen die de keuken binnenkomt en mijn koelkast open doet is gewaarschuwd

kortom een heel ander verhaal.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:54:13 #48
78780 deedeetee
pi_31984014
Sjeeez wat een gezeur over zo'n onschuldig verdedigings middel.

Als er niemand aan dood gaat is 't écht niet strafbaar hoor. Een stevige diarree is bepaald nog géén moordaanslag.

Laat je ff weten hoe 't afloopt ? Lijk t me mooi om te horen hoe er iemand de w.c op en af rent.
pi_31984029
als er een aanklacht van komt weet ik wie er moet gaan betalen
pies on joe toe
pi_31984077
Met een injectienaald heel smerig bitter in pakken drinken spuiten ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')