abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31964461
en dat is een serieuze vraag...

Mag ik mijn eigen voedsel / drank vergiftigen? En als iemand anders, die hiervoor gewaarschuwd is, mijn eten op eet en vervolgens drie dagen boven de wc hangt, kan ik daar dan problemen mee krijgen (wettelijk gezien)?
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_31964506
nee
ja
je mag een ander of jezelf niet opzettelijk in gevaar brengen
pies on joe toe
pi_31964704
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:45 schreef bonke het volgende:
nee
ja
je mag een ander of jezelf niet opzettelijk in gevaar brengen
ik breng in principe niemand in gevaar, ik eet er zelf niet van en verder moet iedereen er afblijven, het is van mij namelijk...
pi_31964761
als je ziet dat er iemand van eet moet je hem stoppen
als je hem door laat eten en hij strijkt et vaantje dan is et nog moord ook
pies on joe toe
pi_31964969
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef bonke het volgende:
en als ik nou niets zie? als ik het zie stomp ik hem gewoon, het probleem is alleen dat niemand mijn vreten op gaat eten als ik er op sta te kijken...

ik zorg ervoor dat de persoon in kwestie weet dat er een kans is dat hij / zij goed ziek wordt als 'ie aan mijn eten zit, dan is het toch eigen schuld verder?

en ik ga echt niemand vermoorden hoor, een beetje goed aan de schijt lijkt me wel genoeg op zich
pi_31964993
een portie laxeermiddel doet et altijd goed
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:03:19 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31965131
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef joris007 het volgende:

Mag ik mijn eigen voedsel / drank vergiftigen? En als iemand anders, die hiervoor gewaarschuwd is, mijn eten op eet en vervolgens drie dagen boven de wc hangt, kan ik daar dan problemen mee krijgen (wettelijk gezien)?
What's the story
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:04:13 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31965153
Wat een fris en vernieuwend topic

Stop er kiezelsteentjes in, dat heeft ook al aardig effect.
Vampire Romance O+
pi_31965293
Gewoon een onschuldige (blauwe) kleurstof erin verwerken, dan zie je wie je eten pikt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31965919
Vast een studentenhuis met gezamelijke koelkast?
pi_31969477
laxeermiddel is een hele goede
pi_31969539
Je weet dat iemand stiekem toch je eten aanraakt. Anders opende je zo'n topic niet.
Dus je bent strafbaar.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 4 november 2005 @ 19:57:02 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_31970252
Volgens mag je je eigen eten vergiftigen an als je een ander waarschuwt dat 't vergiftigt is en die eet het tóch op is 't zijn eigen verantwoording.
Tenzij 't een kind is natuurlijk die moet je wél tegenhouden anders ben je 't haasje.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:09:58 #14
64781 bonke
pipo koeie
pi_31970663
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:57 schreef deedeetee het volgende:
Volgens mag je je eigen eten vergiftigen an als je een ander waarschuwt dat 't vergiftigt is en die eet het tóch op is 't zijn eigen verantwoording.
Tenzij 't een kind is natuurlijk die moet je wél tegenhouden anders ben je 't haasje.
en waarom bij een kind wel tegenhouden en bij een volwassene niet ?
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:28:08 #15
78780 deedeetee
pi_31971180
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:09 schreef bonke het volgende:

[..]

en waarom bij een kind wel tegenhouden en bij een volwassene niet ?
Omdat een kind de gevolgen van 't eten van iets giftigs ( nog ) niet kan overzien. In dat geval draag jij als volwassene de verantwoording.

Als een volwassene gewaarschuwt is , is het zijn eigen verantwoording. Als hij het tóch eet is hij stom, maar wél verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:31:15 #16
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31971276
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:35 schreef Delenlill het volgende:
laxeermiddel is een hele goede
Of tegenovergesteld, diacur
Vampire Romance O+
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:32:48 #17
64781 bonke
pipo koeie
pi_31971325
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Omdat een kind de gevolgen van 't eten van iets giftigs ( nog ) niet kan overzien. In dat geval draag jij als volwassene de verantwoording.

Als een volwassene gewaarschuwt is , is het zijn eigen verantwoording. Als hij het tóch eet is hij stom, maar wél verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
sja, je weet dat je een leven in gevaar brengt door ergens gif doorheen te mengen en als je dan doet alsof je neus bloed benje strafbaar
het maakt niet uit of het dan een kind of een volwassene is
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:37:09 #18
78780 deedeetee
pi_31971460
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef bonke het volgende:

[..]

sja, je weet dat je een leven in gevaar brengt door ergens gif doorheen te mengen en als je dan doet alsof je neus bloed benje strafbaar
Maar TS zegt dat hij wel waarschuwt dat er vergif in 't eten zit hoe rijm je dat met * doen of je neus bloed * ?
Als ik een fles rattegif op tafel zet en vertel dat er gif in zit, en jij drinkt die fles dan leeg. Is het dan jouw verantwoording of de mijne ? Ik giet die fles toch niet leeg in je keel ?
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:49:57 #19
64781 bonke
pipo koeie
pi_31971800
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar TS zegt dat hij wel waarschuwt dat er vergif in 't eten zit hoe rijm je dat met * doen of je neus bloed * ?
Als ik een fles rattegif op tafel zet en vertel dat er gif in zit, en jij drinkt die fles dan leeg. Is het dan jouw verantwoording of de mijne ? Ik giet die fles toch niet leeg in je keel ?
jou verantwoording
jij zet die fles neer en je kan me er van weerhouden om het te drinken
doe je dat niet is et moord en mag je 2 weken het park harken
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:56:37 #20
78780 deedeetee
pi_31971967
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:49 schreef bonke het volgende:

[..]

jou verantwoording
jij zet die fles neer en je kan me er van weerhouden om het te drinken
doe je dat niet is et moord en mag je 2 weken het park harken
Als ik je niet tegen houd als je die fles leeg drinkt is dat zeker weten géén moord. En ik heb je toch proberen al te weerhouden door je te waarschuwen ? Als jij hem dan toch leegdrinkt kan ik er niks aan doen en is 't dus wel degelijk je eigen schuld.
Als jij nu zegt * ik drink hem leeg * en ik laat je je gang gaan is 't geen moord hoog uit iets van * dood door schuld * wettelijk gezien dan.

Maarre Bonke zó stom ben jij toch niet om die fles leeg te drinken toch ?
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:58:22 #21
64781 bonke
pipo koeie
pi_31972010
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maarre Bonke zó stom ben jij toch niet om die fles leeg te drinken toch ?
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:01:47 #22
78780 deedeetee
pi_31972105
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:58 schreef bonke het volgende:

[..]

aaaiii niet alleen stom maar nog een leugenaar óók

vrijdag 4 november 2005 @ 21:05:54 #23
64781 bonke
pipo koeie
pi_31972220
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

aaaiii niet alleen stom maar nog een leugenaar óók

als ik een leugenaar was zou ik het niet opdrinken, dus dan zou ik wel een leugenaar zijn maar niet stom
drink ik et wel op dan ben ik geen leugenaar maar wel stom
make up your mind
pies on joe toe
  vrijdag 4 november 2005 @ 21:19:10 #24
78780 deedeetee
pi_31972554
mezelf vastgekletst

pi_31973981
ja, fijn zo, maar als ik iemand zie die het op gaat eten zal ik hem echt wel ervan weerhouden hoor, en ik waarschuw ze vantevoren dus ook nog...

en ja, the story is inderdaad een 'studentenhuis', maar de keuken wordt maar door 2 personen gebruikt (er wonen meer mensen), en die hebben er allebei last van, het is dus niet iemand die 'per ongeluk' uit het pak melk van iemand anders drinkt, we hebben allebei een eigen koelkast, het is duidelijk wat van wie is...

en als iemand er met een plakje salami en een boterham vandoor gaat vind ik dat prima hoor, maar er verdwijnen gewoon volle pakken van vanalles, meerdere keren per week, alsof het een gratis winkel is ofzo.

dus.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:07:33 #26
78780 deedeetee
pi_31974162
Dat is een vervelende zaak joris007 ik kan me voorstellen dat je daar graag een eind aan wilt maken. Het eten vergiftigen lijkt me toch niet zo'n goed idee. Misschien kun je iets op de pakken smeren dat het ontvreemden minder aantrekkelijk maakt ?

Bij nader inzien misschien een onschuldig braakmiddeltje ? In de homeopathie hebben ze wel wat dacht ik
pi_31974429
Laxeer middel is wel een heel goed idee niet?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:17:08 #28
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31974442
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:01 schreef joris007 het volgende:
ja, fijn zo, maar als ik iemand zie die het op gaat eten zal ik hem echt wel ervan weerhouden hoor, en ik waarschuw ze vantevoren dus ook nog...

en ja, the story is inderdaad een 'studentenhuis', maar de keuken wordt maar door 2 personen gebruikt (er wonen meer mensen), en die hebben er allebei last van, het is dus niet iemand die 'per ongeluk' uit het pak melk van iemand anders drinkt, we hebben allebei een eigen koelkast, het is duidelijk wat van wie is...

en als iemand er met een plakje salami en een boterham vandoor gaat vind ik dat prima hoor, maar er verdwijnen gewoon volle pakken van vanalles, meerdere keren per week, alsof het een gratis winkel is ofzo.

dus.
dus omdat iemand eten van jullie jat heb je vergiftigd eten in de koelkast gezet? En dan kijken wie er ziek wordt?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_31975197
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:17 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

dus omdat iemand eten van jullie jat heb je vergiftigd eten in de koelkast gezet? En dan kijken wie er ziek wordt?
precies, jij snapt hem! (nog niet gedaan, maar van plan dus)

ik was eerst van plan om het alleen maar te zeggen, dat er wel eens iets tussen zou kunnen zitten waar je aan de schijt van gaat (gewoon, briefje op koelkast, iedereen kan het lezen), maar ik denk dat dat pas helpt als ze ook merken dat het geen grapje is

en verder hoef ik hier geen oordeel over hoe ik dit op wil lossen, ik vraag alleen of het mag of niet en als iemand van mening is dat het niet mag, waarom, op grond waarvan, het dan niet mag...

als je een andere leuke oplossing hebt mag je die ook best posten hoor, maar het staat niet voor niets in WGR en niet in ONZ...
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:42:34 #30
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31975275
TS al gedacht aan een bezoek aan een psycholoog?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31975593
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:42 schreef Megumi het volgende:
TS al gedacht aan een bezoek aan een psycholoog?
die bracht mij op het idee, maar daar gaat mijn vraag verder niet echt over...
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:55:02 #32
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31975799
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:40 schreef joris007 het volgende:

[..]

ik was eerst van plan om het alleen maar te zeggen, dat er wel eens iets tussen zou kunnen zitten waar je aan de schijt van gaat (gewoon, briefje op koelkast, iedereen kan het lezen), maar ik denk dat dat pas helpt als ze ook merken dat het geen grapje is

en verder hoef ik hier geen oordeel over hoe ik dit op wil lossen, ik vraag alleen of het mag of niet en als iemand van mening is dat het niet mag, waarom, op grond waarvan, het dan niet mag...

als je een andere leuke oplossing hebt mag je die ook best posten hoor, maar het staat niet voor niets in WGR en niet in ONZ...
ok, ik ga niet preken ofzo, maar ik zeg wel: niet doen. Ik snap op zich wel hoe pissig je kan worden om dit soort dingen, heb het zelf ook wel meegemaakt toen ik mijn koelkast vroeger deelde met anderen.

Maar deze manier is gewoon niet ok. Kan je geen slot ofzo op je koelkast doen? Of die persoon op een andere manier betrappen?

En om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: het lijkt me stug dat je niet strafbaar bent als je doelbewust eten vergiftigd waarvan je weet dat iemand anders het zal opeten.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:59:20 #33
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31975970
Een heel goed plan. Als je het uitvoert: houd ons op de hoogte. Liefst incl. (bewegende) beelden.

Luister niet naar de zedenpredikers in dit topic; dit is een serieuze zaak & in tijden van oorlog (en liefde) is alles geoorloofd.

Overigens zou ik beginnen met een krachtig (doch niet dodelijk) laxeermiddel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31976012
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:40 schreef joris007 het volgende:

[..]

Webcam richten op de koelkast, screenshot van de dader in actie uitprinten met de tekst 'beste ruud/dirk-jan/whoever, als je 't gewoon vraagt kun je 't ook krijgen hoor. Hoef je ook niet om drie uur 's nachts je nest uit om m'n koelkast leeg te roven'.
pi_31976046
Lees het arrest van de Hoornse taart eens?
Doe maar niet, ook al waarschuw je ze.
Koop een eigen koelkast
Had ik al gezegd dat je het niet moest doen?
Doe maar niet
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31976065
wel oppassen dat je je zelf niet vergist en per ongeluk zelf van je vergiftigde troep eet
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:02:38 #37
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31976104
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:59 schreef Ringo het volgende:

Overigens zou ik beginnen met een krachtig (doch niet dodelijk) laxeermiddel.
Ik moet toegeven dat ik zelf ook in de verleiding zou staan. Maar toch lijkt die webcam me een beter idee.
pi_31976124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:17 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

geweldig idee
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:04:05 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31976166
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:02 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik moet toegeven dat ik zelf ook in de verleiding zou staan. Maar toch lijkt die webcam me een beter idee.
Beide. Ik zou het hele proces op film willen hebben. En daarna op internet zetten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_31976283
Tof, de docu zal over een paar jaar wel op Forensic Detectives bij Discovery te zien zijn?
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:09:26 #41
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_31976368
Van verveling kom je de raarste topics tegen...
Je laat toch iemand niet willens en wetens vergiftigd voedsel eten? lijkt me..?
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:12:02 #42
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31976466
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:07 schreef Murray het volgende:
Tof, de docu zal over een paar jaar wel op Forensic Detectives bij Discovery te zien zijn?
ja, een in scene gezet verhaal over iemand die allergisch was ofzo voor een bepaald stofje en door een uit de hand gelopen grap een trieste dood was gestorven...

Ik herinner me nog goed hoe een oom van mij ooit door het innemen van een Saridon bijna de pijp uit ging, 't bevatte iets waar hij zwaar allergisch voor was, en waarvan hij dus niet wist dat dat ook Saridon zat.
pi_31983542
zet gewoon een slotje op je koelkast , dan ben je overal vanaf
pies on joe toe
pi_31983580
ik vind gewoon dat TS het wel mag doen

hij heeft waarschijnlijk al gemeld dat ie er niet van gediend is dat mensen uit ZIJN koelkast spullen pakken.
Als men dat wel doet heeft men dus al schijt aan TS
daar mag best wel wat actie tegenover staan

als het gaat om een vrij onschuldig middel als laxeermiddel tsja waarom niet???
leert de ander het hopelijk gelijk af. zo niet kan het ts natuurlijk altijd gewoon de koelkast op zijn eigen kamer zetten (dat hadden de meeste bij mij in het sh)

btw wat is het arrest van de hoornse taart??? waar gaat ie over?
pi_31983608
ik zou idd gewoon een slot op je koelkast doen, kunnen ze dr niet in en hoef je niets te vergiftigen
pi_31983620
Indien ik de toelichting tot het eerste middel juist heb begrepen dan is de daarin vervatte grief deze dat het Hof, aannemende dat de met voorbedachten rade gepleegde levensberooving van M. M. te Amsterdam plaats had, niet voldoende heeft gemotiveerd dat requirant vóór het afzenden van de taart uit Amsterdam, subjectief het plan had beraamd om die vrouw te dooden. Het Hof heeft dit opzettelijk en met voorbedachten rade van het leven beroven van M. M. bewezen verklaard door aanwijzingen voortvloeiende uit de erkentenissen van beklaagde en de verklaringen van getuigen.
Daaruit volgt o. a. dat beklaagde die geruimen tijd te voren het plan heeft opgevat om W. M. van het leven te beroven, dat hij met dat oogmerk in een door hem gekochten taart eene laetale hoeveelheid rattekruid heeft gedaan, deze taart uit Haarlem medegenomen heeft naar Amsterdam, en vandaar ter uitvoering van zijn vooraf beraamd plan heeft afgezonden aan het adres van M. voormeld te Hoorn; dat hij wist dat M. was gehuwd en samenwoonde met M. M., dat deze vrouw in hare echtelijke woning veel had in te brengen, dat beklaagde bij het volvoeren van zijne handelingen de overtuiging had dat diegenen die van de taart zouden eten ten gevolge van vergiftiging zouden sterven, dat hij bij de uitvoering van zijn plan ook wel aan die vrouw gedacht heeft, dat hij ter voorkoming dat die vrouw van de taart zou eten niets heeft gedaan. Het besluit tot het dooden van M. was in kalm overleg gevormd en beklaagde moet zich daarbij rekenschap hebben gegeven van de beteekenis en de gevolgen van zijn voorgenomen daad; gelet op het middel waardoor hij dien beoogden dood wilde veroorzaken, en op de hem bekende omstandigheid dat de vrouw van M. bij dezen inwoonde kon hij redelijkerwijs niet anders verwachten dan dat deze ook van de toegezonden zou nuttigen; al heeft nu beklaagde alléén den wensch gekoesterd om M. van het leven te beroven, maar hij geen enkelen maatregel genomen heeft bij de ten uitvoerlegging van zijn te voren beraamd plan om te beletten dat anderen, dan M. van de taart aten, terwijl hij redelijkerwijskon begrijpen dat anderen, in casu de vrouw, dit zouden doen; waar hij bij de uitvoering nog aan die vrouw heeft gedacht; daar heeft hij ook den dood van die vrouw gewild als gevolg van zijn vooraf beraamd plan in zijn geheel. Een afzonderlijk voorafgaand plan om juist die vrouw te dooden is onder deze omstandigheden niet vereischt om ook ten haren opzichte te kunnen aannemen voorbedachten rade. Waar alzoo beklaagde ter uitvoering van zijn voornemen om een bepaald persoon met voorbedachten rade van het leven te beroven, een middel kiest, waarvan hij weet, dat het tevens den dood van anderen kan veroorzaken, is indien het middel doel heeft getroffen, hij ook ten aanzien van die andere personen, die gedood zijn, aan moord schuldig.

http://www.student.unimaas.nl/jch.pronk/frame_hoornse_taart.htm
pies on joe toe
pi_31983638
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 08:59 schreef bonke het volgende:
bla bla bla
- ik ga niemand doden
- iedereen die de keuken binnenkomt en mijn koelkast open doet is gewaarschuwd

kortom een heel ander verhaal.
  zaterdag 5 november 2005 @ 09:54:13 #48
78780 deedeetee
pi_31984014
Sjeeez wat een gezeur over zo'n onschuldig verdedigings middel.

Als er niemand aan dood gaat is 't écht niet strafbaar hoor. Een stevige diarree is bepaald nog géén moordaanslag.

Laat je ff weten hoe 't afloopt ? Lijk t me mooi om te horen hoe er iemand de w.c op en af rent.
pi_31984029
als er een aanklacht van komt weet ik wie er moet gaan betalen
pies on joe toe
pi_31984077
Met een injectienaald heel smerig bitter in pakken drinken spuiten ?
  zaterdag 5 november 2005 @ 10:24:44 #51
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_31984395
En een slot op de keuken waar alleen jullie 2 een sleutel van hebben is geen optie?
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_31985423
mkay, ter vergelijking dan, volgens mij nog niet eens zo heel scheef;

stel, een bedrijf heeft een hek om een kantoor, en de bovenste draden zijn van schrikdraad, dit staat allemaal goed aangegeven (bordjes enzo, van pas op, gevaarlijk).

als er dan zo'n sukkel toch overheen wil klimmen om bij dat kantoor te komen, en hij krijgt een opdonder, dan is dat toch zijn eigen schuld??

en nee, koelkast op slot of keuken op slot is geen optie.
  zaterdag 5 november 2005 @ 11:33:06 #53
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31985653
Hoe zeker ben je er trouwens van dat hij jou daarna niet vergiftigd?
Vampire Romance O+
pi_31985837
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:33 schreef MouseOver het volgende:
Of andere smerige dingen doet met je eten?

poep in de pindakaas
pi_31985843
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:33 schreef MouseOver het volgende:
ja, zou zomaar kunnen natuurlijk, en hij kan me ook doodschieten of mijn kamer in de fik steken, maar daar gaat het niet echt om nu, ik vraag me af of hij juridisch gezien iets kan ondernemen, zo van ja, edelachtbare, ik heb alleen maar een pot pindakaas van hem leeggegeten en toen zat ik 3 dagen op de WC, en hij had me nog zo gewaarschuwd van te voren, maar ik dacht, dat doet ‘ie toch niet...
pi_31986222
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:37:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 5 november 2005 @ 11:57:23 #57
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31986336
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:40 schreef joris007 het volgende:

[..]

ja, zou zomaar kunnen natuurlijk, en hij kan me ook doodschieten of mijn kamer in de fik steken, maar daar gaat het niet echt om nu, ik vraag me af of hij juridisch gezien iets kan ondernemen, zo van ja, edelachtbare, ik heb alleen maar een pot pindakaas van hem leeggegeten en toen zat ik 3 dagen op de WC, en hij had me nog zo gewaarschuwd van te voren, maar ik dacht, dat doet ‘ie toch niet...
Het is een niet te verwaarlozen aspect
Vampire Romance O+
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:24:30 #58
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_31987151
Ik vermoed dat dit wel eens zou kunnen vallen onder 'voor eigen rechter spelen'.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_31987570
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:23 schreef joris007 het volgende:
mkay, ter vergelijking dan, volgens mij nog niet eens zo heel scheef;

stel, een bedrijf heeft een hek om een kantoor, en de bovenste draden zijn van schrikdraad, dit staat allemaal goed aangegeven (bordjes enzo, van pas op, gevaarlijk).

als er dan zo'n sukkel toch overheen wil klimmen om bij dat kantoor te komen, en hij krijgt een opdonder, dan is dat toch zijn eigen schuld??
Stroom op een hek zetten mag ook al niet, tenzij het een omheining voor dieren is. en dan nog mag het voltage niet te hoog zijn!
We mogen ook helemaal niks in Nederland
O je mag de dader wel aanhouden wegens diefstal
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 5 november 2005 @ 16:12:36 #60
78780 deedeetee
pi_31992911
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:40 schreef Thisbe het volgende:

We mogen ook helemaal niks in Nederland
O je mag de dader wel aanhouden wegens diefstal
Als je dat dan wél met fluwelen handschoentjes aan doet, en als ie je slaat vooral níet terug slaan

[ Bericht 2% gewijzigd door deedeetee op 05-11-2005 16:33:51 ]
pi_32007965
meestal vind ik Nederland zo gek nog niet (het kan namelijk veel slechter in een land gaan)
maar er loopt nu echt wel genoeg tuig rond die dankzij het gedoogbeleid en het oooooooo zo zielig een beetje gepoezeld worden en daarvan totaal niks leren.
ik op dat tuig. Het systeem mag wel eens wat harder worden om dit soort luitjes te leren wat slecht en wat GOED is.
maarja zolang bepaalde figuren bestaan, zal het wel nooit beter worden.

ot: beetje eigen rechter spelen mag best!!! anders zouden ouders niet mogen opvoeden
btw was het niet zo dat de omgeving daaraan een steentje moet bijdragen?
stoute huisgenoot .... foei dat mag niet.

hehehe ik krijg een ideetje >> wat dacht je van een cam in je koelkast??? kan je gelijk zien wie het is en die kan je dan gelijk een taakstraf geven....
schrob de wc met je tandenborstel
pi_32021010
Zet gewoon een slot op je koelkast ben je van alle problemen af en loop je straks niet de kans om aangeklaagd te worden

Slotje zit er zo op.... en misschien ook wat prettiger dan een laxeermiddel ervan uitgaande dat ook het toilet gedeeld is
pi_32022761
quote:
Op zondag 6 november 2005 12:52 schreef Uncle het volgende:
Zet gewoon een slot op je koelkast ben je van alle problemen af en loop je straks niet de kans om aangeklaagd te worden

Slotje zit er zo op.... en misschien ook wat prettiger dan een laxeermiddel ervan uitgaande dat ook het toilet gedeeld is
hoe krijg je in godsnaam een slot op de koelkast???

de meeste koelkasten verliezen dan toch hun werking?
(vraagt een totaal niet technische dame zich af)
  zondag 6 november 2005 @ 14:02:28 #64
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_32022959
Ik zou op zoek gaan naar een niet schadelijke witte kleurstoffen die zijn hele mond witkleurt voor een dag of 2 ...
pi_32037777
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:55 schreef IrisVrede het volgende:

[..]

pi_32050630
quote:
Op zondag 6 november 2005 21:39 schreef berc het volgende:

[..]

juist ja
pi_32050680
leg je vergiftigde eten in de koelkast met je naam erop, als iemand het jouw eten opeet weet je meteen wie de dader is
pi_32059944
quote:
Op maandag 7 november 2005 11:06 schreef big_al het volgende:
leg je vergiftigde eten in de koelkast met je naam erop, als iemand het jouw eten opeet weet je meteen wie de dader is
tja, dat is dus juist wat ik vraag, of dat mag... alleen dan niet met mijn naam er op, ik ben toch de enige die de koelkast gebruikt.
pi_32060532
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:55 schreef IrisVrede het volgende:

[..]

Beetje knutselen moet lukken zonder dat de koelkast haar werking verliest... Eventueel met een portie 'super-glue'.

En bedoel dus een slot aan de buitenkant he en niet zo'n ding IN de deur zelf (twee stukskes metaal en een hangslotje moeten volstaan....)
pi_32070097
Met het uitoefenen van je eigendomsrecht (en daar hebben we het over) dien je in zekere mate rekening te houden met de belangen van anderen. Je eigen eten vergiftigen terwijl je wist of moest weten dat anderen dat eten zouden nuttigen en dus de nadelige gevolgen van het gif aan den lijve zouden ondervinden, kan, naar mijn idee, onder omstandigheden onrechtmatig zijn. Indien je voldoende hebt gedaan om anderen te waarschuwen, wordt die onrechtmatigheid, wederom naar mijn idee, gezuiverd. Uitgangspunt is en blijft dat jij, als eigenaar, de vrije beschikking over de jou in eigendom toebehorende zaken hebt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32071178
gewoon bij de apotheek een potje citroenzuur halen, dat in een zout potje doen (zonder het er zout op te zetten)

het ziet er uit als zout maar is het dus niet.... en gif is het ook niet.

Welk product wordt meestal geleent?

Ik denk echter wel als ik de keuken zou moeten delen met andere mensen en ze blijven niet van mijn goederen af dat ik wel vreemde "specerijen" in potjes zou doen (zoals gemalen paddo's ofzo)
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:27:04 #72
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_32083202
Is niet toegestaan. Je weet dat door deze actie anderen in gevaar kunnen komen. Je zet maar een slot op de koelkast.
pi_32085418
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:49 schreef Argento het volgende:
Met het uitoefenen van je eigendomsrecht (en daar hebben we het over) dien je in zekere mate rekening te houden met de belangen van anderen. Je eigen eten vergiftigen terwijl je wist of moest weten dat anderen dat eten zouden nuttigen en dus de nadelige gevolgen van het gif aan den lijve zouden ondervinden, kan, naar mijn idee, onder omstandigheden onrechtmatig zijn. Indien je voldoende hebt gedaan om anderen te waarschuwen, wordt die onrechtmatigheid, wederom naar mijn idee, gezuiverd. Uitgangspunt is en blijft dat jij, als eigenaar, de vrije beschikking over de jou in eigendom toebehorende zaken hebt.
kijk, zo dacht ik het dus ook ongeveer, ik geef het duidelijk aan, iedereen die de keuken binnenloopt weet wat er in mijn eten / drinken kan zitten, de rest is dus op eigen risico...

en een slot op de koelkast is niet mogelijk, de koelkast is niet van mij maar van de beheerder en in principe mogen anderen er ook gebruik van maken (maar dat doet dus niemand).
pi_32085555
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef bonke het volgende:
geen moord. het is namelijk niet beoogd. mogelijk wel dood door schuld
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:01:09 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32085685
Er mag van die koelkast dus ook door een ander gebruikgemaakt worden. Dan is het dus niet zo dat je huisgenoot er per definitie niks te zoeken heeft. Dan zou het dus kunnen dat je huisgenoot onopzettelijk iets van jou nuttigt, iets wat jij met opzet hebt 'vergiftigd'.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 8 november 2005 @ 13:15:08 #76
78780 deedeetee
pi_32086056
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:56 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

geen moord. het is namelijk niet beoogd. mogelijk wel dood door schuld
Welnee TS is toch niet van plan om de dader met cholera te besmetten ? Gewoon een stevige diarree voldoet
pi_32086288
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Welnee TS is toch niet van plan om de dader met cholera te besmetten ? Gewoon een stevige diarree voldoet
Daar ondervindt hij zelf ook wel last van, het slachtoffer als huisgenoot zijnde.
pi_32087143
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:15 schreef deedeetee het volgende:

[..]

ik zeg dat het imho geen moord is en als tegenargument kom jij aanzetten met cholera en diarree?
pi_32087986
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Er mag van die koelkast dus ook door een ander gebruikgemaakt worden. Dan is het dus niet zo dat je huisgenoot er per definitie niks te zoeken heeft. Dan zou het dus kunnen dat je huisgenoot onopzettelijk iets van jou nuttigt, iets wat jij met opzet hebt 'vergiftigd'.
in principe mag dat inderdaad, maar niemand doet het, dus iedereen weet dat de spullen die erin staan van mij zijn.
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:32:54 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32088073
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:29 schreef joris007 het volgende:

[..]

in principe mag dat inderdaad, maar niemand doet het, dus iedereen weet dat de spullen die erin staan van mij zijn.
Je kunt niet uitsluiten dat iemand er wel iets in zal zetten (bijv. een pak melk omdat oma op bezoek komt en altijd oploskoffie aangemaakt met melk drinkt) en dan vervolgens abusievelijk jouw vergiftigde pak melk pakt in plaats van zijn eigen melk. Oma dood.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32090154
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kunt niet uitsluiten dat iemand er wel iets in zal zetten (bijv. een pak melk omdat oma op bezoek komt en altijd oploskoffie aangemaakt met melk drinkt) en dan vervolgens abusievelijk jouw vergiftigde pak melk pakt in plaats van zijn eigen melk. Oma dood.
oma dood, maar dat is in deze context volgens mij nog geen moord. blijft natuurlijk wel een feit dat het *nogal stom* is om je eigen eten te vergiftigen
  zaterdag 12 november 2005 @ 06:29:58 #82
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_32198622
Tis absoluut bullshit dat TS zomaar eten mag vergiftigen ook al is het van hemzelf.. zelfs niet als hij allerlei waarschuwingen geeft.

Je geeft aan dat de koelkast algemeen gebruik is, in dat geval moet je duidelijk aangeven dat het jou eigendom is, worden er dan nog steeds spullen ontvreemd, dan doe je aangifte bij je huisbaas en uiteindelijk bij de politie van diefstal.
Je speelt met je eigen toekomst en dat van een ander als je zoiets stoms en onvolwassens doet..

Maar ach, staat inderdaad erg stoer om er hier een topic over te openen hoor...

Weet niet wat voor student je ben, maar dit had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen...
User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
pi_32199045
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 06:29 schreef Casema het volgende:
dan doe je aangifte bij je huisbaas en uiteindelijk bij de politie van diefstal.
mag je nog even uitleggen wat de huisbaas er mee te maken heeft.
quote:
Je speelt met je eigen toekomst en dat van een ander als je zoiets stoms en onvolwassens doet..

Maar ach, staat inderdaad erg stoer om er hier een topic over te openen hoor...

Weet niet wat voor student je ben, maar dit had je toch zelf ook wel kunnen verzinnen...
omfg of je neemt dit topic te serieus joh
  zondag 20 november 2005 @ 03:58:02 #84
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_32418179
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 09:44 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

mag je nog even uitleggen wat de huisbaas er mee te maken heeft.
[..]

omfg of je neemt dit topic te serieus joh
Beetje late reactie maar goed...

De huisbaas is eindverantwoordelijke in het huis en dus eerste aanspreek punt bij conflicten.

Verder is er een risico dat diegene die het voedsel eet er meer aan over houd dan in eerste instantie de bedoeling was.

Bijvoorbeeld als diegene die het vergiftigde eten nuttigt inene allergies blijjt te zijn voor datgene dat TS erin heeft gestopt.

Lang verhaal iets minder lang..
Alles wat er daarna gebeurt is de verantwoording van TS, als dat iets is wat tie mee wil dragen is dat zijn keus...
User aanvaard geen enkele aansprakelijkheid m.b.t. instanties die dezelfde naam dragen.
  zondag 20 november 2005 @ 03:59:02 #85
106862 Casema
pom tie pom pom...
pi_32418185
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:43 schreef joris007 het volgende:

Dus ja Kiwi, ik neem dit topic serieus.
pi_32420606
Ik begrijp de ergernis van TS wel, het is irritant als je eten op grote schaal wordt gejat. Zeker omdat je allemaal 'arme' studenten onder elkaar bent en er een parasiteert. Ik ben het niet eens met sommigen hier die vinden dat TS niet moet zeuren.

Het lijkt me duidelijk dat vergiftigen geen optie is. De kleurstof variant is geniaal: wat smurfenblauw door de cola en de dief is meteen ontmaskerd.

Als dat allemaal niet werkt, zou je een koelkast op je eigen kamer moeten zetten, dan weet je zeker dat niets meer wordt gejat.
pi_32421808
Kun je niet bij de smartshop wat paddo's halen en die door je voedsel mengen. Lijkt mij ook een legale actie. Heb je toch voor een euro of 10 een hoop gein.

Ipecacuana, dit is ook leuk spul, een plantaardig braak middel. Laatst een filmpje van gezien en die vent bleef maar doorkotsen, verder ongevaarlijk.

[ Bericht 34% gewijzigd door vidivici op 20-11-2005 12:56:42 ]
pi_32432054
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:58 schreef Casema het volgende:
De huisbaas is eindverantwoordelijke in het huis en dus eerste aanspreek punt bij conflicten.
De huisbaas is eindverantwoordelijk voor wat? voor diefstal van voedsel tussen huurders onderling? voor vergiftiging van voedsel door een huurder? (los van het feit dat je geen aangifte kunt doen bij een huisbaas)
quote:
Alles wat er daarna gebeurt is de verantwoording van TS, als dat iets is wat tie mee wil dragen is dat zijn keus...
Of hij het nu wil of niet vergiftiging is strafbaar
tenzij de dosis te laag zou zijn. (relatief ondeugdelijke poging)

Verder ben ik het met je eens hoor
  maandag 21 november 2005 @ 02:17:27 #89
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32443901
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:01 schreef Thisbe het volgende:
Lees het arrest van de Hoornse taart eens?
Doe maar niet, ook al waarschuw je ze.
Koop een eigen koelkast
Had ik al gezegd dat je het niet moest doen?
Doe maar niet
daar moest ik inderdaad ook aan denken.

dus TS ga vooral je gang

ik zou het zelf houden bij laxeermiddel trouwens of (minder leuk maar wel gegarandeerd effectief) gewoon een slot op die koelkast schroeven met een simpel hangslot, desnoods de delen ervan vast tapen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 21 november 2005 @ 08:43:26 #90
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_32445356
Zelden een topic waarin "Slotje" daadwerkelijk de enige oplossing is je zonder problemen kunt roepen.

Plaats een slot op je koelkast met een vrolijk briefje eraan. Iets in de sfeer "weggeefwinkel tijdelijk gesloten" "neem contact op met beheerder ingeval van honger" oid.

Het is jammer dat je je huisgenoten nu eenmaal ook niet onschuldig mag ziekmaken of anderzins schade mag toevoegen. Je spullen beter beschermen is het enige wat je kan doen. (en het starten van een brede maatschappelijke discussie op je afdeling over individueel eigendom. Schiet alleen niet zo op)
If at first you fail, re-define your objective.
pi_32445707
Het is toch officieël een gedeelde koelkast. Dus hij kan er niet zomaar een slot op zetten.
Heeft eindelijk een wii :) Friendcode: 7558 6230 3193 8605
Waarschuwing: Ik post meestal alleen op het forum als ik zwaar over de zeik ben.
pi_32447937
zet een koelkast op je eigen kamer, slot op je kamer en klaar. op marktplaats zijn die dingen zo duur nog niet. (moet je er natuurlijk wel plek voor hebben) webcammetje plaatsen is wel leuk ja, maar geheel onopvallend kan je dat waarschijnlijk niet. en wat een gedoe dat allemaal kost.
eten "veranderen" is wel een idee, maar ja. daar veroorzaak je ook niet veel goeds mee. er zijn zat plantaardige middeltjes die je haast niet proeft en die voor veel braakplezier zorgen. maar vergeet niet dat straks zij t zelfde bij jou doen.
gewoon lekker je eigen koelkast en klaar. tis lullig, maar blijkbaar werkt t bij jullie niet.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:58:14 #93
38509 Phate
But Seriously
pi_32474860
gewoon een fleske smurfenspray inbouwen, en een klein knopje aan de zijkant om 'm uit te zetten.
de smurf is de dader
Have a little phate in me... | Phate.nl > Lifelog
"Lazerus en toch al dagen lang niet in de kroeg"
pi_32475448
zet gewoon een slot op je koelkast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')