abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 november 2005 @ 23:15:15 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32007217
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Yo, via: Welke audio / visuele stichtingen hebben we in NL?
kwam ik via via hierop, dat is de soort 'koepelorganisatie'
de toezichthouder, die zou het dus wel moeten kunnen regelen, anders kan je zó door naar de www.denationaleombudsman.nl ofzo

Toezicht & Justitie nogiets

zou wel lache zijn als ie het dan nog terugkrijgt, al is het maar die paar cent, dan gooit ie namelijk wel de weg open
Hier ga ik 'm maandag even op wijzen
  zaterdag 5 november 2005 @ 23:17:38 #77
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32007295
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 23:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hier ga ik 'm maandag even op wijzen
Laat ff weten wat eruit komt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32016942
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 09:21 schreef Godslasteraar het volgende:
Courtney Love heeft een aardig boekje opengedaan over het functioneren van de muziek-business en piraterij. En hoe die inkomsten van muziekanten er nu werkelijk uitzien.

http://www.jdray.com/Daviews/courtney.html
Wie had dat ooit gedacht van die crack whore Goed stuk. En maakt me ook blij dat ik geen cent aan CDs heb uitgegeven de afgelopen 5 jaar. Als ik daarentegen bij de artiest zelf, direct, voor 50ct per nummer of wat dan ook, de muziek kon downloaden dan betaalde ik er GRAAG voor. Fuck die record business, die totaal gemaakte nep-artiesten zoals Britney Spears en de cut-throat contracten voor musici.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 8 november 2005 @ 01:11:51 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32076979
Ohja, wat ik nog wou melden, het stond ook op de voorpagina van Algemeen Dagblad, afgelopen zaterdag.
Om even aan te tonen dat de kranten dit (gelukkig) óók belangrijk vinden.
pi_32077752
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 10:57 schreef DrXLTrouble het volgende:
Leuk vooruitzicht voor de detailhandel.
Steeds meer mensen bestellen nu al hun lege cd's en dvd's in het buitenland bij bedrijven zoals Opus.
Straks komen daar ook de spelers bij omdat in Nederland weer een absurde toeslag is bedacht.
Als die buitenlandse leveranciers daar een beetje slim op inspringen en het een beetje aantrekkelijk maken om ook de overige hard- en software bij hun te bestellen, dan wordt het voor de consumenten misschien zelfs wel goedkoper door deze regeling.
Wat ik vreemd vind is dat de betrokken branche meewerkt aan heffingen op de apparaten die zij verkopen. Voor zover ik heb begrepen is er geen wettelijke basis voor wat betreft de hoogte van de heffingen op geluidsdragers en afspeelapparatuur waarom werkt de branche dan mee? En gooi het niet op verantwoordelijkheidsgevoel want volgens mij is het primaire doel van bedrijven winst maken en niet het bezigen knuffelpraktijken.
pi_32077794
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:57 schreef Steijn het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat de betrokken branche meewerkt aan heffingen op de apparaten die zij verkopen. Voor zover ik heb begrepen is er geen wettelijke basis voor wat betreft de hoogte van de heffingen op geluidsdragers en afspeelapparatuur waarom werkt de branche dan mee? En gooi het niet op verantwoordelijkheidsgevoel want volgens mij is het primaire doel van bedrijven winst maken en niet het bezigen knuffelpraktijken.
totdat er goede chinese imitatie komt zonder die heffing... denk ook niet dat brein en dergelijke mafiapraktijken een voet aan wal krijgen.
Islam=facisme
pi_32077831
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 02:00 schreef DarkDancer het volgende:
totdat er goede chinese imitatie komt zonder die heffing... denk ook niet dat brein en dergelijke mafiapraktijken een voet aan wal krijgen.
Juist daarom verbaast mij het dat de betrokken bedrijven meewerken aan deze deze heffing, ze verliezen zo hun concurrentiepositie in Nederland aan bedrijven in het buitenland.
  dinsdag 8 november 2005 @ 08:58:22 #83
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32079862
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 02:04 schreef Steijn het volgende:

[..]

Juist daarom verbaast mij het dat de betrokken bedrijven meewerken aan deze deze heffing, ze verliezen zo hun concurrentiepositie in Nederland aan bedrijven in het buitenland.
misschien is mediamarkt hier al mee bezig als international zijnde, en werken ze nu mee, zodat ze in 1 veeg die kleine detailhandelaren wegvegen...

je weet het niet, nu ik het zo bedenk, zou het wel mogelijk kunnen zijn.
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:17:07 #84
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_32080123
Goed nieuws de heffing gaat niet door. Zie www.geenstijl.nl
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:40:33 #85
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32080458
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:45 schreef MouseOver het volgende:
De eerste reactie op telegraaf.nl is grappig
[..]
Op kopieermachines zit ook al een heffing
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:47:28 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32080587
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Op kopieermachines zit ook al een heffing
Precies, ik vond er ook geen ruk aan met die opmerking van 'nu maar wachten op heffing op lege A4-tjes'

Nou, hopla: http://www.reprorecht.nl/

Jeuh Betalen voor elk kopietje omdat men ervan uitgaat dat je vast wel auteursrechterlijk beschermd materiaal kopieerd.
  dinsdag 8 november 2005 @ 09:49:43 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32080627
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 09:17 schreef IkWilbert het volgende:
Goed nieuws de heffing gaat niet door. Zie www.geenstijl.nl
quote:
Kopieerheffing MP3-spelers van de baan
U wilde positief nieuws? U krijgt positief nieuws. Zo gaat de omstreden heffing op MP3 spelers en DVD-recorders niet door. Wij herhalen: gaat niet door! En dat is vervelend voor Tim Kuijk. Het opperhoofd van de stichting Brein had jullie per 1 januari 2006 graag wat extra geld uit de zak willen kloppen. Maar helaas pindakaas voor hem, is de regeling nu van de baan. De Stichting Onderhandelingen Thuiskopievergoeding (SONT) is er namelijk niet van overtuigd “dat de door haar gevolgde procedure juridisch, maatschappelijk en cijfermatig voldoende zorgvuldig is geweest.” Zie daar, het understatement van het jaar…
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009049.html
Olé.

En nu nog even Sony financieel danwel juridisch onderuit halen en dan gaat het echt de goede kant op.
Sony-cd's installeren ongevraagde software
pi_32080707
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Een collega van mij is momenteel in discussie met de stichting thuiskopie.

Hij heeft een eigen band en heeft lege CD's gekocht om er zijn eigen muziek op te zetten. Hij heeft dus stichting thuiskopie gemailed dat hij de kopieerheffing welke al op blanco CD-R's zit terug wil, aangezien hij zelf de rechthebbende is.

Natuurlijk krijgt hij het geld niet, maar het is wel grappig om dit soort dievenpraktijken met burgelijke ongehoorzaamheid zoveel mogelijk dwars te zitten.

Tevens zijn ze blijkbaar nog niet bekend met het fenomeen ecommerce. Ik koop mijn nano dan gewoon niet in nederland, maar in Amerika, of taiwan ofzo. Grote kans dat je pakje niet onderschept wordt door de douane. Steek je BTW EN de kopieerheffing in je zak.
Dat is inderdaad een leuk idee. Verder zou ik een massale actie van mensen met legale muziek op MP3 spelers ook wel kunnen waarderen: gewoon allemaal de stichting aanschrijven om je geld terug te krijgen.
Het zijn ook wel een stelletje dieven eigenlijk ook. Betaal je hier nu belasting voor, zodat de volksvertegenwoordiging zich in kan laten met dit soort chantage. Bah, hier kan ik echt boos om worden.

-edit-
Ja, alles getyped en dan de regeling niet door laten gaan Nou, voor lege dvds dan
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:02:39 #89
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_32080892
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:04 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Vet stuk! wel veel om te lezen voor de zaterdag morgen, maar Courtney heeft gelijk, ik heb al m'n shares opengezet en mezelf bezworen nooit geen CD van een major te kopen (niet dat ik dat deed...)
't enigste wat ik in de OP nog miste, worden geheugenkaarten ook belast met een kopieer heffing? imo is dat eigenlijk wel de nieuwe media die echt gaat tellen....wat nou 12 cm doorsnee, , deze postzegel kan meer op...
Gelukkig lust mijn autoradio die ook
en usb pennen, dus voortaan gaan mijn mp3's alleen nog maar daarop
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:02:11 #90
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32082437
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Gelukkig lust mijn autoradio die ook
en usb pennen, dus voortaan gaan mijn mp3's alleen nog maar daarop
Wat, autoradio mét USB dingetje, zodat ie daar MP3's van haalt?
Meen je niet
pi_32088403
Kan je die gasten niet verplichten om te laten zien waar al dat geld heen gaat. Belachelijk als de wet ingevoerd gaat worden. Ik vind dat van die CD en DVD maffia al erg.
pi_32088418
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat, autoradio mét USB dingetje, zodat ie daar MP3's van haalt?
Meen je niet
Ja hardeschijf aan hangen en heerlijk hoor
pi_32088452
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ja hardeschijf aan hangen en heerlijk hoor
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32088486
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:49 schreef milagro het volgende:

[..]

Hee alles goed?
pi_32088541
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:50 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hee alles goed?

Chadi mijn kusmarokkaan
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 9 november 2005 @ 12:59:08 #96
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_32114814
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:27 schreef Eamon het volgende:

[..]

tsjah, was wel te verwachten. Al met al downloaden de meeste mensen voor veel meer geld van die maximale 25 euro. Het stukje over het apparaat van Hitachi gaat me wel wat ver
*Blakenende-stemmetje*: ik vind dit onacceptabel.

De producent van het product kopiëert niets, dat is de gebruiker. Er dient te worden belast op de mp3's die de gebruiker download. Dit is natuurlijk onbegonnen werk, maar dat is niet het probleem van de producenten, lijkt mij. De producent download niets.
En bij aankoop van het product wil het nog niet zeggen dat het in gebruik genomen wordt voor het downloaden van bestanden. Misschien zet je er wel een kopie van je in-de-winkel-gekochte cd op. Daar heb je alle recht toe en hoeft niet extra voor worden betaald.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  woensdag 9 november 2005 @ 13:00:53 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32114867
Nouja, don't get your hopes up, in de krant stond gister iets anders als op geenstijl.nl

daar stond in dat pas in december hier een uitspraak over komt, dus sinterklaas heeft er geen last van, maar het is, zoals gewoonlijk in de politiek, nog niet van de baan.
pi_32115407
Verzendkosten in Nederland zijn rond de 6 euro en vanuit mijn ervaring kan je voor een paar eurotjes meer al iets uit Duitsland verzend krijgen. Jammer voor de Nederlandse bedrijven toch?
pi_32123765
quote:
Mogen wij even vangen?

mp3? Thuiskopie kijkt mee...Even een ongezien de tiefus van Tim Kuijk en zijn makkers. Want ondanks eerdere berichten komt de heffing op MP3-spelers en dvd-recorders er lekker toch. Het enige waar ze het nog over eens moeten worden is de hoogte van de heffing. En die zal naar verwachting “niet of nauwelijks boven de 20 euri uitkomen”. Redelijk toch? Ja, ze zijn zo schappelijk daar in Hoofddorp. Zo wordt zelfs rekening gehouden met mensen die alleen maar keurig via legale downloads hun MP3-speler van geluid voorzien. Niet dat deze mensen straks worden vrijgesteld van deze geldklopperij, maar het bekt zo lekker. Dat gaat dus ENORM cashen worden voor de stichting. In Nederland zijn in 2004 namelijk al meer dan 800.000 mp3-spelers verkocht en in voorgaande jaren vertienvoudigde dit aantal per jaar. Wedden dat die artiesten daar noppes nada van gaan merken? Ach, als het doorgaat is de downloadbelasting ook weer voldaan. Trouwens, alleen Nederland heeft natuurlijk weer zo'n stichting die dit soort absurde voorstellen zomaar mag doen.
www.geenstijl.nl
nu weet ik het echt niet meer. Gisteren ging het nog niet door, en nu weer wel. Zou een hele domme beslissing zijn als dit doorgaat.

http://www.wegmetdestichting.nl/

[ Bericht 6% gewijzigd door Eamon op 09-11-2005 18:43:06 ]
pi_32132467
Als dat idiote plan doorgaat dan haal ik deze zaken wel in het buitenland. Cd-rom' s en dvd’ s haal ik al in Duitsland. Spijtig voor de handel in Nederland. Van fabrikanten die beveiligingen zetten op hun producten houd ik ook niet van.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')