Gast, ik ben bezig met de screenshots. En dit topic is specifiek voor al je vragen en antwoorden mbt deze programma's. En ja je kunt uiteraard ook je creaties laten zien.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:10 schreef Jo0Lz het volgende:
Voorbeelden!
Er zijn al genoeg post je desktop reeksen geweest, waarin duidelijk werd dat dit programma dat kan.
Gaat het nu om het laten zien van je creaties?
This Thread Sucks Without Pictures...
En hoe heb je de refresh intervals bij de 'text-meters' staan? Die dus het txt bestandje moeten lezen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:48 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb een probleepje met samurize. Ik heb nu de TVGids plugin. (van tvgids.nl). Maar de auto-update werkt niet(goed). Ik heb het interval op 1 minuut staan. Als ik op test script drukt werkt het script wel, TVGids.txt wordt geudate. Echter dit gebeurd niet automatisch om de minuut. Wel af en toe om de 15 minuten. Erg vreemd dus en ik kom er niet meer uit. Iemand hetzelfde probleem gehad?
en hoe wil jij dan een rss reader in je visual style proppen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:59 schreef Godslasteraar het volgende:
Het kan ook eenvoudiger.Patch je uxtheme.dll file met dit programmatje: blablabla
ja ja, ik wou er alleen even op wijzen dat mensen die alleen een andere visual style willen slechts een kleine patch hoeven uit te voeren. En vervolgens is er een overvloed aan styles die je alleen maar even in een het windows foldertje hoeft te stoppen. En verder gebruik je gewoon je rechtermuisknop -> properties -> Appearance. Et voila.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:18 schreef Ernest0 het volgende:
[..]
en hoe wil jij dan een rss reader in je visual style proppen?
Dat is niet van belang, aangezien heel het tekstbestandje al niet wordt geupdatequote:Op vrijdag 4 november 2005 20:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
En hoe heb je de refresh intervals bij de 'text-meters' staan? Die dus het txt bestandje moeten lezen?
Mijn huidige samurize:
[afbeelding]
Klik hier voor grote versie
Voor de kaders heb ik Abyss Skinpack gebruikt.
Weet iemand waar ik weer-icoontjes kan vinden voor het weer-script?
Vervolgens gooi ik de file weg, waardoor WeatherXML dus wordt gedwongen tot een update van de server. Als ik de URL volg die het script gebruik zie ik dat de XMLserver het volgende teruggeeft:quote:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!--This document is intended only for use by authorized licensees of The Weather Channel. Unauthorized use is prohibited. Copyright 1995-2005, The Weather Channel Interactive, Inc. All Rights Reserved.-->
<weather ver="2.0">
<head>
<locale>en_US</locale>
<form>MEDIUM</form>
<ut>C</ut>
<ud>km</ud>
<us>km/h</us>
<up>mb</up>
<ur>mm</ur>
</head>
<loc id="NLXX0005">
<dnam>Delft, Netherlands</dnam>
<tm>4:40 PM</tm>
<lat>52.0</lat>
<lon>4.35</lon>
<sunr>7:45 AM</sunr>
<suns>5:07 PM</suns>
<zone>1</zone>
</loc>
<cc>
<lsup>11/5/05 4:25 PM Local Time</lsup>
<obst>Rotterdam, Netherlands</obst>
<tmp>11</tmp>
<flik>11</flik>
<t>Partly Cloudy</t>
<icon>30</icon>
<bar>
<r>1022.0</r>
<d>rising</d>
</bar>
<wind>
<s>26</s>
<gust>N/A</gust>
<d>230</d>
<t>SW</t>
</wind>
<hmid>62</hmid>
<vis>10.0</vis>
<uv>
<i>0</i>
<t>Low</t>
</uv>
<dewp>4</dewp>
<moon>
<icon>3</icon>
<t>Waxing Crescent</t>
</moon>
</cc>
</weather>
Dus ik doe een test-script, en inderdaad er staat weer een nieuwe DesktopWeather30min.xml in de scripts map. Echter heeft deze de inhoud van de oude file. Ik snap er echt geen bal mer van want waar haalt het script die oude file dan opeens vandaan?quote:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!--This document is intended only for use by authorized licensees of The Weather Channel. Unauthorized use is prohibited. Copyright 1995-2005, The Weather Channel Interactive, Inc. All Rights Reserved.-->
<weather ver="2.0">
<head>
<locale>en_US</locale>
<form>MEDIUM</form>
<ut>C</ut>
<ud>km</ud>
<us>km/h</us>
<up>mb</up>
<ur>mm</ur>
</head>
<loc id="NLXX0005">
<dnam>Delft, Netherlands</dnam>
<tm>7:38 PM</tm>
<lat>52.0</lat>
<lon>4.35</lon>
<sunr>7:45 AM</sunr>
<suns>5:07 PM</suns>
<zone>1</zone>
</loc>
<cc>
<lsup>11/5/05 7:25 PM Local Time</lsup>
<obst>Rotterdam, Netherlands</obst>
<tmp>10</tmp>
<flik>7</flik>
<t>Partly Cloudy</t>
<icon>29</icon>
<bar>
<r>1022.0</r>
<d>steady</d>
</bar>
<wind>
<s>21</s>
<gust>N/A</gust>
<d>190</d>
<t>S</t>
</wind>
<hmid>76</hmid>
<vis>10.0</vis>
<uv>
<i>0</i>
<t>Low</t>
</uv>
<dewp>6</dewp>
<moon>
<icon>3</icon>
<t>Waxing Crescent</t>
</moon>
</cc>
</weather>
Zie hier de post van Administrator! Staat bij waar je hem kan downloaden en hoe je het moet installeren etc. Als je verder dat topic doorleest zie je nog meer info mbt tvscript.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:12 schreef no1uknow het volgende:
@TS, zou je kunnen helpen, of de config van die TVgids geven?
Ik zoek er al een paar weken naar, maar krijg het niet voor elkaar etc. etc.
Dankje dankje dankjequote:Op zaterdag 5 november 2005 19:44 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Zie hier de post van Administrator! Staat bij waar je hem kan downloaden en hoe je het moet installeren etc. Als je verder dat topic doorleest zie je nog meer info mbt tvscript.
Succes!
Doe eens een search naar de naam van het bestand dat die moet lezen. Misschien heb je op je schijf ergens nog een andere staan met oude info die hij steeds leest?quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Jahoor, weer een probleem.
Dit maal de WeatherXML. Hij haalt op een of andere manier telkens een oude XML file op. Terwijl als ik de URL handmatig in mijn browser ik een nieuwere XML krijg. Als ik de oude gedownloade XMLfiles wegtief worden er bij de eerstvolgende update nieuwe files aangemaakt. Echter dit zijn de ook de oude XML files, en niet de nieuwste van de server. Ik snap dus ook niet waar het script die files vandaan haalt?
FF duidelijkere uitleg. De DesktopWeather30min.xml zoals hij nu in mijn scripts map staat:
[..]
Vervolgens gooi ik de file weg, waardoor WeatherXML dus wordt gedwongen tot een update van de server. Als ik de URL volg die het script gebruik zie ik dat de XMLserver het volgende teruggeeft:
[..]
Dus ik doe een test-script, en inderdaad er staat weer een nieuwe DesktopWeather30min.xml in de scripts map. Echter heeft deze de inhoud van de oude file. Ik snap er echt geen bal mer van want waar haalt het script die oude file dan opeens vandaan?
Ondertussen al ontdekt, het XMLobject dat er in het script gebruikt wordt cached om een of andere reden de XMLpagina (buiten het script om). Dus heb ff een [ "&rand=" & Now() ] achter de URL die in het script staat gehangen. Nu wordtie niet meer gecachedquote:Op zondag 6 november 2005 10:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Doe eens een search naar de naam van het bestand dat die moet lezen. Misschien heb je op je schijf ergens nog een andere staan met oude info die hij steeds leest?
mag ik jouw config files?quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:05 schreef _Administr8or_ het volgende:
Samurize is echt een mooi programma
Mijn huidige Samurize desktop:
[[url=http://members.home.nl/a.dministr8or/Wallpaper2_thumb.gif]afbeelding][/url]
Wat doet die van de netwerkkaart dan? Ik heb geprobeerd om wat extra systeem metertjes toe te voegen maar krijg alleen de processor-bezig-tijd werkend. Wil graag een metertje toevoegen met download snelheid of temperatuur van de processor maar lukt me maar niet. Moet ik daarvoor nog iets speciaals installeren ofzo?quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:23 schreef marc1982 het volgende:
jammer dat dit topic niet echt storm loopt,
heb me de laatste paar dagen pittig bezig gehouden met samurize:
dit is wat er tot nu toe uitgekomen is
http://picserver.student.utwente.nl/i/CN337W52E394/730w
op dit plaatje 3x staat "not yet executed"
deze werken wel
dit zijn, van boven naar beneden, processor, netwerk kaart en intern ip
extern ip werkt ook, maar heb ik even uitgezet, voor de veiligheid (alleen voor maken screenshot)
Het meeste staat op mijn webspace :quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:38 schreef marc1982 het volgende:
[..]
mag ik jouw config files?
liefst incl iconen enzo
Toen ik Konfabulator had geinstalleerd zocht ik er ook naar maar die is er dus nog niet. Hij is er wel voor de MAC maar daar heb je niets aan gok ik.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:58 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Naar aanleiding van dit topique, heb ik Konfabulator geïnstalleerd. Weet er iemand of er een nederlandse TV-Gids widget is? 'k Kan er geen vinden...![]()
Mja, op eigen houtje heb ik Samurize wel eens geïnstalleerd gehad. Was mij toen te ingewikkeld.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:32 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Toen ik Konfabulator had geinstalleerd zocht ik er ook naar maar die is er dus nog niet. Hij is er wel voor de MAC maar daar heb je niets aan gok ik.
Toen heb ik Samurize geinstalleerd omdat je daar de tvgids wel op kan installeren. Probeer het eens uit zal ik zeggen, zo lastig is het echt niet. Als je op problemen stuit kan je hier altijd terecht.
Zal trouwens de OP e.d binnenkort updaten ben momenteel beetje druk met studie e.d.
die netwerkkaart, geeft aan welke netwerk kaart het om gaat, heb er meerdere namelijk,quote:Op woensdag 9 november 2005 10:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Wat doet die van de netwerkkaart dan? Ik heb geprobeerd om wat extra systeem metertjes toe te voegen maar krijg alleen de processor-bezig-tijd werkend. Wil graag een metertje toevoegen met download snelheid of temperatuur van de processor maar lukt me maar niet. Moet ik daarvoor nog iets speciaals installeren ofzo?
Ziet er verder leuk uit! Alleen zijn je tv-icoontjes soms gedateerd.
Respect voor datquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:05 schreef _Administr8or_ het volgende:
Samurize is echt een mooi programma
Mijn huidige Samurize desktop:
[[url=http://members.home.nl/a.dministr8or/Wallpaper2_thumb.gif]afbeelding][/url]
Het begin is er!quote:Op donderdag 10 november 2005 23:01 schreef no1uknow het volgende:
[[url=http://img7.picsplace.to/img7/2/thumbs/Pic015.png]afbeelding][/url]
Ik ben nog heel erg aan het aankloten met Samurize.
Dat weer gedoe ga ik nog is zelf wat anders van maken en nog iets van een layout achtig iets bij de andere dingen. Het is zo kaal.
Ook ben ik nog op zoek naar leuke icons en een mooie theme
Zeer goed plan!quote:Op donderdag 10 november 2005 09:52 schreef Raenius het volgende:
Een NL tv gids heb ik nog gezien behalve voor het belgische VRT nieuws. Maar je kan hem natuurlijk altijd zelf maken! Misschien dat ik me er ook nog eens aan waag...
Met Samurize bedoel je?quote:Op maandag 14 november 2005 14:47 schreef marc1982 het volgende:
heeft iemand al email werkend?
dat je op je desktop ziet of en hoeveel nieuwe mail je hebt?
met outlook bijvoorbeeld?
thanks, maar werkt helaas niet voor gmailquote:Op maandag 14 november 2005 17:30 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Met Samurize bedoel je?
heb je een POP3 mail account? of SMTP (Exchange)?
POP3 is namelijk zeer eenvoudig toe te voegen.
Kies voor add meter klik op add Pop3, vul je username, password en mailserver in en je bent klaar.
Gmail Plugin - Version 2quote:Op maandag 14 november 2005 18:02 schreef marc1982 het volgende:
[..]
thanks, maar werkt helaas niet voor gmail
beveiliging, ssl (of sll , 1 van de 2 iig), iemand andere suggesties?
bedankt voor het vinden,quote:Op maandag 14 november 2005 19:37 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Gmail Plugin - Version 2
gevonden met google
Tof! Ik hoor het wel wanneer je 'klaar' bent!quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:13 schreef ROG het volgende:
Flip, goed bezig! Dat screentje met die tv-gids van je, daar ga ik me in verdiepen; zeer cool.
offtopic: BF2 is besteld btw, videokaartje zoek ik vanavond uit, 6600 GTje ofzo!
Mooiquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:45 schreef Mr._Incredible het volgende:
Mijn samurize creatie:
[[url=http://145.85.114.5/users/i151270/background_thumb.jpg]afbeelding][/url]
De opbouw is als volgt:
- music button in het midden van de telefoon is voor opstarten winamp
- knop links van music button voor opstarten firefox
- knop rechts van music button voor thunderbird Mail
- navigatie knop telefoon voor my computer
- back knop telefoon voor play/pause van winamp
- c knop van telefoon voor stoppen winamp
- +/- knoppen voor nummer terug en verder in winamp
- knop onderin met sleuteltje voor uitloggen windows
- knop rechtsonderin voor uitzetten van geluid
en als laatstede zilveren knop aan de zijkant van de telefoon is voor het opstarten van Jbuilder
Al serieus aan begonnen????quote:Op donderdag 10 november 2005 09:52 schreef Raenius het volgende:
Ik heb bijna de Widget af voor het FokNiews/Weblog/Reviews etc.
Een NL tv gids heb ik nog gezien behalve voor het belgische VRT nieuws. Maar je kan hem natuurlijk altijd zelf maken! Misschien dat ik me er ook nog eens aan waag...
hier zijn een aantal pagina's met dat soort wallpapersquote:Op woensdag 16 november 2005 15:57 schreef Scarface_ het volgende:
Ik zoek mooie zonsopkomst en -ondergang wallpapers, wie kan me helpen? Thanks alvast!
Dat is een mooie wallpaper, kan je die niet hier postenquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:56 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Mooi, dit is mijn simpele desktop nu:
[afbeelding]
Uiteraard, hier:quote:Op woensdag 16 november 2005 22:14 schreef Scarface_ het volgende:
[..]
Dat is een mooie wallpaper, kan je die niet hier posten![]()
Thanks manquote:Op woensdag 16 november 2005 23:02 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Uiteraard, hier:
http://x11.putfile.com/11/31916011477.jpg
Dat is geen widget, maar een Samurize-iets. En de links ernaar staan een paar keer vermeld in dit topic.quote:Op donderdag 17 november 2005 01:00 schreef Scarface_ het volgende:
[..]
Thanks mannu heb ik nog een vraagje, waar heb jij die tv gids widget gedownload?
http://g52004.no-ip.org/~gusax840/xmltv/index.phpquote:Op donderdag 17 november 2005 08:37 schreef mikey99 het volgende:
*wordt gek van het niet te vinden zijn van een tv-gids widget
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben ik dom als ik em niet snap?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
http://g52004.no-ip.org/~gusax840/xmltv/index.php
Google, 3 seconde
Copy / paste error, ik heb het al aangepastquote:Op donderdag 17 november 2005 10:29 schreef mikey99 het volgende:
[..]
Ben ik dom als ik em niet snap?![]()
d8 al, ligt het nou aan mij, quad met widget-link kon ik niet helemaal vindenquote:Op donderdag 17 november 2005 10:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Copy / paste error, ik heb het al aangepast
En zijn widgets niet standaard OSX only
Hoezo?quote:Op zondag 27 november 2005 19:55 schreef Geqxon het volgende:
Wat is dit in hemelsnaam voor nutteloze kick?
Voor een fok-widget kun je elke rss-reader gebruiken (ik heb NewsTicker door m'n scherm wandelen, met feeds van fok, tweakers en nu.nl)quote:Op donderdag 17 november 2005 10:39 schreef IAMUSEMUSE het volgende:
Idd een FOK! widget en een tvgids widget. Dat zoek ik nog steeds,
Wat voor scherm gebruikt er nou weer 2048*1024 als resolutiequote:Op vrijdag 4 november 2005 20:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mijn huidige samurize:
[afbeelding]
Twéé schermenquote:Op maandag 28 november 2005 17:58 schreef LKEN het volgende:
[..]
Wat voor scherm gebruikt er nou weer 2048*1024 als resolutie![]()
In de config tool, als je de tvgids vbs selecteert, kun je op het tabje source aangeven hoe vaak ie update bij 'Run every X mins.'quote:Op maandag 28 november 2005 21:21 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe zorg je ervoor dat die TV Gids automatisch update?
Met een willekeurige rss reader. (konfabulator en/of samurize)quote:Op maandag 28 november 2005 21:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoe krijg ik de FOK! Headlines op m'n bureaublad
Simpel gezegd: tv-gids plugin gebruiken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:16 schreef CarpeNoctem het volgende:
Hoe krijg je in vredesnaam die Tv-gids via samurize op je desktop, zoals op de screenshot in de openingspost...
Simpele TVGids config. Blijkbaar toch veel behoefte aan:quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:16 schreef CarpeNoctem het volgende:
Hoe krijg je in vredesnaam die Tv-gids via samurize op je desktop, zoals op de screenshot in de openingspost...
Eigenlijk vrij simpel.quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:14 schreef mikey99 het volgende:
klopt idd tom,
mij is het nu geluktben nu bezig met de plaatjes erin te gooien,
alleen andere zenders, zoals tmf, en the box erin gooien wil ik ook
mssn korte uitleg?
Kanalen die tvgids.nl niet weergeeft, kun je met deze tvgids plugin ook niet weergeven, omdat ie de info direct uit die pagina 'knipt en plakt'quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:52 schreef mikey99 het volgende:
Als ik nu The box en TV noord holland wil toevoegen? hoe noem ik die dan? want die staan niet in deze link: http://www.tvgids.nl/nustraks/index.php?uur=-1&minuut=-1&datum=&volledig=1
Ziet er strak uitquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:10 schreef frizti het volgende:
Mijn tvgids met samurize:
[afbeelding]
In plaats van het tvgids script gebruik ik pagescraper plugin om de info van tvgids.nl te halen.
Nee, helaas. Als ze niet op die pagina staan kan dit script ze niet ophalen. Als er een pagina bestaat met een overzicht nu&straks waar meer zenders op staan wil ik best een poging wagen een script te klussen wat het wel ophaalt...quote:Op woensdag 30 november 2005 13:51 schreef mikey99 het volgende:
de zenders worden wel weergegeven op de site, alleen niet in dat overzicht wat je gepost hebt, ik kan ze er dus niet in weergeven?
Nice work!quote:Op woensdag 30 november 2005 13:58 schreef mikey99 het volgende:
[[url=http://xs57.xs.to/pics/05483/tvgids.png]afbeelding][/url]
Met enorme hulp van Tom, thnx![]()
En waar voer je dat in dan?,ik zie niks in konfabulator staanquote:Op maandag 28 november 2005 22:43 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Met een willekeurige rss reader. (konfabulator en/of samurize)
Daar gooi je als bron: http://rss.fok.nl/feeds/nieuws
Dat zijn de headlines.
Dan heb je twee keer 1024*1024quote:
Rechtsklikken op de widget in kwestie (misschien eerst even f8 drukken, afhankelijk van je doorklik-instellingen) en dan kiezen voor widget voorkeuren. Het zal per widget verschillen, maar mijn nieuwsticker heeft een tabblad 'news feeds'. Vaak kan het ook gewoon bij 'General'.quote:Op woensdag 30 november 2005 16:45 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
En waar voer je dat in dan?,ik zie niks in konfabulator staan
Heb je 'Niveau' ook op 'Onderaan' gezet. Als ie op normaal staat krijg je gewoon schermgedrag en verdwijnt de widget dus ook als je 'show desktop' drukt.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:57 schreef kut_klo0n het volgende:
Leuk programma, heb mn desktop een beetje opgevrolijkt.
Maar soms zijn de widgets geminimaliseerd als ik ff op
internet ga. Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen?
(heb ze allemaal gelocked)
Ja gelukt bedanktquote:Op vrijdag 2 december 2005 07:59 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Rechtsklikken op de widget in kwestie (misschien eerst even f8 drukken, afhankelijk van je doorklik-instellingen) en dan kiezen voor widget voorkeuren. Het zal per widget verschillen, maar mijn nieuwsticker heeft een tabblad 'news feeds'. Vaak kan het ook gewoon bij 'General'.
Verander gewoon het een en ander in het script en het lukt wel.:quote:Op woensdag 30 november 2005 14:31 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Nee, helaas. Als ze niet op die pagina staan kan dit script ze niet ophalen. Als er een pagina bestaat met een overzicht nu&straks waar meer zenders op staan wil ik best een poging wagen een script te klussen wat het wel ophaalt...
1 |
1 |
Ik vermoed dat je je bestandslokatie niet goed hebt staan, of dat het bestand de verkeerde naam heeft.quote:Op zaterdag 10 december 2005 19:26 schreef onderjas het volgende:
Bij mij komt er deze fout melding:
[Error} Ongeldige bestandsnaam of -nummer
In TVGisds.vbs (TVGids)
Line 51, colmn 8
In line 51 staat:
Set WriteTVGuide = FileSystem.CreateTextFile(TVGuideFile, True)
En ik weet niet hoe ik het gedoe in serious samurize op mijn desktop moet zetten.
Maar op die pagina staat bijv. 'The Box' ook niet....quote:Op zondag 11 december 2005 15:08 schreef Boschjesman het volgende:
[..]
Verander gewoon het een en ander in het script en het lukt wel.:
[ code verwijderd ]
En
[ code verwijderd ]
rechtsklik op samurize tray icon -> positionquote:Op maandag 12 december 2005 16:37 schreef the_disheaver het volgende:
Ik ben er ook half mee bezig, maar lukt me maar niet om 'links' toe te voegen. In de FAQ zie ik wel bij het probleem dat mouse clicks niets doen (terwijl ze dat wel zouden moeten doen):
First of all, make sure that you do not have the Click Through option checked for the client.
Maar waar kan ik die optie vinden??
pfff... Dankquote:Op maandag 12 december 2005 16:40 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
rechtsklik op samurize tray icon -> position
eigenschappen voor beeldscherm > bureaublad > bureaublad aanpassen >quote:Op maandag 12 december 2005 18:19 schreef heinl het volgende:
weet iemand hoe ik icoontjes als 'deze computer' en 'prullenbak' kan verwijderen?
verwijderen van prullenbakquote:Op maandag 12 december 2005 23:57 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
eigenschappen voor beeldscherm > bureaublad > bureaublad aanpassen >
De prullebak kun je (iig niet op deze wijze) niet verwijderen. Wellict wel op een andere manier. Maar anders wegwerken kun je die vast wel.
je gaat het natuurlijk niet geloven, maar ik ben hem kwijt!quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:13 schreef mikey99 het volgende:
Heinl, gast, gap, vriend, please, upload even je achtergrond zonder poespas erbij, wat een foto, HULDE!
staat in de FAQquote:Op donderdag 15 december 2005 14:52 schreef heinl het volgende:
Weer wat aan zitten rommelen.. Resultaat:
[afbeelding]
Ik zit echter met een probleempje, hoe kan ik 'deze computer' openen, wanneer ik op het computericoontje (onderin) klik?
(nog niet klaar btw, ben nog op zoek naar leuke icoontjes e.d.)
Wat is er zo dramatisch aan verandert dan dat je 'm niks meer vind?quote:Op vrijdag 16 december 2005 13:22 schreef kut_klo0n het volgende:
heeft iemand nog een linkje naar die oude Konfabulator?
Vind die Yahoo versie maar nix
juistem....die yahoo is kut.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:06 schreef veldmuis het volgende:
Dat yahoo kreng saved mn widged prefs niet, konfabulator deed dat wel.
ik ben zojuist begonnen met samurize. zo'n weerkaart zou ik ook graag hebben. is dit een bestaand script of zo?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:45 schreef Mr._Incredible het volgende:
Mijn samurize creatie:
[[url=http://145.85.114.5/users/i151270/background_thumb.jpg]afbeelding][/url]
De opbouw is als volgt:
- music button in het midden van de telefoon is voor opstarten winamp
- knop links van music button voor opstarten firefox
- knop rechts van music button voor thunderbird Mail
- navigatie knop telefoon voor my computer
- back knop telefoon voor play/pause van winamp
- c knop van telefoon voor stoppen winamp
- +/- knoppen voor nummer terug en verder in winamp
- knop onderin met sleuteltje voor uitloggen windows
- knop rechtsonderin voor uitzetten van geluid
en als laatstede zilveren knop aan de zijkant van de telefoon is voor het opstarten van Jbuilder
Ik moest bij de weather widget weer 1x m'n preferences invullen en sindsdien onthoudt ie ze weer... no problems.quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:06 schreef veldmuis het volgende:
Dat yahoo kreng saved mn widged prefs niet, konfabulator deed dat wel.
Ja, hier: http://www.samurize.com/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=29&lid=1438quote:Op vrijdag 23 december 2005 00:24 schreef SuperBosch het volgende:
Zijn er eigenlijk indicatoren voor IMAP mailservers?
Ik heb wel een indicator voor POP3 servers gevonden, maar die geeft 146 nieuwe emails aan, wat ik ietsjes overdreven veel vind.
Dank je.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Ja, hier: http://www.samurize.com/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=29&lid=1438
verdorie.. ben sinds kort nu ook een beetje met samurize aan het vogelen, maar volgens mij hebben ze de inhoud van Filmtotaal verandert. Daarom laat hij geen films zien bij mij.quote:Op dinsdag 29 november 2005 13:51 schreef ToMaSZ het volgende:
[..]
Simpele TVGids config. Blijkbaar toch veel behoefte aan:
Download zipje hier
In de zip de volgende bestanden, en hier een uitlegje hoe de boel te laten draaien.
Het is een config die een aantal kanalen laat zien en een overzicht van de films die de hele dag op tv zijn.
TVGids.vbs
- Moet in je \Samurize\Scripts directory
Rssfeed.vbs
- Moet in je \Samurize\Scripts directory
TVGids.txt
- Leeg tekstbestand, wordt steeds gevuld met programma-info, maakt niet uit
waar je het neerzet
Kanalen.txt
- Tekstbestand met de kanalen die je wil ophalen, maakt niet uit waar je
het neerzet
TVGids.ini
- De config file - Moet in je Samurize\Configs directory
Je moet nu in TVGids.vbs het pad van de txt bestanden aanpassen aan waar je ze hebt neergezet. (regel 9 en 10, je kan gewoon editen met notepad)
Nu nog een heel vervelend stapje, wat ik eerst vergeten was. Pas in 'meter 1' en alle kopietjes daarvan (dus de blokjes programma info) in het tabblad source, de textfile to read from aan. Die staat nog op mijn lokale pad. Niet zo slim... excuses daarvoor
Als het goed is kun je nu de config laden en moet je de tvgids op je scherm hebben. Layout is heel basic, geen logootjes, alleen tekst.
Let op bij het aanpassen van kanalen dat je de exacte naam gebruikt zoals op
http://www.tvgids.nl/nustraks/index.php?uur=-1&minuut=-1&datum=&volledig=1
Als het goed is heb je nu deze spullen in je scherm, met actuele info:
[afbeelding]
Even niet heel erg strak omdat t via remote desktop moet....
Succes!
Dat probleem had ik ook, vrij makkelijk op te lossen overigens. Als parameter voor je RSS feed moet je: http://feeds.feedburner.com/filmtotaal/ajvt gebruiken. Dan moet ie werken!quote:Op dinsdag 4 april 2006 11:38 schreef nicomart het volgende:
[..]
verdorie.. ben sinds kort nu ook een beetje met samurize aan het vogelen, maar volgens mij hebben ze de inhoud van Filmtotaal verandert. Daarom laat hij geen films zien bij mij.
Dat was nou net de leuke aanvulling die ik wilde eigenlijk..
Iemand hiervoor een oplossing? Ik ben namelijk niet zo goed in VBS![]()
je moet het programma samurize downloaden. En het script voor de tvgids en die in het script mapje van samurize zetten.quote:Op dinsdag 4 april 2006 12:13 schreef Zweefvliegje het volgende:
Kan ik als ik die programma's download dus die "tvgids" op m'n desktop krijgen of moet ik dat dan weer ergens anders vandaan downloaden?
Die 1e desktop uit de OP vind ik nl wel heel gaaf!
ha! Helemaal top!quote:Op dinsdag 4 april 2006 13:49 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Dat probleem had ik ook, vrij makkelijk op te lossen overigens. Als parameter voor je RSS feed moet je: http://feeds.feedburner.com/filmtotaal/ajvt gebruiken. Dan moet ie werken!
Het programma heb ik.. nu nog het scriptquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:34 schreef nicomart het volgende:
[..]
je moet het programma samurize downloaden. En het script voor de tvgids en die in het script mapje van samurize zetten.
Mag ik vragen waar jij die achtergrond vandaan hebt?quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
En hoe heb je de refresh intervals bij de 'text-meters' staan? Die dus het txt bestandje moeten lezen?
Mijn huidige samurize:
[afbeelding]
Voor de kaders heb ik Abyss Skinpack gebruikt.
Weet iemand waar ik weer-icoontjes kan vinden voor het weer-script?
zitten leuke dingen bij, maar ik vind het iets te mac. Ik heb dus weer de XP theme aangezet, maar hoe krijg ik bijvoorbeeld het opstart en afsluit scherm weer normaal.quote:Op dinsdag 4 april 2006 22:15 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
deze is ook heel goed, is niet 1 programma maar een hele verzameling die je pc in een apple verandert
http://osx.portraitofakite.com/
Waar heb je die tv-gids vandaan?quote:Op zondag 9 april 2006 11:18 schreef Sextreme het volgende:
Mijn eerste widget experiment, ook maar meteen een wallpaper gemaakt
(simpel maar toch...)
Hoe maak je zo´n to do list?quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:27 schreef U-Ron2001 het volgende:
Tadaaa
http://img259.imageshack.us/my.php?image=desktop9tr.jpg
Dat is onderdeel van rainlendar.quote:
quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:34 schreef MissyMirjaM het volgende:
als ik samurize via start open zie ik een bolletje rechtsonderin, maar zie verder niks
er staat wel hidden) achter
hoe krijg ik m nu tevoorschijn?
Je moet wel een config hebben, anders kan ie niks laten zien.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snap helemaal niks van dat programma, kan m niet eens openen
help?
Schop onder je hol!quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:01 schreef Sjoe538 het volgende:
Hoe kun je die tv gids zelf laten updaten ipv reload config?
en ik zoek een mooie config voor een weer rss..
Eigenlijk precies dit, alleen dan met een samsung D600
[afbeelding]
Iemand die dit evt voor mij kan maken?
Weer stad, ergens rond Tiel.
Ik zou je erg dankbaar zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |