Gast, ik ben bezig met de screenshots. En dit topic is specifiek voor al je vragen en antwoorden mbt deze programma's. En ja je kunt uiteraard ook je creaties laten zien.quote:Op vrijdag 4 november 2005 15:10 schreef Jo0Lz het volgende:
Voorbeelden!
Er zijn al genoeg post je desktop reeksen geweest, waarin duidelijk werd dat dit programma dat kan.
Gaat het nu om het laten zien van je creaties?
This Thread Sucks Without Pictures...
En hoe heb je de refresh intervals bij de 'text-meters' staan? Die dus het txt bestandje moeten lezen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:48 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb een probleepje met samurize. Ik heb nu de TVGids plugin. (van tvgids.nl). Maar de auto-update werkt niet(goed). Ik heb het interval op 1 minuut staan. Als ik op test script drukt werkt het script wel, TVGids.txt wordt geudate. Echter dit gebeurd niet automatisch om de minuut. Wel af en toe om de 15 minuten. Erg vreemd dus en ik kom er niet meer uit. Iemand hetzelfde probleem gehad?
en hoe wil jij dan een rss reader in je visual style proppen?quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:59 schreef Godslasteraar het volgende:
Het kan ook eenvoudiger.Patch je uxtheme.dll file met dit programmatje: blablabla
ja ja, ik wou er alleen even op wijzen dat mensen die alleen een andere visual style willen slechts een kleine patch hoeven uit te voeren. En vervolgens is er een overvloed aan styles die je alleen maar even in een het windows foldertje hoeft te stoppen. En verder gebruik je gewoon je rechtermuisknop -> properties -> Appearance. Et voila.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:18 schreef Ernest0 het volgende:
[..]
en hoe wil jij dan een rss reader in je visual style proppen?
Dat is niet van belang, aangezien heel het tekstbestandje al niet wordt geupdatequote:Op vrijdag 4 november 2005 20:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
En hoe heb je de refresh intervals bij de 'text-meters' staan? Die dus het txt bestandje moeten lezen?
Mijn huidige samurize:
[afbeelding]
Klik hier voor grote versie
Voor de kaders heb ik Abyss Skinpack gebruikt.
Weet iemand waar ik weer-icoontjes kan vinden voor het weer-script?
Vervolgens gooi ik de file weg, waardoor WeatherXML dus wordt gedwongen tot een update van de server. Als ik de URL volg die het script gebruik zie ik dat de XMLserver het volgende teruggeeft:quote:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!--This document is intended only for use by authorized licensees of The Weather Channel. Unauthorized use is prohibited. Copyright 1995-2005, The Weather Channel Interactive, Inc. All Rights Reserved.-->
<weather ver="2.0">
<head>
<locale>en_US</locale>
<form>MEDIUM</form>
<ut>C</ut>
<ud>km</ud>
<us>km/h</us>
<up>mb</up>
<ur>mm</ur>
</head>
<loc id="NLXX0005">
<dnam>Delft, Netherlands</dnam>
<tm>4:40 PM</tm>
<lat>52.0</lat>
<lon>4.35</lon>
<sunr>7:45 AM</sunr>
<suns>5:07 PM</suns>
<zone>1</zone>
</loc>
<cc>
<lsup>11/5/05 4:25 PM Local Time</lsup>
<obst>Rotterdam, Netherlands</obst>
<tmp>11</tmp>
<flik>11</flik>
<t>Partly Cloudy</t>
<icon>30</icon>
<bar>
<r>1022.0</r>
<d>rising</d>
</bar>
<wind>
<s>26</s>
<gust>N/A</gust>
<d>230</d>
<t>SW</t>
</wind>
<hmid>62</hmid>
<vis>10.0</vis>
<uv>
<i>0</i>
<t>Low</t>
</uv>
<dewp>4</dewp>
<moon>
<icon>3</icon>
<t>Waxing Crescent</t>
</moon>
</cc>
</weather>
Dus ik doe een test-script, en inderdaad er staat weer een nieuwe DesktopWeather30min.xml in de scripts map. Echter heeft deze de inhoud van de oude file. Ik snap er echt geen bal mer van want waar haalt het script die oude file dan opeens vandaan?quote:<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<!--This document is intended only for use by authorized licensees of The Weather Channel. Unauthorized use is prohibited. Copyright 1995-2005, The Weather Channel Interactive, Inc. All Rights Reserved.-->
<weather ver="2.0">
<head>
<locale>en_US</locale>
<form>MEDIUM</form>
<ut>C</ut>
<ud>km</ud>
<us>km/h</us>
<up>mb</up>
<ur>mm</ur>
</head>
<loc id="NLXX0005">
<dnam>Delft, Netherlands</dnam>
<tm>7:38 PM</tm>
<lat>52.0</lat>
<lon>4.35</lon>
<sunr>7:45 AM</sunr>
<suns>5:07 PM</suns>
<zone>1</zone>
</loc>
<cc>
<lsup>11/5/05 7:25 PM Local Time</lsup>
<obst>Rotterdam, Netherlands</obst>
<tmp>10</tmp>
<flik>7</flik>
<t>Partly Cloudy</t>
<icon>29</icon>
<bar>
<r>1022.0</r>
<d>steady</d>
</bar>
<wind>
<s>21</s>
<gust>N/A</gust>
<d>190</d>
<t>S</t>
</wind>
<hmid>76</hmid>
<vis>10.0</vis>
<uv>
<i>0</i>
<t>Low</t>
</uv>
<dewp>6</dewp>
<moon>
<icon>3</icon>
<t>Waxing Crescent</t>
</moon>
</cc>
</weather>
Zie hier de post van Administrator! Staat bij waar je hem kan downloaden en hoe je het moet installeren etc. Als je verder dat topic doorleest zie je nog meer info mbt tvscript.quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:12 schreef no1uknow het volgende:
@TS, zou je kunnen helpen, of de config van die TVgids geven?
Ik zoek er al een paar weken naar, maar krijg het niet voor elkaar etc. etc.
Dankje dankje dankjequote:Op zaterdag 5 november 2005 19:44 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Zie hier de post van Administrator! Staat bij waar je hem kan downloaden en hoe je het moet installeren etc. Als je verder dat topic doorleest zie je nog meer info mbt tvscript.
Succes!
Doe eens een search naar de naam van het bestand dat die moet lezen. Misschien heb je op je schijf ergens nog een andere staan met oude info die hij steeds leest?quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Jahoor, weer een probleem.
Dit maal de WeatherXML. Hij haalt op een of andere manier telkens een oude XML file op. Terwijl als ik de URL handmatig in mijn browser ik een nieuwere XML krijg. Als ik de oude gedownloade XMLfiles wegtief worden er bij de eerstvolgende update nieuwe files aangemaakt. Echter dit zijn de ook de oude XML files, en niet de nieuwste van de server. Ik snap dus ook niet waar het script die files vandaan haalt?
FF duidelijkere uitleg. De DesktopWeather30min.xml zoals hij nu in mijn scripts map staat:
[..]
Vervolgens gooi ik de file weg, waardoor WeatherXML dus wordt gedwongen tot een update van de server. Als ik de URL volg die het script gebruik zie ik dat de XMLserver het volgende teruggeeft:
[..]
Dus ik doe een test-script, en inderdaad er staat weer een nieuwe DesktopWeather30min.xml in de scripts map. Echter heeft deze de inhoud van de oude file. Ik snap er echt geen bal mer van want waar haalt het script die oude file dan opeens vandaan?
Ondertussen al ontdekt, het XMLobject dat er in het script gebruikt wordt cached om een of andere reden de XMLpagina (buiten het script om). Dus heb ff een [ "&rand=" & Now() ] achter de URL die in het script staat gehangen. Nu wordtie niet meer gecachedquote:Op zondag 6 november 2005 10:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Doe eens een search naar de naam van het bestand dat die moet lezen. Misschien heb je op je schijf ergens nog een andere staan met oude info die hij steeds leest?
mag ik jouw config files?quote:Op zaterdag 5 november 2005 19:05 schreef _Administr8or_ het volgende:
Samurize is echt een mooi programma
Mijn huidige Samurize desktop:
[[url=http://members.home.nl/a.dministr8or/Wallpaper2_thumb.gif]afbeelding][/url]
Wat doet die van de netwerkkaart dan? Ik heb geprobeerd om wat extra systeem metertjes toe te voegen maar krijg alleen de processor-bezig-tijd werkend. Wil graag een metertje toevoegen met download snelheid of temperatuur van de processor maar lukt me maar niet. Moet ik daarvoor nog iets speciaals installeren ofzo?quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:23 schreef marc1982 het volgende:
jammer dat dit topic niet echt storm loopt,
heb me de laatste paar dagen pittig bezig gehouden met samurize:
dit is wat er tot nu toe uitgekomen is
http://picserver.student.utwente.nl/i/CN337W52E394/730w
op dit plaatje 3x staat "not yet executed"
deze werken wel
dit zijn, van boven naar beneden, processor, netwerk kaart en intern ip
extern ip werkt ook, maar heb ik even uitgezet, voor de veiligheid (alleen voor maken screenshot)
Het meeste staat op mijn webspace :quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:38 schreef marc1982 het volgende:
[..]
mag ik jouw config files?
liefst incl iconen enzo
Toen ik Konfabulator had geinstalleerd zocht ik er ook naar maar die is er dus nog niet. Hij is er wel voor de MAC maar daar heb je niets aan gok ik.quote:Op woensdag 9 november 2005 19:58 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Naar aanleiding van dit topique, heb ik Konfabulator geïnstalleerd. Weet er iemand of er een nederlandse TV-Gids widget is? 'k Kan er geen vinden...![]()
Mja, op eigen houtje heb ik Samurize wel eens geïnstalleerd gehad. Was mij toen te ingewikkeld.quote:Op woensdag 9 november 2005 20:32 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Toen ik Konfabulator had geinstalleerd zocht ik er ook naar maar die is er dus nog niet. Hij is er wel voor de MAC maar daar heb je niets aan gok ik.
Toen heb ik Samurize geinstalleerd omdat je daar de tvgids wel op kan installeren. Probeer het eens uit zal ik zeggen, zo lastig is het echt niet. Als je op problemen stuit kan je hier altijd terecht.
Zal trouwens de OP e.d binnenkort updaten ben momenteel beetje druk met studie e.d.
die netwerkkaart, geeft aan welke netwerk kaart het om gaat, heb er meerdere namelijk,quote:Op woensdag 9 november 2005 10:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Wat doet die van de netwerkkaart dan? Ik heb geprobeerd om wat extra systeem metertjes toe te voegen maar krijg alleen de processor-bezig-tijd werkend. Wil graag een metertje toevoegen met download snelheid of temperatuur van de processor maar lukt me maar niet. Moet ik daarvoor nog iets speciaals installeren ofzo?
Ziet er verder leuk uit! Alleen zijn je tv-icoontjes soms gedateerd.
Respect voor datquote:Op zaterdag 5 november 2005 19:05 schreef _Administr8or_ het volgende:
Samurize is echt een mooi programma
Mijn huidige Samurize desktop:
[[url=http://members.home.nl/a.dministr8or/Wallpaper2_thumb.gif]afbeelding][/url]
Het begin is er!quote:Op donderdag 10 november 2005 23:01 schreef no1uknow het volgende:
[[url=http://img7.picsplace.to/img7/2/thumbs/Pic015.png]afbeelding][/url]
Ik ben nog heel erg aan het aankloten met Samurize.
Dat weer gedoe ga ik nog is zelf wat anders van maken en nog iets van een layout achtig iets bij de andere dingen. Het is zo kaal.
Ook ben ik nog op zoek naar leuke icons en een mooie theme
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |