abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31960981
Samurize:

• Wat is het voor een programma?

Samurize is geen doodgewoon programma om wat metertjes op het bureaublad neer te poten. Als je er de tijd voor neemt, kan dit programma gebruikt worden om de Windows-interface geheel naar eigen smaak aan te passen. Dankzij de veelzijdige plug-inarchitectuur is het heel eenvoudig om allerlei systeemstatistieken, RSS-newsfeeds, bedieningsknoppen voor mediaspelers en nog veel meer op het bureaublad te plaatsen. Deze nieuwe versie bevat heel wat bugfixes en is daarom een aanrader voor bestaande gebruikers.

Wie avontuurlijk is aangelegd, kan via de meegeleverde Samurize-ontwerptool zelf plug-ins creëren. Misschien wel het verrassendste aan Samurize is hoe gemakkelijk je zelf onderdelen voor het programma maakt. Wie daar geen zin in heeft, kan op de Samurize-website een 680-tal reeds afgewerkte plug-ins en skins afhalen. Hier vind je ook een bestand om de interface te vertalen naar het Nederlands.

Op samurize.com vind je tevens talloze screenshots van bureaubladen die met Samurize aangepast werden. Je ontdekt dan meteen dat dit programma bijna ongelimiteerde aanpassingen mogelijk maakt, gaande van statistieken (hoeveel schijfruimte is er vrij? Hoe warm wordt de processor?) die sober met cijfers worden gepresenteerd tot blitse plug-ins om e-mails te controleren of een cover te tonen van de muziek-cd in de drive.

• Systeemeisen?

Microsoft Windows 2000/XP/2003 & en een grafische kaart die alpha blending in Windows ondersteunt: Geforce 1 or beter.

• Handige links:

(1): Samurize.com
    (2): FAQ
    (3): Tutorials

• Downloads:

(1): Serious Samurize 1.63 (laatste versie)
    (2): Samurize.com download sectie met o.a plugins / tvscripts / weerscripts etc

Note: Screenshots en eventueel andere info zal later toegevoegd worden ivm picservers & resizen!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Konfabulator:

• Wat is het voor een programma?

Bij Konfabulator draait alles om widgets, kleine, aantrekkelijk vormgegeven programmaatjes (in essentie scripts) die in de achtergrond op uw bureaublad draaien. Welke widgets u draait, bepaalt u natuurlijk helemaal zelf.

Bij Konfabulator worden ruim twintig leuke widgets meegeleverd, waaronder een widget die bijvoorbeeld de signaalsterke van uw WiFi-netwerk weergeeft (mits een draadloze netwerkkaart is geïnstalleerd), een mooie widget voor de weersverwachting, een metertje voor de processorbelasting en een afstandsbediening voor iTunes.

Konfabulator is de gebruiksvriendelijkste onder deze 2 programma's. Echter heeft dit wel een aantal nadelen. Bij Konfabulator moet je persee widgets downloaden om bijvoorbeeld het weer te kunnen te zien op je desktop. Je kunt dus niet zoals in Samurize de hele boel naar eigen stijl aanpassen. Je bent altijd afhankelijk van andere creaties.

• Systeemeisen?

Konfabulator werkt zowel op Macintosh (Mac OS X 10.2 of beter) als op Windows computers.

• Handige links:

(1): Konfabulator.com
    (2): FAQ
    (3): Widget gallerij

• Downloads:

(1): Konfabulator 2.1.1 voor Windows (laatste versie)
    (2): Konfabulator 2.1.1 voor MAC OS X (laatste versie)

Note: Screenshots en eventueel andere info zal later toegevoegd worden ivm picservers & resizen!

Overige links:

• Wallpapers:
    DeviantArt
    DigitalBlasphemy
    Wincustomize
    Greg Martin
    Looroll
    Customize.org

• Pics uploaden:

http://www.imagehosting.us
    http://xs.to
    http://www.yourimg.com
    http://www.uploadimages.net/index.php
    http://www.imagerely.com
    http://www.hostpic.biz
    http://uploadengine.com/
    http://www.freephotoserver.com/
    http://www.glowfoto.com/
    http://www.bighosting.net/
    http://www.freephotohost.net/
    http://www.picvault.info/
    http://www.uploadyourimages.com/
    http://www.yoxio.com/
    http://picsplace.to

Screenshots Samurize:

• Fok! users - desktop:

Ben net begonnen met Samurize vandaar dat het nog kaal is:

• Overige desktops:

Stel in dit topic al je vragen die gerelateerd zijn aan Samurize of aan Konfabulator of pimp een eind weg met je nieuwste creaties!

Als iemand mooie screenshots heeft, dan hoor ik het wel en zal ik (of een modje?) ze toevoegen aan de openingspost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sander op 05-11-2005 00:03:31 ]
  •   vrijdag 4 november 2005 @ 15:14:58 #2
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_31961810
    mijn gekonfabulateerde desktopje. Nietveel byzonders. een rss ticker, klokje en het weer. Incl een setje custom-icoontjes.
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
    pi_31961879
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 15:10 schreef Jo0Lz het volgende:
    Voorbeelden!
    Er zijn al genoeg post je desktop reeksen geweest, waarin duidelijk werd dat dit programma dat kan.
    Gaat het nu om het laten zien van je creaties?

This Thread Sucks Without Pictures...
    Gast, ik ben bezig met de screenshots. En dit topic is specifiek voor al je vragen en antwoorden mbt deze programma's. En ja je kunt uiteraard ook je creaties laten zien.

Oja en Slarioux heeft toestemming gegeven voor dit topic, dus dat gezeik slaat werkelijk nergens op.
    pi_31962320
    Ook maar eens een keer proberen
      vrijdag 4 november 2005 @ 15:39:57 #5
    4118 ToMaSZ
    Let the hammer fall!
    pi_31962510
    Samurize ook gedraaid trouwens. Eindeloze mogelijkheden dmv scripting, maar mijn systeem werd er bepaald niet vlotter op. Konfabulator is lekker licht en simpel beheerbaar.
    Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
      Lieve Belg vrijdag 4 november 2005 @ 15:45:52 #6
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_31962664
    -edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Sander op 04-11-2005 19:51:05 ]
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_31963180
    Mijn huidige desktop+ samurize config (plaatje is klikbaar of course ):

Aangezien ik er ook een eigen gemaakt scriptje op heb staan heb ik de boel in de ImportExportTool gegooid. Hier is de .sam file te downloaden: http://sassiessite.endoria.net/temp/config-Sassie.sam
      vrijdag 4 november 2005 @ 16:51:05 #8
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_31964734
    ik krijg een error als ik Konfabulator installeer....

Internal Error 2350
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
      vrijdag 4 november 2005 @ 17:03:44 #9
    46906 Brave_Sir_Robin
    He bravely ran away
    pi_31965141
    Mijn oude Samurize desktopje: Klik

Heb nu een nieuwe met een wat leukere lay-out maar die post ik vanavond of morgen wel, kan ik nu niet bij.

Tevens TVP.
    Galantly he chickened out...
    The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
    pi_31965534
    Ik zal de OP nog wel wat mooier maken binnenkort, hij is nog erg brak. En als iemand nog andere links heeft hoor ik het wel
      vrijdag 4 november 2005 @ 17:23:51 #11
    14612 _GdR_
    3.1415926536
    pi_31965680
    die screenshot met dat blad en die druppel.

Kan ik die downloaden? (niet de screenshot maar t bestandje voor samurize).
    Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
    pi_31969960
    Ik heb een probleepje met samurize. Ik heb nu de TVGids plugin. (van tvgids.nl). Maar de auto-update werkt niet(goed). Ik heb het interval op 1 minuut staan. Als ik op test script drukt werkt het script wel, TVGids.txt wordt geudate. Echter dit gebeurd niet automatisch om de minuut. Wel af en toe om de 15 minuten. Erg vreemd dus en ik kom er niet meer uit. Iemand hetzelfde probleem gehad?
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
      vrijdag 4 november 2005 @ 19:49:31 #13
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_31969994
    Overigens gelden voor deze reeks de resize regels ook, dus denk eraan dat je je screenies niet breder maakt dan 570 pixels
      vrijdag 4 november 2005 @ 20:15:52 #14
    46906 Brave_Sir_Robin
    He bravely ran away
    pi_31970853
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 19:48 schreef Me_Wesley het volgende:
    Ik heb een probleepje met samurize. Ik heb nu de TVGids plugin. (van tvgids.nl). Maar de auto-update werkt niet(goed). Ik heb het interval op 1 minuut staan. Als ik op test script drukt werkt het script wel, TVGids.txt wordt geudate. Echter dit gebeurd niet automatisch om de minuut. Wel af en toe om de 15 minuten. Erg vreemd dus en ik kom er niet meer uit. Iemand hetzelfde probleem gehad?
    En hoe heb je de refresh intervals bij de 'text-meters' staan? Die dus het txt bestandje moeten lezen?

Mijn huidige samurize:

Klik hier voor grote versie

Voor de kaders heb ik Abyss Skinpack gebruikt.

Weet iemand waar ik weer-icoontjes kan vinden voor het weer-script?
    pi_31972045
    Het kan ook eenvoudiger. Patch je uxtheme.dll file met dit programmatje: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=308905
    Vervolgens kun je handmatig visual styles in C:\WINDOWS\Resources\Themes stoppen.
    Die visual styles kun je o.a. bij Deviant Art krijgen
    Vreet ook geen resources.
    pi_31977325
    Ik heb die refresh intervals ook aangepast bij m'n tvscript en nu update die wel automatisch.

edit: Slarioux, ik kan de OP nu niet aanpassen krijg een melding dat een mod deze reactie heeft gesloten oid. Kan je dit oplossen, dan kan ik morgen even wat mooiere screenshots e.d toevoegen!
      zaterdag 5 november 2005 @ 00:03:20 #17
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_31978271
    Sure. Zou nu gefixed moeten zijn. Geef anders ff een gil naar Jump of Marty.
    pi_31978865
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 20:59 schreef Godslasteraar het volgende:
    Het kan ook eenvoudiger.Patch je uxtheme.dll file met dit programmatje: blablabla
    en hoe wil jij dan een rss reader in je visual style proppen?
    Honest disagreement is often a good sign of progress
    website
    pi_31979487
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 00:18 schreef Ernest0 het volgende:

[..]

en hoe wil jij dan een rss reader in je visual style proppen?
    ja ja, ik wou er alleen even op wijzen dat mensen die alleen een andere visual style willen slechts een kleine patch hoeven uit te voeren. En vervolgens is er een overvloed aan styles die je alleen maar even in een het windows foldertje hoeft te stoppen. En verder gebruik je gewoon je rechtermuisknop -> properties -> Appearance. Et voila.
    En wil je meer kom je in deze topic volop aan je trekken
    pi_31992110
    quote:
    Op vrijdag 4 november 2005 20:15 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

En hoe heb je de refresh intervals bij de 'text-meters' staan? Die dus het txt bestandje moeten lezen?

Mijn huidige samurize:
    [afbeelding]
    Klik hier voor grote versie

Voor de kaders heb ik Abyss Skinpack gebruikt.

Weet iemand waar ik weer-icoontjes kan vinden voor het weer-script?
    Dat is niet van belang, aangezien heel het tekstbestandje al niet wordt geupdate
    'And I called your name,
    pi_31993025
    Het lijkt nu ondertussen te werken
    Welk weerscript gebruiken jullie? Want degene die ik nu heb lijkt niet echt te werken (DesktopWeather 1.4) Ik krijg telkens NA terug bij elke functie. Volgens mij heeft weather.com zijn xml-files enkel nog beschikbaar gemaakt aan subscribers?

EDIT: zie nu dat je gratis kunt subsciben, excuus
    'And I called your name,
    pi_31995779
    degene die een weather snippet hebben op hun desktop moeten eens vaker door hun window kijken
    maaruh, ik heb zelf beide programma's gebruikt, en ik vond ze eerlijk gezegd niet echt praktisch, zo vaak minimaliseer ik niet naar de desktop
    pi_31998083
    ziet er goed uit...Binenkort maar eens mee aan de slag gaan...
    Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
    pi_31998298
    Samurize is echt een mooi programma

Mijn huidige Samurize desktop:
    pi_31998562
    @TS, zou je kunnen helpen, of de config van die TVgids geven?
    Ik zoek er al een paar weken naar, maar krijg het niet voor elkaar etc. etc.
    pi_31998864
    Jahoor, weer een probleem.
    Dit maal de WeatherXML. Hij haalt op een of andere manier telkens een oude XML file op. Terwijl als ik de URL handmatig in mijn browser ik een nieuwere XML krijg. Als ik de oude gedownloade XMLfiles wegtief worden er bij de eerstvolgende update nieuwe files aangemaakt. Echter dit zijn de ook de oude XML files, en niet de nieuwste van de server. Ik snap dus ook niet waar het script die files vandaan haalt?

FF duidelijkere uitleg. De DesktopWeather30min.xml zoals hij nu in mijn scripts map staat:
    quote:
    <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
    <!--This document is intended only for use by authorized licensees of The Weather Channel. Unauthorized use is prohibited. Copyright 1995-2005, The Weather Channel Interactive, Inc. All Rights Reserved.-->
    <weather ver="2.0">
    <head>
    <locale>en_US</locale>
    <form>MEDIUM</form>
    <ut>C</ut>
    <ud>km</ud>
    <us>km/h</us>
    <up>mb</up>
    <ur>mm</ur>
    </head>
    <loc id="NLXX0005">
    <dnam>Delft, Netherlands</dnam>
    <tm>4:40 PM</tm>
    <lat>52.0</lat>
    <lon>4.35</lon>
    <sunr>7:45 AM</sunr>
    <suns>5:07 PM</suns>
    <zone>1</zone>
    </loc>
    <cc>
    <lsup>11/5/05 4:25 PM Local Time</lsup>
    <obst>Rotterdam, Netherlands</obst>
    <tmp>11</tmp>
    <flik>11</flik>
    <t>Partly Cloudy</t>
    <icon>30</icon>
    <bar>
    <r>1022.0</r>
    <d>rising</d>
    </bar>
    <wind>
    <s>26</s>
    <gust>N/A</gust>
    <d>230</d>
    <t>SW</t>
    </wind>
    <hmid>62</hmid>
    <vis>10.0</vis>
    <uv>
    <i>0</i>
    <t>Low</t>
    </uv>
    <dewp>4</dewp>
    <moon>
    <icon>3</icon>
    <t>Waxing Crescent</t>
    </moon>
    </cc>
    </weather>
    Vervolgens gooi ik de file weg, waardoor WeatherXML dus wordt gedwongen tot een update van de server. Als ik de URL volg die het script gebruik zie ik dat de XMLserver het volgende teruggeeft:
    quote:
    <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
    <!--This document is intended only for use by authorized licensees of The Weather Channel. Unauthorized use is prohibited. Copyright 1995-2005, The Weather Channel Interactive, Inc. All Rights Reserved.-->
    <weather ver="2.0">
    <head>
    <locale>en_US</locale>
    <form>MEDIUM</form>
    <ut>C</ut>
    <ud>km</ud>
    <us>km/h</us>
    <up>mb</up>
    <ur>mm</ur>
    </head>
    <loc id="NLXX0005">
    <dnam>Delft, Netherlands</dnam>
    <tm>7:38 PM</tm>
    <lat>52.0</lat>
    <lon>4.35</lon>
    <sunr>7:45 AM</sunr>
    <suns>5:07 PM</suns>
    <zone>1</zone>
    </loc>
    <cc>
    <lsup>11/5/05 7:25 PM Local Time</lsup>
    <obst>Rotterdam, Netherlands</obst>
    <tmp>10</tmp>
    <flik>7</flik>
    <t>Partly Cloudy</t>
    <icon>29</icon>
    <bar>
    <r>1022.0</r>
    <d>steady</d>
    </bar>
    <wind>
    <s>21</s>
    <gust>N/A</gust>
    <d>190</d>
    <t>S</t>
    </wind>
    <hmid>76</hmid>
    <vis>10.0</vis>
    <uv>
    <i>0</i>
    <t>Low</t>
    </uv>
    <dewp>6</dewp>
    <moon>
    <icon>3</icon>
    <t>Waxing Crescent</t>
    </moon>
    </cc>
    </weather>
    Dus ik doe een test-script, en inderdaad er staat weer een nieuwe DesktopWeather30min.xml in de scripts map. Echter heeft deze de inhoud van de oude file. Ik snap er echt geen bal mer van want waar haalt het script die oude file dan opeens vandaan?

[ Bericht 83% gewijzigd door Me_Wesley op 05-11-2005 19:40:08 ]
    'And I called your name,
    pi_31999778
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 19:12 schreef no1uknow het volgende:
    @TS, zou je kunnen helpen, of de config van die TVgids geven?
    Ik zoek er al een paar weken naar, maar krijg het niet voor elkaar etc. etc.
    Zie hier de post van Administrator! Staat bij waar je hem kan downloaden en hoe je het moet installeren etc. Als je verder dat topic doorleest zie je nog meer info mbt tvscript.

Succes!
    pi_32006810
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 19:44 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Zie hier de post van Administrator! Staat bij waar je hem kan downloaden en hoe je het moet installeren etc. Als je verder dat topic doorleest zie je nog meer info mbt tvscript.

Succes!
    Dankje dankje dankje
      zondag 6 november 2005 @ 10:46:33 #29
    46906 Brave_Sir_Robin
    He bravely ran away
    pi_32018083
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 19:20 schreef Me_Wesley het volgende:
    Jahoor, weer een probleem.
    Dit maal de WeatherXML. Hij haalt op een of andere manier telkens een oude XML file op. Terwijl als ik de URL handmatig in mijn browser ik een nieuwere XML krijg. Als ik de oude gedownloade XMLfiles wegtief worden er bij de eerstvolgende update nieuwe files aangemaakt. Echter dit zijn de ook de oude XML files, en niet de nieuwste van de server. Ik snap dus ook niet waar het script die files vandaan haalt?

FF duidelijkere uitleg. De DesktopWeather30min.xml zoals hij nu in mijn scripts map staat:
    [..]

Vervolgens gooi ik de file weg, waardoor WeatherXML dus wordt gedwongen tot een update van de server. Als ik de URL volg die het script gebruik zie ik dat de XMLserver het volgende teruggeeft:
    [..]

Dus ik doe een test-script, en inderdaad er staat weer een nieuwe DesktopWeather30min.xml in de scripts map. Echter heeft deze de inhoud van de oude file. Ik snap er echt geen bal mer van want waar haalt het script die oude file dan opeens vandaan?
    Doe eens een search naar de naam van het bestand dat die moet lezen. Misschien heb je op je schijf ergens nog een andere staan met oude info die hij steeds leest?
      zondag 6 november 2005 @ 20:10:48 #30
    46710 Raenius
    Your Online Magician ;-)
    pi_32034589
    Tot nu toe nog bezig met mijn eerste Widget.

Tot nu toe alleen nog countdown en wanneer je op play duwt speelt hij willekeurige stukjes af van de film + volume control.

Nog te doen: mooiere buttons + randen maar daar moet ik eerst photoshop voor leren..
    pi_32058091
    quote:
    Op zondag 6 november 2005 10:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Doe eens een search naar de naam van het bestand dat die moet lezen. Misschien heb je op je schijf ergens nog een andere staan met oude info die hij steeds leest?
    Ondertussen al ontdekt, het XMLobject dat er in het script gebruikt wordt cached om een of andere reden de XMLpagina (buiten het script om). Dus heb ff een [ "&rand=" & Now() ] achter de URL die in het script staat gehangen. Nu wordtie niet meer gecached
    'And I called your name,
      maandag 7 november 2005 @ 16:17:38 #32
    46710 Raenius
    Your Online Magician ;-)
    pi_32059947
    Update aan mijn Transformer Widget:

Mochten er mensen zijn die deze zouden willen hebben dan graag laten weten!
      dinsdag 8 november 2005 @ 22:23:43 #33
    41280 marc1982
    Red light -- Green light
    pi_32101304
    jammer dat dit topic niet echt storm loopt,
    heb me de laatste paar dagen pittig bezig gehouden met samurize:
    dit is wat er tot nu toe uitgekomen is

http://picserver.student.utwente.nl/i/CN337W52E394/730w
    op dit plaatje 3x staat "not yet executed"
    deze werken wel

dit zijn, van boven naar beneden, processor, netwerk kaart en intern ip
    extern ip werkt ook, maar heb ik even uitgezet, voor de veiligheid (alleen voor maken screenshot)

[ Bericht 7% gewijzigd door Sander op 08-11-2005 22:58:39 (Resizen) ]
    dus...
      dinsdag 8 november 2005 @ 22:38:01 #34
    41280 marc1982
    Red light -- Green light
    pi_32101799
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 19:05 schreef _Administr8or_ het volgende:

[[url=http://members.home.nl/a.dministr8or/Wallpaper2_thumb.gif]afbeelding][/url]
    mag ik jouw config files?
    liefst incl iconen enzo
    dus...
      woensdag 9 november 2005 @ 10:25:41 #35
    46906 Brave_Sir_Robin
    He bravely ran away
    pi_32110308
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 22:23 schreef marc1982 het volgende:
    jammer dat dit topic niet echt storm loopt,
    heb me de laatste paar dagen pittig bezig gehouden met samurize:
    dit is wat er tot nu toe uitgekomen is

http://picserver.student.utwente.nl/i/CN337W52E394/730w
    op dit plaatje 3x staat "not yet executed"
    deze werken wel

dit zijn, van boven naar beneden, processor, netwerk kaart en intern ip
    extern ip werkt ook, maar heb ik even uitgezet, voor de veiligheid (alleen voor maken screenshot)
    Wat doet die van de netwerkkaart dan? Ik heb geprobeerd om wat extra systeem metertjes toe te voegen maar krijg alleen de processor-bezig-tijd werkend. Wil graag een metertje toevoegen met download snelheid of temperatuur van de processor maar lukt me maar niet. Moet ik daarvoor nog iets speciaals installeren ofzo?

Ziet er verder leuk uit! Alleen zijn je tv-icoontjes soms gedateerd.
    pi_32115500
    naa het weekend maar eens proberen.

Ik vindt deze 2 wel mooi!

http://x11.putfile.com/11/30708360459.jpg
    http://x11.putfile.com/11/30708352198.jpg
    pi_32116315

Bij deze mijn simplistische desktop Ik vroeg me alleen wel af, hoe je bij samurize de analoge en pie-meters wat vloeiender kan maken. Op het moment schieten ze in 1 keer omhoog, en schieten ze in 1 keer omlaag. Niet echt mooi helaas
      woensdag 9 november 2005 @ 16:57:34 #38
    46710 Raenius
    Your Online Magician ;-)
    pi_32121006
    Nog een nieuwe Widget van mijn kant, de Cup-A-Lerter!

pi_32126089
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 22:38 schreef marc1982 het volgende:

[..]

mag ik jouw config files?
    liefst incl iconen enzo
    Het meeste staat op mijn webspace :

De config file, de plaatjes, het RSS script en het TV-Script kun je gewoon downloaden.

De scripts moet je in de scripts directory zetten, en de images kun je gewoon neerzetten in de samurize directory (de winamp icoontjes hebben hun eigen map)

De wallpaper staat ook online, al verwacht ik niet dat je die wilt hebben

Het weatherscript kun je het beste van de Samurize site downloaden en installeren.
    Dit is namelijk een vrij groot bestand, en er staat toch goed beschreven hoe het werkt

succes.
      woensdag 9 november 2005 @ 19:58:04 #40
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_32126367
    Naar aanleiding van dit topique, heb ik Konfabulator geïnstalleerd. Weet er iemand of er een nederlandse TV-Gids widget is? 'k Kan er geen vinden...
    I follow you......but not on Twitter
    pi_32127491
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 19:58 schreef 1-of-6Billion het volgende:
    Naar aanleiding van dit topique, heb ik Konfabulator geïnstalleerd. Weet er iemand of er een nederlandse TV-Gids widget is? 'k Kan er geen vinden...
    Toen ik Konfabulator had geinstalleerd zocht ik er ook naar maar die is er dus nog niet. Hij is er wel voor de MAC maar daar heb je niets aan gok ik.

Toen heb ik Samurize geinstalleerd omdat je daar de tvgids wel op kan installeren. Probeer het eens uit zal ik zeggen, zo lastig is het echt niet. Als je op problemen stuit kan je hier altijd terecht.

Zal trouwens de OP e.d binnenkort updaten ben momenteel beetje druk met studie e.d.
      woensdag 9 november 2005 @ 20:38:27 #42
    49558 1-of-6Billion
    Up the shut fuck you must
    pi_32127680
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 20:32 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Toen ik Konfabulator had geinstalleerd zocht ik er ook naar maar die is er dus nog niet. Hij is er wel voor de MAC maar daar heb je niets aan gok ik.

Toen heb ik Samurize geinstalleerd omdat je daar de tvgids wel op kan installeren. Probeer het eens uit zal ik zeggen, zo lastig is het echt niet. Als je op problemen stuit kan je hier altijd terecht.

Zal trouwens de OP e.d binnenkort updaten ben momenteel beetje druk met studie e.d.
    Mja, op eigen houtje heb ik Samurize wel eens geïnstalleerd gehad. Was mij toen te ingewikkeld. Misschien dat ik het binnenkort nog eens probeer
    I follow you......but not on Twitter
      woensdag 9 november 2005 @ 21:06:37 #43
    25618 SKa_BoSS
    ruder than you!
      donderdag 10 november 2005 @ 09:52:33 #44
    46710 Raenius
    Your Online Magician ;-)
    pi_32140523
    Ik heb bijna de Widget af voor het FokNiews/Weblog/Reviews etc.

Een NL tv gids heb ik nog gezien behalve voor het belgische VRT nieuws. Maar je kan hem natuurlijk altijd zelf maken! Misschien dat ik me er ook nog eens aan waag...
    pi_32141153
    bij mij liep de config vast toen ik het wilde testen
    Misschien nog te moeilijk voor mij allemaal
      donderdag 10 november 2005 @ 15:36:52 #46
    41280 marc1982
    Red light -- Green light
    pi_32150198
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 10:25 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Wat doet die van de netwerkkaart dan? Ik heb geprobeerd om wat extra systeem metertjes toe te voegen maar krijg alleen de processor-bezig-tijd werkend. Wil graag een metertje toevoegen met download snelheid of temperatuur van de processor maar lukt me maar niet. Moet ik daarvoor nog iets speciaals installeren ofzo?

Ziet er verder leuk uit! Alleen zijn je tv-icoontjes soms gedateerd.
    die netwerkkaart, geeft aan welke netwerk kaart het om gaat, heb er meerdere namelijk,
    download snelheid deed ie bij eerst ook verkeerd, maar stukje van iemand anders z'n config gebruikt / verbouwd en werkt nu wel.
    en daarvoor hoef je niks te installeren, alleen goed instellen.
    ik ga zo m'n samurize map wel opschonen, want heb er teveel troep van anderen in staan
    dus...
    pi_32152594
    quote:
    Op zaterdag 5 november 2005 19:05 schreef _Administr8or_ het volgende:

[[url=http://members.home.nl/a.dministr8or/Wallpaper2_thumb.gif]afbeelding][/url]
    Respect voor dat
    pi_32163578

Ik ben nog heel erg aan het aankloten met Samurize.
    Dat weer gedoe ga ik nog is zelf wat anders van maken en nog iets van een layout achtig iets bij de andere dingen. Het is zo kaal.
    Ook ben ik nog op zoek naar leuke icons en een mooie theme
    pi_32163596
    En nog een leuke wallpaper uiteraard
      donderdag 10 november 2005 @ 23:03:47 #50
    46906 Brave_Sir_Robin
    He bravely ran away
    pi_32163658
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 23:01 schreef no1uknow het volgende:
    [[url=http://img7.picsplace.to/img7/2/thumbs/Pic015.png]afbeelding][/url]

Ik ben nog heel erg aan het aankloten met Samurize.
    Dat weer gedoe ga ik nog is zelf wat anders van maken en nog iets van een layout achtig iets bij de andere dingen. Het is zo kaal.
    Ook ben ik nog op zoek naar leuke icons en een mooie theme
    Het begin is er!

Them's en icons staan er zat van op de samurize site.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')