abonnement Unibet Coolblue
pi_31958618
Toen ik gisteravond naar het journaal keek hadden ze het kort over het gerucht dat de CIA geheime gevangenissen zou hebben om terreurverdachten te martelen. Het is echter nog een gerucht, maar met dit (http://forum.fok.nl/topic/772141) in je achterhoofd zou het best waarheid kunnen zijn.
Ik vroeg me af in hoeverre er informatie over deze kwestie beschikbaar was en heb een aantal artikelen gevonden.
quote:


WARSCHAU (ANP) - Polen en Roemenië ontkennen dat de Amerikaanse inlichtingendienst CIA op hun grondgebied detentiecentra heeft voor Al Qaida-gevangenen. The Washington Post meldde woensdag dat de CIA dergelijke gevangenissen heeft in enkele Oost-Europese landen om terreurverdachten te ondervragen.

Volgens de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie HRW zouden in Polen en Roemenië dergelijke centra zijn.

Het internationale Rode Kruis in Genève zei donderdag toegang te willen hebben tot Amerikaanse gevangenkampen op geheime locaties. ,,Wij maken ons zorgen over het lot van een onbekend aantal mensen dat vastzit op geheime plaatsen als onderdeel van de zogenoemde internationale oorlog tegen het terrorisme´´, aldus een woordvoerster van ICRC in Genève. ,,Toegang tot gedetineerden heeft de hoogste prioriteit van ICRC en is een logische voorzetting van ons huidige werk in Afghanistan, Irak en in Guantanamo Bay´´ op Cuba.
In dit artikel staat een verwijzing naar the Washington Post. Het betreft dit artikel:

http://www.washingtonpost(...)AR2005110101644.html

een quote uit dit artikel
quote:
It is illegal for the government to hold prisoners in such isolation in secret prisons in the United States, which is why the CIA placed them overseas, according to several former and current intelligence officials and other U.S. government officials.
pagina 2, bovenaan
Nog een aantal artikelen van the Washington Post over deze zaak:

http://www.washingtonpost(...)AR2005110300422.html

http://www.washingtonpost(...)AR2005110300384.html

In dit tweede artikel staat nog een opmerkelijk stukje:
quote:
Human Rights Watch said it has evidence, based on flight logs, that indicate the CIA transported suspects captured in Afghanistan to Poland and Romania. But the two countries _ and others in the former Soviet bloc _ denied the allegations. U.S. officials have refused to confirm or deny the claims.
Er is dus een vorm van bewijs, in de vorm van logboeken van vluchten:
quote:
Human Rights Watch also obtained the tail numbers of dozens of CIA aircraft to match them with the flight logs, Garlasco said.

He said that in September 2003, a Boeing 737 flew from Washington to Kabul, Afghanistan, making stops along the way in the Czech Republic and Uzbekistan. On Sept. 22, the plane flew on to Szymany Airport, then to Mihail Kogalniceanu, proceeded to Sale, Morocco, and finally landed at Guantanamo, Garlasco said.
Zoals ook te lezen is in een eerdere quote, ontkennen de landen de aanwezigheid van deze centra:
quote:
But the Romanian Defense Ministry issued a statement saying it was "not aware that such a detention center ... existed at the Mihail Kogalniceanu base," and invited journalists to come see for themselves.

"I repeat: We do not have CIA bases in Romania," said Romanian Prime Minister Calin Popescu.

In Poland, an aide to President Aleksander Kwasniewski said authorities there had "no information" of such facilities.

Other European countries also issued denials.
De CIA zelf ontkent het natuurlijk ook.

Wat denken jullie hier nu van? Is er een nieuw schandaal aan het licht gekomen wat de houding van de EU ten opzichte van de Verenigde Staten zal veranderen? Of is dit allemaal onzin en zijn deze centra, zoals de betrokken landen zelf aangeven, inderdaad niet aanwezig?

[ Bericht 1% gewijzigd door hond_in_de_goot op 04-11-2005 13:35:57 (quote tags) ]
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_31958792
Als blijkt dat het een EU-land betreft, dan dienen er zware politieke strafmaatregelen te volgen en als blijkt dat het een aspirant EU-lid is, dan zou de toetreding enkele jaren uitgesteld moeten worden. We kunnen in Europa niet toestaan dat de Verenigde Staten hun goelags waarin ze martelen en executeren, uitbreiden tot in Europa.
pi_31958882
Ik vraag me af waarom de VS zo een gevangenis in Oost Europa zouden willen bouwen. Lijkt me nou niet het meest handigst. Ver van de terro's, ver van de VS en ver van hun resources. Ik geloof er geen bal van, maar dat heb ik met meer artikelen uit de Washington Post.
pi_31959184
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:41 schreef Zemi77 het volgende:
Ik vraag me af waarom de VS zo een gevangenis in Oost Europa zouden willen bouwen. Lijkt me nou niet het meest handigst. Ver van de terro's, ver van de VS en ver van hun resources. Ik geloof er geen bal van, maar dat heb ik met meer artikelen uit de Washington Post.
Ze bouwen de gevangenis niet, ze gebruiken, o ironie, een oud Sovjet-complex. Het is inderdaad verafgelegen, wat weer zou verklaren waarom men juist daar wil zijn: redelijke infrastructuur, faciliteiten al aanwezig, gewillige bondgenoten en redelijk verwijderd van de beschaafde wereld.
pi_31959246
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:41 schreef Zemi77 het volgende:
Ik vraag me af waarom de VS zo een gevangenis in Oost Europa zouden willen bouwen. Lijkt me nou niet het meest handigst. Ver van de terro's, ver van de VS en ver van hun resources. Ik geloof er geen bal van, maar dat heb ik met meer artikelen uit de Washington Post.
Zie de 2e quote:
quote:
It is illegal for the government to hold prisoners in such isolation in secret prisons in the United States, which is why the CIA placed them overseas, according to several former and current intelligence officials and other U.S. government officials.
( http://www.washingtonpost(...)2005110101644_2.html )

In het artikel staat ook nog dat de VS naar een locatie in Zambia keek, maar daar de kans op ziektes te hoog was en vertrouwde men de Zambiaanse regering niet.

Verder valt de afstand tot de terroristen mee. De afstand tot de VS is inderdaad wel groot, maar met vliegtuigen moet dit geen probleem zijn.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_31959678
Nieuw schandaal? Och, door de bangmakerij van vandaag de dag zal een groot deel van de bevolking wellicht zeggen "Dit soort gevangenissen zijn hard nodig en als je niks fout doet heb je er toch ook geen last van, niet?"
Krekker is de bom!
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:05:24 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31959729
Voor zover nu bekend martelt de CIA niet. Maar ze laten mensen soms even tijdelijk in een ander land onderbregen om ze even tot praten op te warmen. En dat zijn gek genoeg vaak moslim landen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_31959994
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:05 schreef Megumi het volgende:
Voor zover nu bekend martelt de CIA niet. Maar ze laten mensen soms even tijdelijk in een ander land onderbregen om ze even tot praten op te warmen. En dat zijn gek genoeg vaak moslim landen.
Jah in Polen en Roemenie wonen ook zoveel moslims.

Aan oude Sovjet gevangenissen had ik inderdaad niet gedacht. Frappant dat die nog niet gesloopt zijn.
pi_31960467
en moraalridders.

ik ben achmed en ik ga met mijn vriendjes een aanslagje plegen.
helaas word ik opgepakt omdat ik ingredienten van een bom koop.

hoe krijgt de overheid informatie:

a) ze geven me een kop koffie, gebakje en een cigaretje en vragen of ik ze misschien wat te vertllen heb

b) ze gooien me in een cel zonder bed, altijd licht, paar maal per dag koude douche en een paar flinke tikken tijdens de verhoren..

geen medelijden met dat volk, had je maar niet zo achterlijk moeten zijn.
alhoewel een flinke aanslag op amsterdam centraal ook leuk is, ik kom er nooit en dan hebben we een leuke discussie hier
Islam=facisme
pi_31960671
Omslachtig.

Ze kunnen toch ook met een boot buiten de territoriale wateren varen en daar de gevangenen "ondervragen"? Bovendien hebben de VS het nieuwe zeerechtverdrag van de Verenigde Naties toch niet geratificeerd.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:37:41 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31960718
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:14 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Jah in Polen en Roemenie wonen ook zoveel moslims.

Aan oude Sovjet gevangenissen had ik inderdaad niet gedacht. Frappant dat die nog niet gesloopt zijn.
Er zijn bekende gevallen van mensen die een geheel onverzorgde vakantie van de CIA kregen in Egypte en Marokko en zo. Tja en in de Soviet unie en in het huidige Rusland sturen ze mensen de kou in. En met een dicht gevroren bek en twee meter in de permafrost is het lastig praten. De woestijn leent zich daar net een tikje beter voor. En aangezien de mensen die daar wonen niet geven om een leven meer of minder. Is het ook geen moreel bezwaar. Werd alleen een beetje lastig toen deze lui die gesteund werden door de VS hier nieuwe manieren gingen toepassen om onze gebouwen te slopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Megumi op 04-11-2005 14:51:03 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:59:58 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31963075
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:28 schreef DarkDancer het volgende:
en moraalridders.

ik ben achmed en ik ga met mijn vriendjes een aanslagje plegen.
helaas word ik opgepakt omdat ik ingredienten van een bom koop.

hoe krijgt de overheid informatie:

a) ze geven me een kop koffie, gebakje en een cigaretje en vragen of ik ze misschien wat te vertllen heb

b) ze gooien me in een cel zonder bed, altijd licht, paar maal per dag koude douche en een paar flinke tikken tijdens de verhoren..

geen medelijden met dat volk, had je maar niet zo achterlijk moeten zijn.
alhoewel een flinke aanslag op amsterdam centraal ook leuk is, ik kom er nooit en dan hebben we een leuke discussie hier
ik ben mohammed en ik ging dadels kopen voor mijn vrouw en kinderen.
helaas word ik opgepakt omdat ik verdacht word van het kopen van ingredienten van een bom. Een vijandige stam had mij aangewezen. Maar ik ben onschuldig.

hoe krijgt de overheid informatie:

a) ze vragen me of ik iets met de zaken te maken heb. ik ontken. Ze wijzen me op verschillende bewijzen die de vijandige stam geleverd had. Ik weet van niets.

b) ze gooien me in een cel zonder bed, altijd licht, paar maal per dag koude douche, een paar flinke tikken tijdens het verhoor, de halve dag moet ik naakt, gehurkt zitten met een koptelefoon op mijn kop waardoor een stem blijft roepen dat ik waardeloos ben. Uiteindelijk ben ik gebroken en vertel ze, alhoewel het onwaar is, dat ik de ingredienten van een bom heb gekocht en vertel ze alles wat ze graag horen.. ik wil dat deze marteling afgelopen is.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_31963444
waarom naar buitenlandse detentie centra brengen als je zelf ook de mogelijkheden in je eigen land hebt.

Area 51 is maar een van hun geheime basissen, iedereen weet waar het ligt maar niemand weet wat er gebeurt. Ze hebben daar vast een gebouw over voor de strijd tegen terrorisme
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:13:25 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31963519
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:11 schreef vipergts het volgende:
waarom naar buitenlandse detentie centra brengen als je zelf ook de mogelijkheden in je eigen land hebt.

Area 51 is maar een van hun geheime basissen, iedereen weet waar het ligt maar niemand weet wat er gebeurt. Ze hebben daar vast een gebouw over voor de strijd tegen terrorisme
Lees niet te veel SF. Fun in een film. Niet bestaand in de werkelijkheid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:17:24 #15
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_31963664
goeiezaak
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:44:03 #16
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_31966203
Twijfel of het zo is. Al zijn er vaker geruchten geweest over zelfde soort praktijken in enkele Midden-oosten landen. Geloof in Libannon en dergelijke.
De grootste vraag is waarom dan nu in Polen en Roemenië.
pi_31969598
Ach nou
De cia houdt zich heus niet bezig met het simpele voetvolk, dat is voor het leger.
Zij houden zich enkel bezig met de belangrijkste leden, en daar doen ze echt wel de moeite voor om ze op amerikaans grondgebied, in hun eigen kleine privé-gevangenisjes vast te houden.
Al is het alleen maar om veiligheidsredenen (als in reddingspogingen voorkomen).
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:23:16 #18
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_31974621
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:35 schreef sizzler het volgende:
Omslachtig.

Ze kunnen toch ook met een boot buiten de territoriale wateren varen en daar de gevangenen "ondervragen"? Bovendien hebben de VS het nieuwe zeerechtverdrag van de Verenigde Naties toch niet geratificeerd.
Wijze opmerking, je redenering klopt als een bus

En wat had je gedacht?

Als ik me niet vergis is hierover recentelijk bericht; zal moeten zoeken, maar heb nu geen tijd.
Morgen bericht ik uitgebreid met artikelen en bronnen.

Aan de non-believers/goedpraters/marginaliseerders van dit onderwerp/topic, bereid jullie voor op een oogopener
pi_31977540
Ik weet iig een aantal landen waar ze 100% zeker geheime gevangenissen hebben waar mensen worden gefolterd:

Iran, Noord-Korea, Syrie,China
pi_31977594
Iemand al eens gezocht met Google Earth?
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:55:20 #21
67385 ROG
Go on, say it.
pi_31977890
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:32 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Er is dus een vorm van bewijs, in de vorm van logboeken van vluchten:
[quote]
quote:Human Rights Watch also obtained the tail numbers of dozens of CIA aircraft to match them with the flight logs, Garlasco said.

He said that in September 2003, a Boeing 737 flew from Washington to Kabul, Afghanistan, making stops along the way in the Czech Republic and Uzbekistan. On Sept. 22, the plane flew on to Szymany Airport, then to Mihail Kogalniceanu, proceeded to Sale, Morocco, and finally landed at Guantanamo, Garlasco said.
[/quote]

Een 737 kan volgens mij zowieso niet in one leg die afstand vliegen?
pi_31979167
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:03 schreef KreKkeR het volgende:
Nieuw schandaal? Och, door de bangmakerij van vandaag de dag zal een groot deel van de bevolking wellicht zeggen "Dit soort gevangenissen zijn hard nodig en als je niks fout doet heb je er toch ook geen last van, niet?"
En dat vind ik nou zo naief argument. Echt een ramp. Als antwoord daarop: Als de Cia zijn werk goed doet dan zijn zulke gevangenissen niet nodig.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31987142
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:46 schreef Brammetje het volgende:
Ik weet iig een aantal landen waar ze 100% zeker geheime gevangenissen hebben waar mensen worden gefolterd:

Iran, Noord-Korea, Syrie,China
Mooi toch dat Amerika gewoon in dat rijtje past?
pi_31988454
Als ik een grote tuin had gehad, dan hadden ze zo'n ding in me achtertuin mogen neerplanten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 5 november 2005 @ 19:50:48 #25
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_31999997
Zoals beloofd meer informatie, meer aanwijzingen dat de Verenigde Staten van Amerika niet de minimum koers vaart, vastgelegd in de conventie voor de RECHTEN VAN DE MENS.


Eerder werd de vraag gesteld , de veronderstelling gemaakt, dat je net zogoed schepen kunt gebruiken.
Schepen uitgerust om gasten te ontvangen, gasten te herbergen, herbergen en/of folteren?, in nationale wateren en/of internationale?, onder eigen vlag en/of internationale? misschien het schip onder buitenlandse vlag, op naam van een internationaal consortium van bedrijven, geregistreerd in verschillende landen maw, het land ge-vind-me-nooit-istan...

Het word snel duidelijk dat de zee een waaier aan mogelijkheden bied; en zoals je kunt lezen in het artikel van de BBC is het niet minder dan de Verenigde Naties( verenigde landen van de wereld ) die deze beschuldigingen uitten:

US faces prison ship allegations
Last Updated: Tuesday, 28 June, 2005, 19:46 GMT 20:46 UK






The United Nations says it has learned of serious allegations that the US is secretly detaining terrorism suspects, notably on American military ships.
The special rapporteur on torture, Manfred Nowak, said the claims were rumours at this stage, but urged the US to co-operate with an investigation.

He said the UN wants lists of the places of detention and those held.

The comments come five days after the UN accused the US of stalling on their requests to visit Guantanamo Bay.

Investigators have been asking to visit the jail in Cuba to carry out checks into allegations of human rights abuse.

The UN said for over a year there had been no response to its requests, and it would begin an inquiry into alleged abuses with or without US co-operation.

Washington had yet to grant their request, Mr Nowak said.

He told the BBC there were a number of allegations from reliable sources that the US was holding terrorist suspects in secret places of detention, including vessels abroad.

He said that according to the reports, the ships were believed to be in the Indian Ocean.

Mr Nowak said the charges of secret detention camps were very serious, amounting to enforced disappearances.

bron BBC

enkele koppen van de laatste dagen;

Watchdog urges 'CIA jails' probe
quote:
Cheney told his audience the United States doesn’t engage in torture, these participants added, even though he said the administration needed an exemption from any legislation banning “cruel, inhuman or degrading” treatment in case the president decided one was necessary to prevent a terrorist attack.
Straffe president moet da zijn, gaat zich persoonlijk bemoeien met de veiligheid van zijn bevolking.

" in the presidential judgement we trust , amen"

Als de senaat 90 tegen 8 (+1 een geheelonthouder wrs )folteringen veroordeeld en er naar handeld, wel dan zet je toch gewoon je joker in of is den boer hier meer van toepassing;

To Veto or not To Veto?
8 oktober 2005
quote:
Een veto van de president tegen een voorstel van de senaat zal er echter niet snel komen. Buiten het feit dat hij tien dagen de tijd heeft om een veto uit te spreken is het een middel dat hij niet vaak zal gebruiken. Ten eerste omdat dit amendement onderdeel uitmaakt van de defensiebegroting van komend jaar en Bush zou met zijn veto het hele wetsvoorstel van tafel vegen en ten tweede omdat het vaak gezien wordt als een teken van zwakte als het Witte Huis en de senaat er samen niet uitkomen. Bovendien kan een tweederde meerderheid van de senaat dan eventueel het veto weer onderuit halen en dan zijn de rapen gaar voor Bush.
Dan maar Cheney in de marge laten werken;

Cheney urges exception to torture ban for CIA
Vice president makes closed-door appeal to GOP senators



Een bericht van gisteren;


Iraq prisoner abuse witnesses 'disappear' in US custody
quote:
Omar al-Farouq would have been the first detainee to testify against an American soldier.

The US regime previously claimed that Omar al-Farouq was a "top al-Qaeda operative" and "one of Osama bin Laden's top lieutenants", but now they claim that he was somehow able to escape. The only evidence of his escape is an anonymous "leak" to the mass media, as usual from an "unnamed" US official.

Three other witnesses are said to have "escaped" at the same time, so the only four people ever to succeed in an "escape" from a Guantanamo-bay-style maximum secitity US military prison all happen to be witnesses who wanted to testify against the US military.
origineel artikel Washgton Post

Het is niet meteen duidelijk, het nut van informatie bekommen uit folteringen, echter structureel folteren, is een strategie/tactiek ...

Laat me eindigen met te citeren uit het boek il principe van Macchiavelli ( hoogste ambtenaar voor militaire zaken tussen 1498 en 1512 in Florence) anno1515, verplichte kost voor aspirant-politici en studenten aan bussines schools die moeten leren hoe je macht moet uitoefenen.

"Iemand die licht wordt aangepakt, wreekt zich. Iemand die zwaar word aangepakt kan zich niet meer wreken."





  zaterdag 5 november 2005 @ 19:58:22 #26
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_32000306
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 19:50 schreef francorex het volgende:
Zoals beloofd meer informatie, meer aanwijzingen dat de Verenigde Staten van Amerika niet de minimum koers vaart, vastgelegd in de conventie voor de RECHTEN VAN DE MENS.


Eerder werd de vraag gesteld , de veronderstelling gemaakt, dat je net zogoed schepen kunt gebruiken.
Schepen uitgerust om gasten te ontvangen, gasten te herbergen, herbergen en/of folteren?, in nationale wateren en/of internationale?, onder eigen vlag en/of internationale? misschien het schip onder buitenlandse vlag, op naam van een internationaal consortium van bedrijven, geregistreerd in verschillende landen maw, het land ge-vind-me-nooit-istan...

Het word snel duidelijk dat de zee een waaier aan mogelijkheden bied; en zoals je kunt lezen in het artikel van de BBC is het niet minder dan de Verenigde Naties( verenigde landen van de wereld ) die deze beschuldigingen uitten:

US faces prison ship allegations
Last Updated: Tuesday, 28 June, 2005, 19:46 GMT 20:46 UK

[afbeelding]




The United Nations says it has learned of serious allegations that the US is secretly detaining terrorism suspects, notably on American military ships.
The special rapporteur on torture, Manfred Nowak, said the claims were rumours at this stage, but urged the US to co-operate with an investigation.

He said the UN wants lists of the places of detention and those held.

The comments come five days after the UN accused the US of stalling on their requests to visit Guantanamo Bay.

Investigators have been asking to visit the jail in Cuba to carry out checks into allegations of human rights abuse.

The UN said for over a year there had been no response to its requests, and it would begin an inquiry into alleged abuses with or without US co-operation.

Washington had yet to grant their request, Mr Nowak said.

He told the BBC there were a number of allegations from reliable sources that the US was holding terrorist suspects in secret places of detention, including vessels abroad.

He said that according to the reports, the ships were believed to be in the Indian Ocean.

Mr Nowak said the charges of secret detention camps were very serious, amounting to enforced disappearances.

bron BBC

enkele koppen van de laatste dagen;

Watchdog urges 'CIA jails' probe
[..]

Straffe president moet da zijn, gaat zich persoonlijk bemoeien met de veiligheid van zijn bevolking.

" in the presidential judgement we trust , amen"

Als de senaat 90 tegen 8 (+1 een geheelonthouder wrs )folteringen veroordeeld en er naar handeld, wel dan zet je toch gewoon je joker in of is den boer hier meer van toepassing;

To Veto or not To Veto?
8 oktober 2005
[..]

Dan maar Cheney in de marge laten werken;

Cheney urges exception to torture ban for CIA
Vice president makes closed-door appeal to GOP senators



Een bericht van gisteren;


Iraq prisoner abuse witnesses 'disappear' in US custody
[..]

origineel artikel Washgton Post

Het is niet meteen duidelijk, het nut van informatie bekommen uit folteringen, echter structureel folteren, is een strategie/tactiek ...

Laat me eindigen met te citeren uit het boek il principe van Macchiavelli ( hoogste ambtenaar voor militaire zaken tussen 1498 en 1512 in Florence) anno1515, verplichte kost voor aspirant-politici en studenten aan bussines schools die moeten leren hoe je macht moet uitoefenen.

"Iemand die licht wordt aangepakt, wreekt zich. Iemand die zwaar word aangepakt kan zich niet meer wreken."





Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
  zondag 6 november 2005 @ 02:17:52 #27
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_32012961
Guantanomo Bay Prison, het verhaal gaat verder.

Recentelijke studies wijze op de mogelijkheid dat zwartegaten energie kunnen uitstralen, energie onder de vorm van informatie, zo blijkt informatie naar buiten te komen over een humanitair zwartgat, in de vorm van De Heer Rumsfeld.


Donald Hendry Rumsfeld ( 9 juli 1932 - )

Rumsfeld reageerde tijdens een persconferentie op groeiende bezorgdheid, bezorgdheid om de gezondheid van de Guatonamo-gedetineerden, die sinds juli, op en af, in hongerstaking zijn geweest.

Tevens moest Rumsfeld uitleggen waarom inspecteurs van verenigde-landen-van-de-wereld geen toegang kregen tot Guantanamo gedetineerden.

Het feit dat de helft van de 540 gedetineerden in hongerstaking zijn, beschrijft Rumsfeld als een succesvolle terroristische actie, dezemaal waren journalisten het doelwit, zij zouden misbruikt worden, zo zou een onschuldig dieet verheerlijkt worden tot martelaarsschap.

quote:
Rumsfeld : "There are a number of people who go on a diet where they don't eat for a period and then go off of it at some point, and then they rotate and other people do that,"
.
quote:
Rumsfeld : "So it's clearly a technique to try to the get the attention of you folks( de journalisten, folks), and they're successful."
En hoe ziet zo'n onschuldig dieet eruit?
quote:
force-feeding weakened inmates by strapping them to tables and inserting long tubes through their nasal passages. According to recently declassified statements by detainees to their attorneys, feeding procedures amount to torture and are being carried out in a sadistic manner.
quote:
"one navy doctor had put the tube in his nose and down his throat and just kept moving the tube up and down, until finally Abdul-Rahman started violently throwing up blood."

Another account described the feeding tubes - "the thickness of a finger" - being "forcibly shoved up the detainees' noses and down into the stomachs [without any] anesthesia or sedative" provided.
quote:
Yet another said that the tubes were used on different detainees "with no sanitization whatsoever. When these tubes were reinserted, the detainees could see the blood and stomach bile from other detainees remaining on the tubes."
Click hier voor het hele artikel

Stilaan is het duidelijk, zwartegaten creeren morele schizofrenie.

Moraliteit, normen en waarden, het bepaald wie je bent, wat je bent en hoe je bent, het is de definitie van je zijn, je persoon, je ego.

De schizofrenie zit hem in het feit, dat nu, van jouw verwacht/verplicht word, jouw moraliteit te downgraden of te upgraden.
quote:
" You are either with us, or against us " George W. Bush

George Walker Bush, president van de Verenigde Staten. ( 6 juli 1946 - )

[ Bericht 2% gewijzigd door francorex op 06-11-2005 02:28:11 ]
  zondag 6 november 2005 @ 10:50:59 #28
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32018138
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:59 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik ben mohammed en ik ging dadels kopen voor mijn vrouw en kinderen.
helaas word ik opgepakt omdat ik verdacht word van het kopen van ingredienten van een bom. Een vijandige stam had mij aangewezen. Maar ik ben onschuldig.

hoe krijgt de overheid informatie:

a) ze vragen me of ik iets met de zaken te maken heb. ik ontken. Ze wijzen me op verschillende bewijzen die de vijandige stam geleverd had. Ik weet van niets.

b) ze gooien me in een cel zonder bed, altijd licht, paar maal per dag koude douche, een paar flinke tikken tijdens het verhoor, de halve dag moet ik naakt, gehurkt zitten met een koptelefoon op mijn kop waardoor een stem blijft roepen dat ik waardeloos ben. Uiteindelijk ben ik gebroken en vertel ze, alhoewel het onwaar is, dat ik de ingredienten van een bom heb gekocht en vertel ze alles wat ze graag horen.. ik wil dat deze marteling afgelopen is.
Dat zal inderdaad veel dichter bij de werkelijkheid liggen
Era Vulgaris
  zondag 6 november 2005 @ 11:20:24 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32018579
Gekke vraag, heeft iemand coördinaten voor dat hele gebeuren?
Ik wil even spelen met Google Earth.

Edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Guantanamo_Bay
19° 54′ 0″ N 75° 9′ 0″ W
ff kijken


Directions from here

[ Bericht 36% gewijzigd door Yildiz op 06-11-2005 11:31:22 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32055536
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:28 schreef DarkDancer het volgende:

Islam=fascisme
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:28 schreef DarkDancer het volgende:
en moraalridders.

ik ben achmed en ik ga met mijn vriendjes een aanslagje plegen.
helaas word ik opgepakt omdat ik ingredienten van een bom koop.

hoe krijgt de overheid informatie:

a) ze geven me een kop koffie, gebakje en een cigaretje en vragen of ik ze misschien wat te vertllen heb

b) ze gooien me in een cel zonder bed, altijd licht, paar maal per dag koude douche en een paar flinke tikken tijdens de verhoren..

geen medelijden met dat volk, had je maar niet zo achterlijk moeten zijn.
alhoewel een flinke aanslag op amsterdam centraal ook leuk is, ik kom er nooit en dan hebben we een leuke discussie hier
  maandag 7 november 2005 @ 23:24:15 #31
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_32073287
Meer reakties, meer weerstand tegen een mogelijk veto van Bush;

Merk op, wat eerst ontkent werd, folteringen, ging over naar incidenten, is nu, waar we waren nl. een gedoog/aanmoedigings/structureelbeleid.

Herinner je het amerikaanse voetvolk, die veroordeeld werden voor Abu Graib, zogezegd uitzonderingen...


Bush opposition to torture ban is grave error, GOP senator says
Hagel cites peers' support for plan
By Douglass K. Daniel, Associated Press | November 7, 2005
click
quote:
WASHINGTON -- A leading Republican senator (mogelijk presidentskandidaat)yesterday said that the Bush administration is making ''a terrible mistake" in opposing a congressional ban on torture and other inhuman treatment of prisoners in US custody.
quote:
''I think the administration is making a terrible mistake in opposing John McCain's amendment on detainees and torture," Hagel, Republican of Nebraska, said on ''This Week" on ABC. ''Why in the world they're doing that, I don't know." (zie bovenstaande post )
quote:
Senator Richard Durbin, Democrat of Illinois, said cruel, inhuman, and degrading treatment of prisoners ''is not what America is all about. Those aren't the values that we're fighting for."
  dinsdag 8 november 2005 @ 01:08:14 #32
97745 Thorical
finding a way
pi_32076891
Van marokko, egypte en oesbekistan is het bekend dat daar lieden ondervraagd worden voor of tijdens hun (gevangenschap) op niet us grondgebied op cuba.
Het zou mij echt niet verbazen als dat ook gebeurd op andere plaatsen zelfs in europa met een iets verfijndere methode. Of is iedereen de securitate in roemenie vergeten?
pi_32078416
De berichten van The Post krant die dit ondervinding hebben kunnen achterhalen hebben als antwoordt gekregen dat het niet waar zou zijn.
De President Calin Tariceanu beweert zelfs dat er geen gevangenis is in hun grondgebied en dat ze geen "Verdrag" hebben.
Zelfs als zulk gevangenissen bestaan zal Bush benadrukken dat er geen mishandeling van gevangenen zal worden toegestaan
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:53:05 #34
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_32102354
quote:
Zelfs als zulk gevangenissen bestaan zal Bush benadrukken dat er geen mishandeling van gevangenen zal worden toegestaan
Jouw woorden zijn nog niet koud....

Bush defends U.S. interrogation tactics click
Tuesday, November 8, 2005 at 08:00 JST
quote:
PANAMA CITY — U.S. President George W Bush declined Monday to comment on reports of secret U.S. prisons for terrorism suspects but defended U.S. interrogation tactics, declaring: "We do not torture."
Ondertussen veroordelen we het voetvolk;

US troops accused of Iraq 'abuse' click

US treatment of terror suspects has attracted much criticism
Five US soldiers in Iraq have been charged with abusing detainees, the US military has said.
quote:
It comes on the same day US President George W Bush defended his government's treatment of detainees, and insisted: "We do not torture".
quote:
He was responding to allegations in the Washington Post that the CIA ran secret jails in eastern Europe to hold high-profile terror suspects following the 11 September attacks.
bron BBC
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:42:39 #35
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32174312
quote:
Some kind of manly
Bush administration, dead to morality, says torture is the American way

AUSTIN, Texas -- I can't get over this feeling of unreality, that I am actually sitting here writing about our country having a gulag of secret prisons in which it tortures people. I have loved America all my life, even though I have often disagreed with the government. But this seems to me so preposterous, so monstrous. My mind is a little bent and my heart is a little broken this morning.
Maybe I should try to get a grip -- after all, it's just this one administration that I had more cause than most to realize was full of inadequate people going in. And even at that, it seems to be mostly Vice President Cheney. And after all, we were badly frightened by 9-11, which was a horrible event. "Only" nine senators voted against the prohibition of "cruel, inhuman or degrading treatment or punishment of persons under custody or control the United States." Nine out of 100. Should we be proud? Should we cry?

"We do not torture," said our pitifully inarticulate president, straining through emphasis and repetition to erase the obvious.

A string of prisons in Eastern Europe in which suspects are held and tortured indefinitely, without trial, without lawyers, without the right to confront their accusers, without knowing the evidence or the charges against them, if any. Forever. It's "One Day in the Life of Ivan Denisovich." Another secret prison in the midst of a military camp on an island run by an infamous dictator. Prisoner without a name, cell without a number.

Who are we? What have we become? The shining city on a hill, the beacon and bastion of refuge and freedom, a country born amidst the most magnificent ideals of freedom and justice, the greatest political heritage ever given to any people anywhere.

I am baffled by these "arguments": But we're talking about really awful people, cries the harassed press secretary. People like X and Y and Z (after a time, one forgets all the names of the No. 2's after bin Laden we have captured). The SS and the Gestapo and the KVD weren't all that nice, either.
Volledige column

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32174379
Onorthodoxe tegenstanders vragen om onorthodoxe middelen.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:48:13 #37
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32174459
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:45 schreef Unlike het volgende:
Onorthodoxe tegenstanders vragen om onorthodoxe middelen.
yada yada yada...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:49:59 #38
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32174504
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

yada yada yada...

V.
Het grappige is ook dat die mensen daadwerkelijk denken dat je iets oplost met martelen en onderdrukken . Hoe naief.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32174539
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:48 schreef Verbal het volgende:

[..]

yada yada yada...

V.
Die V. mag je achterwegen laten hoor, dat je onzin uitkraamt is één, dat je dan ook nog met ongepaste trots je recht misbruikt om je nickname overal te deponeren is iets teveel van het goede.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
pi_32174609
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het grappige is ook dat die mensen daadwerkelijk denken dat je iets oplost met martelen en onderdrukken . Hoe naief.
Ach meid, gelukkig zijn jij en jouw metgezellen er nog om ons te bewaren van het kwaad dat de VS heet. Wanneer het westen is verlost van deze aggresieve, imperialistische, blank-christelijke mogendheid is er niemand meer die rotzooi kan trappen op deze aardkloot.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:59:26 #41
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32174767
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:53 schreef Unlike het volgende:

[..]

Ach meid, gelukkig zijn jij en jouw metgezellen er nog om ons te bewaren van het kwaad dat de VS heet. Wanneer het westen is verlost van deze aggresieve, imperialistische, blank-christelijke mogendheid is er niemand meer die rotzooi kan trappen op deze aardkloot.
Nee, je moet je gedragen zoals de figuren je juist zogenaamd wil tegengaan en je als mogendheid verlagen tot het niveau van idiote terroristen . Dat gaat wel werken op de lange termijn.

Briljant.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_32174843
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:59 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee, je moet je gedragen zoals de figuren je juist zogenaamd wil tegengaan en je als mogendheid verlagen tot het niveau van idiote terroristen . Dat gaat wel werken op de lange termijn.

Briljant.
Het martelen van bepaalde terreurverdachten vertaald zich mijn inziens niet naar het verlagen van de beschaafdheid van de gehele mogendheid, daar is pas sprake van wanneer martelen in de wet als standaard zou worden opgenomen voor de gewone burger en buitenlanders binnen de maatschappij.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:09:10 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32175010
Ik zou persoonlijk toch graag een paar fotos zien van die geheime gevangenissen. Als het mensenrechtenactivisten lukt om de geheime werkkampen in china te fotograferen, moet dit toch een eitje zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:15:24 #44
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32175148
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:51 schreef Unlike het volgende:

[..]

Die V. mag je achterwegen laten hoor
Joh, màg dat?
quote:
dat je onzin uitkraamt is één
Met jouw eigen repertoire geef je er blijk van niet gekwalificeerd te zijn dat te beoordelen. Je jammerlijke poging dat met arrogantie te maskeren is niet eens lachwekkend meer, het is zielig.
quote:
dat je dan ook nog met ongepaste trots je recht misbruikt om je nickname overal te deponeren is iets teveel van het goede.
Ik deponeer mijn nickname helemaal nergens. Je weet niet eens wat je zegt, plurk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_32176170
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:15 schreef Verbal het volgende:

Met jouw eigen repertoire geef je er blijk van niet gekwalificeerd te zijn dat te beoordelen. Je jammerlijke poging dat met arrogantie te maskeren is niet eens lachwekkend meer, het is zielig.
[..]
En dat is dan weer wel aan jou om te beoordelen. Welk onverlaat zou 'yada yada' geen onzin vinden?
Ik vind het overigens zieliger om dit te horen van iemand die tegenstanders in discussies voor nazi's uitscheld.
Je begrijpt dan ook wel dat jouw mening net zoveel voor mij betekent als de reclamefolders in me brievenbus.
quote:
Ik deponeer mijn nickname helemaal nergens. Je weet niet eens wat je zegt, plurk

V.
Het is zonde van de pixels op het scherm.
Most of the change we think we see in life is due to truths being in and out of favor.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:49:17 #46
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_32177730
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef Unlike het volgende:
En dat is dan weer wel aan jou om te beoordelen.
Ja.
quote:
Welk onverlaat zou 'yada yada' geen onzin vinden?
[uitleg mode]
Het was om aan te tonen dat jouw post, die ik aanhaalde, hersenloos en immoreel gezwets was.
Jouw reactie was serieus bedoeld
quote:
Ik vind het overigens zieliger om dit te horen van iemand die tegenstanders in discussies voor nazi's uitscheld.
Citeer mij eens.
quote:
Je begrijpt dan ook wel dat jouw mening net zoveel voor mij betekent als de reclamefolders in me brievenbus.
Jij zult ook wel begrijpen dat dát mij weer minder kan boeien dan de inhoud van mijn pleepot de laatste keer dat ik heb gekotst.
quote:
Het is zonde van de pixels op het scherm.
Tsja, jij bent een belediging voor letters. En gewoon ter info: een V met een puntje is NIET mijn nick. Sufkut.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:55:03 #47
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_32177910
Hoe kan de VS eigenlijk een basis hebben op het Cuba van Fidel Castro?
Era Vulgaris
pi_32177998
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:55 schreef Vassili_Z het volgende:
Hoe kan de VS eigenlijk een basis hebben op het Cuba van Fidel Castro?
Ze huren sinds begin vorige eeuw de grond.
pi_32178123
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:55 schreef ROG het volgende:
Een 737 kan volgens mij zowieso niet in one leg die afstand vliegen?
Als je het stukje goed leest, zie je ook dat deze ksit een tussenstop heeft gemaakt. Verder maakt de CIA niet gebruik van standaard 737 toestellen maar gemoderniseerde varianten.

Het zal mij eigenlijk niks verbazen als er wel van die gevangenissen bestaan in Roemenië en Polen.
Controle is er toch niet, want in beide landen zijn Amerikaanse vliegtuigen een bekende verschijning.

Verder heeft de CIA wel vaker spookvluchten gemaakt. Zo ook tijdens het conflict in de balkan. Er landde toen ook C-130's toestellen ...zonder verlichting..zonder identificatie, maar niet onderschept door AWACS of CAP F-16's...wel heel toevallig natuurlijk.
pi_32178404
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:01 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Als je het stukje goed leest, zie je ook dat deze ksit een tussenstop heeft gemaakt. Verder maakt de CIA niet gebruik van standaard 737 toestellen maar gemoderniseerde varianten.

Het zal mij eigenlijk niks verbazen als er wel van die gevangenissen bestaan in Roemenië en Polen.
Controle is er toch niet, want in beide landen zijn Amerikaanse vliegtuigen een bekende verschijning.

Verder heeft de CIA wel vaker spookvluchten gemaakt. Zo ook tijdens het conflict in de balkan. Er landde toen ook C-130's toestellen ...zonder verlichting..zonder identificatie, maar niet onderschept door AWACS of CAP F-16's...wel heel toevallig natuurlijk.
Voor meer info over dat laatste:
Martelpraktijken VS

Dat topic staat nog steeds in TRU. Wat naief. Is het nieuws over de vermeende "martel-gevangenissen" in de VS eigenlijk groot? In Nederland wordt er niet zoveel aan besteed vind ik.
Enige wat ik zo even snel kan vinden = http://www.washingtonpost(...)005110101644_pf.html .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2005 14:11:29 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')