quote:HILVERSUM - De Amsterdamse politie gaat de komende tijd op visite bij tien Nederlandse topgangsters die mogelijk ook het gevaar lopen te worden geliquideerd. Daarmee wil de politie voorkomen dat nog meer moordaanslagen worden gepleegd.
Korpschef B. Welten van de politie Amsterdam-Amstelland heeft donderdagavond in de actualiteitenrubriek Nova gepleit voor uitbreiding van zijn personeelsbestand met honderden mensen.
Het afgelopen jaar was zeer druk voor de politie in de hoofdstad en omstreken, met de moord op Theo van Gogh, de terreurdreiging en de recente liquidaties. Op het moment telt het korps Amsterdam-Amstelland 5800 werknemers.
Welten zou verder graag zien dat de mogelijkheden om deals te sluiten met criminelen worden verruimd. Hij wilde niet concreet maken wat hij daarmee precies bedoelde. De afgelopen jaren zouden zijn rechercheurs vijftien liquidaties hebben voorkomen.
De politie probeert te voorkomen dat er de komende tijd nog meer moordaanslagen worden gepleegd. De komende tijd gaan rechercheurs daarom volgens Welten contact zoeken met tien personen uit het criminele milieu, die ook het risico zouden lopen om vermoord te worden. Volgens Welten doen deze mensen er goed aan om samen te werken met de politie
nee dat heb ik liever niet ik heb liever de buitenlandse die schieten elkaar niet doodquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat de politie liever nederlandse criminelen dan buitenlandse criminelen heeft. heb ik het over grote jongens uiteraard.
Nee, nú niet nee. Maar straks wel hoor.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat heb ik liever niet ik heb liever de buitenlandse die schieten elkaar niet dood
hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
nee dat heb ik liever niet ik heb liever de buitenlandse die schieten elkaar niet dood
Elkaar niet neequote:Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Het 1 sluit het ander natuurlijk niet uit.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:03 schreef dVTB het volgende:
In plaats van zich bezig te houden met de bescherming van criminelen die ZELF kiezen voor een bestaan in de onderwereld, zou de politie zich eens met de bescherming van gewone, onschuldige burgers moeten bezighouden. Wie kiest voor een crimineel bestaan, moet daarvan ook maar de consequenties dragen.
De politie houdt niet van Marokkaanse thee!quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:50 schreef Meki het volgende:
En Nee niet met Marokkanen
Marokkaanse thee met mint is super lekkerquote:Op vrijdag 4 november 2005 12:15 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De politie houdt niet van Marokkaanse thee!
gaat dit topic nou over theesoorten of over het feit dat de nederlandse politie meer inzage wil in het reilen en zeilen van de criminele top? anders stel ik een schopje cul voor.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Marokkaanse thee met mint is super lekker
3 doden binnen een weekquote:
quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:32 schreef Meki het volgende:
minder criminelen bij mij mogen ook zware Marokkaanse criminelen dat doen![]()
Ik denk dat je er gerust van uit kan gaan dat tenminste een aardig percentage van de slachtoffers uiteindelijk door een buitenlander om het leven is gebracht.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gaat dit topic nou over theesoorten of over het feit dat de nederlandse politie meer inzage wil in het reilen en zeilen van de criminele top? anders stel ik een schopje cul voor.
Sorry, krijg ik nu een note.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gaat dit topic nou over theesoorten of over het feit dat de nederlandse politie meer inzage wil in het reilen en zeilen van de criminele top? anders stel ik een schopje cul voor.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Zeg je dat ook als de politie thee gaat drinken met Marokkaanse criminelen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Gewoon oppakken de criminelen en in de cel stoppen of je laat ze elkaar opruimen
dat de politie hun gaat helpen![]()
Wat hebben ze dan te bieden? Geen bescherming maar...?quote:'Politie gaat criminelen actief benaderen'
AMSTERDAM - De Amsterdamse politie gaat contact zoeken met ongeveer tien criminelen in verband met de drie liquidaties van deze week. Dat heeft hoofdcommissaris van politie Amsterdam Bernard Welten donderdag in het televisieprogramma Nova gezegd.
De commissaris zegt dat aan de criminelen wordt gevraagd met de politie te gaan praten. Hij zegt de criminelen 'niet echt te kunnen beschermen', maar ze wel 'iets te kunnen bieden'. Meer liquidaties kunnen daardoor volgens Welten misschien worden voorkomen. Welten geeft verder aan dat de politie de afgelopen jaren vijftien liquidaties heeft weten te voorkomen.
De commissaris denkt naar aanleiding van de moorden van deze week dat er 'paniek' is ontstaan in de criminele wereld. Maandag werd oud-advocaat Evert Hingst op straat doodgeschoten in Amsterdam-Zuid. Een dag later werd John Mieremet gedood in Thailand. Kees Houtman was woensdag het derde slachtoffer van een liquidatie in drie dagen tijd.
inzichten en voorkennis. ook de samenwerking met poiliteapparaten in europa.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:39 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wat hebben ze dan te bieden? Geen bescherming maar...?
Zou je denken? Die en die is van plan je om te leggen makker, als je een beetje opschiet kun je hem nog net voor zijn.quote:
zoiets.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:41 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zou je denken? Die en die is van plan je om te leggen makker, als je een beetje opschiet kun je hem nog net voor zijn.
nee, die schieten onschuldige mensen dood.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Wat mij betreft pakken ze gewoon alle criminelen op, ongeacht hun afkomst. Of ben ik dan weer een moraalridder?quote:Op vrijdag 4 november 2005 13:01 schreef The_Law het volgende:
Van mij mogen de nerderlandse criminelen mooi hun geld verdienen zo, maar de buitenlandse criminelen mogen van mij aan de hoogste boom worden gehangen.
Niet helemaal.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:41 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zou je denken? Die en die is van plan je om te leggen makker, als je een beetje opschiet kun je hem nog net voor zijn.
waar heb je het over? ben je wel helemaal goed snik?quote:Op zondag 6 november 2005 22:20 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Niet helemaal.
Die is van plan je om te leggen.
Heb je wat informatie die kan dienen als bewijslast om deze knaap aan te houden.
Ik weet heel goed waar ik het over heb.quote:Op zondag 6 november 2005 22:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar heb je het over? ben je wel helemaal goed snik?
Als je ze elkaar laat opruimen gaat de linksekerk weer huilen dat de politie niet haar best doet, terwijl het allemaal niet te voorkomen is. Als je naam op een kogel staat komt die altijd aan.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:50 schreef Meki het volgende:
[..]
Gewoon oppakken de criminelen en in de cel stoppen of je laat ze elkaar opruimen
dat de politie hun gaat helpen![]()
ok is goed baasquote:Op zondag 6 november 2005 23:53 schreef sp3c het volgende:
ik heb er nu een beetje genoeg van johndope, beter houd je op met in elke post over de linksekerk te jammeren
Het zou me niet verbazen als deze Nederlandse top criminelen een positieve bijdrage aan de Nederlandse economie leverenquote:Op vrijdag 4 november 2005 13:01 schreef The_Law het volgende:
Van mij mogen de nerderlandse criminelen mooi hun geld verdienen zo, maar de buitenlandse criminelen mogen van mij aan de hoogste boom worden gehangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |