Georgi Zjoekov/zhukov bedoel je waarschijnlijk, of Vasili Tsjoejkov. Die Russische namen blijven lastig te 'vertalen' naar ons alfabet, vanuit het cyrillisch.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:20 schreef wonko het volgende:
Rommel
Hoe heet die rus ook alweer?? Joekov
Waar zijn die eigenlijk?
Eens, nofi.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:17 schreef Paperclipjes het volgende:
Ik vind je lijst niet relevant voor WO2.Begrijp me niet verkeerd maar ik mis enkele badguys.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:19 schreef BobRooney het volgende:
Waar is Hitler?
Churchil ook voor mij de grootste leider.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:30 schreef yvonne het volgende:
Ik snap werelijk de adoratie voor Churchill niet eik
(Van Crefeld, Supplying war, 201).quote:...it seems clear that, for all Rommels's tactival brilliance, the problem of supplying an Axis force for an advance in the Middle East was insoluble. Under these circumstances, Hitler's original decision to send a force to defend a limited area in North Africa was correct. Rommel's repeated defiance of his orders and attempts to advance beyond a reasonable distance from his bases, however, was mistaken and should never have been tolerated
(Deighton, Blood Folly and Tears, 317)quote:Rommel provides the perfect example of the 'Peter Principle' (that a personb competent in certain tasks will get promoted to others he is less able to fullfill). Rommel was a daring, and in every way exceptional, divisional commander, but he needed a superior who could keep him under control and make him understand the less glamourous realities of supply and maintenance.
Mogelijk krijgt Sosabowski postuum het MWO.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:45 schreef Billy_Mack het volgende:
De mijne is Sosabowski. Hij leidde zijn Poolse brigade heroisch door de Slag om Arnhem, en kreeg achter de schuld van het debacle!![]()
quote:Uitstel toekenning postume onderscheiding aan de Poolse generaal Sosabowski -23.08.2005
De Nederlandse minister van Defensie, Henk Kamp, meldt uitstel toekenning postume onderscheiding aan de Poolse generaal Sosabowski, aldus het persbericht van het ministerie.
PERSBERICHT
Toekenning postume onderscheiding aan de Poolse generaal Sosabowski, 23-8-2005
15:48:00
In mijn brieven van 17 december 2004 (29800 X, nr. 57) en van 30 maart jl. (29800X, nr. 61) heb ik u geïnformeerd over de adviesaanvraag aan het Kapittel der Militaire Willemsorde over de toekenning van een postume onderscheiding aan de Poolse generaal Sosabowki. In laatstgenoemde brief heb ik de Kamer geschreven een advies van het Kapittel te verwachten voor 1 september a.s.
Op 11 augustus heeft het Kapittel mij laten weten dat de volledige oordeelsvorming pas plaats kan vinden als kan worden beschikt over vertalingen van een aantal Poolse documenten dat is verkregen uit de archieven van het Polish Institute in Londen. Ik heb hiervoor vertaalcapaciteit beschikbaar gesteld. Naar verwachting zijn alle vertalingen eind september gereed, waarna het Kapittel zich voor een finaal oordeel over de zaak zal buigen. Eind oktober of begin november zal het Kapittel in staat zijn mij zijn advies te zenden, waarna ik de Kamer zo spoedig mogelijk zal informeren.
DE MINISTER VAN DEFENSIE,
H.G.J. Kamp
iemand die 24 uur per dag dronken is en toch een hoge functie weet vast te houden heeft automatisch mijn respectquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:30 schreef yvonne het volgende:
Ik snap werelijk de adoratie voor Churchill niet eik
Dank jequote:Op vrijdag 4 november 2005 18:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
iemand die 24 uur per dag dronken is en toch een hoge functie weet vast te houden heeft automatisch mijn respect
Ok, maar wie deed het in jouw ogen het minst slecht dan?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:48 schreef _The_General_ het volgende:
Er is geen grootste leider in mijn ogen. Dit door het simpele feit dat niemand een zeer hoge en machtige functie kan vasthouden zonder eigenschappen te ontwikkelen die afbreuk doen aan hun grootheid. Denk aan drank, druks of machtmisbruik etc.
Welke van die zonden past bij Roosevelt, dan?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:48 schreef _The_General_ het volgende:
Er is geen grootste leider in mijn ogen. Dit door het simpele feit dat niemand een zeer hoge en machtige functie kan vasthouden zonder eigenschappen te ontwikkelen die afbreuk doen aan hun grootheid. Denk aan drank, druks of machtmisbruik etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |