quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:42 schreef joshus_cat het volgende:[..]
Blaat. Dat jij nou toevallig een studie hebt gedaanwaarbij je royale stagevergoedingen krijgt voor iedere scheet die je laat wil niet zeggen dat dat bij andere studierichtingen ook het geval is.
ik heb trouwens een vaag vermoeden dat schrijven niet zo heel erg belangrijk was bij jouw studieD'r zijn hordes biologie/scheikunde/natuurkundestudenten die ook weken maken van 50-60 uur zonder dat ze daar ook maar een cent voor krijgen. Met een beetje pech zitten ze ook nog op een afdeling waar alleen AiO's hun naam boven publicaties mogen zetten. Om het even uit te spellen: dat betekent dus dat iemand anders zijn of haar naam boven jouw werk zet.
Russische postdocs willen nog wel eens russische studenten naar nederland lokken onder het voorwendsel 'buitenlandse trip, goed voor je CV, nederland mooi land, kom je nog eens ergens'. Eenmaal in nederland mogen ze 4 weken onafgebroken in een donker hok naast een Nd:YAG laser zitten. Afhankelijk van 't type pulst zo'n ding op 10 Hz of een paar honderd Hz monochroom groen licht. Om 't leuk te houden zetten we ook de airco in de kamer op +18 ofzo.
Ik geloof niet dat ik die russische stagaires ooit heb horen klagen. Maar dat kan ook komen omdat ik geen russisch versta
Altijd zo grappig dat je iemand moet wijzen op spelfouten om je gelijk proberen te krijgen, maar er uiteindelijk een verhaal uit perst waar je eigenlijk je eigen falen toegeeft.
Ik heb overigens helemaal geen ruime stagevergoeding ontvangen. Dit was een bedrag van 200 gulden in de maand, MAAR ik werd tijdens mijn stage wel op alle manieren begeleid.
Stagevergoeding is in mijn ogen ook niet het belangrijkste, maar die word meer en meer belangrijker hoe minder begleiding er is en hoe meer het werk gelijk is aan reguliere werknemers.
Een stage is in mijn ogen om te zien hoe het er in het bedrijfsleven aan toegaat. Hiermee kennis te maken en veel te leren. Productiviteit is ook belangrijk, maar mag niet op nummer 1 staan.
Maar ik blijf bij mijn mening over het feit dat in geval van co-schappen en ook in jouw voorbeeld van natuurkunde-studenten dat deze gewoon misbruikt worden en deze misschien wat meer zouden moeten opstaan voor hun rechten. Normaal staken jullie ook voor elke scheet (lees: voor elke euro die mogelijk extra op college-geld komt of van je stufi afgaat). Waarom dan niet op je stagevergoeding.