abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31983780
Ik had na de eerste 2 weken al geregeld dat ik maar max 40 uur hoefde of een andere stage kreeg.

Of anders een paar weken eerder met stage stoppen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:28:27 #52
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_31987261
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:42 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Blaat. Dat jij nou toevallig een studie hebt gedaanwaarbij je royale stagevergoedingen krijgt voor iedere scheet die je laat wil niet zeggen dat dat bij andere studierichtingen ook het geval is. ik heb trouwens een vaag vermoeden dat schrijven niet zo heel erg belangrijk was bij jouw studie

D'r zijn hordes biologie/scheikunde/natuurkundestudenten die ook weken maken van 50-60 uur zonder dat ze daar ook maar een cent voor krijgen. Met een beetje pech zitten ze ook nog op een afdeling waar alleen AiO's hun naam boven publicaties mogen zetten. Om het even uit te spellen: dat betekent dus dat iemand anders zijn of haar naam boven jouw werk zet.

Russische postdocs willen nog wel eens russische studenten naar nederland lokken onder het voorwendsel 'buitenlandse trip, goed voor je CV, nederland mooi land, kom je nog eens ergens'. Eenmaal in nederland mogen ze 4 weken onafgebroken in een donker hok naast een Nd:YAG laser zitten. Afhankelijk van 't type pulst zo'n ding op 10 Hz of een paar honderd Hz monochroom groen licht. Om 't leuk te houden zetten we ook de airco in de kamer op +18 ofzo.

Ik geloof niet dat ik die russische stagaires ooit heb horen klagen. Maar dat kan ook komen omdat ik geen russisch versta
Altijd zo grappig dat je iemand moet wijzen op spelfouten om je gelijk proberen te krijgen, maar er uiteindelijk een verhaal uit perst waar je eigenlijk je eigen falen toegeeft.

Ik heb overigens helemaal geen ruime stagevergoeding ontvangen. Dit was een bedrag van 200 gulden in de maand, MAAR ik werd tijdens mijn stage wel op alle manieren begeleid.
Stagevergoeding is in mijn ogen ook niet het belangrijkste, maar die word meer en meer belangrijker hoe minder begleiding er is en hoe meer het werk gelijk is aan reguliere werknemers.

Een stage is in mijn ogen om te zien hoe het er in het bedrijfsleven aan toegaat. Hiermee kennis te maken en veel te leren. Productiviteit is ook belangrijk, maar mag niet op nummer 1 staan.

Maar ik blijf bij mijn mening over het feit dat in geval van co-schappen en ook in jouw voorbeeld van natuurkunde-studenten dat deze gewoon misbruikt worden en deze misschien wat meer zouden moeten opstaan voor hun rechten. Normaal staken jullie ook voor elke scheet (lees: voor elke euro die mogelijk extra op college-geld komt of van je stufi afgaat). Waarom dan niet op je stagevergoeding.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_31987396
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:28 schreef WaSTeiL het volgende:
Normaal staken jullie ook voor elke scheet (lees: voor elke euro die mogelijk extra op college-geld komt of van je stufi afgaat). Waarom dan niet op je stagevergoeding.

Prof tegen student: tuurlijk joh, staak maar. Mij zal het een zorg zijn of je dit jaar, volgend jaar, of helemaal niet afstudeert. En hoe je het regelt met de IBG is jouw zaak.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:42:39 #54
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_31987613
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:34 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Prof tegen student: tuurlijk joh, staak maar. Mij zal het een zorg zijn of je dit jaar, volgend jaar, of helemaal niet afstudeert. En hoe je het regelt met de IBG is jouw zaak.
Wat wil je hiermee zeggen: dat studenten nooit staken of lopen te zeiken dat ze te weinig geld krijgen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:43:14 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31987629
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:34 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

De prof staat natuurlijk ook boven de student, de student is immers geen klant van het onderwijs.
Zonder studenten heb je nog steeds onderwijs of,.. oh nee wacht....
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:44:00 #56
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_31987648
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De prof staat natuurlijk ook boven de student, de student is immers geen klant van het onderwijs.
Zonder studenten heb je nog steeds onderwijs of,.. oh nee wacht....
pi_31987792
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:42 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen: dat studenten nooit staken of lopen te zeiken dat ze te weinig geld krijgen.
...dat 'staken' als optie om je gelijk te halen ontzettend suf is voor studenten, omdat je alleen jezelf daarmee in je vingers snijdt.

De essentie van dit soort conflicten is dat je het juiste machtsmiddel moet inzetten.
Staken werkt alleen bij bedrijven waar breuken in de productie direct resulteren in schade voor de eigenaar/directie. Een beter machtsmiddel is de arbeidsinspectie, of een visitatiecommissie van de VSNU, of wat dan ook.

En daarnaast is m'n punt dat de TS niet zo moet nuilen. Zie 't als een leerervaring
pi_31988285
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:31 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

wat betreft je hoofdvraag: zit toch niet te zeiken; als wij stage lopen (co-schappen) krijgen we er helemaal geen cent voor en dat zijn weken van 60 uur of langer en dat is heel wat harder werk met veel meer verantwoordelijkheden, over 2,5 jaar.
Daar heb je, als het goed is, zelf voor gekozen en ten tweede verdien je dat later ruimschoots terug.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_31988412
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:10 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Daar heb je, als het goed is, zelf voor gekozen en ten tweede verdien je dat later ruimschoots terug.
...en HTS' ers moeten de rest van hun leven op een houtje bijten?
pi_31989124
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 13:15 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

...en HTS' ers moeten de rest van hun leven op een houtje bijten?
Nee.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  maandag 7 november 2005 @ 09:00:31 #61
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32048321
kick, vriend van TS heeft vandaag gesprek op stage
  maandag 7 november 2005 @ 15:00:01 #62
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32057555
Krijg het idee dat de 50 incl. een hoop reistijd is. Dat is natuurlijk iets wat vriendje van TS had kunnen weten toen hij eraan begon.
Verder, blijkbaar vindt hij het zelf allemaal wel best, anders had hij allang bij zijn opleiding kunnen en moeten gaan klagen lijkt me. Beloofd ook niet veel goeds voor zijn assertiviteit.

Verder over dat uit de auto zetten.. wat een kicken actie. Ik kan me voorstellen dat die gasten hem wel echt kots-beu hebben moeten zijn geweest als ze dat gedaan hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32059150
Update:

Goed nieuws!!

Mijn vriend is vandaag met de stagebegeleider en de baas wezen praten... De stagebegeleider heeft zijn excuses aangeboden over dat hij zo bot was. Mijn vriend heeft zijn excuses aangeboden omdat hij nee zei tegen het werk....

En omdat zijn collega's dus ook gebeld hadden enzo dat ze hem niet moesten wegsturen hebben ze door dat ze aan hem een hele goede hebben, en ze hebben nu besloten alle overuren ook nog uit te betalen met terugwerkende kracht!

Dus goed nieuws en het heeft toch wat geholpen zo
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')