Hij wordt dus gewoon vierkant in de zeik genomen, had ie meteen wat aan moeten doen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:57 schreef teigan het volgende:
Hij heeft een contract ja, en het bedrijf is ook gecertificeerd voor stagelopers...
Maar daar stond verder niets in over het aantal uren..
Hij wilde sowieso al twee weken eerder stoppen omdat hij eerder begonnen was, maar daar was het stagebedrijf ook al absoluut niet blij mee... En school is er ook nog steeds niet achter hoeveel stage hij nou eigenlijk moet lopen, dan varieert elke keer weer..
Hij wilde met zijn stagebegeleider van het bedrijf gaan praten als hij weer eens op kantoor was, maar dat komt er dus steeds niet van. Zijn ouders en ik hebben er al eerder op gewezen, en hij had toen nog zoiets van het is straks vast wel minder, maar het lijkt er echt niet op..
Sinds wanneer zijn daar certificeringen voor? Ik heb al heel wat stage begeleid, maar certificeringen heb ik nog nooit van gehoord....quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:57 schreef teigan het volgende:
Hij heeft een contract ja, en het bedrijf is ook gecertificeerd voor stagelopers...
wat betreft je hoofdvraag: zit toch niet te zeiken; als wij stage lopen (co-schappen) krijgen we er helemaal geen cent voor en dat zijn weken van 60 uur of langer en dat is heel wat harder werk met veel meer verantwoordelijkheden, over 2,5 jaar.quote:Op vrijdag 4 november 2005 09:30 schreef teigan het volgende:
Mijn vriend loopt sinds half augustus stage bij een bedrijf. Hij draait er weken van minimaal 50 uur, en krijgt er dus alleen de minimale stagevergoeding voor...(is 150 euro in de maand.)
Nu is het dus ondertussen november en hij begint de lange uren zat te worden, zijn collega's hebben zoiets van: "wen er maar aan", maar die hoeven er niet elke ochtend om 5 uur uit..
Hij is gisteren naar Vlieland gegaan, en hij had aangegeven dat hij vandaag als ze klaar waren daar een keer een vroeg weekend wilde.
Nu bleek vanmorgen dat ze hem weer ergens op hadden gezet, en toen hij weigerde kreeg hij te horen dat ze zijn stagedocent dan maar eens moesten bellen, en hij werd uit de auto gezet met het idee: " je regelt mara dat je thuiskomt"...
Nu vroeg ik me af, zijn er nou nog regels over werktijden voor stagelopers? En kan dit gewoon dat hij zoveel uren draait, en daar geen extra compensatie voor krijgt?
Maandag heeft hij een gesprek met zijn stagedocent over hoe nu verder btw..
ECABO anyone?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:16 schreef Croga het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn daar certificeringen voor? Ik heb al heel wat stage begeleid, maar certificeringen heb ik nog nooit van gehoord....
nee, maar ik stel voor om even de school er nu alvast bovenop te gooien, zijn stagebegeleider er alvast bij te zetten, voordat het bedrijf dat doet.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:57 schreef Dementor het volgende:
@ Yildiz, ja ook ik weet dat het certificaat geen donder voorstelt maar daar werd niet om gevraagd.
Iets zegt me dat het onderdeel 'patientvriendelijke benadering' weinig aandacht krijgt in jouw stage.quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:31 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
wat betreft je hoofdvraag: zit toch niet te zeiken; als wij stage lopen (co-schappen) krijgen we er helemaal geen cent voor en dat zijn weken van 60 uur of langer en dat is heel wat harder werk met veel meer verantwoordelijkheden, over 2,5 jaar.
wat betreft de omstandigheden: geen stijl, maar dan moet hij maar wat meer ballen tonen; wie laat zich nou uit de auto zetten
die twee zijn geen patiënten van mij en ik geloof niet in er omheen draaien, eerder in recht voor z'n raap zijn; patiënten hebben daar nog altijd de meeste baat bij hoor.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:02 schreef error het volgende:
[..]
Iets zegt me dat het onderdeel 'patientvriendelijke benadering' weinig aandacht krijgt in jouw stage.
Dat jij het normaal vind dat je je moet laten gebruiken voor zoiets betekend het niet dat dit ook voor andere moet gelden. Co-schappen zijn ook gewoon een vorm van uitbuiting, maar niemand die daar echt tegenin durft te gaan, want dit is onderdeel van je studie.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:15 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
die twee zijn geen patiënten van mij en ik geloof niet in er omheen draaien, eerder in recht voor z'n raap zijn; patiënten hebben daar nog altijd de meeste baat bij hoor.
feit is gewoon dat TS zeurt ; er zijn genoeg studies waarbij stages totaal niet vergoed worden; die 2.5 jaar die wij moeten stagelopen kunnen wij er ook naar fluiten terwijl onze werklast en verantwoordelijkheden toch echt wel flink hoger ligt.
Blaat. Dat jij nou toevallig een studie hebt gedaanwaarbij je royale stagevergoedingen krijgt voor iedere scheet die je laat wil niet zeggen dat dat bij andere studierichtingen ook het geval is. ik heb trouwens een vaag vermoeden dat schrijven niet zo heel erg belangrijk was bij jouw studiequote:Op vrijdag 4 november 2005 23:55 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Dat jij het normaal vind dat je je moet laten gebruiken voor zoiets betekend het niet dat dit ook voor andere moet gelden.
Maar als dat normaal is voor co-schappen, had je dat kunnen weten toen je aan die studie begon. Ik neem niet aan dat dit voor de studierichting van de vriend van TS een standaard procedure is voor stages en dan komt het nogal rauw op je dak vallen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Die vriend moet niet ZEIKEN. Ik maakte 60 uur per week voor nop, kon wel ieder jaar 2600 euro collegegeld betalen en dat 2 jaar. Dat heette co-schappen.
Niet zeuren dus.
Jij neemt aan dat. Op die manier lust ik er nog wel een paar.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:00 schreef wonderer het volgende:
Maar als dat normaal is voor co-schappen, had je dat kunnen weten toen je aan die studie begon. Ik neem niet aan dat dit voor de studierichting van de vriend van TS een standaard procedure is voor stages en dan komt het nogal rauw op je dak vallen.
Bij co-schappen doe je tenminste nog iets leerzaams. Bij stages krijg je meestal alle kutklusjes, die verder geen reet met je studie te maken hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Die vriend moet niet ZEIKEN. Ik maakte 60 uur per week voor nop, kon wel ieder jaar 2600 euro collegegeld betalen en dat 2 jaar. Dat heette co-schappen.
Niet zeuren dus.
Omdat ik geen indicatie heb dat het wel normaal is voor het werk dat hij doet. Je gaat er gewoon niet vanuit dat je op een stage 50 uur werkt, tenzij in bepaalde beroepsgroepen. In die takken had hij het ook van te voren kunnen weten en zou hij nu niet klagen, neem ik aan. Ja, ik heb geen harde feiten wat dat betreft, ik weet niet meer dan de OP, net als jij.quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:17 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Jij neemt aan dat. Op die manier lust ik er nog wel een paar.
De vriend van TS had bij mede-studenten kunnen vragen hoe hun stages verliepen.
De vriend van TS had vantevoren bij het stage-bedrijf kunnen informeren wat de werktijden waren.
De vriend van TS had na een week ook kunnen vragen of dit standaard was, zowel bij het bedrijf als bij z'n stagebegeleider.
Etcetera. Ik zie niet in waarom je co-schappen 'normaal' vindt, omdat 't daar 'vantevoren bekend is', en je in dit geval medelijden hebt met de vriend van TS.
Dat jij je vrijwillig laat uitbuiten daar hoeft een ander natuurlijk niet aan mee te doen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:42 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Blaat. Dat jij nou toevallig een studie hebt gedaanwaarbij je royale stagevergoedingen krijgt voor iedere scheet die je laat wil niet zeggen dat dat bij andere studierichtingen ook het geval is. ik heb trouwens een vaag vermoeden dat schrijven niet zo heel erg belangrijk was bij jouw studie
D'r zijn hordes biologie/scheikunde/natuurkundestudenten die ook weken maken van 50-60 uur zonder dat ze daar ook maar een cent voor krijgen. Met een beetje pech zitten ze ook nog op een afdeling waar alleen AiO's hun naam boven publicaties mogen zetten. Om het even uit te spellen: dat betekent dus dat iemand anders zijn of haar naam boven jouw werk zet.
Russische postdocs willen nog wel eens russische studenten naar nederland lokken onder het voorwendsel 'buitenlandse trip, goed voor je CV, nederland mooi land, kom je nog eens ergens'. Eenmaal in nederland mogen ze 4 weken onafgebroken in een donker hok naast een Nd:YAG laser zitten. Afhankelijk van 't type pulst zo'n ding op 10 Hz of een paar honderd Hz monochroom groen licht. Om 't leuk te houden zetten we ook de airco in de kamer op +18 ofzo.
Ik geloof niet dat ik die russische stagaires ooit heb horen klagen. Maar dat kan ook komen omdat ik geen russisch versta![]()
quote:Op zaterdag 5 november 2005 01:28 schreef Seneca het volgende:
[..]
Bij co-schappen doe je tenminste nog iets leerzaams. Bij stages krijg je meestal alle kutklusjes, die verder geen reet met je studie te maken hebben.
'omdat 't vaker voorkomt, weet je ook waar je aan begint'quote:Op zaterdag 5 november 2005 02:30 schreef wonderer het volgende:
En ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind ik co-schappen. Alleen schijnt het daar vaker voor te komen, dus dan weet je waar je aan begint als je dat vak kiest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |