abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31951869
Mijn vriend loopt sinds half augustus stage bij een bedrijf. Hij draait er weken van minimaal 50 uur, en krijgt er dus alleen de minimale stagevergoeding voor...(is 150 euro in de maand.)

Nu is het dus ondertussen november en hij begint de lange uren zat te worden, zijn collega's hebben zoiets van: "wen er maar aan", maar die hoeven er niet elke ochtend om 5 uur uit..

Hij is gisteren naar Vlieland gegaan, en hij had aangegeven dat hij vandaag als ze klaar waren daar een keer een vroeg weekend wilde.

Nu bleek vanmorgen dat ze hem weer ergens op hadden gezet, en toen hij weigerde kreeg hij te horen dat ze zijn stagedocent dan maar eens moesten bellen, en hij werd uit de auto gezet met het idee: " je regelt mara dat je thuiskomt"...

Nu vroeg ik me af, zijn er nou nog regels over werktijden voor stagelopers? En kan dit gewoon dat hij zoveel uren draait, en daar geen extra compensatie voor krijgt?
Maandag heeft hij een gesprek met zijn stagedocent over hoe nu verder btw..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_31951964
sowieso al belachelijk dat ze hem uit de auto zetten....dat is geen stijl.....

over regels durf ik je niks te vertellen....maar vind het superlullig dat ze hem uit de auto gooien..
pi_31951995
Zo te horen hebben ze hem flink misbruikt.
pi_31951999
Uitbuiting is geen onbekend verschijnsel bij stagaires (been there, done that) Maar dit reikt meer naar moderne slavernij. Ik zal gewoon de arbeidsinspectie op ze afsturen! Want dit gaat buiten alle proporties, en heeft feitenlijk niks meer met stage lopen te maken.
pi_31952008
Arbeidsinspectie inschakelen
pi_31952014
Wat een apen.
Vind het niet normaal..
pi_31952098
Hij heeft vast een mooi documentje gekregen met daarop de voorwaarde die hij moest tekenen. Meestal moet je maar 40 uur per week stage lopen. Loopt hij meer, dan heeft hij dat aan zijn eigen te danken en zal het denk ik te veel zijn voor wat hij moet doen voor school.
pi_31952100
Ongelooflijk hoe die jongen misbruikt wordt.
Ach hij wordt er wel hard van, maar ik zoe toch zeker even gaan bedenken hoe dit te stoppen.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:48:00 #9
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31952224
gesprek regelen met stagebegeleider en mentor. 50 uur/week is niet normaal

En hij had betere afspraken moeten maken aan het begin van de stage.
pi_31952245
Hij kan natuurlijk met zijn stagebegeleider gaan praten. Hij zal in elk geval aan moeten geven dat dit bedrijf totaal ongeschikt is voor stages, zodat een volgende student niet weer daar terecht komt. Zijn stagebegeleider kan dan ook best met de leiding van het bedrijf gaan praten, want daar is hij begeleider voor. Mocht het niet bijtrekken dan zal je vriend misschien worden overgeplaatst, en ik kan me niet indenken dat hij dan zijn hele stage overnieuw zal moeten doen. Neem in elk geval niet het recht in eigen hand, want dat gevecht verliezen jullie! Gewoon via school proberen dus!
pi_31952267
Ik neem aan dat hij een stagecontract heeft? Lijkt me verstandig dat hij dat naleest en op basis van dat contract een gesprek met zijn manager regelt. Mocht dat niet werken, dan lijkt het me handig om een gesprek met zijn stagebegeleider van school en de begeleider vanuit het bedrijf samen te plannen, waarin duidelijke afspraken omtrent alles worden gemaakt.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:51:52 #12
93509 FotzeH
En succes ermee!!
pi_31952304
Of door de te vele uren eerder stoppen met zijn stage. Bij ons is het zo dat je een bepaald aantal uren stage moet lopen. Dus wanneer je 50 uur maakt per week kun je dus in 4 weken alweer een week eerder stoppen..
http://www.hattrick.org
fc FotzeH (365914)
pi_31952333
haha...dat mensen zo met zich laten sollen zeg....onvoorstelbaar. wat voor werk was het? advocatenkantoor o.i.d?
it's better to burn out than to fade away...
pi_31952352
Minimaal 50 uur per week werken lijkt mij voor een stage plek nogal asociaal. Das gewoon uitbuiting.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:54:11 #15
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31952359
Maar maandag heeft vriend van TS een gesprek. Dat maar even afwachten dus
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:56:42 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31952418
Je vriend is een watje
censuur :O
pi_31952440
Hij heeft een contract ja, en het bedrijf is ook gecertificeerd voor stagelopers...
Maar daar stond verder niets in over het aantal uren..

Hij wilde sowieso al twee weken eerder stoppen omdat hij eerder begonnen was, maar daar was het stagebedrijf ook al absoluut niet blij mee... En school is er ook nog steeds niet achter hoeveel stage hij nou eigenlijk moet lopen, dan varieert elke keer weer..

Hij wilde met zijn stagebegeleider van het bedrijf gaan praten als hij weer eens op kantoor was, maar dat komt er dus steeds niet van. Zijn ouders en ik hebben er al eerder op gewezen, en hij had toen nog zoiets van het is straks vast wel minder, maar het lijkt er echt niet op..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:59:32 #18
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31952488
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:57 schreef teigan het volgende:
Hij heeft een contract ja, en het bedrijf is ook gecertificeerd voor stagelopers...
Maar daar stond verder niets in over het aantal uren..

Hij wilde sowieso al twee weken eerder stoppen omdat hij eerder begonnen was, maar daar was het stagebedrijf ook al absoluut niet blij mee... En school is er ook nog steeds niet achter hoeveel stage hij nou eigenlijk moet lopen, dan varieert elke keer weer..

Hij wilde met zijn stagebegeleider van het bedrijf gaan praten als hij weer eens op kantoor was, maar dat komt er dus steeds niet van. Zijn ouders en ik hebben er al eerder op gewezen, en hij had toen nog zoiets van het is straks vast wel minder, maar het lijkt er echt niet op..
Hij wordt dus gewoon vierkant in de zeik genomen, had ie meteen wat aan moeten doen.

Hopelijk kan ie nog naar een ander bedrijf
pi_31952500
Natuurlijk heb je een contract En als je weet dat je je de tering werkt en daarvoor niks terug krijg dan trek je toch aan de bel? Eigen verantwoordelijkheid, waarom moet jij dat hier gaan vragen?
pi_31952787
Naam bedrijf ?
- Radboud - & - TU/e -
pi_31952813
Btw.. je kunt gewoon naar je stagebegeleider gaan, problemen uitleggen en alsnog naar een andere bedrijf gaan.
- Radboud - & - TU/e -
pi_31952854
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:57 schreef teigan het volgende:
Sinds wanneer zijn daar certificeringen voor? Ik heb al heel wat stage begeleid, maar certificeringen heb ik nog nooit van gehoord....
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:31:25 #23
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_31953198
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:30 schreef teigan het volgende:
Mijn vriend loopt sinds half augustus stage bij een bedrijf. Hij draait er weken van minimaal 50 uur, en krijgt er dus alleen de minimale stagevergoeding voor...(is 150 euro in de maand.)

Nu is het dus ondertussen november en hij begint de lange uren zat te worden, zijn collega's hebben zoiets van: "wen er maar aan", maar die hoeven er niet elke ochtend om 5 uur uit..

Hij is gisteren naar Vlieland gegaan, en hij had aangegeven dat hij vandaag als ze klaar waren daar een keer een vroeg weekend wilde.

Nu bleek vanmorgen dat ze hem weer ergens op hadden gezet, en toen hij weigerde kreeg hij te horen dat ze zijn stagedocent dan maar eens moesten bellen, en hij werd uit de auto gezet met het idee: " je regelt mara dat je thuiskomt"...

Nu vroeg ik me af, zijn er nou nog regels over werktijden voor stagelopers? En kan dit gewoon dat hij zoveel uren draait, en daar geen extra compensatie voor krijgt?
Maandag heeft hij een gesprek met zijn stagedocent over hoe nu verder btw..
wat betreft je hoofdvraag: zit toch niet te zeiken; als wij stage lopen (co-schappen) krijgen we er helemaal geen cent voor en dat zijn weken van 60 uur of langer en dat is heel wat harder werk met veel meer verantwoordelijkheden, over 2,5 jaar.

wat betreft de omstandigheden: geen stijl, maar dan moet hij maar wat meer ballen tonen; wie laat zich nou uit de auto zetten
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_31953351
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:16 schreef Croga het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn daar certificeringen voor? Ik heb al heel wat stage begeleid, maar certificeringen heb ik nog nooit van gehoord....
ECABO anyone?
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:51:30 #25
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31953692
alsof die certificetringen wat voorstellen tegenwoordig

ik ken gecertificeerde bedrijven die bestaan uit 2 mensen, (eigenaren) en 5 tot 7 stagelopers

en allemaal krijgen ze niet betaald, geen reisvergoeding, geen eten van de baas.
(ja dat laatste komt niet vaak voor, maar als je niks krijgt, is gratis eten bij de baas soms leuk)

en die bedrijven proclameren zichzelf dan als innoverend, terwijl het al ruim 2 jaar geen nieuw ontwerp heeft gemaakt

en die studenten werken dan in een gare loods / werkplaats, en dan lekker een weekje carbon polijsten ofzo zonder afzuiging, en wat dan ook, en dan 9 weken andere kutklussen

PC-werkplaatsen staan zo open en bloot in diezelfde werkplaats, dus carbon kom ook daar lekker in je longen

maargoed, omdat het niet betaald is, zal het ook wel niet bij het UWV geregistreerd staan, en zodoende als die studenten er na 10 jaar achter komen dat ze letterlijk kankerlongen hebben, hebben ze geen poot om op te staan.

Maar het was wél een stage-gecertificeerd bedrijf

eigenlijk triest, zo'n certificering betekend vaak niet meer dan een verkapte 'ja wij willen goedkope stagiares'

toegevoegde waarde: ik zou ze tekstueel flink aanvallen, gooi de school erbovenop, en bel even dat je wellicht eens de arbeidsinspectie, ARBO, of het UWV wel wil bellen. Of de Algemene Inspectie Dienst.

Daar schrikken ze vast wel van, neem dat maar van mij aan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31953750
Is die 50 uur met reistijd van en naar de stageplek? Als hij bijvoorbeeld 3 uur moet reizen op een dag om op zijn stageplek te komen/en thuis te komen dan hoort dat niet bij de werkdag, had hij maar een stageplek dichter bij huis moeten zoeken.
pi_31953829
@ Yildiz, ja ook ik weet dat het certificaat geen donder voorstelt maar daar werd niet om gevraagd.
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:59:24 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31953886
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:57 schreef Dementor het volgende:
@ Yildiz, ja ook ik weet dat het certificaat geen donder voorstelt maar daar werd niet om gevraagd.
nee, maar ik stel voor om even de school er nu alvast bovenop te gooien, zijn stagebegeleider er alvast bij te zetten, voordat het bedrijf dat doet.

stage's zijn in NL nou niet echt voor het oprapen, het is ongeveer een nationaal probleem
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:56:45 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31964945
Eerst eens met de stagebegeleider praten is een erg goed idee.

Over wat voor een soort stage hebben we het? Meeloopstage, of heeft hij een duidelijke opdracht?
Vampire Romance O+
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:02:21 #30
17166 error
gewoon fout!?
pi_31970419
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:31 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

wat betreft je hoofdvraag: zit toch niet te zeiken; als wij stage lopen (co-schappen) krijgen we er helemaal geen cent voor en dat zijn weken van 60 uur of langer en dat is heel wat harder werk met veel meer verantwoordelijkheden, over 2,5 jaar.

wat betreft de omstandigheden: geen stijl, maar dan moet hij maar wat meer ballen tonen; wie laat zich nou uit de auto zetten
Iets zegt me dat het onderdeel 'patientvriendelijke benadering' weinig aandacht krijgt in jouw stage.
Ach, het ligt eraan van welke kant je het bekijkt.
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:09:06 #31
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31970633
- Wat voor bedrijf is het?
- een 50 urige werkweek, is dat met reistijd of zonder reistijd?
- Wat voor soort mensen werken er, veel boeren, stadjers, ouderen, jongeren?
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:15:22 #32
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_31970834
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:02 schreef error het volgende:

[..]

Iets zegt me dat het onderdeel 'patientvriendelijke benadering' weinig aandacht krijgt in jouw stage.
die twee zijn geen patiënten van mij en ik geloof niet in er omheen draaien, eerder in recht voor z'n raap zijn; patiënten hebben daar nog altijd de meeste baat bij hoor.

feit is gewoon dat TS zeurt ; er zijn genoeg studies waarbij stages totaal niet vergoed worden; die 2.5 jaar die wij moeten stagelopen kunnen wij er ook naar fluiten terwijl onze werklast en verantwoordelijkheden toch echt wel flink hoger ligt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_31972480
Het is een stage waarin hij eigenlijk gewoon als volledige kracht meewerkt, die 50 uur is echt werktijd, je mag 1 uur reistijd aftrekken als eigen tijd, maar vaker is hij ook langer onderweg. '

Hij heeft zijn stagebegeleider op het bedrijf gesproken, die heeft naar school gebeld om te zeggen dat mijn vriend niet meer terug hoeft te komen vanwege werkweigering.
Ondertussen bellen er ook collega's deze kant uit, en die staan eigenlijk meer achter mijn vriend, vooral omdat hem dus iets anders was beloofd dan dat er nu gebeurde

Hij moet nu maandag naar school toe en dan overleggen ze verder, maar ook vanuit de school hebben ze zoiets dat dit nog even goed uitgezocht moet worden....
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:55:42 #34
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_31977911
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:15 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

die twee zijn geen patiënten van mij en ik geloof niet in er omheen draaien, eerder in recht voor z'n raap zijn; patiënten hebben daar nog altijd de meeste baat bij hoor.

feit is gewoon dat TS zeurt ; er zijn genoeg studies waarbij stages totaal niet vergoed worden; die 2.5 jaar die wij moeten stagelopen kunnen wij er ook naar fluiten terwijl onze werklast en verantwoordelijkheden toch echt wel flink hoger ligt.
Dat jij het normaal vind dat je je moet laten gebruiken voor zoiets betekend het niet dat dit ook voor andere moet gelden. Co-schappen zijn ook gewoon een vorm van uitbuiting, maar niemand die daar echt tegenin durft te gaan, want dit is onderdeel van je studie.
Bullshit. Ook mensen die co-schappen lopen horen normaal behandeld te worden. In mijn ogen niets anders dan een ontgroening van 2 1/2 jaar lang en laat ik nou ook eens de schijt hebben aan ontgroeningen..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:58:51 #35
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_31978062
Laat ze mooi zijn begeleider bellen. Die zal je vriend denk ik wel gelijk geven.

Het is wel belangrijk je begeleider in te lichten over dit soort dingen.
pi_31979659
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:55 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Dat jij het normaal vind dat je je moet laten gebruiken voor zoiets betekend het niet dat dit ook voor andere moet gelden.
Blaat. Dat jij nou toevallig een studie hebt gedaanwaarbij je royale stagevergoedingen krijgt voor iedere scheet die je laat wil niet zeggen dat dat bij andere studierichtingen ook het geval is. ik heb trouwens een vaag vermoeden dat schrijven niet zo heel erg belangrijk was bij jouw studie

D'r zijn hordes biologie/scheikunde/natuurkundestudenten die ook weken maken van 50-60 uur zonder dat ze daar ook maar een cent voor krijgen. Met een beetje pech zitten ze ook nog op een afdeling waar alleen AiO's hun naam boven publicaties mogen zetten. Om het even uit te spellen: dat betekent dus dat iemand anders zijn of haar naam boven jouw werk zet.

Russische postdocs willen nog wel eens russische studenten naar nederland lokken onder het voorwendsel 'buitenlandse trip, goed voor je CV, nederland mooi land, kom je nog eens ergens'. Eenmaal in nederland mogen ze 4 weken onafgebroken in een donker hok naast een Nd:YAG laser zitten. Afhankelijk van 't type pulst zo'n ding op 10 Hz of een paar honderd Hz monochroom groen licht. Om 't leuk te houden zetten we ook de airco in de kamer op +18 ofzo.

Ik geloof niet dat ik die russische stagaires ooit heb horen klagen. Maar dat kan ook komen omdat ik geen russisch versta

[ Bericht 3% gewijzigd door joshus_cat op 05-11-2005 00:56:43 ]
pi_31979795
Lekker bedrijf dan..
Niet dat het echt uit maakt, maar wat voor stage doet hij precies?
pi_31979821
Die vriend moet niet ZEIKEN. Ik maakte 60 uur per week voor nop, kon wel ieder jaar 2600 euro collegegeld betalen en dat 2 jaar. Dat heette co-schappen.

Niet zeuren dus.
  zaterdag 5 november 2005 @ 01:00:57 #39
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_31980084
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:49 schreef KonnieKipke het volgende:
Die vriend moet niet ZEIKEN. Ik maakte 60 uur per week voor nop, kon wel ieder jaar 2600 euro collegegeld betalen en dat 2 jaar. Dat heette co-schappen.

Niet zeuren dus.
Maar als dat normaal is voor co-schappen, had je dat kunnen weten toen je aan die studie begon. Ik neem niet aan dat dit voor de studierichting van de vriend van TS een standaard procedure is voor stages en dan komt het nogal rauw op je dak vallen.

Het feit dat anderen het nog slechter hebben, wil niet zeggen dat jij je dan maar bij je kutsituatie neer moet leggen. Zou een mooi zootje worden als iedereen die instelling had, zeg!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 5 november 2005 @ 01:08:03 #40
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31980248
Ik vind het ook zeer irritant dat mensen niet mogen klagen over een situatie, omdat andere mensen die in precies dezelfde situatie zitten ook niet klagen. Dat bedrijf waar de TS werkt spoort gewoon voor geen meter en dat hoeft die niet te pikken, KLAAR!
pi_31980470
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 01:00 schreef wonderer het volgende:

Maar als dat normaal is voor co-schappen, had je dat kunnen weten toen je aan die studie begon. Ik neem niet aan dat dit voor de studierichting van de vriend van TS een standaard procedure is voor stages en dan komt het nogal rauw op je dak vallen.
Jij neemt aan dat. Op die manier lust ik er nog wel een paar.

De vriend van TS had bij mede-studenten kunnen vragen hoe hun stages verliepen.
De vriend van TS had vantevoren bij het stage-bedrijf kunnen informeren wat de werktijden waren.
De vriend van TS had na een week ook kunnen vragen of dit standaard was, zowel bij het bedrijf als bij z'n stagebegeleider.

Etcetera. Ik zie niet in waarom je co-schappen 'normaal' vindt, omdat 't daar 'vantevoren bekend is', en je in dit geval medelijden hebt met de vriend van TS.
  zaterdag 5 november 2005 @ 01:23:29 #42
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_31980605
Een standaard werkdag duurt 8 uur, exclusief pauze, dus dat is 40 uur in de week. Overwerken in je stage periode moet op zich geen probleem zijn, maar als dit structureel gebeurd op de manier zoals bij de TS dan zou ik dit wel aankaarten. Dat je geen/weinig stagevergoeding krijgt is dikke pech, alhoewel ik zelf vind dat enige vorm van stagevergoeding wel terecht is, je verricht tenslotte arbeid voor het bedrijf.
pi_31980698
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:49 schreef KonnieKipke het volgende:

Niet zeuren dus.
Bij co-schappen doe je tenminste nog iets leerzaams. Bij stages krijg je meestal alle kutklusjes, die verder geen reet met je studie te maken hebben.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 5 november 2005 @ 02:30:51 #44
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_31981866
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 01:17 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Jij neemt aan dat. Op die manier lust ik er nog wel een paar.

De vriend van TS had bij mede-studenten kunnen vragen hoe hun stages verliepen.
De vriend van TS had vantevoren bij het stage-bedrijf kunnen informeren wat de werktijden waren.
De vriend van TS had na een week ook kunnen vragen of dit standaard was, zowel bij het bedrijf als bij z'n stagebegeleider.

Etcetera. Ik zie niet in waarom je co-schappen 'normaal' vindt, omdat 't daar 'vantevoren bekend is', en je in dit geval medelijden hebt met de vriend van TS.
Omdat ik geen indicatie heb dat het wel normaal is voor het werk dat hij doet. Je gaat er gewoon niet vanuit dat je op een stage 50 uur werkt, tenzij in bepaalde beroepsgroepen. In die takken had hij het ook van te voren kunnen weten en zou hij nu niet klagen, neem ik aan. Ja, ik heb geen harde feiten wat dat betreft, ik weet niet meer dan de OP, net als jij.

En ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind ik co-schappen. Alleen schijnt het daar vaker voor te komen, dus dan weet je waar je aan begint als je dat vak kiest.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_31982710
Ja, maar wat voor werk, wat voor bedrijf en wat voor studie? Dat is nu al 20x gevraagd... Je probeert wel moedwillig om het allemaal zo schemerig mogelijk te houden hoor, sorry.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31983336
hij doet infratechniek, en werkt als landmeter bij een bedrijf in Scheemda

En dat hij zulke uren draait komt doordat het bedrijf te veel werk aanneemt en daar gewoon te weinig mensne voor in dienst heeft. En ook weigert er meer aan te nemen lijkt het wel....

Zijn collega's merken dat ook, die maken ook zulke uren en zien er ook geen vergoeding voor terug. De enige reden dat die er zijn is omdat het zulk afwisselend werk is, wat je ergens anders niet zo gauw allemaal zal doen
pi_31983375
Woops
Drukte op invoeren
  zaterdag 5 november 2005 @ 07:58:14 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31983386
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 00:42 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Blaat. Dat jij nou toevallig een studie hebt gedaanwaarbij je royale stagevergoedingen krijgt voor iedere scheet die je laat wil niet zeggen dat dat bij andere studierichtingen ook het geval is. ik heb trouwens een vaag vermoeden dat schrijven niet zo heel erg belangrijk was bij jouw studie

D'r zijn hordes biologie/scheikunde/natuurkundestudenten die ook weken maken van 50-60 uur zonder dat ze daar ook maar een cent voor krijgen. Met een beetje pech zitten ze ook nog op een afdeling waar alleen AiO's hun naam boven publicaties mogen zetten. Om het even uit te spellen: dat betekent dus dat iemand anders zijn of haar naam boven jouw werk zet.

Russische postdocs willen nog wel eens russische studenten naar nederland lokken onder het voorwendsel 'buitenlandse trip, goed voor je CV, nederland mooi land, kom je nog eens ergens'. Eenmaal in nederland mogen ze 4 weken onafgebroken in een donker hok naast een Nd:YAG laser zitten. Afhankelijk van 't type pulst zo'n ding op 10 Hz of een paar honderd Hz monochroom groen licht. Om 't leuk te houden zetten we ook de airco in de kamer op +18 ofzo.

Ik geloof niet dat ik die russische stagaires ooit heb horen klagen. Maar dat kan ook komen omdat ik geen russisch versta
Dat jij je vrijwillig laat uitbuiten daar hoeft een ander natuurlijk niet aan mee te doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:51:29 #49
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31983585
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 01:28 schreef Seneca het volgende:

[..]

Bij co-schappen doe je tenminste nog iets leerzaams. Bij stages krijg je meestal alle kutklusjes, die verder geen reet met je studie te maken hebben.
pi_31983746
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 02:30 schreef wonderer het volgende:

En ik heb nergens gezegd dat ik het normaal vind ik co-schappen. Alleen schijnt het daar vaker voor te komen, dus dan weet je waar je aan begint als je dat vak kiest.
'omdat 't vaker voorkomt, weet je ook waar je aan begint'

Volgens mij hebben veel scholieren helemaal geen idee van co-schappen en stages als ze hun studie kiezen. Lijkt me ook een redelijk absurd selectiecriterium: 'kies een studie waarbij de stagevergoeding maximaal is, en het aantal te lopen uren minimaal.' Meestal hangt zoiets van het soort opleidingsinstituut af: bij universiteiten zie je het maar zelden dat je een stagevergoeding krijgt. Hoeveel uren je maakt is heel erg afhankelijk van de klootzakkerigheid van je stagebegeleider, en hoe sterk je zelf in je schoenen staat,

[ Bericht 9% gewijzigd door joshus_cat op 05-11-2005 09:28:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')