alsof die certificetringen wat voorstellen tegenwoordig
![]()
ik ken gecertificeerde bedrijven die bestaan uit 2 mensen, (eigenaren) en 5 tot 7 stagelopers
![]()
en allemaal krijgen ze niet betaald, geen reisvergoeding, geen eten van de baas.
(ja dat laatste komt niet vaak voor, maar als je niks krijgt, is gratis eten bij de baas soms leuk)
en die bedrijven proclameren zichzelf dan als innoverend, terwijl het al ruim 2 jaar geen nieuw ontwerp heeft gemaakt
![]()
en die studenten werken dan in een gare loods / werkplaats, en dan lekker een weekje carbon polijsten ofzo
![]()
zonder afzuiging, en wat dan ook, en dan 9 weken andere kutklussen
![]()
PC-werkplaatsen staan zo open en bloot in diezelfde werkplaats, dus carbon kom ook daar lekker in je longen
![]()
maargoed, omdat het niet betaald is, zal het ook wel niet bij het UWV geregistreerd staan, en zodoende als die studenten er na 10 jaar achter komen dat ze letterlijk kankerlongen hebben, hebben ze geen poot om op te staan.
Maar het was wél een stage-gecertificeerd bedrijf
![]()
eigenlijk triest, zo'n certificering betekend vaak niet meer dan een verkapte 'ja wij willen goedkope stagiares'
toegevoegde waarde: ik zou ze tekstueel flink aanvallen, gooi de school erbovenop, en bel even dat je wellicht eens de arbeidsinspectie, ARBO, of het UWV wel wil bellen. Of de Algemene Inspectie Dienst.
Daar schrikken ze vast wel van, neem dat maar van mij aan.
Bovenstaande tekst =
C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.