abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2005 @ 11:04:25 #76
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32050638
Met die site was ik bekend inderdaad. Veel Elliott Smith bootlegs van gedownload.

k Zal bearsuit ook eens aanslingeren.
pi_32051556
The veronica's is dat nou indie
  maandag 7 november 2005 @ 11:46:43 #78
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32051785
Ik ken The Veronicas verder niet echt qua muziek, maar qua image, uitstraling en MTV dweperij ben ik geneigd te zeggen dat het een weinig interessant en erg "gemaakt" popduo is in de trant van Avril Lavigne. Al zal ranja wellicht een andere mening aanhangen.

edit: ik luister nu naar wat liedjes van ze op hun site, en alhoewel het allemaal erg gelikt klinkt en een tekstuele treinramp is, is het niet eens zo hopeloos. Met een iets sympathiekere productie (lees: geen overproductie) had ik het denk ik wel wat interessanter gevonden, al merk je wel dat ze wel wat truukjes hebben overgenomen van de huidige indiescene, vooral qua opbouw in de achtergrond en bruggetjes. Het is alsof je naar een indieband zit te luisteren die volledig is gemolesteerd, doodgemept, begraven, weer opgegraven en opnieuw is gemolesteerd door wat clowns in de studio die alleen bij toeval ooit hebben gehoord dat Bloc Party, Franz Ferdinand en Maximo Park nu wel hip zijn en daar selectief wat truukjes van pikken als opsmuk voor hun 13-in-dozijn rockrommel - elke vorm van potentie is totaal kapot geproduceerd, erg jammer. Al zullen rebellerende 14-jarige meisjes de tijd van hun leven hebben met deze muziek, vermoed ik.

http://www.theveronicas.com/indexflash.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Grobbel op 07-11-2005 12:07:08 ]
pi_32051958
ik vind hun wat beter klinken dan avril lavinge. en ze zien er ook wel beter uit
pi_32052690
Martijn van Thinksmall is een groot Bearsuit liefhebber. Hij schrijft op z'n website:
quote:
I had started my review of Bearsuit’s debut album Cat Spectacular by shouting ‘Bearsuit! Bearsuit! Bearsuit!’ and continued by repeating the band’s name another 32 times. Bearsuit was my band of 2004 and looking back (which, admittedly, might blur things a bit) their excited way of playing their songs, their original ideas and the good feeling all around might well be a metaphore for a year that has turned out to be a major changing point in my life.
And my, I was a big fan of the Norwich six-piece. I nearly fell on the floor crying at their show and I used to start breathing faster and making less sense when I talked about them. People who have seen me must remember. At some point I even found myself supporting the football team of Norwich City.

Now that things have calmed down a bit, I started having mixed feelings about the idea of a new Bearsuit album. Not that I thought it would be much worse than their debut or that I had heard enough, it just didn’t fit within the picture of Bearsuit I had in my head. That picture consisted of a few live memories, several singles and one album and seemed to be quite complete. Good news for me: Team Ping Pong, released on Fantastic Plastic, is mostly a collection of previously recorded songs. It includes personal favourites as I Thought You Said You Were Blind, Chargr, Stop What You’re Doing… and Hey Charlie, Hey Chuck. This way it still feels like the old Bearsuit. And, obviously, it does sound like that. It might be a disappointment for some of you, who had hopes for something really new; for me it is the perfect stop-over before a next album. And I discovered I still love them a lot. Yay, Bearsuit!
Een soort van verzamelaar dus, die nieuwe plaat. Met het briljante nummer 'Hey Charlie Het Chuck', ik heb dat nummer ook met IJslandse tekst, Hei Jaska, Hei Jokanen heet het dan
Aldus.
  maandag 7 november 2005 @ 12:29:02 #81
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32053142
Nog een paar bandjes die ik tegenkwam in een Podcast die jullie misschien wel kennen.

Natasha Deze vind ik erg leuk klinken, je kunt wat demo's luisteren op de link

Chromeo Klinkt ook erg fijn, vooral het liedje 'needy girl' vind ik leuk

Spinto Band Vind ik ook een leuke band het liedje 'oh mandy' kan ik wel 1000x horen!

Acid House Kings Deze vind ik ook helemaal geweldig, krijgen ook erg goede recenties.. op de site zijn wat liedjes te luisteren!

Laat ff weten als jullie ze ook kennen, en zoniet luisteren!
  maandag 7 november 2005 @ 12:33:30 #83
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_32053263
Hmm misschien al bekend hier..

Ook liefhebbers van Brendan Benson of The Glands?
Bernie en ik zijn tof.
  maandag 7 november 2005 @ 13:46:21 #84
13973 ranja
image means nothing
pi_32055512
quote:
Op maandag 7 november 2005 00:00 schreef Wepeel2 het volgende:
Zijn jullie al bekend met deze site?:
http://www.archive.org/au(...)php?collection=etree
Briljant. Honderden bands en zo goed als 0 interessante
ok Mono staat er ook bij, en de goeie Mono ook nog
  maandag 7 november 2005 @ 13:49:34 #85
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32055622
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:29 schreef tonks het volgende:
Chromeo Klinkt ook erg fijn, vooral het liedje 'needy girl' vind ik leuk

Acid House Kings Deze vind ik ook helemaal geweldig, krijgen ook erg goede recenties.. op de site zijn wat liedjes te luisteren!
Chromeo is me net iets te ingeblikt om mij echt te bekoren (en had een tijdje geleden al afgezworen), maar de Acid House Kings heb ik al een hele tijd niks meer van vernomen. In 2002 vond ik het suikerzoete en poeslieve nummer Say yes if you love me helemaal geweldig, maar heb me nooit echt in albums verdiept toentertijd - en daarna ben ik ze totaal uit het oog verloren. Ik weet niet of ik het nog wat zal vinden, ik heb dat poeslieve wel een beetje gehad eigenlijk. Toch nog maar eens beluisteren, dan.

En Brendan Benson is echt zo'n artiest waar ik wel ooit van wat beluisterd heb, maar me nooit echt heeft weten te raken - alhoewel ik nou ook niet echt zo hard m'n best gedaan heb om me er open voor te stellen.
  maandag 7 november 2005 @ 13:57:27 #86
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32055847
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:46 schreef ranja het volgende:

[..]

ok Mono staat er ook bij, en de goeie Mono ook nog
Hey het is gratis. Niet zeuren.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  maandag 7 november 2005 @ 14:41:23 #87
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32057010
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:46 schreef ranja het volgende:

[..]

Nou ja, de meeste van die bands ken ik niet eens en dat zal voor jou ook wel gelden vermoed ik. Dus wie weet zitten er juist wel een aantal tussen die je zouden kunnen bekoren, alleen weet je dat zelf gewoon nog niet.
  maandag 7 november 2005 @ 17:40:51 #88
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32062195
Gaan er hier nog mensen morgen naar Of Montreal & The Retro Spankees?
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 7 november 2005 @ 17:45:43 #89
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32062331
quote:
Op maandag 7 november 2005 13:57 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Hey het is gratis. Niet zeuren.
Pff, die chagerijn zeurt maar wat.

Ik ken er maar bar weinig van, maar zelfs dan zit er genoed goeds bij: Ryan Adams, Elliott Smith, Calexico, Pinback, A Silver Mt Zion, Billy Bragg, DCFC, GYBE!, toch bands en artiesten die ik moeiteloos het label geniaal en buitencategorie zou geven, en dan heb je nog zat goede bands als mogwai en Xiu Xiu.
Gewoon een topcollectie, wat Ranja ook beweert.
  maandag 7 november 2005 @ 17:49:06 #90
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32062446
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:40 schreef DaisyDuke het volgende:
Gaan er hier nog mensen morgen naar Of Montreal & The Retro Spankees?

Of Montreal moet op een festival, in de zomerzon met een goede LSD-trip beluisterd worden.
pi_32062678
volg dit topic niet echt, maar jullie zullen de decemberists vast al wel kennen? Geweldig album hebben die dit jaar uitgegeven... picaresque..
  maandag 7 november 2005 @ 18:00:11 #92
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32062957
Ik ga heeeel misschien naar Of Montreal. Die speelt apart van het K-stjoem avondje toch?
Aldus.
  maandag 7 november 2005 @ 18:10:29 #94
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32063094
quote:
Op maandag 7 november 2005 17:56 schreef _dirkjan_ het volgende:
volg dit topic niet echt, maar jullie zullen de decemberists vast al wel kennen? Geweldig album hebben die dit jaar uitgegeven... picaresque..
Dan moeten hun eerdere platen Castaways and Cutouts em Her Majesty, the Decemberists je ook wel bekoren denk ik. En als je een nog iets "scherpere" Decemberists-achtige band leren kennen, dan kan ik je ook Neutral Milk Hotel van harte aanbevelen - en dan met name de plaat In the Aeroplane over the Sea.
  maandag 7 november 2005 @ 18:16:46 #95
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32063277
Mooi gezegd Grobbel.
Ik kende Neutral Milk Hotel en was op zoek naar vergelijkbare bandjes en zo kwam ik bij The Decemberists uit. Heb de debuutplaat hier in de kast staan en Picaresque ook. Her majesty heb ik alleen nog maar op mp3 maar die komt ook nog wel in huis. Leuk bandje.

Ik heb overigens ook maar eens een Audioscrobbler account aangemaakt. Leuk die statistiekjes. In het eerste weekoverzicht (van slechts een paar dagen) is in ieder geval meteen duidelijk wat momenteel mijn favoriete band is.
quote:
1 Antony and the Johnsons 50
2 Broken Social Scene 15
3 Bright Eyes 13
3 Wir sind Helden 13
5 Richard Hawley 11
5 The Decemberists 11
  maandag 7 november 2005 @ 18:23:42 #96
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32063499
Welke Audioscrobbler username heb je precies, Wepeel2?
pi_32064014
En was je nog naar Wir Sind Helden geweest Wepeel2?
Aldus.
  maandag 7 november 2005 @ 18:43:24 #98
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32064089
http://www.last.fm/user/itsah_me/
ja ik dacht ik neem een beetje een anonieme naam. Maarja, als ik het dan op een forum post is het opeens weer een erg suffe nick.)

Ik moet het allemaal nog een beetje invullen en m'n profiel zit nog niet eens aan de 300 tracks. Maar ik vind het nu al een erg leuk iniatief.
  maandag 7 november 2005 @ 18:46:00 #99
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32064185
quote:
Ah, dat vermoedde ik al, ik had je gisteren al even naar mijn profiel zien spieken. + Friend, Saved.
Ik vind het uiteraard ook een erg leuk initiatief, wat bij mij vooral werkt omdat ik ooit te lui was om mijn stereotoren fatsoenlijk te installeren toen ik ging verhuizen, en ik uit gemakzucht al mijn muziek (zowel mp3s als CDs) maar via mijn computer afspeel.
  maandag 7 november 2005 @ 18:49:10 #100
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32064277
quote:
Op maandag 7 november 2005 18:40 schreef Z het volgende:
En was je nog naar Wir Sind Helden geweest Wepeel2?
Jaja. Erg leuk concert. Ik vond de eerste helft van de set wel leuker dan de tweede. De nadruk lag in het begin ook wat meer op de eerste cd en die vind ik leuker. Ze speelden redelijk strak en de zang was ook goed.
Dat zangeresje is overigens echt een schatje. Niet super-knap, maar wel een ontzettend leuke uitstraling en dat geeft de band live ook net een beetje extra. Een kennis van me stond achter in de zaal en er stond een hele vieze man naast haar die zo'n beetje om de vijf minuten naar haar toe bukte en mompelde "lekker wijf. Lekker wijf he?".

conclusie: Een prima liveband. Viel me absoluut niet tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')