http://www.frenchkissrecords.com/SanchoPanza.mp3quote:Mall-punk, our shorthand tivey for fall out ploys and everything corporate--I've snuckered it in front of Minneapolis's ultra-indie Plastic Constellations before. I mean, what? No cash, and yet these guys wanted to sound like assholes. Notice that their last record, the mall-punk decrepic Mazatlan, also begins with the letter M. Just saying.
Funny then that as French Kiss moves its operation into the Viacom building, their newish sign turns in Crusades, the label's heaviest full-length since Les Savy's Go Forth, maybe as good too. The singing's a bit pretty on "Sancho Panza", the lyrics break, um, jaws ("There's nothing worse than ordinary"). But the guitar grinds that swoop in/out, the octave groove under the verse, the clappy-clap turnarounds, the band's sheer commitment to it all really, even to the groans--they ain't Dudley, but he's on his way. Here's to 2006's hot topic.
4 out of 5 stars
quote:Glee club cats might dig this tricked out Arvo Pärt rip, the unison beginning at least. From the depths of They Were Wrong's witchy woods and flimsy tom-tom hides, the Berlin transplants chant monkish bunk that trumps their older material for imagery/nonsense: "Deep at the end of space/ further than the sun/ Is a crowd of chairs" is the first line, and least hurly-burly. What the fuck do we need drowned out Wrong for, I ask, but christ those second-half harmonies over the organ drones put a whole new spin on things don't they, really captures the alienation/resentment vibe Liars willed beforehand. That the melody's stuck in falsetto makes "Kid" for the kids, but don't gloss over this line: "We will leave you in the woods/ Tell your friends/ that you slipped down the lumen tree." They don't want your corn; they want to give you peace.
3.5 out of 5 stars
edit: oe, ik ben echt gek op die trackreview sectie van Pitchfork, zeker als ze er meteen een mp3-linkje bij doen. Hier een band die ik verder nog niet kende, wel een leuk liedje.quote:Q & Not U fans, prepare to meet your Travistan, i.e. an album from Christopher Paul Richards that's so defiantly bizarre, so neither Q nor U, that's it's destined for a protracted visionary masterpiece-or-utter abortion pilpul. Title track "Purple Blaze" is the canary in the mineshaft. The instrumental portion of the song is easy to like, a frantically lilting, finger-picked acoustic melody filigreed around a ballast of tape hiss and percussive slides. Collaborator Tim Hecker pushes out the song's spatial dimensions with sly ambient touches; his most glaring contribution sounds like a steel drum filled with silverware rolling slowly across the floor, but he mostly lays low. Could easily be a Windsor for the Derby track, at least until the potentially deal-breaking vocals appear: Staccato bursts of quotidian imagery unfurl in a clipped falsetto and the song all but floats away.
2.5 out of 5 stars
http://www.polyvinylrecords.com/media/prc-095-05.mp3quote:Addicts forget their friends in pursuit of horse; prog-dicts forget their listeners in pursuit of the primordial chord change that triggered the Big Bang. If 31Knots have successfully fused indie-punk and prog into something listenable where the Mars Volta have so spectacularly failed, it's because they know where their sympathies lie: lucid melodies and crisp dynamics. Their heads may be aswirl in chilly galaxies of theory, but their bodies are here on earth, in full possession of a physical imperative to rock. "Chain Reaction" is a spindly monster, prehensile guitar tentacles whipping it toward a crunchy, outsized vamp. Joe Haege sings like Jason Molina with a gun to his head, and his lyrics are just pretentious enough to suit the virtuosic paranoia of the music. In conclusion: Air guitar solo! Beedeley-beedeley-beedeley-beedeley-boodeley-boodeley-boodeley-boodeley...3.5 out of 5 stars
quote:Op woensdag 16 november 2005 18:58 schreef pfaf het volgende:
k Ben aan het downloaden, evenal Suburba Kids en Kelley Polar.
Dat is juist tof!quote:Op woensdag 16 november 2005 19:06 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik zag de cd overigens al wel staan bij de Fame, maar ik heb nooit zo'n zin om in muziekwinkels albums te luisteren. Ook al omdat me dat erg weinig zegt die paar fragmenten.
Ja bij koopjes is het wel leuk. Voor 10 euro of zo een vrijwel onbekende band te ontdekken blijft altijd een toffe ervaring. Maar bij fullprice cd's vind ik het wat lastiger. Ik hoor wel of de 'sound' me aanstaat, maar ik moet een album toch een paar keer horen voor ik echt weet of ik hem goed vind. Sinds internet ben ik gewoon een stuk voorzichter (lees: kritischer) geworden met het kopen van albums en ik koop alleen nog maar fullprice cd's als de kwaliteit bewezen is.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is juist tof!
Althans, toen ik vroeger nog geld had.
De enige reden dat ik nog met een discman loop ( ja ze bestaan nog ) en geen iPod is dat ik bang ben dat ik m'n cd's zo weinig zal beluisteren.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:18 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ik minder koop overigens. Tegenwoordig draai ik wel al het nieuwe spul van mp3, en beschouw ik de cd's meer als decoratie/back-ups.
Ja daar moest ik in het begin ook erg aan wennen. Koop je een cd om hem dan in de kast te zetten.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
De enige reden dat ik nog met een discman loop ( ja ze bestaan nog ) en geen iPod is dat ik bang ben dat ik m'n cd's zo weinig zal beluisteren.
quote:Op woensdag 16 november 2005 20:03 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ja daar moest ik in het begin ook erg aan wennen. Koop je een cd om hem dan in de kast te zetten.Maar de tekstboekjes en het artwork blijven ook leuk om te hebben. Ook al draai je de cd zelf niet.
Verder kan ik nu elke dag in de spiegel kijken en tegen mezelf zeggen: "jij bent een goed mens! Jij bent een goed mens! Jij koopt originele muziek! Jij bent een goed mens!". Dan word ik gelukkig en doe ik een raar dansje.
Daarna neem ik me dan weer voor om minder caffeine te gaan drinken.
Sinds mijn stereotoren door allerlei stoffigheid al jarenlang onbruikbaar is (en ik te lui ben om de boel schoon te laten maken), draai ik mijn CDs eigenlijk ook exclusief via mijn computer (ook leuk voor je Audioscrobbler stats). En ik heb ook al een tijdje een mp3-speler, dus eigenlijk is mijn CD-collectie langzamerhand op weg naar "leuk voor de heb"-status. Aan de andere kant is het gewoon fijn om een concreet hoesje met artwork in je handen te hebben, als ook om een leuke verzameling te hebben waar anderen zich aan kunnen vergapen.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
De enige reden dat ik nog met een discman loop ( ja ze bestaan nog ) en geen iPod is dat ik bang ben dat ik m'n cd's zo weinig zal beluisteren.
Daar kan ik me ergens wel in vinden.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dan kunnen wij elkaar sinds kort een hand geven, helaas.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sinds mijn stereotoren door allerlei stoffigheid al jarenlang onbruikbaar is (en ik te lui ben om de boel schoon te laten maken), draai ik mijn CDs eigenlijk ook exclusief via mijn computer
Ja ik postte er een tijdje geleden al over. Ik vind er wel wat leuke liedjes op staan, maar dat zijn er maar een paar. Verder vind ik het vooral erg saai. Het openingsnummer (La Belle Et Las Bete) is overigens meteen het beste nummer van de plaat.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:30 schreef DaisyDuke het volgende:
Jullie moeten voor de grap eens dat Babyshambles album gaan luisteren. Ik heb echt sinds tijden niet zoiets slechts gehoord.
ik heb ook net in dat topic gepostquote:Op woensdag 16 november 2005 22:30 schreef DaisyDuke het volgende:
Jullie moeten voor de grap eens dat Babyshambles album gaan luisteren. Ik heb echt sinds tijden niet zoiets slechts gehoord.
Mja, is ie onderhand al niet 27 jaar oud? Moet ie wel opschieten.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:45 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik heb ook net in dat topic gepostLibertines vond ik al niks. Komop Pete, neem die overdose en verlos ons van je baggermuziek
![]()
al zal je dan wel van die Cobain taferelen krijgen....
Ben dat wel met je eens hoor, hoor die vergelijking af en toe ook. Maar ook een beetje Mark Lanegan vind ik af en toe.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:39 schreef Wepeel2 het volgende:
Het album van Mick Harvey klinkt ok. Althans, qua sound spreekt het me wel aan. Het heeft alleen soms zo veel weg van Nick Cave dat ik me afvraag 'hoe zou het klinken als Nick dit nummer had gezongen?'. Mick Harvey heeft toch een wat minder opvallend stemgeluid. Maar dat vergelijken is typisch iets wat je doet als je voor het eerst een cd luistert van iemand die in een andere bekende band zit/heeft gezeten, dus dat zal wel snel over zijn.
Kan me hier wel bij aansluiten.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:39 schreef Wepeel2 het volgende:
Het album van Mick Harvey klinkt ok. Althans, qua sound spreekt het me wel aan. Het heeft alleen soms zo veel weg van Nick Cave dat ik me afvraag 'hoe zou het klinken als Nick dit nummer had gezongen?'. Mick Harvey heeft toch een wat minder opvallend stemgeluid. Maar dat vergelijken is typisch iets wat je doet als je voor het eerst een cd luistert van iemand die in een andere bekende band zit/heeft gezeten, dus dat zal wel snel over zijn.
Ja.quote:Op donderdag 17 november 2005 18:32 schreef Z het volgende:
Is dat dezelfde Why? van Oaklandazulasylum? Dat schrijf ik uit m'n hoofd op
quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:48 schreef Z het volgende:
En ze staat 11 december in de paradiso!
Da's een uitdaging.quote:Op zondag 20 november 2005 12:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n lange recensie gelezen die niets over een album zegt.
Als je het maar laat.quote:
Ehm, nee, De LMK is die andere. Hoezo, U kent Teun?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef Z het volgende:
En Love Mea King, ben jij Teun van het illustere Dans Le Rock gezelschap?
Daarom zeg ik ook dat ook aan het zeuren benquote:6 uur lang vullen met alleen interessante underground indie dansnummertjes gaat gewoon niet.
Van Wikipedia:quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat is er eigenlijk met die gast van Neutral Milk Hotel gebeurt? Werkt hij bij een benzinepomp of als internationaal account bij een dure firma of of of.....
Beetje late reactie, maar op zich wel weer relevant door Pitchforks vogelspot-achtige manier van het rapporteren van Jeff Magnum sightings - klaarblijkelijk laat ie zich niet echt vaak zien, en is zelfs een anderhalve minuut durende cameo bij een Elf Power concert al reden tot een hoop trammelant.quote:Hiatus
Although all the members are still active with one another in other projects, it is unknown whether any more Neutral Milk Hotel albums will be released. There were plans to release a Neutral Milk Hotel rarities album on the Orange Twin label; however, after an announcement in 2005 on the Orange Twin website claiming that Jeff Mangum had in fact eventually decided against the project, it is unclear if this will ever happen.
There has, however, been some activity since Aeroplane. First, Orange Twin re-released Everything Is...., complete with extra bonus tracks, as well as Live at Jittery Joe's, a bootleg recording of a show Mangum played in a coffee house in Athens in 1997. The Major Organ and the Adding Machine album, a rather secretive project released by Orange Twin in 2001 and consisting mainly of experimental musical collage, features Mangum, along with Julian Koster, Of Montreal's Kevin Barnes, Elf Power's Andrew Reiger and the Olivia Tremor Control and Circulatory System's Will Cullen Hart and Eric Harris. There was also the release of Orange Twin Field Works, Vol. 1, Mangum's field recording of a Bulgarian folk festival, also on Orange Twin in 2001. Additionally, he plays drums on the first Circulatory System album.
Since the breakup of Neutral Milk Hotel, Jeff Mangum has only played live proper again once, under the pseudonym 'World of Wild Beards, Inc.', at the Kings Arms pub in Auckland, New Zealand, at the request of the Tall Dwarfs's Chris Knox. He has also made appearances with Elf Power, and came onstage at the first of the Olivia Tremor Control's New York shows on their 2005 reunion tours, to sing briefly. Further releases from Neutral Milk Hotel, however, are indicated to be unlikely.
The other members are all still releasing material: Julian Koster as The Music Tapes, Scott Spillane as The Gerbils and Jeremy Barnes as A Hawk & A Hacksaw, Bablicon and Marta Tennae.
Aankleding gaat nog veel verder uitgebreid worden. Melkweg was enthousiast, dus we sluiten het zeker niet uit. Ondertussen heeft Paradiso ook interesse. We gaan eens even bekijken wat we in de toekomst allemaal gaan doen, maar dat DLR doorgaat is zeker...quote:Op maandag 21 november 2005 15:49 schreef Z het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat ook aan het zeuren ben
Jullie hadden de boel wel leuk aangekleed trouwens. En het geluid was fantastisch. Gaan jullie door in de Melkweg? Is er al een plan voor een nieuwe DLR?
Ja, is toch (met alle respect) een beetje een GY!BE rip-off bandje met een lid van The Arcade Fire? Is volgens mij al eerder een keer besproken in deze reeks, volgens mij ook door ondergetekende. Is best aardig, maar de muziek weet me toch niet echt te pakken.quote:
Winston, Oud & Nieuw, dat klinkt goed. En leuk voor jullie dat het zo'n vaart neemt!quote:Op maandag 21 november 2005 16:41 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
Aankleding gaat nog veel verder uitgebreid worden. Melkweg was enthousiast, dus we sluiten het zeker niet uit. Ondertussen heeft Paradiso ook interesse. We gaan eens even bekijken wat we in de toekomst allemaal gaan doen, maar dat DLR doorgaat is zeker...
Zowiezo draaien we donderdag de afterparty van Green Lizard optreden in de Winston, en DLR host de Winston met Oud & Nieuw.
Check de site voor meer info en data www.danslerock.nl en www.myspace.com/danslerock
Ah. Interessante verhaaltje. Thanks. Ik zal eens kijken of ik wat van de dingen kan vinden die in het verhaal genoemd worden. Toch vreemd dat hij bijna niets doet, maar het zal wel een artistieke zonderling zijn.quote:Op maandag 21 november 2005 16:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Van Wikipedia:
[..]
Beetje late reactie, maar op zich wel weer relevant door Pitchforks vogelspot-achtige manier van het rapporteren van Jeff Magnum sightings - klaarblijkelijk laat ie zich niet echt vaak zien, en is zelfs een anderhalve minuut durende cameo bij een Elf Power concert al reden tot een hoop trammelant.
http://www.pitchforkmedia.com/news/05-11/21.shtml#jeffmangum
Heb ik wel eens wat gehoord en dat klonk inderdaad best ok. Beetje een kruising tussen Belle & Sebastian en The Smiths?quote:Op maandag 21 november 2005 22:41 schreef tonks het volgende:
Kennen jullie ook Math and Physics Club? klinkt erg lekker
http://www.bobhund.com/quote:Op maandag 21 november 2005 22:04 schreef googoodoll het volgende:
Ik vroeg me af of jullie bekend waren met de muziek van het Zweedse Bob Hund. Een band, niet een persoon. Heb een paar mp3'tjes en ze klinken geniaal catchy opzwepend en fris. Kan niks echt vinden over deze band, behalve een vage 'official' site (silence.se/bobhund) en wat stukjes uit de 3voor12 archief waren ze slechts genoemd worden.
ja die site kende ik dus al, had alleen een andere URL ervoor.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:30 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
http://www.bobhund.com/
Hier valt ook 't een en ander te downloaden. Ik vind er overigens niet zo heel veel aan.
Al gedaanquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:23 schreef DaisyDuke het volgende:
En iedereen al druk jaarlijstjes aan 't maken?
Bij 3voor12 kunnen wel alweer gaan stemmen op de "Song v/h jaar"!
Wat een rotstembiljetquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat was je lijstje?
Oei... weet ik niet meer... ff denken... Magic Numbers, The Arcade Fire, Death Cab For Cutie, Devendra Banhart en Teenage Fanclub dacht ik me te herinneren. Ik weet in elk geval dat ik 5 erg weinig vond...quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat was je lijstje?
Eens!quote:
Dat had ik ook, bij bijvoorbeeld BRMCquote:Maar ja, er staan nog vele andere nummers tussen, en ook vaak de verkeerde nummers van de Bands/artiesten (zoals bij de Decemberists)
Ik vind dat een geweldig nummer vorig jaar te weinig kans heeft gemaakt door een gebrek aan nerdsquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:42 schreef Z het volgende:
Ik vind dat ik niet meer op de Arcade Fire kan stemmen aangezien in die vorig jaar in m'n eindlijst had. Je bent een muziek nerd of niet.
Precies. Zooo 2004! Hetzelfde geldt voor LCD Soundsystem & Annie, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:42 schreef Z het volgende:
Ik vind dat ik niet meer op de Arcade Fire kan stemmen aangezien in die vorig jaar in m'n eindlijst had. Je bent een muziek nerd of niet.
Volgens AMG is vitalic wel van 2005. Jammer dat La Rock er niet instond van Vitalic. Daar had ik zeker op gestemd!quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:51 schreef Z het volgende:
Ik ga dit stemmen:
118. Maxïmo Park: Apply Some Pressure
193. Vitalic: My Friend Dario
10. Art Brut: Modern Art
86. Isolée: Schrapnell
147. Quasimoto: Bullyshit
Ik vermoed overigens dat Vitalic eigenlijk ook van 2004 is maar ach.
quote:Caribou - Yeti
M.I.A. - Bucky Done Gun
Danger Doom - Sofa King
Isolée - Schrapnell
Mugison - Sad as a Truck
Het nummer van Annie waar je op kon stemmen is trouwens wel van dit jaar, van haar DJ Kicks plaat - al vind ik er maar weinig aan. En dat Arcade Fire nummer is op zich wel dit jaar pas op single uitgebracht, dus zo erg is het ook weer niet - zal hoogstwaarschijnlijk ook wel in mijn jaarlijstje terecht komen uiteindelijk, naast de andere 4 (!) AF-singles die dit jaar zijn uitgebracht. Mijn principes gaan op zich best ver, zeker qua albums, maar wat singles betref knijp ik nog wel eens een oogje toe.quote:Op dinsdag 22 november 2005 15:46 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Precies. Zooo 2004! Hetzelfde geldt voor LCD Soundsystem & Annie, wat mij betreft.
Waar is dit een referentie aan, Z? Ik kwam op AMG een band tegen die "I love you but I have chosen darkness" heette, maar daar had ik verder nog nooit van gehoord. Verwijst het naar hen, of naar een of andere songtitel?quote:Op maandag 7 november 2005 21:06 schreef Z het volgende:
I Love You But I Have Chosen Indie.
Lijkt me duidelijk.
Volgens mij is die agenda op de eerste pagina nog het meest recent. Dit topic is ook zo belachelijk hard gegaan!quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:25 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb in ieder geval een nieuw topic klaarstaan. Weet iemand nog op welke pagina de meest recent opgestelde concertagenda staat? En waren er nog andere dingen die aan de openingspost moesten worden toegevoegd?
Misschien is de regel: iedereen maximaal 1 post per dag per persoon een idee voor de OPquote:Op dinsdag 22 november 2005 17:29 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Volgens mij is die agenda op de eerste pagina nog het meest recent. Dit topic is ook zo belachelijk hard gegaan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |