abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 10:50:02 #201
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32308252
Nieuwe mp3 van The Plastic Constellations gereleased. Niet het beste wat ze ooit hebben gedaan, maar geeft wel een beetje de sound en catchiness weer van de band.
quote:
Mall-punk, our shorthand tivey for fall out ploys and everything corporate--I've snuckered it in front of Minneapolis's ultra-indie Plastic Constellations before. I mean, what? No cash, and yet these guys wanted to sound like assholes. Notice that their last record, the mall-punk decrepic Mazatlan, also begins with the letter M. Just saying.

Funny then that as French Kiss moves its operation into the Viacom building, their newish sign turns in Crusades, the label's heaviest full-length since Les Savy's Go Forth, maybe as good too. The singing's a bit pretty on "Sancho Panza", the lyrics break, um, jaws ("There's nothing worse than ordinary"). But the guitar grinds that swoop in/out, the octave groove under the verse, the clappy-clap turnarounds, the band's sheer commitment to it all really, even to the groans--they ain't Dudley, but he's on his way. Here's to 2006's hot topic.
4 out of 5 stars
http://www.frenchkissrecords.com/SanchoPanza.mp3

En hier is nog een realplayer-stream van een nieuwe Liars-track.
http://exodus.interoutemediaservices.com/?id=61686d45-5c91-49cf-b1a8-d0675f188d79&delivery=stream
Lijkt veel op hun werk van They were wrong so they drowned, al weten ze in het tweede gedeelte van het nummer een wat creepier sfeertje te creëren. Niet zozeer catchy of dansbaar als wel erg vaag, maar op een enigszins interessante manier.
quote:
Glee club cats might dig this tricked out Arvo Pärt rip, the unison beginning at least. From the depths of They Were Wrong's witchy woods and flimsy tom-tom hides, the Berlin transplants chant monkish bunk that trumps their older material for imagery/nonsense: "Deep at the end of space/ further than the sun/ Is a crowd of chairs" is the first line, and least hurly-burly. What the fuck do we need drowned out Wrong for, I ask, but christ those second-half harmonies over the organ drones put a whole new spin on things don't they, really captures the alienation/resentment vibe Liars willed beforehand. That the melody's stuck in falsetto makes "Kid" for the kids, but don't gloss over this line: "We will leave you in the woods/ Tell your friends/ that you slipped down the lumen tree." They don't want your corn; they want to give you peace.
3.5 out of 5 stars

[ Bericht 31% gewijzigd door Grobbel op 16-11-2005 11:18:50 ]
  woensdag 16 november 2005 @ 11:15:31 #202
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32309011
En hier nog een track van voormalig Q and not U lid Christopher Paul Richards (onder de naam "Ris Paul Ric"). Bij Pitchfork haalden ze maar meteen Travis Morrison maar weer aan (het album zou te bizar zijn om fans van de eerdere band echt te bekoren), maar onderstaande track "Ancient" is niet compleet waardeloos; het is alleen wel heel plotseling afgelopen. De PF recensent gaf aan dat dit tevens de albumversie is, maar wellicht is dit gewoon een teaserversie of zo. Enfin, Q and not U was toch wel wat beter.
http://www.academyfightsong.com/PurpleBlaze.mp3
quote:
Q & Not U fans, prepare to meet your Travistan, i.e. an album from Christopher Paul Richards that's so defiantly bizarre, so neither Q nor U, that's it's destined for a protracted visionary masterpiece-or-utter abortion pilpul. Title track "Purple Blaze" is the canary in the mineshaft. The instrumental portion of the song is easy to like, a frantically lilting, finger-picked acoustic melody filigreed around a ballast of tape hiss and percussive slides. Collaborator Tim Hecker pushes out the song's spatial dimensions with sly ambient touches; his most glaring contribution sounds like a steel drum filled with silverware rolling slowly across the floor, but he mostly lays low. Could easily be a Windsor for the Derby track, at least until the potentially deal-breaking vocals appear: Staccato bursts of quotidian imagery unfurl in a clipped falsetto and the song all but floats away.
2.5 out of 5 stars
edit: oe, ik ben echt gek op die trackreview sectie van Pitchfork, zeker als ze er meteen een mp3-linkje bij doen. Hier een band die ik verder nog niet kende, wel een leuk liedje.
quote:
Addicts forget their friends in pursuit of horse; prog-dicts forget their listeners in pursuit of the primordial chord change that triggered the Big Bang. If 31Knots have successfully fused indie-punk and prog into something listenable where the Mars Volta have so spectacularly failed, it's because they know where their sympathies lie: lucid melodies and crisp dynamics. Their heads may be aswirl in chilly galaxies of theory, but their bodies are here on earth, in full possession of a physical imperative to rock. "Chain Reaction" is a spindly monster, prehensile guitar tentacles whipping it toward a crunchy, outsized vamp. Joe Haege sings like Jason Molina with a gun to his head, and his lyrics are just pretentious enough to suit the virtuosic paranoia of the music. In conclusion: Air guitar solo! Beedeley-beedeley-beedeley-beedeley-boodeley-boodeley-boodeley-boodeley...3.5 out of 5 stars
http://www.polyvinylrecords.com/media/prc-095-05.mp3

[ Bericht 32% gewijzigd door Grobbel op 16-11-2005 12:03:12 ]
pi_32321658
Nog mensen die Mick Harvey hebben beluisterd?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 16 november 2005 @ 18:58:55 #204
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 16 november 2005 @ 19:00:31 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32321967
quote:
Op woensdag 16 november 2005 18:58 schreef pfaf het volgende:
k Ben aan het downloaden, evenal Suburba Kids en Kelley Polar.
  woensdag 16 november 2005 @ 19:06:06 #206
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32322141
Ik kon hem niet vinden op Usenet dus nog niet aan toegekomen. Ik trek hem nu maar even van Soulseek af..
Ik zag de cd overigens al wel staan bij de Fame, maar ik heb nooit zo'n zin om in muziekwinkels albums te luisteren. Ook al omdat me dat erg weinig zegt die paar fragmenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 16-11-2005 19:14:56 ]
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  woensdag 16 november 2005 @ 19:07:20 #207
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32322178
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:06 schreef Wepeel2 het volgende:
Ik zag de cd overigens al wel staan bij de Fame, maar ik heb nooit zo'n zin om in muziekwinkels albums te luisteren. Ook al omdat me dat erg weinig zegt die paar fragmenten.
Dat is juist tof!

Althans, toen ik vroeger nog geld had.
  woensdag 16 november 2005 @ 19:18:41 #208
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32322527
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:07 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat is juist tof!

Althans, toen ik vroeger nog geld had.
Ja bij koopjes is het wel leuk. Voor 10 euro of zo een vrijwel onbekende band te ontdekken blijft altijd een toffe ervaring. Maar bij fullprice cd's vind ik het wat lastiger. Ik hoor wel of de 'sound' me aanstaat, maar ik moet een album toch een paar keer horen voor ik echt weet of ik hem goed vind. Sinds internet ben ik gewoon een stuk voorzichter (lees: kritischer) geworden met het kopen van albums en ik koop alleen nog maar fullprice cd's als de kwaliteit bewezen is.
Dat wil niet zeggen dat ik minder koop overigens. Tegenwoordig draai ik wel al het nieuwe spul van mp3, en beschouw ik de cd's meer als decoratie/back-ups.
  woensdag 16 november 2005 @ 19:22:43 #209
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32322634
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:18 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat ik minder koop overigens. Tegenwoordig draai ik wel al het nieuwe spul van mp3, en beschouw ik de cd's meer als decoratie/back-ups.
De enige reden dat ik nog met een discman loop ( ja ze bestaan nog ) en geen iPod is dat ik bang ben dat ik m'n cd's zo weinig zal beluisteren.
  woensdag 16 november 2005 @ 20:03:16 #210
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32323709
quote:
Op woensdag 16 november 2005 19:22 schreef pfaf het volgende:

[..]

De enige reden dat ik nog met een discman loop ( ja ze bestaan nog ) en geen iPod is dat ik bang ben dat ik m'n cd's zo weinig zal beluisteren.
Ja daar moest ik in het begin ook erg aan wennen. Koop je een cd om hem dan in de kast te zetten. Maar de tekstboekjes en het artwork blijven ook leuk om te hebben. Ook al draai je de cd zelf niet.
Verder kan ik nu elke dag in de spiegel kijken en tegen mezelf zeggen: "jij bent een goed mens! Jij bent een goed mens! Jij koopt originele muziek! Jij bent een goed mens!". Dan word ik gelukkig en doe ik een raar dansje.
Daarna neem ik me dan weer voor om minder caffeine te gaan drinken.
  woensdag 16 november 2005 @ 20:06:26 #211
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32323795
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:03 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja daar moest ik in het begin ook erg aan wennen. Koop je een cd om hem dan in de kast te zetten. Maar de tekstboekjes en het artwork blijven ook leuk om te hebben. Ook al draai je de cd zelf niet.
Verder kan ik nu elke dag in de spiegel kijken en tegen mezelf zeggen: "jij bent een goed mens! Jij bent een goed mens! Jij koopt originele muziek! Jij bent een goed mens!". Dan word ik gelukkig en doe ik een raar dansje.
Daarna neem ik me dan weer voor om minder caffeine te gaan drinken.

Een CD spreekt mij persoonlijk meer aan dan zo'n kaal, koud en liefdeloos mp3 bestand... Daarom koop ik cd's.
  woensdag 16 november 2005 @ 20:12:02 #212
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32323947
quote:

[..]

Sinds mijn stereotoren door allerlei stoffigheid al jarenlang onbruikbaar is (en ik te lui ben om de boel schoon te laten maken), draai ik mijn CDs eigenlijk ook exclusief via mijn computer (ook leuk voor je Audioscrobbler stats). En ik heb ook al een tijdje een mp3-speler, dus eigenlijk is mijn CD-collectie langzamerhand op weg naar "leuk voor de heb"-status. Aan de andere kant is het gewoon fijn om een concreet hoesje met artwork in je handen te hebben, als ook om een leuke verzameling te hebben waar anderen zich aan kunnen vergapen.

En dan zullen we het "goed fatsoen"-argument ook nog maar even aanhalen. Ik mag wel veel downloaden en eigenlijk al mijn muziek via de computer afspelen, maar het uiteindelijk aanschaffen van zo'n schijfje als ik het waarderen kan hoort er gewoon ook bij. En dan heb ik toch ook veel liever een 'echte' CD dan zo'n digitale download van een euro, een fenomeen dat wellicht de toekomst zal worden maar vooralsnog echt niet aan mij besteed is.
pi_32324883
Ik zou ook nooit een nummer tegen betaling downloaden. Vaak kloppen de tags ook niet las ik ergens. Ik koop liever cd's.
  woensdag 16 november 2005 @ 21:05:12 #214
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_32325613
quote:

[..]

Daar kan ik me ergens wel in vinden.
Al vind ik een discman toch ook wel gewoon praktisch.
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:12 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Sinds mijn stereotoren door allerlei stoffigheid al jarenlang onbruikbaar is (en ik te lui ben om de boel schoon te laten maken), draai ik mijn CDs eigenlijk ook exclusief via mijn computer
Dan kunnen wij elkaar sinds kort een hand geven, helaas.

Ohja... tevens erg late TVP
  woensdag 16 november 2005 @ 21:39:56 #215
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32326697
Het album van Mick Harvey klinkt ok. Althans, qua sound spreekt het me wel aan. Het heeft alleen soms zo veel weg van Nick Cave dat ik me afvraag 'hoe zou het klinken als Nick dit nummer had gezongen?'. Mick Harvey heeft toch een wat minder opvallend stemgeluid. Maar dat vergelijken is typisch iets wat je doet als je voor het eerst een cd luistert van iemand die in een andere bekende band zit/heeft gezeten, dus dat zal wel snel over zijn.
pi_32326882
Leuk album, die van Kelley Polar!

Wat gaat het hier trouwens snel zeg, bijna niet meer bij te houden
  woensdag 16 november 2005 @ 21:51:32 #217
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32327074
Ja bijna tijd voor het nieuwe Topic : Limonadeglazen indie.

En die tracks van Pitchfork ga ik zeker nog wel even luisteren Grobbel.
pi_32327230
Ha. Ik ga vrijdag naar Dans Le Rock, de revange. Heb er zin in. Het geluid was de vorige keer niet best, maar dat moet wel goed gaan in de Melkweg. Alhoewel vage lokatie ook wel bijdragen aan een feest, ben ik benieuwd hoe het in de Melkweg is.

Ik stem touwens nog steeds voor de ubertitel:
I Love You But I've Chosen Indie.
Aldus.
pi_32327232
Blueberry Forum
Rehearsing My Topic
  woensdag 16 november 2005 @ 22:30:26 #220
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32328363
Jullie moeten voor de grap eens dat Babyshambles album gaan luisteren. Ik heb echt sinds tijden niet zoiets slechts gehoord.
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 16 november 2005 @ 22:37:18 #221
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32328575
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:30 schreef DaisyDuke het volgende:
Jullie moeten voor de grap eens dat Babyshambles album gaan luisteren. Ik heb echt sinds tijden niet zoiets slechts gehoord.
Ja ik postte er een tijdje geleden al over. Ik vind er wel wat leuke liedjes op staan, maar dat zijn er maar een paar. Verder vind ik het vooral erg saai. Het openingsnummer (La Belle Et Las Bete) is overigens meteen het beste nummer van de plaat.
pi_32328733
Pitchfork gaf een 7.7 !?! Maar dat zijn Amerikanen, die zien het soms wat anders. Ik zal 'm eens gaan beluisteren.
Aldus.
pi_32328824
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:30 schreef DaisyDuke het volgende:
ik heb ook net in dat topic gepost Libertines vond ik al niks. Komop Pete, neem die overdose en verlos ons van je baggermuziek

al zal je dan wel van die Cobain taferelen krijgen....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 17 november 2005 @ 08:58:05 #224
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32335258
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:45 schreef bartrid het volgende:

[..]

ik heb ook net in dat topic gepost Libertines vond ik al niks. Komop Pete, neem die overdose en verlos ons van je baggermuziek

al zal je dan wel van die Cobain taferelen krijgen....
Mja, is ie onderhand al niet 27 jaar oud? Moet ie wel opschieten.
En Cobain taferelen krijg je alleen binnen Engeland wellicht. Daarbuiten zal het mensen aan hun reet hoesten of ie zich nu wel of niet OD'd.

Heb de plaat trouwens verder ook niet gehoord, maar ik gok op een Libertines-achtige ervaring - wel wat aardige nummers, maar over het algemeen geen echt sterke platen.

edit: Pete is van 1979, dus geheel in traditie zal hij volgend jaar wel een keer in een obituary opduiken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Grobbel op 17-11-2005 09:11:33 ]
  donderdag 17 november 2005 @ 10:04:05 #225
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32336302
Kindamuzik had daar laatst nog een leuk artikel over:
http://www.kindamuzik.net/artikel.php?id=10750

Maar volgens mij heeft ook Mick Jones teveel verkeerde snoepjes gegeten, want ik heb zelden zo'n slecht geproduceerde plaat gehoord als dat Babyshambles fabrikaat.

Maar enough, zullen we 't weer over goede muziek hebben?
  donderdag 17 november 2005 @ 10:21:18 #226
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32336644
Mij best.
Pitchfork was er gematigd positief over ("too safe"), maar ik vond die laatste EP van anticon-lid Why?, Sanddollars eigenlijk best okay. Tinymixtapes haalde Malkmus en Neutral Milk Hotel aan, wat ergens wel een geschikt etiketje is; als je langs alle random gekheid heen kijkt, uiteraard. Toch opvallend voor wat op papier toch een rapper heet te zijn.
pi_32336901
Het is inderdaad een waardeloze plaat, ik heb 'm net even beluisterd.
Aldus.
  donderdag 17 november 2005 @ 15:38:13 #228
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32345352
Alweer van een tijdje terug, maar hier is nog een free download van een nieuw TV on the Radio nummer. Gereleased vlak na de ramp in New Orleans, en zoals je kunt horen (en lezen op de site) zijn ze niet zo heel blij met Dubya. Wel bezwerend mooi nummer, trouwens.

http://www.tgrec.com/news/detail.php?id=101
  donderdag 17 november 2005 @ 15:43:16 #229
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32345516
En nog een mp3 van een tijdje terug, ook een groeinummer die me in het begin weinig deed, maar me uiteindelijk toch wel erg goed bevalt ondertussen. Zomerse pop a la The Shins, altijd welkom. When I wake is mijn persoonlijke aanrader, al bemerk ik dat er ook een tweede mp3 op de site staat die ik zelf nog niet heb gehoord.

http://www.the-changes.com/music.html
pi_32346294
Nog een mp3:

Ik heb een zwak voor covers. Deze is best leuk. Final Fantasie covert Bloc Party

Final Fantasy - This Modern Love (Live Bloc Party Cover, 10/25/05)
Aldus.
  donderdag 17 november 2005 @ 18:29:20 #231
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32350380
Dat album van Final Fantasy is dan weer niet om door te komen.

En waarom ken ik Anticon eigenlijk niet? Wat ik er van gelezen heb spreekt me enorm aan!
pi_32350457
Is dat dezelfde Why? van Oaklandazulasylum? Dat schrijf ik uit m'n hoofd op
Aldus.
pi_32351695
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:39 schreef Wepeel2 het volgende:
Het album van Mick Harvey klinkt ok. Althans, qua sound spreekt het me wel aan. Het heeft alleen soms zo veel weg van Nick Cave dat ik me afvraag 'hoe zou het klinken als Nick dit nummer had gezongen?'. Mick Harvey heeft toch een wat minder opvallend stemgeluid. Maar dat vergelijken is typisch iets wat je doet als je voor het eerst een cd luistert van iemand die in een andere bekende band zit/heeft gezeten, dus dat zal wel snel over zijn.
Ben dat wel met je eens hoor, hoor die vergelijking af en toe ook. Maar ook een beetje Mark Lanegan vind ik af en toe.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 17 november 2005 @ 19:23:08 #234
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32351802
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:39 schreef Wepeel2 het volgende:
Kan me hier wel bij aansluiten.
  donderdag 17 november 2005 @ 21:13:54 #235
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32355210
Of Montreal klinkt prima!
pi_32362846
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:32 schreef Z het volgende:
Is dat dezelfde Why? van Oaklandazulasylum? Dat schrijf ik uit m'n hoofd op
Ja.

Elephant eyelash vind ik best leuk. Niet bijzonder, maar wel leuk op z'n tijd.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_32373083
Speciaal voor Daisy:

Hier kan je een clipje van Annie bekijken.
Hier vandaan gehaald:
http://www.animero.com/warner/annie/anniemal.htm
Aldus.
pi_32373158
En ze staat 11 december in de paradiso! Ik ga
Aldus.
pi_32373286
De Melkweg heeft z'n site vernieuwd. M'n ogen doen nog steds pijn.
Aldus.
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:21:36 #240
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32374149
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:48 schreef Z het volgende:
En ze staat 11 december in de paradiso!
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:54:45 #241
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32375189
Leuk! De online playlist van het Haagse Radio Tonka, met o.a. McLusky, Sleater-Kinney, Pavement, The Thermals, Blonde Redhead, Earlimart, The Books, Built To Spill en Metric!

Hier te beluisteren: Radio Tonka
pi_32376103
[nerd]
De vinyl versie van Illinois heeft ipv Superman balonnen.

Zouden er nou meer met of zonder superman CD's zijn?

[/nerd]
Aldus.
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:12:23 #243
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32392605
Geen idee, eerste keer dat ik deze versie zie. Ik heb zelf ook de Superman-versie.
pi_32396894
bell orchestre !!!!!
pi_32407163
Ik wil niet spammen maar zoek je nog wat indie ga dan naar weblog.fok.nl
  zaterdag 19 november 2005 @ 20:28:22 #246
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32407427
Alle interessante cd's heb ik al.
Ik blijf het overigens vreemd vinden dat Fok! dit toelaat, maar dat is compleet wat anders.
  zondag 20 november 2005 @ 12:35:45 #247
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32421741
Ah, op de Vera site staat het nu ook: EXPECTED:
DEATH CAB FOR CUTIE
doors / start / ¤ + mk / main hall

Hopelijk doen ze nog wat meer data in Nederland. Ik kijk er naar uit iig.

Wat een verhaal trouwens weer op Pitchfork over die nieuwe Green Day cd:
http://pitchforkmedia.com(...)let-in-a-bible.shtml

Ik heb nog nooit zo'n lange recensie gelezen die niets over een album zegt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Wepeel2 op 20-11-2005 23:51:15 ]
pi_32426528
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:35 schreef Wepeel2 het volgende:

Ik heb nog nooit zo'n lange recensie gelezen die niets over een album zegt.
Da's een uitdaging.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 21 november 2005 @ 00:53:14 #249
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32442426
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:35 schreef methodmich het volgende:

[..]

Da's een uitdaging.
Als je het maar laat.

Ik ben nu de plaat van Mick Harvey maar weer eens aan het luisteren. Er staan toch wel veel goede nummers op hoop. Demon Alcohol, Hank Williams Said It Best en Mother Of Earth zijn een klein beetje favoriet.
pi_32452581
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:28 schreef Z het volgende:

En Love Mea King, ben jij Teun van het illustere Dans Le Rock gezelschap?
Ehm, nee, De LMK is die andere. Hoezo, U kent Teun?
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_32452726
Ik had hem gesproken na Maxïmo Park, hij kende iemand die ik ken enz (Laura).

Ik vond het vrijdag wel leuk, maar was het niet helemaal eens met de muziekkeuze, het leek wel een klasseavond af en toe. En ik vind de Max een ongezellige zaal. Volgende keer weer op een apartige lokatie hoop ik, dat maakt ook een leuk feest, de lokatie
Aldus.
pi_32452764
Het klinkt wat negatief wat ik hierboven schreef, dat is niet helemaal juist, uiteindelijk heb ik weer een erg leuke avond gehad.
Aldus.
pi_32453311
Klasseavond?
pi_32453674
Ik loop een beetje te zeuren over de muziek.
Aldus.
pi_32454135
Klasseavond klinkt gewoon een beetje stom, maar 6 uur lang vullen met alleen interessante underground indie dansnummertjes gaat gewoon niet. Zeker niet als je een hele Melkweg dansend wil houden. Maar ben benieuwd bij welke nummers jij dan een klasseavond gevoel kreeg...
pi_32454620
quote:
6 uur lang vullen met alleen interessante underground indie dansnummertjes gaat gewoon niet.
Daarom zeg ik ook dat ook aan het zeuren ben

Jullie hadden de boel wel leuk aangekleed trouwens. En het geluid was fantastisch. Gaan jullie door in de Melkweg? Is er al een plan voor een nieuwe DLR?
Aldus.
  maandag 21 november 2005 @ 16:18:13 #257
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32455274
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 15:35 schreef Wepeel2 het volgende:
Wat is er eigenlijk met die gast van Neutral Milk Hotel gebeurt? Werkt hij bij een benzinepomp of als internationaal account bij een dure firma of of of.....
Van Wikipedia:
quote:
Hiatus

Although all the members are still active with one another in other projects, it is unknown whether any more Neutral Milk Hotel albums will be released. There were plans to release a Neutral Milk Hotel rarities album on the Orange Twin label; however, after an announcement in 2005 on the Orange Twin website claiming that Jeff Mangum had in fact eventually decided against the project, it is unclear if this will ever happen.

There has, however, been some activity since Aeroplane. First, Orange Twin re-released Everything Is...., complete with extra bonus tracks, as well as Live at Jittery Joe's, a bootleg recording of a show Mangum played in a coffee house in Athens in 1997. The Major Organ and the Adding Machine album, a rather secretive project released by Orange Twin in 2001 and consisting mainly of experimental musical collage, features Mangum, along with Julian Koster, Of Montreal's Kevin Barnes, Elf Power's Andrew Reiger and the Olivia Tremor Control and Circulatory System's Will Cullen Hart and Eric Harris. There was also the release of Orange Twin Field Works, Vol. 1, Mangum's field recording of a Bulgarian folk festival, also on Orange Twin in 2001. Additionally, he plays drums on the first Circulatory System album.

Since the breakup of Neutral Milk Hotel, Jeff Mangum has only played live proper again once, under the pseudonym 'World of Wild Beards, Inc.', at the Kings Arms pub in Auckland, New Zealand, at the request of the Tall Dwarfs's Chris Knox. He has also made appearances with Elf Power, and came onstage at the first of the Olivia Tremor Control's New York shows on their 2005 reunion tours, to sing briefly. Further releases from Neutral Milk Hotel, however, are indicated to be unlikely.

The other members are all still releasing material: Julian Koster as The Music Tapes, Scott Spillane as The Gerbils and Jeremy Barnes as A Hawk & A Hacksaw, Bablicon and Marta Tennae.
Beetje late reactie, maar op zich wel weer relevant door Pitchforks vogelspot-achtige manier van het rapporteren van Jeff Magnum sightings - klaarblijkelijk laat ie zich niet echt vaak zien, en is zelfs een anderhalve minuut durende cameo bij een Elf Power concert al reden tot een hoop trammelant.

http://www.pitchforkmedia.com/news/05-11/21.shtml#jeffmangum
pi_32455733
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:49 schreef Z het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat ook aan het zeuren ben

Jullie hadden de boel wel leuk aangekleed trouwens. En het geluid was fantastisch. Gaan jullie door in de Melkweg? Is er al een plan voor een nieuwe DLR?
Aankleding gaat nog veel verder uitgebreid worden. Melkweg was enthousiast, dus we sluiten het zeker niet uit. Ondertussen heeft Paradiso ook interesse. We gaan eens even bekijken wat we in de toekomst allemaal gaan doen, maar dat DLR doorgaat is zeker...

Zowiezo draaien we donderdag de afterparty van Green Lizard optreden in de Winston, en DLR host de Winston met Oud & Nieuw.

Check de site voor meer info en data www.danslerock.nl en www.myspace.com/danslerock
pi_32455806
PS: einde reclameblok
pi_32455906
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 13:10 schreef tonks het volgende:
bell orchestre !!!!!
Kennen jullie die?
  maandag 21 november 2005 @ 16:53:34 #261
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32456057
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:48 schreef tonks het volgende:

[..]

Kennen jullie die?
Ja, is toch (met alle respect) een beetje een GY!BE rip-off bandje met een lid van The Arcade Fire? Is volgens mij al eerder een keer besproken in deze reeks, volgens mij ook door ondergetekende. Is best aardig, maar de muziek weet me toch niet echt te pakken.
pi_32456112
Ik vind het erg gaaf!!
pi_32456263
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:41 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

Aankleding gaat nog veel verder uitgebreid worden. Melkweg was enthousiast, dus we sluiten het zeker niet uit. Ondertussen heeft Paradiso ook interesse. We gaan eens even bekijken wat we in de toekomst allemaal gaan doen, maar dat DLR doorgaat is zeker...

Zowiezo draaien we donderdag de afterparty van Green Lizard optreden in de Winston, en DLR host de Winston met Oud & Nieuw.

Check de site voor meer info en data www.danslerock.nl en www.myspace.com/danslerock
Winston, Oud & Nieuw, dat klinkt goed. En leuk voor jullie dat het zo'n vaart neemt!
Aldus.
  maandag 21 november 2005 @ 17:03:11 #264
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32456293
Ik vind het wel grappig dat de songtitels van dat Bell Orchestre album af en toe wel heel erg opzichtig een link met The Arcade Fire willen insinueren, met o.a. "Recording a Tunnel", "Les Lumieres" en "Throw it on a Fire". De plaat heeft zeker zijn momenten, trouwens, dus mijn excuses als het er wat bot uit kwam. Ik mis gewoon de prikkel om de plaat vaker op te zetten en wat aandachtiger te beluisteren, maar goed - niet alles kan direct "klikken".
pi_32456337
Volgens mij zitten 'die rooie' en de violiste in Bell Orchestre. Ik heb het nog niet beluisterd overigens.
Aldus.
  maandag 21 november 2005 @ 18:19:53 #266
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_32458183
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:18 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Van Wikipedia:
[..]

Beetje late reactie, maar op zich wel weer relevant door Pitchforks vogelspot-achtige manier van het rapporteren van Jeff Magnum sightings - klaarblijkelijk laat ie zich niet echt vaak zien, en is zelfs een anderhalve minuut durende cameo bij een Elf Power concert al reden tot een hoop trammelant.

http://www.pitchforkmedia.com/news/05-11/21.shtml#jeffmangum
Ah. Interessante verhaaltje. Thanks. Ik zal eens kijken of ik wat van de dingen kan vinden die in het verhaal genoemd worden. Toch vreemd dat hij bijna niets doet, maar het zal wel een artistieke zonderling zijn.

Oja, en ook deze week zal Spoon weer regelmatig in mijn playlist staan. Hij gaat zeker in mijn jaarlijstje komen. Maar wat wil je ook met geniale tracks als Sister Jack, My Mathematical Mind, The Two Sides Of Monsieur Valentine en I Summon You.
Ik ben sinds tijden niet zo enthousiast geweest over een album geloof ik.
pi_32462170
Voor de liefhebber, Spinvis staat op de luisterpaal.
Aldus.
  maandag 21 november 2005 @ 20:44:27 #268
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_32462287
Oe dankje! Ben dat ding al een tijdje uit het oog (oor) verloren.
k Ben benieuwd.
pi_32464562
Ik vroeg me af of jullie bekend waren met de muziek van het Zweedse Bob Hund. Een band, niet een persoon. Heb een paar mp3'tjes en ze klinken geniaal catchy opzwepend en fris. Kan niks echt vinden over deze band, behalve een vage 'official' site (silence.se/bobhund) en wat stukjes uit de 3voor12 archief waren ze slechts genoemd worden.
pi_32465677
Kennen jullie ook Math and Physics Club? klinkt erg lekker
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:13:20 #271
71333 BUG80
Stop making sense
pi_32473918
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:41 schreef tonks het volgende:
Kennen jullie ook Math and Physics Club? klinkt erg lekker
Heb ik wel eens wat gehoord en dat klonk inderdaad best ok. Beetje een kruising tussen Belle & Sebastian en The Smiths?

http://www.mathandphysicsclub.com/listen.html
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:30:59 #272
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32474295
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:04 schreef googoodoll het volgende:
Ik vroeg me af of jullie bekend waren met de muziek van het Zweedse Bob Hund. Een band, niet een persoon. Heb een paar mp3'tjes en ze klinken geniaal catchy opzwepend en fris. Kan niks echt vinden over deze band, behalve een vage 'official' site (silence.se/bobhund) en wat stukjes uit de 3voor12 archief waren ze slechts genoemd worden.
http://www.bobhund.com/

Hier valt ook 't een en ander te downloaden. Ik vind er overigens niet zo heel veel aan.
pi_32474336
Bob Hund bestaat niet meer, vandaar dat je er niet zoveel meer over vind volgens mij. De amg heeft overigens behoorlijk wat te vertellen over Bob Hund. Ben wel benieuwd of het wat is.
Aldus.
pi_32477131
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:30 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

http://www.bobhund.com/

Hier valt ook 't een en ander te downloaden. Ik vind er overigens niet zo heel veel aan.
ja die site kende ik dus al, had alleen een andere URL ervoor.
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:23:21 #275
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32480851
En iedereen al druk jaarlijstjes aan 't maken?

Bij 3voor12 kunnen wel alweer gaan stemmen op de "Song v/h jaar"!
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:25:19 #276
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32480896
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:23 schreef DaisyDuke het volgende:
En iedereen al druk jaarlijstjes aan 't maken?

Bij 3voor12 kunnen wel alweer gaan stemmen op de "Song v/h jaar"!
Al gedaan
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:28:31 #277
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32480992
Wat was je lijstje?
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:37:37 #278
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_32481256
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat was je lijstje?
Wat een rotstembiljet

1 = Arcade Fire
2 = Sufjan Stevens
3 = Doves
4 = dEUS
5 = Death cab for cutie

Maar ja, er staan nog vele andere nummers tussen, en ook vaak de verkeerde nummers van de Bands/artiesten (zoals bij de Decemberists)
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:37:51 #279
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32481264
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:28 schreef DaisyDuke het volgende:
Wat was je lijstje?
Oei... weet ik niet meer... ff denken... Magic Numbers, The Arcade Fire, Death Cab For Cutie, Devendra Banhart en Teenage Fanclub dacht ik me te herinneren. Ik weet in elk geval dat ik 5 erg weinig vond...
had er liever 25 gekozen
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:38:54 #280
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32481296
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:37 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Wat een rotstembiljet
Eens!
quote:
Maar ja, er staan nog vele andere nummers tussen, en ook vaak de verkeerde nummers van de Bands/artiesten (zoals bij de Decemberists)
Dat had ik ook, bij bijvoorbeeld BRMC
pi_32481417
Ik vind dat ik niet meer op de Arcade Fire kan stemmen aangezien in die vorig jaar in m'n eindlijst had. Je bent een muzieknerd of niet.
Aldus.
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:44:18 #282
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_32481459
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:42 schreef Z het volgende:
Ik vind dat ik niet meer op de Arcade Fire kan stemmen aangezien in die vorig jaar in m'n eindlijst had. Je bent een muziek nerd of niet.
Ik vind dat een geweldig nummer vorig jaar te weinig kans heeft gemaakt door een gebrek aan nerds Dus geen moeite mee om hem opnieuw te pluggen
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:46:26 #283
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32481532
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:42 schreef Z het volgende:
Ik vind dat ik niet meer op de Arcade Fire kan stemmen aangezien in die vorig jaar in m'n eindlijst had. Je bent een muziek nerd of niet.
Precies. Zooo 2004! Hetzelfde geldt voor LCD Soundsystem & Annie, wat mij betreft.
pi_32481674
Ik ga dit stemmen:

118. Maxïmo Park: Apply Some Pressure
193. Vitalic: My Friend Dario
10. Art Brut: Modern Art
86. Isolée: Schrapnell
147. Quasimoto: Bullyshit

Ik vermoed overigens dat Vitalic eigenlijk ook van 2004 is maar ach.
Aldus.
  dinsdag 22 november 2005 @ 15:54:02 #285
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32481736
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:51 schreef Z het volgende:
Ik ga dit stemmen:

118. Maxïmo Park: Apply Some Pressure
193. Vitalic: My Friend Dario
10. Art Brut: Modern Art
86. Isolée: Schrapnell
147. Quasimoto: Bullyshit

Ik vermoed overigens dat Vitalic eigenlijk ook van 2004 is maar ach.
Volgens AMG is vitalic wel van 2005. Jammer dat La Rock er niet instond van Vitalic. Daar had ik zeker op gestemd!
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:14:02 #286
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32482253
Deze dan maar gedaan:
quote:
Caribou - Yeti
M.I.A. - Bucky Done Gun
Danger Doom - Sofa King
Isolée - Schrapnell
Mugison - Sad as a Truck
pi_32482312
Not so fast, loses meaning
Aldus.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:27:22 #288
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32482617
Pfft, waardeloze keuzelijst inderdaad. Veel artiesten ontbreken (Shining, The Wedding Present, Tocotronic, Amon Tobin, Jaga Jazzist onder andere), en ze weten van veel artiesten weer net de wat mindere tracks uit te kiezen. Dat hele selectiecriterium heb ik sowieso nooit echt begrepen, erger me er al meerdere jaren aan.
Al kon je volgens mij in het verleden maar op 3 tracks stemmen, dus wat dat betreft is dit wel een verbetering.
  dinsdag 22 november 2005 @ 16:52:04 #289
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32483139
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:46 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Precies. Zooo 2004! Hetzelfde geldt voor LCD Soundsystem & Annie, wat mij betreft.
Het nummer van Annie waar je op kon stemmen is trouwens wel van dit jaar, van haar DJ Kicks plaat - al vind ik er maar weinig aan. En dat Arcade Fire nummer is op zich wel dit jaar pas op single uitgebracht, dus zo erg is het ook weer niet - zal hoogstwaarschijnlijk ook wel in mijn jaarlijstje terecht komen uiteindelijk, naast de andere 4 (!) AF-singles die dit jaar zijn uitgebracht. Mijn principes gaan op zich best ver, zeker qua albums, maar wat singles betref knijp ik nog wel eens een oogje toe.

Heb uiteindelijk ook maar redelijk willekeurig wat nummers uitgekozen (ik dacht Out Hud, Maximo Park, Sufjan Stevens, Isolee en Caribou).
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:09:02 #290
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32483539
En nu het topic zo stilletjes aan volloopt, kan de titeldiscussie weer eens oplaaien.
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:06 schreef Z het volgende:
I Love You But I Have Chosen Indie.

Lijkt me duidelijk.
Waar is dit een referentie aan, Z? Ik kwam op AMG een band tegen die "I love you but I have chosen darkness" heette, maar daar had ik verder nog nooit van gehoord. Verwijst het naar hen, of naar een of andere songtitel?
En ik zit zelf met Indie Ah Um in mijn hoofd nu. Kort maar krachtig.
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:15:58 #291
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32483692
Misschien een keer een label pakken? "Kill Indie Rock Stars" ofzo?
pi_32483742
I Love You But I Have Chosen Darkness inderdaad. Kwamen een keer voorbij op Soma FM, en de belachelijke bandnaam is blijven hangen. Ik ken 1 aardig nummer van ze wat te downloaden op hun site. De band is niet echt bijzonder, op de naam na dan.

Indie Ah Um is ook mooi, Uh Huh Indie zou ook kunnen.
Aldus.
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:25:32 #293
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32483912
Ik heb in ieder geval een nieuw topic klaarstaan. Weet iemand nog op welke pagina de meest recent opgestelde concertagenda staat? En waren er nog andere dingen die aan de openingspost moesten worden toegevoegd?
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:29:15 #294
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32484000
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 17:25 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb in ieder geval een nieuw topic klaarstaan. Weet iemand nog op welke pagina de meest recent opgestelde concertagenda staat? En waren er nog andere dingen die aan de openingspost moesten worden toegevoegd?
Volgens mij is die agenda op de eerste pagina nog het meest recent. Dit topic is ook zo belachelijk hard gegaan!

Ik wil morgen wel even een nieuwe agenda maken, vandaag ga ik 't niet redden.
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:30:49 #295
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32484032
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 17:29 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Volgens mij is die agenda op de eerste pagina nog het meest recent. Dit topic is ook zo belachelijk hard gegaan!
Misschien is de regel: iedereen maximaal 1 post per dag per persoon een idee voor de OP
pi_32484062
www.popmatters.com
www.metacritic.com/music
en wellicht
www.brooklynvegan.com

Ik heb deze week ook geen tijd voor een concertagenda denk ik, maar in A'dam gebeurd ook niet heel veel in december ...
Aldus.
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:36:51 #297
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_32484181
Indie Ah Um (Indie Central XII)

En deze kan nu wel worden volgegooid.
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:40:08 #298
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32484273
Vandaag weer een aantal Beat Happening plaatjes opgezet. Grappig om te horen dat zo ontzettend veel Indie bandjes daar de mosterd vandaan halen.

Zwaar onderschatte band, wat mij betreft.
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:41:41 #299
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32484311
Waarvan
  dinsdag 22 november 2005 @ 17:41:52 #300
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_32484315
Akte