Waarom ben je keeper geworden, kon je niet voetballen of vond je het leuker?
Ibi Aissati, 9 jaar, Utrecht-Nou, eigenlijk kon ik niet echt voetballen. Laat ik het zo zeggen: ik had niet zoveel talent als een Tong80. Als voetballer kwam ik dan ook niet verder dan de F5. Toen ik 10 werd, ben ik gevraagd om voor mijn team te gaan keepen, en daarna ging het snel. Ik werd zo al snel ontdekt door ACFU.Ben jij een regenkeeper of heb je liever mooi weer?
Sandor van der Meyde, 11 jaar, Sneek- Het liefst sta ik lekker droog in de zaal, daar voel ik me het best. Het weer maakt mij weinig uit. Regen is wel het leukste, want dan heb je geen felle zon. Met felle zon in je ogen keepen is zeker niet fijn.Jouw warming-up is altijd heel apart, een soort indianendans. Hoe komt dit?
Tijn Streven, 10 jaar, Arnhem- Een ver familielid van me stamt af van de indianenstam. Hij is tegenwoordig ook bekend als rassupporter van het Nederlands elftal. In zijn cultuur was het belangrijk om als sporter alle goden op te kunnen roepen en zelf fysiek heel soepel te zijn. En dat beide tegelijk doen vormt mijn warming-up. Gewoon lekker fanatiek en met souplesse.Jij zit ook bij Oranje. Wat leer je daar wat je bij je club niet leert?
Solomon Balou, 8 jaar, Rotterdam- Ik leer daar met grote druk om te gaan. Als speler van Oranje mag je niet verliezen. De hele wereld kijkt naar je, terwijl je je eigen land vertegenwoordigd. Verder hebben we daar een keeperstrainer met dozen ervaring. Van hem leer ik vaak kleine dingetjes die je helpen in een wedstrijd.Mijn moeder verbiedt mij te keepen, omdat ik altijd zo vies word. Had jij dat vroeger ook?
Bert Grim, 7 jaar, Oss- Vroeger was het 1 groot drama met keepers, omdat de wasmachines nog niet zo geweldig waren als nu. Nu is het eigenlijk geen ramp als je trainingspak vol zit met modder. Als ik jou was, dan zou ik tegen m'n moeder zeggen dat je dan maar naakt gaat keepen. Kijk dan maar eens hoe snel ze van mening veranderd...Heb jij het idee dat er te snel een penalty gegeven wordt tegen keepers als een spits valt in de zestien?
Mick Jol, 11 jaar, Scheveningen- Ja, jammer genoeg is dat tegenwoordig aan de orde van de dag. Als keeper zijnde mag je eigenlijk helemaal niks doen tegen een spits. Als je de spits nu licht aanraakt, gaat diegene al liggen. Een keeper zal nooit een overtreding maken als hij nog tussen het doel en de spits staat. Scheidsrechters zouden soepeler en met meer menselijkheid naar een 1 tegen 1 duel moeten kijken.Doe jij aan bijgeloof voor de wedstrijd of niet?
Jo Manda, 10 jaar, Tiel- Ik tik altijd de 2 palen en de lat aan voor de wedstrijd. Waarom ik dat doe? Omdat dat me tot nu toe altijd nog heeft geholpen. Verder roep ik direct na het beginsignaal "kom op ACFU" of "kom op Nederland". Krijgen keepers wel genoeg waardering?
Remy Stout, 8 jaar, Emmen- Nee, soms te weinig maar in uitzonderlijke gevallen ook teveel. Een keeper is het gevoeligste plekje in een team. Als hij een fout maakt, dan is het een tegendoelpunt. Aan de andere kant, showkeepers tikken soms op fantastische wijze een bal weg, terwijl een stapje opzij vaak veel effectiever is. Keepers moeten zich concentreren op elk spelmoment, een spits niet. Wat zijn je ambities?
Adriaan Coose, 9 jaar, AlkmaarMijn ambities zijn om bij ACFU het hoogst haalbare, de Champions League, te winnen. Met Oranje ga ik natuurlijk voor het wereldkampioen worden. Dat zou fantastisch zijn. Keepers zijn vaak erg grote rivalen onderling. Is dat bij jou en de reserves ook zo?
Donald Laterkeus, 13 jaar, Eindhoven- Binnen het veld vreet je elkaar het liefst op. Buiten het veld trek je meestal zo veel naar elkaar toe, dat je elkaars beste vrienden wordt. Numero_uno heb ik zo begeleid binnen het ACFU-team. Oud-keeper Keeper heeft mij ook opgevangen binnen het team, en vertelde me ook hoe ik met sommige situaties om moet gaan. Uiteindelijk zijn de 1ste keeper en 2de keeper de beste maatjes van elkaar.Was het moeilijk om een legende als Keeper op te volgen?
René Zoutendijk, 11 jaar, Middelburg- Ja, in zoverre dat Keeper dé man was bij ACFU. Hij redde op alle mogelijke manieren zijn cluppie en stond er altijd. In het begin was het voor mij ook moeilijk wennen, maar nadat je de club steeds beter kent en de supporters je accepteren, komt het vanzelf.Kijk jij tijdens de wedstrijd naar mooie meiden in het publiek?
Fabiënne Grols, 14 jaar, Waspik- Ik kijk, wanneer dat kan, naar mijn vriendinnetje op de Hoofdtribune en geef haar dan een knipoog.