Maken tegenstanders wel eens flauwe grappen omdat je hond heet?
Mieke de Kat, Rhenen, 9 jaarzoiets went heel erg.
natuurlijk gebeurt het nog steeds, maar ik hoor het niet eens. er zijn wel opmerkingen waar ik niet tegen kan, maar die ga ik niet bekend maken.
3 jaar geleden heeft een tegenspeler zijn carriere moeten beeindigen na een opmerking.
Je staat bekend als muziekliefhebber. Kan je die passie met teamgenoten delen of zijn dat muziekbarbaren?
Jan Rot, Amsterdam, 15 jaargelukkig wel.
met name tong en methodmich hebben deels dezelfde smaak. we kunnen wel eens uitgebreid over muziek praten ipv voetbal.
en er zitten ook enkele muziekbarbaren tussen, maar die kennen nu wel al het verschil tussen indochine en my dying bride
Hoe ben jij bij AC Fok! United gekomen?
Lorenzo Doddema, Weert, 12 jaarik speelde voorheen bij donderhonden. op een dag stond een onguur type langs de lijn en hij waagde zich na de wedstrijd in de kantine.
zijn broekspijpen werden helemaal ondergepist, maar toch bleef hij.
hij wilde mij spreken en legde mij een contract voor.
dat zag er goed uit. mijn buurman is advocaat en die heeft het bekeken. ik kon het tekenen, was prima. (mijn buurman is nu mijn zaakwaarnemer ook).
Wat is je lievelingspositie?
Brandon Verhagen, Nijkerk, 10 jaarzolang ik maar op het middenveld sta, vind ik het best.
ik moet energie kwijt kunnen he, meters maken.
ik ben toch redelijk tweebenig, dus de precieze positie maakt me niet uit.
Maak jij overal lijstjes van? Zegt mijn vader.
Elroy Rasmus, Utrecht, 13 jaarik maak bijna van alles lijstjes, maar vooral als ik er zelf in sta.
zo weet ik dat ik inmiddels 318 officiele wedstrijden heb gespeeld en daarin 233 keer heb gescoord.
ook heb ik inmiddels 43 gele kaarten en 6 rode kaarten behaald en heb ik 72 wedstrijden gemist door blessures.
ook de bezoekersaantallen van alle wedstrijden die ik heb gespeeld en alle scoreverlopen heb ik wel ergens genoteerd. maar die zal ik maar niet neerzetten
![]()
. was vroeger wel een gedoe, stond ik tijdens blessurebehandelingen de toeschouwers te tellen.
Je hebt vaak een blessure aan je knie. Hoe komt zoiets?
Myrna Dokter, Woudrichem, 10 jaarhet is mijn zwakke plek
![]()
.
ik vermoed dat het komt doordat ik op mijn 13e een keer in een scrimmage hard tegen de doelpaal ben gebotst.
ik heb toen wellicht te lang gewacht met naar de dokter gaan. de knie was al veel te dik om foto's te maken.
heeft me toen 12 weken gekost (gelukkig wel met zomer). maar sindsdien heb ik elk seizoen wel een keer last er van.
ook nu heeft de clubarts niet veel bijzonders kunnen ontdekken, het was een flinke schop er tegen
Heb jij de ontvoering van Heineken gelezen?
Pieter R. de Vlies, Hilversum, 14 jaarnee, nog niet.
ik heb het gekregen toen ik dit jaar officieel in het eerste kwam. maar het ligt nog op het nachtkastje.
eerst nog enkele biografien lezen (waaronder ook t boek over hasselbaink).
Vind jij dat er te vaak over tactiek wordt gepraat, zoals mijn moeder zegt?
Danny Kogelzaad, Almere, 12 jaarach, die nabeschouwingen op tv. gewoon lachen.
de trainer zit er wel eens en dan denk ik: gelukkig is hij in de kleedkamer niet zo moeilijk.
er zijn nou eenmaal mensen die voetbal graag moeilijker maken dan het is. en die werken bij de tv en komen graag intelligent over.
ze kunnen beter gewoon toegeven dat het een leuke sport is.
Heb jij een bepaalde manier van bijgeloof?
John Stubbs, Schiedam, 10 jaarnee.
ik heb niets met bijgeloof of zo. zolang ik maar voor de wedstrijd alle hoekvlaggen heb aangeraakt en de middenstip heb aangetrapt kan er mij niets gebeuren
Klopt het dat jij een keer in het pak van de mascotte hebt gelopen toen je zelf niet kon spelen of is dit een verzonnen verhaal?
Manus van Wormerdam, Ede, 12 jaardat was waar.
ik had een weddenschap verloren (ga niet zeggen van wie, maar het was vaduz).
anders had hij er in gemoeten (was het pak uitgescheurd)