abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31935084
ff reklame maken voor dit bandje. is eigenlijk gewoon the future sound of london. die waren ook al erg goed. dit is nog veel beter vind ik. de vorige amorphous androgynous en alle future sound of london albums heb ik reeds grijs gedraaid. op het eerste gehoord klinkt deze nieuwe weer net iets beter. en wat een fantastische hoes. en wat gaaf dat ze via emi's harvest worden uitgebracht. dat is tenslotte altijd de afdeling geweest bij emi waar de wat moeilijkere muziek een plek vond. voorheen pink floyd en kevin ayers en dat soort spul. de laatste release die ik ken via harvest is een plaat van the computer jockeys. maar goed, alice in ultraland is er weer eentje voor de liefhebbers. aanrader. al is het maar vanwege de hoes.

http://www.futuresoundoflondon.com/amorphous/

pi_31951991
Ik neem aan dat het eerste Amorphous Androgynous album ook hebt dan; Tales of Ephidrina?

Alice in Ultraland... Zo zou eigenlijk het Isness album gaan heten. Ik hoop dat er net als bij The Isness verschillende versies van AIU zijn. De Abbey Road versie van The Isness (die onder hun eigen naam FSOL is uitgebracht) was 10x beter dan de originele release.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:44:29 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_31952128
Ik ben heel benieuwd
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_31954900
Ik had nog nooit gehoord van deze band of van The Future Sound Of London, maar ik had een aantal weken geleden Alice In Ultraland gedownload. Dit is eigenlijk volledig uit nieuwsgierigheid gebeurd, door de rare naam van de band en de supermooie cover.

Na een aantal keer luisteren kan ik maar een ding concluderen: Wat een pracht cd! Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan deze cd. Het gebruik van al die stijlen en de composities zijn allemaal zo mooi.
Persoonlijke favoriet van deze cd is het nummer All Is Harvest (wat een prachtnummer is dat), maar eigenlijk zijn het stuk voor stuk prachtige nummers.

Ik moet de cd nog aanschaffen, maar dat gaat zeker eens gebeuren. Tevens ga ik eens op zoek naar hun andere werken, want ik ben benieuwd of dit in hetzelfde straatje ligt.

Goed topic!
  vrijdag 4 november 2005 @ 11:44:54 #5
27648 Weakling
available in strong mint
pi_31955113
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:36 schreef Subterranean het volgende:
Ik moet de cd nog aanschaffen, maar dat gaat zeker eens gebeuren. Tevens ga ik eens op zoek naar hun andere werken, want ik ben benieuwd of dit in hetzelfde straatje ligt.
Hun werk als FSOL ligt naar mijn mening in een heel ander straatje, maar is ook prachtig en vind ik eerlijk gezegd veel beter te pruimen dan hun AA werk.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_31957666
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 11:36 schreef Subterranean het volgende:
Ik had nog nooit gehoord van deze band of van The Future Sound Of London, maar ik had een aantal weken geleden Alice In Ultraland gedownload. Dit is eigenlijk volledig uit nieuwsgierigheid gebeurd, door de rare naam van de band en de supermooie cover.

Na een aantal keer luisteren kan ik maar een ding concluderen: Wat een pracht cd! Ik ben helemaal verslaafd geraakt aan deze cd. Het gebruik van al die stijlen en de composities zijn allemaal zo mooi.
Persoonlijke favoriet van deze cd is het nummer All Is Harvest (wat een prachtnummer is dat), maar eigenlijk zijn het stuk voor stuk prachtige nummers.

Goed topic!
(Officiele) albums:

Als The Future Sound Of London:

- Accelerator
- ISDN (live)
- Lifeforms
- ISDN Show (live) (promo only)
- Dead Cities
- The Isness (Abbey Road Version)

Als Amorphous Androgynous:

- Tales Of Ephidrina
- The Isness / The Otherness
- Alice In Ultraland

[ Bericht 1% gewijzigd door PDOA op 04-11-2005 13:17:19 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:22:58 #7
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31958264
"The Isness" vond ik niet zo geweldig, maar 'k ga deze toch ook maar eens beluisteren. Inderdaad wel cool dat ze dat oude Harvest-logo gebruiken.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:36:09 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_31958713
De eerste indrukken zijn goed.

Ik moet hem zelf ook gaan reviewen dus luister m nog een paar keer. Ik vond dat ze het spoor bijster waren. Maar ze lijken het weer terug te hebben gevonden.
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:56:44 #9
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31961200
Ben er nu naar aan 't luisteren, eerste indrukken hier ook best wel goed. Toch wel een fijn trippie muziekje met een hoog jaren 70 gehalte.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31962025
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:05 schreef PDOA het volgende:

[..]

(Officiele) albums:

Als The Future Sound Of London:

- ISDN (live)
- Lifeforms
- Dead Cities
- The Isness (Abbey Road Version)
Deze albums heb ik en vind ik echt heel goed, ligt wat ze maken als AA in hetzelfde straatje? Ik vind die site wel echt mooi
pi_31963093
hoezeer de albums van AA of FSOL op het eerste gehoor onderling enorm kunnen verschillen het valt eigenlijk wel mee als je er ff voor gaat zitten. ik bedoel, je hoort op de laatste twee platen dan welliswaar doorgetripte 70's muziek. maar het blijft allemaal uit samplers komen (voor het grootste gedeelte). en de manier waarop dat gebeurt draagt toch echt de onmiskenbare handtekening van de makers.
pi_31964262
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:22 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Deze albums heb ik en vind ik echt heel goed, ligt wat ze maken als AA in hetzelfde straatje? Ik vind die site wel echt mooi
Het album AA 'Tales Of Ephidrina' (uit '94 geloof ik) staat vol met 'afdankertjes' van het FSOL 'Lifeforms' album, dus dat klinkt nog heel erg FSOL. Maar AA's 'The Isness' en 'Alice In Ultraland' is eigenlijk gewoon psychedelische rockmuziek en klinkt heel anders dan we doorgaans van ze gewend zijn.
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:25:35 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_31974686
hmm helaas is de plaat toch minder goed bevallen dat ik hade gedacht. Er staat wat teveel gedreutel op. Beter blazen ze FSOL eens nieuw leven in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hexagon op 04-11-2005 22:50:29 ]
pi_31974859
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:25 schreef Hexagon het volgende:
hmm helaas is de plaat toch minder goed bevallen dat ik ha gedacht. Er staat wat teveel gedreutel op. Beter blazeb ze FSOL eens nieuw leven in.
Je moet 'm ook niet nuchter beluisteren!

Er moet eigenlijk een sticker op met de volgende tekst: 'alleen beluisteren wanneer knetterstoned'
pi_31983469
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:25 schreef Hexagon het volgende:
hmm helaas is de plaat toch minder goed bevallen dat ik hade gedacht. Er staat wat teveel gedreutel op. Beter blazen ze FSOL eens nieuw leven in.
jamaar dit is toch gewoon fsol??? ik hoor gewoon lifeforms maar dan in een seventiesjasje. er gebeurt precies hetzelfde. ik vind dat juist wel gaaf eigenlijk.
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:06:06 #16
27648 Weakling
available in strong mint
pi_31991159
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 08:16 schreef rheingold het volgende:
jamaar dit is toch gewoon fsol??? ik hoor gewoon lifeforms maar dan in een seventiesjasje. er gebeurt precies hetzelfde. ik vind dat juist wel gaaf eigenlijk.
Mwah, het blijven dezelfde mensen die erachter zitten en daardoor zijn een aantal productionele trukjes en patroontjes herkenbaar, maar verder vind ik het erg weinig tot niet op FSOL lijken. Het lijkt dan eerder nog op Pink Floyd restmateriaal waarbij ze iets te ver aan het doortrippen waren of zo.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_31993521
dan blijven we van mening verschillen. want ik haal zo fsol eruit. vond ik bij de vorige ook al zo typisch. een technisch ultramoderne versie van psychedelische jaren 70 rock, zoals die alleen nu en door de mensen van fsol gemaakt kan worden.
pi_32006855
Nee, het zijn dezelfde mensen achter FSOL, maar het is NIET FSOL.

Bands en artiesten hebben vaak een pseudoniem om daarmee een andere muziekstijl aan te boren dan we normaal van ze gewend zijn. Zo ook met Amorphous Androgynous.
  zondag 6 november 2005 @ 19:01:47 #19
11502 nipeng
The last ride is free
pi_32032469
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:56 schreef Zanderrr het volgende:
Ben er nu naar aan 't luisteren, eerste indrukken hier ook best wel goed. Toch wel een fijn trippie muziekje met een hoog jaren 70 gehalte.
Inderdaad tof album.
pi_32040880
quote:
Op zondag 6 november 2005 19:01 schreef nipeng het volgende:

[..]

Inderdaad tof album.
plaat word steeds beter na en paar keer luisteren.
pi_50809319
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:30 schreef PDOA het volgende:

[..]

Je moet 'm ook niet nuchter beluisteren!

Er moet eigenlijk een sticker op met de volgende tekst: 'alleen beluisteren wanneer knetterstoned'
Inderdaad. En dat is een enorm compliment. Galaxial Pharmaceuticals zijn een pre !

prachtige muziek ook verder en hoog tijd voor een welverdiende kick.

[ Bericht 1% gewijzigd door Laton op 25-06-2007 03:48:52 ]
underground forever baby
  maandag 23 juli 2007 @ 16:23:17 #22
44906 merino
World of Sleepers
pi_51751592
eens
ontzettend mooi ondergewaardeerd album

onvergetelijke ervaringen gehad met deze muziek aan!!
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_51765168
Absoluut mooi album maar ik vind zelf de muziek van The Future Sound Of London beter dan dit album van Amorphous Androgynous. Er kan bij mij niks tippen aan Lifeforms
pi_51774336
Er zijn nu 3 nieuwe cd's met FSOL materiaal verkrijgbaar! From The Archives... Echt dope dingen zitten ertussen, en altijd goed om onuitgebracht werk te horen! FSOL
  woensdag 25 juli 2007 @ 00:30:37 #25
27648 Weakling
available in strong mint
pi_51804375
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:59 schreef PDOA het volgende:
Er zijn nu 3 nieuwe cd's met FSOL materiaal verkrijgbaar! From The Archives... Echt dope dingen zitten ertussen, en altijd goed om onuitgebracht werk te horen! FSOL
Oeh! Eens ff gaan zoeken waar ze die verkopen en liefst een site die niet in de UK zit, want met pakketjes daar vandaan heb ik de laatste tijd gruwelijke problemen Maar deze "moet" ik hebben!

Edit: sjips, ik kon het toch niet laten en heb ze alledrie bij HMV besteld

[ Bericht 10% gewijzigd door Weakling op 25-07-2007 00:42:34 ]
pi_51810223
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:30 schreef Weakling het volgende:

[..]

Oeh! Eens ff gaan zoeken waar ze die verkopen en liefst een site die niet in de UK zit, want met pakketjes daar vandaan heb ik de laatste tijd gruwelijke problemen Maar deze "moet" ik hebben!

Edit: sjips, ik kon het toch niet laten en heb ze alledrie bij HMV besteld
Ze zijn ook gewoon in de winkel te koop hoor... Boudisque, Sounds, Fame, Concerto, Get etc.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:28:47 #27
27648 Weakling
available in strong mint
pi_51817627
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:40 schreef PDOA het volgende:
Ze zijn ook gewoon in de winkel te koop hoor... Boudisque, Sounds, Fame, Concerto, Get etc.
Squeek! Nah ja, ik wacht rustig af of ze via hmv aan zullen komen. Voor omgerekend een kleine 14 euro (incl verzendkosten) per CD ga ik er in ieder geval niet op achteruit ...
pi_54134195
Kleine samenvatting van een optreden:

http://www.youtube.com/watch?v=hqWQM6WgNLU

Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_54181285
pi_54182025
Goeie site voor FSOL en AA liefhebbers:

http://www.secondthought.co.uk/fsol/
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 15:29:42 #31
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_54183092
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 08:59 schreef PDOA het volgende:
Paar weken geleden heb ik een album binnengehaald onder de naam 'From the archives Vol. 4'. Ik kan er op internet alleen weinig info over vinden. Het zou (voorlopig) om een 'digital release' gaan.

Op discogs staat die al: http://www.discogs.com/release/1107499

En hier tot zover ik weet de enige plek waar die verkrijgbaar is (naast de niet-officiële kanalen): http://www.bleep.com/current_item.php?selection=FDIG13F_DM
pi_54184349
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 15:29 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Paar weken geleden heb ik een album binnengehaald onder de naam 'From the archives Vol. 4'. Ik kan er op internet alleen weinig info over vinden. Het zou (voorlopig) om een 'digital release' gaan.

Op discogs staat die al: http://www.discogs.com/release/1107499

En hier tot zover ik weet de enige plek waar die verkrijgbaar is (naast de niet-officiële kanalen): http://www.bleep.com/current_item.php?selection=FDIG13F_DM
Die eerste 3 'From The Archives' delen waren eerst ook alleen maar via digital download te verkrijgen, voordat ze op cd en vinyl verschenen, dus wellicht is dit deel 4 in de reeks. Dacht nl. eerst dat het hier een bootleg betrof, maar wellicht is het gewoon een officiele uitgave die later op cd zal worden uitgebracht.
pi_65956343
HELP, ik heb nu A Monstrous Psychedelic Bubble Exploding In Your Mind op staan, en m'n hoofd staat op springen
wat een kolossaal album zeg, 150 minuten remix van vage psychedelische kosmos space kraut folk rock deluxe wat een geluid.... ik heb een nieuwe muziek genre ontdekt

[ Bericht 5% gewijzigd door Elusive op 11-02-2009 18:07:05 ]
pi_65967620
Tvp ! Zodat ik morgen de naam nog weet
pi_65998292
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 22:37 schreef InTheDarkness het volgende:
Tvp ! Zodat ik morgen de naam nog weet
Vandaag binnengehaald verkregen

Klinkt erg goed moet ik zeggen !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: